abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76167463
Er wordt wel eens gezegd dat schoonheid subjectief is en 'iedereen wel mooi is' etc, maar wat als je zelf niets moois aan jezelf kunt zien? Niet willen dat mensen foto's nemen, en als ze toch genomen worden denken dat je zo'n misschepsel bent dat geen mens over je lelijkheid heen zal kunnen kijken.

Ik heb hier zelf veel last van, al zal ik het in het openbaar nooit zeggen omdat ik het zelf zo irritant vind wanneer mensen zeggen dat ze zichzelf lelijk vinden (vaak gewoon valse bescheidenheid).
En ik begrijp hoe zinloos en dom het is je over dit soort dingen zorgen te maken ipv wereldproblematiek enz maar ik hoef maar een foto van mezelf te zien en mijn stemming draait gelijk om en ik voel me kut en vooral lelijk. Ik snap ook wel dat schoonheidsidealen niet reeel zijn en dat verhaal maar ik kan niets 'goeds' in m'n uiterlijk zien, ik voel alsof ik abnormaal ben.
Het gaat een beetje voorbij het op een barbie willen lijken, ik vind mezelf er echt raar uitzien: verhoudingen en gezicht kloppen niet, slechte zieke huid, lelijk haar etc. Het is dus niet één ding wat ik evt zou kunnen laten fixen (kromme neus ofzo). Het hele plaatje klopt niet.
Ik vind het zielig van mezelf dat ik zo denk, ik zou zo niet over anderen willen spreken en uiterlijk is ook maar oppervlakkig, er zijn ergere dingen..Maar: ik lijk gewoon niet anders te KUNNEN denken?

Ik zie wel meer herkenningstopics in r&p, en ik wil eigenlijk zo graag weten of ik niet de enige gek ben en of mensen ervaring hebben met therapie oid? Gezien het bij mij niet om één specifiek lichaamsdeel of anorexia ofzo gaat, valt het al buiten een hoop psychische 'hokjes' en 'alles is subjectief'-praatjes heb ik intussen ook al gevoerd.
Ik besef nl wel hoe zinloos het is om dit zon negatieve impact te laten hebben op mn leven, maar ik kan de gedachten niet stoppen en het kut-en-altijd-minderwaardig-gevoel blijf ik houden. Het verpest toch aardig wat dingen in mn leven.
Ik post geen fotos
pi_76167485
Het valt of staat met je uitstraling. Ook al ben je graflelijk.
Dit, dus.
pi_76167502
Moet ik dan gaan zeggen dat ik op Brad Pitt lijk als je het hebt over valse bescheidenheid?
Feyenoord Rotterdam
  dinsdag 29 december 2009 @ 01:25:17 #4
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_76167510
Ik heb een goddelijk lichaam. Dus ik twijfel niet aan me zelf.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_76167565
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:23 schreef Buitendam het volgende:
Dit.

Zorg ervoor dat je je eigenwaarde ergens anders uit put.
pi_76167593
Merk je dat je omgeving dezelfde opvattingen heeft maw voel je jezelf ook zo behandeld als je jezelf voelt?
Patat Friet
  dinsdag 29 december 2009 @ 01:30:40 #7
187674 Sigmund666
Do not feed the Residents
pi_76167604
quote:
U heeft de issues, ik heb de tissues.
Your shit's weak! My shit will fuck you up son! YEAH BUDDY!
pi_76167607
Jezelf beoordelen is sowieso moeilijk. Of je nu écht lelijk of écht knap bent. Ik zou er dus ook maar niet mee zitten en inderdaad gewoon die uitstraling in je hoofd houden, daar gaat het toch om..
  dinsdag 29 december 2009 @ 01:30:57 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_76167609
ga morgen reageren...

TS eerst een vraag. Heb je vrienden ?

Weltrusten
pi_76167671
Jezelf beoordelen is gewoon lastig, ik weet van mezelf dat ik niet echt knap ben, Omdat ik nooit een vriendin heb gehad, En ook niet echt bepaald de dunste ben!
  dinsdag 29 december 2009 @ 01:36:07 #11
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_76167724
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:33 schreef Braddie het volgende:
Jezelf beoordelen is gewoon lastig, ik weet van mezelf dat ik niet echt knap ben, Omdat ik nooit een vriendin heb gehad, En ook niet echt bepaald de dunste ben!
Dus omdat je nooit een vriendin hebt gehad en niet de dunste bent, denk jij dat je lelijk bent?
Je moet maar net de juiste persoon tegenkomen...en dat is best moeilijk soms.
Bedoel het moet klikken etc, en je moet elkaar van beide kanten leuk vinden.
En overgewicht zegt niet zoveel, zie acteurs die er toch goed uit kunnen zien ondanks dat ze overgewicht hebben.
Dus maak wat moois van jezelf!
Snollebolt
  dinsdag 29 december 2009 @ 01:37:16 #12
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_76167746
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:33 schreef Braddie het volgende:
Braddie Ga dan naar de sportschool en een beetje een make-over doen. En dan is het al beter denk ik.
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
pi_76167910
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:29 schreef ganzenherder het volgende:
Merk je dat je omgeving dezelfde opvattingen heeft maw voel je jezelf ook zo behandeld als je jezelf voelt?
Ik heb wel vrienden ja, maar als ik ook maar in de buurt kom van dit soort vragen word ik al een beetje als een zeikerd neergezet. Wat ik begrijp, ik zou ook gek worden van iemand die steeds maar dezelfde vragen stelt. Dus ik heb nooit echt 'serieus' gevraagd of ik er abnormaal uitzie, begrijp ook wel dat mensen dat raar zouden vinden.
En ja al zou ik strontlelijk zijn zouden mensen dat ook niet zomaar zeggen denk ik.
En ja wat dan nog als je lelijk bent?
Maar het zit zo in mijn hoofd vast, ik wil ook niet zo denken.
pi_76167937
Je bent gewoon onwijs onzeker.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 29 december 2009 @ 01:53:45 #15
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_76168005
Ik weet van mezelf ook dat ik niet moeders mooiste ben (letterlijk, m'n broer is knapper ) maar ik weet wel van mezelf dat ik best wel de charmeur kan zijn (irl dan hè). En dat is weer hetgeen dat m'n beneden gemiddelijke uiterlijk weer omhoog haalt.

Als je onder den menschen bent, doe dan gewoon normaal. En wees jezelf.
Tenzij je strontirritant bent natuurlijk.
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
pi_76168037
quote:
Dat en . . .
Ik probeerde de tijd te doden maar het was de tijd z'n tijd nog niet...
pi_76168208
quote:
pi_76168319
Een geweldige uitstraling is nogal lastig als je niet positief kunt denken over jezelf lijkt me. Zijn er echt geen dingen die je zou kunnen veranderen aan je uiterlijk? Je hebt het over een slechte huid, lelijk haar, rare verhoudingen. Waarom ga je dan niet naar een dermatoloog, kapper en de sportschool?
pi_76169504
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 02:22 schreef L0t.. het volgende:
Een geweldige uitstraling is nogal lastig als je niet positief kunt denken over jezelf lijkt me. Zijn er echt geen dingen die je zou kunnen veranderen aan je uiterlijk? Je hebt het over een slechte huid, lelijk haar, rare verhoudingen. Waarom ga je dan niet naar een dermatoloog, kapper en de sportschool?
Dat helpt niet echt wanneer het probleem in je hoofd zit. Als het je leven te veel beïnvloedt, zeg ik psycholoog.
pi_76169546
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 08:15 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

Dat helpt niet echt wanneer het probleem in je hoofd zit. Als het je leven te veel beïnvloedt, zeg ik psycholoog.
Idd. Veel mensen vinden zichzelf lelijk of zien wel iets niet moois aan zich als ze voor de spiegel staan. Vaak komt het ook door het soort licht wat er valt, op school/in de badkamer vind ik mezelf wel knap. Maar als ik dan in ander licht kijk, dan zie ik al snel wat mindere dingetjes :p
  dinsdag 29 december 2009 @ 09:08:22 #21
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_76170043
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:49 schreef geppie het volgende:
Je bent gewoon onwijs onzeker.
nee dit helpt
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
pi_76170341
quote:
Vind ik te idealistisch gedacht. Er is niet voor niets dat bekende spreekwoord: "Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding." Als je echt lelijk bent, ben je gewoon genaaid. Zeggen dat het om uitstraling draait, het karakter, het totaalplaatje, weet ik wat, is best wel onzin. Daar kijken we pas naar als diegene aan bepaalde minimumeisen voldoet.
  dinsdag 29 december 2009 @ 09:28:28 #23
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_76170368
quote:
Onzin. Het houdt een keer op.
pi_76170475
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:28 schreef Sander het volgende:

[..]

.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2009 09:33:20 ]
pi_76171165
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:28 schreef Sander het volgende:

[..]

Complete onzin vind ik het niet. Hoe dan ook uitstraling maakt veel uit en daar moet TS aan werken. Ben het overigens wel eens dat er zoiets is als minimumeisen waar een persoon aan moet voldoen. Maar je moet wel gruwelijk lelijk zijn wanneer niemand je wilt zelfs wanneer je een goede uitstraling heb en jezelf goed verzorgt.
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:09:54 #26
269888 garriej
ik las ondertieten.
pi_76171201
onzekerheid heeft iedereen.
We are all going to die someday. For the lucky few of us it'll be nice and fast. But for most of us it'll be just as long and slow and painful as a conversation with you.
Xbox live:garriej
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:51:50 #27
262 Re
Kiss & Swallow
pi_76172117
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:53 schreef cerror het volgende:
Ik weet van mezelf ook dat ik niet moeders mooiste ben (letterlijk, m'n broer is knapper ) maar ik weet wel van mezelf dat ik best wel de charmeur kan zijn (irl dan hè). En dat is weer hetgeen dat m'n beneden gemiddelijke uiterlijk weer omhoog haalt.

Als je onder den menschen bent, doe dan gewoon normaal. En wees jezelf.
Tenzij je strontirritant bent natuurlijk.
grappig dat als ik een foto van jou zie ik gewoon een knappe vent zie hoor
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_76172361
Nee je bent zeker niet de enige.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_76172466
Is ook moeilijk. Ik heb zelf een periode in mijn leven gehad dat ik er niet uit zag, de foto's die gemaakt zijn in die periode heb ik al jaren niet meer terug gezien, hoeft van mij niet meer. Ik heb best leuke herinneringen aan die tijd, maar gelijk doemt daarna de sfeer die er toen hing vanwege mijn onaantrekkelijkheid op, afschuwelijk. Hing echt als een soort schaduw over álles heen (voor mij). Mensen oordelen daar nou eenmaal op, en volgens mij alleen maar meer als ze zien dat je er zelf mee zit. Ze zoeken naar je zwakke plek.
Het was een schok en tegelijkertijd een verademing toen ik van al mijn uiterlijke problemen af kwam: totaal ander leven. Andere mensen om me heen, andere behandeling, ander ego: ik kreeg meer charme, meer lef, meer arrogantie. Veul meer zelfvertrouwen, vooral.

Dus naast therapeutische hulp - die je hopelijk een manier verschaft om om je uiterlijk heen te denken en je niet zo bewust te laten zijn van je uiterlijk maar van je 'mood', want ik ben er wel van overtuigd dat lelijke mensen net zo goed over zichzelf kunnen gaan denken als ze maar focussen op andere zaken - zou ik ook mezelf op de beste manier presenteren. Er verzorgd uitzien, goed ruiken, goed kapsel, slechte huid valt ook veel aan te doen, dat soort dingen. Het gaat wel om het innerlijk, maar uiterlijk is nou eenmaal het eerste waar mensen tegen aanlopen en dus waar je het meeste mee wordt geconfronteerd - ook zelf via spiegels En dan is het toch prettig als je er in ieder geval vanalles aan gedaan hebt. Het hoogst haalbare, zeg maar.
pi_76172528
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:09 schreef garriej het volgende:
onzekerheid heeft iedereen.
Helaas de 1 wel een meerdere mate dan de ander.
En als je meer onzekerder bent, zal je dit ook verder uitstralen, en jezelf ook als lelijker bestempelen.
Aan bepaalde dingen van je uiterlijk ben je inderdaad gewoon gebonden.
Maar het maakt een groot verschil als je vol vertrouwen kijkt, en uitstraalt, dan als je sip kijkt en ineen gezakt staat/zit ,dit zal je zeker minder aantrekkelijk overkomen.
Een (groot) deel zal denk ik wel afhangen van hoe groot jezelf vertrouwen is en dus ook uitstraalt, van hoe mooi of lelijk je wordt gevonden, en jezelf vindt.
Gisteren is het verleden, morgen is de toekomst, je leeft nu in het heden!
pi_76172754
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:04 schreef Taurus het volgende:
Is ook moeilijk. Ik heb zelf een periode in mijn leven gehad dat ik er niet uit zag, de foto's die gemaakt zijn in die periode heb ik al jaren niet meer terug gezien, hoeft van mij niet meer. Ik heb best leuke herinneringen aan die tijd, maar gelijk doemt daarna de sfeer die er toen hing vanwege mijn onaantrekkelijkheid op, afschuwelijk. Hing echt als een soort schaduw over álles heen (voor mij). Mensen oordelen daar nou eenmaal op, en volgens mij alleen maar meer als ze zien dat je er zelf mee zit. Ze zoeken naar je zwakke plek.
Het was een schok en tegelijkertijd een verademing toen ik van al mijn uiterlijke problemen af kwam: totaal ander leven. Andere mensen om me heen, andere behandeling, ander ego: ik kreeg meer charme, meer lef, meer arrogantie. Veul meer zelfvertrouwen, vooral.
Wat ik me dan afvraag, hoe ben je er van af gekomen?

TS: wat vind je van jezelf als persoon? Dus niet je uiterlijk, maar jouw persoonlijkheid?
pi_76173017
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:13 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Wat ik me dan afvraag, hoe ben je er van af gekomen?

TS: wat vind je van jezelf als persoon? Dus niet je uiterlijk, maar jouw persoonlijkheid?
Het was meer een jeugdprobleem - scheve tanden, slechte huid, brilletje, geen besef van mode en een houding gebukt onder onzekerheid, ziet er niet uit. Echt heel erg, niet eens dat mensen meer om je moeten lachen of bij het terugkijken van foto's verbaast zijn, maar vooral stilvallen. Ik merkte ook dat lelijkheid geassocieerd werd met smerigheid of domheid, de benadering van iedereen (behalve vrienden) is afstandelijker. Maar met mijn vormen en gezicht an sich, zonder al die belemmeringen, was niets mis. Dus brilletje kon weg, scheve tanden konden weg, slechte huid kon helemaal weg (sta ik nog steeds verbaast van) en dat leidde al tot zo'n ommekeer dat ik als vanzelf een besef kreeg van mode - wat mensen graag willen zien in hun omgeving. En dat leidt weer tot zelfvertrouwen en daardoor ander gedrag naar mensen, je wordt gewoon sociaal wenselijk.
pi_76173399
Het is herkenbaar. Vooral als tiener vond ik mezelf enorm dik en lelijk, en als ik dan nu foto's zie van toen denk ik: 'Wat stelde je je aan?' Oké, er zitten wat minder prettige schoolfoto's tussen, maar dan nog. En het stomme is dat ik mezelf nu nog geen schoonheid vind, ik vind van mezelf nog steeds dat ik debiel op foto's sta en geen wonder dat ik nog single ben enzo, maar ik durf tewedden dat ik over tien jaar terugkijk en denk: Wat stelde ik me weer aan .
Tap tap tap
pi_76173407
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:21 schreef Taurus het volgende:

[..]

Het was meer een jeugdprobleem - scheve tanden, slechte huid, brilletje, geen besef van mode en een houding gebukt onder onzekerheid, ziet er niet uit. Echt heel erg, niet eens dat mensen meer om je moeten lachen of bij het terugkijken van foto's verbaast zijn, maar vooral stilvallen. Ik merkte ook dat lelijkheid geassocieerd werd met smerigheid of domheid, de benadering van iedereen (behalve vrienden) is afstandelijker. Maar met mijn vormen en gezicht an sich, zonder al die belemmeringen, was niets mis. Dus brilletje kon weg, scheve tanden konden weg, slechte huid kon helemaal weg (sta ik nog steeds verbaast van) en dat leidde al tot zo'n ommekeer dat ik als vanzelf een besef kreeg van mode - wat mensen graag willen zien in hun omgeving. En dat leidt weer tot zelfvertrouwen en daardoor ander gedrag naar mensen, je wordt gewoon sociaal wenselijk.
Muv de bril, herkenbaar en begrijpbaar...

Al ben ik de laatste paar jaar enorm allergisch geworden voor dat stereotype beeld wat men van brillen heeft. Brillen maken niet lelijk, kunnen zelfs enorm bijdragen aan een sexy uitstraling vind ik.

Het valt mij op dat vooral onzekere brildragers en arrogante niet-brildragers het beeld hebben dat brillen lelijk maken. In mijn omgeving waren een aantal mensen met bril die ook ontzettend onzeker waren over hun uiterlijk. Vaak werd de bril als (mede-)schuldige aangewezen. Allen dragen nog steeds een bril, zijn veel minder/niet meer onzeker over hun uiterlijk en zien er stuk voor stuk leuk uit op hun manier.

Maar goed, da's een persoonlijke irritatie en ik wil dit topic niet kapen .
pi_76173447
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:31 schreef CherryLips het volgende:
Het is herkenbaar. Vooral als tiener vond ik mezelf enorm dik en lelijk, en als ik dan nu foto's zie van toen denk ik: 'Wat stelde je je aan?' Oké, er zitten wat minder prettige schoolfoto's tussen, maar dan nog. En het stomme is dat ik mezelf nu nog geen schoonheid vind, ik vind van mezelf nog steeds dat ik debiel op foto's sta en geen wonder dat ik nog single ben enzo, maar ik durf tewedden dat ik over tien jaar terugkijk en denk: Wat stelde ik me weer aan .
Als je fobo representatief is... Zie je er leuk uit hoor . Ennuh... Roze pruiken
pi_76173573
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Al ben ik de laatste paar jaar enorm allergisch geworden voor dat stereotype beeld wat men van brillen heeft. Brillen maken niet lelijk, kunnen zelfs enorm bijdragen aan een sexy uitstraling vind ik.

Het valt mij op dat vooral onzekere brildragers en arrogante niet-brildragers het beeld hebben dat brillen lelijk maken. In mijn omgeving waren een aantal mensen met bril die ook ontzettend onzeker waren over hun uiterlijk. Vaak werd de bril als (mede-)schuldige aangewezen. Allen dragen nog steeds een bril, zijn veel minder/niet meer onzeker over hun uiterlijk en zien er stuk voor stuk leuk uit op hun manier.

Helemaal mee eens, brillen kunnen leuk zijn. Geen besef van mode en toch brildragen is echter wel 'n errug slechte combinatie
pi_76173616
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:37 schreef Taurus het volgende:

[..]

Helemaal mee eens, brillen kunnen leuk zijn. Geen besef van mode en toch brildragen is echter wel 'n errug slechte combinatie
Blij dat jij mijn jeugdfoto's niet te zien krijgt

je PM btw

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2009 11:38:41 ]
pi_76173788
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:32 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Een bril kan er zeker wel goed uit zien. Soms ziet het er zelfs beter dan zonder bril omdat het iets extra's geeft. Dit is wel moeilijk haalbaar. De meeste mensen krijgen dit niet voor elkaar en bij hun is de bril wel nadelig voor hun uitstraling. Overigens ben ik persoonlijk vaak niet bewust dat het persoon een bril draagt. Je ziet het wel maar het registreert niet echt en kijk er dwars doorheen voor me gevoel.
pi_76173813
Dan ben je waarschijnlijk lelijk.
pi_76173873
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:42 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Een bril kan er zeker wel goed uit zien. Soms ziet het er zelfs beter dan zonder bril omdat het iets extra's geeft. Dit is wel moeilijk haalbaar. De meeste mensen krijgen dit niet voor elkaar en bij hun is de bril wel nadelig voor hun uitstraling. Overigens ben ik persoonlijk vaak niet bewust dat het persoon een bril draagt. Je ziet het wel maar het registreert niet echt en kijk er dwars doorheen voor me gevoel.
met het gevaar op topickaping

Ben jij brildragend?
pi_76174075
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:33 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Als je fobo representatief is... Zie je er leuk uit hoor . Ennuh... Roze pruiken
Die foto's worden natuurlijk zeer nauwkeurig geselecteerd he .
Tap tap tap
pi_76174291
Hoeveel echt lelijke mensen ken je in je omgeving? Ik eigenlijk niemand.
Ik zag toevallig laatst een kind met een rare tumor in zijn gezicht op TV, toen dacht ik echt, dit is lelijk. Of soms bij ernstige brandwonden, maar ja, die mensen hebben ook niet ervoor gekozen om zo uit te zien.

Niet iedereen kan aan het ideaalbeeld voldoen en de volgende beautyqueen worden, maar wat is als je gewoon standaard bent zeg maar. Mensen kijken minder naar je, je wordt soms minder voor vol genomen, maar het is wel echt je leven en je zult het met je uiterlijk moeten doen. Belangrijke tips werden hierboven al genoemd, verzorg je goed en probeer om op andere dingen te focussen. Hoe oud ben je? Vooral in de jeugd is het een probleem, want kinderen en jongeren kunnen onbarmhartig zijn, maar als volwassen mens speelt het veel minder een rol, omdat je begrijpt dat mensen misschien heel anders naar je kijken dan je zelf zou verwachten en dat andere dingen in het leven veel belangrijker zijn. Het is niet leuk om "gemiddeld" uit te zien, want echt lelijk is haast niemand, maar je moet er wel mee leven en proberen het beste ervan te maken.

[ Bericht 12% gewijzigd door Zana op 29-12-2009 14:41:45 ]
pi_76174552
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:45 schreef RvLaak het volgende:

[..]

met het gevaar op topickaping

Ben jij brildragend?
Nee.

Edit: Overigens moet je dat "nadelig voor hun uiterlijk" uit mijn vorige post dus met een korreltje zout nemen. Ik zie het amper dus echt nadelig kan het niet zijn. Het zou alleen een puntje zijn wanneer ik objectief een eisenlijst af zou gaan. Wat niemand in het echte leven doet natuurlijk.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:08:18 #44
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_76174787
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:27 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Vind ik te idealistisch gedacht. Er is niet voor niets dat bekende spreekwoord: "Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding." Als je echt lelijk bent, ben je gewoon genaaid. Zeggen dat het om uitstraling draait, het karakter, het totaalplaatje, weet ik wat, is best wel onzin. Daar kijken we pas naar als diegene aan bepaalde minimumeisen voldoet.
Akkoord, maar die drempel ligt heel laag. Bijna niemand hoeft lelijk te zijn als ie er een beetje zijn best voor doet. En anders valt het zeker wel op te vangen met stem, kleding, persoonlijkheid etc.
pi_76174795
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:43 schreef JohnLocke het volgende:
Dan ben je waarschijnlijk lelijk.
Wie ik? Ben gewoon gemiddeld .
pi_76174878
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Nee.

Edit: Overigens moet je dat "nadelig voor hun uiterlijk" uit mijn vorige post dus met een korreltje zout nemen. Ik zie het amper dus echt nadelig kan het niet zijn. Het zou alleen een puntje zijn wanneer ik objectief een eisenlijst af zou gaan. Wat niemand in het echte leven doet natuurlijk.
Met alle respect, maar mensen die geen bril dragen zullen niet kunnen snappen wat voor effect een bril op je zelfbeeld kan hebben.

Aangezien wij thuis geen kabel meer hebben, krijg ik de laatste tijd weinig media en reclame mee. Maar er is een hele tijd lang heel fanatiek reclame gemaakt voor ooglaseren waar in gesuggereerd werd dat je er mooier van wordt. Daarvoor was er veel reclame voor contactlenzen, met dezelfde suggestie. Dit helpt niet mee in het zelfbeeld wat er gecreëerd kan worden bij de brildragers.

Ik heb het gezien bij mijn zus. Toen zij een bril moest, weigerde zij die te dragen. Ondanks alle hoofdpijn en problemen in de lessen die dat met zich mee bracht. Puur door het idee dat zij had dat ze er lelijk van zou worden.

Ikzelf geef bijzonder weinig om mijn uiterlijk, dus mijn bril maakt mij ook niets uit, qua uiterlijk.
pi_76174900
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 08:15 schreef LoudGirl het volgende:

[..]

eens
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_76174945
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:08 schreef Fortitude het volgende:

[..]

Wie ik? Ben gewoon gemiddeld .
Nee, was een reactie op de TT.
pi_76175091
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:10 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Ik heb het gezien bij mijn zus. Toen zij een bril moest, weigerde zij die te dragen. Ondanks alle hoofdpijn en problemen in de lessen die dat met zich mee bracht. Puur door het idee dat zij had dat ze er lelijk van zou worden.

Inderdaad zeg, de brillendragers hebben het een partij zwaar!
pi_76175168
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:10 schreef RvLaak het volgende:

[..]

Met alle respect, maar mensen die geen bril dragen zullen niet kunnen snappen wat voor effect een bril op je zelfbeeld kan hebben.
Ja en? Ik had het volgens mij helemaal niet over het zelfbeeld van een brildrager. Ik gaf gewoon aan hoe ik tegen iemand aankijk die een bril draagt. Lijkt me juist wel dat mijn mening telt aangezien die niet beïnvloed is door het zelf dragen van een bril.

Overigens zou ik zelf wel wat moeite hebben met een dragen van een bril gok ik. Wat overigens niet veel gescheeld heeft. Ik heb net als mijn vader een zwak rechter oog. De enige rede waarom ik geen bril heb en hij wel is dat ik de eerste 10 jaar van mijn leven regelmatig naar de oogarts moest om dit te voorkomen. Geen idee meer wat daar precies gebeurd is dus ga er verder ook geen uitspraken over doen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')