Alleen tentamens van 5 of 10 ectsquote:Op maandag 4 januari 2010 23:12 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben jullie trouwens per jaar een paar tentamens van veel ects, of veel tentamens van weinig ects?
Ik vond jouw samenvatting van BPR al langquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:50 schreef Maharbal het volgende:
Haha samenvattingen van 50+ pagina's, dat druist nogal in tegen het begrip "samenvatting" als je het mij vraagt. Je moet gewoon goed de kern er uit halen (dat is toch de hele bedoeling van een samenvatting
). Ook bij letterlijke leertentamens als rechtsgeschiedenis!
Volgens mij is mijn grootste zelfgemaakte samenvatting die van rechtsgeschiedenis 2: 38 pagina's!
Feli!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:59 schreef aardappel het volgende:
Woeiiii, afgerond een 8 voor Rechtsbescherming tegen de Overheid!![]()
Waarschijnlijk het enige vak wat ik gehaald heb dit semester![]()
Maar die was ook relatief lang! Heb je er nog iets aan gehad?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Alleen tentamens van 5 of 10 ects
[..]
Ik vond jouw samenvatting van BPR al lang![]()
![]()
Ik moet zeggen dat het boek van Ondernemingsrecht (De Kern van het Ondernemingsrecht) wat ik nu aan het leren ben, best wel lekker doorleest.
Ik vind 't zo'n rotvakquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:18 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik moet zeggen dat het boek van Ondernemingsrecht (De Kern van het Ondernemingsrecht) wat ik nu aan het leren ben, best wel lekker doorleest.
Dat is jammer idd, maar je kan nog ruim die 37,5 ects halenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:02 schreef dreamzk het volgende:
Evah, nee ik heb SBR en privaat niet gehaald, allebei zwaar onderschat en dus redelijk hopeloos gefaald. Strafrecht heb ik denk ik wel binnen dus dat is goed. Gelukkig heb ik nog wel herkansing van Grondslagen, maar dan moet ik nog steeds een goed resultaat voor rechtsgeschiedenis halen aangezien mn gemiddelde omlaag wordt gehaald door het laatste tentamenresultaat (wat ik deze week terug krijg).
Op de UU gebruiken we die blauwe van Lokin, dus als je die samenvatting door kan sturen, zou heel handig zijn. Ik heb nl nu al eentje van iemand gekregen, maar die is 78 pagina's lang :S
Als ik je heel lief aankijk, zou ik hem dan ook alsjeblieft willen hebben? *zet puppyogen op*quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:31 schreef aaipod het volgende:
[..]
Die van mij is 67 pagina's lang maar wel een ontzettend degelijke samenvatting(ik had een 10 op het tentamen en heb praktisch alleen deze samenvatting geleerd
) Bovendien kan je nog een pagina of 10/15 negeren omdat het over werkboekopdrachten gaat
PM me je mailadres maar even als je belang erbij hebt dan mail ik hem door
Nog niet. Ik kon toen niet bij het tentamen komen door al die rotsneeuwquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar die was ook relatief lang! Heb je er nog iets aan gehad?
Dat wel jaquote:
Lekker sneu!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:34 schreef Kimochi het volgende:
Inleiding internationaal en Europees recht is niks geworden. Tijdens de werkgroepen werd duidelijk gezegd (het staat zelfs op Blackboard) dat het Verdrag van Lissabon niet belangrijk was en dat er weinig over gevraagd zou worden. 1/4 van het tentamen bestond uit vragen over VvL.
Donderdag Rechtsvinding, dat moet beter gaan.
Falers.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:35 schreef xxiessiexx het volgende:
GvdEn dan overlappen het tentamen Belastingrecht en Romeins Recht elkaar ook nog eens!
Mailen en kijken wat eraan gedaan kan worden. En anders huilen (quote:
O ja, dat mogen jullie nog. Wij mogen dat niet meer helaas.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:49 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Mailen en kijken wat eraan gedaan kan worden. En anders huilen () en van de een van de twee tentamens alleen de herkansing maken...
Bezwaar maken geen optie dan?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:34 schreef Kimochi het volgende:
Inleiding internationaal en Europees recht is niks geworden. Tijdens de werkgroepen werd duidelijk gezegd (het staat zelfs op Blackboard) dat het Verdrag van Lissabon niet belangrijk was en dat er weinig over gevraagd zou worden. 1/4 van het tentamen bestond uit vragen over VvL.
Op zich wel, zeker omdat dat vakgroepleider het zwart op wit (blauw) op Blackboard heeft geplaatst.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:55 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Bezwaar maken geen optie dan?
En Romeins recht wordt al op van die vage tijden gegeven hoorde ik (rond etenstijd toch?)quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:35 schreef xxiessiexx het volgende:
GvdEn dan overlappen het tentamen Belastingrecht en Romeins Recht elkaar ook nog eens!
Ja en dat belastingrecht wordt helemaal op de meest vreemde tijden gehouden. Allemaal verschillend, snap er geen zak meer vanquote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:16 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
En Romeins recht wordt al op van die vage tijden gegeven hoorde ik (rond etenstijd toch?)
Bedankt voor 't herinneren trouwens, heb me gelijk even voor de tentamens goederenrecht, sociaal recht, belastingrecht en staats en bestuursrecht ingeschreven.
Ben je lid? Je moet ervoor inloggen namelijk. Inlognaam en pwd heb je via de mail gekregen in augustus als het goed is.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:20 schreef xxiessiexx het volgende:
Ja en dat belastingrecht wordt helemaal op de meest vreemde tijden gehouden. Allemaal verschillend, snap er geen zak meer vanEr overlappen ook een paar werkgroepen belastingrecht met die van romeins recht. Verdorie, had ik romeins recht vorig jaar maar gehaald
![]()
Jij hebt volgens mij wel een ander soort belastingrecht dan ik.
Heb jij een link naar de boekenlijst van Grotius?
Ik vond het ook wel een pittig tentamen ja. Toch wel wat dieper op de stof ingegaan dan ik had verwacht. In welke werkgroep zit je eigenlijk?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:34 schreef Kimochi het volgende:
Er is niet echt aan voorbij gegaan, maar omdat het recent pas in werking is getreden vonden ze dat we nog niet alles hoefden te weten (in ons boek stond het ook niet uitgebreid uitgelegd). Tijdens de hoorcolleges werd er flink aandacht aan besteed, daarom heb ik dubbel geïnformeerd of we Lissabon wel of niet moesten kennen. Nee, we moesten er vooral niet te veel naar kijken.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:09 schreef Maharbal het volgende:
Het is zeker zuur inderdaad.
Waar ik me misschien nog wel meer om verbaas is hoe je een inleidend vak europees recht kunt geven en voorbijgaan aan het verdrag van Lissabon!
Ik heb volgens mij niet zo'n wachtwoord gehad. Maar ik wilde dus weten welke boeken ik nodig heb voor Inleiding Belastingrecht voor Fiscalen en Notarielen. Dus als je het toevallig ziet verschijnen in die lijst...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 16:24 schreef -Trinity- het volgende:
[..]
Ben je lid? Je moet ervoor inloggen namelijk. Inlognaam en pwd heb je via de mail gekregen in augustus als het goed is.
Volgens mij is belastingrecht steeds op dezelfde tijd, maar wisselt het af. Dus week 1 normaal, week 2 responsie, week 3 normaal, week 4 responsie oid.
Edit: boekenlijst semester 2 staat volgens mij nog niet online. Zal wel 1 of 2 weken voor de start van de verkoop 1 feb zijn. Je kan misschien wel in de e-studiegids een boekenlijst per vak vinden, maar die is vaak niet compleet.
Goederenrecht, Moot Court, sociaal recht, staats- en bestuursrecht en Romeins, maar die boeken heb je waarschijnlijk nog en anders heb ik ze wel voor je.
Doe ik ook altijd veeeeeeeel te vroeg. Ik vind het leuk om een "uitgebreid" rooster te maken (te meer omdat ik geen agenda heb en dat anders nooit bijhoud):quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:18 schreef xxiessiexx het volgende:
Nou, Auteursrecht zit vol als keuzevak helaas... Dan maar Mediarecht, klinkt ook erg leuk!
Heb nu m'n hele rooster voor het tweede semester in elkaar gezet... Twee uur over gedaanGoeie bezigheidstherapie
Eerstejaars? Moeilijk vak vond ik dat.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:22 schreef Smart_ass het volgende:
Morgen staats- en bestuursrecht.Dat gaat niet zoveel worden ben ik bang.
Ik denk het ook altijd goed bij te houden, maar vergeet altijd wel iets.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 18:41 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Doe ik ook altijd veeeeeeeel te vroeg. Ik vind het leuk om een "uitgebreid" rooster te maken (te meer omdat ik geen agenda heb en dat anders nooit bijhoud):
- Vakken op welke dagen, welke uren, waar en of er videocolleges van zijn (redelijk vanzelfsprekend)
- Wanneer de tentamens ervan zijn, wanneer de hers zijn
- Welke vakken ik nog wil proberen voor de tweede Master
- Een mooi plaatje van het overzicht van collegeweken/kalenderweken/roosterweken
- Welke boeken ik nodig heb (en hoeveel die kosten) en welke ik daadwerkelijk ga kopen (vrijwel geen)
- Van wie ik boeken heb geleend / aan wie ik boeken heb geleend
- Beperkende factoren aan deelname tentamens (voorvereisten en dergelijke)
- De erg belangrijke inschrijvingsdata (alleen van scriptie-colleges (verplichte aanwezigheid). De rest komt wel in m'n telefoonagenda...zodat ik klaar acher m'n pctje kan zitten om me voor de "beste" werkgroepen in te schrijven.
Bezigheidstherapie inderdaad.
Dat soort dingen zet ik in m'n telefoon...met een dikke alarm er op haha. "MORGEN INSCHRIJVEN TENTAMEN" ofzoquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:47 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik denk het ook altijd goed bij te houden, maar vergeet altijd wel iets.
Ik heb me nu niet ingeschreven voor het tentamen Arbeidsrecht (kost me nu voor de derde keer 25,- om dat alsnog te doen) en voor het enige verplichte vak van de strafmaster (naast Burgerlijk Procesrecht) had ik me niet op tijd via comap ingeschreven (maar is gelukkig geregeld via mail).
Yep. Ik vind het vooral saai. En gisteren bij het responsiecollege werden er hele andere vragen behandeld dan dat ik verwacht had. Dus ik ben benieuwd.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:36 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Eerstejaars? Moeilijk vak vond ik dat.
Zorg er in ieder geval voor dat je het tentamen van vorig jaar hebt doorgekeken. Ik schrok namelijk best wel toen ik dat deed (ook heel andere vragen dan verwacht) de avond van tevorenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:12 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Yep. Ik vind het vooral saai. En gisteren bij het responsiecollege werden er hele andere vragen behandeld dan dat ik verwacht had. Dus ik ben benieuwd.
Je weet al dat je die gehaald hebt?quote:Op woensdag 6 januari 2010 14:57 schreef aaipod het volgende:
Algemene Rechtswetenschappen vandaag gemaakt en gehaaldNog 1tje maandag en dan eindelijk rust!
Multiple choice, sleutel staat na tentamens meestal een uurtje of 2 na afloop onlinequote:Op woensdag 6 januari 2010 15:17 schreef aardappel het volgende:
[..]
Je weet al dat je die gehaald hebt?Of denk je dat?
Gefeliciteerd! Hier zes fout.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:15 schreef About2Break1 het volgende:
Acht fout in het mc deel van het tentamen inleiding internationaal en Europees recht van gister, dus sowieso een voldoende
Ik ken er nog wel een paar die het niet doen. Zijn trouwens allemaal meisjes/vrouwenquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:28 schreef Kimochi het volgende:
Ik ben volgens mij de enige de meerkeuze niet direct na het tentamen nakijkt.![]()
Door dat checken krijg ik juist stress.
Bij het open gedeelte heb ik ook wel een paar domme fouten gemaakt(kom je altijd achteraf achter)maar ik denk dat ik toch nog wel een paar puntjes heb weten te sprokkelen.quote:Op woensdag 6 januari 2010 15:38 schreef Fip het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Hier zes fout.Waarbij ik wel moet zeggen dat ik het open gedeelte waarschijnlijk goed verpest heb.
Ik doe het ook nooit. Ik wacht drie weken lang afquote:Op woensdag 6 januari 2010 15:28 schreef Kimochi het volgende:
Ik ben volgens mij de enige de meerkeuze niet direct na het tentamen nakijkt.![]()
Door dat checken krijg ik juist stress.
Is het boek van rechtsgeschiedenis toevallig ook door Lokin geschreven? Heb het idee dat het trekjes heeft van Romeins Recht namelijkquote:Op woensdag 6 januari 2010 17:57 schreef dreamzk het volgende:
Rechtsgeschiedenis gaat wel lekker. Blijft een moeilijk vak, maar ik begin er de hoofdlijn in te vinden. Nu even alle termen erin stampen en dan komt het helemaal goed
Lokin is dan ook de rechtsgeschiedenis guru (paar weken geleden gestopt aan de RuG).quote:Op woensdag 6 januari 2010 18:28 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Is het boek van rechtsgeschiedenis toevallig ook door Lokin geschreven? Heb het idee dat het trekjes heeft van Romeins Recht namelijk
Ongein, inderdaad! Ik mag die man nietquote:Op woensdag 6 januari 2010 18:32 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Lokin is dan ook de rechtsgeschiedenis guru (paar weken geleden gestopt aan de RuG).
Rechtsgeschiedenis 1 aan de RuG - Veel historische feitjes, gebeurtenissen, begrippen, praetor, ontwikkeling etc.
Rechtsgeschiedenis 2 aan de RuG - "Echt" Romeins Recht -> krijgt dus les in hoe het rechtssysteem toen was (met alle actio's en dat soort ongein)
Nice, gefeli dan maar hequote:Op woensdag 6 januari 2010 15:22 schreef aaipod het volgende:
[..]
Multiple choice, sleutel staat na tentamens meestal een uurtje of 2 na afloop onlineScheelt een hele hoop stress
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |