http://tinyurl.com/ykpo569quote:Europese Commissie: Hoog risico op financiële ineenstorting Nederland 2010
Wall Street Journal: Eurozone krijgt in 2010 te maken met enorme
schuldencrisis
Nederland Leenland
Volgens de Europese Commissie (EC) lopen in het nieuwe jaar 8
EU-landen het grote risico dat de publieke financiën niet langer
betaalbaar zullen zijn, en de landen feitelijk failliet gaan. Deze
landen zijn Griekenland, Spanje, Ierland, Slovenië, Slowakije, Malta,
Cyprus en... Nederland.
De overige EU landen krijgen van de EC het predikaat `gemiddeld
risico' opgeprikt. Alleen Finland is als `laag risico' gekwalificeerd.
toch is er paar landen zo overkomen!..quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:15 schreef _Michiel_ het volgende:
huizenmarkt-zeepbel.nl is ongeveer net zo betrouwbaar als de Prive.
Ik snap dit nietquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:08 schreef fokthesystem het volgende:
Gek he, elke echte euro kent 9000 virtuele onechte kinderen, 51% van alle waarde bij 2% van de mensen, geld om niet (rente)... enz.
Het is de bron niet, slechts een echo site die opdook in google alert , zoals vele waaronder BBC en natuurlijk de EU zelve.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:15 schreef _Michiel_ het volgende:
huizenmarkt-zeepbel.nl is ongeveer net zo betrouwbaar als de Prive.
Ik snap het wel: er zijn wat landen die het iets beter doen (Finland, Duitsland, België...). Nederland doet het ogenschijnlijk niet slecht omdat er ook wat landen zijn die het veel en veel slechter doen. De angst bestaat dat Nederland ook in dat groepje landen terecht gaat komen. Dat kan rap gaan, hoewel Nederland natuurlijk het vlees noch vis land bij uitstek is.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:22 schreef bleiblei het volgende:
Als je naar die interactive chart kijkt van WJS vraag je je af hoe ze tot die conclusie zijn gekomen.
Zo zijn er redelijk wat grafiekjes waar NL er best netjes uit komt.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik het artikel van WJS niet volledig gelezen heb, al hebben ze het in dat hele artikel niet over NL terwijl het wel knalrood op het kaartje staat.
Iets zegt me dat zelfs ik (terwijl ik amper de bron bekeken heb) het artikel van WJS nog beter bekeken heb dan Huizenzeepbel.nl.
Ja, al hebben ze dus in het bericht van de Wallstreet nergens over NL en kan ik aan de hand van de grafiekjes gekoppeld aan dat mooie plaatje van je niet bepaald een gevoel krijgen dat je het aan het rechte eind hebt.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:24 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Het is de bron niet, slechts een echo site die opdook in google alert , zoals vele waaronder BBC en natuurlijk de EU zelve.
Onderstaande spreekt voor zich lijkt me, al zou ie op lutjebroek-aanzee.nl staan.
[ afbeelding ]
Guilt by association , of in dit geval ontkennen door associatie werkt niet makker, de shit is onderweg naar de fan.
Als je naar die interactive chart kijkt, zie je dat NL het beter doet dan Dldquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:26 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik snap het wel: er zijn wat landen die het iets beter doen (Finland, Duitsland, België...). Nederland doet het ogenschijnlijk niet slecht omdat er ook wat landen zijn die het veel en veel slechter doen. De angst bestaat dat Nederland ook in dat groepje landen terecht gaat komen. Dat kan rap gaan, hoewel Nederland natuurlijk het vlees noch vis land bij uitstek is.
Dat is erg genoeg. Weet je: in Duitsland bezuinigen ze niet eens, ondanks dat er een centrum-rechts kabinet zit.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:26 schreef Bob-B het volgende:
Orgineel is dus Wallstreet journal, staat veel meer in dan in de OP
http://online.wsj.com/art(...)rticleTabs%3Darticle
Het gaat om de publieke sector, ben nog aan het lezen
Oh je was er ook alquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als je naar die interactive chart kijkt, zie je dat NL het beter doet dan Dld.
Volgens die stats dan.
KIjk naar de groei van de overheidsschuld.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:27 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Als je naar die interactive chart kijkt, zie je dat NL het beter doet dan Dld.
Volgens die stats dan.
Lager dan EU gemiddeld, das een goed iets, toch?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
KIjk naar de groei van de overheidsschuld.
Dat gemiddelde wordt ontzettend omhoog getrokken door Griekenland, Slovenië en de andere landen die nu al de sigaar zijn. Haal die voor de grap er eens uit zou ik zeggen.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:31 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Lager dan EU gemiddeld, das een goed iets, toch?
Ja dat is ook een manier om wetenschappelijke informatie te interpreterenquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dat gemiddelde wordt ontzettend omhoog getrokken door Griekenland, Slovenië en de andere landen die nu al de sigaar zijn. Haal die voor de grap er eens uit zou ik zeggen.
Sommige van die statistiekjes liegen. De werkloosheidscijfers zijn hier crap. Doordat Lubbers ooit zijn definitie heeft versoepeld zegt dat geen drol meer. Alleen mensen met minder dan 12 uur werk zijn werkloos. Dat slaat helemaal nergens meer op in de huidige constellatie.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:32 schreef Bob-B het volgende:
Kijk maar eens bij Griekenland of Ierland, dan snap je dat die rood zijn, bij NL snap ik het niet.
Het kan hard gaan. Binnen een half jaar ben je een derde wereldland.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:33 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ja dat is ook een manier om wetenschappelijke informatie te interpreteren
Oh kom op zeg.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:35 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Sommige van die statistiekjes liegen. De werkloosheidscijfers zijn hier crap. Doordat Lubbers ooit zijn definitie heeft versoepeld zegt dat geen drol meer. Alleen mensen met minder dan 12 uur werk zijn werkloos. Dat slaat helemaal nergens meer op in de huidige constellatie.
Werkloosheidscijfers worden ook gedrukt door gemeentelijke werkverschaffingsprojecten. Mensen moeten al heel snel een baan accepteren onder hun niveau. ZZP'ers worden uit de statistieken gelaten. Deeltijd-WW doet ook niet mee.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |