Zo kon ik er nog enigszins een correcte TT mee maken (en anders werd ie ook te langquote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:44 schreef Leonoor het volgende:
Ik mis "Ber" in de topictitel Maharbal. TVP. Vakantie? Wat?
Loting? Het is toch altijd dat als je je op tijd inschrijft je sowieso wel terecht kan?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:40 schreef Cahir het volgende:
Hopelijk kan mijn naam hier volgend school jaar ook tussen! (loting enzo
)
Ja maar je kan altijd nog uitgeloot worden toch?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:22 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Loting? Het is toch altijd dat als je je op tijd inschrijft je sowieso wel terecht kan?
Is in Leiden nog niet gebeurd geloof ik. Je moet je voor een bepaalde datum inschrijven en degenen die daarna nog wilden inschrijven werden niet meer toegelaten omdat het vol zat toen. 900 Eerstejaarsquote:Op zaterdag 2 januari 2010 23:24 schreef Cahir het volgende:
[..]
Ja maar je kan altijd nog uitgeloot worden toch?
Sta overigens nu al ingeschreven + machtiging en alles al gegeven. Ze hoeven enkel mijn cijferlijst/diploma nog dadelijk.
Je houdt nogal veel pauze vind ik.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:14 schreef Maharbal het volgende:
*Studerende Formeel belastingrecht (Algemene wet inzake rijksbelasting). Het houdt me redelijk geboeid.
Donderdag tentamen, samenvatting weer bijna af!
Bedankt voor de link.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:08 schreef The_Duce het volgende:
Even in het kader van Blaauboer / Berlips: www.rechtspraak.nl/ljn.asp?ljn=BH1197
Om het echt hilarisch te maken:
http://rijdenderechter.ncrv.nl/?nav=yaeauCsHtGAubCjcCKHWjB (rond minuut 15:00). Frank Visser oordeelt onder verwijzing naar Blaauboer / Berlips dat Ermerstrand BV niet gebonden is aan de door Mestemaker en Wildeboer met Ermerzand BV gemaakte afspraak met betrekking tot het parkeren van een vrachtauto. Voorts is Ermerstrand BV gerechtigd het parkeren te verbieden en dat Mestemaker, aan welk verbod Wildeboer gehouden is.
Oi, ik ben al sinds 13.00 vandaag bezig...en ik ga nu nog een uur of 2 door..dan mag hetquote:Op zondag 3 januari 2010 21:53 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Je houdt nogal veel pauze vind ik.
quote:Op zondag 3 januari 2010 22:00 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Oi, ik ben al sinds 13.00 vandaag bezig...en ik ga nu nog een uur of 2 door..dan mag het.
Ik zit gewoon achter de computer een samenvatting te typen, dus om de zoveel tijd ram ik ff op refresh.
Ik ga pas net beginnen =)quote:Op zondag 3 januari 2010 22:26 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Ik kan echt heel slecht 's avonds leren
December vind ik altijd maar een beetje een rottijd voor de studie.quote:Op maandag 4 januari 2010 00:10 schreef ScottTracy het volgende:
HoiVandaag hele dag aan een stuk gezeten wat ik morgen moet inleveren, waar ik eigenlijk de hele kerstvakantie aan wilde werken
Ik ook... ben blij dat ik pas eind deze maand tentamens heb. Had in december geen zin om iets te doen, en eigenlijk ook niet gedaanquote:Op maandag 4 januari 2010 00:12 schreef Steve het volgende:
[..]
December vind ik altijd maar een beetje een rottijd voor de studie.
Ik ook, na vier uur 's middags komt er bij mij vrij weinig meer in.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:14 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Waaat?Ik leer 's ochtends het beste
Als ik vrij ben slaap ik eerst tot een uur of 11, dan ga ik eten, en dan ga ik van 12.00 tot 17.00 leren en dan kap ik ermee.quote:Op maandag 4 januari 2010 09:51 schreef Kimochi het volgende:
[..]
Ik ook, na vier uur 's middags komt er bij mij vrij weinig meer in.
Same here, wil iets in de richting strafrecht/criminologie, nog ideeën?quote:Op zondag 3 januari 2010 10:46 schreef Rucebo het volgende:
Binnenkort aan mijn bacherloressay beginnen. Maar eerst nog een onderwerp bedenken...
Ja bedoelde eigenlijk Panovits en Salduz, gewoon het hele gebeuren van advocaat bij politieverhoor vond mijn essaycoördinator niet meer zo interessant.quote:
quote:Op maandag 4 januari 2010 20:54 schreef Gauner het volgende:
[..]
Ja bedoelde eigenlijk Panovits en Salduz, gewoon het hele gebeuren van advocaat bij politieverhoor vond mijn essaycoördinator niet meer zo interessant.
Leren is verdomd moeilijk na twee weken niks doen ja! Het is me vandaag niet geluktquote:Op maandag 4 januari 2010 21:12 schreef aaipod het volgende:
TVP'tje. Overmorgen tentamen en heb dat rotboek eergisteren voor het eerst open gehad. Al die feestdagen zijn funest voor de studie
Heb even gezocht op internet en heb het artikel volgens mij gevonden:quote:Op maandag 4 januari 2010 21:13 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Als ik nu een essay zou moeten doen, dan zou ik het over de invulling van de voorbedachte raad ("tijd en gelegenheid") doen. Ik heb daar laatst een in mijn ogen matig stuk over gelezen in Delikt en Delinkwent (het laatste nummer, check het anders maar eens), en ik vond het de plank nogal misslaan. Dat kan ik beter benaderen, dacht ik (wellicht volkomen misplaatst) terwijl ik dat las.
Kan je niet meer herkansen dan?quote:Op maandag 4 januari 2010 21:43 schreef dreamzk het volgende:
Pff bij mij begint de stress ook in te slaan. Strafrecht krijg ik een dezer dagen te horen (telt voor 5ECTS) maar grondslagen krijg ik nog een tentamen van terug en volgende week rechtsgeschiedenis. Nog niks voor gedaan en morgen dus maar beginnen, kheb een samenvatting gekregen van een ouderejaars dus hopelijk scoor ik daar goed mee. Aangezien ik Grondslagen moet halen of ik kan mn BSA niet meer halenStress stress stress...
Heb je rechtsgeschiedenis uit dat blauwe boek (iets met codificatiegeschiedenis) van Lokin en Zwalve? Zo ja dan heb ik ook nog wel een samenvatting voor jequote:Op maandag 4 januari 2010 21:43 schreef dreamzk het volgende:
Pff bij mij begint de stress ook in te slaan. Strafrecht krijg ik een dezer dagen te horen (telt voor 5ECTS) maar grondslagen krijg ik nog een tentamen van terug en volgende week rechtsgeschiedenis. Nog niks voor gedaan en morgen dus maar beginnen, kheb een samenvatting gekregen van een ouderejaars dus hopelijk scoor ik daar goed mee. Aangezien ik Grondslagen moet halen of ik kan mn BSA niet meer halenStress stress stress...
Dat is inderdaad het artikel. Het is van een docent van de UvT trouwens.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:44 schreef Gauner het volgende:
[..]
Heb even gezocht op internet en heb het artikel volgens mij gevonden:
Voorbedachte raad: een objectief vereiste?
Wel nice overigens dat je al die uitgaves van Delikt & Delinkwent online kunt lezen, nooit gebruik van gemaakt en geweten. Bespaart me reismoeite naar de bieb.
En als je het boek van Lesaffer (Inleiding tot de Europese rechtsgeschiedenis) hebt dan heb ik wellicht nog wel iets liggen.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:05 schreef aaipod het volgende:
[..]
Heb je rechtsgeschiedenis uit dat blauwe boek (iets met codificatiegeschiedenis) van Lokin en Zwalve? Zo ja dan heb ik ook nog wel een samenvatting voor je
Interessant stuk! Onbegrijpelijk dat de grens zo flinterdun is geworden terwijl het verschil in strafmate enorm kan zijn..quote:Op maandag 4 januari 2010 22:16 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Dat is inderdaad het artikel. Het is van een docent van de UvT trouwens.
Ik ben trouwens lid geworden.
Zelfde probleem hierquote:Op maandag 4 januari 2010 21:43 schreef dreamzk het volgende:
Ik ben het er wel mee eens dat die grens (te) flinterdun is geworden, maar ik denk niet dat het probleem in de objectivering zit. Ik wilde er bijna een reactie op gaan schrijven, maar volgens mij hebben ze bij D&D geen lezersrubriek.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:33 schreef Gauner het volgende:
[..]
Interessant stuk! Onbegrijpelijk dat de grens zo flinterdun is geworden terwijl het verschil in strafmate enorm kan zijn..
Succes ermee.quote:Op maandag 4 januari 2010 20:00 schreef Gauner het volgende:
[..]
Same here, wil iets in de richting strafrecht/criminologie, nog ideeën?
Geschikt onderwerp vinden is lastiger dan ik dacht, Salduz zaak mocht niet, was al te vaak gebruikt.![]()
Snap er niks van, net kon ik via Kluwer alles van Delikt en Delinkwent lezen en nu krijg ik steeds:U heeft geen toegang tot dit onderdeel van de website.quote:Op maandag 4 januari 2010 22:52 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik ben het er wel mee eens dat die grens (te) flinterdun is geworden, maar ik denk niet dat het probleem in de objectivering zit. Ik wilde er bijna een reactie op gaan schrijven, maar volgens mij hebben ze bij D&D geen lezersrubriek.
Beide.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:12 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben jullie trouwens per jaar een paar tentamens van veel ects, of veel tentamens van weinig ects?
Ik moet VPN verbinding hebben om daar gebruik van te kunnen maken.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:18 schreef Gauner het volgende:
[..]
Snap er niks van, net kon ik via Kluwer alles van Delikt en Delinkwent lezen en nu krijg ik steeds:U heeft geen toegang tot dit onderdeel van de website.
Snap het niet, net kon ik alle artikelen en arresten etc. lezen..quote:Op maandag 4 januari 2010 23:31 schreef Dr_Strangelove het volgende:
[..]
Ik moet VPN verbinding hebben om daar gebruik van te kunnen maken.
Nee heb geen directe login.quote:Op maandag 4 januari 2010 23:41 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Ik zit op de UvT en daar moet je thuis altijd VPN verbinding maken (tenzij je een directe login hebt bij Kluwer).
Ik weet niet hoe het bij jou gaat, maar zonder iets met wachtwoorden te doen lijkt het me niet logisch dat je toegang krijgt tot zo'n prijzige service.
Die van mij is 67 pagina's lang maar wel een ontzettend degelijke samenvattingquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:02 schreef dreamzk het volgende:
Evah, nee ik heb SBR en privaat niet gehaald, allebei zwaar onderschat en dus redelijk hopeloos gefaald. Strafrecht heb ik denk ik wel binnen dus dat is goed. Gelukkig heb ik nog wel herkansing van Grondslagen, maar dan moet ik nog steeds een goed resultaat voor rechtsgeschiedenis halen aangezien mn gemiddelde omlaag wordt gehaald door het laatste tentamenresultaat (wat ik deze week terug krijg).
Op de UU gebruiken we die blauwe van Lokin, dus als je die samenvatting door kan sturen, zou heel handig zijn. Ik heb nl nu al eentje van iemand gekregen, maar die is 78 pagina's lang :S
Alleen tentamens van 5 of 10 ectsquote:Op maandag 4 januari 2010 23:12 schreef Smart_ass het volgende:
Hebben jullie trouwens per jaar een paar tentamens van veel ects, of veel tentamens van weinig ects?
Ik vond jouw samenvatting van BPR al langquote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:50 schreef Maharbal het volgende:
Haha samenvattingen van 50+ pagina's, dat druist nogal in tegen het begrip "samenvatting" als je het mij vraagt. Je moet gewoon goed de kern er uit halen (dat is toch de hele bedoeling van een samenvatting
). Ook bij letterlijke leertentamens als rechtsgeschiedenis!
Volgens mij is mijn grootste zelfgemaakte samenvatting die van rechtsgeschiedenis 2: 38 pagina's!
Feli!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:59 schreef aardappel het volgende:
Woeiiii, afgerond een 8 voor Rechtsbescherming tegen de Overheid!![]()
Waarschijnlijk het enige vak wat ik gehaald heb dit semester![]()
Maar die was ook relatief lang! Heb je er nog iets aan gehad?quote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:18 schreef xxiessiexx het volgende:
[..]
Alleen tentamens van 5 of 10 ects
[..]
Ik vond jouw samenvatting van BPR al lang![]()
![]()
Ik moet zeggen dat het boek van Ondernemingsrecht (De Kern van het Ondernemingsrecht) wat ik nu aan het leren ben, best wel lekker doorleest.
Ik vind 't zo'n rotvakquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:18 schreef xxiessiexx het volgende:
Ik moet zeggen dat het boek van Ondernemingsrecht (De Kern van het Ondernemingsrecht) wat ik nu aan het leren ben, best wel lekker doorleest.
Dat is jammer idd, maar je kan nog ruim die 37,5 ects halenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:02 schreef dreamzk het volgende:
Evah, nee ik heb SBR en privaat niet gehaald, allebei zwaar onderschat en dus redelijk hopeloos gefaald. Strafrecht heb ik denk ik wel binnen dus dat is goed. Gelukkig heb ik nog wel herkansing van Grondslagen, maar dan moet ik nog steeds een goed resultaat voor rechtsgeschiedenis halen aangezien mn gemiddelde omlaag wordt gehaald door het laatste tentamenresultaat (wat ik deze week terug krijg).
Op de UU gebruiken we die blauwe van Lokin, dus als je die samenvatting door kan sturen, zou heel handig zijn. Ik heb nl nu al eentje van iemand gekregen, maar die is 78 pagina's lang :S
Als ik je heel lief aankijk, zou ik hem dan ook alsjeblieft willen hebben? *zet puppyogen op*quote:Op dinsdag 5 januari 2010 12:31 schreef aaipod het volgende:
[..]
Die van mij is 67 pagina's lang maar wel een ontzettend degelijke samenvatting(ik had een 10 op het tentamen en heb praktisch alleen deze samenvatting geleerd
) Bovendien kan je nog een pagina of 10/15 negeren omdat het over werkboekopdrachten gaat
PM me je mailadres maar even als je belang erbij hebt dan mail ik hem door
Nog niet. Ik kon toen niet bij het tentamen komen door al die rotsneeuwquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:43 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Maar die was ook relatief lang! Heb je er nog iets aan gehad?
Dat wel jaquote:
Lekker sneu!quote:Op dinsdag 5 januari 2010 15:34 schreef Kimochi het volgende:
Inleiding internationaal en Europees recht is niks geworden. Tijdens de werkgroepen werd duidelijk gezegd (het staat zelfs op Blackboard) dat het Verdrag van Lissabon niet belangrijk was en dat er weinig over gevraagd zou worden. 1/4 van het tentamen bestond uit vragen over VvL.
Donderdag Rechtsvinding, dat moet beter gaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |