abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76233796
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:33 schreef Q. het volgende:

[..]

Ik weet niet waar daar is maar daar is vast geen werk op mijn niveau. Hiervoor woonde ik in Enschede, ook heel goedkoop wonen maar ja, je moet ook werken hè?
Auto

Liefst een vette leasebak natuurlijk
Prive een klein lief autotje
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_76233882
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:55 schreef Deprater het volgende:

[..]

In de USA een vrijstaand huis met flinke garage en met zwembad
Klopt, wat een armoede hier in NL, komt omdat we al die paupers onderhouden.
I'll sing you a lullaby.
pi_76234139
Van de FP

Kredietcontractie is een feit

Kom er maar in bulls, VGZB krijgt gelijk?
I'll sing you a lullaby.
pi_76236830
quote:

[..]

En in Denemarken een heel dorp als we Bendk mogen geloven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_76247236
Tvp maar weer!
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 31 december 2009 @ 00:29:07 #56
179598 Deprater
werken fijn, niks doen beter
pi_76247549
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee dat komt omdat we zo nodig 2.000.000 subsidiekoeien willen onderhouden, grond kost niets en bouwkosten ook niet zoveel
pi_76253582
Even over dat plan om aflossingsvrije hypotheken te beperken:
Een spaarhypotheek, beleggingshypotheek e.d. zijn in weze toch ook aflossingvrije hypotheken?
In zoverre dat je 30 jaar (de lengte van je HRA) lang niets aflost en pas na het vervallen van je HRA tot aflossing over gaat.

Of zie ik dat verkeerd?
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 31 december 2009 @ 10:49:07 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76255225
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:36 schreef capricia het volgende:
Even over dat plan om aflossingsvrije hypotheken te beperken:
Een spaarhypotheek, beleggingshypotheek e.d. zijn in weze toch ook aflossingvrije hypotheken?
In zoverre dat je 30 jaar (de lengte van je HRA) lang niets aflost en pas na het vervallen van je HRA tot aflossing over gaat.

Of zie ik dat verkeerd?
Het gaat denk ik om iedere hypotheek waarbij de hoofdsom op papier "onafgelost" blijft, dus waarbij de HRA over het volle oorspronkelijke bedrag voor de hele looptijd blijft staan.
Het is natuurlijk ook een beetje gek dat iemand met een hypotheek van 3 ton en een spaarpotje ernaast van 2 ton over de volle 3 ton HRA blijft genieten. Je zou zoiets ook kunnen oplossen met een overheveling. Dus dat je van het totaal van je hypotheekschuld eerst al je bezittingen aftrekt en enkel over dat bedrag aftrek krijgt. Dat is veel logischer.
The End Times are wild
  donderdag 31 december 2009 @ 10:51:00 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76255295
quote:
Ouderlijk nest populair door recessie
LONDEN - Een half miljoen Britten tussen de 35 en 44 jaar oud zijn uit geldgebrek weer bij hun moeder ingetrokken. Doordat veel mensen hun baan kwijt zijn of hun relatie hebben verbroken zit er vaak niets anders op dan het oude nest maar weer in te trekken.

Volgens de Daily Mail trokken afgelopen jaar in totaal twee miljoen mensen weer in bij hun ouders. Veel van hen zijn tussen de 18 en 24 jaar oud.

Maar dus ook veel ouderen gaan weer thuis wonen. De Britse bank Abbey, die onderzoek deed naar deze boomerangkinderen, is vooral bang dat de spaartegoeden van de ouders er snel door heengaan. Gemiddeld hebben de Britse ouders zo'n 12.000 euro op hun bankrekening staan. Maar op het moment dat een van hun kinderen weer thuis komt wonen, verdwijnt dit geld vaak als sneeuw voor de zon.
Dit is nu die veelgenoemde flexibiliteit op de huizenmarkt. Er komen dan dus ook heel veel huizen weer vrij op de markt. Je kunt niet zeggen of wij in Nederland nu een schaarste, een evenwicht of een overschot aan woningen hebben, dat is sterk afhankelijk van de wijze waarop mensen hun leven inrichten.
The End Times are wild
  donderdag 31 december 2009 @ 10:52:33 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76255351
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:52 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ja, hé. Verschrikkelijk onze armoede. Ik ben vannochtend om 05:00 opgestaan om op mijn fiets met houten banden naar Wijchen te rijden in de hoop daar nog een paar aardappelen voor weinig te kunnen krijgen. Helaas was het voor niks. Vanavond krijgen mijn kinderen weer turf te eten.
The End Times are wild
pi_76258587
quote:
Peter R. de Vries verkoopt zijn huis

Peter R. de Vries heeft zijn appartement in Oost-Watergraafsmeer te koop gezet.

Dit meldt de website Primeurjagers.nl. Hij kocht de etage in augustus 2007 voor een bedrag van 399.000 euro. De misdaadverslaggever vraagt nu een bedrag van 374.000 euro. Peter R. de Vries kocht de woning voor zijn zoon die in de stad zou gaan studeren. Het is niet duidelijk of deze plannen nu gewijzigd zijn.
http://www.at5.nl/artikel(...)s-verkoopt-zijn-huis

Dan vraag ik mij af hoeveel hij hier uiteindelijk voor gaat krijgen, in de UK stijgen de huizenprijzen alweer volgens RTLZ.
  donderdag 31 december 2009 @ 12:44:49 #62
179598 Deprater
pi_76259751
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, hé. Verschrikkelijk onze armoede. Ik ben vannochtend om 05:00 opgestaan om op mijn fiets met houten banden naar Wijchen te rijden in de hoop daar nog een paar aardappelen voor weinig te kunnen krijgen. Helaas was het voor niks. Vanavond krijgen mijn kinderen weer turf te eten.
Turf is om te stoken hoor, in de houtkachel (met schoorsteen bij voorkeur), misschien dat ze wel tulpenbollen lusten
pi_76260289
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het gaat denk ik om iedere hypotheek waarbij de hoofdsom op papier "onafgelost" blijft, dus waarbij de HRA over het volle oorspronkelijke bedrag voor de hele looptijd blijft staan.
Het is natuurlijk ook een beetje gek dat iemand met een hypotheek van 3 ton en een spaarpotje ernaast van 2 ton over de volle 3 ton HRA blijft genieten. Je zou zoiets ook kunnen oplossen met een overheveling. Dus dat je van het totaal van je hypotheekschuld eerst al je bezittingen aftrekt en enkel over dat bedrag aftrek krijgt. Dat is veel logischer.
Dus ook voor een spaarhypotheek?
Want die blijft voor de volle looptijd ook onafgelost.
En in dat zogenaamde spaarpotje kan ook 2 ton zitten op een spaarhyp van 3 ton. Waarbij de HRA over die 3 ton genoten wordt.
Toch?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_76260796
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Auto

Liefst een vette leasebak natuurlijk
Prive een klein lief autotje
Ja, en 3 uur per dag aan het reizen zijn. Nee, dank je. Tien minuten reistijd per dag vind ik genoeg. Daar heb ik graag hogere woonlasten voor over. . Tijd is mij meer waard dan geld.
For great justice!
pi_76260828
quote:

[..]

Daar ga ik wonen! In Detroit! Want de huizen kosten daar niets! Wat ga ik daar gelukkig zijn zeg! !
For great justice!
  donderdag 31 december 2009 @ 13:11:04 #66
179598 Deprater
pi_76260849
Ik denk dat banken wel in staat zijn om een andere vorm te verzinnen waarbij wel de aftrek gehandhaafd blijft, en iedereen dus opnieuw moet afsluiten

Ik geef de voorkeur aan de bezitsbelasting, waarbij de overdrachtsbelasting wordt afgeschaft, dat ontziet de starters een beetje, en omzeilt de wet Hillen
pi_76261373
quote:

[..]

Turf zit vol kool, beetje water erbij en het is zeer koolhydraat rijk eten
I'll sing you a lullaby.
pi_76265753
"Prijsherstel op huizenmarkt" - over welke markt hééft de Rabo het?
Hans de Geus, RTLZ

Analisten van Rabo kraaien triomf dat het met de daling van de huizenprijzen is meegevallen, zoals eerder door hen voorspeld. Ze doen er meteen een schepje bovenop: in 2010 stíjgen de prijzen weer. Zoals wel vaker preken de 'onafhankelijke' analisten voor de parochie van de Rabo zélf, stelt beurscommentator De Geus.

Markt? Prijzen?
Want over welke markt heeft de Rabo het? Partijdige NVM-cijfers zeggen in deze tijd nog minder dan ze normaal al doen, omdat er simpelweg weinig huizen worden verkocht: er komen geen prijzen tot stand. Eenieder die de afgelopen tijd een huis in de verkoop had staan weet daar alles van.

Vraag off-the-record een makelaar hoe het écht is, en dan hoor je dat in de grote steden - buiten het zicht om - de prijzen al 20% lager liggen. Onbedoeld steken we de kop onder het zand: als er echt verkocht móet worden blijkt pas echt hoe slecht de markt is. Dat meet de Rabo nu niet, maar zal het de komende tijd nog wel gaan voelen, wanneer ze, met een marktaandeel van 40%, aan de executoriale verkopen zullen moeten.

Twee petten bij Rabo
Maar dat moment wil ook de Rabo zo lang mogelijk uitstellen. Daartoe dient kennelijk ook het door hun "onafhankelijke" economen laten uitbrengen van optimistische rapporten over huizenprijzen. Het is helaas niet de eerste keer dat Rabo-analisten tevens woordvoerdertje voor de bank spelen. In de discussie rond het depositogarantiestelsel, hoe terecht ook, was de partijdigheid van de economen tenenkrommend voor mensen die zuivere analyses zoeken. Al met al niet goed voor de geloofwaardigheid van de economische rapporten van de Rabo.

Factoren!
Los van dit alles kun je ook inhoudelijk je vraagtekens zetten bij de analyse dat prijzen weer voorzichtig omhoog kunnen. Meer faillisementen, problemen bij ZZP-ers, ontslagen, loonstops, mogelijk hogere rentes, hypotheekrente-aftrek-beperkingen en restrictief beleid bij banken, dat alles lijken nou geen factoren om erg positief op de markt te zijn.

Wat overigens niet meer dan gezond is voor starters op de huizenmarkt en een minder extreme overheveling van vermogen van jongeren naar ouderen - misschien per saldo maar goed dat er op de onrealistische NVM prijsniveaus niet meer zoveel omgaat....

Bron: RTL Z
pi_76271756
Alle banken hebben er baat bij om leugens te verspreiden, maar vraag het inderdaad maar eens aan al die huizenverkopers die hun onverkoopbare huis proberen aan te prijzen
Het is gewoon een feit dat de markt in een meltdown zit die we de afgelopen jaren niet meegemaakt hebben, de positivo's proberen te doen alsof de neus bloed terwijl het hart al reeds gestopt is met kloppen
2010 word een bloedbad, tijd om de directeur van Sanquin een vette bonus te geven
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 31 december 2009 @ 17:54:19 #70
179598 Deprater
pi_76272280
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Turf zit vol kool, beetje water erbij en het is zeer koolhydraat rijk eten
Turfsteken is het afsteken van veenland, het voorstadium van bruinkool, ik zou dat niet eten, de turfstekers deden het in ieder geval niet, die gaven de voorkeur aan kool van het land
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turfsteken
pi_76272322
quote:
Op donderdag 31 december 2009 17:54 schreef Deprater het volgende:

[..]

Turf is het voorstadium van bruinkool, ik zou dat niet eten, de turfstekers deden het in ieder geval niet, die gaven de voorkeur aan kool van het land
Gelijk hebben ze, er gaat niets boven zuurkool met spekjes en een lekker HEMA rookworst
I'll sing you a lullaby.
  donderdag 31 december 2009 @ 18:18:52 #72
179598 Deprater
pi_76273026
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:10 schreef Q. het volgende:

[..]

Daar ga ik wonen! In Detroit! Want de huizen kosten daar niets! Wat ga ik daar gelukkig zijn zeg! !
Ja en in Texas en Florida ook
allemaal met dub gar, dubb bathr, en pool

( http://www.househunt.org/cgibin/househunt/ultimate_search.cgi?terr_d=Trophy%20Club&st=TX&kw=pool&fp=ntreis:11064029&price_apx=189900&from_script=UM&tmp=43&ref=ST&domain=h)
  donderdag 31 december 2009 @ 18:54:52 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76274127
quote:
Op donderdag 31 december 2009 17:54 schreef Deprater het volgende:

[..]

Turfsteken is het afsteken van veenland, het voorstadium van bruinkool, ik zou dat niet eten, de turfstekers deden het in ieder geval niet, die gaven de voorkeur aan kool van het land
http://nl.wikipedia.org/wiki/Turfsteken

Was er nu geen andere Brabander die dit snapte?
The End Times are wild
  donderdag 31 december 2009 @ 19:00:04 #74
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76274286
quote:
Op donderdag 31 december 2009 15:07 schreef dvr het volgende:
"Prijsherstel op huizenmarkt" - over welke markt hééft de Rabo het?
Hans de Geus, RTLZ

Analisten van Rabo kraaien triomf dat het met de daling van de huizenprijzen is meegevallen, zoals eerder door hen voorspeld. Ze doen er meteen een schepje bovenop: in 2010 stíjgen de prijzen weer. Zoals wel vaker preken de 'onafhankelijke' analisten voor de parochie van de Rabo zélf, stelt beurscommentator De Geus.

Markt? Prijzen?
Want over welke markt heeft de Rabo het? Partijdige NVM-cijfers zeggen in deze tijd nog minder dan ze normaal al doen, omdat er simpelweg weinig huizen worden verkocht: er komen geen prijzen tot stand. Eenieder die de afgelopen tijd een huis in de verkoop had staan weet daar alles van.

Vraag off-the-record een makelaar hoe het écht is, en dan hoor je dat in de grote steden - buiten het zicht om - de prijzen al 20% lager liggen. Onbedoeld steken we de kop onder het zand: als er echt verkocht móet worden blijkt pas echt hoe slecht de markt is. Dat meet de Rabo nu niet, maar zal het de komende tijd nog wel gaan voelen, wanneer ze, met een marktaandeel van 40%, aan de executoriale verkopen zullen moeten.

Twee petten bij Rabo
Maar dat moment wil ook de Rabo zo lang mogelijk uitstellen. Daartoe dient kennelijk ook het door hun "onafhankelijke" economen laten uitbrengen van optimistische rapporten over huizenprijzen. Het is helaas niet de eerste keer dat Rabo-analisten tevens woordvoerdertje voor de bank spelen. In de discussie rond het depositogarantiestelsel, hoe terecht ook, was de partijdigheid van de economen tenenkrommend voor mensen die zuivere analyses zoeken. Al met al niet goed voor de geloofwaardigheid van de economische rapporten van de Rabo.

Factoren!
Los van dit alles kun je ook inhoudelijk je vraagtekens zetten bij de analyse dat prijzen weer voorzichtig omhoog kunnen. Meer faillisementen, problemen bij ZZP-ers, ontslagen, loonstops, mogelijk hogere rentes, hypotheekrente-aftrek-beperkingen en restrictief beleid bij banken, dat alles lijken nou geen factoren om erg positief op de markt te zijn.

Wat overigens niet meer dan gezond is voor starters op de huizenmarkt en een minder extreme overheveling van vermogen van jongeren naar ouderen - misschien per saldo maar goed dat er op de onrealistische NVM prijsniveaus niet meer zoveel omgaat....

Bron: RTL Z
Zelfs als bear vind ik dit een beetje overdreven. Dat dit zomaar op RTL-Z staat!
Dat de huizenprijzen omhoog gaan zoals de Rabo beweert geloof ik ook niet. Het zal een beetje afkabbelen net als dit jaar, in het onderste segment een paar procent tot misschien 10% in het hoogste segment. Maar niks schokkends hoor, ondanks een aantal fundamentele negatieve factoren. Maar in Engeland stijgen de prijzen alweer.

Dat ze dat hier niet gaan doen itt Engeland komt juist door de overheidsbemoeienis. In Engeland was er een korte maar heftige schok. Hier wordt alles door de bemoeizucht gedempt en uitgesmeerd, dus het eindherstel zal langer op zich laten wachten. Net zoals het herstel in de VS sneller zal gaan dan hier, hoewel de crisis daar ook heftiger was. Maar daar mag je dan ook mensen ontslaan als je ze denkt niet nodig te hebben: effect: een vele heftigere, diepere dip maar uiteindelijk ook een spoediger en sneller herstel.
The End Times are wild
pi_76276750
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:10 schreef Q. het volgende:

[..]

Plymouth of Ann Arbour, laat maar komen
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76278729
Nou de woning van de overburen is na een jaar deze week toch nog verkocht. De prijs is niet drastisch gedaald dus wat de prijzen in deze wijk kan ik mezelf nog niet rijk rekenen met een lagere WOZ waarde.

Voor de rest is het leuk praten over het afschaffen van de HRA maar we vergeten die andere speler. De banken. Als straks de HRA verdwijnt heeft iedere nieuwe huiseigenaar weer een Annuïteiten hypotheek en dat levert de banken heel wat minder geld op dan de belastinggestuurde producten die ze nu kunnen verkopen.

En laten we nu net zitten met een overheid die veel belang hecht aan het versterken van de Nederlandse bancaire sector. Dus nu is inderdaad de tijd om het te hebben over de HRA maar zeker niet de tijd om de HRA daadwerkelijk af te schaffen.
pi_76286817
quote:
Op donderdag 31 december 2009 18:54 schreef LXIV het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Was er nu geen andere Brabander die dit snapte?
import brabander en hier aan de nieuwjaarsochtendtafel weet ook niemand het.
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_76287032
quote:
Op woensdag 30 december 2009 16:57 schreef Deprater het volgende:

[..]

Wat ik van starters gezien heb is een tweekamerflat voor 140.000 euro KK dat is dus een hyp van 165.000 a 6% ofwel 800 euro per maand. lekker als je een tijdelijke baan hebt met 1600 euro netto , en de overheid wil alleen nog maar tijdelijke banen
Je vergeet gemakshalve de starterssubsidie van 35.000. Maar het is je vergeven..

Ik ben bezig met een hypotheek, en wil samen met het vrouwtje een nieuwbouwwoning kopen. Ik ga dit even volgen want ik twijfel nogal
  vrijdag 1 januari 2010 @ 13:57:34 #79
179598 Deprater
pi_76290015
Dan moet je wel erg weinig verdienen met twee personen
quote:
bruto ink.per-mnd hypotheek-incl k.k. koopsom-woning koopsubsidie-per mnd netto-lasten-per-mnd
¤ 1.100 ¤ 73.127 ¤ 65.292 ¤ 63,27 ¤ 194
¤ 1.200 ¤ 79.775 ¤ 71.228 ¤ 69,02 ¤ 211
¤ 1.300 ¤ 86.422 ¤ 77.163 ¤ 74,77 ¤ 229
¤ 1.400 ¤ 95.548 ¤ 85.311 ¤ 75,98 ¤ 251
¤ 1.500 ¤ 107.684 ¤ 96.146 ¤ 81,41 ¤ 279
¤ 1.600 ¤ 120.212 ¤ 107.332 ¤ 86,84 ¤ 308
¤ 1.700 ¤ 130.066 ¤ 116.130 ¤ 92,26 ¤ 327
¤ 1.800 ¤ 138.425 ¤ 123.594 ¤ 97,69 ¤ 342
¤ 1.900 ¤ 146.115 ¤ 130.460 ¤ 103,12 ¤ 359
¤ 2.000 ¤ 153.806 ¤ 137.327 ¤ 108,54 ¤ 378
¤ 2.100 ¤ 161.909 ¤ 144.562 ¤ 113,97 ¤ 398
¤ 2.200 ¤ 170.051 ¤ 151.831 ¤ 119,40 ¤ 418
¤ 2.300 ¤ 176.715 ¤ 157.781 ¤ 119,33 ¤ 439
¤ 2.400 ¤ 176.715 ¤ 157.781 ¤ 96,21 ¤ 462
¤ 2.500 ¤ 176.715 ¤ 157.781 ¤ 73,09 ¤ 485
¤ 2.600 ¤ 176.715 ¤ 157.781 ¤ 50,05 ¤ 508
¤ 2.700 ¤ 176.715 ¤ 157.781 ¤ 26,97 ¤ 532
Het gunstigste is deze regel

[ Bericht 67% gewijzigd door Deprater op 01-01-2010 14:09:57 ]
pi_76294408
quote:

[..]

mazzelaar. Hier is het zandgrond, en eten ze krutjes. Tenzij Beekman iet gevangen het meej ut struepen.

Vaar die in den himmel zijt, wat een erre moei.
pi_76294464
Gelukkig nieuwjaar trouwens allemaal. Dat jullie dromen mogen uitkomen, en die van mij iets meer
Om maar in het teneur van dit topic te blijven.
pi_76300180
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 11:13 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Je vergeet gemakshalve de starterssubsidie van 35.000. Maar het is je vergeven..

Ik ben bezig met een hypotheek, en wil samen met het vrouwtje een nieuwbouwwoning kopen. Ik ga dit even volgen want ik twijfel nogal
Huren in de private sector is beter want de prijzen zijn over 3 jaar gehalveerd
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_76300213
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 13:57 schreef Deprater het volgende:
Dan moet je wel erg weinig verdienen met twee personen
[..]

Het gunstigste is deze regel
En zo´n grote prutser zijn dat je niks gespaard hebt en liever op je nest bleef liggen in plaats van te gaan werken
pi_76301138
zou je eigenlijk moeten kunnen spellen om een financiering te krijgen?
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:14:49 #85
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76301297
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Was het maar waar!
The End Times are wild
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:20:27 #86
179598 Deprater
pi_76301452
quote:
Op vrijdag 1 januari 2010 20:09 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Je moet alleen een aversie tegen kleine lettertjes hebben
  vrijdag 1 januari 2010 @ 20:56:48 #87
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_76302795

http://online.wsj.com/article/SB126210769622909163.html

Wat heeft Nederland gemeen met:
Griekenland, Spanje, Ierland, Slovenië, Slowakije, Malta en Cyprus ?
pi_76305943
Off topic edit

[ Bericht 93% gewijzigd door dramatiek op 01-01-2010 22:19:38 ]
http://www.mrwonkish.nl Eurocrisis, Documentaires, Economie
pi_76314547
tvp
pi_76317614
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:47 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Gewoon een verbod op nieuwe bedrijventerreinen in de Randstad invoeren. Dan worden de bestaande daar opgeknapt en komt er meer werkgelegenheid in de rest van het land.
Precies. Het enige gezonde deel van de vastgoedmarkt moet ook worden gefrustreerd.
pi_76317925
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:35 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Precies. Het enige gezonde deel van de vastgoedmarkt moet ook worden gefrustreerd.
Gezond!? Jij vindt het gezond dat projectontwikkelaars hun geld voor een hoog rendement parkeren in langdurig leegstaande panden die veel opleveren maar wel ruimte vreten?
pi_76318321
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 10:55 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Gezond!? Jij vindt het gezond dat projectontwikkelaars hun geld voor een hoog rendement parkeren in langdurig leegstaande panden die veel opleveren maar wel ruimte vreten?
Leegstand is wel één van de kenmerken van een gezonde markt. Daarbij vraag ik me af hoe je rendement kunt hebben met leegstand.
pi_76319672
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:17 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Leegstand is wel één van de kenmerken van een gezonde markt. Daarbij vraag ik me af hoe je rendement kunt hebben met leegstand.
Dat rendement is er niet, dat wordt gemaskeerd door allerlei vage boekhoudconstructies. Denk daarbij aan kortingen en leegstand die apart worden geboekt.

Het vervelende is wel dat alles met geleend geld is gefinancierd en dat er hier sprake is van een bubble die nu aan het bursten is. Bijna de helft van de kantoorruimte staat op dit moment leeg en daar is nog maar een klein gedeelte op afgeschreven.
pi_76319828
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 11:17 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Dat komt door het belastingstelsel, en is een foefje waarvan ik de structuur niet geheel ken. Wel weet ik dat op het moment dat een projectontwikkelaar zijn vermogen/inkomsten op de bank zet, de overheid met hoge belastingen komt. Steken ze dit in panden dan wordt dat pand+grond automatisch meer waard (hoog rendement op vermogen/hoe meer panden hoe schaarser de grond) en worden er veel minder belastingen geheven, en kunnen de schulden die bestaan uit de aanschaf van een pand weer afgetrokken worden.

Het is niet zo dat er voor elk leegstaand pand een zielige projectontwikkelaar in een hoekje zit te huilen, en dat een andere projectontwikkelaar daarop toch denkt er nog maar een pand naast te moeten zetten. Hoe het dus zit weet ik niet precies, maar ik heb ooit een docu gezien waarin uitgelegd werd dat het investeren van het geld in panden (al staan ze lang leeg) veel goedkoper is (en zelfs geld oplevert) dan niets doen met het geld..
pi_76320471
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:13 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Dat komt door het belastingstelsel, en is een foefje waarvan ik de structuur niet geheel ken. Wel weet ik dat op het moment dat een projectontwikkelaar zijn vermogen/inkomsten op de bank zet, de overheid met hoge belastingen komt. Steken ze dit in panden dan wordt dat pand+grond automatisch meer waard (hoog rendement op vermogen/hoe meer panden hoe schaarser de grond) en worden er veel minder belastingen geheven, en kunnen de schulden die bestaan uit de aanschaf van een pand weer afgetrokken worden.

Het is niet zo dat er voor elk leegstaand pand een zielige projectontwikkelaar in een hoekje zit te huilen, en dat een andere projectontwikkelaar daarop toch denkt er nog maar een pand naast te moeten zetten. Hoe het dus zit weet ik niet precies, maar ik heb ooit een docu gezien waarin uitgelegd werd dat het investeren van het geld in panden (al staan ze lang leeg) veel goedkoper is (en zelfs geld oplevert) dan niets doen met het geld..
Het is alleen doodzonde dat die panden niet gebruikt worden, voordat de overheid weer het vingertje opheft naar de burger mogen ze eerst deze verspilling wel eens aanpakken. Het kost enorm veel grondstoffen en energie om die panden te bouwen, in de winter moet er ook gestookt worden om de boel vorstvrij te houden, pure verspilling. Misschien dat we de nieuwe koolzuurnormen direct kunnen halen als we stoppen met deze flauwekul
I'll sing you a lullaby.
pi_76320501
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is alleen doodzonde dat die panden niet gebruikt worden, voordat de overheid weer het vingertje opheft naar de burger mogen ze eerst deze verspilling wel eens aanpakken. Het kost enorm veel grondstoffen en energie om die panden te bouwen, in de winter moet er ook gestookt worden om de boel vorstvrij te houden, pure verspilling. Misschien dat we de nieuwe koolzuurnormen direct kunnen halen als we stoppen met deze flauwekul
wie zijn dat nou, 'we'?
pi_76321132
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:35 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

wie zijn dat nou, 'we'?
Wat dacht je van 'wij' als inwoners van NL als het om CO2 normen gaat.
Of anders 'wij' als mensen die niet van verspilling houden. Dan heb ik het niet over economische verspilling maar maatschappelijke.
Het is van de zotte dat het financieel gezien beter is om leegstaande panden te bouwen dan iets anders met je geld te doen. Dit soort fiscale grappen moeten z.s.m. afgeschaft worden, als in vlaktax.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  zaterdag 2 januari 2010 @ 13:08:51 #98
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_76321482
Het bouwen van kantoren die vervolgens leeg komen te staan kan op lange termijn nooit rendabel zijn, belastingfoefjes of geen belastingfoefjes. Er is een structureel overschot aan kantoorruimte en gezien de ontwikkelingen (flexwerkplekken) zal dat overschot ook niet zo snel weggewerkt gaan worden.
The End Times are wild
pi_76321748
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 13:08 schreef LXIV het volgende:
Het bouwen van kantoren die vervolgens leeg komen te staan kan op lange termijn nooit rendabel zijn, belastingfoefjes of geen belastingfoefjes. Er is een structureel overschot aan kantoorruimte en gezien de ontwikkelingen (flexwerkplekken) zal dat overschot ook niet zo snel weggewerkt gaan worden.
Het valt wel mee hoor. Volgens mij zijn er heel veel oude bedrijventerreinen die gewoon tegen de vlakte kunnen omdat geen hond daar wil werken. Echter rust er een taboe op slopen in Nederland.
pi_76321806
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 12:59 schreef Prutzenberg het volgende:

[..]

Wat dacht je van 'wij' als inwoners van NL als het om CO2 normen gaat.
Of anders 'wij' als mensen die niet van verspilling houden. Dan heb ik het niet over economische verspilling maar maatschappelijke.
Het is van de zotte dat het financieel gezien beter is om leegstaande panden te bouwen dan iets anders met je geld te doen. Dit soort fiscale grappen moeten z.s.m. afgeschaft worden, als in vlaktax.
het is dan ook niet financieel beter om leegstaande panden te bouwen dan iets ander met je geld te doen. Anders moet iemand mij even uitleggen wat de fiscale grap is, want voordeel van wel hebben van kosten en niet hebben van opbrengsten is een broodje aap verhaal. Heel heel heel heel vroeger hadden we nog de WIR, en er een tijd geweest dat veel Scandinaviers deels om fiscale redenen in NL onroerend goed belegden (en daar verschrikkelijk veel geld hebben moeten bijleggen), maar da's allemaal meer dan een decennium geleden.

Als beleggers denken dat die panden niet kostendekkend verhuurd krijgen, worden ze ook niet gebouwd. Hetzelfde geldt voor woningen.

Ik dacht eigenlijk dat 'we' de nieuwe 'ze' was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')