abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76223457
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:51 schreef denz09 het volgende:
Als je dood gaat dan ben je niets meer. alleen darkness
maar sommige geloven dat je dat ergens anders heen gaat naar een paradijs ofzo

ik weet niet precies maar als het eerste waar is dan lijkt mij het neit zo gek dat je bang bent om dood te gaan.
Ja we gaan alle naar Eywa om te dansen met blauwe smurfen
  woensdag 30 december 2009 @ 15:38:32 #52
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76223812
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:49 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Je leeft toch niet helemaal voor jezelf? Als je ziet hoe waardevol je interactie met andere mensen kan zijn zie je ook hoeveel waardevoller het leven is dan slechts een zaak van voortplanting.
Natuurlijk maken wij er het beste van. We moeten wel, om ons te handhaven en om er het beste van te maken, niets mis mee. Ik denk echter wel dat wij slechts voorbestemd zijn om ons voort te planten. We hebben het opgeleukt met vanalles. Gelukkig maar, echter dat geeft ons geen speciale voorrechten, anders dan waartoe we in beginsel voor geprogrammeerd zijn.
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
pi_76223931
Bedankt aan iedereen voor de reacties, kdenk echter dat ik deze avond maar eens naar de huisarts ga, mijn verhaal doe, en zal wel zien wat hij voorstelt... Misschien psycholoog ofzo, maar dan komen mijn ouders mijn probleem te weten, en dat wil ik eig niet, stel dat ze denken dat dit alles aan hun ligt... Mijn ouders geven me alles wat ik maar wens, en dan dit... Achja, life sucks zeker...
pi_76224121
quote:
Op woensdag 30 december 2009 14:51 schreef denz09 het volgende:
Als je dood gaat dan ben je niets meer. alleen darkness
maar sommige geloven dat je dat ergens anders heen gaat naar een paradijs ofzo

ik weet niet precies maar als het eerste waar is dan lijkt mij het neit zo gek dat je bang bent om dood te gaan.
er is dan zelfs geen duisternis meer omdat er niks meer is
en waarom zou je daar bang voor zijn er is immers niks meer om bang voor te zijn
pi_76224175
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:45 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

en waarom zou je daar bang voor zijn er is immers niks meer om bang voor te zijn
weet ik veel lijkt mij nogal saai om in een eeuwige spiraal van duisternis terecht te komen.
pi_76224304
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:41 schreef Stekke87 het volgende:
Bedankt aan iedereen voor de reacties, kdenk echter dat ik deze avond maar eens naar de huisarts ga, mijn verhaal doe, en zal wel zien wat hij voorstelt... Misschien psycholoog ofzo, maar dan komen mijn ouders mijn probleem te weten, en dat wil ik eig niet, stel dat ze denken dat dit alles aan hun ligt... Mijn ouders geven me alles wat ik maar wens, en dan dit... Achja, life sucks zeker...
waarom niet gewoon met vrienden een avond drinken zuipen en om zeg een uur of 4 in de nacht over dit soort dingen praten
pi_76224425
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:46 schreef denz09 het volgende:

[..]

weet ik veel lijkt mij nogal saai om in een eeuwige spiraal van duisternis terecht te komen.
maar het is juist geen eeuwige spiraal van duisternis omdat er na mijn dood voor mij geen tijd meer bestaat
  woensdag 30 december 2009 @ 16:07:27 #58
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76225131
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:45 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Als je een normaal leven leidt, hoef je dan nergens bang voor te zijn.
pi_76227676
quote:
Op woensdag 30 december 2009 15:46 schreef denz09 het volgende:

[..]

Hoe ga je "saai" ervaren als je dood bent? Of duisternis zien? Ik denk dat je bestempeld wordt als zombie als je nog levensfuncties vertoont na je dood.
pi_76227762
quote:
Mijn ouders geven me alles wat ik maar wens, en dan dit... Achja, life sucks zeker...
Als ze je alles geven wat je je maar wenst, dan geven ze je natuurlijk ook een luisterend oor, en misschien zelfs advies!
pi_76230158
quote:
Achja, life sucks zeker...
Juist niet. Alles dat klote aanvoelt is er om conclusies uit te trekken, een leermoment. Kutzooi vormt je als mens.
HÆLP.
pi_76230382
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:12 schreef Stekke87 het volgende:
De laatste week denk ik hier elke dag wel aan, voel ik me slecht, machteloos, leeg vanbinnen als ik eraan denk. Het is zelfs zo erg dat ik niet meer geniet van mijn hobby's, niet goed meer kan eten, ...

Hiervoor had ik dit niet echt, soms wel eens, maar toen kon ik dat gevoel vlug aan de kant schuiven. Nu niet, het zit in mij en blijft in mij zitten.

Hoe kan ik dit accepteren? Weke hulp kan ik hierin zoeken? Ik praat er niet graag met ouders, familie of vrienden over, omdat ik mij er langs ene kant een beetje voor schaam dat ik er zo over denk.

Momenteel tel ik mijn jaren af, tot de dood er komt, ook al ben ik nog maar 22, en heb ik wrs nog een heel leven voor mij... Toch komt er ooit die dag, dat moment, dat ik niet meer hierben, en dan ben ik voor eeuwig en altijd weg...
Als je ergens op je lichaam pijn voelt dan is dat een signaal dat het ergens niet in orde is. Dit is ook zo'n signaal alleen dan vanuit je geweten. Luister er naar, wees er niet bang voor, en luister niet naar degenen die komen met "geniet van het leven", hiermee vluchten ze weg/negeren/verbergen/onderdrukken ze dit signaal. Het is niets anders dan het antwoord van een dronkaard die zijn toevlucht zoekt in drank om te ontkomen aan de realiteit waarin hij leeft.

Misschien een idee om na te gaan denken over het leven, waar het vandaan komt, waarom je hier bent en waar je heen gaat. "Zoek en je zult vinden en wanneer je vindt dan zal je tot rust komen."
pi_76231287
Vanuit het geweten? Die zou niet misstaan in een "bekeer u nu tot religie X"-folder.
pi_76231435
quote:
Neuh, het leven zuigt niet. Het is alleen niet zo dat je geluk en spirituele rust volledig van je omgeving en materiele zaken afhangt. Daarbij, je ouders zijn er om je te steunen, toch? Als je je probleem uitlegt en benadrukt dat het niet aan hen ligt is het toch duidelijk?

Daarbij, veel mensen hebben dit soort momenten in hun leven. En ook mensen die in een gunstige omgeving zitten. Denk aan Siddharta Gautama. Om een ander uiterste te noemen: terroristen zijn ook nogal es mensen uit een welgesteld milieu: rijke ouders, gestudeerd, intelligent, maar toch die zucht naar zingeving. Niet om je op ideeën te brengen, overigens
pi_76231812
quote:
Op woensdag 30 december 2009 18:31 schreef Tevik het volgende:

[..]

Als je ergens op je lichaam pijn voelt dan is dat een signaal dat het ergens niet in orde is. Dit is ook zo'n signaal alleen dan vanuit je geweten. Luister er naar, wees er niet bang voor, en luister niet naar degenen die komen met "geniet van het leven", hiermee vluchten ze weg/negeren/verbergen/onderdrukken ze dit signaal. Het is niets anders dan het antwoord van een dronkaard die zijn toevlucht zoekt in drank om te ontkomen aan de realiteit waarin hij leeft.

Misschien een idee om na te gaan denken over het leven, waar het vandaan komt, waarom je hier bent en waar je heen gaat. "Zoek en je zult vinden en wanneer je vindt dan zal je tot rust komen."
Hier kan ik me zeker in vinden.
---o---
pi_76231835
quote:

[..]

Ik weet niet of je mij hier ook mee bedoelt. Maar er is niet zoveel constructiefs aan allesverzengende ellende en de neerwaartse spiraal van een depressie. Wat ik bedoelt heb met voorgaande posts is dat hij moet proberen een positieve impuls te halen uit de naargeestige situatie, een persoonlijke openbaring. Daar kom je niet door jezelf in een slachtofferrol te praten.
In die zin probeer ik ook te genieten van ellende, omdat je er op langere termijn beter van wordt.

Maar goed, wat ik eigenlijk wil zeggen is dat ik het wat ver vind gaan om alle levensgenieters af te schilderen als irrationele dagdromers die de realiteit niet onder ogen durven komen.
HÆLP.
pi_76231920
quote:

[..]

Helemaal mee eens. 'Genieten van het leven' kan ook een manier zijn om problemen niet het hoofd te hoeven bieden.
pi_76232745
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:13 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. 'Genieten van het leven' kan ook een manier zijn om problemen niet het hoofd te hoeven bieden.
'Kan' inderdaad maar niet per definitie.
HÆLP.
pi_76233616
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:31 schreef ehqo. het volgende:

[..]

'Kan' inderdaad maar niet per definitie.
Iemand die tegen bepaalde problemen aanloopt het advies geven dat hij/zij maar gewoon moet genieten van het leven is stom, dom en onhandig.
pi_76235269
tvp
pi_76236318
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:48 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Iemand die tegen bepaalde problemen aanloopt het advies geven dat hij/zij maar gewoon moet genieten van het leven is stom, dom en onhandig.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_76236707
quote:
Op woensdag 30 december 2009 19:48 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Ligt eraan in welke context het gegeven wordt. "Gewoon genieten" als in "richt je meer op de buitenwereld in plaats van je eigen gedachten" kan wel degelijk een goed advies zijn.
pi_76237134
Ik denk dat iedereen wel eens bang is geweest voor de dood, temeer daar het een nogal onomkeerbaar gebeuren is. Ik denk dat het belangrijk is om te bedenken wat je verwacht van je leven. Klinkt nogal cru, en dat is het ook wel, maar bedenk gewoon wat je graag zou willen. Dat hoeft geen enorme wereldreis of wandeling op de maan te zijn. Kleine dingen die het leven de moeite waard maken. Sommigen noemen het afleiding maar ik vind dat eigenlijk geen passende term, omdat het geen afleiding is maar daadwerkelijke invulling van het leven. Zonder invulling is het leven immers niet meer dan tijd.

Op dit moment heb ik eigenlijk meer het gevoel dat ik absoluut niet bang voor de dood ben. Tevreden met wat ik nu doe en nergens spijt van. Het is ook weer niet zo dat ik er geen probleem mee heb als ik morgen dood neerval maar ik kan niets anders zeggen dan dat de gedachte aan het einde mij geen enkele vorm van angst inboezemt.

-- Ik ga even de rest van het topic doorlezen. Heb alleen de OP gelezen. --
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_76238581
quote:
Op woensdag 30 december 2009 20:43 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ligt eraan in welke context het gegeven wordt. "Gewoon genieten" als in "richt je meer op de buitenwereld in plaats van je eigen gedachten" kan wel degelijk een goed advies zijn.
Bij het woord genieten heb ik associaties als 'overgeven aan' en 'passief ondergaan'. Genieten is meestal (niet altijd) iets dat weinig inspanning vereist. Om problemen op te lossen is juist wel inspanning vereist, anders is het geen echt probleem.
pi_76240620
quote:
Op woensdag 30 december 2009 21:22 schreef Ribbenburg het volgende:

[..]

Bij het woord genieten heb ik associaties als 'overgeven aan' en 'passief ondergaan'. Genieten is meestal (niet altijd) iets dat weinig inspanning vereist. Om problemen op te lossen is juist wel inspanning vereist, anders is het geen echt probleem.
Dansen op Dyonisische klanken-het is voor mij zoiets hoogs en alledaags tegelijk! Daarin ligt haar gevaar ook besloten. Genieten is een te niet doen van het verstand. En ook hier geldt dat mijn smaak daaraan appelleert.
  woensdag 30 december 2009 @ 22:16:54 #76
285355 funkyclochard
Ik ben nogal lastig
pi_76241071
quote:
Op woensdag 30 december 2009 13:30 schreef Ryon het volgende:
Meer afleiding in je leven zoeken. Als je niks boeiends te doen hebt ga je vanzelf aan dat soort dingen denken.
;-)

Tel uit je winst: 365 dagen x ca. 75 jaren = 27375 dagen leven. Doe er wat mee!
<a href="http://www.gamezone.nl">gratis online spelletjes</a>
  woensdag 30 december 2009 @ 22:45:23 #77
267848 LoppenTop
Just like that
pi_76242524
Stilstaan of niks doen is natuurlijk heel dicht bij 'niet zijn' oftewel absolute 'niet bestaan' of zo gezegd de dood. Vandaar dat stilstand en niks doen zorgt voor verveling. Dit omdat men diep van binnen niet wil denken of geconfronteerd worden aan deze vorm van (niet)bestaan.
Daardoor zorgen bezigheden ervoor dat je afstand neemt van deze dood of einde.

Maar je zou ook kunnen denken dat de dood geen echte dood is maar een verandering in het bewustzijn. Dus dat je gewoon gaat voortleven in een ander vorm van 'zijn', alleen mis je een fysiek lichaam. Maar je bent dan wel vrijer, want je lichaam in deze vorm is een soort kooi die je geest vastbind aan dit fysieke maar o zo beperkte dimensie en tijd.
Dan is de dood geen 'niet bestaan' maar een verandering van leven en dan is het ook niet zo eng meer.

De volgende uitdaging is dan wat je te wachten staat in die vorm van bestaan en wat te doen om daar goed terecht te komen.
pi_76242799
quote:
Op woensdag 30 december 2009 22:45 schreef LoppenTop het volgende:
Stilstaan of niks doen is natuurlijk heel dicht bij 'niet zijn' oftewel absolute 'niet bestaan' of zo gezegd de dood. Vandaar dat stilstand en niks doen zorgt voor verveling. Dit omdat men diep van binnen niet wil denken of geconfronteerd worden aan deze vorm van (niet)bestaan.
Daardoor zorgen bezigheden ervoor dat je afstand neemt van deze dood of einde.

Maar je zou ook kunnen denken dat de dood geen echte dood is maar een verandering in het bewustzijn. Dus dat je gewoon gaat voortleven in een ander vorm van 'zijn', alleen mis je een fysiek lichaam. Maar je bent dan wel vrijer, want je lichaam in deze vorm is een soort kooi die je geest vastbind aan dit fysieke maar o zo beperkte dimensie en tijd.
Dan is de dood geen 'niet bestaan' maar een verandering van leven en dan is het ook niet zo eng meer.

De volgende uitdaging is dan wat je te wachten staat in die vorm van bestaan en wat te doen om daar goed terecht te komen.
goed verwoord
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_76245616
Hoe kun je nou je dagen aftellen, weet jij al wanneer je dood gaat dan
  woensdag 30 december 2009 @ 23:56:40 #80
254558 tomtomkortom
ik maak plaatjes
pi_76245997
Ik heb het ook gehad en heb er af en toe nog last van. Maar niet meer op de manier zoals ik er in 2008 last van had. Toen kon ik echt in paniek raken, ging ik hyperventileren en werd ik er somber van. Je kunt de dood niet tegenhouden. Als het gebeurd, dan gebeurd het. Met die gedachte heb ik er geen tot heel weinig last van.

Wat ik aan dat denkbeeld nog wel heb overgehouden is derealisatie en agorafobie. Al is het lang niet meer zo erg als 2 maanden terug. Op zaterdagavond in een uitgaansstraat, in en voor supermarkten, bij de kassa bijv. wordt ik wel eens gevangen door dat onwerkelijke gevoel. Denk dat dit komt doordat het angstcentrum in mijn hoofd (het heeft een andere naam uiteraard ) nog steeds volledig alert is. Maar ik geloof er heilig in dat het wel weer goed komt. Met jou komt het ook goed. Gewoon doorgaan!
  donderdag 31 december 2009 @ 08:04:19 #81
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_76252586
"Dood ga je sowieso"

Maar is dit wel waar ? Men zegt vaak dat de enige zekerheid in het leven is dat je dood gaat.
Maar volgens mij is de enige zekerheid in het leven dat we ooit zijn geboren. Dat we dood gaan moet nog blijken.

Nou geloof ik natuurlijk ook wel dat iedereen op een dag dood gaat, maar hoe kunnen we dat zo zeker stellen ?
"She puts whiskey in the coffee, she puts whiskey in the tea,
She puts whiskey in the whiskey and the rest of it in me."
pi_76252853
quote:
Op donderdag 31 december 2009 08:04 schreef Buzios het volgende:
"Dood ga je sowieso"

Maar is dit wel waar ? Men zegt vaak dat de enige zekerheid in het leven is dat je dood gaat.
Maar volgens mij is de enige zekerheid in het leven dat we ooit zijn geboren. Dat we dood gaan moet nog blijken.

Nou geloof ik natuurlijk ook wel dat iedereen op een dag dood gaat, maar hoe kunnen we dat zo zeker stellen ?
zelfs als we een mensenleven voor onbepaalde tijd kunnen oprekken komt er ooit een eind aan dit universum en alles wat daar inzit
  donderdag 31 december 2009 @ 08:44:51 #83
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_76252924
quote:
Op donderdag 31 december 2009 08:38 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

zelfs als we een mensenleven voor onbepaalde tijd kunnen oprekken komt er ooit een eind aan dit universum en alles wat daar inzit
Mee eens, maar is dat dan automatisch ook een zekerheid dat we dood gaan ?
pi_76253300
quote:
Op donderdag 31 december 2009 08:44 schreef Buzios het volgende:

[..]

Mee eens, maar is dat dan automatisch ook een zekerheid dat we dood gaan ?
er zijn momenteel 2 mogelijkheden of alles valt terug tot 1 punt of het heelal blijft uitdijen alle sterren branden op, de temperatuur van het heelal zakt tot 0 kelvin en alle materie valt uit elkaar
  donderdag 31 december 2009 @ 09:49:18 #85
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_76253794
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:16 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

er zijn momenteel 2 mogelijkheden of alles valt terug tot 1 punt of het heelal blijft uitdijen alle sterren branden op, de temperatuur van het heelal zakt tot 0 kelvin en alle materie valt uit elkaar
Maar het klopt toch dat dit bieden theorieen zijn ? Theorien waarvan de uikomst gelijk is: het einde van het heelal.
Maar betekent dit dan ook automatisch het einde van al het leven ?
Mijn technische kennis van bieden theorieen is verre van voldoende om technisch op beiden in te kunnen gaan, maar het klopt toch dat de enige zekerheid in het leven is dat we zijn geboren ?
pi_76255117
quote:
Op donderdag 31 december 2009 09:49 schreef Buzios het volgende:

[..]

Maar het klopt toch dat dit bieden theorieen zijn ? Theorien waarvan de uikomst gelijk is: het einde van het heelal.
Maar betekent dit dan ook automatisch het einde van al het leven ?
Mijn technische kennis van bieden theorieen is verre van voldoende om technisch op beiden in te kunnen gaan, maar het klopt toch dat de enige zekerheid in het leven is dat we zijn geboren ?
en dat we ooit dood zullen gaan
tot nu toe heeft Alles wat een begin een eind
  donderdag 31 december 2009 @ 10:58:45 #87
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_76255611
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:45 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

en dat we ooit dood zullen gaan
tot nu toe heeft Alles wat een begin een eind
Behalve het heelal. Wellicht wel een einde in tijdszin, maar niet in de ziin van afstand.

Ik ben er van overtuigd dat ik ooit dood zal gaan, maar hoe kan ik dat met zekerheid stellen ?
pi_76257389
quote:
Op donderdag 31 december 2009 10:58 schreef Buzios het volgende:

[..]

Behalve het heelal. Wellicht wel een einde in tijdszin, maar niet in de ziin van afstand.

Ik ben er van overtuigd dat ik ooit dood zal gaan, maar hoe kan ik dat met zekerheid stellen ?
Logisch denken.
In dit geval is het verleden zeker een garantie voor de toekomst. Er is niemand teruggekomen en tot op de dag van vandaag had iedereen een afloopdatum.
  donderdag 31 december 2009 @ 12:09:22 #89
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_76258252
quote:
Op donderdag 31 december 2009 11:48 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Logisch denken.
In dit geval is het verleden zeker een garantie voor de toekomst. Er is niemand teruggekomen en tot op de dag van vandaag had iedereen een afloopdatum.
Maar ten opzichte van welk verleden ? Van het feit dat ik ben geboren (verleden), of omdat het "altijd al zo is gegaan" ?

Over terugkomen heb ik het helemaal niet. Want een eis om terug te komen, is om eerst te gaan.
En dat is juist mijn vraag, hoe dat met zekerheid te stellen ?

Dat is pas logisch denken
pi_76259721
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:09 schreef Buzios het volgende:

[..]

Maar ten opzichte van welk verleden ? Van het feit dat ik ben geboren (verleden), of omdat het "altijd al zo is gegaan" ?

Over terugkomen heb ik het helemaal niet. Want een eis om terug te komen, is om eerst te gaan.

Aan de uiteinden van je chromosomen zitten telomeren die bij iedere celdeling korter worden totdat celdeling niet meer mogelijk is en je lichaam dood gaat.
Misschien is het mogelijk dat je tegen die tijd je hersens kan kopiëren naar een computer die mits goed onderhouden het uit zou kunnen houden tot eind van het universum, maar dan is er niks meer om die computer op gang te houden en wordt het zo koud dat de atomen waar je computer uit bestaat uit elkaar vallen
pi_76260370
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:09 schreef Buzios het volgende:

[..]

Het verleden zolang wij dat kennen.
Met het feit dat er niemand teruggekomen is wil ik alleen maar stellen dat dood ook dood is. Ik bedoel, je gaat dood, punt uit. Dus het is zeker. Er is sinds mensenheugenis nooit iemand langer blijven leven dan een bepaald aantal jaren. Dat verleden bedoel ik. Nog nooit vertoond, noem ze maar op.
  donderdag 31 december 2009 @ 13:07:35 #92
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_76260707
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:44 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

Aan de uiteinden van je chromosomen zitten telomeren die bij iedere celdeling korter worden totdat celdeling niet meer mogelijk is en je lichaam dood gaat.
Misschien is het mogelijk dat je tegen die tijd je hersens kan kopiëren naar een computer die mits goed onderhouden het uit zou kunnen houden tot eind van het universum, maar dan is er niks meer om die computer op gang te houden en wordt het zo koud dat de atomen waar je computer uit bestaat uit elkaar vallen
Ok. Dat is dus fysiek bewijs dat ik op een dag dood zal gaan. Maar is het daardoor ook met zekerheid te stellen?
Er van uitgaande dat de grote implosie theorie klopt, er is dan met zekerheid vast te stellen dat het heelal in zijn huidige vorm (voor zover er sprake kan zijn van een huidige vorm), zal ophouden te bestaan.
Dat is dan een zekerheid.

Je kunt dan redeneren, je woont in het heelal, einde heelal = einde jouw leven.
Maar dat geldt alleen wanneer het een onontbeerlijke voorwaarde is dat het leven alleen in het heelal kan voorkomen. En DAT kunnen we op dit moment niet met zekerheid vast stellen.
En daardoor kunnen we ook niet met zekerheid vast stellen dat we op een dag dood gaan.
pi_76260779
Waar zou je anders leven of wat dan ook kwijt kunnen behalve in het heelal?
  donderdag 31 december 2009 @ 13:14:55 #94
284877 Buzios
Mr Inside Information
pi_76261036
quote:
Op donderdag 31 december 2009 12:58 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Het verleden zolang wij dat kennen.
Met het feit dat er niemand teruggekomen is wil ik alleen maar stellen dat dood ook dood is. Ik bedoel, je gaat dood, punt uit. Dus het is zeker. Er is sinds mensenheugenis nooit iemand langer blijven leven dan een bepaald aantal jaren. Dat verleden bedoel ik. Nog nooit vertoond, noem ze maar op.
Jij zegt: je gaat dood, punt uit. Dat baseer je op alles van het complete verleden.
Maar dat is daardoor nog geen bewijs dat we doodgaan.
Ook het argument dat het nog nooit is vertoond is geen bewijs. Er heeft nog nooit een atleet de 100 m sprint in 8 seconden gelopen, maar dat wil niet zeggen dat het nooit zal gebeuren.

Dat we doodgaan, dat is een feit omdat we het niet anders kennen dan een feit. Maar hoe is dit feit met zekerheid te stellen ?
pi_76263794
Buzios: minder wiet roken wil ook helpen..........

Wat jij nu doet is een vrij onzinnig semantisch spelletje.. Zeker weten...

Als jij een bal omhoog gooit, weet je zeker ook niet 'zeker' dat ie weer naar beneden valt..... Leuk, maar nadat je daar even filosofische lol over hebt gehad (meestal als brugklasser) is het gebruikelijk om weer terug te keren naar de praktische kant van de werkelijkheid
Weg met de riooljournalistiek. Klik er niet op. Ze vergiftigen de maatschappij.
pi_76263933
alles heeft een einde ? nee hoor het heelal gaat ook oneindig door. waar is het einde van het heelal ? De dood is gewoon een raadsel. Niemand weet waar je naar toe gaat als je dood gaat.
pi_76264473
quote:
Op donderdag 31 december 2009 13:14 schreef Buzios het volgende:

[..]

Jij zegt: je gaat dood, punt uit. Dat baseer je op alles van het complete verleden.
Maar dat is daardoor nog geen bewijs dat we doodgaan.
Ook het argument dat het nog nooit is vertoond is geen bewijs. Er heeft nog nooit een atleet de 100 m sprint in 8 seconden gelopen, maar dat wil niet zeggen dat het nooit zal gebeuren.

Dat we doodgaan, dat is een feit omdat we het niet anders kennen dan een feit. Maar hoe is dit feit met zekerheid te stellen ?
Een mens kan zijn kunnen verbeteren, mede door de evolutie, dat is van een hele andere orde.
We spreken hier over leven en dood. Of je leeft of je bent dood. Mensen die nu leven zijn over 150 jaar zeker dood. Het lichaam is er niet op gebouwd om het langer dan een x-tijd uit te houden.
Ik kan ook niet bewijzen dat ik de persoon ben die nu schrijft, misschien is het wel mijn zus die nu achter de pc zit. Het is nog nooit gebeurd, in onze hele mensengeschiedenis niet, dus face it, het gaat ook niet gebeuren, niet als een mens zo gefabriceerd is als hij is. Misschien in het robottijdperk, maar met wat we nu aan mogelijkheden hebben als mens is het uitgesloten.
pi_76264597
quote:
Op donderdag 31 december 2009 14:22 schreef denz09 het volgende:
alles heeft een einde ? nee hoor het heelal gaat ook oneindig door. waar is het einde van het heelal ? De dood is gewoon een raadsel. Niemand weet waar je naar toe gaat als je dood gaat.
Je kunt niet dood gaan, hoax
Als je zogenaamd dood gaat leef je verder in een andere dimensie. In deze lijkt het voor je omstanders alsof je dood bent maar eigenlijk leef je gewoon verder in een andere. Hier zullen de mensen om je rouwen (of feesten) terwijl jij gewoon bijkomt in een andere wereld waar de mensen doen alsof ze je mogen en jij het overleeft hebt.

Bedenk je dus maar eens goed of je niet al "gestorven" bent. Denk je dat iedereen echt zo aardig voor je zou willen zijn? Veel emo's komen hier uiteindelijk achter en gooien zich dan ook voor een trein. (hierdoor wordt ook weer een kettingreactie veroorzaakt omdat je treinmachinist zo'n groot trauma oploopt dat hij zich ophangt en vervolgens ook in een betere dimensie komt...)

Dus doe je zelf een lol en hang je zelf maar op TS
pi_76264640
quote:
Het einde van het heelal zit waar het begonnen is. We vliegen met zijn allen keihard het centrum uit.
HÆLP.
  donderdag 31 december 2009 @ 14:40:01 #100
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_76264688
quote:
Het einde als het einde van ophouden te bestaan?
Bij de dood hebben we het over leven dat er niet meer is als de dood zijn intrede gedaan heeft.
Als ik dood ben kunnen ze me beter niet laten liggen, want dan ga ik ontzettend meuren totdat er niets meer van me over is.

Het feit dat alle levende organismes sterven is een feit. Het geldt niet alleen voor de mens.

Of het heelal geen fysiek einde heeft, weet ik niet, dit omdat wij althans ik, het niet kan bevatten. Met ons brein heeft alles een begiin en een eind al is het in omtrek. Met ons verstand is het niet te bevatten dat iets niet ophoudt. Voor een mier is de aarde al oneindig groot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')