abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76154644
Oké, ik snap dat het moeilijk is om niet van mij te houden, maar tegenwoordig wordt er gewoon echt te snel en gemakkelijk 'Ik hou van je' geroepen. Dat zei je vroeger echt na een hele tijd of als je een zekere niveau van intimiteit had ervaren met de ander.

Mensen die elkaar net 5 dagen kennen en elkaar leuk vinden, meiden die net 2 weken vriendinnen zijn 'houden' nu al van elkaar, naar zeggen dan iig. Ik snap dat je iemand graag mag, leuk vindt, om die persoon geeft of heel erg waardeert, maar ik heb echt zoveel mensen gezien die zeggen van elkaar te houden en dan vreemdgaan, of op een achterbakse wijze dan een relatie kapot maken zodat zij een kans maken bij die jongen / meisje.

Het gebruik van 'ik hou van je' beperk ik tot de mensen van wie ik echt hou, je relatie of directe familie, en zelfs dan niet altijd, ik vind dat je het niet moet gebruiken wanneer je het niet meent, ook niet als je twijfelt en iets moet zeggen omdat andere kant het toevallig zei.

Hoe ga jij er mee om, bekijk jij het en kom je het tegen etc?
  maandag 28 december 2009 @ 20:19:51 #2
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76154736
Eens.
Don't mistake my kindness, for weakness.
Op maandag 28 december 2009 21:48 schreef Boomfluisteraar het volgende:
Griekjeee _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
Ik aanbid U, o Grote Griekjeee O+ O+ O+ _O_ _O_ _O_ _O_
pi_76154767
Veramerikanisering waar te pas en te onpas 'I love you' wordt gebruikt .
ijs_beer fan!
pi_76154792
Triggershot, ik hou van je
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  maandag 28 december 2009 @ 20:21:25 #5
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76154808
oja, hvj
  maandag 28 december 2009 @ 20:21:31 #6
94846 zomaareennaam
vindt overal wel wat van
pi_76154817
helemaal eens met TS - de samenleving debiliseert in een hoog tempo....
zoekt en gij zult vinden
maar of je het gevondene waardeeert?
pi_76154839
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:19 schreef griekjeee het volgende:
Eens.
I'm not a sinner.
pi_76154842
Mee eens, vind het zelf ook altijd een beetje irritant als mensen dat té snel roepen. Kom op joh, na een paar dagen ken je elkaar nog helemaal niet goed genoeg om dat te weten en als je het zo moet uitdragen, ben je er blijkbaar nogal onzeker over.
Ik vertel mijn familie zelden dat ik om ze geef, andersom ook niet trouwens, maar dat ik wel om ze geef is vanzelfsprekend en dat hoef ik dan ook niet zo duidelijk te laten merken. Gewoon, omdat ze dat wel weten.
pi_76154856
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:20 schreef vosss het volgende:
Thank you
  maandag 28 december 2009 @ 20:25:35 #10
213932 siface
zorgenkind des levens
pi_76154982
Helemaal mee eens. Hoe speciaal is het als iemand tegen je zegt dat hij/zij van je houdt en deze persoon dat zelden tot nooit tegen een ander heeft gezegd...

[ Bericht 43% gewijzigd door siface op 28-12-2009 20:29:41 (quote foutje) ]
I'm a soprano. I have resonance where my brains ought to be.
64= Monoton + Minimal
pi_76155697
Hvj ntb wjnmk bffl

Nee, eens met je klacht. Ik heb sowieso heel erg veel moeite om dat tegen iemand te zeggen, zelfs bij m'n moeder of m'n zusje ofzo. Alleen bij m'n vriend heb ik er geen enkele moeite mee, zeg het elke dag wel.
pi_76155922
Eens. Er worden zelfs toffe nummers over geschreven:
pi_76155929
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:20 schreef NanKing het volgende:
Wat Nan (hoi .) zegt. Verschrikkelijk.

Zelfs tegen m'n vriend zeg ik het niet zo vaak. Nu ben ik e wellicht te lastig in, maar het is gewoon iets wat niet gewoonte moet zijn, vind ik.
pi_76156155
Eens met TS; het wordt veel te makkelijk en te snel gezegd.
  maandag 28 december 2009 @ 20:52:40 #15
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76156293
Wat vind jij een normaal tijdsbestek om het uiten? (afgezien van het feit dat het 'houden van' eigenlijk niet tijd gerelateerd is )
pi_76156618
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:52 schreef griekjeee het volgende:
Wat vind jij een normaal tijdsbestek om het uiten? (afgezien van het feit dat het 'houden van' eigenlijk niet tijd gerelateerd is )
Klopt, zo goed als niet tijdsgerelateerd, maar iemand die het na een week of 2 al roept is of wanhopig of meent het niet in mijn ogen. Wat mij betreft toon je pas echt dat je van iemand houdt, door veel voor die persoon over te hebben, moeite in je relatie steken en o.a. dingen opofferen, niet enkel bij woorden wanneer je iemand leuk vindt.
  maandag 28 december 2009 @ 21:08:59 #17
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76156922
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:01 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Klopt, zo goed als niet tijdsgerelateerd, maar iemand die het na een week of 2 al roept is of wanhopig of meent het niet in mijn ogen. Wat mij betreft toon je pas echt dat je van iemand houdt, door veel voor die persoon over te hebben, moeite in je relatie steken en o.a. dingen opofferen, niet enkel bij woorden wanneer je iemand leuk vindt.
Het houden van (het voelen) niet, maar het uiten ook niet vind je?
pi_76157534
Als ik het alleen op liefdesrelaties betrek, vind ik het echt vreselijk hoe snel mensen die woorden gebruiken, net als het woord "relatie" trouwens.
Vroeger, in mijn tijd, had je gewoon verkering, was je verliefd en als het wat serieuzer werd, noemde je je vriendje dan je vriend.
Tegenwoordig hebben mensen na 3 weken al een relatie en houden ze zo vreselijk van elkaar.
Meteen zo serieus klinkt het allemaal!
Terwijl de eerste maanden je hormonen gewoon helemaal op hol zijn bij een verliefdheid en je elkaar dan moet leren kennen door die roze bril heen.
Ik vind: gewoon lekker lol maken en niet meteen van die serieuze termen gebruiken!
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
  maandag 28 december 2009 @ 21:23:30 #19
210069 griekjeee
Fucking exhilarating
pi_76157632
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:21 schreef Felixa het volgende:
Als ik het alleen op liefdesrelaties betrek, vind ik het echt vreselijk hoe snel mensen die woorden gebruiken, net als het woord "relatie" trouwens.
Vroeger, in mijn tijd, had je gewoon verkering, was je verliefd en als het wat serieuzer werd, noemde je je vriendje dan je vriend.
Tegenwoordig hebben mensen na 3 weken al een relatie en houden ze zo vreselijk van elkaar.
Terwijl de eerste maanden je hormonen gewoon helemaal op hol zijn bij een verliefdheid en je elkaar dan moet leren kennen door die roze bril heen.
Ik vind:gewoon lekker lol maken en niet meteen van die serieuze termen gebruiken!
Ik heb ook zo'n vriendin. Iedere keer is het weer 'de ware' en als het dan uit is en ik haar ermee confronteer dan ben ik natuurlijk weer de harteloze bitch.
pi_76157686
quote:
Ik vind: gewoon lekker lol maken en niet meteen van die serieuze termen gebruiken!
Klopt helemaal. Sowieso mensen die veel te snel gaan in een relatie, binnen een jaar al getrouwd zijn enzo. Hallo, je kent elkaar net
pi_76158052
ik hou van iedereen, maar snap welke manier je bedoelt. eens met klacht.
Ik ben een pure Turk.
pi_76158069
Ik zeg het alleen tegen mensen als ik het meen, en niet omdat het toevallig een trend is om het tegen iedereen te zeggen als gebaar van vriendelijkheid. Daar gebruik ik dan wel andere woorden voor. Ik zeg ook niet elke dag dat ik van m'n ouders hou, dan verliest het echt z'n waarde. Ik bewaar het voor speciale momenten.

je hebt ook van die "stelletjes" die dan een datum op hun hyves hebben staan, want op die dag kregen ze verkering, en dan daaronder zo van: Ik wil je nooit meer kwijt, jij bent mijn schatje voor altijd!

En dan hebben ze nog maar 4 dagen verkering ofzo. Hoeveel betekenis heeft het dan nog...
Ook grappig dat ze dan na een (klein) tijdje weer een nieuw vriendje/vriendinnetje hebben en dan precies hetzelfde zeggen.

[ Bericht 24% gewijzigd door -Strawberry- op 28-12-2009 21:37:29 ]
pi_76158847
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:32 schreef -Strawberry- het volgende:

je hebt ook van die "stelletjes" die dan een datum op hun hyves hebben staan, want op die dag kregen ze verkering, en dan daaronder zo van: Ik wil je nooit meer kwijt, jij bent mijn schatje voor altijd!

En dan hebben ze nog maar 4 dagen verkering ofzo. Hoeveel betekenis heeft het dan nog...
Ook grappig dat ze dan na een (klein) tijdje weer een nieuw vriendje/vriendinnetje hebben en dan precies hetzelfde zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2009 21:47:27 ]
pi_76159286
ja, al die 14 jarige meisjes die voor altijd van hun vriendinnetje houden
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_76159336
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:23 schreef griekjeee het volgende:

[..]

Ik heb ook zo'n vriendin. Iedere keer is het weer 'de ware' en als het dan uit is en ik haar ermee confronteer dan ben ik natuurlijk weer de harteloze bitch.
Haha geweldig, een vriendin van mij is ook zo.

Haar huidige vriendje is altijd: "DE WARE" en houd meteen van diegene.

Wat ik ook erg vind dat is als je dit verteld.

"Ik geloof er gewoon niet in dat mensen na 5 maanden echt van elkaar kunnen houden, dat is verliefdheid die een spelletje met je speelt"

"Ja ik weet dat het zo gaat, maar dit is ECHT WAAR HOOR!"

Haha ... tuurlijk....

En dan gaat het 'uit' en dan is het in een keer; WHAT EEN KLOOTXXZAK.
Ik erger mij ook aan de mensen die meteen dit soort dingen zeggen.

"Love you forever and ever, you and me together for always!!! I never want to LEAVE YOU, Can't LIVE WITHOUT YOU"

Tering hey, neem een realiteit pil ofzo.
pi_76161196
heel herkenbaar dit voor mij, had precies hetzelfde tijdens mijn eerste verkering.
nu heb ik in de gaten hoe stom het was en doe het hopelijk nooit weer:P
  maandag 28 december 2009 @ 22:47:10 #27
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_76161823
Ik heb het enkel tegen m'n vriendje gezegd destijds. (of ik het ook echt meende/voelde denk het niet.. te jong om het te begrijpen denk ik).
Zou het niet snel tegen familie/vrienden kunnen zeggen, tenminste niet in de serieuze belading die het heeft. Denk ook vooral omdat ik niet weet wanneer je van iemand houdt.. niet voel of het zo is.
  maandag 28 december 2009 @ 22:50:23 #28
120364 Electrocute
Girls don't poop
pi_76161985
Ik vind dat er wel een beetje te zwaar aan getild wordt. Ik heb ook het idee dat mensen er heel krampachtig mee omgaan, soms juist omdat ze vinden dat er niet te licht mee om moet worden gesprongen.

Zeg het gewoon als je er zin in hebt. Ik kan het dan ook vol liefde roepen tegen een collega, of de buschauffeur die zo lief is om even op me te wachten. Stiekem is het toch altijd wel duidelijk welke waarde er aan hangt.
Legally, it's questionable. Morally, disgusting. Personally, I like it.
pi_76162972
quote:
Op maandag 28 december 2009 22:47 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb het enkel tegen m'n vriendje gezegd destijds. (of ik het ook echt meende/voelde denk het niet.. te jong om het te begrijpen denk ik).
Zou het niet snel tegen familie/vrienden kunnen zeggen, tenminste niet in de serieuze belading die het heeft. Denk ook vooral omdat ik niet weet wanneer je van iemand houdt.. niet voel of het zo is.
Nou als je echt van iemand houdt, dan voel je dat wel hoor
  maandag 28 december 2009 @ 23:26:55 #30
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_76163728
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:08 schreef L0t.. het volgende:
Nou als je echt van iemand houdt, dan voel je dat wel hoor
Weet het niet.. heb het niet echt bij familie of vrienden.
Terwijl ik wel goede band heb met m'n pa en lieve vriendinnetjes heb
pi_76164107
quote:
Op maandag 28 december 2009 23:26 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Weet het niet.. heb het niet echt bij familie of vrienden.
Terwijl ik wel goede band heb met m'n pa en lieve vriendinnetjes heb
Ik heb het ook alleen bij mijn vriend hoor. Ook wel bij mijn moeder, broertje en zusje, maar toch niet op een zelfde manier als bij m'n vriend.
pi_76165040
Een aantal jaar geleden had ik een vriendin. Een paar dagen nadat we elkaar hadden leren kennen waren we samen. Een paar dagen daarna zei ze dat ze van me hield. Een paar weken later waren we uit elkaar. Een paar weken daarna had ze een nieuwe vriend. Op haar msn stond dat ze van hem hield na enkele dagen.

'Houden van' wordt tegenwoordig veel te snel gebruikt. De term heeft veel van zijn waarde verloren. De echte betekenis ervan is verwaterd. Quick Love is de trend van tegenwoordig.
pi_76165482
Ik zeg het helemaal niet snel. Als een man dat binnen 'n paar maanden tegen me zegt raak ik in blinde paniek denk ik. Dat wordt zo'n 'dank je ' situatie.
pi_76166647
Ik kán amper 'ik hou van je zeggen' tegen m'n vriend omdat dat -vooral in zo'n typisch romantisch filmmoment- zo ontzettend cliché overkomt. Meestal ga ik dan gewoon maar huilen en dan zeg ik 'ja sorry, het was even zo'n 'ik hou van je' moment'.
  dinsdag 29 december 2009 @ 00:57:37 #35
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_76166939
Ik vind het sowieso vet moeilijk om te zeggen, snap niet dat mensen het zo licht kunnen gebruiken
Heb het enkel ooit tegen m'n ex gezegd en dan alleen als ik echt overmand werd door liefde (of als ze het tegen mij zei natuurlijk )
Ik probeer bij m'n huidige vriendin het bij complimentjes te houden, maar 1 dezer dagen flap ik het er uit ben ik bang, dus bij voorbaat al sorry voor mijn hypocrisie, want het is pas enkele weken echt wat
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  dinsdag 29 december 2009 @ 01:00:01 #36
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_76167001
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:57 schreef kingmob het volgende:
Ik vind het sowieso vet moeilijk om te zeggen, snap niet dat mensen het zo licht kunnen gebruiken
Heb het enkel ooit tegen m'n ex gezegd en dan alleen als ik echt overmand werd door liefde (of als ze het tegen mij zei natuurlijk )
Ik probeer bij m'n huidige vriendin het bij complimentjes te houden, maar 1 dezer dagen flap ik het er uit ben ik bang, dus bij voorbaat al sorry voor mijn hypocrisie, want het is pas enkele weken echt wat
Je hebt een vriendinnetje?
  dinsdag 29 december 2009 @ 01:00:47 #37
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_76167023
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:00 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Je hebt een vriendinnetje?
Ja
Het is ongelofelijk
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_76167076
Mwa, moet je het daarom maar niet zeggen?
Ik vergelijk het zelf liever met complimentjes. Het liefst zeg ik ze alleen als ik het echt meen. Maar soms maak je complimentjes die je niet meent om de verstandhouding te verbeteren. Zo ook met ik hou van je. Ik hield het vroeger een stuk meer voor me, maar nu zeg ik het wel liever wat vaker. Zo lang je niet overdrijft zie je de ander toch opbloeien als je die woorden zegt.
Een relatie is nou eenmaal gebaseerd op vertrouwen en erkenning. Met die simpele woorden zorg je daar toch snel voor.
pi_76167097
quote:
pi_76167131
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 00:44 schreef Kieswiel het volgende:
Ik kán amper 'ik hou van je zeggen' tegen m'n vriend omdat dat -vooral in zo'n typisch romantisch filmmoment- zo ontzettend cliché overkomt. Meestal ga ik dan gewoon maar huilen en dan zeg ik 'ja sorry, het was even zo'n 'ik hou van je' moment'.
Dat vind ik dan ook weer een tikje overdreven .
pi_76167165
Ik ben er zelf heel zuinig mee. Ik zeg het alleen als ik het meen en ervan overtuigd ben en dat is pas 2 keer gebeurd binnen een relatie.

Maar als ik hier de topics aanschouw, dan zijn er bijzonder problematische relaties van 1 of 2 maanden, maar waarin er oh zo veel van elkaar gehouden wordt.
Flikker op, na 1 of 2 maanden ken je de persoon nog niet eens waarvan je beweert te houden.
  dinsdag 29 december 2009 @ 01:13:48 #42
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_76167291
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:20 schreef vosss het volgende:
Die wou ik zeggen
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
pi_76168425
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 01:05 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dat vind ik dan ook weer een tikje overdreven .
Is ook zo, maar zo'n opzwellende vlaag van Liefde is voor mij best intens. Kan er vrij weinig aan doen.
  dinsdag 29 december 2009 @ 02:35:51 #44
277031 Zhe-AnGeL
Ikke ist lievt
pi_76168439
Wat is er nu mis met iemand lief vinden en ervan houden?
is toch lieffffffffffff
Snollebolt
pi_76169603
Voor meiden is het meer een trend geworden lijkt het wel, jongens zie ik het nog niet zo snel zeggen. Heb er zelf ook moeite mee om te zeggen, maar zeg het wel tegen mensen die ik echt waardeer en waar ik van houd.
  dinsdag 29 december 2009 @ 08:38:14 #46
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_76169683
Ach, wat een onzin. Ik hou van broodjes doner, bier, koffie, en cigaretten. Ik hou ook van poepen en slapen. Maar als ik het over mensen heb moet ik het ineens beperken tot één persoon? Mijn hart is een pretpark joh, iedereen is welkom. Maar als je je misdraagt moet je naar huis.

Wat triest is, zijn de mensen die ervan overtuigd zijn dat woorden gelijk staan aan gevoelens.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_76169761
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 08:38 schreef Pinterman het volgende:
Wat triest is, zijn de mensen die ervan overtuigd zijn dat woorden gelijk staan aan gevoelens.
Dat ligt maar net aan de context. Als je eenmaal 'Ik hou van je' tegen iemand hebt gezegd, what's next?

Als een meisje na drie dagen al tegen me zegt dat ze van me houdt, begin ik direct te twijfelen aan haar mentale gesteldheid en is het einde nabij
Only when the power of love is greater than the love for power, there will be peace
pi_76170619
Ik zie in mijn omgeving eigenlijk niet veel dat er veel of snel wordt gezegd ik hou van je.
Zelf heb ik ook niet snel dat ik dat zeg.
Maar ik heb me wel eens bij mijn ex schuldig gemaakt aan wat te vaak zegen ik hou van je, meer om bij haar aan te geven hoe serieus ik over haar dacht.
Zelf had ze er nog meer moeite mee, maar dat kwam omdat ze het niet echt gewend was, en het nog specialer vond om te zeggen(al helemaal als ze het zelf zei) vandaar dat ze het dan zelf neit zo vaak zei, wat ik soms lastig vondt, maar toch maar accepteerde, en dat uit andere dingen haalde en opmaakte.
Gisteren is het verleden, morgen is de toekomst, je leeft nu in het heden!
  dinsdag 29 december 2009 @ 09:57:29 #49
253853 Grimbert
Bleep bleep boem!
pi_76170962
Mij maakt het niet zoveel uit hoe snel iemand "ik hou van je" zegt, de manier waarop iemand het brengt zegt vaak wel genoeg.
Zelf zeg ik het niet zo snel, alleen als ik het echt meen.
Ja, behalve soms.
pi_76172860
quote:
Ach, wat een onzin. Ik hou van broodjes doner, bier, koffie, en cigaretten. Ik hou ook van poepen en slapen. Maar als ik het over mensen heb moet ik het ineens beperken tot één persoon? Mijn hart is een pretpark joh, iedereen is welkom. Maar als je je misdraagt moet je naar huis.

Jij uit nooit je gevoelens met woorden? Dat heet communicatie.
  dinsdag 29 december 2009 @ 11:22:49 #51
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_76173063
TS gaat teveel om met pubermeisjes, ik zie dit namelijk alleen bij die groep onzekere naïeve jonge meisjes. Verstandige mensen die een goeie leeftijd hebben bereikt ( ) zeggen dat alleen als ze het echt menen. Ken eigenlijk niemand boven de 21 die dat zo snel uit zoals TS het beschrijft. Een (vage) vriendin van me zei dat toen ook na 2 maanden over haar vriend, maar goed, die valt ook wel onder de categorie "onzekere naïeve jonge meisjes"...
Don't let my username fool you...
pi_76173204
quote:
Op maandag 28 december 2009 20:22 schreef oddeyed het volgende:
Mee eens, vind het zelf ook altijd een beetje irritant als mensen dat té snel roepen. Kom op joh, na een paar dagen ken je elkaar nog helemaal niet goed genoeg om dat te weten en als je het zo moet uitdragen, ben je er blijkbaar nogal onzeker over.
Ik vertel mijn familie zelden dat ik om ze geef, andersom ook niet trouwens, maar dat ik wel om ze geef is vanzelfsprekend en dat hoef ik dan ook niet zo duidelijk te laten merken. Gewoon, omdat ze dat wel weten.
Ik zie het helemaal niet als vanzelfsprekend dat je om iemand geeft enkel en alleen omdat je wat genetisch materiaal deelt met die persoon. Het gros van mijn familie vind ik totaal niet interessant en een aantal hoef ik ook niet eens te zien. Ondanks dat ik totaal geen ruzie heb (gehad) met die mensen. Het klikt gewoon niet. Net als met vele andere mensen die hier op aarde rondlopen. Waarom zouden zij dan specialer zijn dan die 6 miljard anderen?

Voor mij heeft "ik hou van je" een diepe lading en betekenis als het om personen gaat. Ik heb het dan ook nog maar bij 2 personen gebruikt. Een vriendin die veel voor mij betekent heeft (niet eens een ex ) en mijn vriendin. Bij haar "pas" na een hele tijd verkering
quote:
In principe heb je een relatie met alle mensen die je kent. De aard van de relatie verschilt per persoon. Dus dat men dat woord snel gebruikt, snap ik wel enigszins.
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:02:35 #53
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_76174557
Woorden en zinnen krijgen op den duur soms een andere betekenis. Ze dragen soms niet meer hetzelfde uit als een aantal jaren geleden het geval was. Je zou er dus verstandig aan doen om de betekenis achter de woorden te achterhalen, om zodoende te beseffen wat er aan de hand is als die woorden gebruikt worden.

Mensen houden nu sneller van elkaar, maar de betekenis van de zin is veranderd. Dit is dus meer een taalkundig issue dan een R&P issue. Misschien is een schopje naar het taalforum op zijn plaats.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_76174568
Wat vinden jullie een normaal tijdsbestek om het te uiten? Natuurlijk is dit dus lastig in tijd uit te drukken. Na een maand? En jaar?
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:03:36 #55
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_76174594
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef synnath het volgende:
Wat vinden jullie een normaal tijdsbestek om het te uiten? Natuurlijk is dit dus lastig in tijd uit te drukken. Na een maand? En jaar?
Dat ligt volgens mij heel erg aan de personen zelf, de heftigheid van alles.. je gevoelens. Daar kan je niks over zeggen
  dinsdag 29 december 2009 @ 12:12:00 #56
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_76174909
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef synnath het volgende:
Daar zou je best een formule voor kunnen schrijven, met als factoren de tijd dat je samen bent, hoe vaak je per jaar naar de kerk gaat, hoe oud je bent, welk geboortejaar je hebt, hoeveel relaties je achter de rug hebt, hoeveel van die relaties de ander uitmaakte, en of je man of vrouw bent.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_76175542
ik zeg het eigenlijk alleen tegen mijn vriend. En toen ik hem het voor het eerst zei, weet niet hoe lang we toen een relatie hadden, zei ik ook zo van

"Ok, dit gaat vast heel eng klinken, maar ik denk dat ik van je hou "

Want het is gewoon, voor mij in ieder geval, niet iets wat ik tegen iedereen zeg. We zeggen het wel met regelmaat tegen elkaar inmiddels zo van 'had ik vandaag al gezegd dat ik van je hou?? '

Maar het is wel exclusief.. familie en vrienden houd ik ook van, op een andere manier, maar dat zeg ik eigenlijk nooit zo letterlijk tegen ze; dat weten ze wel. Bij mijn vriend (en inmiddels verloofde) heb ik die behoefte wel om dat openlijk te uiten en te zeggen en het werkt voor ons
Ja doei.
pi_76177423
Eens met TS.
Gelukkig heb ik door schade en schande geleerd en kan ik onderhand wel aanvoelen wanneer ik het serieus moet nemen als iemand roept mij geweldig te vinden of van mij houdt. Als iemand dat bijvoorbeeld zegt terwijl hij/zij nooit een afspraak nakomt of mij pas kent denk ik ´zal wel´.
Ik heb wel eens gezegd dat ik dat soort woorden in zo´n stadium echt niet serieus kan nemen, maar daar wordt niet echt serieus op gereageerd.
En zelf vind ik het ook fijn om mijn genegenheid of liefde te uiten maar dat doe ik ook niet zomaar en pas als ik het gevoel heb dat ik iets met iemand heb opgebouwd.
zelfde als diginoob
pi_76229062
Ik wacht zelf altijd even met die woorden, ze hebben voor mij zeker nog waarde en zeg het ook alleen als ik dat heel oprecht voor een bepaald persoon voel
Wat je nu op hyves inderdaad vaak ziet dat meisjes elkaars hartsvriendin kunnen zijn na een dag of twee moet je denk ik maar wat met een korrel zout nemen, das gewoon puberteit en daar hoort een flinke dosis drama en suspense bij
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift, that's why it is called the present.
pi_76433551
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
ik zeg het eigenlijk alleen tegen mijn vriend. En toen ik hem het voor het eerst zei, weet niet hoe lang we toen een relatie hadden, zei ik ook zo van

"Ok, dit gaat vast heel eng klinken, maar ik denk dat ik van je hou "

Want het is gewoon, voor mij in ieder geval, niet iets wat ik tegen iedereen zeg. We zeggen het wel met regelmaat tegen elkaar inmiddels zo van 'had ik vandaag al gezegd dat ik van je hou?? '

Maar het is wel exclusief.. familie en vrienden houd ik ook van, op een andere manier, maar dat zeg ik eigenlijk nooit zo letterlijk tegen ze; dat weten ze wel. Bij mijn vriend (en inmiddels verloofde) heb ik die behoefte wel om dat openlijk te uiten en te zeggen en het werkt voor ons
Klinkt herkenbaar
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_76434506
quote:
helaas maar al te waar
Het is iets dat moet groeien in de tijd en twee weken is daarvoor echt te snel...
Juin uit Eigen Tuin!
pi_76434792
Ik vind het ook vreselijk irritant als het te pas en te onpas wordt gebruikt. Een ex van me gebruikte het ook te pas en te onpas, ook nu nog steeds. Ik ben onweerstaanbaar, dat snap ik wel, maar ik word er echt enorm pissig van.
pi_76435710
Ik ben er pas achter gekomen dat ik ECHT van mijn vriend hield, toen hij het uit had gemaakt.
Nu we weer bij elkaar zijn, is dat nog altijd niet veranderd, dus zeg ik dit ook vaak tegen hem.
Het maakt mij niet uit hoe vaak ik of hij het zeg, want ik zie in zijn ogen dat hij het meent en ik meen het ook... (klinkt cliché en cheesy, maar het is zo) En ik vind altijd dat we tijdens de sex of vrijpartijen elkaar het beste kunnen laten zien wat we voor elkaar voelen.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 13:40:38 #64
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_76435738
quote:
Mijn hart is een pretpark joh, iedereen is welkom. Maar als je je misdraagt moet je naar huis.

Mooie uitspraak maar bedoel je niet hetzelfde als:
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik hou van iedereen, maar snap welke manier je bedoelt. eens met klacht.
??
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:02:06 #65
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_76436465
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 11:22 schreef Metalfreak het volgende:
TS gaat teveel om met pubermeisjes, ik zie dit namelijk alleen bij die groep onzekere naïeve jonge meisjes. Verstandige mensen die een goeie leeftijd hebben bereikt ( ) zeggen dat alleen als ze het echt menen. Ken eigenlijk niemand boven de 21 die dat zo snel uit zoals TS het beschrijft. Een (vage) vriendin van me zei dat toen ook na 2 maanden over haar vriend, maar goed, die valt ook wel onder de categorie "onzekere naïeve jonge meisjes"...
Eens.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:10:00 #66
92928 kadoter
It's the cable guy
pi_76436801
Eens!
Could it be that the rallying idea of Europe is merely a front for the very opposite of all that Europe stands for, namely rejection of democracy, freedom, separation of powers, transparency and political accountability? (U. Beck)
pi_76437705
#care
pi_76437998
Ik zeg ook wel eens tegen mijn beste (harts)vriendin dat ik van haar hou. Doe ik ook, uiteraard op een andere manier dan dat ik van mijn vrouw hou maar toch.
pi_76438168
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:31 schreef Opkloter het volgende:
#care
dat dus.

Evenals dat ik het bij mensen die het te snel zeggen word ik eigenlijk ook erg moe van mensen die er zo'n ontzettend zwaar begrip aan 'ik houd van je' hangen. dikke care man, laat het een ieder zelf beslissen hoe zij het indelen. Het is net zo kinderlijk om naar dat magische 'ik hou van je' te verlangen als dat je de eerste beste one night stand omarmt met dezelfde term.
Doe eens lief!
  dinsdag 5 januari 2010 @ 14:45:30 #70
183691 Just_Shut_Up
Moments we forget...
pi_76438272
Ik zeg het vaak tegen mij ouders, gewoon omdat het zo is. Verder heb ik ook veel moeite om "het" te zeggen.
There is no rehab for stupidity.
pi_76441123
Ik hou van mijn familieleden, en van mijn beste vriend en beste vriendin. Maar dat is natuurlijk anders dan in een relatie. Ik heb nog niet zoveel meegemaakt op relatie-gebied en ik heb het dus ook nog nooit gezegd tegen iemand. Ik hecht me wel snel aan mensen, maar dan is er ook niet gelijk sprake van houden van.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 17:03:02 #72
137556 L.no
Midlife crisis
pi_76444220
quote:
Op maandag 28 december 2009 21:24 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Klopt helemaal. Sowieso mensen die veel te snel gaan in een relatie, binnen een jaar al getrouwd zijn enzo. Hallo, je kent elkaar net
Elkaar kennen en hoelang een relatie is, is toch verschillend?
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_76481912
Van huis uit nooit mee gekregen, was dus al onbekend. Stond altijd verbaasd als een moeder tegen haar dochter zegt, ik hou van je
In mijn vorige relatie te pas en te onpas gezegd of ik t nu (nog) meende of niet. Tegen t einde aan realiseerde ik me dat t een automatisme was en geen oprecht gevoel. Die woorden begonnen hun waarde te verliezen.
Bij mijn huidige vriend vrij snel t gevoel van houden van gehad maar weggedrukt, andersom was t ook zo alleen uitte hij t wel. Ging ik niet op in, bleef beperkt bij 'ben gek op je'.
Nog een heel toepasselijk nummer gedraaid Van guus meeuwis ik ook van jou

Voel t wel, maar zeg t zelden tot nooit. áls ik t zeg is t oprecht en wordt ik ook overvallen door t houden van gevoel.
pi_76487550
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 17:03 schreef L.no het volgende:

[..]

Elkaar kennen en hoelang een relatie is, is toch verschillend?
Dat is waar, maar je leert elkaar nooit zo goed kennen als wanneer je echt een relatie hebt. Dat is wat mij betreft toch een heel andere band dan gewoon vrienden zijn. En veel relaties worden natuurlijk niet vooraf gegaan door jaaaarenlange innige vriendschap.
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:43:37 #75
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_76487854
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:36 schreef L0t.. het volgende:
Dat is waar, maar je leert elkaar nooit zo goed kennen als wanneer je echt een relatie hebt. Dat is wat mij betreft toch een heel andere band dan gewoon vrienden zijn. En veel relaties worden natuurlijk niet vooraf gegaan door jaaaarenlange innige vriendschap.
En dan gaat het uit en blijkt ineens dat ze elkaar bij nader inzien helemaal niet zo goed kennen als ze wel dachten.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:17:03 #76
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_76570383
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 13:40 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Mooie uitspraak maar bedoel je niet hetzelfde als:
[..]

??
Moah bedoel meer dat de meeste mensen maar een dagje blijven Maar je hebt ook van die vakantiegangers die er een weekje een hotel bij boeken
Ik wens je een dolfijne dag
  vrijdag 8 januari 2010 @ 17:35:57 #77
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_76571114
Ach ja, binnen relaties vind ik dit altijd een moeilijke kwestie.
Ik heb niet het idee dat ik nu níet degene heb getroffen waarmee ik oud wil worden, nu klinkt dat logisch maar ik heb geregeld relaties gehad waarbij ik bij aanvang al wist dat ik daar echt geen 50 jaar mee samen zou blijven.
Maar ik heb m'n vriendin nog nooit gezegt dat ik van d'r hou, tuurlijk geef ik om d'r, maak ik me zorgen als ze niet thuis komt rond de tijd dat ze er zou moeten zijn en voelt alles vertrouwd, maar ze hoeft maar vreemd te gaan en het is een kankerwijf, laten we wel wezen.

En bepaalde vrienden en familieleden hebben in de loop der tijd ook het een en ander geflikt of gezegt maar bij hen kan ik echt wel zeggen dat ik ze voor geen goud wil missen, terwijl relaties veelal het loodje leggen bij een vergelijkbaar incident, maar of ik dan van hen (meer) hou of dat ze gewoon belangrijk zijn in m'n leven?
Nu ik er over nadenk heb ik maar tegen éen iemand gezegt dat ik van diegene hield, toen ze inmiddels al overleden was.
Misschien komt het in dat geval wel weer door het veilige aspect, alles ging nog prima vóor dat moment en de verliefdheid was nog duidelijk aanwezig en dat perfecte plaatje blijft dan natuurlijk voor altijd bestaan, nooit geen ruzies gehad, iedere dag geweldig en perfect bij elkaar passend.
Ideaal beeld natuurlijk van hoe de liefde zou moeten zijn, terwijl er ook met haar ongetwijfeld ruzies hadden gekomen en wie weet had ik bij het horen van haar naam inmiddels ook al de kotsneigingen gehad door de dingen die gebeurd zijn in de tussentijd.

Weet dus eigenlijk ook niet echt of ik het eens moet zijn met de OP of niet, je houdt op dat moment gewoon van het beeld dat geschetst wordt, het idee in je hoofd dat dát weleens de ware kan zijn en gaat er dan vol voor en ziet de negatieve kanten niet, dat het een maand of wat later al uit kán zijn betekend voor mij niets, dan heb ik niet minder gehouden van diegene als met iemand die na 3 jaar aangeeft dat ze is vreemdgegaan al is de shock dan groter.
pi_76722400
Oneens.
Ik kan best na 1 week al zeggen dat ik van de ander hou. Daarmee geef ik gewoon aan dat ik serieus om haar geef en door wil met haar.
De lading die deze woordjes voor sommige mensen lijkt te hebben is echt onzin, het betekend dat je liefde voelt voor iemand, en als je dit niet doet wanneer je aan een oprechte relatie begint dan spijt me dat voor jou.
pi_76723746
Ik heb er niet zoveel moeite mee, het is meer wanneer/hoe ik het zeg dan echt dat ik het zeg. Ik heb het gezegd tegen vrouwen waar ik zeker geen honderd mee wilde worden, ook toen niet. Meestal kan je wel aanvoelen hoeveel het betekent wanneer het gezegd wordt, toch?
pi_76723971
Herkenbaar allemaal! Heb t er met vriendlief n x over gehad dat mensen het vaak alleen maar zeggen om t terug te horen. en heb t na n maand of 4 met mn dronken kop na het stappen geroepen...

(en dan nog beledigd zijn dat t niet terug wordt gezegd ook )
pi_76724087
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 15:22 schreef Tijntjes het volgende:
Oneens.
Ik kan best na 1 week al zeggen dat ik van de ander hou. Daarmee geef ik gewoon aan dat ik serieus om haar geef en door wil met haar.
De lading die deze woordjes voor sommige mensen lijkt te hebben is echt onzin, het betekend dat je liefde voelt voor iemand, en als je dit niet doet wanneer je aan een oprechte relatie begint dan spijt me dat voor jou.
Op zich vind ik dit ookwel een hele aardige benadering
En zolang je het ook meent en niet uit automatisme doet is er eigenlijk mis mee.
Maar hoe vaak hoor je niet I love you als holle frase...
Juin uit Eigen Tuin!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')