Maar absoluut?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:50 schreef DennisMoore het volgende:
* De CO2-uitstoot van een zeeschip is daarom relatief lager.

Da's nogal een berekening... Hoeveel zwavel in buskruit? Hoeveel buskruit in vuurwerk? Hoeveel vuurwerk bij een jaarwisseling? Etc etc. En dan nog de berekeningen mbt het autoverkeer...quote:Op woensdag 30 december 2009 19:10 schreef Iblis het volgende:
Ik zocht erop, maar kon alleen een bron uit 1992 vinden. Daar zei men dat het ongeveer gelijk was aan 5 uur ‘normale uitstoot’ (incl. alles). Nu zal het ongetwijfeld meer zijn omdat SO2 is teruggebracht en er meer verkeer is. Maar 3 maanden?

Waarom is 'absoluut' relevant?quote:

Als een vrachtauto met 1 container naar China gaat dan is de vrachtauto vervuilender dan een schip omdat een schip meer containers mee kan nemen. Maar volgens mij moet je om een schip minder vervuilend te noemen meer factoren meenemen in de cijfers dan alleen de hoeveelheid containers per kilometer. Bijv. het kopen van een appel uit Nederland of uit Nieuw Zeeland, de Nederlandse appel wordt vervoerd over een afstand van 20-100 km per vrachtauto, indien die appel uit Nieuw-Zeeland komt dan veranderd dat de zaak lijkt mij..quote:Op woensdag 30 december 2009 19:16 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waarom is 'absoluut' relevant?
Denk je niet dat de zee-kilometers i.h.a. wat zinvoller zijn dan auto-kilometers?
'k Weet natuurlijk niet hoeveel kapiteins even een tanker pakken om sigaretten te gaan halen, of om naar de sportschool te varen....

quote:Op woensdag 30 december 2009 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel zwavel gaat er met oud en nieuw eigenlijk de lucht in?

3 maanden is wat ik ooit tegenkwam... geen idee of het waar is.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik zocht erop, maar kon alleen een bron uit 1992 vinden. Daar zei men dat het ongeveer gelijk was aan 5 uur ‘normale uitstoot’ (incl. alles). Nu zal het ongetwijfeld meer zijn omdat SO2 is teruggebracht en er meer verkeer is. Maar 3 maanden?

Was een paar jaar geleden ook al een kort in de aandacht.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Weinig nieuws, wel apart dat het nu pas in het nieuws komt...

quote:Op woensdag 30 december 2009 21:15 schreef maniack28 het volgende:
Lezen, gaat over zwavel niet over CO2
Cheers!

Ja preventief vaccinerenquote:Op woensdag 30 december 2009 16:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Je stelt voor om uitbarstende vulkanen te verbieden?

Er staat al wat rekenwerk in 16 schepen net zo vervuilend als ALLE autos ter wereld (NRC).quote:Op woensdag 30 december 2009 21:22 schreef Resistor het volgende:
En ik heb geen zin om uit te rekenen...

Helaas een bekend probleem. Alle zwavel die in raffinaderijen uit benzine wordt gefilterd kwam iig een aantal jaar geleden in de stookolie voor vrachtschepen terecht. Hoe dat nu zit weet ik niet, maar ben bang dat er in 5 jaar niet veel is veranderd.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Whahaha!
Tja. de KM-heffing met een co2-tax is dus gewoon ordinair burgertje treiteren.
Iemand de Telegraaf jingle gehoord over de KM-heffing?

Ik stel voor dat we een "swaffelverbod" instellenquote:Op donderdag 31 december 2009 00:23 schreef Apogist het volgende:
graag ook ff een vergelijking tussen de schepen en auto's op het gebied van co2. Dit gaat namelijk alleen over zwavel.
(niet dat zwavel nou goed is)
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |