abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:08:04 #1
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_76308957
quote:
Europese Commissie: Hoog risico op financiële ineenstorting Nederland 2010

Wall Street Journal: Eurozone krijgt in 2010 te maken met enorme
schuldencrisis

Nederland Leenland
Volgens de Europese Commissie (EC) lopen in het nieuwe jaar 8
EU-landen het grote risico dat de publieke financiën niet langer
betaalbaar zullen zijn, en de landen feitelijk failliet gaan. Deze
landen zijn Griekenland, Spanje, Ierland, Slovenië, Slowakije, Malta,
Cyprus en... Nederland.

De overige EU landen krijgen van de EC het predikaat `gemiddeld
risico' opgeprikt. Alleen Finland is als `laag risico' gekwalificeerd.
http://tinyurl.com/ykpo569

Mooi he die door bedrijven geinfesteerde politiek...?

Gek he, elke echte euro kent 9000 virtuele onechte kinderen, 51% van alle waarde bij 2% van de mensen, geld om niet (rente)... enz.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:15:45 #2
23428 _Michiel_
Ik ben Tuinstoel fan .o/
pi_76309256
huizenmarkt-zeepbel.nl is ongeveer net zo betrouwbaar als de Prive.
Mijn IP-adres is 78.249.196.213. Bij misbruik van dit forum kun je mijn provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verleen ik volledige medewerking aan justitie.
pi_76309408
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:15 schreef _Michiel_ het volgende:
toch is er paar landen zo overkomen!..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:20:37 #4
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_76309501
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:08 schreef fokthesystem het volgende:
Gek he, elke echte euro kent 9000 virtuele onechte kinderen, 51% van alle waarde bij 2% van de mensen, geld om niet (rente)... enz.
Ik snap dit niet
Je moeder is een hamster
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:22:22 #5
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_76309597
Als je naar die interactive chart kijkt van WJS vraag je je af hoe ze tot die conclusie zijn gekomen.
Zo zijn er redelijk wat grafiekjes waar NL er best netjes uit komt.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik het artikel van WJS niet volledig gelezen heb, al hebben ze het in dat hele artikel niet over NL terwijl het wel knalrood op het kaartje staat.

Iets zegt me dat zelfs ik (terwijl ik amper de bron bekeken heb) het artikel van WJS nog beter bekeken heb dan Huizenzeepbel.nl .
pi_76309676
In jip en janneke taal: over 3 maanden zitten we met zijn allen te vechten om een stuk brood, tenzij je pietverdriet, Selang of bendk heet. Het grootgraaiersgilde zal de dans ontspringen.

Ik had al heel lang een soort voorgevoel en idee dat nederland naar de kloten zou gaan. Ik hoop dat het niet uit komt.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:24:12 #7
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_76309699
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:15 schreef _Michiel_ het volgende:
Het is de bron niet, slechts een echo site die opdook in google alert , zoals vele waaronder BBC en natuurlijk de EU zelve.

Onderstaande spreekt voor zich lijkt me, al zou ie op lutjebroek-aanzee.nl staan.

Guilt by association , of in dit geval ontkennen door associatie werkt niet makker, de shit is onderweg naar de fan.
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:25:32 #8
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76309764
Wat is de oorspronkelijke bron?
pi_76309808
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:22 schreef bleiblei het volgende:
Als je naar die interactive chart kijkt van WJS vraag je je af hoe ze tot die conclusie zijn gekomen.
Zo zijn er redelijk wat grafiekjes waar NL er best netjes uit komt.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik het artikel van WJS niet volledig gelezen heb, al hebben ze het in dat hele artikel niet over NL terwijl het wel knalrood op het kaartje staat.

Iets zegt me dat zelfs ik (terwijl ik amper de bron bekeken heb) het artikel van WJS nog beter bekeken heb dan Huizenzeepbel.nl .
Ik snap het wel: er zijn wat landen die het iets beter doen (Finland, Duitsland, België...). Nederland doet het ogenschijnlijk niet slecht omdat er ook wat landen zijn die het veel en veel slechter doen. De angst bestaat dat Nederland ook in dat groepje landen terecht gaat komen. Dat kan rap gaan, hoewel Nederland natuurlijk het vlees noch vis land bij uitstek is.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:26:51 #10
36431 bleiblei
pi_76309832
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:24 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Het is de bron niet, slechts een echo site die opdook in google alert , zoals vele waaronder BBC en natuurlijk de EU zelve.

Onderstaande spreekt voor zich lijkt me, al zou ie op lutjebroek-aanzee.nl staan.

[ afbeelding ]

Guilt by association , of in dit geval ontkennen door associatie werkt niet makker, de shit is onderweg naar de fan.
Ja, al hebben ze dus in het bericht van de Wallstreet nergens over NL en kan ik aan de hand van de grafiekjes gekoppeld aan dat mooie plaatje van je niet bepaald een gevoel krijgen dat je het aan het rechte eind hebt.

Doomsdaydenkers .
Het blijft natuurlijk het verhaal dat diegene die de meeste mensen omgeturnt krijgt, gelijk krijgt.
Als iedereen positief is, gaat het zeer waarschijnlijk prima.
Als iedereen op dezelfde golflijn als huizenzeepbel.nl zit, dan zijn we idd de sjaak.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:26:59 #11
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76309842
Orgineel is dus Wallstreet journal, staat veel meer in dan in de OP
http://online.wsj.com/art(...)rticleTabs%3Darticle
Het gaat om de publieke sector, ben nog aan het lezen
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:27:25 #12
36431 bleiblei
pi_76309866
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:26 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ik snap het wel: er zijn wat landen die het iets beter doen (Finland, Duitsland, België...). Nederland doet het ogenschijnlijk niet slecht omdat er ook wat landen zijn die het veel en veel slechter doen. De angst bestaat dat Nederland ook in dat groepje landen terecht gaat komen. Dat kan rap gaan, hoewel Nederland natuurlijk het vlees noch vis land bij uitstek is.
Als je naar die interactive chart kijkt, zie je dat NL het beter doet dan Dld .
Volgens die stats dan.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:29:24 #13
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76309975
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:26 schreef Bob-B het volgende:
Orgineel is dus Wallstreet journal, staat veel meer in dan in de OP
http://online.wsj.com/art(...)rticleTabs%3Darticle
Het gaat om de publieke sector, ben nog aan het lezen
Dat is erg genoeg. Weet je: in Duitsland bezuinigen ze niet eens, ondanks dat er een centrum-rechts kabinet zit.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:29:32 #14
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76309980
http://online.wsj.com/art(...)leTabs%3Dinteractive
Als je op Nederland klikt vraag ik me af, gezien de grafieken, waarom wij nou zo rood zijn, sterker nog, in sommige opzichten doen we het nog beter ook.

Sterker nog, we doen het overal beter dan EU gemiddeld, denk fout kleurtje
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:29:54 #15
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76309999
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Volgens die stats dan.
Oh je was er ook al
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:29:57 #16
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76310001
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:27 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Volgens die stats dan.
KIjk naar de groei van de overheidsschuld.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:31:19 #17
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76310066
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

KIjk naar de groei van de overheidsschuld.
Lager dan EU gemiddeld, das een goed iets, toch?
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:32:08 #18
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76310109
Kijk maar eens bij Griekenland of Ierland, dan snap je dat die rood zijn, bij NL snap ik het niet.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:32:51 #19
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76310146
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:31 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Lager dan EU gemiddeld, das een goed iets, toch?
Dat gemiddelde wordt ontzettend omhoog getrokken door Griekenland, Slovenië en de andere landen die nu al de sigaar zijn. Haal die voor de grap er eens uit zou ik zeggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:33:44 #20
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76310199
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:32 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat gemiddelde wordt ontzettend omhoog getrokken door Griekenland, Slovenië en de andere landen die nu al de sigaar zijn. Haal die voor de grap er eens uit zou ik zeggen.
Ja dat is ook een manier om wetenschappelijke informatie te interpreteren
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:35:59 #21
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76310317
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:32 schreef Bob-B het volgende:
Kijk maar eens bij Griekenland of Ierland, dan snap je dat die rood zijn, bij NL snap ik het niet.
Sommige van die statistiekjes liegen. De werkloosheidscijfers zijn hier crap. Doordat Lubbers ooit zijn definitie heeft versoepeld zegt dat geen drol meer. Alleen mensen met minder dan 12 uur werk zijn werkloos. Dat slaat helemaal nergens meer op in de huidige constellatie.
Werkloosheidscijfers worden ook gedrukt door gemeentelijke werkverschaffingsprojecten. Mensen moeten al heel snel een baan accepteren onder hun niveau. ZZP'ers worden uit de statistieken gelaten. Deeltijd-WW doet ook niet mee.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:37:12 #22
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76310376
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:33 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ja dat is ook een manier om wetenschappelijke informatie te interpreteren
Het kan hard gaan. Binnen een half jaar ben je een derde wereldland.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:38:40 #23
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_76310450
Nou dan ga ik toch maar snel naar België
Snollebolt
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:40:10 #24
36431 bleiblei
pi_76310537
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Sommige van die statistiekjes liegen. De werkloosheidscijfers zijn hier crap. Doordat Lubbers ooit zijn definitie heeft versoepeld zegt dat geen drol meer. Alleen mensen met minder dan 12 uur werk zijn werkloos. Dat slaat helemaal nergens meer op in de huidige constellatie.
Werkloosheidscijfers worden ook gedrukt door gemeentelijke werkverschaffingsprojecten. Mensen moeten al heel snel een baan accepteren onder hun niveau. ZZP'ers worden uit de statistieken gelaten. Deeltijd-WW doet ook niet mee.
Oh kom op zeg.
Dat kaartje en het artikel is gebaseerd op die statistiekjes.
Je loopt hier paniek te schoppen.
Maar als er met logisch kijken geroepen wordt dat het nergens op slaat, de paniek.
Dan kloppen eens de stats niet meer .

Ga eens anti-depressiva slikken. Wordt je leven een stuk leuker van .
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:40:30 #25
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_76310553
ECB president aan het woord en in beeld:

http://online.wsj.com/art(...)7D-BAB5-2B99E38F5D6F

Oh ja, basis kennis waar zelfs economen even van slikken :

Wat elk kind/puber op school zou moeten mogen leren:

http://video.google.nl/videoplay?docid=3435415963578872386#

Een zeer goede uitleg inzake de krankzinnige wereldverloedering als gevolg van gemaakt, onecht, niet echt bestaand, geen waarde dekkend,,,,, "GELD".

In 45 minuten leer je als volwassene wat je deels al wist en al dan niet juist snapte, deels, maar dan dus geheel, oftewel 'het hele plaatje'.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:40:58 #26
36431 bleiblei
pi_76310571
Tering... Les 1 van hoe laat je je leven vernachelen door anderen.
Neem posts van users als fokthesystem, klopkoek en huizenzeepbel op Fok serieus .
  vrijdag 1 januari 2010 @ 23:45:08 #27
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76310787
ik kan het originele EC beircht of rapport nie vinden trouwens
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:14:27 #28
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_76312059
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:23 schreef Klopkoek het volgende:
In jip en janneke taal: over 3 maanden zitten we met zijn allen te vechten om een stuk brood, tenzij je pietverdriet, Selang of bendk heet. Het grootgraaiersgilde zal de dans ontspringen.

Ik had al heel lang een soort voorgevoel en idee dat nederland naar de kloten zou gaan. Ik hoop dat het niet uit komt.
We kunnen ook gewoon een flinke bezem door de publieke sector doen IPV "grootgraaiers" aan te pakken.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:19:31 #29
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_76312272
Let wel dit is uit juni jl.
In september (googleze) werden de berichten al ernstiger.
quote:
'ECB vreest voor stabiliteit banken in 2010'
ANP op 11 juni '09, 12:17, bijgewerkt 11 juni '09, 12:42

LONDEN - De Europese Centrale Bank (ECB) vreest voor de financiële stabiliteit van zo'n 25 banken in Europa, als volgend jaar geen sterk economisch herstel inzet. Dat heeft een hoge functionaris van de ECB gezegd op een conferentie over Oost-Europa in Londen. Dat berichtte donderdag de Britse krant The Daily Telegraph.

Volgens Dejan Krusec, de ECB-deskundige op het gebied van financiële stabiliteit, hebben banken in de eurozone nu voldoende kapitaal om de verliezen die in 2009 ontstaan goed op te kunnen vangen. Maar als het herstel van de economie pas in de tweede helft van 2010 doorzet, kan een aantal banken in de problemen komen. Daarom volgt de ECB 25 banken, die als strategisch belangrijk worden bestempeld, nu op de voet.

Verscheidene banken zouden volgens The Daily Telegraph vooral problemen kunnen gaan ondervinden door hun deelnemingen in Centraal- en Oost-Europa. In sommige landen in die regio verslechtert de financiële en economische situatie snel en lopen de verliezen van banken op.
Met oud en nieuw was er evenveel euro uitgegeven aan vuurwerk als voor de crisis, maar er waren eenvoudigweg minder knallen, minder langdurig, oftewel, het zal toch niet...? was het vuurwerk duurder en dus minder items verkocht maar wel voor te veel geld?

Gewoon boerenwijsheid denken kan e.e.a. al op 1 hand doen natellen en dus redelijk een verwachting geven.

NLers betalen VEELS te veel aan vaste lasten en verzekeringen.

Men wil te veel loon (zelf-overschatting) maar tevens alleen minder betalen voor producten van anderen.

We hebben hier een zeer hoge belasting (en ook weer belasting dAArop!) en absurde accijns levels.

Te veel lieden kunnen zonder politiek ingrijpen
(vaak komen ze daarvandaan namelijk, of worden er vanuit de bedrijven gepositioneerd (kok, bos, zalm e.d.) enorm 'verdienen' op overpriced producten (huizen, dus hypotheken maar ook andere leningen) met witteboorden criminaliteit onderbouwing (kostprijs woning, kostprijs reparaties enz.)

NL is klein, en heeft erg veel geld-zieke-junks die o.a. de 'vrije' markt voor elkaar geschapen hebben, en maar graaien en maar alles elk jaar duurder (per saldo) .

Verder is er hier gewoon een rente-gekte, en geld om niet, bestaat niet, sowieso is de euro monopolie geld dat de uitpersing van aardse resources opvoert om de machines maar te laten draaien voor de werkenden (tevens-) en consumenten consumeren.

Eigenlijk is NL al omgevallen maar door dat haastig op een computer ingetikte fictieve miljarden feest gaf men de boel een 360 graden slinger waardoor na de duikeling alles overeind lijkt te staan, echter het hellend vlak zakt nog steeds iets verder as we speak.

[ Bericht 4% gewijzigd door fokthesystem op 02-01-2010 00:24:55 ]
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:23:47 #30
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_76312423
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:14 schreef Illiberal het volgende:

We kunnen ook gewoon een flinke bezem door de publieke sector doen IPV "grootgraaiers" aan te pakken.
De publieke sector is inmiddels bijna de helft van wat ze was door privatisering golven.
Wel is het vaak 2 of meer keer te duur voor de klant/patiënt, dan voorheen toen het collectief was.
Collectief, je weet wel, inkoop combinaties... meer is goedkoper en zo. Rendement door lange termijn klanten...

GraaiertJES worden wel aangepakt ineens (zwart geld in luxemburg e.d.) maar de grootbedrijven?? Die geven falende managers gewoon miljoenen mee...
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:34:50 #31
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_76312849
Nog een teken aan de wand in praktijk-land.

http://www.euronews.net/2009/12/30/euro-zone-lending-down/
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:21:17 #32
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_76318390
Het zijn de illuminati!
-> BNW?
  zaterdag 2 januari 2010 @ 11:41:43 #33
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76318947
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 00:14 schreef Illiberal het volgende:

[..]

De rechtse goegemeente zou dat graag willen ja. Misschien nog een stuk of drie crisissen veroorzaken? Bel je bankenvrindjes op zou ik zeggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76319809
Laat het maar klappen dan. Hopelijk komt er wat mooiers uit de puinhopen tevoorschijn.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:15:39 #35
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76319891
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:13 schreef Steeven het volgende:
Laat het maar klappen dan. Hopelijk komt er wat mooiers uit de puinhopen tevoorschijn.
Nou nou, niet zo negatief.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76319940
quote:

[..]

een beetje raar, want zowal alle grote landen staan er slechter voor dan NL, op het gebied van de staatsfinancieen.

En ook belgie is er veel slechter aan toe
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:18:38 #37
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76320005
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

een beetje raar, want zowal alle grote landen staan er slechter voor dan NL, op het gebied van de staatsfinancieen.

En ook belgie is er veel slechter aan toe
België had al een schuld van 90% (BNP). Daar komt nu niet zo gek veel meer bij.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76320082
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 23:24 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als je echter het artikel dat er bij hoort leest en daar ook doorklikt naar de interactieve versie van dit plaatje dan blijkt Nederland het helemaal niet zo slecht te doen. Niet slechter dan pakweg Frankrijk of Portugal in elk geval.

In NWS staat hier ook al een en ander over Risico financiële ineenstoring Nederland hoog
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76320105
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:15 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Nou nou, niet zo negatief.
Ik ben te verbitterd helaas. Ik zie niet in hoe we deze verzorgingsstaat overeind kunnen houden. Helemaal niet met talloze incompetente lui aan het roer. Er moet een keer een bezem doorheen.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_76320242
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:18 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

België had al een schuld van 90% (BNP). Daar komt nu niet zo gek veel meer bij.
en NL 60%,m we moeten het dus nog behoorlijk gek maken willen we dat halen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:27:34 #41
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76320274
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:21 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik ben te verbitterd helaas. Ik zie niet in hoe we deze verzorgingsstaat overeind kunnen houden. Helemaal niet met talloze incompetente lui aan het roer. Er moet een keer een bezem doorheen.
De verzorgingsstaat bestaat al niet meer. Dat is een feit. Er is in 30 jaar al veel veranderd, naar mijn smaak te veel.

Ik ben bang dat het echt pijn gaat doen omdat onderhand alles al geprivatiseerd en verzelfstandigd is wat je maar kon verpatsen.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76320349
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:27 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De verzorgingsstaat bestaat al niet meer. Dat is een feit. Er is in 30 jaar al veel veranderd, naar mijn smaak te veel.

Ik ben bang dat het echt pijn gaat doen omdat onderhand alles al geprivatiseerd en verzelfstandigd is wat je maar kon verpatsen.
Ach, we hebben in ieder geval het transportnetwerk voor energie nog in overheidshanden . Maar daarmee is het lijstje ook wel afgevinkt volgens mij.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:44:33 #43
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76320724
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:30 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ach, we hebben in ieder geval het transportnetwerk voor energie nog in overheidshanden . Maar daarmee is het lijstje ook wel afgevinkt volgens mij.
Het is soms echt van de gekke. Bepaalde diensten heeft de overheid verpatst en moeten ze soms voor dubbel tarief weer inhuren... bij oud-ambtenaren! Hoewel sommige verpatsingen ook kostenneutraal of zelfs goed hebben uitgepakt.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76320812
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is soms echt van de gekke. Bepaalde diensten heeft de overheid verpatst en moeten ze soms voor dubbel tarief weer inhuren... bij oud-ambtenaren! Hoewel sommige verpatsingen ook kostenneutraal of zelfs goed hebben uitgepakt.
Over het transportnetwerk en de bedrijven die daarbij horen niets dan lof overigens hoor. Die moeten voldoen aan behoorlijk strenge eisen, waarmee Nederland onder meer een meer dan uitstekend netwerk in handen heeft waar ze in het buitenland niet aan kunnen tippen. Plus het is nog steeds meer dan betaalbaar, gemiddeld 20 euro per product per maand meen ik (dus 40 voor een elektriciteit- en gasaansluiting).

Het grappige is dat ze geen concurrentie hebben, want ze kunnen elkaars netwerk niet overkopen en ze kunnen niet uitbreiden of concurreren in prijzen (je kunt toch niet overstappen van netwerk, enkel door te verhuizen), en toch werkt het goed.

Ik wou dat het ook zo geregeld was bij andere sectoren, maar die zijn helaas al verkwanseld.
pi_76321590
quote:

ZZP'ers worden uit de statistieken gelaten. Deeltijd-WW doet ook niet mee.
En terecht natuurlijk. Begrijp jij wel iets van het begrip "werkloos"? Want daar twijfel ik hard aan als ik dit zo lees.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_76326121
En dan is er nog de arbeidsongeschiktheid. Werkloos en autisme? Wajong! En dan ben je volgens de statistieken niet meer werkloos.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:43:45 #47
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_76328148
quote:

[..]

Bedrijven?? Het probleem van de overheidsfinanciën is juist die ambtelijke kliek die het bedrijfsleven en de laatste werkenden de goot in belast zodat we nog meer ambtenaren/ rifratten / multiculsoebisides kunnen uitdelen. En daaraan zijn die ambtenaren en linkse politici zodanig verslaafd dat we zelfs in tijden van crisis ermee doorgaan alsof we geen gat in de hand hebben als land..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 16:52:40 #48
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_76328446
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:27 schreef Klopkoek het volgende:
De verzorgingsstaat bestaat al niet meer. Dat is een feit.
Feit??

Het enige feit is dat in Nederland alle uitkeringen op een internationaal ongekend hoog niveau staan (waarom denk je anders dan duizenden kanslozen naar Nederland gaan ipv mooi weer landen aan de middenlandse zee) .
En dat er heel veel mensen met een uitkering zijn 1.

Veel en hoog. We hebben in dit land geen vangnet maar een hangmat..

1ruim vier en een kwart miljoen FTE`s zitten te niksen in ww, bijstand e.d. En dan tellen we alle Melkertbanen, kunstenaarsoebsidies e.d. nog niet eens mee... (bron: CPB, MEV 2010 p.130 e.v.
quote:
Werkloosheidscijfers worden ook gedrukt door gemeentelijke werkverschaffingsprojecten. Mensen moeten al heel snel een baan accepteren onder hun niveau.
Welnee, dat moet helemaal niet. Alleen als je een uitkering wil dan zal je wel je handjes moeten laten wapperen. Dat is inderdaad wennen voor zij die gewend zijn alleen maar de hand op te houden... En "baan onder niveau" tsja, dat ze diploma`s tegenwoordig weggeven als een pakje boter wil nog niet zeggen dat iedereen van hoog niveau is. Dat blijkt ook wel anders werden ze wel aangenomen...
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 17:38:04 #49
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76330039
Napalm, je bent weer intens droevig bezig. De aantallen zeggen niets over de kwaliteit van het stelsel. Den Uyl krijgt van rechts altijd de schuld dat hij de verzorgingsstaat uit de hand heeft laten lopen maar toen zaten veel minder mensen in allerlei regelingen. De enorme aantallen van vandaag de dag zien we pas sinds de jaren 80.
Deuger, Woke & Gutmensch
  zaterdag 2 januari 2010 @ 18:02:18 #50
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_76330895
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 17:38 schreef Klopkoek het volgende:De aantallen zeggen niets over de kwaliteit van het stelsel. ...maar toen zaten veel minder mensen in allerlei regelingen.
Leuk op de man spelen. Is dat om te verhullen dat je, zoals altijd, zonder feiten bent? Je stelt en zegt "feit" maar waar blijven de serieuze bronnen?

Die kan je ook niet hebben want je spreekt jezelf tegen.. Om 12:27 zeg je dat de verzorgingsstaat niet meer bestaat en vijf uurtjes later, om 17:38 zeg je vrolijk dat er veel meer mensen uitkeringen krijgen.

Hoe kan je dit nu weer met elkaar rijmen????
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')