[KSC IN HOOFDL #1632] koffie of thee op de eerste werkdag van het jaarquote:de verstoring aan de rug van Fles is verholpen. Houdt u de komende maanden nog wel rekening met vertragingen. Er wordt een rollator ingezet
Hé knakkert! Ook de beste wensen!quote:Op maandag 4 januari 2010 12:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
[KSC IN HOOFDL #1632] koffie of thee op de eerste werkdag van het jaar
* Dr_Flash lacht alle gestrande bussen en treinen uit vanuit een goed berijdbaar en sneeuwvrij Utrecht
Alles wel hier vrienden? Gelukkig nieuwjaar nog allemaal!
Tja, als er wel iets gebeurd was had iedereen wel anders gereageerd. Dat is het jammere van de amerikaanse claim cultuur die naar Europa overwaait.quote:Op maandag 4 januari 2010 11:43 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Formeel hebben ze gelijk en tuurlijk moet er rapport van het incident opgemaakt worden, maar om diegene nu gelijk te schorsen gaat mij te ver.
wegbekend moeten zijn is sowieso grote bull, je hoofd als automobilist toch ook niet eerst met een instructeur alle wegen berijden voordat je er alleen over heen mag?quote:Op maandag 4 januari 2010 12:09 schreef TeringHenkie het volgende:
Dus de meneer in kwestie was eigenlijk niet wegbekend op het traject/überhaupt bevoegd om passagiers te vervoeren?
Dat is natuurlijk veel en veel te kort door de bocht.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:48 schreef Cothen het volgende:
[..]
wegbekend moeten zijn is sowieso grote bull, je hoofd als automobilist toch ook niet eerst met een instructeur alle wegen berijden voordat je er alleen over heen mag?
Als bij de overweg bij Rijswijk Aansluiting een aanrijding gebeurd waarbij de spanning van de draad moet, dan zit ook Delft zonder spanning.quote:Op maandag 4 januari 2010 12:56 schreef Ascendancy het volgende:
Na een uur op rotterdam richting Delft stil te hebben gestaan maar teruggegaan![]()
![]()
Hoe kan 1 aanrijding bij rijswijk er nu voor zorgen dat er een uur lang zelfs geen pendeltreinen tussen R'dam en Delft kunnen rijden.
Ja, het mag natuurlijk niet, en wat dat betreft heeft NS natuurlijk wel een punt. Eerlijk is eerlijk.quote:
Waarom?quote:Op maandag 4 januari 2010 13:50 schreef Duvel het volgende:
Dat is natuurlijk veel en veel te kort door de bocht.
Waarschuwing: Deze man is klantgericht. Bij slecht weer per direct met verlof sturen, anders zouden klanten zomaar vervoert kunnen wordenquote:Op maandag 4 januari 2010 13:55 schreef Guppyfriend het volgende:
Het is alleen wel heel koud om de goede man meteen te schorsen. Zeker wanneer hij de afgelopen 10 jaar van onbesproken gedrag is geweest. Ik zou dan eerder een dikke vette waarschuwing het dossier laten plaatsen, zodat een eerstvolgende overtreding van de regels wel fataal wordt.
De vergelijking met een auto gaat totaal niet op, en machinisten kunnen niet zien wat ze de komende kilometers voor hun kiezen krijgen. Dus ga je te kort door de bocht.quote:Op maandag 4 januari 2010 13:56 schreef Cothen het volgende:
[..]
Waarom?
Zelfs als machinisten wél wegbekend zijn, zien ze nog seinen over het hoofd...
Als de machinist in de cabine kan zien wat hij de komende kilometers voor zijn kiezen krijgt kan dat hele wegbekend maken de prullenbak in.
quote:Op maandag 4 januari 2010 13:58 schreef Cothen het volgende:
[..]
Waarschuwing: Deze man is klantgericht. Bij slecht weer per direct met verlof sturen, anders zouden klanten zomaar vervoert kunnen worden
Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:01 schreef Duvel het volgende:
De vergelijking met een auto gaat totaal niet op, en machinisten kunnen niet zien wat ze de komende kilometers voor hun kiezen krijgen. Dus ga je te kort door de bocht.
ETCS minimaal Level 2 ( http://nl.wikipedia.org/wiki/European_Train_Control_System )quote:Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef Cothen het volgende:
[..]
Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.
Of een radar.
Laat de machinist dan gewoon weg.quote:Op maandag 4 januari 2010 14:15 schreef Cothen het volgende:
[..]
Met de huidige techniek moet daar best wel iets op te verzinnen zijn, een tomtom voor de trein bijvoorbeeld.
Of een radar.
Nou, die seinen zijn toch prima weg te vangen door een computer?quote:Op maandag 4 januari 2010 15:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Als er maar zo'n goede koeienvanger voorop zit..
Ja, maar als er een koe op het spoor staat heb je wel een koeienvanger nodigquote:Op maandag 4 januari 2010 15:46 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
Nou, die seinen zijn toch prima weg te vangen door een computer?
Het is toch een stad met 125.000 inwoners, het zou gewoon in elk ander land een intercity station zijn. Ongeacht tram en metroverbindingen. Er zal best wel wat achter zitten, en die intercity naar enschede en groningen etc hoeven ook niet perse te stoppen van mij, alleen die IC utrecht - den haag vv zal wel handig zijn (A).quote:Op maandag 4 januari 2010 10:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Waarom? Een groot deel van de Zoetermeerders gaat naar Den Haag, die zullen RandstadRail verkiezen boven de trein. Mensen die de andere kant op moeten hebben een prima overstap op station Gouda. Ik vind het dus best begrijpelijk dat er geen ic stopt op station Zoetermeer.
ICK kan ookquote:Op maandag 4 januari 2010 15:37 schreef KapiteinT het volgende:
Ik hoorde vanochtend van een vriend dat er zelfs ICL's van stal zijn gehaald voor de IC Zwolle - Roosendaal. Althans, hij had het over Duitse rijtuigen met aan beide kanten een locomotief. Lijkt mij ICL dus.
Maar de ICK is toch ook nog wel goed? .. zonde om het te slopen dan!quote:Op maandag 4 januari 2010 16:41 schreef James1988 het volgende:
ICL is nieuwe dan ICK. Vandaar dat NS het ICL ook leaset terwijl ze ICK hebben gekocht... ICK wordt gesloopt als er geen koper voor komt.
ICK's zitten heerlijkquote:Op maandag 4 januari 2010 17:35 schreef kebabkever het volgende:
[..]
Maar de ICK is toch ook nog wel goed? .. zonde om het te slopen dan!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |