Dit.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef Buitendam het volgende:
Het valt of staat met je uitstraling. Ook al ben je graflelijk.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef Buitendam het volgende:
Dus omdat je nooit een vriendin hebt gehad en niet de dunste bent, denk jij dat je lelijk bent?quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:33 schreef Braddie het volgende:
Jezelf beoordelen is gewoon lastig, ik weet van mezelf dat ik niet echt knap ben, Omdat ik nooit een vriendin heb gehad, En ook niet echt bepaald de dunste ben!
Braddiequote:Op dinsdag 29 december 2009 01:33 schreef Braddie het volgende:
Jezelf beoordelen is gewoon lastig, ik weet van mezelf dat ik niet echt knap ben, Omdat ik nooit een vriendin heb gehad, En ook niet echt bepaald de dunste ben!
Ik heb wel vrienden ja, maar als ik ook maar in de buurt kom van dit soort vragen word ik al een beetje als een zeikerd neergezet. Wat ik begrijp, ik zou ook gek worden van iemand die steeds maar dezelfde vragen stelt. Dus ik heb nooit echt 'serieus' gevraagd of ik er abnormaal uitzie, begrijp ook wel dat mensen dat raar zouden vinden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:29 schreef ganzenherder het volgende:
Merk je dat je omgeving dezelfde opvattingen heeft maw voel je jezelf ook zo behandeld als je jezelf voelt?
Dat en . . .quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef Buitendam het volgende:
quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef Buitendam het volgende:
Dat helpt niet echt wanneer het probleem in je hoofd zit. Als het je leven te veel beïnvloedt, zeg ik psycholoog.quote:Op dinsdag 29 december 2009 02:22 schreef L0t.. het volgende:
Een geweldige uitstraling is nogal lastig als je niet positief kunt denken over jezelf lijkt me. Zijn er echt geen dingen die je zou kunnen veranderen aan je uiterlijk? Je hebt het over een slechte huid, lelijk haar, rare verhoudingen. Waarom ga je dan niet naar een dermatoloog, kapper en de sportschool?
Idd. Veel mensen vinden zichzelf lelijk of zien wel iets niet moois aan zich als ze voor de spiegel staan. Vaak komt het ook door het soort licht wat er valt, op school/in de badkamer vind ik mezelf wel knap. Maar als ik dan in ander licht kijk, dan zie ik al snel wat mindere dingetjes :pquote:Op dinsdag 29 december 2009 08:15 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Dat helpt niet echt wanneer het probleem in je hoofd zit. Als het je leven te veel beïnvloedt, zeg ik psycholoog.
Vind ik te idealistisch gedacht. Er is niet voor niets dat bekende spreekwoord: "Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding." Als je echt lelijk bent, ben je gewoon genaaid. Zeggen dat het om uitstraling draait, het karakter, het totaalplaatje, weet ik wat, is best wel onzin. Daar kijken we pas naar als diegene aan bepaalde minimumeisen voldoet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef Buitendam het volgende:
Onzin. Het houdt een keer op.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef Buitendam het volgende:
Complete onzin vind ik het niet. Hoe dan ook uitstraling maakt veel uit en daar moet TS aan werken. Ben het overigens wel eens dat er zoiets is als minimumeisen waar een persoon aan moet voldoen. Maar je moet wel gruwelijk lelijk zijn wanneer niemand je wilt zelfs wanneer je een goede uitstraling heb en jezelf goed verzorgt.quote:
grappig dat als ik een foto van jou zie ik gewoon een knappe vent zie hoorquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:53 schreef cerror het volgende:
Ik weet van mezelf ook dat ik niet moeders mooiste ben (letterlijk, m'n broer is knapper) maar ik weet wel van mezelf dat ik best wel de charmeur kan zijn (irl dan hè). En dat is weer hetgeen dat m'n beneden gemiddelijke uiterlijk weer omhoog haalt.
Als je onder den menschen bent, doe dan gewoon normaal. En wees jezelf.
Tenzij je strontirritant bent natuurlijk.
Helaas de 1 wel een meerdere mate dan de ander.quote:
Wat ik me dan afvraag, hoe ben je er van af gekomen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:04 schreef Taurus het volgende:
Is ook moeilijk. Ik heb zelf een periode in mijn leven gehad dat ik er niet uit zag, de foto's die gemaakt zijn in die periode heb ik al jaren niet meer terug gezien, hoeft van mij niet meer. Ik heb best leuke herinneringen aan die tijd, maar gelijk doemt daarna de sfeer die er toen hing vanwege mijn onaantrekkelijkheid op, afschuwelijk. Hing echt als een soort schaduw over álles heen (voor mij). Mensen oordelen daar nou eenmaal op, en volgens mij alleen maar meer als ze zien dat je er zelf mee zit. Ze zoeken naar je zwakke plek.
Het was een schok en tegelijkertijd een verademing toen ik van al mijn uiterlijke problemen af kwam: totaal ander leven. Andere mensen om me heen, andere behandeling, ander ego: ik kreeg meer charme, meer lef, meer arrogantie. Veul meer zelfvertrouwen, vooral.
Het was meer een jeugdprobleem - scheve tanden, slechte huid, brilletje, geen besef van mode en een houding gebukt onder onzekerheid, ziet er niet uit. Echt heel erg, niet eens dat mensen meer om je moeten lachen of bij het terugkijken van foto's verbaast zijn, maar vooral stilvallen. Ik merkte ook dat lelijkheid geassocieerd werd met smerigheid of domheid, de benadering van iedereen (behalve vrienden) is afstandelijker. Maar met mijn vormen en gezicht an sich, zonder al die belemmeringen, was niets mis. Dus brilletje kon weg, scheve tanden konden weg, slechte huid kon helemaal weg (sta ik nog steeds verbaast van) en dat leidde al tot zo'n ommekeer dat ik als vanzelf een besef kreeg van mode - wat mensen graag willen zien in hun omgeving. En dat leidt weer tot zelfvertrouwen en daardoor ander gedrag naar mensen, je wordt gewoon sociaal wenselijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag, hoe ben je er van af gekomen?
TS: wat vind je van jezelf als persoon? Dus niet je uiterlijk, maar jouw persoonlijkheid?
Muv de bril, herkenbaar en begrijpbaar...quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:21 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het was meer een jeugdprobleem - scheve tanden, slechte huid, brilletje, geen besef van mode en een houding gebukt onder onzekerheid, ziet er niet uit. Echt heel erg, niet eens dat mensen meer om je moeten lachen of bij het terugkijken van foto's verbaast zijn, maar vooral stilvallen. Ik merkte ook dat lelijkheid geassocieerd werd met smerigheid of domheid, de benadering van iedereen (behalve vrienden) is afstandelijker. Maar met mijn vormen en gezicht an sich, zonder al die belemmeringen, was niets mis. Dus brilletje kon weg, scheve tanden konden weg, slechte huid kon helemaal weg (sta ik nog steeds verbaast van) en dat leidde al tot zo'n ommekeer dat ik als vanzelf een besef kreeg van mode - wat mensen graag willen zien in hun omgeving. En dat leidt weer tot zelfvertrouwen en daardoor ander gedrag naar mensen, je wordt gewoon sociaal wenselijk.
Als je fobo representatief is... Zie je er leuk uit hoorquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:31 schreef CherryLips het volgende:
Het is herkenbaar. Vooral als tiener vond ik mezelf enorm dik en lelijk, en als ik dan nu foto's zie van toen denk ik: 'Wat stelde je je aan?' Oké, er zitten wat minder prettige schoolfoto's tussen, maar dan nog. En het stomme is dat ik mezelf nu nog geen schoonheid vind, ik vind van mezelf nog steeds dat ik debiel op foto's sta en geen wonder dat ik nog single ben enzo, maar ik durf tewedden dat ik over tien jaar terugkijk en denk: Wat stelde ik me weer aan.
Helemaal mee eens, brillen kunnen leuk zijn. Geen besef van mode en toch brildragen is echter wel 'n errug slechte combinatiequote:Op dinsdag 29 december 2009 11:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Muv de bril, herkenbaar en begrijpbaar...
Al ben ik de laatste paar jaar enorm allergisch geworden voor dat stereotype beeld wat men van brillen heeft. Brillen maken niet lelijk, kunnen zelfs enorm bijdragen aan een sexy uitstraling vind ik.
Het valt mij op dat vooral onzekere brildragers en arrogante niet-brildragers het beeld hebben dat brillen lelijk maken. In mijn omgeving waren een aantal mensen met bril die ook ontzettend onzeker waren over hun uiterlijk. Vaak werd de bril als (mede-)schuldige aangewezen. Allen dragen nog steeds een bril, zijn veel minder/niet meer onzeker over hun uiterlijk en zien er stuk voor stuk leuk uit op hun manier.
Maar goed, da's een persoonlijke irritatie en ik wil dit topic niet kapen.
Blij dat jij mijn jeugdfoto's niet te zien krijgtquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, brillen kunnen leuk zijn. Geen besef van mode en toch brildragen is echter wel 'n errug slechte combinatie
Een bril kan er zeker wel goed uit zien. Soms ziet het er zelfs beter dan zonder bril omdat het iets extra's geeft. Dit is wel moeilijk haalbaar. De meeste mensen krijgen dit niet voor elkaar en bij hun is de bril wel nadelig voor hun uitstraling. Overigens ben ik persoonlijk vaak niet bewust dat het persoon een bril draagt. Je ziet het wel maar het registreert niet echt en kijk er dwars doorheen voor me gevoel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Muv de bril, herkenbaar en begrijpbaar...
Al ben ik de laatste paar jaar enorm allergisch geworden voor dat stereotype beeld wat men van brillen heeft. Brillen maken niet lelijk, kunnen zelfs enorm bijdragen aan een sexy uitstraling vind ik.
Het valt mij op dat vooral onzekere brildragers en arrogante niet-brildragers het beeld hebben dat brillen lelijk maken. In mijn omgeving waren een aantal mensen met bril die ook ontzettend onzeker waren over hun uiterlijk. Vaak werd de bril als (mede-)schuldige aangewezen. Allen dragen nog steeds een bril, zijn veel minder/niet meer onzeker over hun uiterlijk en zien er stuk voor stuk leuk uit op hun manier.
Maar goed, da's een persoonlijke irritatie en ik wil dit topic niet kapen.
met het gevaar op topickapingquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:42 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Een bril kan er zeker wel goed uit zien. Soms ziet het er zelfs beter dan zonder bril omdat het iets extra's geeft. Dit is wel moeilijk haalbaar. De meeste mensen krijgen dit niet voor elkaar en bij hun is de bril wel nadelig voor hun uitstraling. Overigens ben ik persoonlijk vaak niet bewust dat het persoon een bril draagt. Je ziet het wel maar het registreert niet echt en kijk er dwars doorheen voor me gevoel.
Die foto's worden natuurlijk zeer nauwkeurig geselecteerd hequote:Op dinsdag 29 december 2009 11:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als je fobo representatief is... Zie je er leuk uit hoor. Ennuh...
Roze pruiken
Nee.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
met het gevaar op topickaping
Ben jij brildragend?
Akkoord, maar die drempel ligt heel laag. Bijna niemand hoeft lelijk te zijn als ie er een beetje zijn best voor doet. En anders valt het zeker wel op te vangen met stem, kleding, persoonlijkheid etc.quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vind ik te idealistisch gedacht. Er is niet voor niets dat bekende spreekwoord: "Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding." Als je echt lelijk bent, ben je gewoon genaaid. Zeggen dat het om uitstraling draait, het karakter, het totaalplaatje, weet ik wat, is best wel onzin. Daar kijken we pas naar als diegene aan bepaalde minimumeisen voldoet.
Met alle respect, maar mensen die geen bril dragen zullen niet kunnen snappen wat voor effect een bril op je zelfbeeld kan hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Nee.
Edit: Overigens moet je dat "nadelig voor hun uiterlijk" uit mijn vorige post dus met een korreltje zout nemen. Ik zie het amper dus echt nadelig kan het niet zijn. Het zou alleen een puntje zijn wanneer ik objectief een eisenlijst af zou gaan. Wat niemand in het echte leven doet natuurlijk.
eensquote:Op dinsdag 29 december 2009 08:15 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Dat helpt niet echt wanneer het probleem in je hoofd zit. Als het je leven te veel beïnvloedt, zeg ik psycholoog.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik heb het gezien bij mijn zus. Toen zij een bril moest, weigerde zij die te dragen. Ondanks alle hoofdpijn en problemen in de lessen die dat met zich mee bracht. Puur door het idee dat zij had dat ze er lelijk van zou worden.
Ja en? Ik had het volgens mij helemaal niet over het zelfbeeld van een brildrager. Ik gaf gewoon aan hoe ik tegen iemand aankijk die een bril draagt. Lijkt me juist wel dat mijn mening telt aangezien die niet beïnvloed is door het zelf dragen van een bril.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Met alle respect, maar mensen die geen bril dragen zullen niet kunnen snappen wat voor effect een bril op je zelfbeeld kan hebben.
Ik associeer brillen totaal niet met schoonheid, mooi of lelijk. Je kunt toch ook net zo gemakkelijk lenzen dragen als je echt denkt dat je er lelijker van wordt?quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Met alle respect, maar mensen die geen bril dragen zullen niet kunnen snappen wat voor effect een bril op je zelfbeeld kan hebben.
Aangezien wij thuis geen kabel meer hebben, krijg ik de laatste tijd weinig media en reclame mee. Maar er is een hele tijd lang heel fanatiek reclame gemaakt voor ooglaseren waar in gesuggereerd werd dat je er mooier van wordt. Daarvoor was er veel reclame voor contactlenzen, met dezelfde suggestie. Dit helpt niet mee in het zelfbeeld wat er gecreëerd kan worden bij de brildragers.
Ik heb het gezien bij mijn zus. Toen zij een bril moest, weigerde zij die te dragen. Ondanks alle hoofdpijn en problemen in de lessen die dat met zich mee bracht. Puur door het idee dat zij had dat ze er lelijk van zou worden.
Ikzelf geef bijzonder weinig om mijn uiterlijk, dus mijn bril maakt mij ook niets uit, qua uiterlijk.
ik herken je verhaal wel. maar waarschijnlijk moet je toch maar eens goed met iemand praten, want het wordt anders alleen maar erger. ik kijk zelfs nooit meer in de spiegel, en ik douche altijd in het donker. en daar word je helemaal niet gelukkiger vanquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:22 schreef cactus77 het volgende:
Er wordt wel eens gezegd dat schoonheid subjectief is en 'iedereen wel mooi is' etc, maar wat als je zelf niets moois aan jezelf kunt zien? Niet willen dat mensen foto's nemen, en als ze toch genomen worden denken dat je zo'n misschepsel bent dat geen mens over je lelijkheid heen zal kunnen kijken.
Ik heb hier zelf veel last van, al zal ik het in het openbaar nooit zeggen omdat ik het zelf zo irritant vind wanneer mensen zeggen dat ze zichzelf lelijk vinden (vaak gewoon valse bescheidenheid).
En ik begrijp hoe zinloos en dom het is je over dit soort dingen zorgen te maken ipv wereldproblematiek enz maar ik hoef maar een foto van mezelf te zien en mijn stemming draait gelijk om en ik voel me kut en vooral lelijk. Ik snap ook wel dat schoonheidsidealen niet reeel zijn en dat verhaal maar ik kan niets 'goeds' in m'n uiterlijk zien, ik voel alsof ik abnormaal ben.
Het gaat een beetje voorbij het op een barbie willen lijken, ik vind mezelf er echt raar uitzien: verhoudingen en gezicht kloppen niet, slechte zieke huid, lelijk haar etc. Het is dus niet één ding wat ik evt zou kunnen laten fixen (kromme neus ofzo). Het hele plaatje klopt niet.
Ik vind het zielig van mezelf dat ik zo denk, ik zou zo niet over anderen willen spreken en uiterlijk is ook maar oppervlakkig, er zijn ergere dingen..Maar: ik lijk gewoon niet anders te KUNNEN denken?
Ik zie wel meer herkenningstopics in r&p, en ik wil eigenlijk zo graag weten of ik niet de enige gek ben en of mensen ervaring hebben met therapie oid? Gezien het bij mij niet om één specifiek lichaamsdeel of anorexia ofzo gaat, valt het al buiten een hoop psychische 'hokjes' en 'alles is subjectief'-praatjes heb ik intussen ook al gevoerd.
Ik besef nl wel hoe zinloos het is om dit zon negatieve impact te laten hebben op mn leven, maar ik kan de gedachten niet stoppen en het kut-en-altijd-minderwaardig-gevoel blijf ik houden. Het verpest toch aardig wat dingen in mn leven.
Ik post geen fotos
Mn zus is niet lesbischquote:Op dinsdag 29 december 2009 12:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Inderdaad zeg, de brillendragers hebben het een partij zwaar!
Ik heb je een keer op een meet gezien en ik vond je nou niet bepaald dik eigenlijk. Lelijk ook niet trouwens.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die foto's worden natuurlijk zeer nauwkeurig geselecteerd he.
Maar als je zo op foto's kan staan, dan kan je echt geen frankenstein zijn hoor. Je ziet er uit als n hartstikke leuke meidquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:50 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Die foto's worden natuurlijk zeer nauwkeurig geselecteerd he.
Zo iemand moet ook naar een psycholoog niet naar een psychiater. Psycholoog is juist voor dit soort problemen. Mits deze vind dat hij / zij professionele hulp nodig heeft natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 21:53 schreef Valkyrie94 het volgende:
dit lijk me een groot probleem onder een best groot deel van de nederlandse bevolking, ik heb er zelf namelijk ook last van en ben mezelf nu al 3 jaar lang aan het aanpassen naar mijn perfecte zelfbeeld maar ik heb nu een relatie met iemand die helemaal niet zelfverzekerd is en weinig ego heeft en meestal uit hij dat op mij. Psygiatrische hulp (of hoe je het ook schrijft) lijkt me geen goed idee voor mensen met weinig zelfvertrouwen over hun uiterlijk omdat de psygiater meer voor gekke mensen klinkt ofzo. Het is ook totaal niet prettig om te zeggen dat je naar een psygiater gaat enz.
Even een klein stukje offtopic : Hoe help je een ander om zijn eigendunk wat op te krikken qua uiterlijk?
Hehe, met bril is ze volgens mij knapper als zonder.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:16 schreef Friek_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Inderdaad zeg, de brillendragers hebben het een partij zwaar!
Mwoah, ik denk eerder dat ieder mens kritischer naar zichzelf kijkt dan naar anderen. Van jezelf walgen is niet gezond enzoquote:Op dinsdag 29 december 2009 15:34 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ieder mens wel zoiets van zichzelf van
Dat is toch ook logisch? Als je je zelf terughoort op video bijvoorbeeld hoor je in 99 van de 100 gevallen; "wtf... ben ik dat? Giegel/Haha"quote:Op dinsdag 29 december 2009 23:47 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Mwoah, ik denk eerder dat ieder mens kritischer naar zichzelf kijkt dan naar anderen. Van jezelf walgen is niet gezond enzo
Ehm ja, ik reageerde dan ook op de post van RealZeus.quote:Op woensdag 30 december 2009 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is toch ook logisch? Als je je zelf terughoort op video bijvoorbeeld hoor je in 99 van de 100 gevallen; "wtf... ben ik dat? Giegel/Haha"![]()
quote:Op woensdag 30 december 2009 00:17 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat is toch ook logisch? Als je je zelf terughoort op video bijvoorbeeld hoor je in 99 van de 100 gevallen; "wtf... ben ik dat? Giegel/Haha"![]()
Misschien is dat het gevoel wat je dan denkt maar niet zegt? Dat was namelijk mijn 1e gedachte toen ik mezelf voor het eerst terug hoorde op een video.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:01 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Maar dat is wat anders dan denken: Jezus wat sta ik er weer kut op en wat klinkt mijn stem gruwelijk.
quote:Op woensdag 30 december 2009 01:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Misschien is dat het gevoel wat je dan denkt maar niet zegt? Dat was namelijk mijn 1e gedachte toen ik mezelf voor het eerst terug hoorde op een video.
Heb wel zo'n periode gehad, maar toen miste ik op eens wel erg veel foto's, bijv. niet op de examen fotoquote:Op woensdag 30 december 2009 01:25 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Daarom ga ik niet op de foto, en is het hele probleem opgelost
Op foto's en video sta ik ook zelden op mijn voordeligst.En inderdaad,als ik mezelf op de foto zet,dan weet ik wel vanuit welke hoek ik die foto moet nemen.quote:Op woensdag 30 december 2009 01:25 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb bij elke foto die min of meer spontaan is (dus als ik hem niet zelf heb genomen, waar geen 20 pogingen zijn geweest en waar ik niet uitgebreid de tijd heb genomen om een beetje een behoorlijke hoek te zoeken om de foto uit te nemen) dat ik denk: jezus, wat sta ik er weer kut op. of crap, wat een rotkop heb ik ook eigenlijk... of iets anders met dezelfde strekking
Daarom ga ik niet op de foto, en is het hele probleem opgelost
Nou ja, om het idd wat subtieler te zeggen: 90% van de mensen is gemiddeld. Prima, een grote neus, flaporen, acne, noem het maar op, maar het is allemaal prima. Maar er zijn gewoon mensen die lelijk zijn, stom als het klinkt. En idd, uitstraling werkt, iemand die gezellig, leuk en aardig is komt een heel eind. Maar dat is gewoon heel erg moeilijk, zeker als je merkt dat mooie(re) mensen om je heen een voorkeursbehandeling krijgen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:08 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Complete onzin vind ik het niet. Hoe dan ook uitstraling maakt veel uit en daar moet TS aan werken. Ben het overigens wel eens dat er zoiets is als minimumeisen waar een persoon aan moet voldoen. Maar je moet wel gruwelijk lelijk zijn wanneer niemand je wilt zelfs wanneer je een goede uitstraling heb en jezelf goed verzorgt.
quote:Op woensdag 30 december 2009 09:23 schreef Manono het volgende:
hoe je er ook uitziet, jezelf echt lelijk vinden zit tussen je oren
quote:Op woensdag 30 december 2009 09:10 schreef Sander het volgende:
[..]
Nou ja, om het idd wat subtieler te zeggen: 90% van de mensen is gemiddeld.
90% is best veel en ik vraag me dan af waar de grens ligt tussen gemiddeld en lelijk.quote:Op woensdag 30 december 2009 09:10 schreef Sander het volgende:
[..]
Nou ja, om het idd wat subtieler te zeggen: 90% van de mensen is gemiddeld. Prima, een grote neus, flaporen, acne, noem het maar op, maar het is allemaal prima. Maar er zijn gewoon mensen die lelijk zijn, stom als het klinkt. En idd, uitstraling werkt, iemand die gezellig, leuk en aardig is komt een heel eind. Maar dat is gewoon heel erg moeilijk, zeker als je merkt dat mooie(re) mensen om je heen een voorkeursbehandeling krijgen.
Plus, iemand kan nog zo'n leuke uitstraling hebben, een grafkop hebben (om toch maar weer in plat taalgebruik te vallen) werkt gewoon tegen je.
Met alle respect hoor, maar jij komt nog niet eens in de buurt van lelijk (afgaande op je fobo). En dat zeg ik echt niet om je op te beuren ofzo....quote:Op donderdag 31 december 2009 00:17 schreef Dzjenn. het volgende:
Hallo,
Ik herken je verhaal heel erg! Ik heb er heel m'n leven ernstig last van gehad (ben vroeger ook erg gepest met m'n uiterlijk). Vooral foto's waren een ramp, en inderdaad, denken dat niks aan jezelf 'klopt' en men daar niet overheen kan kijken. Een vreselijk gevoel dat je erg beperkt in het leven.
Het is bij mij echter nu zo goed als helemaal verdwenen. Voor mij heeft het alles te maken gehad met het slikken van antidepressiva (prozac), mijn kijk op veel dingen is daardoor erg veranderd, ten positieve dus.Het is geleidelijk aan gegaan en ik heb geen moeite meer met op de foto gaan, in de spiegel kijken, aangekeken worden door anderen etc. Ik wil niet beweren dat je ook aan de antidepressiva zou moeten om hier vanaf te komen, maar ik wilde graag mijn ervaring met je delen.![]()
Heel veel sterkte ermee! Je bent niet alleen hierin!
Het zou best kunnen dat ze door al die pesterijen in een soort van depressie is gekomen. Daarnaast komt het vaak genoeg voor dat mensen die vroeger gepest werden om hun uiterlijk, later mooie mensen worden.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:52 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Met alle respect hoor, maar jij komt nog niet eens in de buurt van lelijk (afgaande op je fobo). En dat zeg ik echt niet om je op te beuren ofzo....
Of ben je zoveel veranderd in de afgelopen? Of is het toch een soort stoornis dat je geen realistisch beeld van de werkelijkheid hebt oid? Je zult zo'n antidepressiva toch niet zonder recept bij de apotheek krijgen toch?
Dat inderdaad.....quote:Op donderdag 31 december 2009 01:52 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Met alle respect hoor, maar jij komt nog niet eens in de buurt van lelijk (afgaande op je fobo). En dat zeg ik echt niet om je op te beuren ofzo....
quote:Op donderdag 31 december 2009 01:52 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Of ben je zoveel veranderd in de afgelopen? Of is het toch een soort stoornis dat je geen realistisch beeld van de werkelijkheid hebt oid? Je zult zo'n antidepressiva toch niet zonder recept bij de apotheek krijgen toch?
Dat is ook heel erg waar.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat inderdaad.....
Maar goed, als je puber bent en er wordt vaak genoeg tegen je gezegd dat je lelijk bent, geloof je het vanzelf wel, ook al is het niet zo.
Ik had al zo'n idee dat zo'n opmerking eraan zat te komen.quote:Op donderdag 31 december 2009 01:52 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Same here. Acne doet wonderen.quote:Op donderdag 31 december 2009 13:41 schreef GimmeGore het volgende:
[..]
[..]
Dat is ook heel erg waar.
Ik vond mezelf nooit echt knap, maar toen mensen mij gingen vertellen hoe lelijk ik eigenlijk was, toen werd het pas erg.
Toen ging ik ook in ene keer zien wat er "mis" met me was.
Stomme bril, slechte huid, (op de middelbare school) kleine borsten, haar met een eigen wil.
Dat klinkt wel heftig. Ik heb zelf ook antidepressiva gehad, alleen dan om een andere reden. Wel moet je natuurlijk oppassen dat je niet te afhankelijk van dat medicijn wordt.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:39 schreef Dzjenn. het volgende:
En inderdaad, antidepressiva krijg je (als het goed is) niet zomaar voorgeschreven. Er was genoeg aan de hand. Ik slik het trouwens nog steeds, omdat ik geen enkel risico wil lopen om weer een terugval te krijgen, want het is vreselijk.
Dat is wel zo. Heb ook een aantal keren geprobeerd te stoppen, met wisselende resultaten. Aan de andere kant, als één zo'n pilletje mijn levenskwaliteit aanzienlijk verbeterd, waarom niet? Dan ben ik toch gek als ik het niet zou doen? Een depressie is echt een ziekte, waar medicijnen voor bestaan die voor veel mensen helpen. Ik vind het soms wel eens jammer dat er altijd zulke discussies over ontstaan, want mensen die medicatie slikken voor bijvoorbeeld reuma, daar wordt niks van gezegd. In ieder geval ben ík blij dat er prozac bestaat.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:33 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Dat klinkt wel heftig. Ik heb zelf ook antidepressiva gehad, alleen dan om een andere reden. Wel moet je natuurlijk oppassen dat je niet te afhankelijk van dat medicijn wordt.
Maar reuma is wel wat anders dan een depressie. En medicijnen blijven een lapmiddel natuurlijk. Er mee leren om te gaan of er over leren te praten (want daar gaat het vaak fout) is altijd nog beter dan een pilletje. En ik krijg uit jouw posts het idee dat jij het gebruikt om de makkelijkste weg te kiezen. Met een pilletje verdoezel je de gevolgen ipv de oorzaak aan te pakken.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:23 schreef Dzjenn. het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Heb ook een aantal keren geprobeerd te stoppen, met wisselende resultaten. Aan de andere kant, als één zo'n pilletje mijn levenskwaliteit aanzienlijk verbeterd, waarom niet? Dan ben ik toch gek als ik het niet zou doen? Een depressie is echt een ziekte, waar medicijnen voor bestaan die voor veel mensen helpen. Ik vind het soms wel eens jammer dat er altijd zulke discussies over ontstaan, want mensen die medicatie slikken voor bijvoorbeeld reuma, daar wordt niks van gezegd. In ieder geval ben ík blij dat er prozac bestaat.
Daar bewijs je jezelf nooit een dienst mee natuurlijk. Daarbij: wat is lelijk? En je kunt wel mooi zijjn, maar als je karakter niet mee zit wordt je er niet knapper op imo.quote:Op donderdag 31 december 2009 15:36 schreef Garisson72 het volgende:
Mensen die zichzelf lelijk vinden, moeten zich eens afvragen in hoeverre ze zichzelf nou een dienst bewijzen door dat van zichzelf te vinden. Gesproken uit ervaring.
Dat is allemaal heel mooi en makkelijk gezegd, maar jij weet helemaal niks van mij. Heb ook niet zoveel zin om mezelf hier te gaan verdedigen; het is duidelijk dat jij niet weet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:38 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Maar reuma is wel wat anders dan een depressie. En medicijnen blijven een lapmiddel natuurlijk. Er mee leren om te gaan of er over leren te praten (want daar gaat het vaak fout) is altijd nog beter dan een pilletje. En ik krijg uit jouw posts het idee dat jij het gebruikt om de makkelijkste weg te kiezen. Met een pilletje verdoezel je de gevolgen ipv de oorzaak aan te pakken.
Ach, sommigen hebben de kortzichtigheid om te denken dat psychische ziekten geen echte ziekten zijn omdat ze niet direct somatisch zijn.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:42 schreef Dzjenn. het volgende:
[..]
Dat is allemaal heel mooi en makkelijk gezegd, maar jij weet helemaal niks van mij. Heb ook niet zoveel zin om mezelf hier te gaan verdedigen; het is duidelijk dat jij niet weet waar je het over hebt.
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:45 schreef Countess het volgende:
[..]
Ach, sommigen hebben de kortzichtigheid om te denken dat psychische ziekten geen echte ziekten zijn omdat ze niet direct somatisch zijn.
Alleen zijn verschillende ziekten niet met elkaar te vergelijken.
Dat klopt, ik zei ook: dat was het idee wat ik kreeg uit jouw posts.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:42 schreef Dzjenn. het volgende:
[..]
Dat is allemaal heel mooi en makkelijk gezegd, maar jij weet helemaal niks van mij. Heb ook niet zoveel zin om mezelf hier te gaan verdedigen; het is duidelijk dat jij niet weet waar je het over hebt.
Ik ben ook altijd heel terughoudend met álle medicijnen, maar ik heb toch iemand uit mijn omgeving op zien knappen met medicatie.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat klopt, ik zei ook: dat was het idee wat ik kreeg uit jouw posts.Het was niet als aanval bedoeld of zo.
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van die medicijnen omdat ik in mijn omgeving mensen ken die er echt van afhankelijk zijn en elk probleem met een pil oplossen. En die het dus al tientallen jaren gebruiken.
En als je er wat van zegt:"Ja, maar ik kan toch niet meer veranderen." en dat vind ik een beetje scary.
Vandaar.
Ik ben er ook niet per se een voorstander van; als het niet noodzakelijk is moet je het ook niet doen. Het is heus niet zo dat ik op een dag dacht van; 'goh, wat voel ik me kut, laat ik even ergens prozac regelen'.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:46 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Dat klopt, ik zei ook: dat was het idee wat ik kreeg uit jouw posts.Het was niet als aanval bedoeld of zo.
Ik ben zelf niet zo'n voorstander van die medicijnen omdat ik in mijn omgeving mensen ken die er echt van afhankelijk zijn en elk probleem met een pil oplossen. En die het dus al tientallen jaren gebruiken.
En als je er wat van zegt:"Ja, maar ik kan toch niet meer veranderen." en dat vind ik een beetje scary.
Vandaar.
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:52 schreef Countess het volgende:
[..]
Ik ben ook altijd heel terughoudend met álle medicijnen, maar ik heb toch iemand uit mijn omgeving op zien knappen met medicatie.
Tja....als echt niets anders werkt, dan moet het.
Het kwam een beetje over alsof je het gebruikte om maar niet naar een moeilijkere doch betere oplossing te zoeken.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:53 schreef Dzjenn. het volgende:
[..]
Ik ben er ook niet per se een voorstander van; als het niet noodzakelijk is moet je het ook niet doen. Het is heus niet zo dat ik op een dag dacht van; 'goh, wat voel ik me kut, laat ik even ergens prozac regelen'.
Alleen maar omdat ik niet vertel wat ik allemaal heb meegemaakt en hoe zwaar ik het heb gehad? Ik heb daar (hier) geen behoefte aan en TS heeft daar ook niks aan.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:55 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Het kwam een beetje over alsof je het gebruikte om maar niet naar een moeilijkere doch betere oplossing te zoeken.![]()
Vandaar.
Ik was vroeger dik (dacht ik, achteraf blijkt dat op foto's wel mee te vallen), had acne en was op de één of andere manier altijd het makkelijkste slachtoffer om te pesten.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:56 schreef Cassandra87 het volgende:
Niet iedereen grijpt makkelijk naar pillen om maar even een probleem op te lossen.
Wás het maar zo dat het bijv. makkelijk is om te stoppen met AD. Als dat zou kunnen zou er een stuk minder geslikt worden want het is geen pretje..
Ik was vroeger klein, mager, had raar haar, een beugel en acné. Niet echt het toonbeeld van aantrekkelijkheiden dat werd mij ook voorgehouden. Ik had echter een dusdanige uitstraling dat ik er geen hinder van had (pesterijen etc.) achteraf gezien knap.. Ik heb me wel heel lang lelijk gevoeld.. En nog steeds af en toe. Ook onzeker. Maar ik heb geleerd hier geen last van te hebben. Koppie omhoog, borst vooruit en schijt hebben.. En mijn instelling is nog steeds, de man die mij niet moet, wil ik zelf niet eens. En dat helpt wel.
Ik bedoelde ermee dat het een bewuste keuze kan zijn om je er niet meer mee bezig te houden, net zoals het eigenlijk een bewuste keuze is om het zoiets groots voor jezelf te laten zijn.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:39 schreef RealZeus het volgende:
Daar bewijs je jezelf nooit een dienst mee natuurlijk. Daarbij: wat is lelijk? En je kunt wel mooi zijjn, maar als je karakter niet mee zit wordt je er niet knapper op imo.
Nee, hier om.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:58 schreef Dzjenn. het volgende:
[..]
Alleen maar omdat ik niet vertel wat ik allemaal heb meegemaakt en hoe zwaar ik het heb gehad? Ik heb daar (hier) geen behoefte aan en TS heeft daar ook niks aan.
quote:Op donderdag 31 december 2009 00:17 schreef Dzjenn. het volgende:
Het is bij mij echter nu zo goed als helemaal verdwenen. Voor mij heeft het alles te maken gehad met het slikken van antidepressiva (prozac), mijn kijk op veel dingen is daardoor erg veranderd, ten positieve dus.Het is geleidelijk aan gegaan en ik heb geen moeite meer met op de foto gaan, in de spiegel kijken, aangekeken worden door anderen etc. Ik wil niet beweren dat je ook aan de antidepressiva zou moeten om hier vanaf te komen, maar ik wilde graag mijn ervaring met je delen.![]()
Heel veel sterkte ermee! Je bent niet alleen hierin!
Als dat echt zo is, waarom loopt het dan storm bij hulpverlening-instanties?quote:Op donderdag 31 december 2009 17:00 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Ik bedoelde ermee dat het een bewuste keuze kan zijn om je er niet meer mee bezig te houden, net zoals het eigenlijk een bewuste keuze is om het zoiets groots voor jezelf te laten zijn.
Ik vermeld alleen wat bij mij geholpen heeft. Niet mijn 1201203 ervaringen met psychiaters, psychologen, jeugdinrichtingen, opvangcentra's etc.quote:
Omdat mensen eerder de neiging hebben te berusten en wentelen in ellende dan een uitweg te zoeken, misschien.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:02 schreef Dzjenn. het volgende:
Als dat echt zo is, waarom loopt het dan storm bij hulpverlening-instanties?
Daarom. Mensen kiezen er bewust voor maar weten niet hoe. En dan kan zo'n instantie helpen.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:02 schreef Dzjenn. het volgende:
[..]
Als dat echt zo is, waarom loopt het dan storm bij hulpverlening-instanties?
In dat geval : sorry voor mijn indruk.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:03 schreef Dzjenn. het volgende:
[..]
Ik vermeld alleen wat bij mij geholpen heeft. Niet mijn 1201203 ervaringen met psychiaters, psychologen, jeugdinrichtingen, opvangcentra's etc.![]()
.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:04 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Omdat mensen eerder de neiging hebben te berusten en wentelen in ellende dan een uitweg te zoeken, misschien.
Sommige misschien wel, sommige misschien niet. Wel 'n aparte mening die je erop na houdt.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:04 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Omdat mensen eerder de neiging hebben te berusten en wentelen in ellende dan een uitweg te zoeken, misschien.
Het gaat erom dat je jezelf een hoop ontzegt als je in de overtuiging blijft dat je lelijk bent. Je hebt er alleen jezelf mee, en het gaat ook niets oplossen. Je staat jezelf alleen maar in de weg.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:08 schreef Dzjenn. het volgende:
Sommige misschien wel, sommige misschien niet. Wel 'n aparte mening die je erop na houdt.
Natuurlijk heb je daar helemaal gelijk in, maar als je toch niet wéét hoe je er niet meer mee bezig moet zijn, vind ik het best een goed idee om daar hulp bij te zoeken.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:13 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je jezelf een hoop ontzegt als je in de overtuiging blijft dat je lelijk bent. Je hebt er alleen jezelf mee, en het gaat ook niets oplossen. Je staat jezelf alleen maar in de weg.
Het kan een actieve keuze zijn om daar niet meer mee bezig te zijn. Met de bevrijdende werking vandien.
Meestal is het alleen maar de bekendste weg. Verandering is eng, want onbekend.quote:
O, van het hele hulpzoeken an sich zeg ik ook niets. Vooral doen, als dat je helpt.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:14 schreef Dzjenn. het volgende:
Natuurlijk heb je daar helemaal gelijk in, maar als je toch niet wéét hoe je er niet meer mee bezig moet zijn, vind ik het best een goed idee om daar hulp bij te zoeken.
Het was absoluut niet aanvallend bedoelt en ik weet zelf maar al te goed dat depressie een ziekte. Alleen heeft bij mij antidepressiva geen positieve invloed gehad. Overigens ook geen negatieve invloed. Bij mij was het probleem blijkbaar puur psychisch.quote:Op donderdag 31 december 2009 16:23 schreef Dzjenn. het volgende:
[..]
Dat is wel zo. Heb ook een aantal keren geprobeerd te stoppen, met wisselende resultaten. Aan de andere kant, als één zo'n pilletje mijn levenskwaliteit aanzienlijk verbeterd, waarom niet? Dan ben ik toch gek als ik het niet zou doen? Een depressie is echt een ziekte, waar medicijnen voor bestaan die voor veel mensen helpen. Ik vind het soms wel eens jammer dat er altijd zulke discussies over ontstaan, want mensen die medicatie slikken voor bijvoorbeeld reuma, daar wordt niks van gezegd. In ieder geval ben ík blij dat er prozac bestaat.
Ben je echt zo lelijk als jezelf denkt?quote:Op donderdag 31 december 2009 17:42 schreef cactus77 het volgende:
Tja eindelijk eens even een reply van mijn kant:
@ anderen (Garisson etc):
Ik begrijp goed dat het niet zinnig is me zo druk te maken over mijn uiterlijk. Geloof me ook maar dat het niet prettig is zo te denken. Je 'durft' zoiets ook niet echt te vertellen aan iemand, uit angst dat mensen je ontzettend oppervlakkig en ijdel gaan vinden. En of het een bewuste keuze is weet ik niet zozeer. Ik neem mezelf wel voor me er niet druk om te maken en het lekker los te laten, maar als mensen op een bepaalde manier al naar me kijken krijg ik al gedachten dat ze naar me kijken vanwege m'n vermeende lelijkheid. En als mensen een complimentje ofzoiets geven, neem ik die wel in ontvangst maar denk ik zelf dat ze dat zeggen om me te plagen, dat ze het wel complimenterend zeggen maar me eigenlijk uitlachen.
En ja, ik begrijp hoe idioot dat klinkt. Maar hier gaat ook een verleden van pesten e.d. aan vooraf.
Ik begrijp wel dat het zo kan werken in je hoofd, omdat het bij mij ooit ook zo werkte. Maar bedenk je dit eens: jij kan helemaal niet invullen voor anderen wat zij van jou zullen denken. Het zou eigenlijk arrogant zijn van jou, als jij wél denkt dat je dat kan.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:42 schreef cactus77 het volgende:
@ anderen (Garisson etc):
Ik begrijp goed dat het niet zinnig is me zo druk te maken over mijn uiterlijk. Geloof me ook maar dat het niet prettig is zo te denken. Je 'durft' zoiets ook niet echt te vertellen aan iemand, uit angst dat mensen je ontzettend oppervlakkig en ijdel gaan vinden. En of het een bewuste keuze is weet ik niet zozeer. Ik neem mezelf wel voor me er niet druk om te maken en het lekker los te laten, maar als mensen op een bepaalde manier al naar me kijken krijg ik al gedachten dat ze naar me kijken vanwege m'n vermeende lelijkheid. En als mensen een complimentje ofzoiets geven, neem ik die wel in ontvangst maar denk ik zelf dat ze dat zeggen om me te plagen, dat ze het wel complimenterend zeggen maar me eigenlijk uitlachen.
En ja, ik begrijp hoe idioot dat klinkt. Maar hier gaat ook een verleden van pesten e.d. aan vooraf.
Heb je helemaal gelijk in, ik weet eigenlijk ook wel dat ik als ik oud ben hier spijt van ga krijgen maar als je jezelf eventje ziet op fotos of spiegels enz komen gelijk weer die negatieve gedachten.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:47 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ben je echt zo lelijk als jezelf denkt?
Ik zag laatst een foto van mezelf van 14 jaar geleden en ik dacht altijd dat ik dik was. Zie ik nu dat dat best mee viel, maar het is iets wat zo in je hoofd zit dat je het voor waar aanneemt.
Maar ieder mens heeft wel iets. Wat zou er lelijk zijn aan jou dan?quote:Op donderdag 31 december 2009 18:01 schreef cactus77 het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in, ik weet eigenlijk ook wel dat ik als ik oud ben hier spijt van ga krijgen maar als je jezelf eventje ziet op fotos of spiegels enz komen gelijk weer die negatieve gedachten.
AD is een hulpmiddel en geen wondermiddel.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:42 schreef cactus77 het volgende:
@ Dzjenn:
Ik vind het ontzettend goed dat je zo openhartig hierover reageert, ik kan mezelf ook goed in je verhaal vinden voorzover je die hier gepost hebt. Ik heb naast het lelijke-eendjes-syndroom om het zo maar te noemen, ook last van andere dingen waar ik voor in behandeling ben. Waarschijnlijk zal ik ook binnenkort AD krijgen, weet alleen nog niet welke. Ik heb al lange tijd last van wat ik hier beschrijf met daarnaast een vorm van depressie en lichtere vorm van sociale fobie.
Moet zeggen dat ik het idee van 'pillen slikken' nog wel een beetje raar vind. Het is toch een beetje een gek idee dat je met een pil zomaar bepaalde psychologische problemen (blijkbaar?) kunt veranderen. Ik denk vooral doordat over het algemeen (of ik zelf iig) er van uit wordt gegaan dat je 'karakter/persoonlijkheid' een soort statisch iets is, wat je niet van buitenaf helemaal kunt veranderen. Of iig niet zomaar door medicijnen te slikken. Toch een beetje een eng idee misschien, dat je hersens 'bestuurbaar' zijn als het ware. Maargoed, andersom word ik nu al 'bestuurd' door negatieve gedachten, dus ik wil heel graag leren om dit om te kunnen draaien, als dat met medicatie blijkbaar kan, waarom niet?
Ik ben zelf wel benieuwd naar je verdere ervaringen hiermee. Ik stel me er nl zelf bij voor dat het in ieder geval wel een behoorlijke tijd zal duren voor je er echt iets van merkt, en dat het heel geleidelijk en langzaam gaat. Worden je gevoelens heel erg afgevlakt bijv? Laat je nu eerder dingen 'los' ipv erg obsessief te worden of je druk te maken over bepaalde dingen (zoals bijv uiterlijk in 'ons' geval)? Merk je echt dat je ook 'blijer' wordt als het ware?
Dat heb ik dus een aantal keer gehad en ik geloofde er gewoon niks van, omdat ik mezelf lelijk vind.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 17:47 schreef Hechter het volgende:
Ik was altijd een lelijk eendje, ben ook mijn halve schooltijd gepest met m'n uiterlijk. Toen droogte ik opeens wel héél goed op, zo erg dat mensen nu helemaal verbaasd zijn als ze me zien. Ik krijg vaak de opmerkingen dat ik erg knap ben, ook van vreemden (waarbij ik me soms echt afvraag wat die mensen bezielt). Ben zelfs gevraagd om model te worden, maar dat sloeg ik af.
Vind uiterlijk niet het belangrijkste. Heb veel mensen de mijne kunnen noemen, maar de allerknapsten waren vaak de meest saaie mensen. Mijn lief is misschien geen topmodel, maar dat is niet wat ik zoek in iemand. Innerlijke schoonheid is extreem belangrijk voor me. Zolang iemand maar verzorgd is en een leuk persoon. (Hoewel ik niet echt op overgewicht val....).
(En ja ik maakte dat topic over hangtieten, hypocriete Hechter)
Ik vind mezelf best lekker, maar ik ben meer dan dat.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:20 schreef Countess het volgende:
[..]
Dat heb ik dus een aantal keer gehad en ik geloofde er gewoon niks van, omdat ik mezelf lelijk vind.
Ik begrijp je gedachte, maar deze is iets te simplistisch. Het 'probleem' van ingebeelde lelijkheid is veelomvattender. Het bezig zijn met en piekeren over je uiterlijk is onderdeel geworden van je leven. Dat verander je niet zomaar.quote:Op donderdag 31 december 2009 17:13 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
Het gaat erom dat je jezelf een hoop ontzegt als je in de overtuiging blijft dat je lelijk bent. Je hebt er alleen jezelf mee, en het gaat ook niets oplossen. Je staat jezelf alleen maar in de weg.
Het kan een actieve keuze zijn om daar niet meer mee bezig te zijn. Met de bevrijdende werking vandien.
Kijk, dat vind ik een leuke instelling. Dat je niet denkt zoals ik, iemand die zichzelf niet lekker vindt.quote:Op zaterdag 2 januari 2010 00:24 schreef Hechter het volgende:
[..]
Ik vind mezelf best lekker, maar ik ben meer dan dat.
Dat vind ik echt heel mooi gezegd.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:15 schreef Countess het volgende:
[..]
Kijk, dat vind ik een leuke instelling. Dat je niet denkt zoals ik, iemand die zichzelf niet lekker vindt.![]()
Eerst vond ik mezelf als kind zo mooi, daarna verdween dat gevoel, in de tussentijd interesseerde het me helemaal niet hoe ik eruitzag, en nu ik mezelf lelijk vind, lijkt het weer wel belangrijk![]()
Terwijl ik het uiterlijk iets vind waar je eigenlijk geen trots aan kunt ontlenen, het is geen verdienste.
Komkom, je kunt zelfs trots zijn op iets dat anderen doen. Als je kinderen later thuiskomen met de mededeling dat ze een 10 hadden voor wiskunde, dan ben je toch ook trots, al is het helemaal niet jouw eigen verdienste? Waarom kun je dan niet trots zijn op iets anders (zoals uiterlijk, maar ook intelligentie etc.) waar je geen of weinig invloed op hebt?quote:Op zondag 3 januari 2010 15:15 schreef Countess het volgende:
[..]
Terwijl ik het uiterlijk iets vind waar je eigenlijk geen trots aan kunt ontlenen, het is geen verdienste.
Een groot deel niet, de vormen veranderen niet zomaar. Maar je kapsel, beugel gehad of niet, kleding en verzorgdheid e.d maakt ook wat uit. Te zwaar zou het zijn om dat verdiensten te noemen, maar daar heb je wel enige invloed op en kan je ook een andere indruk mee maken op mensen.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:15 schreef Countess het volgende:
[..]
Zoals jij het in je verhaal uitlegt vind ik het eigenlijk toch wel een beetje rampzalig klinken eigenlijk. Het lijkt alsof je er heel erg aan gewend bent en dat je jezelf goed aanpast aan de situatie. Maar maakt dat de situatie nou erg dragelijker?quote:Op zondag 3 januari 2010 16:43 schreef ObviousClone het volgende:
Samenvatting: Lelijk zijn is geen ramp als je de een karakter/instelling hebt die er niet te veel waarde aan hecht. Ik ben zelf uitgaand, sportief en heel gezellig (behalve in deze post dan misschien). Op dit moment niets te klagen.
Bullshit, intelligentie is net zo min een verdienste. Ik vind dat je daar best trots op mag zijn. Ja, je kan aan je intelligentie werken, maar ook aan je uiterlijk. Als je zus/broer iets presteert kan jij daar toch ook trots op zijn, zonder dat je daar ene fuck voor hebt gedaan. Sorry, maar je kraamt onzin uit.quote:Op zondag 3 januari 2010 15:15 schreef Countess het volgende:
Intelligentie vind ik nou echt een prachtige combi van een mix tussen nature en nurture. En dat kun je veel minder zeggen van uiterlijk vind ik. Motivatie, houding en ambitie kunnen een grote rol spelen in je ontwikkeling wat intelligentie betreft, iets wat veel minder geldt voor uiterlijk natuurlijk.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:27 schreef .aeon het volgende:
[..]
Bullshit, intelligentie is net zo min een verdienste. Ik vind dat je daar best trots op mag zijn. Ja, je kan aan je intelligentie werken, maar ook aan je uiterlijk. Als je zus/broer iets presteert kan jij daar toch ook trots op zijn, zonder dat je daar ene fuck voor hebt gedaan. Sorry, maar je kraamt onzin uit.
Tja, opzich is plastische chirurgie natuurlijk de manier om zaakjes te veranderen inderdaad. Maar toch vind ik het iets heel anders als keihard knokken voor iets om iets te bereiken terwijl het eigenlijk wel op hetzelfde neerkomt.quote:Op zondag 3 januari 2010 20:44 schreef .aeon het volgende:
Waarom is dat zo natuurlijk? Voeding, verzorging en evt. plastische chirurgie kunnen net zo'n grote rol spelen bij het uiterlijk, het is maar net hoe gemotiveerd je bent om het te veranderen nietwaar?
Ik kraam nooit bullshit uit. Geen ene fuckquote:Op zondag 3 januari 2010 20:27 schreef .aeon het volgende:
[..]
Bullshit, intelligentie is net zo min een verdienste. Ik vind dat je daar best trots op mag zijn. Ja, je kan aan je intelligentie werken, maar ook aan je uiterlijk. Als je zus/broer iets presteert kan jij daar toch ook trots op zijn, zonder dat je daar ene fuck voor hebt gedaan. Sorry, maar je kraamt onzin uit.
Geen idee, ik kan alleen voor mezelf spreken natuurlijk. Ik heb een leuke baan, leuk huis, leuke vrienden. Ik vermaak me prima in mijn vrije tijd.quote:Op zondag 3 januari 2010 18:17 schreef ganzenherder het volgende:
[..]
Zoals jij het in je verhaal uitlegt vind ik het eigenlijk toch wel een beetje rampzalig klinken eigenlijk. Het lijkt alsof je er heel erg aan gewend bent en dat je jezelf goed aanpast aan de situatie. Maar maakt dat de situatie nou erg dragelijker?
Is dat ook gelijk de houding die je uitstraalt ?quote:Op zondag 3 januari 2010 22:15 schreef ObviousClone het volgende:
[..]
Ik ben toch wel redelijk uitgaand en spontaan maar vrouwen hebben gewoon nooit enige interesse en dat ben je toch wel snel zat
Lijkt me niet. genoeg vrouwen die geen behoefte hebben aan een gezinnetje stichten.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:09 schreef Dethroned het volgende:
[..]
Is dat ook gelijk de houding die je uitstraalt ?
Wat is denk je nou de echte reden waarom geen enkele vrouw intresse zou hebben ?
Nee, hoewel je dat natuurlijk nooit 100% zeker over jezelf kan zeggen. Ik sta toch wel bekend als iemand die spontaan is en snel met vrouwen praat/flirt. Aan m'n karakter zal het in ieder geval niet liggen.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:09 schreef Dethroned het volgende:
[..]
Is dat ook gelijk de houding die je uitstraalt ?
Wat is denk je nou de echte reden waarom geen enkele vrouw intresse zou hebben ?
Kan je het je voorstellen dat ik even niet begrijp wat het probleem is? Je gaat me toch niet vertellen dat het puur en alleen het uiterlijk is, toch ?quote:Op maandag 4 januari 2010 00:17 schreef ObviousClone het volgende:
[..]
Nee, hoewel je dat natuurlijk nooit 100% zeker over jezelf kan zeggen. Ik sta toch wel bekend als iemand die spontaan is en snel met vrouwen praat/flirt. Aan m'n karakter zal het in ieder geval niet liggen.
edit: en gezinnetje stichen is niet iets waar ik direct op uit ben als ik een leuke vrouw tegen het lijf loop tijdens het uitgaan.
Ts, je hebt 10000% zeker weten Body dysmorphic disorder.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:22 schreef cactus77 het volgende:
Er wordt wel eens gezegd dat schoonheid subjectief is en 'iedereen wel mooi is' etc, maar wat als je zelf niets moois aan jezelf kunt zien? Niet willen dat mensen foto's nemen, en als ze toch genomen worden denken dat je zo'n misschepsel bent dat geen mens over je lelijkheid heen zal kunnen kijken.
Ik heb hier zelf veel last van, al zal ik het in het openbaar nooit zeggen omdat ik het zelf zo irritant vind wanneer mensen zeggen dat ze zichzelf lelijk vinden (vaak gewoon valse bescheidenheid).
En ik begrijp hoe zinloos en dom het is je over dit soort dingen zorgen te maken ipv wereldproblematiek enz maar ik hoef maar een foto van mezelf te zien en mijn stemming draait gelijk om en ik voel me kut en vooral lelijk. Ik snap ook wel dat schoonheidsidealen niet reeel zijn en dat verhaal maar ik kan niets 'goeds' in m'n uiterlijk zien, ik voel alsof ik abnormaal ben.
Het gaat een beetje voorbij het op een barbie willen lijken, ik vind mezelf er echt raar uitzien: verhoudingen en gezicht kloppen niet, slechte zieke huid, lelijk haar etc. Het is dus niet één ding wat ik evt zou kunnen laten fixen (kromme neus ofzo). Het hele plaatje klopt niet.
Ik vind het zielig van mezelf dat ik zo denk, ik zou zo niet over anderen willen spreken en uiterlijk is ook maar oppervlakkig, er zijn ergere dingen..Maar: ik lijk gewoon niet anders te KUNNEN denken?
]Ik zie wel meer herkenningstopics in r&p, en ik wil eigenlijk zo graag weten of ik niet de enige gek ben en of mensen ervaring hebben met therapie oid? Gezien het bij mij niet om één specifiek lichaamsdeel of anorexia ofzo gaat, valt het al buiten een hoop psychische 'hokjes' en 'alles is subjectief'-praatjes heb ik intussen ook al gevoerd.
Ik besef nl wel hoe zinloos het is om dit zon negatieve impact te laten hebben op mn leven, maar ik kan de gedachten niet stoppen en het kut-en-altijd-minderwaardig-gevoel blijf ik houden. Het verpest toch aardig wat dingen in mn leven.
Ik post geen fotos
Ik ben niet TO, maar ik vind Brad Pitt dus een lelijke ventquote:Op dinsdag 5 januari 2010 20:29 schreef The-dude het volgende:
Uiterlijk is lang niet zo belangrijk joh. Jij zal waarschijnlijk ook niet op Brad Pitt types vallen maar eerder op jongens die even lelijk/mooi zijn als jou toch? Dus that kinda evens it out.
Dus niet huilen, je vind vast wel een leuk vriendje, genoeg "lelijke" jongens in de wereld die voor jou innerlijke charmes zullen vallen
Over het algemeen is er toch een bepaald schoonheidsideaal waaraan mensen zich zelf meten. Een ex van mij word door veel vrienden van mij als middelmatig beschouwd terwijl ik haar nog steeds een van de mooiste meisjes die ik ooit heb gezien beschouw. Dus dat kan inderdaad verschillen.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:38 schreef Countess het volgende:
[..]
Ik ben niet TO, maar ik vind Brad Pitt dus een lelijke ventNou ja, niet knap in ieder geval, al wordt hij door de media zo afgeschilderd.
En gelukkig maar, is een ´mooi´ uiterlijk een kwestie van persoonlijke smaak.
Ik vraag me trouwens af of je wel valt voor types die even mooi of lelijk zijn als je jezelf vindt.
Ik heb van die pretoogjes maar die komen pas tevoorschijn als ik me goed voel.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Brad Pitt![]()
Uitstraling is heel belangrijk maar als je iets verder kijkt kun je heel veel in de ogen lezen. Die kunnen soms echt (uit)stralen, pretoogjes, onschuld, vriendelijkheid, noem maar op. En ik vermoed dat dat zelfs kan bij de meest onzekere mensen (bij een 1e indruk)
Dan zegt dat ook wat over die eerste indruk-momenten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:21 schreef RealZeus het volgende:
[..]
Ik heb van die pretoogjes maar die komen pas tevoorschijn als ik me goed voel.
En da's niet op 1e indruk-momenten.
Ik ben dus niet de enige die dat helemaal niks vindtquote:Op woensdag 6 januari 2010 20:19 schreef Cassandra87 het volgende:
Brad Pitt![]()
Uitstraling is heel belangrijk maar als je iets verder kijkt kun je heel veel in de ogen lezen. Die kunnen soms echt (uit)stralen, pretoogjes, onschuld, vriendelijkheid, noem maar op. En ik vermoed dat dat zelfs kan bij de meest onzekere mensen (bij een 1e indruk)
EYquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:43 schreef Countess het volgende:
[..]
Ik ben dus niet de enige die dat helemaal niks vindt
Mij hebben ze altijd verteld dat als ik neutraal kijk een hele scherpe blik heb van: "Ik denk iets, en ik weet iets, maar jij mag het niet weten"quote:Op woensdag 6 januari 2010 20:29 schreef Cassandra87 het volgende:
Nouja ik vraag t me af. Als ik me écht heel kut voel heb ik echt een donkere blik, maar als ik aanspraak heb verdwijnt dat sowieso. Ik denk dat ik vrijwel altijd pretoogjes heb.
Ik vind mijn vriend trouwens onwijs knap. En ik denk dat dat ook voornamelijk te maken heeft met wat zijn ogen uitstralenEn dat vind ik 99% van de tijd wel van toepassing
Zie daar , mijn grootste struikelblokquote:Op woensdag 6 januari 2010 21:14 schreef Hechter het volgende:
En ik val gewoon echt niet op dikke mannen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |