Wat Nan (hoiquote:Op maandag 28 december 2009 20:20 schreef NanKing het volgende:
Veramerikanisering waar te pas en te onpas 'I love you' wordt gebruikt.
Klopt, zo goed als niet tijdsgerelateerd, maar iemand die het na een week of 2 al roept is of wanhopig of meent het niet in mijn ogen. Wat mij betreft toon je pas echt dat je van iemand houdt, door veel voor die persoon over te hebben, moeite in je relatie steken en o.a. dingen opofferen, niet enkel bij woorden wanneer je iemand leuk vindt.quote:Op maandag 28 december 2009 20:52 schreef griekjeee het volgende:
Wat vind jij een normaal tijdsbestek om het uiten? (afgezien van het feit dat het 'houden van' eigenlijk niet tijd gerelateerd is)
Het houden van (het voelen) niet, maar het uiten ook niet vind je?quote:Op maandag 28 december 2009 21:01 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Klopt, zo goed als niet tijdsgerelateerd, maar iemand die het na een week of 2 al roept is of wanhopig of meent het niet in mijn ogen. Wat mij betreft toon je pas echt dat je van iemand houdt, door veel voor die persoon over te hebben, moeite in je relatie steken en o.a. dingen opofferen, niet enkel bij woorden wanneer je iemand leuk vindt.
Ik heb ook zo'n vriendin.quote:Op maandag 28 december 2009 21:21 schreef Felixa het volgende:
Als ik het alleen op liefdesrelaties betrek, vind ik het echt vreselijk hoe snel mensen die woorden gebruiken, net als het woord "relatie" trouwens.
Vroeger, in mijn tijd,had je gewoon verkering, was je verliefd en als het wat serieuzer werd, noemde je je vriendje dan je vriend.
Tegenwoordig hebben mensen na 3 weken al een relatie en houden ze zo vreselijk van elkaar.
Meteen zo serieus klinkt het allemaal!
Terwijl de eerste maanden je hormonen gewoon helemaal op hol zijn bij een verliefdheid en je elkaar dan moet leren kennen door die roze bril heen.
Ik vind:gewoon lekker lol maken en niet meteen van die serieuze termen gebruiken!
Klopt helemaal. Sowieso mensen die veel te snel gaan in een relatie, binnen een jaar al getrouwd zijn enzo. Hallo, je kent elkaar netquote:Op maandag 28 december 2009 21:21 schreef Felixa het volgende:
Als ik het alleen op liefdesrelaties betrek, vind ik het echt vreselijk hoe snel mensen die woorden gebruiken, net als het woord "relatie" trouwens.
Vroeger, in mijn tijd,had je gewoon verkering, was je verliefd en als het wat serieuzer werd, noemde je je vriendje dan je vriend.
Tegenwoordig hebben mensen na 3 weken al een relatie en houden ze zo vreselijk van elkaar.
Terwijl de eerste maanden je hormonen gewoon helemaal op hol zijn bij een verliefdheid en je elkaar dan moet leren kennen door die roze bril heen.
Ik vind: gewoon lekker lol maken en niet meteen van die serieuze termen gebruiken!
quote:Op maandag 28 december 2009 21:32 schreef -Strawberry- het volgende:
je hebt ook van die "stelletjes" die dan een datum op hun hyves hebben staan, want op die dag kregen ze verkering, en dan daaronder zo van: Ik wil je nooit meer kwijt, jij bent mijn schatje voor altijd!![]()
En dan hebben ze nog maar 4 dagen verkering ofzo.Hoeveel betekenis heeft het dan nog...
Ook grappig dat ze dan na een (klein) tijdje weer een nieuw vriendje/vriendinnetje hebben en dan precies hetzelfde zeggen.
Haha geweldig, een vriendin van mij is ook zo.quote:Op maandag 28 december 2009 21:23 schreef griekjeee het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n vriendin.Iedere keer is het weer 'de ware' en als het dan uit is en ik haar ermee confronteer dan ben ik natuurlijk weer de harteloze bitch.
Nou als je echt van iemand houdt, dan voel je dat wel hoorquote:Op maandag 28 december 2009 22:47 schreef Cue_ het volgende:
Ik heb het enkel tegen m'n vriendje gezegd destijds. (of ik het ook echt meende/voelde denk het niet.. te jong om het te begrijpen denk ik).
Zou het niet snel tegen familie/vrienden kunnen zeggen, tenminste niet in de serieuze belading die het heeft. Denk ook vooral omdat ik niet weet wanneer je van iemand houdt.. niet voel of het zo is.
Weet het niet.. heb het niet echt bij familie of vrienden.quote:Op maandag 28 december 2009 23:08 schreef L0t.. het volgende:
Nou als je echt van iemand houdt, dan voel je dat wel hoor
Ik heb het ook alleen bij mijn vriend hoor. Ook wel bij mijn moeder, broertje en zusje, maar toch niet op een zelfde manier als bij m'n vriend.quote:Op maandag 28 december 2009 23:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Weet het niet.. heb het niet echt bij familie of vrienden.![]()
Terwijl ik wel goede band heb met m'n pa en lieve vriendinnetjes heb
Je hebt een vriendinnetje?quote:Op dinsdag 29 december 2009 00:57 schreef kingmob het volgende:
Ik vind het sowieso vet moeilijk om te zeggen, snap niet dat mensen het zo licht kunnen gebruiken
Heb het enkel ooit tegen m'n ex gezegd en dan alleen als ik echt overmand werd door liefde (of als ze het tegen mij zei natuurlijk)
Ik probeer bij m'n huidige vriendin het bij complimentjes te houden, maar 1 dezer dagen flap ik het er uit ben ik bang, dus bij voorbaat al sorry voor mijn hypocrisie, want het is pas enkele weken echt wat
quote:Op maandag 28 december 2009 20:20 schreef NanKing het volgende:
Dat vind ik dan ook weer een tikje overdrevenquote:Op dinsdag 29 december 2009 00:44 schreef Kieswiel het volgende:
Ik kán amper 'ik hou van je zeggen' tegen m'n vriend omdat dat -vooral in zo'n typisch romantisch filmmoment- zo ontzettend cliché overkomt. Meestal ga ik dan gewoon maar huilenen dan zeg ik 'ja sorry, het was even zo'n 'ik hou van je' moment'.
Is ook zo, maar zo'n opzwellende vlaag vanquote:Op dinsdag 29 december 2009 01:05 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Dat vind ik dan ook weer een tikje overdreven.
Dat ligt maar net aan de context. Als je eenmaal 'Ik hou van je' tegen iemand hebt gezegd, what's next?quote:Op dinsdag 29 december 2009 08:38 schreef Pinterman het volgende:
Wat triest is, zijn de mensen die ervan overtuigd zijn dat woorden gelijk staan aan gevoelens.
Jij uit nooit je gevoelens met woorden? Dat heet communicatie.quote:Op dinsdag 29 december 2009 08:38 schreef Pinterman het volgende:
Ach, wat een onzin. Ik hou van broodjes doner, bier, koffie, en cigaretten. Ik hou ook van poepen en slapen. Maar als ik het over mensen heb moet ik het ineens beperken tot één persoon? Mijn hart is een pretpark joh, iedereen is welkom. Maar als je je misdraagt moet je naar huis.
Wat triest is, zijn de mensen die ervan overtuigd zijn dat woorden gelijk staan aan gevoelens.
Ik zie het helemaal niet als vanzelfsprekend dat je om iemand geeft enkel en alleen omdat je wat genetisch materiaal deelt met die persoon. Het gros van mijn familie vind ik totaal niet interessant en een aantal hoef ik ook niet eens te zien. Ondanks dat ik totaal geen ruzie heb (gehad) met die mensen. Het klikt gewoon niet. Net als met vele andere mensen die hier op aarde rondlopen. Waarom zouden zij dan specialer zijn dan die 6 miljard anderen?quote:Op maandag 28 december 2009 20:22 schreef oddeyed het volgende:
Mee eens, vind het zelf ook altijd een beetje irritant als mensen dat té snel roepen. Kom op joh, na een paar dagen ken je elkaar nog helemaal niet goed genoeg om dat te weten en als je het zo moet uitdragen, ben je er blijkbaar nogal onzeker over.
Ik vertel mijn familie zelden dat ik om ze geef, andersom ook niet trouwens, maar dat ik wel om ze geef is vanzelfsprekend en dat hoef ik dan ook niet zo duidelijk te laten merken. Gewoon, omdat ze dat wel weten.
In principe heb je een relatie met alle mensen die je kent. De aard van de relatie verschilt per persoon. Dus dat men dat woord snel gebruikt, snap ik wel enigszins.quote:Op maandag 28 december 2009 21:21 schreef Felixa het volgende:
Ik vind: gewoon lekker lol maken en niet meteen van die serieuze termen gebruiken!
Dat ligt volgens mij heel erg aan de personen zelf, de heftigheid van alles.. je gevoelens. Daar kan je niks over zeggenquote:Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef synnath het volgende:
Wat vinden jullie een normaal tijdsbestek om het te uiten? Natuurlijk is dit dus lastig in tijd uit te drukken. Na een maand? En jaar?
Daar zou je best een formule voor kunnen schrijven, met als factoren de tijd dat je samen bent, hoe vaak je per jaar naar de kerk gaat, hoe oud je bent, welk geboortejaar je hebt, hoeveel relaties je achter de rug hebt, hoeveel van die relaties de ander uitmaakte, en of je man of vrouw bent.quote:Op dinsdag 29 december 2009 12:02 schreef synnath het volgende:
Wat vinden jullie een normaal tijdsbestek om het te uiten? Natuurlijk is dit dus lastig in tijd uit te drukken. Na een maand? En jaar?
Klinkt herkenbaarquote:Op dinsdag 29 december 2009 12:29 schreef motorbloempje het volgende:
ik zeg het eigenlijk alleen tegen mijn vriend. En toen ik hem het voor het eerst zei, weet niet hoe lang we toen een relatie hadden, zei ik ook zo van
"Ok, dit gaat vast heel eng klinken, maar ik denk dat ik van je hou"
Want het is gewoon, voor mij in ieder geval, niet iets wat ik tegen iedereen zeg. We zeggen het wel met regelmaat tegen elkaar inmiddelszo van 'had ik vandaag al gezegd dat ik van je hou??
'
Maar het is wel exclusief.. familie en vrienden houd ik ook van, op een andere manier, maar dat zeg ik eigenlijk nooit zo letterlijk tegen ze; dat weten ze wel. Bij mijn vriend (en inmiddels verloofde) heb ik die behoefte wel om dat openlijk te uiten en te zeggenen het werkt voor ons
helaas maar al te waarquote:Op maandag 28 december 2009 20:20 schreef NanKing het volgende:
quote:Op dinsdag 29 december 2009 08:38 schreef Pinterman het volgende:
Mijn hart is een pretpark joh, iedereen is welkom. Maar als je je misdraagt moet je naar huis.
??quote:Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
ik hou van iedereen, maar snap welke manier je bedoelt. eens met klacht.
Eens.quote:Op dinsdag 29 december 2009 11:22 schreef Metalfreak het volgende:
TS gaat teveel om met pubermeisjes, ik zie dit namelijk alleen bij die groep onzekere naïeve jonge meisjes. Verstandige mensen die een goeie leeftijd hebben bereikt () zeggen dat alleen als ze het echt menen. Ken eigenlijk niemand boven de 21 die dat zo snel uit zoals TS het beschrijft. Een (vage) vriendin van me zei dat toen ook na 2 maanden over haar vriend, maar goed, die valt ook wel onder de categorie "onzekere naïeve jonge meisjes"...
dat dus.quote:
Elkaar kennen en hoelang een relatie is, is toch verschillend?quote:Op maandag 28 december 2009 21:24 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Sowieso mensen die veel te snel gaan in een relatie, binnen een jaar al getrouwd zijn enzo. Hallo, je kent elkaar net
Dat is waar, maar je leert elkaar nooit zo goed kennen als wanneer je echt een relatie hebt. Dat is wat mij betreft toch een heel andere band dan gewoon vrienden zijn. En veel relaties worden natuurlijk niet vooraf gegaan door jaaaarenlange innige vriendschap.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 17:03 schreef L.no het volgende:
[..]
Elkaar kennen en hoelang een relatie is, is toch verschillend?
En dan gaat het uit en blijkt ineens dat ze elkaar bij nader inzien helemaal niet zo goed kennen als ze wel dachten.quote:Op woensdag 6 januari 2010 16:36 schreef L0t.. het volgende:
Dat is waar, maar je leert elkaar nooit zo goed kennen als wanneer je echt een relatie hebt. Dat is wat mij betreft toch een heel andere band dan gewoon vrienden zijn. En veel relaties worden natuurlijk niet vooraf gegaan door jaaaarenlange innige vriendschap.
Moah bedoel meer dat de meeste mensen maar een dagje blijvenquote:Op dinsdag 5 januari 2010 13:40 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
![]()
Mooie uitspraak maar bedoel je niet hetzelfde als:
[..]
??
Op zich vind ik dit ookwel een hele aardige benaderingquote:Op dinsdag 12 januari 2010 15:22 schreef Tijntjes het volgende:
Oneens.
Ik kan best na 1 week al zeggen dat ik van de ander hou. Daarmee geef ik gewoon aan dat ik serieus om haar geef en door wil met haar.
De lading die deze woordjes voor sommige mensen lijkt te hebben is echt onzin, het betekend dat je liefde voelt voor iemand, en als je dit niet doet wanneer je aan een oprechte relatie begint dan spijt me dat voor jou.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |