Yep, veel meuk kan afgevangen worden 'in de schoorsteen'. Minder energie gebruiken kan door bijvoorbeeld windenergie te gebruiken.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:53 schreef Killaht het volgende:
Juist. Scheepvaart en luchtvaart moeten gewoon zo snel mogelijk overgaan op duurzame technieken en schone brandstoffen. Het probleem is dan echter, dat de bedrijven hun restafval die ze in de brandstof dumpen niet meer kwijtkunnen.
Hoho ik woon wel vlak by de toegang van rotterdam nog geen 4 km en ik zie zat van die schepen voorbij komen hier .quote:Op woensdag 30 december 2009 16:42 schreef Flurry het volgende:
Verschil is natuurlijk ook of dat spul boven de oceaan ergens de lucht in geblazen wordt of onder je balkonnetje
Volgens 'de milieu freaken' moeten óók de schepen schoon.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:59 schreef Lemansue het volgende:
Hoho ik woon wel vlak by de toegang van rotterdam nog geen 4 km en ik zie zat van die schepen voorbij komen hier .
Dus onder mijn balkon schild niet veel .
Maar asl de overige verkeer maar schoon is aldus de miljeu freaken.
Als schepen de haven naderen moeten zij dan ook overschakelen op schonere brandstofquote:Op woensdag 30 december 2009 16:59 schreef Lemansue het volgende:
[..]
Hoho ik woon wel vlak by de toegang van rotterdam nog geen 4 km en ik zie zat van die schepen voorbij komen hier .
Dus onder mijn balkon schild niet veel .
Maar asl de overige verkeer maar schoon is aldus de miljeu freaken.
Hoezo hybride? wat was er mis met de ouderwetse zeilboten?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:58 schreef McKillem het volgende:
Misschien moeten ze hybride boten gaan maken.
Welkom op de stena-line prius.
Die piraatjes bij Somalie zijn nog veel onnodiger! Nuke'm!quote:Op woensdag 30 december 2009 17:03 schreef Marvelous het volgende:
hoeveel schepen heeft Greenpeace? en onze eigen Marine? allemaal schepen die helemaal niet nodig zijn!
Ik ben dus tegen zinloos varen..
Grofweg zoveel als 3 maanden wegverkeer...quote:Op woensdag 30 december 2009 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel zwavel gaat er met oud en nieuw eigenlijk de lucht in?
Dat is nog de meest waardeloze missie van ons! ze pakken ze op, en laten ze weer vrij... daarna kunnen ze meteen weer piraatje spelen! erg moeilijk, zonder wetten op internationale waterren!quote:Op woensdag 30 december 2009 17:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Die piraatjes bij Somalie zijn nog veel onnodiger! Nuke'm!
prachtig, en iedereen maar huilen over de auto maar wel lekker knallen. Hebben we het nog niet over de metalen en chloorverbindingen en wat er nog meer aan troep inzit.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Grofweg zoveel als 3 maanden wegverkeer...
D'r staan nog wel wat andere artikelen in 't topicquote:Op woensdag 30 december 2009 17:55 schreef Sapstengel het volgende:
Domme bron, lambiekje als TS, schopje prullenbak dus.
En Lambiekje zien we nooit meer terug in dit topic.quote:Op woensdag 30 december 2009 17:55 schreef Sapstengel het volgende:
Domme bron, lambiekje als TS, schopje prullenbak dus.
Ik zocht erop, maar kon alleen een bron uit 1992 vinden. Daar zei men dat het ongeveer gelijk was aan 5 uur ‘normale uitstoot’ (incl. alles). Nu zal het ongetwijfeld meer zijn omdat SO2 is teruggebracht en er meer verkeer is. Maar 3 maanden?quote:Op woensdag 30 december 2009 17:57 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Grofweg zoveel als 3 maanden wegverkeer...
Maar absoluut?quote:Op woensdag 30 december 2009 16:50 schreef DennisMoore het volgende:
* De CO2-uitstoot van een zeeschip is daarom relatief lager.
Da's nogal een berekening... Hoeveel zwavel in buskruit? Hoeveel buskruit in vuurwerk? Hoeveel vuurwerk bij een jaarwisseling? Etc etc. En dan nog de berekeningen mbt het autoverkeer...quote:Op woensdag 30 december 2009 19:10 schreef Iblis het volgende:
Ik zocht erop, maar kon alleen een bron uit 1992 vinden. Daar zei men dat het ongeveer gelijk was aan 5 uur ‘normale uitstoot’ (incl. alles). Nu zal het ongetwijfeld meer zijn omdat SO2 is teruggebracht en er meer verkeer is. Maar 3 maanden?
Waarom is 'absoluut' relevant?quote:
Als een vrachtauto met 1 container naar China gaat dan is de vrachtauto vervuilender dan een schip omdat een schip meer containers mee kan nemen. Maar volgens mij moet je om een schip minder vervuilend te noemen meer factoren meenemen in de cijfers dan alleen de hoeveelheid containers per kilometer. Bijv. het kopen van een appel uit Nederland of uit Nieuw Zeeland, de Nederlandse appel wordt vervoerd over een afstand van 20-100 km per vrachtauto, indien die appel uit Nieuw-Zeeland komt dan veranderd dat de zaak lijkt mij..quote:Op woensdag 30 december 2009 19:16 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Waarom is 'absoluut' relevant?
Denk je niet dat de zee-kilometers i.h.a. wat zinvoller zijn dan auto-kilometers?
'k Weet natuurlijk niet hoeveel kapiteins even een tanker pakken om sigaretten te gaan halen, of om naar de sportschool te varen....
quote:Op woensdag 30 december 2009 17:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoeveel zwavel gaat er met oud en nieuw eigenlijk de lucht in?
3 maanden is wat ik ooit tegenkwam... geen idee of het waar is.quote:Op woensdag 30 december 2009 19:10 schreef Iblis het volgende:
[..]
Ik zocht erop, maar kon alleen een bron uit 1992 vinden. Daar zei men dat het ongeveer gelijk was aan 5 uur ‘normale uitstoot’ (incl. alles). Nu zal het ongetwijfeld meer zijn omdat SO2 is teruggebracht en er meer verkeer is. Maar 3 maanden?
Was een paar jaar geleden ook al een kort in de aandacht.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Weinig nieuws, wel apart dat het nu pas in het nieuws komt...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |