Dit.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef Buitendam het volgende:
Het valt of staat met je uitstraling. Ook al ben je graflelijk.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef Buitendam het volgende:
Dus omdat je nooit een vriendin hebt gehad en niet de dunste bent, denk jij dat je lelijk bent?quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:33 schreef Braddie het volgende:
Jezelf beoordelen is gewoon lastig, ik weet van mezelf dat ik niet echt knap ben, Omdat ik nooit een vriendin heb gehad, En ook niet echt bepaald de dunste ben!
Braddiequote:Op dinsdag 29 december 2009 01:33 schreef Braddie het volgende:
Jezelf beoordelen is gewoon lastig, ik weet van mezelf dat ik niet echt knap ben, Omdat ik nooit een vriendin heb gehad, En ook niet echt bepaald de dunste ben!
Ik heb wel vrienden ja, maar als ik ook maar in de buurt kom van dit soort vragen word ik al een beetje als een zeikerd neergezet. Wat ik begrijp, ik zou ook gek worden van iemand die steeds maar dezelfde vragen stelt. Dus ik heb nooit echt 'serieus' gevraagd of ik er abnormaal uitzie, begrijp ook wel dat mensen dat raar zouden vinden.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:29 schreef ganzenherder het volgende:
Merk je dat je omgeving dezelfde opvattingen heeft maw voel je jezelf ook zo behandeld als je jezelf voelt?
Dat en . . .quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef Buitendam het volgende:
quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef Buitendam het volgende:
Dat helpt niet echt wanneer het probleem in je hoofd zit. Als het je leven te veel beïnvloedt, zeg ik psycholoog.quote:Op dinsdag 29 december 2009 02:22 schreef L0t.. het volgende:
Een geweldige uitstraling is nogal lastig als je niet positief kunt denken over jezelf lijkt me. Zijn er echt geen dingen die je zou kunnen veranderen aan je uiterlijk? Je hebt het over een slechte huid, lelijk haar, rare verhoudingen. Waarom ga je dan niet naar een dermatoloog, kapper en de sportschool?
Idd. Veel mensen vinden zichzelf lelijk of zien wel iets niet moois aan zich als ze voor de spiegel staan. Vaak komt het ook door het soort licht wat er valt, op school/in de badkamer vind ik mezelf wel knap. Maar als ik dan in ander licht kijk, dan zie ik al snel wat mindere dingetjes :pquote:Op dinsdag 29 december 2009 08:15 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Dat helpt niet echt wanneer het probleem in je hoofd zit. Als het je leven te veel beïnvloedt, zeg ik psycholoog.
Vind ik te idealistisch gedacht. Er is niet voor niets dat bekende spreekwoord: "Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding." Als je echt lelijk bent, ben je gewoon genaaid. Zeggen dat het om uitstraling draait, het karakter, het totaalplaatje, weet ik wat, is best wel onzin. Daar kijken we pas naar als diegene aan bepaalde minimumeisen voldoet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef Buitendam het volgende:
Onzin. Het houdt een keer op.quote:Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef Buitendam het volgende:
Complete onzin vind ik het niet. Hoe dan ook uitstraling maakt veel uit en daar moet TS aan werken. Ben het overigens wel eens dat er zoiets is als minimumeisen waar een persoon aan moet voldoen. Maar je moet wel gruwelijk lelijk zijn wanneer niemand je wilt zelfs wanneer je een goede uitstraling heb en jezelf goed verzorgt.quote:
grappig dat als ik een foto van jou zie ik gewoon een knappe vent zie hoorquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:53 schreef cerror het volgende:
Ik weet van mezelf ook dat ik niet moeders mooiste ben (letterlijk, m'n broer is knapper) maar ik weet wel van mezelf dat ik best wel de charmeur kan zijn (irl dan hè). En dat is weer hetgeen dat m'n beneden gemiddelijke uiterlijk weer omhoog haalt.
Als je onder den menschen bent, doe dan gewoon normaal. En wees jezelf.
Tenzij je strontirritant bent natuurlijk.
Helaas de 1 wel een meerdere mate dan de ander.quote:
Wat ik me dan afvraag, hoe ben je er van af gekomen?quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:04 schreef Taurus het volgende:
Is ook moeilijk. Ik heb zelf een periode in mijn leven gehad dat ik er niet uit zag, de foto's die gemaakt zijn in die periode heb ik al jaren niet meer terug gezien, hoeft van mij niet meer. Ik heb best leuke herinneringen aan die tijd, maar gelijk doemt daarna de sfeer die er toen hing vanwege mijn onaantrekkelijkheid op, afschuwelijk. Hing echt als een soort schaduw over álles heen (voor mij). Mensen oordelen daar nou eenmaal op, en volgens mij alleen maar meer als ze zien dat je er zelf mee zit. Ze zoeken naar je zwakke plek.
Het was een schok en tegelijkertijd een verademing toen ik van al mijn uiterlijke problemen af kwam: totaal ander leven. Andere mensen om me heen, andere behandeling, ander ego: ik kreeg meer charme, meer lef, meer arrogantie. Veul meer zelfvertrouwen, vooral.
Het was meer een jeugdprobleem - scheve tanden, slechte huid, brilletje, geen besef van mode en een houding gebukt onder onzekerheid, ziet er niet uit. Echt heel erg, niet eens dat mensen meer om je moeten lachen of bij het terugkijken van foto's verbaast zijn, maar vooral stilvallen. Ik merkte ook dat lelijkheid geassocieerd werd met smerigheid of domheid, de benadering van iedereen (behalve vrienden) is afstandelijker. Maar met mijn vormen en gezicht an sich, zonder al die belemmeringen, was niets mis. Dus brilletje kon weg, scheve tanden konden weg, slechte huid kon helemaal weg (sta ik nog steeds verbaast van) en dat leidde al tot zo'n ommekeer dat ik als vanzelf een besef kreeg van mode - wat mensen graag willen zien in hun omgeving. En dat leidt weer tot zelfvertrouwen en daardoor ander gedrag naar mensen, je wordt gewoon sociaal wenselijk.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:13 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Wat ik me dan afvraag, hoe ben je er van af gekomen?
TS: wat vind je van jezelf als persoon? Dus niet je uiterlijk, maar jouw persoonlijkheid?
Muv de bril, herkenbaar en begrijpbaar...quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:21 schreef Taurus het volgende:
[..]
Het was meer een jeugdprobleem - scheve tanden, slechte huid, brilletje, geen besef van mode en een houding gebukt onder onzekerheid, ziet er niet uit. Echt heel erg, niet eens dat mensen meer om je moeten lachen of bij het terugkijken van foto's verbaast zijn, maar vooral stilvallen. Ik merkte ook dat lelijkheid geassocieerd werd met smerigheid of domheid, de benadering van iedereen (behalve vrienden) is afstandelijker. Maar met mijn vormen en gezicht an sich, zonder al die belemmeringen, was niets mis. Dus brilletje kon weg, scheve tanden konden weg, slechte huid kon helemaal weg (sta ik nog steeds verbaast van) en dat leidde al tot zo'n ommekeer dat ik als vanzelf een besef kreeg van mode - wat mensen graag willen zien in hun omgeving. En dat leidt weer tot zelfvertrouwen en daardoor ander gedrag naar mensen, je wordt gewoon sociaal wenselijk.
Als je fobo representatief is... Zie je er leuk uit hoorquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:31 schreef CherryLips het volgende:
Het is herkenbaar. Vooral als tiener vond ik mezelf enorm dik en lelijk, en als ik dan nu foto's zie van toen denk ik: 'Wat stelde je je aan?' Oké, er zitten wat minder prettige schoolfoto's tussen, maar dan nog. En het stomme is dat ik mezelf nu nog geen schoonheid vind, ik vind van mezelf nog steeds dat ik debiel op foto's sta en geen wonder dat ik nog single ben enzo, maar ik durf tewedden dat ik over tien jaar terugkijk en denk: Wat stelde ik me weer aan.
Helemaal mee eens, brillen kunnen leuk zijn. Geen besef van mode en toch brildragen is echter wel 'n errug slechte combinatiequote:Op dinsdag 29 december 2009 11:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Muv de bril, herkenbaar en begrijpbaar...
Al ben ik de laatste paar jaar enorm allergisch geworden voor dat stereotype beeld wat men van brillen heeft. Brillen maken niet lelijk, kunnen zelfs enorm bijdragen aan een sexy uitstraling vind ik.
Het valt mij op dat vooral onzekere brildragers en arrogante niet-brildragers het beeld hebben dat brillen lelijk maken. In mijn omgeving waren een aantal mensen met bril die ook ontzettend onzeker waren over hun uiterlijk. Vaak werd de bril als (mede-)schuldige aangewezen. Allen dragen nog steeds een bril, zijn veel minder/niet meer onzeker over hun uiterlijk en zien er stuk voor stuk leuk uit op hun manier.
Maar goed, da's een persoonlijke irritatie en ik wil dit topic niet kapen.
Blij dat jij mijn jeugdfoto's niet te zien krijgtquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:37 schreef Taurus het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, brillen kunnen leuk zijn. Geen besef van mode en toch brildragen is echter wel 'n errug slechte combinatie
Een bril kan er zeker wel goed uit zien. Soms ziet het er zelfs beter dan zonder bril omdat het iets extra's geeft. Dit is wel moeilijk haalbaar. De meeste mensen krijgen dit niet voor elkaar en bij hun is de bril wel nadelig voor hun uitstraling. Overigens ben ik persoonlijk vaak niet bewust dat het persoon een bril draagt. Je ziet het wel maar het registreert niet echt en kijk er dwars doorheen voor me gevoel.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:32 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Muv de bril, herkenbaar en begrijpbaar...
Al ben ik de laatste paar jaar enorm allergisch geworden voor dat stereotype beeld wat men van brillen heeft. Brillen maken niet lelijk, kunnen zelfs enorm bijdragen aan een sexy uitstraling vind ik.
Het valt mij op dat vooral onzekere brildragers en arrogante niet-brildragers het beeld hebben dat brillen lelijk maken. In mijn omgeving waren een aantal mensen met bril die ook ontzettend onzeker waren over hun uiterlijk. Vaak werd de bril als (mede-)schuldige aangewezen. Allen dragen nog steeds een bril, zijn veel minder/niet meer onzeker over hun uiterlijk en zien er stuk voor stuk leuk uit op hun manier.
Maar goed, da's een persoonlijke irritatie en ik wil dit topic niet kapen.
met het gevaar op topickapingquote:Op dinsdag 29 december 2009 11:42 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Een bril kan er zeker wel goed uit zien. Soms ziet het er zelfs beter dan zonder bril omdat het iets extra's geeft. Dit is wel moeilijk haalbaar. De meeste mensen krijgen dit niet voor elkaar en bij hun is de bril wel nadelig voor hun uitstraling. Overigens ben ik persoonlijk vaak niet bewust dat het persoon een bril draagt. Je ziet het wel maar het registreert niet echt en kijk er dwars doorheen voor me gevoel.
Die foto's worden natuurlijk zeer nauwkeurig geselecteerd hequote:Op dinsdag 29 december 2009 11:33 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als je fobo representatief is... Zie je er leuk uit hoor. Ennuh...
Roze pruiken
Nee.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:45 schreef RvLaak het volgende:
[..]
met het gevaar op topickaping
Ben jij brildragend?
Akkoord, maar die drempel ligt heel laag. Bijna niemand hoeft lelijk te zijn als ie er een beetje zijn best voor doet. En anders valt het zeker wel op te vangen met stem, kleding, persoonlijkheid etc.quote:Op dinsdag 29 december 2009 09:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Vind ik te idealistisch gedacht. Er is niet voor niets dat bekende spreekwoord: "Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding." Als je echt lelijk bent, ben je gewoon genaaid. Zeggen dat het om uitstraling draait, het karakter, het totaalplaatje, weet ik wat, is best wel onzin. Daar kijken we pas naar als diegene aan bepaalde minimumeisen voldoet.
Met alle respect, maar mensen die geen bril dragen zullen niet kunnen snappen wat voor effect een bril op je zelfbeeld kan hebben.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef Fortitude het volgende:
[..]
Nee.
Edit: Overigens moet je dat "nadelig voor hun uiterlijk" uit mijn vorige post dus met een korreltje zout nemen. Ik zie het amper dus echt nadelig kan het niet zijn. Het zou alleen een puntje zijn wanneer ik objectief een eisenlijst af zou gaan. Wat niemand in het echte leven doet natuurlijk.
eensquote:Op dinsdag 29 december 2009 08:15 schreef LoudGirl het volgende:
[..]
Dat helpt niet echt wanneer het probleem in je hoofd zit. Als het je leven te veel beïnvloedt, zeg ik psycholoog.
quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Ik heb het gezien bij mijn zus. Toen zij een bril moest, weigerde zij die te dragen. Ondanks alle hoofdpijn en problemen in de lessen die dat met zich mee bracht. Puur door het idee dat zij had dat ze er lelijk van zou worden.
Ja en? Ik had het volgens mij helemaal niet over het zelfbeeld van een brildrager. Ik gaf gewoon aan hoe ik tegen iemand aankijk die een bril draagt. Lijkt me juist wel dat mijn mening telt aangezien die niet beïnvloed is door het zelf dragen van een bril.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:10 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Met alle respect, maar mensen die geen bril dragen zullen niet kunnen snappen wat voor effect een bril op je zelfbeeld kan hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |