;-)quote:Op woensdag 30 december 2009 13:30 schreef Ryon het volgende:
Meer afleiding in je leven zoeken. Als je niks boeiends te doen hebt ga je vanzelf aan dat soort dingen denken.
goed verwoordquote:Op woensdag 30 december 2009 22:45 schreef LoppenTop het volgende:
Stilstaan of niks doen is natuurlijk heel dicht bij 'niet zijn' oftewel absolute 'niet bestaan' of zo gezegd de dood. Vandaar dat stilstand en niks doen zorgt voor verveling. Dit omdat men diep van binnen niet wil denken of geconfronteerd worden aan deze vorm van (niet)bestaan.
Daardoor zorgen bezigheden ervoor dat je afstand neemt van deze dood of einde.
Maar je zou ook kunnen denken dat de dood geen echte dood is maar een verandering in het bewustzijn. Dus dat je gewoon gaat voortleven in een ander vorm van 'zijn', alleen mis je een fysiek lichaam. Maar je bent dan wel vrijer, want je lichaam in deze vorm is een soort kooi die je geest vastbind aan dit fysieke maar o zo beperkte dimensie en tijd.
Dan is de dood geen 'niet bestaan' maar een verandering van leven en dan is het ook niet zo eng meer.
De volgende uitdaging is dan wat je te wachten staat in die vorm van bestaan en wat te doen om daar goed terecht te komen.
zelfs als we een mensenleven voor onbepaalde tijd kunnen oprekken komt er ooit een eind aan dit universum en alles wat daar inzitquote:Op donderdag 31 december 2009 08:04 schreef Buzios het volgende:
"Dood ga je sowieso"
Maar is dit wel waar ? Men zegt vaak dat de enige zekerheid in het leven is dat je dood gaat.
Maar volgens mij is de enige zekerheid in het leven dat we ooit zijn geboren. Dat we dood gaan moet nog blijken.
Nou geloof ik natuurlijk ook wel dat iedereen op een dag dood gaat, maar hoe kunnen we dat zo zeker stellen ?
Mee eens, maar is dat dan automatisch ook een zekerheid dat we dood gaan ?quote:Op donderdag 31 december 2009 08:38 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
zelfs als we een mensenleven voor onbepaalde tijd kunnen oprekken komt er ooit een eind aan dit universum en alles wat daar inzit
er zijn momenteel 2 mogelijkheden of alles valt terug tot 1 punt of het heelal blijft uitdijen alle sterren branden op, de temperatuur van het heelal zakt tot 0 kelvin en alle materie valt uit elkaarquote:Op donderdag 31 december 2009 08:44 schreef Buzios het volgende:
[..]
Mee eens, maar is dat dan automatisch ook een zekerheid dat we dood gaan ?
Maar het klopt toch dat dit bieden theorieen zijn ? Theorien waarvan de uikomst gelijk is: het einde van het heelal.quote:Op donderdag 31 december 2009 09:16 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
er zijn momenteel 2 mogelijkheden of alles valt terug tot 1 punt of het heelal blijft uitdijen alle sterren branden op, de temperatuur van het heelal zakt tot 0 kelvin en alle materie valt uit elkaar
en dat we ooit dood zullen gaanquote:Op donderdag 31 december 2009 09:49 schreef Buzios het volgende:
[..]
Maar het klopt toch dat dit bieden theorieen zijn ? Theorien waarvan de uikomst gelijk is: het einde van het heelal.
Maar betekent dit dan ook automatisch het einde van al het leven ?
Mijn technische kennis van bieden theorieen is verre van voldoende om technisch op beiden in te kunnen gaan, maar het klopt toch dat de enige zekerheid in het leven is dat we zijn geboren ?
Behalve het heelal. Wellicht wel een einde in tijdszin, maar niet in de ziin van afstand.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:45 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
en dat we ooit dood zullen gaan
tot nu toe heeft Alles wat een begin een eind
Logisch denken.quote:Op donderdag 31 december 2009 10:58 schreef Buzios het volgende:
[..]
Behalve het heelal. Wellicht wel een einde in tijdszin, maar niet in de ziin van afstand.
Ik ben er van overtuigd dat ik ooit dood zal gaan, maar hoe kan ik dat met zekerheid stellen ?
Maar ten opzichte van welk verleden ? Van het feit dat ik ben geboren (verleden), of omdat het "altijd al zo is gegaan" ?quote:Op donderdag 31 december 2009 11:48 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Logisch denken.
In dit geval is het verleden zeker een garantie voor de toekomst. Er is niemand teruggekomen en tot op de dag van vandaag had iedereen een afloopdatum.
Aan de uiteinden van je chromosomen zitten telomeren die bij iedere celdeling korter worden totdat celdeling niet meer mogelijk is en je lichaam dood gaat.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:09 schreef Buzios het volgende:
[..]
Maar ten opzichte van welk verleden ? Van het feit dat ik ben geboren (verleden), of omdat het "altijd al zo is gegaan" ?
Over terugkomen heb ik het helemaal niet. Want een eis om terug te komen, is om eerst te gaan.
En dat is juist mijn vraag, hoe dat met zekerheid te stellen ?
Dat is pas logisch denken
Het verleden zolang wij dat kennen.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:09 schreef Buzios het volgende:
[..]
Maar ten opzichte van welk verleden ? Van het feit dat ik ben geboren (verleden), of omdat het "altijd al zo is gegaan" ?
Over terugkomen heb ik het helemaal niet. Want een eis om terug te komen, is om eerst te gaan.
En dat is juist mijn vraag, hoe dat met zekerheid te stellen ?
Dat is pas logisch denken
Ok. Dat is dus fysiek bewijs dat ik op een dag dood zal gaan. Maar is het daardoor ook met zekerheid te stellen?quote:Op donderdag 31 december 2009 12:44 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
Aan de uiteinden van je chromosomen zitten telomeren die bij iedere celdeling korter worden totdat celdeling niet meer mogelijk is en je lichaam dood gaat.
Misschien is het mogelijk dat je tegen die tijd je hersens kan kopiëren naar een computer die mits goed onderhouden het uit zou kunnen houden tot eind van het universum, maar dan is er niks meer om die computer op gang te houden en wordt het zo koud dat de atomen waar je computer uit bestaat uit elkaar vallen
Jij zegt: je gaat dood, punt uit. Dat baseer je op alles van het complete verleden.quote:Op donderdag 31 december 2009 12:58 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Het verleden zolang wij dat kennen.
Met het feit dat er niemand teruggekomen is wil ik alleen maar stellen dat dood ook dood is. Ik bedoel, je gaat dood, punt uit. Dus het is zeker. Er is sinds mensenheugenis nooit iemand langer blijven leven dan een bepaald aantal jaren. Dat verleden bedoel ik. Nog nooit vertoond, noem ze maar op.
Een mens kan zijn kunnen verbeteren, mede door de evolutie, dat is van een hele andere orde.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:14 schreef Buzios het volgende:
[..]
Jij zegt: je gaat dood, punt uit. Dat baseer je op alles van het complete verleden.
Maar dat is daardoor nog geen bewijs dat we doodgaan.
Ook het argument dat het nog nooit is vertoond is geen bewijs. Er heeft nog nooit een atleet de 100 m sprint in 8 seconden gelopen, maar dat wil niet zeggen dat het nooit zal gebeuren.
Dat we doodgaan, dat is een feit omdat we het niet anders kennen dan een feit. Maar hoe is dit feit met zekerheid te stellen ?
Je kunt niet dood gaan, hoaxquote:Op donderdag 31 december 2009 14:22 schreef denz09 het volgende:
alles heeft een einde ? nee hoor het heelal gaat ook oneindig door. waar is het einde van het heelal ? De dood is gewoon een raadsel. Niemand weet waar je naar toe gaat als je dood gaat.
Het einde van het heelal zit waar het begonnen is. We vliegen met zijn allen keihard het centrum uit.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:22 schreef denz09 het volgende:
alles heeft een einde ? nee hoor het heelal gaat ook oneindig door. waar is het einde van het heelal ? De dood is gewoon een raadsel. Niemand weet waar je naar toe gaat als je dood gaat.
Het einde als het einde van ophouden te bestaan?quote:Op donderdag 31 december 2009 14:22 schreef denz09 het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |