Vage beweging van mensen die in de war zijn !quote:Op woensdag 30 december 2009 13:27 schreef Bastard het volgende:
Desteni, vreemde verschijning/beweging of snijdt de boodschap daadwerkelijk hout?
Weinig !quote:Wat zegt het ons
Niks !quote:wat kunnen we er mee
Ikke niet in ieder geval !quote:zijn we er mee geholpen
jep.. omdat ik het zo ervaar..quote:Op woensdag 30 december 2009 13:45 schreef SingleCoil het volgende:
Opniew dan maar: is het waar of worden we belazerd? -Led_ heeft verschillende argumenten aangevoerd waarom het niet waar zou zijn, ook nog iemand argumenten waarom het wél waar zou zijn?
Ah, vandaar dat Summers hier nog niet gepost heeftquote:Op woensdag 30 december 2009 13:27 schreef Bastard het volgende:
Geflame, geklier, ende gezuig zal worden genote.. game on.
Het zegt mij dat mensen bijzonder in de war kunnen zijn. Als je het over de boodschap hebt, het zegt mij eigenlijk niks(te vaag)quote:Op woensdag 30 december 2009 13:27 schreef Bastard het volgende:
Wat zegt het ons?
Vrijwel nietsquote:wat kunnen we er mee?
Tot dusver totaal niet.quote:zijn we er mee geholpen
Ik vind dat geen goed punt, want dat is nou precies hoe sekte-achtige clubs te werk gaan.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:53 schreef Bastard het volgende:
Nogmaals.. we hebben het nu over hoe het werkt.. we weten allemaal dat we daar niet uit gaan komen. Best een zinloos gesprek zo denk ik, daarom stel ik voor meer over de inhoud te spreken.
Zelf niet enorm bekend met Desteni, maar op de een of andere manier spreekt ze mij wel aan. Ze doet vlgs niet aan voorspellingen (toch?), over wanneer de aliens komen maar zij laat meer de mensen zelf nadenken over hun acties.. wat mij betreft een goed punt, eens?
Om de illusie van bezetenheid in stand te houden.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:18 schreef Chen het volgende:
Waarom moet hij/zij steeds zo gek ademen aan het begin?
quote:Op woensdag 30 december 2009 15:24 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Om de illusie van bezetenheid in stand te houden.
Vandaag de dag een doodnormale verschijning van een vreemde bewegingquote:Op woensdag 30 december 2009 13:27 schreef Bastard het volgende:
Desteni, vreemde verschijning/beweging of snijdt de boodschap daadwerkelijk hout?
quote:Wat zegt het ons, wat kunnen we er mee, zijn we er mee geholpen zijn wat vragen die mij bezighouden.
Chinese tomaten soep met bullshit is een 'apart' recept, met een 'vreemde' smaak ...quote:Voel je vrij om te discusseren over de inhoud, en niet de schil. Dus de smaak en recept van de soep kan wel, dat je het niet lust is niet boeiend.
Dat jij het niet lust, is een kwestie van smaakquote:Op woensdag 30 december 2009 17:07 schreef SingleCoil het volgende:
<ik lust het niet>
Jij hebt het dus misquote:Op woensdag 30 december 2009 17:13 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Dat jij het niet lust, is een kwestie van smaak
de veronderstelling dat de boodschap juist kan zijn , alle boodschappen moet je voor jezelfquote:Op woensdag 30 december 2009 17:01 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Vandaag de dag een doodnormale verschijning van een vreemde beweging![]()
enne ... de boodschapper deed er toch niet toeDat stel je nu namelijk wel
![]()
Terecht, overigens. Ann1986 maakt in haar verhaaltje, wat verder redelijk klopte, 1 kapitale fout. De veronderstelling dat de boodschap juist is. (DAN doet de boodschapper er inderdaad niet MEER toe)
Je kijkt naar de boodschap en weegt voor jezelf af of daar waarheid in zit .quote:In dit geval (zoals vrij normaal is) moeten we EERST zien vast te stellen OF die boodschap waar/juist is.
DUS gaan we o.a. kijken naar de 'bron' & de boodschapper. Hoe betrouwbaar etc.etc. is/zijn die ?
Hoe komt men aan die info ? Is het falsifieerbaar ? is het controleerbaar ? ... en ga zo maar door.
quote:& dat telt voor de boodschap als GEHEEL !
net zo echt waar voor hun als voor jou als jij ergens waarheid in ziet .quote:Op woensdag 30 december 2009 18:23 schreef Michielos het volgende:
en mensen zijn ook heel erg goed om voor zichzelf te bepalen of er waarheid in zit (objectief gezien). En zelfs al doen ze dat? Wat dan nog? Ze hebben voor zichzelf bepaald dat er waarheid in zit. Is dit dan nu ook zo??
Neehee !!!, de veronderstelling dat de boodschap juist KAN zijn, vergt het vervolg onderzoek, zoals gesteld (waarbij je DUS de boodschapper betrekt.) Als ik die veronderstelling Niet heb (en het dus NIET juist KAN zijn -of- al weet dat het juist is, is dat 'onderzoek' nergens meer voor nodig.)quote:Op woensdag 30 december 2009 17:42 schreef Summers het volgende:
de veronderstelling dat de boodschap juist kan zijn , alle boodschappen moet je voor jezelf
afwegen of daar waarheid in zit , je komt juist op het gebied van volgen en geloof als je
niet openlaat dat de waarheid overal kan zijn en dat niemand daar patent op hebt .
Je kan geen groepen geloven op status maar je moet ook geen groepen uitsluiten op status
dan mis je beide keren een stuk waarheid die overal is .
[..]
Je kijkt naar de boodschap en weegt voor jezelf af of daar waarheid in zit .
[..]
quote:
Met zo'n instelling kunnen heel wat psychiatrische patienten vrijgelaten worden uit de ziekenhuizenquote:Op woensdag 30 december 2009 18:39 schreef Summers het volgende:
gaat het er toch om wat je zelf de waarheid vind .
sorry , je doet paniekerig over een regel die jij blijkbaar hebt , je moet ALTIJD iets overwegen of onderzoeken welk uitgangspunt je ook noemt .quote:Op woensdag 30 december 2009 18:50 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Neehee !!!, de veronderstelling dat de boodschap juist KAN zijn, vergt het vervolg onderzoek, zoals gesteld (waarbij je DUS de boodschapper betrekt.) Als ik die veronderstelling Niet heb (en het dus NIET juist KAN zijn -of- al weet dat het juist is, is dat 'onderzoek' nergens meer voor nodig.)
als ze dat zeggen hoef ik niks van ze aan te nemen maar kijk ik wat vrede voor mij inhoud ,quote:Overigens is 'weten dat iets juist is' iets HEEEEEEL anders dan je 'gut feeling', het 'klinkt' aannemelijk, het sluit aan bij wat ik al dacht etc.etc.etc.
Als moeder Theresa zegt 'ik kom vrede brengen', neem ik aan dat ze de waarheid spreekt, en dan probeer ik dat ook nog te controleren & in de gaten te houden.
Als G.W. Bush zegt 'ik kom in vrede', neem ik aan dat 'ie liegt, en dan probeer ik dat ook te controleren & dubbel in de gaten te houden.
daar is nog een mooi stukje over op de site :quote:Maak je dat soort onderscheid niet, en onderzoek je niet dan ben je voer, een prooi, voor oplichters, leugenaars en kwakzalvers en overige charlatans !!!
je kan alleen maar slachtoffer worden als je je afhankelijk opstelt en een ander jou laat definieren .quote:Je kunt Alleen Jezelf misleiden. Misleiding van een ander is niet mogelijk. Er is toestemming nodig van die ander, maar in dat moment van participatie, in dat moment van toestemmen. worden zij niet langer bedrogen door een ander, maar bedriegen zij zichzelf.
Dus bestaat alleen Zelf Bedrog - er bestaat geen ander bedrog.
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:10 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Met zo'n instelling kunnen heel wat psychiatrische patienten vrijgelaten worden uit de ziekenhuizen. Antipsychotica...? Ook niet meer nodig
!
quote:Als je jezelf in het verleden ervaart, zit je vast aan de persoon die je was in het verleden en laat je weinig ruimte om je in het heden te bewegen. Wees vrij van al die zaken om absoluut en compleet hier te zijn. Je levenservaringen uit het verleden worden louter projecties uit het verleden naar de toekomst waar je voortdurend precies dezelfde ervaringen beleeft en telkens dezelfde weg afloopt die naar dezelfde bestemming leidt. Het heeft geen zin om oude koeien uit de sloot te halen om aan te tonen dat wij als menselijk ras eigenlijk nooit zijn geëvolueerd. We pakken steeds oude zaken uit het verleden op en vervormen dat een beetje om het er anders te laten uitzien, maar het blijven in essentie dezelfde manifestaties die aan het verleden zijn verbonden.
quote:Op donderdag 31 december 2009 12:45 schreef Summers het volgende:
Als je jezelf in het verleden ervaart, zit je vast aan de persoon die je was in het verleden en laat je weinig ruimte om je in het heden te bewegen. Wees vrij van al die zaken om absoluut en compleet hier te zijn.
quote:Zelf is wat je overhoudt wanneer je deze systematische bewustzijnswereld uit jezelf verwijdert. Als je alles verwijdert dat voor deze wereld staat omdat deze wereld is opgebouwd binnen een systematische bewustzijnsconstructie. Het Zelf is wat overblijft als je het bewustzijn weghaalt, alle systematische voorgeprogrammeerde leugens, ook wanneer je jezelf de waarheid laat omarmen zoals je werkelijk bent buiten dat wat je ooit in deze wereld en realiteit als waarheid of echt hebt gekend. Dan krijg je toegang tot het Zelf omdat het Zelf in je eigen waarheid leeft van degene die je bent in bewustzijn.
quote:
Angst voor anderen? Wie en waarquote:Op donderdag 31 december 2009 12:56 schreef Summers het volgende:
Het valt wel heel erg op dat op de site van desteni er constant word gesproken
over ZELFvergeving , ZELF , ZELF , ZELF en mensen hier alleen maar hebben over
angst voor anderen , wat zouden anderen denken , anderen moeten het voor mij definieren , pas op dat iemand anders je niet voor de gek houd enz ...
quote:Op donderdag 31 december 2009 12:39 schreef Summers het volgende:
sorry , je doet paniekerig over een regel die jij blijkbaar hebt , je moet ALTIJD iets overwegen of onderzoeken welk uitgangspunt je ook noemt .
Wat JIJ onder vrede verstaat dien je dus te vergelijken met wat ZIJ onder vrede verstaan om uberhaubt te weten of ze wel over HETZELFDE spreken. Dat je niets hoeft aan te nemen op basis van wat ze zeggen is in dit voorbeeld ... je reinste kolder.quote:als ze dat zeggen hoef ik niks van ze aan te nemen maar kijk ik wat vrede voor mij inhoud ,
ik hoef en kan ze niet eens controleren of in de gaten houden of aan te nemen wat ze zeggen .
... of als je zonder nadenken de boodschap voor waar aan neemt omdat ie zo mooi aansluit bij je eigen 'gut feeling', zonder de boodschapper (en zijn/haar intenties) in ogenschouw te nemen.quote:je kan alleen maar slachtoffer worden als je je afhankelijk opstelt en een ander jou laat definieren .
Post zelf dan eens wat luie hond!!quote:Op donderdag 31 december 2009 16:19 schreef Darkwolf het volgende:
TeeVeePee.
...Al zie ik niet veel meer gebeuren als ik dit allemaal zo lees...
Tis helaas weer een hoop geblaat zonder over de boodschap willen nadenken.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:19 schreef Darkwolf het volgende:
TeeVeePee.
...Al zie ik niet veel meer gebeuren als ik dit allemaal zo lees...
Om het vervolgens weer te laten afbranden met dezelfde redeneringen, ik zou het ook niet doen.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:23 schreef Flammie het volgende:
[..]
Post zelf dan eens wat luie hond!!
een discussie over hoe iemand de waarheid moet inzien is ook weer gebaseerd op angst en controle en nutteloos en nog steeds niks over de boodschap . .quote:Op donderdag 31 december 2009 16:01 schreef R0N1N het volgende:
[..]![]()
![]()
Niet kunnen tegen het verkopen van onzin is iets anders dan paniek![]()
[..]
Wat JIJ onder vrede verstaat dien je dus te vergelijken met wat ZIJ onder vrede verstaan om uberhaubt te weten of ze wel over HETZELFDE spreken. Dat je niets hoeft aan te nemen op basis van wat ze zeggen is in dit voorbeeld ... je reinste kolder.
Ze komen naar je toe & doen die uitspraak. Je MOET vervolgens een afweging maken over de juistheid. Moet ik het ontvangst comitee klaar zetten, of de algehele mobilisatie afkondigen ?
Komt hij/zij echt in vrede, of is het een 'afleiding'.
[..]
... of als je zonder nadenken de boodschap voor waar aan neemt omdat ie zo mooi aansluit bij je eigen 'gut feeling', zonder de boodschapper (en zijn/haar intenties) in ogenschouw te nemen.
Als je de juistheid en bedoeling van de boodschap gaat afwegen alleen op basis van je eigen ideen erover, de inhoud die jij eraan geeft. Dat is namelijk hooguit bij toeval volledig hetzelfde als dat van de boodschapper. Als jij je lot graag in handen geeft van toeval ... tja.
-edit-quote:Op donderdag 31 december 2009 16:45 schreef Bastard het volgende:
[..]
Om het vervolgens weer te laten afbranden met dezelfde redeneringen, ik zou het ook niet doen.
Dat heb ik in het vorige topic al gedaan. Twice.quote:
Wat mij vaak opvalt is dat bewegingen zoals Desteni het bijna allemaal vaak over het Zelf hebben. Het wekt bij mij vaak de indruk dat het alleen maar gaat over Zelfontwikkeling, Zelfontplooing, je Zelf vinden, je Zelf vormen... etc. Dat staat mij eigenlijk vaak ook zo tegen aan dergelijke groeperingen en aanverwante spirituele richtingen. Het gaat allemaal alleen maar om jeZelf, alsof Jij het aller belangrijkste bent en je dus geen rekening hoeft te houden met wat anderen denken, voelen, vinden.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:56 schreef Summers het volgende:
Het valt wel heel erg op dat op de site van desteni er constant word gesproken
over ZELFvergeving , ZELF , ZELF , ZELF en mensen hier alleen maar hebben over
angst voor anderen , wat zouden anderen denken , anderen moeten het voor mij definieren , pas op dat iemand anders je niet voor de gek houd enz ...
[..]
En wat maakt de Desteni-lifestyle beter dan andere lifestyles?quote:Op vrijdag 1 januari 2010 07:52 schreef Ann1986 het volgende:
Je kan enkel jezelf veranderen, en een voorbeeld zijn voor anderen, en of ze hetzelfde doen dat is aan hen. Het is aan hen deze dingen te realiseren Je kan enkel mensen assisteren die dit ook doen voor zichzelf.
Dat iedereen geconditioneerd is naar z'n lokale cultuur e.d. is nogal dronken. Heeft te maken met 'samen werken en samen leven' binnen een 'wolfpack'. Iets wat de 'zelf' gerichte mensen nogal eens uit het oog lijken te verliezen.quote:
Als je alles bent, ben je ook alle kliekjes en behoor je tot geen enkel lif-lafje.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:23 schreef R0N1N het volgende:[..]Dat iedereen geconditioneerd is naar z'n lokale cultuur e.d. is nogal dronken. Heeft te maken met 'samen werken en samen leven' binnen een 'wolfpack'. Iets wat de 'zelf' gerichte mensen nogal eens uit het oog lijken te verliezen.
Het is allebei tegelijk.quote:Het leven draait niet om jou, maar om de groep.
Om te overleven zijn we feitelijk in Nederland niet meer afhankelijk van een clan.quote:Zo is het tenminste al die duizenden jaren al geweest.
De mensen die de weg kwijt zijn, zijn nog altijd een stuk verder op pad dan de mensen die lekker in een liflafje blijven steken.quote:Pas de laatste jaren wijken we hier vanaf, met als resultaat dat er nogal wat mensen de weg kwijt zijn.
Heh.quote:Het leven draait niet om jeZelf. Het draait om 'ons'.
I am selfish therefore i am unselfish ?quote:Wat het beste is voor iedereen, is dat NIET voor jeZelf.
Of gelukkiger leven, zodat we slechts een beetje veestapel houden, die dan wel veel vrijer zijn.quote:Het beste dat de mens(heid) kan doen voor al het andere leven op deze planeet is ... zelf-moord.
Naja, dat zit ook in ons.quote:De mens is geen poeslief aaibaar kroeldier, het is een roofzuchtige jager/verzamelaar levend in groepjes (wolfpacks), met een stricte hirachie, die zich aanpast aan de omgeving & in tegenstelling tot de meeste diersoorten, de omgeving kan aanpassen aan zichzelf. (wat leidt tot vernietiging & creatie)
Ararita.quote:Dat is wie we zijn en waar we vandaan komen.
Prima als je dat wilt doorbreken en veranderen, maar doe nou niet alsof we dit onszelf aanleren of zo.
Zelf verbetering is ok, zelf verloochening niet.
Gelukkig is dat relatief. Jij hebt het absoluut mis:)quote:Op woensdag 30 december 2009 18:54 schreef R0N1N het volgende:
[..]
aah, je hebt geen smaak ? Ok. duidelijk
Hoe bewuster je van jezelf bent, hoe bewuster je van je omgeving bent ,quote:Op donderdag 31 december 2009 20:00 schreef Miss_Isis het volgende:
[..]
Wat mij vaak opvalt is dat bewegingen zoals Desteni het bijna allemaal vaak over het Zelf hebben. Het wekt bij mij vaak de indruk dat het alleen maar gaat over Zelfontwikkeling, Zelfontplooing, je Zelf vinden, je Zelf vormen... etc. Dat staat mij eigenlijk vaak ook zo tegen aan dergelijke groeperingen en aanverwante spirituele richtingen. Het gaat allemaal alleen maar om jeZelf, alsof Jij het aller belangrijkste bent en je dus geen rekening hoeft te houden met wat anderen denken, voelen, vinden.
Ik ben het met je eens. Als ik een hallucinatie heb, zoek ik dat niet buiten mezelf door het iets anders te noemen. Sommige andere mensen die een hallucinatie hebben, zijn zich totaal niet bewust van zichzelf en zoeken constant dingen buiten zichzelf door een hallucinatie soms een geestverschijning te noemenquote:Op zondag 3 januari 2010 14:30 schreef Summers het volgende:
Hoe bewuster je van jezelf bent, hoe bewuster je van je omgeving bent ,
juist de mensen die zich niet bewust zijn van zichzelf en constant dingen zoeken buiten zichzelf zijn de mensen die weinig rekening houden met wat andere denken , voelen en vinden .
Je keek naar je pc scherm en * poef * inene WIST je wat andere mensen waarnamen met hun eigen zintuigen en * poef * inene wist je dat er in het leven die vol verrassingen zit GEEN geestenquote:Op zondag 3 januari 2010 18:28 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens. Als ik een hallucinatie heb, zoek ik dat niet buiten mezelf door het iets anders te noemen. Sommige andere mensen die een hallucinatie hebben, zijn zich totaal niet bewust van zichzelf en zoeken constant dingen buiten zichzelf door een hallucinatie soms een geestverschijning te noemen.
quote:Op maandag 4 januari 2010 11:26 schreef Summers het volgende:
inene wist je dat er in het leven die vol verrassingen zit GEEN geesten
kunnen bestaan
Dank je welquote:wat ben je speci-aal zeg
Je keek naar je pc scherm en * poef * ineens had je niet door dat mensen online kunnen liegen en * poef * ineens wist je helemaal zeker dat het leven vol sprookjes zit en en geesten,kabouters, sint nicolaas en andere hobgoblins aan de orde van de dag zijn en * poef * alleen jou mening is de juiste en de rest zijn grijze baardenquote:Op maandag 4 januari 2010 11:26 schreef Summers het volgende:
[..]
Je keek naar je pc scherm en * poef * inene WIST je wat andere mensen waarnamen met hun eigen zintuigen en * poef * inene wist je dat er in het leven die vol verrassingen zit GEEN geesten
kunnen bestaan * poef * alleen jouw waarnemingen zijn de juiste en de rest hallucineerd ,
* poef * wat ben je speci-aal zeg
Je eigen waarneming hoort bij zelfbewust zijn , jij komt niet in zelfbewustzijn voor ,quote:Op maandag 4 januari 2010 11:37 schreef JoepiePoepie het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit beweerd. Maar jij hebt het erover dat mensen die van alles buiten zichzelf zoeken minder zelfbewust zijn en dat ben ik met je eens
![]()
en als voorbeeld noem ik hallucinaties (bij jezelf zoeken) versus geestverschijningen (buiten jezelf zoeken).
[..]
wanneer krijg je eens een keer een eigen mening ?quote:
quote:Het is interessant wat ik toen aantrof en wat zelfs nu nog het geval is, is het punt waarop iemand werkelijk opstaat in deze wereld. Als je door de eeuwen heen kijkt, zijn er maar een paar geweest, die werkelijk zijn opgestaan en de waarheid spraken, die over de ware expressie van mensen spraken. Waarom? Ze hebben het zelf gezien, ze hebben zichzelf toegepast, ze hebben het geleefd, ze hebben zichzelf uitgedrukt. Mensen zijn in feite niet in staat woorden te spreken, die ze niet eerst zelf hebben toegepast, uitgedrukt en geleefd als zichzelf. Om in staat te zijn het te zien en te horen. En het interessante is, dat die mensen altijd meteen door de hele wereld worden aangevallen.
Dat is ook met mezelf gebeurd. Want waarvoor stond ik? Ik stond voor gelijkheid en eenheid. Ik wilde dat mensen zich realiseerden dat ze één en gelijk zijn met mij. Maar wat gebeurde er? Het grootste deel van de wereld keerde zich tegen me en zeiden dat ik bedrog pleegde, ze noemden me 'een leugen' enzovoort.
Het is interessant dat alles in het tegendeel wordt uitgelegd. Altijd. Want alles wat die mensen tegen mij zeiden, was eigenlijk een projectie van hun eigen bedrog, dat zij logen. Zij waren niet eerlijk tegen zichzelf. Dat is duidelijk. Maar mensen zien dat niet. Ze realiseren zich niet dat datgene wat je in een ander ziet, in feite datgene is, wat je in jezelf ziet. Het is zó simpel. Het is onweerlegbaar waar en het gebeurde zelfs al toen ik hier was.
En wat ik ontdekte is, dat mensen me niet konden horen. Ze hoorden de woorden niet die ik sprak. De woorden die ik sprak werden volkomen omgekeerd. Dat bracht me nogal in verwarring, want soms herhaalde ik bepaalde uitspraken of woorden keer op keer en soms moest ik het in de praktijk voordoen, als een manifestatie van mezelf, voordat ze het een keer begrepen.
quote:Op donderdag 31 december 2009 13:05 schreef JoepiePoepie het volgende:
Maar Desteni spreekt je blijkbaar aan, Summers?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |