http://tinyurl.com/ykpo569quote:Europese Commissie: Hoog risico op financiële ineenstorting Nederland 2010
Wall Street Journal: Eurozone krijgt in 2010 te maken met enorme
schuldencrisis
Nederland Leenland
Volgens de Europese Commissie (EC) lopen in het nieuwe jaar 8
EU-landen het grote risico dat de publieke financiën niet langer
betaalbaar zullen zijn, en de landen feitelijk failliet gaan. Deze
landen zijn Griekenland, Spanje, Ierland, Slovenië, Slowakije, Malta,
Cyprus en... Nederland.
De overige EU landen krijgen van de EC het predikaat `gemiddeld
risico' opgeprikt. Alleen Finland is als `laag risico' gekwalificeerd.
toch is er paar landen zo overkomen!..quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:15 schreef _Michiel_ het volgende:
huizenmarkt-zeepbel.nl is ongeveer net zo betrouwbaar als de Prive.
Ik snap dit nietquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:08 schreef fokthesystem het volgende:
Gek he, elke echte euro kent 9000 virtuele onechte kinderen, 51% van alle waarde bij 2% van de mensen, geld om niet (rente)... enz.
Het is de bron niet, slechts een echo site die opdook in google alert , zoals vele waaronder BBC en natuurlijk de EU zelve.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:15 schreef _Michiel_ het volgende:
huizenmarkt-zeepbel.nl is ongeveer net zo betrouwbaar als de Prive.
Ik snap het wel: er zijn wat landen die het iets beter doen (Finland, Duitsland, België...). Nederland doet het ogenschijnlijk niet slecht omdat er ook wat landen zijn die het veel en veel slechter doen. De angst bestaat dat Nederland ook in dat groepje landen terecht gaat komen. Dat kan rap gaan, hoewel Nederland natuurlijk het vlees noch vis land bij uitstek is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:22 schreef bleiblei het volgende:
Als je naar die interactive chart kijkt van WJS vraag je je af hoe ze tot die conclusie zijn gekomen.
Zo zijn er redelijk wat grafiekjes waar NL er best netjes uit komt.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik het artikel van WJS niet volledig gelezen heb, al hebben ze het in dat hele artikel niet over NL terwijl het wel knalrood op het kaartje staat.
Iets zegt me dat zelfs ik (terwijl ik amper de bron bekeken heb) het artikel van WJS nog beter bekeken heb dan Huizenzeepbel.nl.
Ja, al hebben ze dus in het bericht van de Wallstreet nergens over NL en kan ik aan de hand van de grafiekjes gekoppeld aan dat mooie plaatje van je niet bepaald een gevoel krijgen dat je het aan het rechte eind hebt.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:24 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het is de bron niet, slechts een echo site die opdook in google alert , zoals vele waaronder BBC en natuurlijk de EU zelve.
Onderstaande spreekt voor zich lijkt me, al zou ie op lutjebroek-aanzee.nl staan.
[ afbeelding ]
Guilt by association , of in dit geval ontkennen door associatie werkt niet makker, de shit is onderweg naar de fan.
Als je naar die interactive chart kijkt, zie je dat NL het beter doet dan Dldquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik snap het wel: er zijn wat landen die het iets beter doen (Finland, Duitsland, België...). Nederland doet het ogenschijnlijk niet slecht omdat er ook wat landen zijn die het veel en veel slechter doen. De angst bestaat dat Nederland ook in dat groepje landen terecht gaat komen. Dat kan rap gaan, hoewel Nederland natuurlijk het vlees noch vis land bij uitstek is.
Dat is erg genoeg. Weet je: in Duitsland bezuinigen ze niet eens, ondanks dat er een centrum-rechts kabinet zit.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:26 schreef Bob-B het volgende:
Orgineel is dus Wallstreet journal, staat veel meer in dan in de OP
http://online.wsj.com/art(...)rticleTabs%3Darticle
Het gaat om de publieke sector, ben nog aan het lezen
Oh je was er ook alquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als je naar die interactive chart kijkt, zie je dat NL het beter doet dan Dld.
Volgens die stats dan.
KIjk naar de groei van de overheidsschuld.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als je naar die interactive chart kijkt, zie je dat NL het beter doet dan Dld.
Volgens die stats dan.
Lager dan EU gemiddeld, das een goed iets, toch?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
KIjk naar de groei van de overheidsschuld.
Dat gemiddelde wordt ontzettend omhoog getrokken door Griekenland, Slovenië en de andere landen die nu al de sigaar zijn. Haal die voor de grap er eens uit zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:31 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Lager dan EU gemiddeld, das een goed iets, toch?
Ja dat is ook een manier om wetenschappelijke informatie te interpreterenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat gemiddelde wordt ontzettend omhoog getrokken door Griekenland, Slovenië en de andere landen die nu al de sigaar zijn. Haal die voor de grap er eens uit zou ik zeggen.
Sommige van die statistiekjes liegen. De werkloosheidscijfers zijn hier crap. Doordat Lubbers ooit zijn definitie heeft versoepeld zegt dat geen drol meer. Alleen mensen met minder dan 12 uur werk zijn werkloos. Dat slaat helemaal nergens meer op in de huidige constellatie.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:32 schreef Bob-B het volgende:
Kijk maar eens bij Griekenland of Ierland, dan snap je dat die rood zijn, bij NL snap ik het niet.
Het kan hard gaan. Binnen een half jaar ben je een derde wereldland.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:33 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ja dat is ook een manier om wetenschappelijke informatie te interpreteren
Oh kom op zeg.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sommige van die statistiekjes liegen. De werkloosheidscijfers zijn hier crap. Doordat Lubbers ooit zijn definitie heeft versoepeld zegt dat geen drol meer. Alleen mensen met minder dan 12 uur werk zijn werkloos. Dat slaat helemaal nergens meer op in de huidige constellatie.
Werkloosheidscijfers worden ook gedrukt door gemeentelijke werkverschaffingsprojecten. Mensen moeten al heel snel een baan accepteren onder hun niveau. ZZP'ers worden uit de statistieken gelaten. Deeltijd-WW doet ook niet mee.
We kunnen ook gewoon een flinke bezem door de publieke sector doen IPV "grootgraaiers" aan te pakken.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:23 schreef Klopkoek het volgende:
In jip en janneke taal: over 3 maanden zitten we met zijn allen te vechten om een stuk brood, tenzij je pietverdriet, Selang of bendk heet. Het grootgraaiersgilde zal de dans ontspringen.
Ik had al heel lang een soort voorgevoel en idee dat nederland naar de kloten zou gaan. Ik hoop dat het niet uit komt.
Met oud en nieuw was er evenveel euro uitgegeven aan vuurwerk als voor de crisis, maar er waren eenvoudigweg minder knallen, minder langdurig, oftewel, het zal toch niet...? was het vuurwerk duurder en dus minder items verkocht maar wel voor te veel geld?quote:'ECB vreest voor stabiliteit banken in 2010'
ANP op 11 juni '09, 12:17, bijgewerkt 11 juni '09, 12:42
LONDEN - De Europese Centrale Bank (ECB) vreest voor de financiële stabiliteit van zo'n 25 banken in Europa, als volgend jaar geen sterk economisch herstel inzet. Dat heeft een hoge functionaris van de ECB gezegd op een conferentie over Oost-Europa in Londen. Dat berichtte donderdag de Britse krant The Daily Telegraph.
Volgens Dejan Krusec, de ECB-deskundige op het gebied van financiële stabiliteit, hebben banken in de eurozone nu voldoende kapitaal om de verliezen die in 2009 ontstaan goed op te kunnen vangen. Maar als het herstel van de economie pas in de tweede helft van 2010 doorzet, kan een aantal banken in de problemen komen. Daarom volgt de ECB 25 banken, die als strategisch belangrijk worden bestempeld, nu op de voet.
Verscheidene banken zouden volgens The Daily Telegraph vooral problemen kunnen gaan ondervinden door hun deelnemingen in Centraal- en Oost-Europa. In sommige landen in die regio verslechtert de financiële en economische situatie snel en lopen de verliezen van banken op.
De publieke sector is inmiddels bijna de helft van wat ze was door privatisering golven.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:14 schreef Illiberal het volgende:
We kunnen ook gewoon een flinke bezem door de publieke sector doen IPV "grootgraaiers" aan te pakken.
De rechtse goegemeente zou dat graag willen ja. Misschien nog een stuk of drie crisissen veroorzaken? Bel je bankenvrindjes op zou ik zeggen.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:14 schreef Illiberal het volgende:
[..]
We kunnen ook gewoon een flinke bezem door de publieke sector doen IPV "grootgraaiers" aan te pakken.
Nou nou, niet zo negatief.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:13 schreef Steeven het volgende:
Laat het maar klappen dan. Hopelijk komt er wat mooiers uit de puinhopen tevoorschijn.
een beetje raar, want zowal alle grote landen staan er slechter voor dan NL, op het gebied van de staatsfinancieen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:08 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
http://tinyurl.com/ykpo569
Mooi he die door bedrijven geinfesteerde politiek...?
Gek he, elke echte euro kent 9000 virtuele onechte kinderen, 51% van alle waarde bij 2% van de mensen, geld om niet (rente)... enz.
België had al een schuld van 90% (BNP). Daar komt nu niet zo gek veel meer bij.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
een beetje raar, want zowal alle grote landen staan er slechter voor dan NL, op het gebied van de staatsfinancieen.
En ook belgie is er veel slechter aan toe
Als je echter het artikel dat er bij hoort leest en daar ook doorklikt naar de interactieve versie van dit plaatje dan blijkt Nederland het helemaal niet zo slecht te doen. Niet slechter dan pakweg Frankrijk of Portugal in elk geval.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:24 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het is de bron niet, slechts een echo site die opdook in google alert , zoals vele waaronder BBC en natuurlijk de EU zelve.
Onderstaande spreekt voor zich lijkt me, al zou ie op lutjebroek-aanzee.nl staan.
[ afbeelding ]
Guilt by association , of in dit geval ontkennen door associatie werkt niet makker, de shit is onderweg naar de fan.
Ik ben te verbitterd helaas. Ik zie niet in hoe we deze verzorgingsstaat overeind kunnen houden. Helemaal niet met talloze incompetente lui aan het roer. Er moet een keer een bezem doorheen.quote:
en NL 60%,m we moeten het dus nog behoorlijk gek maken willen we dat halenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:18 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
België had al een schuld van 90% (BNP). Daar komt nu niet zo gek veel meer bij.
De verzorgingsstaat bestaat al niet meer. Dat is een feit. Er is in 30 jaar al veel veranderd, naar mijn smaak te veel.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:21 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik ben te verbitterd helaas. Ik zie niet in hoe we deze verzorgingsstaat overeind kunnen houden. Helemaal niet met talloze incompetente lui aan het roer. Er moet een keer een bezem doorheen.
Ach, we hebben in ieder geval het transportnetwerk voor energie nog in overheidshandenquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De verzorgingsstaat bestaat al niet meer. Dat is een feit. Er is in 30 jaar al veel veranderd, naar mijn smaak te veel.
Ik ben bang dat het echt pijn gaat doen omdat onderhand alles al geprivatiseerd en verzelfstandigd is wat je maar kon verpatsen.
Het is soms echt van de gekke. Bepaalde diensten heeft de overheid verpatst en moeten ze soms voor dubbel tarief weer inhuren... bij oud-ambtenaren! Hoewel sommige verpatsingen ook kostenneutraal of zelfs goed hebben uitgepakt.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:30 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ach, we hebben in ieder geval het transportnetwerk voor energie nog in overheidshanden. Maar daarmee is het lijstje ook wel afgevinkt volgens mij.
Over het transportnetwerk en de bedrijven die daarbij horen niets dan lof overigens hoor. Die moeten voldoen aan behoorlijk strenge eisen, waarmee Nederland onder meer een meer dan uitstekend netwerk in handen heeft waar ze in het buitenland niet aan kunnen tippen. Plus het is nog steeds meer dan betaalbaar, gemiddeld 20 euro per product per maand meen ik (dus 40 voor een elektriciteit- en gasaansluiting).quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:44 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is soms echt van de gekke. Bepaalde diensten heeft de overheid verpatst en moeten ze soms voor dubbel tarief weer inhuren... bij oud-ambtenaren! Hoewel sommige verpatsingen ook kostenneutraal of zelfs goed hebben uitgepakt.
En terecht natuurlijk. Begrijp jij wel iets van het begrip "werkloos"? Want daar twijfel ik hard aan als ik dit zo lees.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:35 schreef Klopkoek het volgende:
ZZP'ers worden uit de statistieken gelaten. Deeltijd-WW doet ook niet mee.
Bedrijven?? Het probleem van de overheidsfinanciën is juist die ambtelijke kliek die het bedrijfsleven en de laatste werkenden de goot in belast zodat we nog meer ambtenaren/ rifratten / multiculsoebisides kunnen uitdelen. En daaraan zijn die ambtenaren en linkse politici zodanig verslaafd dat we zelfs in tijden van crisis ermee doorgaan alsof we geen gat in de hand hebben als land..quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:08 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
http://tinyurl.com/ykpo569
Mooi he die door bedrijven geinfesteerde politiek...?
Feit??quote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
De verzorgingsstaat bestaat al niet meer. Dat is een feit.
Welnee, dat moet helemaal niet. Alleen als je een uitkering wil dan zal je wel je handjes moeten laten wapperen. Dat is inderdaad wennen voor zij die gewend zijn alleen maar de hand op te houden... En "baan onder niveau" tsja, dat ze diploma`s tegenwoordig weggeven als een pakje boter wil nog niet zeggen dat iedereen van hoog niveau is. Dat blijkt ook wel anders werden ze wel aangenomen...quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:35 schreef Klopkoek het volgende:
Werkloosheidscijfers worden ook gedrukt door gemeentelijke werkverschaffingsprojecten. Mensen moeten al heel snel een baan accepteren onder hun niveau.
Leuk op de man spelen. Is dat om te verhullen dat je, zoals altijd, zonder feiten bent? Je stelt en zegt "feit" maar waar blijven de serieuze bronnen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 17:38 schreef Klopkoek het volgende:De aantallen zeggen niets over de kwaliteit van het stelsel. ...maar toen zaten veel minder mensen in allerlei regelingen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |