Nou JJ, goed gedaan. Alsnog je volledige carrière naar de knoppen geholpen op het randje van 2009. Wat een abominatie was dat zeg, walgelijk. Het is dan ook verdomd lastig om beleid wat je probeert aan te vallen in je show, het beleid is van de partijen waar je voor uitkomt. Beetje zeiken over de zorg omdat je dat van je mammie moet, maar durft daar bij niet naam en rugnummers van de partijen en personen die hier voor verantwoordelijk waren te noemen.
En natuurlijk geen enkele Cabaretier liet het moment voorbij gaan om Wilders te kunnen bashen, waar andere politici er wonderbaarlijk goed doorheen kwamen. Ik dacht vroeger altijd dat Cabaretiers clowns waren die perspectief boden van boven af, neutraal, en het zodoende in het belachelijke konden trekken. Naar mate ik ouder ben geworden komt de politieke agenda steeds duidelijker in zicht van deze zogenaamde entertainers.
Wat dat betreft was Finkers nog het meest neutraal dit jaar qua shows die ik gezien heb. Kwam natuurlijk ook door het persoonlijk drama waar die show voornamelijk over ging. Maar de heerlijke niet beladen woordgrapjes waren welkom.
PS Herinner me net dat stukje in JJ over Rompuy/Balkie en Agnes Kant. Ook dat was slecht, niet grappig en al door meerdere mensen op TV gezegd, in precies dezelfde woorden.