Nou ja, ik was dus 25 en had bekkeninstabiliteit. en énorme Striae Overflakkee (vanwege nog jong en dus sterk bindweefsel??quote:Op woensdag 30 december 2009 12:09 schreef Belana het volgende:
ik denk wel eens dat ik er beter wat jonger aan had kunnen beginnen, dan had mijn lijf er misschien ook wat beter op gereageerdmaargoed, toen ik 23 was had ik niet de situatie om aan kinderen te beginnen
Niks mis met jong moeder worden toch?
Een MIDNLF dus.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:15 schreef teknomist het volgende:
Op je 24ste al een MILF?! Dat kan natuurlijk niet!
striae idd..net een landkaart hierquote:Op woensdag 30 december 2009 12:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou ja, ik was dus 25 en had bekkeninstabiliteit. en énorme Striae Overflakkee (vanwege nog jong en dus sterk bindweefsel??![]()
) dus wat dat aangaat zegt het ook niks.
mmm, weer een ilussie minderquote:Op woensdag 30 december 2009 12:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou ja, ik was dus 25 en had bekkeninstabiliteit. en énorme Striae Overflakkee (vanwege nog jong en dus sterk bindweefsel??![]()
quote:Op woensdag 30 december 2009 12:12 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Ik denk ook helemaal niet dat je als jonge moeder als enige last hebt van vooroordelen o.i.d. Ze zijn alleen vaak wel anders van inhoud.quote:Op woensdag 30 december 2009 12:25 schreef miss_sly het volgende:
Loop je als jonge moeder niet tegen zo'n beetje dezelfde dingen aan als als niet jonge of oudere moeder? En dan heb ik het niet over de (voor)oordelen van anderen. En ook wat die (voor)oordelen betreft heb je daar als jonge moeder niet als enige last van, want ook over niet zo jonge of oudere moeder zijn er altijd voldoende vooroordelen. Het is heel normaal dat de hele wereld een mening heeft over wat een ander doet of niet doet.
Da's goed om te horen! Tegen de tijd dat onze kleine geboren wordt heb ik hopelijk alle colleges achter de rug. Ik heb alleen dan mijn stage nog voor me. Valt op zich dus mee. Ik vraag me alleen wel eens af hoe het zal gaan als ik moet solliciteren (voor stage, maar ook voor een baan) met een dikke buik...quote:Op woensdag 30 december 2009 12:28 schreef She-Wolf het volgende:
Ik ben geen 'jonge moeder', ik werd op mijn 30e voor het eerst moeder. Maar ik heb wel iets te zeggen over het combineren van kind en studie.
Toen mijn oudste een jaar was, ben ik (weer) begonnen aan een studie. Daarbij werkte ik ook 24 uur per week. Tijdens mijn studie ben ik van de tweede zwanger geraakt en bevallen. De jongste is nu net een jaar en ik ben afgelopen zomer afgestudeerd. Het combineren van gezin, studie en werk ging best goed eigenlijk. Ik moet wel zeggen dat ik er niet mega veel tijd aan besteedde, vooral in de avonduren en dan nieteens elke avond.
Ik ben nu sinds deze maand weer aan een nieuwe studie begonnen, omdat ik dus best goede ervaringen heb.
ghe, ik dacht dat je veel ouder wasquote:Op woensdag 30 december 2009 12:43 schreef Fruppel het volgende:
Mijn dochter is geboren toen ik 25 was (inmiddels ben ik 26)
Ik weet niet zo zeer of je nou tegen andere dingen aanloopt als "jonge" moeder...?
Stiae daarin tegen heb ik gelukkig niet aan de zwangerschap overgehouden terwijl ik echt een mega buik had!
Mee eens, hoor!quote:Op woensdag 30 december 2009 13:53 schreef mama_papa het volgende:
Ik ben 20 en verwacht binnenkort mn eerste kindje
Krijg wel vaak rare blikken naar me buik gericht en 1 keer iemand die vroeg of het wel gewenst was, maar verder vind ik het allemaal wel meevallen.
Ik trek het me eigenlijk ook niet echt aan, zolang ik gelukkig ben is het prima, maakt mij niet uit wat andere ervan denken
Mn familie en vrienden hebben het allemaal goed opgevangen, dat is het belangrijkste!
Heheh, same here. Mensen schatten me vrijwel altijd een paar jaar jonger. Vinniknieleukquote:Op woensdag 30 december 2009 14:00 schreef Basboussa het volgende:
Ben geen echte jonge moeder, was net 26 toen ik zwanger werd, maar ik zie er wel erg jong uit.
Denk altijd maar, als ik straks 40 ben, dan lijk ik net 34...quote:Op woensdag 30 december 2009 14:09 schreef Cantare het volgende:
[..]
Heheh, same here. Mensen schatten me vrijwel altijd een paar jaar jonger. Vinniknieleukmaar ach, wat doe je eraan, he?
![]()
Dat magquote:Op woensdag 30 december 2009 14:08 schreef Cantare het volgende:
[..]
Mee eens, hoor!
Mag k vragen wat jij doe qua studie of werk?
Zoals je zelf al gemekrt hebt aan de post van She-Wolf zijn er ook oudere moeders die (weer) studeren. Op de arbeidsmarkt is het tegenwoordig ook niet meer standaard om 40 jaar bij dezelfde werkgever te zitten, dus dat een (aanstaande) moeder (weer) op de arbeidsmarkt actief is, is op verschillende leeftijden het geval, denk ik. En wat betreft 'lotgenoten', ben je dan voornamelijk op zoek naar andere jonge vrouwen of andere vrouwen die ook moeder zijn?quote:Op woensdag 30 december 2009 12:54 schreef Cantare het volgende:
[..]
Ik denk ook helemaal niet dat je als jonge moeder als enige last hebt van vooroordelen o.i.d. Ze zijn alleen vaak wel anders van inhoud.
Natuurlijk loop je op elke leeftijd tegen dingen aan, en die zullen wel deels overlappen, maar er zijn in mijn beleving toch wel dingen die typerend zijn voor jong moeder worden. Zoals, bijvoorbeeld, dat je nog studeert, net op de arbeidsmarkt bent, of (bijna) geen "lotgenoten" in je omgeving hebt.
Dat lijkt op mijn verhaalquote:Op woensdag 30 december 2009 15:12 schreef DaviniaHR het volgende:
ik was 25 toen eli geboren is. met 27 dus 2 kids.
en ja, ik heb wel opmerkingen gehad. past toch niet in het standaard model inmiddels, geloof ik. hoogopgeleid en zo, tsja, dan "moet" je eerst carrière maken. ik niet. ik wil eerst kinderen, en dan komt die carrière wel. of niet. kmerk het wel.
maar ja,met 23 trouwen was dus wel echt vroeg volgens de mensen.
maar ik ben ook eerlijk naar die mensen die dan vragen. het trouwen was deels ingegeven voor geloof, maar het jong kinderen krijgen was voor mij vnl biologisch. stel nou, ik ga eerst voor een carriere en kom op mn 33e erachter dat het niet vanzelf gaat? als je in het begin de kindertijd hebt, kan je daarna ongestoord door,en kan ik langer van mijn kinderen genieten.
maar ja,som gaat het niet,is de mogelijkheid er niet. de keuze heb je niet altijd...
Zodra je zwanger bent en ook zodra je bevallen bent lijken mensen een bepaalde soort sociale gêne totaal voorbij te zijn. Ineens kan er van alles gevraagd worden wat je normaal niet in je hoofd zou halen om te vragen.quote:Op woensdag 30 december 2009 15:43 schreef Pyttpytt het volgende:
---
Wat grof overigens dat er gevraagd wordt aan mensen of het een ongelukje was... En wat dan nog, er lopen zat gelukkige ongelukjes rond... Ik zou me niet in kunnen houden en echt een grof antwoord terug geven.
Ik breek anders ff in als studiebegeleiderquote:Op woensdag 30 december 2009 15:59 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Verder zou ik je adviseren om je studie-coördinator in te lichten en/of de examencommissie. Wellicht heb je het helemaal niet nodig maar het kan goed zijn dat zij iets voor je kunnen betekenen in de toekomst. Misschien krijg je wel vrijstelling van bepaalde aanwezigheidsplichten. Of wellicht mag je een tentamen overdoen als daar redenen voor zijn.
Was dat in Nederland ook maar zo goed geregeldquote:Op woensdag 30 december 2009 16:14 schreef leonieke het volgende:
[..]
Ik breek anders ff in als studiebegeleider![]()
Wij geven aan zwangere studenten een aantal bijzondere faciliteiten, bijvoorbeeld:
- mogelijkheid om in overleg met docenten examens te verplaatsen (binnen en buiten examenperiodes of naar andere examenperiodes)
- geen verplichte aanwezigheid tijdens colleges tot 14 weken na de bevalling (komt overeen met het zwangerschapsverlof voor mensen die aan het werk zijn)
- eventueel vervangende opdracht bij groepswerken (hangt af van situatie)
Sommige opdrachten moeten uiteraard wel nog steeds gemaakt worden, maar ook daar kunnen regelingen voor getroffen worden (bv andere inleverdata, andere manieren om taken in te dienen, ...).
Om het statuut aan te vragen moeten studenten altijd bij mij passeren en dan bekijken we elke situatie afzonderlijk.
Het voordeel is ook nog eens dat ik trajectbegeleider ben en op die manier secretaris ben van examencommissie. Is dit ook onmiddellijk opgelost![]()
Dat soort vragen/opmerkingen krijgen de meeste zwangeren wel naar hun hoofd geslingerd hoor. Dat geldt niet alleen voor jonge moeders. Als zwangere vrouw ben je publiek bezit en mag iedereen overal wat van vinden.quote:Op woensdag 30 december 2009 16:05 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Zodra je zwanger bent en ook zodra je bevallen bent lijken mensen een bepaalde soort sociale gêne totaal voorbij te zijn. Ineens kan er van alles gevraagd worden wat je normaal niet in je hoofd zou halen om te vragen.
Inderdaad, wat dan nog, als hij/zij een "foutje" zou zijn. Ik was dan gepland en bewust zwanger, mijn klasgenootje was tegelijk zwanger en dat was wel een "ongelukje". Het feit dat haar zwangerschap niet gepland was neemt niet weg dat zij wel heel bewust en vol overtuiging en liefde voor haar kind gekózen heeft. Net zo goed als ik dat heb gedaan.
En daarnaast komen 'foutjes' boven de 30 ook voor, dat lijken mensen nog wel eens te vergeten ofzo
En het liefst zelfs nog je shirt willen optillen zodat ze met hun vieze handen aan je blote buik kunnen voelen. Ieuwquote:
ik bedoelde het ook vooral algemeen inderdaad, niet alleen als je jong bentquote:Op woensdag 30 december 2009 16:34 schreef m@x het volgende:
[..]
Dat soort vragen/opmerkingen krijgen de meeste zwangeren wel naar hun hoofd geslingerd hoor. Dat geldt niet alleen voor jonge moeders. Als zwangere vrouw ben je publiek bezit en mag iedereen overal wat van vinden.
gatverdammequote:Op woensdag 30 december 2009 16:36 schreef m@x het volgende:
[..]
En het liefst zelfs nog je shirt willen optillen zodat ze met hun vieze handen aan je blote buik kunnen voelen. Ieuw
"GA MET JE GORE OOR VAN MIJN MOEDERS BUIK AF GRIEZEL!"quote:Op woensdag 30 december 2009 16:39 schreef Kleurdoos het volgende:
of met hun oor op je buik luisteren
wtf..wat denkt men in hemelsnaam te horen?
Dat komt natuurlijk omdat ik daar als studiebegeleider nogal achter zitquote:Op woensdag 30 december 2009 16:27 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Was dat in Nederland ook maar zo goed geregeld![]()
Als student heb je in Nederland dus geen recht op verlof en ook niet op een regeling die overeen komt met verlof zoals jij omschrijft. Was het maar zo. Hier is niets vastgelegd en ben je in principe gewoon aangewezen op de coulance van de betreffende docent, erg jammer vind ik dat.
Maar desalniettemin goed dat je het zegt![]()
het loont altijd om gewoon even langs te gaan en te zien wat de mogelijkheden zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |