abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 januari 2010 @ 13:41:38 #51
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_76289641
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 13:25 schreef Paul het volgende:
Haha heb net gekeken vond hem toch leuk paar keer super erg gelachen, dat einde was ook mooi

Een 8
klopt, einde was heel goed en mooi!
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 1 januari 2010 @ 14:08:48 #52
165251 Noorseviking
Tergende Viking 2.0
pi_76290286
Als een dominee was het weer maar het is wel beter dan de makkelijke inkoppertjes van Guido.
pi_76290385
quote:
Op donderdag 31 december 2009 22:33 schreef Stefan het volgende:

[..]

Ik kijk IK HOU VAN HOLLAND en dat is verbazendgenoeg het grappigst van alle zenders.
Verbaast me niks. Bij JJ komen naar eigen zeggen de linkse intellectuelen, de doctorandussen met designbril. Da's wel iets anders dan jouw niveau van bier, tieten en voetbal.

Hoe dan ook, alles beter dan Youp. Nou ja, en Guido Weijers natuurlijk. Jan Jaap was wel aardig. Niet meer dan dat. Lebbis was beter. Ik vond JJ's manier van vertellen ook wat irritant. Alles moest drie keer herhaald worden. Gebrek aan materiaal?

Dit soort dingen dus: "Ik weet natuurlijk wat er leeft in Nederland. Dat weet ik. Wat er leeft in Nederland. Ja hoor, ik weet wat er leeft in Nederland."
pi_76290775
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 14:12 schreef k_man het volgende:

[..]

Verbaast me niks. Bij JJ komen naar eigen zeggen de linkse intellectuelen, de doctorandussen met designbril. Da's wel iets anders dan jouw niveau van bier, tieten en voetbal.

Hoe dan ook, alles beter dan Youp. Nou ja, en Guido Weijers natuurlijk. Jan Jaap was wel aardig. Niet meer dan dat. Lebbis was beter. Ik vond JJ's manier van vertellen ook wat irritant. Alles moest drie keer herhaald worden. Gebrek aan materiaal?

Dit soort dingen dus: "Ik weet natuurlijk wat er leeft in Nederland. Dat weet ik. Wat er leeft in Nederland. Ja hoor, ik weet wat er leeft in Nederland."
Ik denk toch echt om te laten merk wat voor dom volk er in Nederland rond loopt. Dat moet je extra benadrukken en persoonlijk vind ik dat extra sterk. Truc van hem is ( denk ik ) dat je na moet denken over onderwerpen. Hij wil niet 25 grappen in 1 minuut maken, maar toch iets van een doordacht verhaal brengen richting de toeschouwer. Nee JJ is niet de persoon voor bier/chips/schreeuwen en wat dan ook Guido Weijers klapvolk... Achja je moet er van houden al vond ik Lebbis iets sterker dan JJ.
pi_76291545
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 14:26 schreef Drassss het volgende:
Ik denk toch echt om te laten merk wat voor dom volk er in Nederland rond loopt. Dat moet je extra benadrukken en persoonlijk vind ik dat extra sterk.
Kan zijn, maar bovenstaande was slechts een voorbeeld. Zo ongeveer elke zin werd drie keer herhaald. Dan is van extra benadrukken geen sprake meer. Als je een hele tekst vet maakt, is ook geen sprake meer van benadrukken.
pi_76291933
Is er al een klaagbaak topic over deze conference? Volgende keer maar weer Youp van het Hek. Die heeft een veel hogere grap dichtheid en heeft ook een stukken scherpere humor.
pi_76291958
Youp komt in 2011 pas (bron: Youp), weer in 2010 komt weet ik niet.
sig verwijderd door FA
  Redactie Frontpage / Weblog vrijdag 1 januari 2010 @ 15:06:14 #58
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_76291993
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:05 schreef Ambrosius het volgende:
Youp komt in 2011 pas (bron: Youp), weer in 2010 komt weet ik niet.
Theo Maassen?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_76292029
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:04 schreef NoShitSherlock het volgende:
Is er al een klaagbaak topic over deze conference? Volgende keer maar weer Youp van het Hek. Die heeft een veel hogere grap dichtheid en heeft ook een stukken scherpere humor.
Ja, dan gaan we weer met z'n allen liften naar Parijs.
pi_76292161
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:06 schreef Paul het volgende:

[..]

Theo Maassen?
i fucking hope so
Anybody seen in a bus over the age of thirty has been a failure in life.
  vrijdag 1 januari 2010 @ 15:13:47 #61
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_76292232
Grappig dat Youp met gemakl 2,4 miljoen kijkers scoort en dat JJ en Guido evenveel kijkers trekken dus.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
pi_76292503
Maassen gaat niet zo snel een oudejaarsconference doen, denk ik..
pi_76293772
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:11 schreef Teteteterek het volgende:

[..]

i fucking hope so
no thanks
When you're racing, it's life. Anything that happens before or after is just waiting.
pi_76294348
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 14:12 schreef k_man het volgende:

[..]

Jan Jaap was echt een zeikhoer gisteren, wat een drama die conference. De hele tijd dat moralistische toontje. Hij vertelde het ook op een ADHD-achtige manier, was niet echt relaxed om naar te kijken. Ik heb een half uur gezien, maar het was niet om doorheen te komen. Dat publiek van dichtbij is ook helemaal niets. Ik hoef het publiek niet te zien.

Ik heb daarna nog een kwartier Guido gekeken, dat was best te pruimen. Die probeert tenminste geen lezing te geven, maar gewoon domme (leuke) grappen te maken. SBS6-volk for the win! (dat ik dat ooit nog zou zeggen).

Volgend jaar aub iemand anders.
pi_76295010
Ik heb het echt geprobeerd met die Jan-Jaap, maar ik kon echt mijn aandacht er niet bij houden. Het boeide niet en was niet grappig. Guido ben ik niet aan begonnen.. dus maar een film opgezet.
pi_76295274
En Jan Jaap had een bloedlip, of was ik de enige die de HD-stream bekeek?
pi_76295472
Wat intens slecht. Wat is deze schijtkneus toch enorm onleuk.

En breek me de bek niet open over die Guido W.

Ik hou van Holland verzachtte de pijn enigszins.
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_76295491
En dit was het einde v.d. links verminkte JJ.
pi_76295680
Nog even teruggekeken op "uitzending gemist" of het werkelijk zo slecht was. En ja hoor, het is zo pijnlijk onleuk dat JJvdW een nieuwe standaard heeft gezet wat betreft onleukheid.
pi_76295695
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 16:49 schreef pberends het volgende:
En Jan Jaap had een bloedlip, of was ik de enige die de HD-stream bekeek?
Las het al ergens dat ie dat had, was mij niet opgevallen op mijn 40#. Ga echt geen TV aansluiten op mijn beamer, wat een tering koppen krijg je dan wel niet, JJ op ware grote op mijn muur, nee dank je.
pi_76295883
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 16:56 schreef IkenKantlezendekrant het volgende:
En dit was het einde v.d. links verminkte JJ.
Ik vond z'n optreden bij Pauw en Witteman onlangs juist wel weer erg grappig. Daar was hij goed op dreef op een relaxte manier.
pi_76295912
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 11:56 schreef marcodej het volgende:
Ik vond het niet grappig, maar ik vond zijn hoofd sowieso te veel afleiden van het verhaal. Helemaal toen hij een bloedlip kreeg en af en toe met een gulzige tong het bloed van zn lip weglikte... Bah, heb hem niet uit kunnen zitten.
.
pi_76295963
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 12:54 schreef evert het volgende:
heb absoluut genoten. niet schuddebuikend maar juist wat dieper nadenken kan geen kwaad!
Jan Jaap doet eigenlijk hetzelfde als wat hij het klootjesvolk verwijt: iedereen op een domme hoop schuiven en niet nadenken of die mensen mogelijkerwijs ergens mee zitten.
pi_76295994
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:02 schreef waxmask het volgende:

[..]

JJ op ware grote op mijn muur, nee dank je.
pi_76296193
Het gesprek in de woonkamer was interessanter dan zijn gelul. Spijtig, ik heb de televisie na 20 minuten uitgezet.
pi_76297909
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 17:20 schreef GoodGovernance het volgende:
Het gesprek in de woonkamer was interessanter dan zijn gelul. Spijtig, ik heb de televisie na 20 minuten uitgezet.
Ik hetzelfde op uitzendinggemist.. niet de man die zo'n oudejaarsconference kan dragen.
pi_76299981
quote:
Op donderdag 31 december 2009 23:00 schreef Eppie_NL het volgende:
Die mensen in de zaal hadden beter geen kaartje kunnen kopen, maar een Oudejaarslot.
.
pi_76300515
Mensen die zeggen dat JJ ze laat nadenken . Het is allemaal zo voorspelbaar. De beste man staat met een wijzend vingertje een moralistisch trommeltje met lulkoek open te trekken en mensen betalen daar nog geld voor om naar te luisteren ook. Niet mijn kopje thee. Tevens is die snotneus ongeveer van mijn generatie en dan gaat hij mij even vertellen hoe het zit . Flikker toch op.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:01:23 #79
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76300888
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 19:50 schreef Steeven het volgende:
Mensen die zeggen dat JJ ze laat nadenken . Het is allemaal zo voorspelbaar. De beste man staat met een wijzend vingertje een moralistisch trommeltje met lulkoek open te trekken en mensen betalen daar nog geld voor om naar te luisteren ook. Niet mijn kopje thee. Tevens is die snotneus ongeveer van mijn generatie en dan gaat hij mij even vertellen hoe het zit . Flikker toch op.
Dit is waarom ik denk dat met deze traditie gestopt moet worden.

Mensen zijn geemancipeerd geraakt. Weten zelf wel wat ze moeten denken, of menen dat ze weten wat ze willen denken. Een oude, ervaren man die met ironie komt vertellen hoe het zit, en door middel van humor 'de macht' bespot, is niet meer van deze tijd. De macht wordt immers tegenwoordig voortdurend bespot en voor schut gezet.

Dit proces wordt nog eens versneld wanneer je figuren neer gaat zetten die dit niet kunnen dragen en inderdaad de 40 nog niet eens gepaseerd zijn en zich voordoen alsof ze nog 20 zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:03:13 #80
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76300950
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 14:08 schreef Noorseviking het volgende:
Als een dominee was het weer maar het is wel beter dan de makkelijke inkoppertjes van Guido.
Guido Weijers is een typisch voorbeeld van commercieel pruthumor, van het niveau 'de TV kantine'. Daar zit nul komma nul maatschappelijk engagement in. Het is zo politiek correct. Gaat alleen maar om het platte effectbejag. Dat is een complete verkrachting van het fenomeen oudejaarsconference. Weg ermee.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:05:50 #81
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76301023
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 15:04 schreef NoShitSherlock het volgende:
Van het Hek herhaalt ook steeds zijn eigen thema. Hij heeft wel steeds hartstikke gelijk maar al die shows van hem kan ik niet meer uit elkaar halen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 1 januari 2010 @ 21:14:18 #82
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_76303525
Vandaag gekeken op uitzendinggemist. Zonde van mijn tijd. Boeide voor geen meter. Betrapte mezelf erop dat ik ondertussen naar de tv zonder geluid zat te kijken, waar een Sissi-film voor de drieduizendste keer herhaald werd.

Onzin dat de oudejaarsconference niet meer van deze tijd zou zijn. Probleem van JJ is alleen dat hij veel te vol is van zichzelf en nul komma nul zelfspot heeft.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_76311608
JJ praat op een manier over zaken, alsof hij andere mensen napraat. Totaal geen eigen inzicht.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:16:17 #84
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_76312144
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:05 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Van het Hek herhaalt ook steeds zijn eigen thema. Hij heeft wel steeds hartstikke gelijk maar al die shows van hem kan ik niet meer uit elkaar halen.
Toch heb ik bij Van 't Hek wel het gevoel dat hij echt het afgelopen jaar behandelt. Dat had ik gisteren bij JJ niet. Op zich maakt hij best leuke shows, maar ik denk niet dat een oudejaarsconference aan heb besteed is.
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 00:47:37 #85
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_76313294
Heb er 1 x om kunnen lachen, toen hij zei dat iemand verkeerd zat omdat de rest linkse intelectuelen waren in het publiek. EN toen was t nog niet eens echt begonnen. Heb t van mn HD gegooid na een kwartier.
pi_76314194
Ik vind Jan Jaap een stuk grappiger bij zijn spontane opmerkingen zoals DWHN dan zulke voorgeschreven zooi als dit..
  zaterdag 2 januari 2010 @ 01:21:34 #87
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_76314301
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 01:17 schreef vaasinbloem het volgende:
Ik vind Jan Jaap een stuk grappiger bij zijn spontane opmerkingen zoals DWHN dan zulke voorgeschreven zooi als dit..
Euuuh, wil je niet uit je droom helpen, maar de grappen bij DWHN zijn ook al voorbereid door JJ en RH. Heb t niet over de autocuegrappen, maar JJ en RH krijgen de onderwerpen al te zien en er worden grappen en kwinkslagen voorbereid.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 02:15:38 #88
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_76314980
Ik vond het totaal niet grappig. Zoals gezegd herhaalde hij elke zin drie keer, en daarnaast ging hij elke grap uitleggen. Dat betekent dat zijn timing in eerste instantie niet goed was, en dat het tempo nog verder naar beneden wordt bijgeschroefd.

En oh ja, als je je Jan Jaap van der Wal nodig hebt om je te laten nadenken, kan ik alleen maar dit gezicht trekken:
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_76315205
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 01:21 schreef Stefan het volgende:

[..]

Euuuh, wil je niet uit je droom helpen, maar de grappen bij DWHN zijn ook al voorbereid door JJ en RH. Heb t niet over de autocuegrappen, maar JJ en RH krijgen de onderwerpen al te zien en er worden grappen en kwinkslagen voorbereid.
Ja, ik merk ook wel wanneer het is ingestudeerd zoals "je hoort er niet meer bij", en zulke dingen vind ik ook een stuk minder. Maar tijdens het "gewone" praten vind ik hem altijd wel vermakelijk op zich.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 03:03:24 #90
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_76315454
Hij is uiteraard adrem, toch vond ik Thomas Acda en MM Huijbrechts beter voor DWHN
pi_76318461
net teruggekeken, wat een drama. Hopelijk komt Herman of Freek weer terug. Dan nog liever Youp dan dit.....

irritante verhaal/vertel stijl, hak op de tak, herhalen om iets grappig te laten zijn, irritant stemgeluid.
pi_76319205
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:03 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Guido Weijers is een typisch voorbeeld van commercieel pruthumor, van het niveau 'de TV kantine'. Daar zit nul komma nul maatschappelijk engagement in. Het is zo politiek correct. Gaat alleen maar om het platte effectbejag. Dat is een complete verkrachting van het fenomeen oudejaarsconference. Weg ermee.
Laat dat SBS6 lekker doen dan. Geef het volk brood en spelen opdat zij met oud en nieuw geen bushokjes in de brand steken. Het houdt ze lekker rusrig en daar leent Weijers zich prima voor.

Ik vond Van de Wal wel aardig, maar je moet geen verwachting hebben bij hem zoals je bij Van 't Hek bijvoorbeeld hebt. Cabaretiers laten zich ook slecht vergelijken. Meeste lol de afgelopen dagen heb ik overigens met Lebbis gehad.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 02-01-2010 11:54:11 ]
pi_76319348
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:52 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Laat dat SBS6 lekker doen dan. Geef het volk brood en spelen opdat zij met oud en nieuw geen bushokjes in de brand steken. Het houdt ze lekker rusrig en daar leent Weijers zich prima voor.

Ik vond Van de Wal wel aardig, maar je moet geen verwachting hebben bij hem zoals je bij Van 't Hek bijvoorbeeld hebt. Cabaretiers laten zich ook slecht vergelijken. Meeste lol de afgelopen dagen heb ik overigens met Lebbis gehad.
Lebbis was erg leuk ja. Ik vind zijn solo gebeuren sowieso wel vermakelijk, die tirades van hem zijn heerlijk. Hij heeft tenminste een eigen stijl met als doel grappen maken.

Youp mag wat mij betreft elk jaar de conference doen. Goed, zijn materiaal is niet altijd even origineel meer, maar hij is wel altijd grappig. Liever een lach dan een moralistisch praatje of goedkope humor op oudejaarsavond.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:00:54 #94
240358 Ad_rem
bij de zaak
pi_76319441
Youp is gewoon van een ander, veel hoger, niveau. Uiteindelijk draait het inderdaad om lachen, het liefst met een boodschap maar alleen een boodschap is niet genoeg.

Wel genoten van Herman Finkers trouwens:
http://www.uitzendinggemist.nl/index.php/aflevering?aflID=10458969&md5=6fb681c0e7d5b50b400a45514f3d7b73
People demand freedom of speech as a compensation
for the freedom of thought which they seldom use.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:02:53 #95
238961 Stefan
Leuker wordt het niet
pi_76319497
Ik vind Youp dus helemaal niet om te lachen.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:23:22 #96
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76320153
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:52 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Vroeger hadden we nog echte cabaretiers en was het op het oudejaarsnacht geen oorlog op straat. Niet zo negatief en pessimistisch graag.

Wel treurig dat Nederland zich steeds verder op deelt ja. Ook het begrip humor is gesegregeerd geraakt: je hebt humor voor de 'tokkies' en humor voor.... ja wat eigenlijk?
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76320230
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:23 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Vroeger hadden we nog echte cabaretiers en was het op het oudejaarsnacht geen oorlog op straat. Niet zo negatief en pessimistisch graag.

Wel treurig dat Nederland zich steeds verder op deelt ja. Ook het begrip humor is gesegregeerd geraakt: je hebt humor voor de 'tokkies' en humor voor.... ja wat eigenlijk?
Voor de elite .

Grapje .

Ik denk dat men met 'tokkiehumor' doelt op simpele, voorspelbare grappen, van het niveau van dat konijn die achter de bar staat (ben even de naam kwijt). Het verbaast mij dat zulke humor überhaupt een publiek heeft, maar goed, als daar vraag naar is, prima, en hou dat lekker buiten de publieke omroep. Al wat daar niet in past is 'dat andere soort humor'.

En de oude cabaretiers, ja die hadden een bepaalde stijl en vorm wat je nu niet meer ziet. Maar wat je zegt heeft daar ook mee te maken: de tijdsgeest.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 12:34:26 #98
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_76320475
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:25 schreef Steeven het volgende:

[..]

Voor de elite .

Grapje .

Ik denk dat men met 'tokkiehumor' doelt op simpele, voorspelbare grappen, van het niveau van dat konijn die achter de bar staat (ben even de naam kwijt). Het verbaast mij dat zulke humor überhaupt een publiek heeft, maar goed, als daar vraag naar is, prima, en hou dat lekker buiten de publieke omroep. Al wat daar niet in past is 'dat andere soort humor'.

En de oude cabaretiers, ja die hadden een bepaalde stijl en vorm wat je nu niet meer ziet. Maar wat je zegt heeft daar ook mee te maken: de tijdsgeest.
Ja het is toch raar dat vroeger een stuk of 8 miljoen mensen keken naar Wim Kan en Wim Sonneveld terwijl je tegenwoordig zou inschatten dat ruim de helft van de Nederlanders de subtiliteit niet meer zou begrijpen. Ik wil het begrip degeneratie niet in de mond nemen, dat zou een beetje eng klinken.

Het medialandschap is natuurlijk flink veranderd. Vroeger had je radioprogramma's waar elke dag 3 tot 4 miljoen mensen naar luisterden. De muziek die daar werd gedraaid werd een instant hit. Zelfs artiesten die in het buitenland (nog) niet bekend waren konden daardoor hier doorbreken, gewoon omdat zo'n diskjockey besloot om een nummer eens flink te gaan pluggen. Juist omdat het programma verzekerd was van miljoenen luisteraars had een diskjockey meer vrijheid, het woord 'format' bestond feitelijk nog niet Zo iemand achter de knoppen kon doen wat die wilde, inclusief het draaien van onbekende en relatief obscure artiesten.

Er zit een keerzijde aan de individualisering en de steeds verder toenemende pluriformiteit. Enerzijds is het heel mooi dat door al die 30 tv-zenders en door internet voor ieder wat wils is, de andere kant is helaas dat het samenbindende (hoe banaal dat ook is) wegvalt en bovenal mensen niet meer geconfronteerd worden met dingen die ze nog niet kenden, nog niet wisten of waar ze nooit over hadden nagedacht. Alles wordt steeds meer in een sjabloon gedrukt zodat mensen precies weten wat ze krijgen. Heel erg mooi maar er zit ook een keerzijde aan. En dit zie je dus ook bij het cabaret valt me opeens op.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_76320650
Tja dat krijg je ervan als je opeens zelf je grappen moet schrijven, zo leuk als hij in dit was het nieuws was, zo slecht is hij als hij alleen optreedt, gewoonweg tenenkrommend.
pi_76320675
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ja het is toch raar dat vroeger een stuk of 8 miljoen mensen keken naar Wim Kan en Wim Sonneveld terwijl je tegenwoordig zou inschatten dat ruim de helft van de Nederlanders de subtiliteit niet meer zou begrijpen. Ik wil het begrip degeneratie niet in de mond nemen, dat zou een beetje eng klinken.

Het medialandschap is natuurlijk flink veranderd. Vroeger had je radioprogramma's waar elke dag 3 tot 4 miljoen mensen naar luisterden. De muziek die daar werd gedraaid werd een instant hit. Zelfs artiesten die in het buitenland (nog) niet bekend waren konden daardoor hier doorbreken, gewoon omdat zo'n diskjockey besloot om een nummer eens flink te gaan pluggen.

Er zit een keerzijde aan de individualisering en de steeds verder toenemende pluriformiteit. Enerzijds is het heel mooi dat door al die 30 tv-zenders en door internet voor ieder wat wils is, de andere kant is helaas dat het samenbindende (hoe banaal dat ook is) wegvalt en bovenal mensen niet meer geconfronteerd worden met dingen die ze nog niet kenden, nog niet wisten of waar ze nooit over hadden nagedacht.
Ik denk dat, omdat het aanbod zo gigantisch is en mensen dus veel meer gevormd worden in de ontwikkeling van hun smaak, dat de lat voor kwaliteit steeds hoger wordt gelegd. Het wordt ook steeds moeilijker om mensen te vermaken heb ik het idee. Zie nog maar eens origineel te zijn nu je niet alleen nationaal, maar ook internationaal moet kunnen concurreren. Ik zou niet meteen durven stellen dat het een keerzijde is van de individualisering, maar misschien is het een tikkeltje te conservatief om te willen dat 'die oude tijd' weer terug komt? Over tien jaar zit iedereen achter de TV/PC met het gezin te kijken naar een conference van eigen keuze denk ik.

Tevens moet je geen parels voor de zwijnen gooien . Als mensen Kan of Sonneveld niet kennen, of vergeten zijn, dan is dat hun verlies. Ik ken mensen die boeken lezen voor nerds vinden, daarvoor geldt hetzelfde principe.

Overigens valt mijn verhaal niet te rijmen met de kijkcijfers van Guido . Ik neem maar even aan dat het principe 'bij gebrek aan beter' geldt. Ik heb tenslotte ook de top 2000 maar aangezet op de radio terwijl ik normaal zeker naar cabaret kijk op oudejaarsavond.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')