abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 4 januari 2010 @ 11:57:37 #176
5428 crew  miss_sly
pi_76393249
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:49 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Even een antwoord op alle reacties; Ik gaf aan een "carrière" als in een voorbeeld bij een bedrijf van 100+ man. Nogmaals, een voorbeeld (!). Elke persoon ziet zijn toekomst anders en dat is ook goed. Alleen zie ik een moeder niet een hoge managementfunctie krijgen bij een groot bedrijf. Als je voldoening haalt uit het doen van de administratie bij een leuk gezellig bedrijf, dan moet je dat doen en dan kan je inderdaad "carrière" maken. Alleen daarom is het dus zo lastig om het te "meten". Iedereen ziet het anders.

Verder word ik blijkbaar gezien als iemand die een heel zwart-wit beeld heeft over de rollen van man/vrouw maar dat zal jullie misschien verbazen. Ik ben echt niet beroerd om een was te strijken of te stofzuigen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil juist ook een belangrijk deel uitmaken van mijn kleine. Ook al zijn mijn schoonouders nu nog onvruchtbaar

Maar nogmaals, ik kan het lastig indenken dat een vrouw die net een kleine heeft, of zwanger is, een topfunctie binnen een groot bedrijf kan bekleden. Dit wordt anders zodra de kinderen richting basisschool gaan.
En toch ken ik ze, persoonlijk, die vrouwen die zwanger en met een kleine baby een topfunctie bekleden. En dan heb ik het wel echt over TOP. Manlief doet het financieel met zijn eigen bedrijf meer dan goed, maar zij doet het nog beter. Als er iemand helemaal thuis zou moeten blijven en ze gaan dat verdelen op financien, dan maakt hij geen schijn van kans. Zij hebben een nanny, overigens

En ik ken ze ook die een iets minder hoge TOPfunctie hebben, maar een 'gewone' management functie en die prima vervullen in 3,5-4 dagen per week. Het kan echt, de tijden veranderen, en ook op dit gebied verandert er veel.

En heeeel goed dat je ook strijkt en stofzuigt Wat een man
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2010 @ 11:58:15 #177
43556 miss_dynastie
pi_76393278
quote:
een vrouw die net een kleine heeft, of zwanger is, een topfunctie binnen een groot bedrijf kan bekleden. Dit wordt anders zodra de kinderen richting basisschool gaan.
En waarom zie je dat probleem specifiek voor vrouwen?
  maandag 4 januari 2010 @ 11:59:33 #178
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_76393317
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:58 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

En waarom zie je dat probleem specifiek voor vrouwen?
Omdat een vrouw over het algemeen de kleine werpt/draagt. Lichamelijk schijnt het nogal wat te zijn..
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  maandag 4 januari 2010 @ 12:00:56 #179
137676 TommyGun
Stik er maar in!
pi_76393368
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:30 schreef Stuart het volgende:
Vind 24 nog wel meevallen. Daarentegen heb ik minder begrip voor moeders die jonger zijn dan 18
Denk gewoon dat je dan zelf nog teveel kind bent namelijk.
Dit dus.
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2010 @ 12:02:01 #180
43556 miss_dynastie
pi_76393410
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:59 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Omdat een vrouw over het algemeen de kleine werpt/draagt. Lichamelijk schijnt het nogal wat te zijn..
Maar dat duurt niet tot het kind naar de basisschool gaat, dus vandaar mijn vraag.
  Moderator maandag 4 januari 2010 @ 12:12:01 #181
5428 crew  miss_sly
pi_76393759
quote:
Op maandag 4 januari 2010 10:44 schreef Vivi het volgende:
Gossie. Alsof je met je 40e achter een rollator loopt?
jij hebt me niet meer gezien sinds het Vondelpark, maar zonder rollator kom ik nergens meer
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_76394541
quote:
Maar nogmaals, ik kan het lastig indenken dat een vrouw die net een kleine heeft, of zwanger is, een topfunctie binnen een groot bedrijf kan bekleden. Dit wordt anders zodra de kinderen richting basisschool gaan.
Waarom niet? Ik ken er zat. Het is maar net hoeveel druk je zelf aan kunt. Als ik kijk naar een vriendin, die is al moe voordat ze begint met werken, tegen zo'n mentaliteit ken ik écht niet. En het grappige is, zulke mensen zien het niet van zichzelf. Altijd maar klagen over van alles en iedereen. Moe zijn, en dat vooral vaak zeggen. Daar word je JUIST moet van.

En dát zijn vaak de mensen die dan ook beweren dat een fulltime werkende moeder nooit een goede moeder kan zijn. Onzin... Mijn moeder zat ook niet tussen de middag of na schooltijd met een theetje klaar, ik bleef over, of ging naar mijn opa en oma s'middags. En na schooltijd ging ik naar de buitenschoolse opvang. Ik ben er écht niet slecht van geworden. Integendeel, ik heb het goed voor elkaar voor mijn leeftijd!

Leven en laten leven. Jonge moeder, oude moeder, mensen zouden zich gewoon eens wat vaker met zichzelf bezig moeten houden om kritisch naar zichzelf te kijken, ipv klagen en het vingertje wijzen naar een ander. Die mensen hebben namelijk zelf een onderliggend probleem!
pi_76394672
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:35 schreef Xs2Shanna het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik ken er zat. Het is maar net hoeveel druk je zelf aan kunt. Als ik kijk naar een vriendin, die is al moe voordat ze begint met werken, tegen zo'n mentaliteit ken ik écht niet. En het grappige is, zulke mensen zien het niet van zichzelf. Altijd maar klagen over van alles en iedereen. Moe zijn, en dat vooral vaak zeggen. Daar word je JUIST moet van.

En dát zijn vaak de mensen die dan ook beweren dat een fulltime werkende moeder nooit een goede moeder kan zijn. Onzin... Mijn moeder zat ook niet tussen de middag of na schooltijd met een theetje klaar, ik bleef over, of ging naar mijn opa en oma s'middags. En na schooltijd ging ik naar de buitenschoolse opvang. Ik ben er écht niet slecht van geworden. Integendeel, ik heb het goed voor elkaar voor mijn leeftijd!

Leven en laten leven. Jonge moeder, oude moeder, mensen zouden zich gewoon eens wat vaker met zichzelf bezig moeten houden om kritisch naar zichzelf te kijken, ipv klagen en het vingertje wijzen naar een ander. Die mensen hebben namelijk zelf een onderliggend probleem!

vooral het laatste stukje en eerste stukje
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_76394777
quote:

[..]

Ben het wel met je eens.
pi_76395165
quote:
Op maandag 4 januari 2010 11:59 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Werpt ? What the fuck.
  maandag 4 januari 2010 @ 12:54:43 #186
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_76395196
quote:

[..]

Ben het met je eens.

Éen dingetje: verklaar hoe het punt waar je nu bent in je leven te maken heeft met het al dan niet werken van je moeder?
En je sociale status afmeten aan "niks aan overgehouden"gaat mi een beetje kort door de bocht.

Mijn moeder heeft ook (fulltime) gewerkt tot ik 8 was. Daarna was ze thuis, voor mijn twee zussen. en als ik kijk hoe het met hen is (geen kinderen, beide drukke baan) en ik met mijn thuismoederschap van drie jongens in de basisschoolleeftijd denk ik dat je dat niet zo kan stellen. ik zie daar dus geen oorzakelijk verband.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_76395335
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:54 schreef debuurvrouw het volgende:

Éen dingetje: verklaar hoe het punt waar je nu bent in je leven te maken heeft met het al dan niet werken van je moeder?
En je sociale status afmeten aan "niks aan overgehouden"gaat mi een beetje kort door de bocht.

Omdat de thuisblijvers altijd maar beweren dat kinderen er slecht, en niet close van worden. Ik heb een hele grote vrienden kring, ben héél sociaal, heb een warme familie, en een goed leven.

Wat is er mis met mij?
pi_76395611
Ik zou niet weten hoe het zou zijn geweest wanneer mijn moeder niet thuis was geweest, want ik heb simpelweg geen vergelijkingsmateriaal. Ik kan alleen bekijken hoe het bij anderen is waarvan moeders wel werken, maar ja * Estrys mompelt iets over leven en laten leven
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 4 januari 2010 @ 13:19:54 #189
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_76396005
quote:
Op maandag 4 januari 2010 12:53 schreef Breathtaking het volgende:

[..]

Werpt ? What the fuck.
Een beetje luchtig er over praten mag toch wel..? Niet zo muggenziften.
Leer spaties gebruiken!
  maandag 4 januari 2010 @ 13:22:23 #190
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_76396089
quote:

[..]

Mwah, niet per se gezien vanuit het oogpunt van de moeder, meer vanuit het oogpunt van het bedrijf. Als ik heel zwart-wit kijk, zou ik liever een man in dienst hebben dan een vrouw. Dus als je moet kiezen tussen een man en een vrouw voor een topfunctie waarvan beide even goed zijn, dan kies ik, en waarschijnlijk velen met mij, de man.
Leer spaties gebruiken!
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2010 @ 13:27:13 #191
43556 miss_dynastie
pi_76396256
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:22 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Mwah, niet per se gezien vanuit het oogpunt van de moeder, meer vanuit het oogpunt van het bedrijf. Als ik heel zwart-wit kijk, zou ik liever een man in dienst hebben dan een vrouw. Dus als je moet kiezen tussen een man en een vrouw voor een topfunctie waarvan beide even goed zijn, dan kies ik, en waarschijnlijk velen met mij, de man.
Oh oke. Dus je bent stiekem helemaal niet zo modern, jouw beeld van m/v is dat je helemaal hip bent als je een keertje strijkt of stofzuigt? Maar helaas is dit wel een achterlijke visie die bij sommige bedrijven nog heersend is. Zo sprak ik laatst ook een directeur over het 'not done' zijn van opnemen van ouderschapsverlof door de man binnen zijn bedrijf. Toen hij voldoende uitgekafferd was door de aanwezigen, kwam er ineens een 'ja, maar ze vragen er niet om, kan ze moeilijk verplichten, toch?' Alsof je erom durft te vragen in zo'n bedrijfscultuur. Als je zwart/wit kijkt, zul je nooit kleuren zien. Misschien ben jij daar blij mee, ik zou het liefst de meest geschikte kandidaat hebben, en een slurfje is voor mij daarin geen criterium waarmee je een voorsprong scoort.
  maandag 4 januari 2010 @ 13:35:42 #192
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_76396537
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:27 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Oh oke. Dus je bent stiekem helemaal niet zo modern, jouw beeld van m/v is dat je helemaal hip bent als je een keertje strijkt of stofzuigt? Maar helaas is dit wel een achterlijke visie die bij sommige bedrijven nog heersend is. Zo sprak ik laatst ook een directeur over het 'not done' zijn van opnemen van ouderschapsverlof door de man binnen zijn bedrijf. Toen hij voldoende uitgekafferd was door de aanwezigen, kwam er ineens een 'ja, maar ze vragen er niet om, kan ze moeilijk verplichten, toch?' Alsof je erom durft te vragen in zo'n bedrijfscultuur. Als je zwart/wit kijkt, zul je nooit kleuren zien. Misschien ben jij daar blij mee, ik zou het liefst de meest geschikte kandidaat hebben, en een slurfje is voor mij daarin geen criterium waarmee je een voorsprong scoort.
Mwah, ik wil niet zeggen dat ik ouderwets ben. Ik probeer alleen dingen af te wegen en te begrijpen hoe mensen denken/doen. Op dit moment kan ik goed begrijpen dat de voorkeur ligt bij de "slurfjes"..

Ben ik dan ouderwets? Mwah, ik vind van niet. Als je doorslaat krijg je grappen als positieve discriminatie.. Dat wil ik al helemaal niet.
Leer spaties gebruiken!
  † In Memoriam † maandag 4 januari 2010 @ 13:48:09 #193
43556 miss_dynastie
pi_76396961
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:35 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Mwah, ik wil niet zeggen dat ik ouderwets ben. Ik probeer alleen dingen af te wegen en te begrijpen hoe mensen denken/doen. Op dit moment kan ik goed begrijpen dat de voorkeur ligt bij de "slurfjes"..

Ben ik dan ouderwets? Mwah, ik vind van niet. Als je doorslaat krijg je grappen als positieve discriminatie..
Dat wil ik al helemaal niet.
Dus met doorslaan heb je geen problemen als het gaat om voordeel voor de man, maar wel als het gaat om voordeel van de vrouw, hetgeen je dan aanduidt met 'positieve discriminatie'? De man wordt in jouw gedachtengang ook positief gediscrimineerd, al plak jij er misschien niet dat labeltje op.

Daarnaast heb ik het niet over doorslaan, maar over iemands kwaliteiten beoordelen. Waar dus een geslachtsdeel voor mij geen rol bij speelt. Voor jou wel, blijkbaar.
  maandag 4 januari 2010 @ 13:55:23 #194
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_76397210
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:48 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Dus met doorslaan heb je geen problemen als het gaat om voordeel voor de man, maar wel als het gaat om voordeel van de vrouw, hetgeen je dan aanduidt met 'positieve discriminatie'? De man wordt in jouw gedachtengang ook positief gediscrimineerd, al plak jij er misschien niet dat labeltje op.

Daarnaast heb ik het niet over doorslaan, maar over iemands kwaliteiten beoordelen. Waar dus een geslachtsdeel voor mij geen rol bij speelt. Voor jou wel, blijkbaar.
Zoals ik zei, als het neerkomt op het allerlaatste; het geslacht, dan zou mijn voorkeur uit gaan naar de man. Je weegt dan dingen af. Discriminatie is het pas als het oneerlijk is, en positieve discriminatie zou betekenen dat je iemand die minder gekwalificeerd is, aan zou nemen ómdat het een vrouw is
Leer spaties gebruiken!
  maandag 4 januari 2010 @ 13:59:34 #195
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_76397339
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:55 schreef Bootje84 het volgende:

[..]

Zoals ik zei, als het neerkomt op het allerlaatste; het geslacht, dan zou mijn voorkeur uit gaan naar de man. Je weegt dan dingen af. Discriminatie is het pas als het oneerlijk is, en positieve discriminatie zou betekenen dat je iemand die minder gekwalificeerd is, aan zou nemen ómdat het een vrouw is
Dus jij vind het niet oneerlijk een man aan te nemen voor een vrouw, ook al is ie minder gekwalificeerd? Alleen maar vanwege het feit dat hij geen kinderen baart?
dan ga je mi wel voorbij aan onderbroken nachten, 180 graden anders zijn van het leven, óók voor de man. mijnese heeft bijvoorbeeld een hele poos minder overgewerkt gewoon omdat ie er de energie niet voor had.
Plus dat je als ouder een hoop vaardigheden opdoet die zeer van pas kunnen komen in je werk. Ik noem maar iets: geduld

En hoe het hele topic van vroeg moederschap gedraaid is naar emancipatie?? Beats me.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:03:12 #196
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_76397454
quote:
Op maandag 4 januari 2010 13:59 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Dus jij vind het niet oneerlijk een man aan te nemen voor een vrouw, ook al is ie minder gekwalificeerd? Alleen maar vanwege het feit dat hij geen kinderen baart?
dan ga je mi wel voorbij aan onderbroken nachten, 180 graden anders zijn van het leven, óók voor de man. mijnese heeft bijvoorbeeld een hele poos minder overgewerkt gewoon omdat ie er de energie niet voor had.
Plus dat je als ouder een hoop vaardigheden opdoet die zeer van pas kunnen komen in je werk. Ik noem maar iets: geduld

En hoe het hele topic van vroeg moederschap gedraaid is naar emancipatie?? Beats me.
Nee, een man of vrouw mag niet worden verkozen boven het andere geslacht vanwege zijn geslacht. Dus een áls een man gelijk is gekwalificeerd ten opzichte van de vrouw, dan zou ik kiezen voor de man.

Is de vrouw beter, dan is er niet eens een vraag, dan kies je voor de vrouw..
Leer spaties gebruiken!
  maandag 4 januari 2010 @ 14:13:25 #197
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_76397769
hmmmm bootje.. je hebt wel een duidelijke mening...
maar ff over carriere maken: jij vindt serieus dat je alleen carriere maakt als je een topfunctie hebt in een groep bedrijf??? beetje kortzichtig mijn inziens...

Ik zal onze thuissituatie eens uitleggen;
Ik ben hoofdverdiener hier thuis, vriendlief en ik gaan beide minder werken; beide 78-80%. We gaan dus SAMEN ons kindje opvoeden en hebben daarnaast flexibele kinderopvang...(minimaal 5 uur per week, maar een contract voor 4 dagdelen).
Ik ben misschien jouw inziens geen carrierevrouw; maar ik vind mijn werk wel echt geweldig! Ik ben namelijk IC-verpleegkundige; daarnaast volg ik meerdere bijscholingen/ symposia/ klinische avonden etc.. en zit ik zelf in de scholingscommissie en de beademingscommissie van de intensive care.
Mijn inziens ben ik voor mijn werkgever zeker geen mindere werknemer als mijn mannelijke collega's.
Ik denk dat het vooral heeft te maken met je instelling en je motivatie..
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_76397842
Tsja, emancipatie op de arbeidsmarkt lijkt mij een prima zaak, maar... gek genoeg hoor ik nou nooit iemand protesteren tegen het feit dat er te weinig vrouwelijke stratenmakers zijn.

Maar over het algemeen: ik vind dat bedrijven zelf moeten weten wie ze aannemen, en dat mannen én vrouwen zelf moeten weten waar ze gaan solliciteren en of/hoe ze dat combineren met een gezin. Op persoonsniveau moet iedereen toch zijn eigen afweging maken.

In mijn ogen heeft het verder niet zoveel te maken met het delen van ervaringen over jong moeder worden/zijn.
  maandag 4 januari 2010 @ 14:17:31 #199
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_76397909
quote:
Op maandag 4 januari 2010 14:13 schreef Beessie-Jen het volgende:
hmmmm bootje.. je hebt wel een duidelijke mening...
maar ff over carriere maken: jij vindt serieus dat je alleen carriere maakt als je een topfunctie hebt in een groep bedrijf??? beetje kortzichtig mijn inziens...

Ik zal onze thuissituatie eens uitleggen;
Ik ben hoofdverdiener hier thuis, vriendlief en ik gaan beide minder werken; beide 78-80%. We gaan dus SAMEN ons kindje opvoeden en hebben daarnaast flexibele kinderopvang...(minimaal 5 uur per week, maar een contract voor 4 dagdelen).
Ik ben misschien jouw inziens geen carrierevrouw; maar ik vind mijn werk wel echt geweldig! Ik ben namelijk IC-verpleegkundige; daarnaast volg ik meerdere bijscholingen/ symposia/ klinische avonden etc.. en zit ik zelf in de scholingscommissie en de beademingscommissie van de intensive care.
Mijn inziens ben ik voor mijn werkgever zeker geen mindere werknemer als mijn mannelijke collega's.
Ik denk dat het vooral heeft te maken met je instelling en je motivatie..
quote:

[..]

Even een antwoord op alle reacties; Ik gaf aan een "carrière" als in een voorbeeld bij een bedrijf van 100+ man. Nogmaals, een voorbeeld (!). Elke persoon ziet zijn toekomst anders en dat is ook goed. Alleen zie ik een moeder niet een hoge managementfunctie krijgen bij een groot bedrijf. Als je voldoening haalt uit het doen van de administratie bij een leuk gezellig bedrijf, dan moet je dat doen en dan kan je inderdaad "carrière" maken. Alleen daarom is het dus zo lastig om het te "meten". Iedereen ziet het anders.

Verder word ik blijkbaar gezien als iemand die een heel zwart-wit beeld heeft over de rollen van man/vrouw maar dat zal jullie misschien verbazen. Ik ben echt niet beroerd om een was te strijken of te stofzuigen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wil juist ook een belangrijk deel uitmaken van mijn kleine. Ook al zijn mijn schoonouders nu nog onvruchtbaar

Goed lezen. Een VOORBEELD.
Leer spaties gebruiken!
pi_76398006
@bootje:
quote:
Op woensdag 30 december 2009 11:28 schreef Cantare het volgende:
Het viel mij op dat er hier wel meer jonge moeders rondlopen en het leek me wel fijn om eens te horen hoe jullie dat doen. Waar loop je tegenaan als jonge moeder? Heb je wel eens het gevoel dat je je moet bewijzen? Hoe combineer je je moederschap met een eventuele studie? En, niet te vergeten, wat zijn juist de voordelen?
Goed lezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')