abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76130931
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
  maandag 28 december 2009 @ 09:03:15 #2
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_76130977
verdeding..
pi_76131175
Hehe, die TT

* Ruud verlangt terug naar Greene en Leonard
pi_76131387
quote:
Op maandag 28 december 2009 09:03 schreef ursel het volgende:
verdeding..
Geen koffie op, je weet toch.
Elite
Tegen TTIP
  maandag 28 december 2009 @ 09:36:18 #5
63192 ursel
pi_76131404
quote:
Op maandag 28 december 2009 09:35 schreef Happel het volgende:

[..]

Geen koffie op, je weet toch.

ooooh... een verdediding..
Juist ja.

Koffie??
pi_76131432
quote:
Op maandag 28 december 2009 09:36 schreef ursel het volgende:

[..]

ooooh... een verdediding..
Juist ja.

Koffie??
Nog steeds geen koffie op.

Ga het meteen halen.
Elite
Tegen TTIP
pi_76131467
pi_76132397
Wat dacht je van een waardeloze aanval
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  maandag 28 december 2009 @ 12:27:32 #9
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_76135790
Deze TT begrijp ik niet? Vlaar is een held
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  Moderator maandag 28 december 2009 @ 12:34:57 #10
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_76136066
quote:
Op maandag 28 december 2009 07:39 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Zo kanker zeg
Heb je Ado - Feyenoord uberhaupt live gezien?
Ik wel en het was billenknijpen zowel bij Ado als bij Heerenveen .
Ga dan vragen aan mensen die er bij waren .
Staat trouwens ook gewoon letterlijk in het wedstrijdverslag op www.feyenoord.nl dat Feyenoord ver terug werd gedrongen

En tegen de toppers stond het idd als een huis ...
5-1 verlies bij de neuzen en 1-3 thuis tegen PSV

Droom maar lekker verder nerdje , ik spreek je wel weer over 2 weken als het een keer niet mee zat . Kijken wat er dan over is van je misplaatste enthousiasme
Je probeert het nu in het belachelijke te trekken, om je eigen overdreven negativisme goed te praten.
Ik zeg helemaal niet dat het "als een huis stond" tegen alle topploegen.
Alleen: tegen de huidige koploper werd 1-1 gespeeld en tegen de landskampioen in de uitwedstrijd ook. En je staat niet vierde dankzij meer geluk dan wijsheid. Dat kan misschien na twee of drie wedstrijden nog zo zijn, niet na een hele seizoenshelft. Dan verdién je die plek gewoon.

Maar je frustratie loopt wel érg hoog op, dus ik kap met deze discussie.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_76136572
quote:
Op maandag 28 december 2009 12:27 schreef Morpheus2002 het volgende:
Deze TT begrijp ik niet?
Sarcasme ook niet blijkbaar.
-
pi_76143708
Hup Feyenoord
pi_76144341
quote:
Daniel Ålund mogelijk naar Fulham

28 december 2009 K fotbolldirekt.com

Daniel Ålund kan mogelijk de overstap maken naar Fulham. De Zweedse speler van Feyenoord's onder 18 was deze maand enige tijd op proef bij het eerste elftal van Fulham. Daar maakte hij een dusdanige indruk dat ze hem binnenkort aan het werk willen zien in een oefenduel van het tweede elftal. In de tussentijd mag hij op proef komen bij het Spaanse Mallorca. In een reactie gaf de Zweed zelf aan een voorkeur te hebben voor Fulham. Volgens de berichtgeving wil Feyenoord vanwege de financiele situatie niet met hem door.
Kende deze speler niet eens. Apart dat hij vanwege de financiële situatie vertrekt, of denken ze nog wat centen voor hem te kunnen vangen?
Elite
Tegen TTIP
pi_76148408
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:59 schreef Happel het volgende:

[..]

Kende deze speler niet eens. Apart dat hij vanwege de financiële situatie vertrekt, of denken ze nog wat centen voor hem te kunnen vangen?
Heel raar verhaal idd. Straks zijn al onze ervaren spelers + de jeugdtalenten weg. Dan hou je ook alleen maar kneuzen over.
-
pi_76148472
quote:
'Makaay maakt seizoen af'
Uitgegeven: 28 december 2009 17:22
Laatst gewijzigd: 28 december 2009 17:35

ROTTERDAM - Roy Makaay gaat ervan uit dat hij zijn contract bij Feyenoord dit seizoen uitdient. ''Er speelt op dit moment helemaal niks'', laat de 34-jarige aanvaller op zijn eigen website weten.

De voormalige topschutter heeft het naar eigen zeggen nog steeds prima naar zijn zin bij de Rotterdamse club waar hij onder de nieuwe trainer Mario Been niet meer op een vaste basisplaats kan rekenen.

''Mijn gezin is gelukkig in Rotterdam'', geeft Makaay aan. ''Natuurlijk had ik dit seizoen meer willen scoren en daarmee mijn ploeg meer willen helpen.

Maar de trainer heeft zijn eigen plannen met een team en kiest voor andere spelers. Het is dan ook nog zo dat de ploeg geweldig presteert en dat is het allerbelangrijkste, dat vind ik zelf ook. Maar de bank zal nooit wennen.''

Geweldige club

Makaay: ''Het ziet er dan ook naar uit dat ik mijn huidige contract gewoon ga uitdienen in deze geweldige stad en bij deze geweldige club."

"Ik wil ook graag mijn steen bijdragen aan de weg die we zijn ingeslagen met de huidige trainer. We hebben een doel voor ogen met elkaar, daar wil ik graag aan meewerken. Dat verdienen de fans ook, die hebben al genoeg voor hun kiezen gehad.''

Salaris

Makaay is de bestbetaalde speler van het noodlijdende Feyenoord. Om de club tegemoet te komen, heeft hij ermee ingestemd om zijn salaris over een langere periode dan de contractduur (tot medio 2010) uit te smeren.

Hij weet nog niet of hij na dit seizoen zijn loopbaan als profvoetballer voortzet.
-
  maandag 28 december 2009 @ 18:29:06 #16
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_76149722
quote:
Makaay is de bestbetaalde speler van het noodlijdende Feyenoord. Om de club tegemoet te komen, heeft hij ermee ingestemd om zijn salaris over een langere periode dan de contractduur (tot medio 2010) uit te smeren.

Hij weet nog niet of hij na dit seizoen zijn loopbaan als profvoetballer voortzet.
Dat is lekker, niet voetballen en toch betaald krijgen .
2000 light years from home
pi_76170986
quote:
Feyenoord After Wolfsburg Defender Peter Pekarik

The Slovakian international has apparently attracted the interest of Feyenoord...

Dec 21, 2009 3:21:15 PM

According to some reports from Slovakia, highly rated Wolfsburg defender Peter Pekarik has attracted the interest of Eredivisie powerhouse Feyenoord.

Pekarik joined the Wolfe from MSK Zilina in January 2009, but fhe full-back is finding regular first team action hard to come by under new head coach Armin Veh.

Therefore, the Slovakian international could be tempted to leave the reigning Bundesliga champions again in order not to endanger his spot in Slovakia's World Cup squad.

Feyenoord face stiff competition in the race for Pekarik's signature though. Ajax and Borussia Dortmund are also believed to be keeping tabs on the defender.

Pekarik 's current Wolfsburg deal is due to expire in the summer of 2013, meaning that the Wolfe probably won't let go of the defender on the cheap.
bron
Elite
Tegen TTIP
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:20:35 #18
148749 Cantona_No.7
Numquam Moribimur
pi_76171418
Niet aan beginnen, wij ook niet.Hij zit op de bank bij een slecht draaiend wolfsburg.
GREEN AND GOLD TILL THE CLUB IS SOLD
LUHG
  dinsdag 29 december 2009 @ 10:56:41 #19
63192 ursel
pi_76172268
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:58 schreef Happel het volgende:

[..]

bron
Misschien ruilen voor Hofland..
pi_76172595
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 10:20 schreef Cantona_No.7 het volgende:
Niet aan beginnen, wij ook niet.Hij zit op de bank bij een slecht draaiend wolfsburg.
Neuh, lijkt me ook niks. Geloof dat hij ook een rechtsback is, wat we daar dan mee moeten? Fernandez deed het, voor zijn blessure, goed. Dat zou betekenen dat hij hier ook op de bank terecht komt.
Elite
Tegen TTIP
  Moderator dinsdag 29 december 2009 @ 11:35:49 #21
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_76173524
Hoe gaat het eigenlijk met Fernandez? Gaat-ie meteen na de winterstop weer aanhaken of duurt het langer?
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_76181080
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_76182231
quote:
Op maandag 28 december 2009 15:59 schreef Happel het volgende:

[..]

gewoon zonde om langer te houden blijkbaar.
pi_76204905
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 15:12 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

gewoon zonde om langer te houden blijkbaar.
Of zou er nu echt paniek zijn?

Dit seizoen ook weer een giga verlies, aangezien de grootste kostenpost niet vermindert is en inkomsten zullen nagenoeg gelijk of zelfs lager zijn dan vorig jaar.
pi_76253683
quote:
'1. FC Nürnberg wil Makaay als aanvalspartner van Charisteas'

Volgens Die Abendzeitung hoopt 1. FC Nürnberg op een terugkeer van Roy Makaay in de Bundesliga.

31 dec. 2009 08:53:24

Die Abendzeitung bericht dat Makaay zijn carrière voort zou kunnen zetten bij 1. FC Nürnberg, dat momenteel niet goed presenteert in de Bundesliga. Het feit dat de Feyenoord-spits aan het einde van het seizoen transfervrij is, zou een overstap kunnen vergemakkelijken.

Onlangs wees Makaay een andere aanbieding vanuit Duitsland van de hand. Alemannia Aachen kwam van een koude kermis thuis. De aanvaller gaf als reden aan langer bij Feyenoord te willen blijven.

De Rotterdamse club lijkt echter graag mee te willen werken aan een vertrek van de aanvaller. Het salaris van de 34-jarige speler is aan de hoge kant en Feyenoord verkeert nog altijd in financiële moeilijkheden. (GG)
Die twee gaan toch helemaal niet samen voorin?
quote:
Op woensdag 30 december 2009 00:11 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

Of zou er nu echt paniek zijn?
Paniek zal er niet zijn, maar denk wel dat Feijenoord echt grote stappen wil gaan maken qua bezuinigingen. Nog een jaar als de afgelopen is gewoon niet goed voor de toekomstplannen van de club.

[ Bericht 24% gewijzigd door Happel op 31-12-2009 09:45:47 ( ) ]
Elite
Tegen TTIP
  donderdag 31 december 2009 @ 10:30:44 #26
63192 ursel
pi_76254648
Is die Lestienne niet wat??

Lestienne: "Belangstelling wordt ondraaglijk"
pi_76332706
gelukkig nieuw jaar
pi_76337215
quote:
Op zaterdag 2 januari 2010 18:58 schreef TJDoornbos het volgende:
gelukkig nieuw jaar
  zaterdag 2 januari 2010 @ 21:19:40 #29
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76337838
quote:
RR: Luis Pedro naar Excelsior

2 januari 2010 K

Radio Rijnmond meldt dat Luis Pedro voor de tweede seizoenshelft is verhuurd aan Excelsior. Ook Jerson Anes Ribeiro en Miquel Nelom maken de overstap van Jong Feyenoord/Excelsior naar Excelsior.
Elite
Tegen TTIP
pi_76338219
Echt saai zo'n winterstop. Wanneer gaan ze richting Turkije?
  zondag 3 januari 2010 @ 01:56:51 #31
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_76347335
Eigenlijk best een saai seizoen (als het zo doorgaat). Geen extreme prestaties, saai voetbal, nauwelijks transfers .
  maandag 4 januari 2010 @ 01:06:26 #32
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_76386261
quote:
'FC Groningen wil Lucius aan het werk zien in Portugal'

03/01/2010 22:01

Theo Lucius keert mogelijk terug in de Eredivisie bij FC Groningen. De club van trainer Ron Jans heeft de voormalig Feyenoord-middenvelder gevraagd mee te gaan op trainingskamp.

Sinds zijn contract met Feyenoord afgelopen zomer afliep zit Lucius zonder club. Per 1 januari is hij aan de slag gegaan bij FC Den Bosch op amateurbasis, waardoor hij transfervrij naar Groningen kan.

De club hoopt volgens RTV Noord de transfer snel af te ronden. Mocht er deze week een akkoord komen, dan gaat Lucius met FC Groningen mee op trainingskamp naar Portugal.
Ten percent faster with a sturdier frame
  maandag 4 januari 2010 @ 08:11:17 #33
63192 ursel
pi_76388558
quote:
Op maandag 4 januari 2010 01:06 schreef TC03 het volgende:

[..]

maandag 4 januari 2010 @ 21:56:46 #34
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76417175
quote:
Feyenoord start voorbereiding tweede seizoenhelft

Feyenoord is maandagochtend op een winters Varkenoord de voorbereiding op de tweede helft van het seizoen gestart. Trainer Mario Been kon tijdens de eerste groepstraining na de winterstop beschikken over een vrijwel volledige spelersgroep. Alleen Jonathan De Guzman, die een aangepast programma volgt, en de langdurig uitgeschakelde Dani Fernández ontbraken op het trainingsveld.

Onder leiding van fysieke trainer Toine van de Goolberg werd op het bevroren grasveld de vrieskou tegengegaan met een flinke looptraining. Ook Darley nam hieraan deel. De Braziliaanse doelverdediger stond aan het einde van de eerste helft van het seizoen nog aan de kant met een voetblessure. Tim de Cler trainde tijdens het loopgedeelte apart van de groep met hersteltrainer Marcel Cas. De linkervleugelverdediger sloot zich wel aan bij de selectie van Been voor de afsluitende passoefening.

Fernández verblijft momenteel nog in Barcelona. De rechtervleugelverdediger revalideert in de Spaanse stad van een knieblessure en zal aanstaande donderdag terugkeren in Rotterdam. Fernández stapt komende vrijdag net als de rest van de selectie in het vliegtuig naar Turkije, waar Feyenoord een trainingskamp heeft belegd.
quote:
VV Hierden - Feyenoord gaat vooralsnog gewoon door

Het oefenduel in en tegen Hierden van woensdag aanstaande gaat vooralsnog gewoon door. Het speelveld in het Gelderse dorp is momenteel bedekt door een sneeuwlaag. De organisatie laat die nu bewust liggen en zal de sneeuw pas op de speeldag verwijderen, maar heeft laten weten dat de conditie van het veld goed is en er dus gevoetbald kan worden. Indien de situatie verandert, zal Feyenoord dat uiteraard op deze plaats melden. Vv Hierden tegen Feyenoord begint om 14.00 uur.
I was thinking, maybe you could write a story about the problems of golfballs, so the world could see us. We must get the worlds attention for our battle and the golfball liberation army is a non-violent group.
pi_76418122
Komkommertijd
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 4 januari 2010 @ 23:52:14 #36
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76422707
quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:56 schreef Merkie het volgende:
Eigenlijk best een saai seizoen (als het zo doorgaat). Geen extreme prestaties, saai voetbal, nauwelijks transfers .
als het zo doorgaat mag je rustig concluderen dat er een seizoen heel redelijk overleefd is.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_76427576
quote:
Premier League lonkt voor Feyenoorder Slory

Andwelé Slory lijkt zijn langste tijd bij Feyenoord te hebben gehad. Blackburn Rovers heeft zich bij de Rotterdammers gemeld voor de 27-jarige aanvaller. Ook enkele andere clubs uit de Premier League hebben de snelle buitenspeler in het vizier.

Het contract van Slory bij Feyenoord loopt deze zomer af. De oud-speler van Excelsior en Telstar heeft wel een optie tot verlenging, maar als deze wordt gelicht is hij gelijk een van de grootverdieners in De Kuip. Het lijkt daarom uitgesloten dat de verbintenis een vervolg zal krijgen.

Blackburn wil Slory snel aan de selectie toevoegen en tijdens de huidige transferperiode al zaken doen. De tweevoudig international speelt sinds de zomer van 2007 bij Feyenoord. In totaal speelde hij veertig competitiewedstrijden en scoorde zeven keer.

Deze jaargang kreeg Slory aanvankelijk veel vertrouwen van coach Mario Been, maar schaadde hij deze na een vechtpartij met Karim El Ahmadi op de training en negeerde hij op 24 oktober in het duel met VVV-Venlo (1-0 winst) opzichtig aanwijzingen van Denny Landzaat.
De eerste lijkt te gaan vertrekken
pi_76427659
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

veel plezier daar. Denk dat we ook zonder Slory (en zijn minder mentaliteit) Europees kunnen gaan spelen.
pi_76428004
En nummer 2:
quote:
Bruins mag van Feyenoord een nieuwe club zoeken

Luigi Bruins mag op zoek naar een nieuwe club. Zijn zaakwaarnemer Sietje Mouch heeft van de clubleiding van Feyenoord te horen gekregen dat de Rotterdammers niet verder willen met de middenvelder. “Hij mag worden verhuurd of verkocht,” zegt Mouch in Sportweek.

De inmiddels 22-jarige Bruins maakte in de zomer van 2007 de overstap van Excelsior naar Feyenoord, maar is in De Kuip nooit echt doorgebroken. In zijn eerste seizoen kwam hij nog wel tot 27 competitiewedstrijden, maar vorig jaar werd dat aantal al minder. Onder Mario Been komt Bruins nauwelijks meer aan spelen toe.

"Luigi wil slagen bij Feyenoord, hij heeft daar ook de kwaliteiten voor en ik heb gelezen dat de trainer graag zijn hele groep bij elkaar houdt", zei Mouch vorige week nog. Een week later kan hij echter op zoek naar een nieuwe club voor zijn cliënt. ADO Den Haag wordt genoemd als mogelijk nieuwe club voor Bruins, maar Mouch weet niets van die vermeende interesse af.

“Deze week ga ik met Luigi zitten om te kijken wat het beste is”, zegt hij. “Hem kennende wil hij naar een voetballende club. Ergens waar hij als rechtshalf of als nummer tien kan spelen en veel aan de bal is." Mouch zal op zoek gaan naar een club in de Eredivisie: "Ik ben er geen voorstander van dat hij nu al naar het buitenland gaat, een Nederlandse club heeft de voorkeur.”
  dinsdag 5 januari 2010 @ 10:00:25 #40
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76428719
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:01 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Lijkt me geen goede zaak, al kan ik best begrijpen dat het nodig is om de kosten naar beneden te halen.
Elite
Tegen TTIP
pi_76430695
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 09:29 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
En nummer 2:
[..]
echt zonde. Ik hoopte dat Super Mario hem weer kon laten schitteren. Geldt ook voor Slory btw
pi_76430872
Ik had een vraag. Aangezien ik geen clubcard heb en naar Feyenoord-Ajax wil kan ik dan op een vriend z'n clubcard gaan?
pi_76430983
Bruins heeft een elftal nodig dat compleet in zijn dienst speelt. Dat gaat bij Feyenoord niet zo snel gebeuren denk ik. Het mooiste zou zijn als VVV hem huurt en hij daar de rol van Honda over zou nemen.
pi_76431156
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:22 schreef Rattaplan.y het volgende:
Ik had een vraag. Aangezien ik geen clubcard heb en naar Feyenoord-Ajax wil kan ik dan op een vriend z'n clubcard gaan?
Als hij niet gaat. Want je kan per clubkaart maar 1 kaart kopen.
pi_76432295
Nee ikga met de clubcard van iemand die niet gaat, maar dat is dus geen probleem?
pi_76437955
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 10:00 schreef Happel het volgende:

[..]

Lijkt me geen goede zaak, al kan ik best begrijpen dat het nodig is om de kosten naar beneden te halen.
Je kunt hem geen eeuwige krediet geven.
-
pi_76438078
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Bruins heeft een elftal nodig dat compleet in zijn dienst speelt. Dat gaat bij Feyenoord niet zo snel gebeuren denk ik. Het mooiste zou zijn als VVV hem huurt en hij daar de rol van Honda over zou nemen.
Wil Bruins in een minder elftal spelen?
  Moderator dinsdag 5 januari 2010 @ 17:48:58 #48
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_76446094
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:40 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Wil Bruins in een minder elftal spelen?
Hij heeft niet zoveel te willen denk ik. Het is óf op de bank zitten bij Feyenoord, óf bij een wat kleinere club proberen om de draad weer op te pakken als basisspeler.
pi_76446928
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 11:22 schreef Rattaplan.y het volgende:
Betreden op eigen risico.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/232545/1/1/50/jongen-12-mishandeld-tijdens-feyenoord-ajax.html
  dinsdag 5 januari 2010 @ 18:11:56 #50
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76446995
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 14:37 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Je kunt hem geen eeuwige krediet geven.
Heeft hij allang niet meer nodig. Slory is van toegevoegde waarde voor Feijenoord.
Elite
Tegen TTIP
pi_76451004
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 18:11 schreef Happel het volgende:

[..]

Heeft hij allang niet meer nodig. Slory is van toegevoegde waarde voor Feijenoord.
Oh, ik dacht dat het over Bruins ging.
-
  dinsdag 5 januari 2010 @ 22:27:36 #52
53267 TC03
pi_76460740
quote:
Leerdam getroffen door trombose
Uitgegeven: 5 januari 2010 22:21
Laatst gewijzigd: 5 januari 2010 22:22
ROTTERDAM - Feyenoorder Kelvin Leerdam is getroffen door een beginnende trombose in zijn linkerbeen. De 19-jarige verdediger moet daardoor zes weken rust houden.

Hij liep de kwetsuur op tijdens zijn vliegreis naar en vanuit Zuid-Afrika tijdens de kerstvakantie. ''Dit is hartstikke vervelend, vooral voor Kelvin maar ook voor Feyenoord'', liet trainer Mario Been dinsdagavond weten op de website van de Rotterdamse club.

''Hij is een belangrijk onderdeel van de ploeg, maar zijn gezondheid staat voorop.''

Speeltijd

Leerdam kreeg na het snelle wegvallen van aanwinst Dani Fernandez (knieblessure) veel speeltijd van Been. De nieuwkomer deed het goed als vleugelverdediger.

''In eerste instantie zullen jonge jongens als Schenkeveld en De Vrij het gat op moeten gaan vullen, maar we beraden ons op andere oplossingen'', gaf Been te kennen.
Zucht.
pi_76462732
hmm das klote
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:09:35 #54
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_76462812
quote:
Op dinsdag 29 december 2009 09:58 schreef Happel het volgende:

[..]

bron
Ik ken nog wel een spits bij Wolfsburg waar Feyenoord veel meer mee kan
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  dinsdag 5 januari 2010 @ 23:15:40 #55
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76463136
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 22:27 schreef TC03 het volgende:
Zucht.
quote:
Collen en SK Beveren per direct uit elkaar

Na een half jaar hebben Pieter Collen en SK Beveren de samenwerking alweer beëindigd. Het contract van de Belgische verdediger werd maandag ontbonden.

Collen streek in augustus neer bij SK Beveren na minder succesvolle avonturen bij Sint-Truiden en SC Cambuur. Na zestien wedstrijden is het hoofdstuk bij de Tweedeklasser ook gesloten. Ruim een week na het ontslag van trainer Johan Boskamp houdt de 29-jarige oud-Feyenoorder het voor gezien.
Collen is weer vrij en anders Lucius..

Bij Bruins gaat het gelukkig om verhuren in eerste instantie, zou zonde zijn als je eerst zoveel in zo'n jongen geinvesteerd hebt.
I was thinking, maybe you could write a story about the problems of golfballs, so the world could see us. We must get the worlds attention for our battle and the golfball liberation army is a non-violent group.
pi_76465546
quote:

[..]

Zucht.
Een jeugdspeler die noodgedwongen speelt vervangen door een nog jongere minder ervaren speler.
Wat een zet is het toch geweest om Tiendalli weg te doen.

Maar Fernandez gaat al mee op trainingskamp, die moet na een paar oefenpotjes toch wel weer kunnen spelen?
-
pi_76465618
Collen, flikker toch op Als ze die halen daalt m'n vertrouwen in Been en Beenhakker wel flink.
-
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:13:28 #58
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76465793
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:06 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Een jeugdspeler die noodgedwongen speelt vervangen door een nog jongere minder ervaren speler.
Inderdaad. Jeugd gaat boven alles. Maar ja, jij moet ook altijd overal het negatieve van inzien.
Elite
Tegen TTIP
  woensdag 6 januari 2010 @ 00:21:50 #59
53267 TC03
pi_76466060
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:06 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Maar Fernandez gaat al mee op trainingskamp, die moet na een paar oefenpotjes toch wel weer kunnen spelen?
Zie je niet in dat Feyenoord nu een jeugdspeler met waarde rijker is en een kostenpost zonder al te veel toekomst/waarde kwijt is? Je kan niet ontkennen at Leerdam het prima heeft gedaan, en hij is goedkoper dan Tiendalli. Gezien de situatie waarin Feyenoord verkeert is dat uitstekend. Dat je beide rechtsbacks geblesseed raken kan niemand voorspelen.
pi_76466901
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:13 schreef Happel het volgende:

[..]

Inderdaad. Jeugd gaat boven alles. Maar ja, jij moet ook altijd overal het negatieve van inzien.
Zeg ik ergens van niet? Je moet niet doorslaan want we hebben geen 23 jeugdspelers die de top van de eredivisie aankunnen.
-
pi_76466946
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zie je niet in dat Feyenoord nu een jeugdspeler met waarde rijker is en een kostenpost zonder al te veel toekomst/waarde kwijt is? Je kan niet ontkennen at Leerdam het prima heeft gedaan, en hij is goedkoper dan Tiendalli. Gezien de situatie waarin Feyenoord verkeert is dat uitstekend.
Leerdam heeft het prima gedaan ja, maar ook hij is nu weg. Nog even en we moeten de B1 opstellen.
quote:
Dat je beide rechtsbacks geblesseed raken kan niemand voorspelen.
Het is Feyenoord. Daar moet je standaard uitgaan van het ergste rampscenario.
-
  woensdag 6 januari 2010 @ 01:21:37 #62
53267 TC03
pi_76467583
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:52 schreef Ritmo het volgende:
Het is Feyenoord. Daar moet je standaard uitgaan van het ergste rampscenario.
Dus als je bijna failliet bent moet je gewoon elke positie driedubbel bezet hebben volgens jou? Klinkt dat niet een beetje onverstandig? Dan moet je 33 volwaardige selectiespelers hebben.
pi_76469353
quote:

[..]

Zucht.
gewoon de jonkies opstellen tot fernandez er weer is.
pi_76469997
quote:
Op dinsdag 5 januari 2010 23:09 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Ik ken nog wel een spits bij Wolfsburg waar Feyenoord veel meer mee kan
Dzeko?
  woensdag 6 januari 2010 @ 09:14:11 #65
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76470177
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 00:50 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Zeg ik ergens van niet?
Je sarcasme doet vermoeden van niet.
quote:
Je moet niet doorslaan want we hebben geen 23 jeugdspelers die de top van de eredivisie aankunnen.
Ik sla niet door. Constateer alleen maar dat je weer wat te zeiken hebt. In plaats van dit als iets slechts te zien, kan je beter kijken naar de mogelijkheden die dit biedt voor de jeugd. En de jeugd hoeft de top van de eredivisie nog niet aan te kunnen, dat is bijna niet mogelijk. Buiten het feit dat Feijenoord nog lang niet klaar is om mee te draaien in de top van de eredivisie.

Schenkeveld heeft al een verdienstelijke wedstrijd gespeeld, dus die mag best weer een kans krijgen. Leerdam is niet eens een rechtsback trouwens, dus waar hebben we het over.
Elite
Tegen TTIP
pi_76473769
quote:
NEC geeft ook El-Akchaoui transfervrije status

In de zomer wilde Mario Been Youssef El-Akchaoui nog naar Feyenoord halen, maar ging de overgang niet door omdat NEC een transfersom verlangde. Nu, slechts een half jaar later, mag de linksback per direct en transfervrij vertrekken uit Nijmegen. Dat terwijl hij in de eerste seizoenshelft iedere competitiewedstrijd in de basis stond.

Technisch directeur noemt financiële en sportieve redenen voor het opmerkelijke besluit. “De technische leiding geeft voorlopig de voorkeur aan anderen. Gezien de status van Youssef is het beter dat hij een andere uitdaging zoekt”, legt Aalbers uit in Voetbal International. “Ik moet toegeven dat ook het financiële aspect meespeelt. Hij heeft een goed salaris, onze financiële speelruimte speelt dus mee.”

Het afketsen van de transfer naar Feyenoord speelt ook een rol, meent Aalbers, die vintd dat El-Akchaoui sindsdien minder goed presteert. “Pure onzin! Aalbers moet gewoon zeggen dat dit een financiële kwestie is. Klaar”, reageert El-Akchaoui fel. “Ik heb dit seizoen drie goals gemaakt. Door een doelpunt van mij zijn we naar de kwartfinale van de beker gegaan. De club vroeg afgelopen zomer een transfersom voor mij, en nu zou ik om kwalitatieve redenen een andere uitdaging moeten zoeken? Dat gaat er bij mij echt niet in.”

De linksback is bezig aan zijn vierde seizoen bij NEC en miste in de eerste seizoenshelft nog geen enkele minuut. Vorig seizoen was hij in het elftal van Mario Been ook basisspeler en ook in de jaren daarvoor was hij belangrijk voor de Nijmegenaren. Wiljan Vloet lijkt echter schoon schip te willen maken: dinsdag kregen ook Moestafa el Kabir en Joël Tshibamba te horen dat zij transfervrij mogen vertrekken.
Direct halen! Kunnen we de komende seizoenshelft op rechtsback zetten en volgend seizoen mooi op de linksback positie.
pi_76474270
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 09:14 schreef Happel het volgende:

[..]

Je sarcasme doet vermoeden van niet.
Ik word er gewoon nogal zat van dat bij ons altijd dit soort dingen gebeuren.
quote:
Ik sla niet door. Constateer alleen maar dat je weer wat te zeiken hebt. In plaats van dit als iets slechts te zien, kan je beter kijken naar de mogelijkheden die dit biedt voor de jeugd. En de jeugd hoeft de top van de eredivisie nog niet aan te kunnen, dat is bijna niet mogelijk.
Zal toch binnen 1 of 2 jaar moeten dat spelers dat niveau aankunnen.
quote:
Buiten het feit dat Feijenoord nog lang niet klaar is om mee te draaien in de top van de eredivisie.
Het enige verschil tussen ons en Twente is dat zij Ruiz en Stoch hebben. Het verschil zit hem in 1 of 2 aanvallers.
quote:
Schenkeveld heeft al een verdienstelijke wedstrijd gespeeld, dus die mag best weer een kans krijgen. Leerdam is niet eens een rechtsback trouwens, dus waar hebben we het over.
Dat we blijkbaar niet 1 echte rechtsback als reserve hadden toen we het seizoen in gingen.
-
pi_76474296
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Direct halen! Kunnen we de komende seizoenshelft op rechtsback zetten en volgend seizoen mooi op de linksback positie.
Mooi buitenkansje idd.
-
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:44:00 #69
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76477716
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 11:26 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Mooi buitenkansje idd.
Idd, alleen wordt het financieële aspect weer een probleem denk ik. Of zouden Bruins en Slory daarom in verband met een transfer worden gebracht?
pi_76477943
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:44 schreef H.M.Murdock het volgende:

[..]

Idd, alleen wordt het financieële aspect weer een probleem denk ik. Of zouden Bruins en Slory daarom in verband met een transfer worden gebracht?
Je zult toch moeten aangezien De Cler en enkele andere grootverdieners vertrekken. Ik denk dat El-Ak met de helft van hun salaris wel genoegen neemt.
-
  woensdag 6 januari 2010 @ 12:59:46 #71
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76478335
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:49 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Je zult toch moeten aangezien De Cler en enkele andere grootverdieners vertrekken. Ik denk dat El-Ak met de helft van hun salaris wel genoegen neemt.
Natuurlijk maar hoorde ook dat Feyenoord met vBronckhorst en Makaay al een betalingsregeling heeft voor hun salaris, dus weet niet of er op dit moment dan ruimte is voor één salarispost meer.

Verder hoop ik niet dat alle grootverdieners direkt vertrekken (vBronckhorst, dCler, Hofland, Landzaat, Makaay) met uitzondering van de Cler, maar een salarisvermindering accepteren want zie ze nog wel als toegevoegde waarde.
pi_76478436
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 12:59 schreef H.M.Murdock het volgende:

[..]

Natuurlijk maar hoorde ook dat Feyenoord met vBronckhorst en Makaay al een betalingsregeling heeft voor hun salaris, dus weet niet of er op dit moment dan ruimte is voor één salarispost meer.
Je hebt een selectie te onderhouden, er vertrekken deze winter en zomer sowieso 2 of 3 spelers en dat kun je niet blijven opvangen met jochies van 17.
quote:
Verder hoop ik niet dat alle grootverdieners direkt vertrekken (vBronckhorst, dCler, Hofland, Landzaat, Makaay) met uitzondering van de Cler, maar een salarisvermindering accepteren want zie ze nog wel als toegevoegde waarde.
Dat zou nog het allerbeste zijn.
-
pi_76485783
Bron: Feyenoord.nl

Feyenoord heeft woensdagmiddag in een winters Hierden met 0-7 van de plaatselijke zaterdagtweedeklasser gewonnen. Namens de Rotterdammers zorgden Luc Castaignos (3), Stefan Babovic, Roy Makaay, Luigi Bruins en Diego Biseswar voor de treffers. Op een met besneeuwde weilanden omgeven hoofdveld werd het urenlang sneeuwscheppen door tientallen vrijwilligers beloond, want enkele van de Rotterdamse doelpunten waren bijzonder fraai.

Vanwege het wegvallen van Kelvin Leerdam en het al langer uit de roulatie zijn van Dani Fernández testte trainer Mario Been Excelsior-speler Sigourney Bandjar op de rechtsbackpositie. De uit de jeugdopleiding van Feyenoord afkomstige verdediger speelde heel de wedstrijd.

De Rotterdammers kwamen halverwege de eerste helft op voorsprong via Stefan Babovic, die de bal vanaf ruim twintig meter de bal over Hierden-doelman Arjan van Ark schoot. Een klein kwartier later verdubbelde Roy Makaay met een hard schot van dichtbij de score, nadat Jon Dahl Tomasson een diepe bal van Babovic met zijn hoofd panklaar had gelegd.

Been stuurde in de tweede helft een vrijwel compleet ander elftal het veld in, maar invloed op het wedstrijdbeeld had dat niet. Het bleef net als voor de rust eenrichtingsverkeer naar het doel van Hierden. Invaller Luigi Bruins kopte al snel de 0-3 binnen, waarna Luc Castaignos met een geplaatste uithaal vanaf de rand van het strafschopgebied de vierde Feyenoord-treffer liet aantekenen.

De kansen bleven komen voor Feyenoord en het was Diego Biseswar die een kleine twintig minuten voor tijd na een dribbel de 0-5 tegen de touwen schoot. Castaignos kreeg een paar minuten later op zes meter van de doellijn de bal voor zijn voeten en twijfelde geen moment: 0-6.

De jonge aanvaller kende een prima middag in de vrieskou en toonde zich uiterst productief, want ook Feyenoords zevende doelpunt kwam van zijn voet.
  woensdag 6 januari 2010 @ 16:28:37 #74
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76487142
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:00 schreef TJDoornbos het volgende:
Bron: Feyenoord.nl
quote:
Scoreverloop:
0-1 26’ Babovic
0-2 38’ Makaay
0-3 50’ Bruins
0-4 56’ Castaignos
0-5 72’ Biseswar
0-6 74’ Castaignos
0-7 80’ Castaignos

Opstelling Feyenoord: Van Dijk (46’ Mulder); Bandjar, Vlaar (46’ Ignjatovic), Hofland, Bahia (46’ Schenkeveld); Landzaat (46’ El Ahmadi), Tomasson (46’ Bruins), Babovic (59’ Fer); Slory (46’ Wijnaldum), Makaay (46’ Castaignos) en Cissé (46’ Biseswar).
Zonde dat Slory en Cissé niet gescoord hebben voor Feyenoord.
quote:
Bandjar op proef bij Feyenoord

Excelsior-verdediger Sigourney Bandjar is woensdag met Feyenoord mee afgereisd naar Hierden. Feyenoord werkt daar een oefenwedstrijd tegen vv Hierden af.

De 25-jarige Bandjar begon in de basis bij de Rotterdammers op de rechtsbackpositie. Mario Been wil de verdediger van Excelsior aan het werk zien, omdat na Dani Fernández ook Kelvin Leerdam langere tijd is uitgeschakeld met een blessure.

Bandjar staat onder contract bij Excelsior. Met die club heeft Feyenoord een samenwerkingsverband. Mocht Bandjar bevallen, dan kan Been op deze wijze mogelijk een nieuwe verdediger toevoegen aan zijn selectie.
pi_76488457
Wat mij betreft Castaignos eens in de competitie laten debuteren, volgens mij gaat ie er mee maken dan Makaay en Cissé.
-
pi_76488947
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 16:56 schreef Ritmo het volgende:
Wat mij betreft Castaignos eens in de competitie laten debuteren, volgens mij gaat ie er mee maken dan Makaay en Cissé.
Castaignos mag idd best wel snel spelen.
  woensdag 6 januari 2010 @ 18:11:26 #77
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76491747
We speelden tegen Hierden, hè? Niet tegen een eerste divisionist o.i.d.
Elite
Tegen TTIP
pi_76493900
quote:
Op woensdag 6 januari 2010 18:11 schreef Happel het volgende:
Toch mag hij wel een kans krijgen.
pi_76494753
Wel nice dat we weer de 0 hebben gehouden
pi_76494782
quote:
dus ik zeg toch niet dat hij in de basis moet en rugnummer 9 moet krijgen?
pi_76499356
quote:
Feyenoord vindt met Ponte Preta nieuwe club voor Manteiga

David Henrique dos Santos, beter bekend als Manteiga, speelt de komende zes maanden op huurbasis voor Ponte Preta uit Brazilië. De middenvelder werd in de zomer van 2008 door Feyenoord aangetrokken, maar kon in Rotterdam niet overtuigen. In zijn vaderland moet hij het voetbalgeluk zien te hervinden.

Ponte Preta is afkomstig uit de stad Campinas, en strijdt in de tweede divisie van Brazilië en in de hoogste divisie van de staat Sao Paulo. Het afgelopen seizoen eindigde de club in de middenmoot van de Serie B. Op dat lagere niveau moet Manteiga weer zelfvertrouwen op gaan doen zodat hij bij terugkomst in Nederland een bruikbare pion is voor trainer Mario Been.

Peter Bosz, die als toenmalig technisch directeur de speler naar Nederland haalde, was achttien maanden geleden nog vol lof over de komst van de jongeling. “Hij zal nog moeten rijpen, maar een dergelijk talent is op latere leeftijd voor ons niet meer haalbaar", zei hij destijds.
  woensdag 6 januari 2010 @ 21:24:43 #82
268260 Dr.Mikey
pi_76501012
Luc Castaignos inderdaad.
Arsenal wou hem natuurlijk ook niet voor niets.
In elk geval bij de selectie na de winterstop.

Scheelt ook weer geld als hij het gewoon gaat doen.
R.I.P DTS.
pi_76501055
Liverpool had ook interesse
pi_76503498
quote:
Hierden ja, die club waar Makaay en Cissé samen welgeteld 1 keer tot scoren kwamen.
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 6 januari 2010 @ 22:13:53 #85
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76503596
quote:

[..]

Ik weet niet of de vader van El Ak zijn salaris wil betalen

Maar buiten dat gewoon een must voor Feyenoord om te halen. Kijken of Been er wat van kan maken
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 6 januari 2010 @ 22:23:50 #86
268260 Dr.Mikey
pi_76504168
quote:

[..]

Eens !
R.I.P DTS.
pi_76509401
El-Ak mooi halen. contract van GIO verloopt en Makaay is voor mij ook klaar bij Feyenoord. 2 supersalarissen minder, dus dat geeft mooi ruimte voor El-Ak. Niet dat GIO het niet goed doet, maar als je toch moet bezuinigen, ik vind El-Ak niet minderwaardig aan GIO, maar hij is dus wel veel goedkoper en dat geeft bij mij de doorslag
learn from yesterday. live for today and dream of tomorrow
pi_76509928
Feyenoord heeft vorig seizoen zwart/rood gespeeld in het casino en niet gewonnen.
Hier zullen ze de komende 5 jaar nog voor moeten boeten.
  donderdag 7 januari 2010 @ 01:23:35 #89
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_76509954
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 01:21 schreef Karzai het volgende:
Feyenoord heeft vorig seizoen zwart/rood gespeeld in het casino en niet gewonnen.
Vorig seizoen?
pi_76509979
Ze hebben verkeerd gegokt ouwe
pi_76510144
Als er een club geld wil betalen voor Slory mag hij echt meteen weg. Leuk voor in de breedte, maar gezien de financiële situatie, en de leeftijd en kwaliteiten van Slory is dat volgens mij echt een no-brainer. Wellicht kunnen we dan inderdaad de verdediging versterken, want we hebben sowieso maar 1 rechtsback, en die is langdurig geblesseerd. En op linksback twee spelers die waarschijnlijk allebei vertrekken nu of in elk geval over een half jaar. Als Van Bronckhorst wel blijft met een lager salaris (zou me niets verbazen) kan hij wat mij betreft echt de rol van backup gaan vervullen voor de linksbackpositie en als verdedigende middenvelder, en hij kan jongere spelers begeleiden.

En ja, ik had niet verwacht dat ik het ooit zou zeggen, maar Makaay heeft nu ook voor mij wel zijn krediet verspeeld en als hij toch niet speelt kan hij beter nu weg, dat scheelt Feyenoord toch ruim een half miljoen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 7 januari 2010 @ 01:47:10 #92
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_76510191
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 00:52 schreef Suigetsu het volgende:
El-Ak mooi halen. contract van GIO verloopt en Makaay is voor mij ook klaar bij Feyenoord. 2 supersalarissen minder, dus dat geeft mooi ruimte voor El-Ak. Niet dat GIO het niet goed doet, maar als je toch moet bezuinigen, ik vind El-Ak niet minderwaardig aan GIO, maar hij is dus wel veel goedkoper en dat geeft bij mij de doorslag
dan moet El Ak eerst wel weer eens zijn normale niveau zien te halen. En dat heeft hij dit seizoen maar heel zelden benaderd
DeLuna vindt me dik ;(
pi_76514180
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 01:21 schreef Karzai het volgende:
Ajax gokt al 10 jaar maar hoeft daar ook niet voor te boeten.
-
pi_76515134
quote:
Been: "Geen interesse in Youssef El-Akchaoui"

Tot zijn grote verbazing mag Youssef El-Akchaoui transfervrij vertrekken bij Nec. Een overgang naar Feyenoord, die voorafgaand aan dit seizoen dichtbij was, zit er echter niet meer in, denkt de verdediger.
Niets leek afgelopen zomer een transfer van El-Akchaoui naar Feyenoord in de weg te staan. De van Nijmegen naar Rotterdam vertrekkende trainer Mario Been wilde hem dolgraag meenemen en de linksback zelf stond te popelen om te tekenen bij de club waarin hij in de jeugd speelde. In Rotterdam-Zuid was echter geen geld om het Nijmeegse contract van El-Akchaoui af te kopen.

Sinds het afketsen van die transfer lijkt de relatie tussen Been en de Nederlandse Marokkaan een flinke deuk te hebben opgelopen. Ze willen het niet met zoveel woorden zeggen, maar tussen de regels door klinken de irritaties.El-Akchaoui: ,,Hij heeft destijds tegen mij gezegd dat hij mij mee naar Feyenoord zou nemen en vervolgens zei hij in de media dat hij geen linksback zocht.Dat heeft me aan de ene kant een beetje gestoken, maar aan de andere kant: zo zit de voetbalwereld in elkaar. Als de ene dag A wordt gezegd, blijkt de volgende dag er B wordt bedoeld. Mijn gevoel zegt dan ook dat ik er niet op hoef te rekenen dat Feyenoord mij gaat bellen.’’

Been reageerde gistermiddag vanuit de spelersbus die op weg was naar de oefenwedstrijd tegen amateurclub vv Hierden:,,Mag Youssef transfervrij vertrekken? Oh, daar overval je me mee. Maar ik heb twee linksbacks in mijn selectie, dus we hebben geen interesse.’’ Opvallend:toen Been beloofde El-Akchaoui mee te nemen naar Rotterdam liepen Giovanni van Bronckhorst en Tim de Cler ook al rond in De Kuip.

Dat de vleugelverdediger Nec mag verlaten kwam als een grote verrassing voor de voormalig aanvoerder van de Nijmegenaren. In weekblad Voetbal International gaf technisch directeur Carol Aalbers gisteren uitleg: ,,Youssef heeft een goed salaris, onze financiële speelruimte speelt dus mee.’’El-Akchaoui is boos. ,,Hij heeft me een jaar geleden met zijn volle verstand een nieuw contract voorgelegd. Toen was de financiële situatie ook al niet rooskleurig. Als mijn contract de financiële speelruimte in gevaar zou brengen, had hij dat een jaar geleden moeten bedenken.Dat is toch zijn taak als technisch directeur? Dat hij zijn werk niet goed heeft gedaan, zijn jouw woorden.Maar volgens mij kom je aardig in de buurt.’’

Aan de andere kant van de frustraties kan El-Akchaoui ook blij zijn met de kans die Nec hem nu biedt. De club staat 17e in de eredivisie en de 29-jarige verdediger wil graag hogerop. ,,Als ik aan de groep, trainer en supporters denk, wil ik helemaal niet weg. Maar als ik hoor wat Aalbers allemaal zegt… Misschien is dit inderdaad wel een mooie kans om een stap omhoog te maken. In binnen- of in buitenland. Ik heb nog geen telefoontjes gehad, maar hopelijk komt de carrousel snel op gang.’’
  donderdag 7 januari 2010 @ 11:41:26 #95
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76516685
quote:
Makaay: 'Ik sluit een vertrek bij Feyenoord niet uit'

Roy Makaay heeft de intentie zijn contract uit te dienen bij Feyenoord, maar sluit een tussentijds vertrek ook niet uit. De spits heeft een aflopend contract op zak en is daardoor komende zomer transfervrij. Eerder werden Alemannia Aachen en 1. FC Nürnberg in verband gebracht met de voormalige winnaar van de Gouden Schoen.

'Maar als je die berichten leest, weet je dat het onzin is', zegt Makaay tegen Voetbal International. 'Aachen is Tweede Bundesliga, terwijl ik in de berichten over Nürnberg een andere zaakwaarnemer heb dan degene die mij al meer dan zestien jaar vertegenwoordigt, Rob Jansen. Dan is het sowieso onzin.'

Nu de transferwindow weer open is, verwacht Makaay geruchten. 'Zo gaat dat altijd, maar ik heb met Jansen afgesproken dat hij me pas belt als een club concreet is. Hij heeft nog niet gebeld.'

De spits wil alleen een vertrek overwegen als zich een interessante club meldt. 'Laat ik vooropstellen dat ik er van uit ga dat ik het seizoen bij Feyenoord gewoon afmaak', zegt Makaay. 'Alleen weet ik ook dat in het voetbal alles onvoorspelbaar is. De situatie kan zo maar veranderen. Daarmee zeg ik niet dat ik weg wíl, ik kan het alleen nooit uitsluiten.'

Vooralsnog concentreert de goalgetter zich op Feyenoord. Makaay: 'Ons programma bij de hervatting van de competitie ziet er aardig uit, met een uitwedstrijd tegen VVV-Venlo, de kwartfinale voor de beker uit tegen PSV of SC Heerenveen en vervolgens Ajax-thuis.'
quote:
Been: 'Bandjar is gewoon een goede rechtsback'

Door de blessures van Dani Fernández en Kelvin Leerdam heeft Feyenoord een probleem op de rechtsbackpositie. Woensdag probeerde coach Mario Been Sigourney Bandjar op die plek in het oefenduel met de amateurs van Hierden (7-0 winst). De 25-jarige verdediger staat onder contract bij Excelsior.

Doordat de Rotterdamse clubs een samenwerkingsverband hebben, kan Bandjar gratis de overstap van Woudestein naar De Kuip maken. 'We hebben geen geld en Bandjar is gewoon een goede rechtsback', ziet Been in het AD een oplossing voor het probleem rechts achterin.

'De komende dagen moeten we alles kortsluiten met Excelsior, maar Sigourney kan ons de rest van het seizoen uit de brand helpen.' Bandjar is geen onbekende van de oefenmeester. Hij speelde onder Been in de jeugd bij Feyenoord en in het eerste bij Excelsior. Toen Been coach was bij NEC, poogde hij de verdediger nog naar Nijmegen te halen.

Een andere blikvanger in het oefenduel met de amateurs was Luc Castaignos. De zeventienjarige spits verving na rust Roy Makaay en tekende voor drie treffers. Been neemt de aanvaller dan ook mee als de ploeg vrijdag op trainingskamp naar Turkije vertrekt. 'Ik hoop op mooi weer en veel te leren', vertelt Castaignos op de site van Feyenoord. 'Zoiets maak je niet vaak mee, zeker niet op mijn leeftijd. Heel bijzonder.'
pi_76518443
Been praat ook alles een beetje mooi.
-
pi_76519883
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:30 schreef Ritmo het volgende:
Dat is je taak als je coach bent
pi_76520123
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 12:30 schreef Ritmo het volgende:
Wat moet hij dan? Banjar meteen afkraken in de media? Ja, dat gaat echt helpen
pi_76521054
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:11 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Dat is je taak als je coach bent
Dat wel, maar zodra hij een speler hard nodig heeft is het 'een geweldige fantastische speler' en als ie wat minder nodig is of onhaalbaar is dan is ie heel wat minder geweldig.

Ik hoop overigens echt dat ze Bruins gewoon kunnen verhuren zodat ie weer als herboren terugkomt.
Heb alleen het idee dat ie geen zin heeft om bij VVV ofzo tegen degradatie te gaan voetballen.

[ Bericht 15% gewijzigd door Ritmo op 07-01-2010 14:23:09 ]
-
pi_76521071
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 13:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Wat moet hij dan? Banjar meteen afkraken in de media? Ja, dat gaat echt helpen
Afmaken hoeft helemaal niet.
-
pi_76522277
van Bronckhorst terug bij Feyenoord, Makaay volgt?

Geweldig om terug te lezen.

Fernandez overigens nog 3 maanden eruit en Leerdam 2 , of stond dat hier al?

[ Bericht 26% gewijzigd door Ritmo op 07-01-2010 14:38:54 ]
-
pi_76523695
Ik heb Bandjar amper zien spelen dus geen mening. Maar mijn keuze gaat naar Schenkeveld en De Vrij voorlopig.
pi_76523941
quote:
Feyenoord breekt verbintenis Vlemmings open
07/01/2010 14:14

Leon Vlemmings heeft zijn contract met Feyenoord - dat nog liep tot medio 2010 - met één jaar verlengd. Zijn verbintenis loopt nu op hetzelfde moment af als die van trainer Mario Been.

'Hier ben ik zeer blij mee', aldus Vlemmings. 'Het is een waardering van mijn inbreng bij de club. Het is een teken dat de mensen binnen de club tevreden zijn over mijn werk.'

'Bovendien heb ik het zelf erg naar mijn zin bij Feyenoord', vervolgde de assistent-trainer op de Feyenoord-website. 'De werkkwaliteit en de samenwerking binnen de technische staf zijn erg hoog.'

Vorig jaar was Vlemmings nog kort interim-trainer na het ontslag van Gertjan Verbeek. Vanaf afgelopen zomer is hij weer assistent bij de Rotterdammers, hij is de rechterhand van Been.
Ik las eerst alleen de eerste 4 woorden van de kop, dacht al.
quote:
Citaat:
Castaignos blijft thuis

ROTTERDAM - Luc Castaignos zal niet meegaan op trainingskamp naar Turkije. De jonge Feyenoord-aanvaller heeft in het oefenduel met de amateurs van VV Hierden een handblessure opgelopen. Hij moet daaraan worden geopereerd en staat minimaal een maand aan de kant.

Castaignos kampt met bandletsel in de duim van zijn linkerhand. Na de operatie is hij gedurende zes weken aangewezen op gips. Hierdoor mist de 17-jarige aanvaller ook de hervatting van de competitie na de winterstop. Castaignos blonk uit tegen VV Hierden, hij scoorde drie keer.

Feyenoord-trainer Mario Been neemt 24 spelers mee op trainingskamp in Turkije. Ook stagiair Sicourney Bandjar van Excelsior gaat mee, evenals Giovanni van Bronckhorst. De aanvoerder moest het oefenduel met VV Hierden aan zich voorbij laten gaan vanwege een gebitsbehandeling.
Hé een geblesseerde speler, die hadden we nog niet. Klote, vooral voor Luc zelf.

[ Bericht 36% gewijzigd door Ritmo op 07-01-2010 16:30:56 ]
-
pi_76531946
quote:
Schenkeveld verbindt zich tot medio 2012 aan Feyenoord

Bart Schenkeveld (18) heeft donderdagmiddag zijn handtekening gezet onder een contract dat hem tot 1 juli 2012 aan Feyenoord verbindt. De Rotterdamse club heeft een eenzijdige optie om het contract met de talentvolle verdediger met één seizoen te verlengen. ‘Dit is een mooi moment’, zei Schenkeveld na de ondertekening. ‘Ik voetbal sinds de F-pupillen bij Feyenoord en heb altijd heel graag het eerste elftal willen halen. Ik zie dit contract als een blijk van waardering voor jarenlang hard werken.’

De jeugdinternational kreeg tijdens de feestelijke bijeenkomst in het bijzijn van onder meer zijn ouders uit handen van technisch directeur Leo Beenhakker een Feyenoord-shirt met zijn naam en zijn rugnummer 28 erop uitgereikt. ‘Dit is een felicitatie waard voor de mensen binnen de jeugdopleiding die Bart zo lang onder hun hoede hebben gehad en hem hier met een goede kop hebben afgeleverd’, zei hij. ‘En natuurlijk een felicitatie voor Bart zelf. Een ding is belangrijk: dit moet niet het einde zijn, maar pas het begin. Gelukkig is Bart een nuchtere jongen en realiseert hij zich dat ook.’

‘De jeugdopleiding wordt voor clubs steeds belangrijker’, ging Beenhakker vervolgens in op de koers die de Rotterdamse club steeds nadrukkelijker vaart. ‘Wat dat betreft staat Feyenoord aan de goede kant, de laatste jaren zijn er de nodige jongens vanaf Varkenoord doorgestroomd. Dat geeft geen garanties, maar ze hebben laten zien het niveau aan te kunnen. Met de technische mensen kijken we veel bij de jeugd en als iemand toe blijkt aan een volgende stap, dan moeten we hem die ook laten maken. We zijn op de goede weg.’

De in Den Hoorn geboren en nog steeds woonachtige Schenkeveld kreeg in de loop van het huidige seizoen de kans van trainer Mario Been om zich tijdens trainingen te bewijzen, debuteerde eind november tegen ADO Den Haag in de eredivisie en werd onlangs definitief bij de eerste selectie gehaald. ‘Ik train nu met jongens tegen wie ik tot voor kort alleen maar op de Playstation speelde’, zei hij. ‘Dat was in het begin raar, maar ook dat went. Het is vooral zo dat er bij het eerste veel meer van me geëist wordt.’

Vrijdagochtend stapt Schenkeveld net als de rest van de selectie in het vliegtuig naar Turkije voor een trainingskamp. ‘Dat wordt een week heel hard trainen om een betere voetballer te worden’, zei de verdediger. ‘Beter worden is ook mijn doel voor de rest van het seizoen. Ik leg mezelf niet te veel druk op. Ik wil ervaring opdoen en hopelijk kan dat door wedstrijden te spelen.’
  donderdag 7 januari 2010 @ 18:53:33 #105
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76532272
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 15:06 schreef Ritmo het volgende:
Hé een geblesseerde speler, die hadden we nog niet.
Ja, man. De hele selectie ligt ook voor pampus.
Elite
Tegen TTIP
pi_76532674
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 18:53 schreef Happel het volgende:

[..]

Ja, man. De hele selectie ligt ook voor pampus.
Het is nog geen ziekenboeg zoals begin vorig seizoen nee. maar Feyenoord heeft dit seizoen aardig wat spelers moeten missen door schorsingen en blessures waarvan zelfs 2 basisspelers bijna een hele seizoenshelft. Dat is best veel voor een langere periode.

Heb het idee dat dat bij PSV en Ajax echt veel minder is.
-
pi_76536739
quote:
De Guzman weigderde transfer CSKA Moskou

Feyenoord en CSKA Moskou hadden afgelopen zomer overeenstemming over de transfer van Jonathan De Guzman. De Russische topclub wilde de Canadees graag vastleggen en de Rotterdammers konden de opbrengst van de overgang erg goed gebruiken. De Guzman, wiens contract na dit seizoen afloopt, wilde niet voor CSKA gaan spelen omdat hij de voorkeur geeft aan een club uit een Zuid-Europese competitie. Door die houding is Feyenoord honderdduizenden euro's misgelopen.
Na het afketsen van de transfer richtten de Russen hun pijlen op de Vvv-speler Keisuke Honda die vorige week bij CSKA tekende.
  donderdag 7 januari 2010 @ 20:56:09 #108
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76537758
Honderdduizenden is ook niet veel...
Elite
Tegen TTIP
pi_76538167
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:56 schreef Happel het volgende:
Mwa dan had hij geen salaris meer gekost en hij heeft dit seizoen nog niets laten zien. Maar dat is natuurlijk achteraf lullen.
pi_76544171
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 20:56 schreef Happel het volgende:
Meer krijg je er ook niet meer voor.
pi_76544208
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 14:20 schreef Ritmo het volgende:
van Bronckhorst terug bij Feyenoord, Makaay volgt?

Geweldig om terug te lezen.

Fernandez overigens nog 3 maanden eruit en Leerdam 2 , of stond dat hier al?
1e seizoenshelft stonden ze nog 1e toch? Vooral sahin vond ik erg goed spelen tot de winsterstop.
pi_76547341
heb nog helemaal niks gezien van die Banjar. wie weet is het wel een hele goede speler miss de nieuwe Puyol. maar t kan natuurlijk ook anders en verkeerd uitpakken. dus eerst maar eens zien. Als Been vindt dat hij goed genoeg is om mee te nemen naar het trainingskamp, zal hij daar vast wel zijn argumenten voor hebben.
learn from yesterday. live for today and dream of tomorrow
  vrijdag 8 januari 2010 @ 00:22:51 #113
268260 Dr.Mikey
pi_76547915
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 10:55 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Dit vind ik dan wel weer jammer.
R.I.P DTS.
pi_76560804
quote:
Op donderdag 7 januari 2010 22:54 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

1e seizoenshelft stonden ze nog 1e toch? Vooral sahin vond ik erg goed spelen tot de winsterstop.
2e, met 2 of 3 puntjes achterstand op PSV.
Sahin, daar hoor je ook niets meer van. Was een geweldige voetballer.

Toevoeging:

2009/10 Borussia Dortmund 17 3 Bundesliga

Ah, basis bij Borussia. Leuk.
-
pi_76570816
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 00:06 schreef Suigetsu het volgende:
heb nog helemaal niks gezien van die Banjar. wie weet is het wel een hele goede speler miss de nieuwe Puyol. maar t kan natuurlijk ook anders en verkeerd uitpakken. dus eerst maar eens zien. Als Been vindt dat hij goed genoeg is om mee te nemen naar het trainingskamp, zal hij daar vast wel zijn argumenten voor hebben.
Nou ja, goed genoeg, de argumentatie is simpel, we hebben 0 rechtsbacks en 0 euro, en Bandjar is rechtsback en gratis.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 19:20:27 #116
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76574757
quote:
Been hoopt dat Luigi Bruins blijft

Mario Been hoopt dat Luigi Bruins blijft bij Feyenoord. De middenvelder gaf vorige week aan dat hij bij een andere club wil spelen, om zo aan meer speelminuten te komen.

"Als Bruins aangeeft dat hij weg wil gaan, trachten wij daar aan mee te werken", zegt Been tegenover RTV Rijnmond. "Nu wachten we af of er zich een club meldt."

"Ik hoop dat hij blijft", vervolgt Been, die wel begrip heeft voor zijn afwegingen. "Wij willen ook dat hij weer gaat voetballen en dat hij op niveau kan acteren. Ik ben fan van Bruins. Hij is een enorm talent. Dat hij dit jaar minder gespeeld heeft komt ook doordat ik andere keuzes heb gemaakt. Maar dat talent blijft aanwezig."

De selectie van Feyenoord is vrijdagmiddag vertrokken naar het Turkse Alanya voor een trainingskamp. Luigi Bruins is één van de 24 spelers die in het vleigtuig is gestapt.

De selectie van Feyenoord voor het trainingskamp in Alanya:

Doel: Rob van Dijk, Darley en Erwin Mulder.

Verdediging: Tim de Cler, André Bahia, Ron Vlaar, Giovanni van Bronckhorst, Dani Fernández, Sigourney Bandjar, Kevin Hofland, Stefan de Vrij en Bart Schenkeveld.

Middenveld: Denny Landzaat, Luigi Bruins, Karim El Ahmadi, Jonathan De Guzman, Leroy Fer en Stefan Babovic.

Aanval: Andwélé Slory, Diego Biseswar, Roy Makaay, Jon Dahl Tomasson, Georginio Wijnaldum en Sekou Cissé.

De geblesseerden Kelvin Leerdam (trombose) en Luc Castaignos (hand) blijven in Rotterdam achter.
pi_76575178
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:20 schreef H.M.Murdock het volgende:

[..]

Hem een half jaartje verhuren is toch de ideale oplossing, zijn positie is ruim bezet en hij heeft overduidelijk talent. Er is heus wel een club die hem kan gebruiken en waar hij en half jaartje zonder druk ergens mee kan voetballen en ervaring op kan doen, wat harder kan worden.
  vrijdag 8 januari 2010 @ 20:14:55 #118
239553 Jules4Barca
Mes Que Un Club
pi_76577000
quote:
Op vrijdag 8 januari 2010 19:31 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Hem een half jaartje verhuren is toch de ideale oplossing, zijn positie is ruim bezet en hij heeft overduidelijk talent. Er is heus wel een club die hem kan gebruiken en waar hij en half jaartje zonder druk ergens mee kan voetballen en ervaring op kan doen, wat harder kan worden.
Eens. Bruins moet gewoon bij Vitesse komen ofzo..
Niets is wat het lijkt
pi_76580917
quote:
Bandjar: 'Ik ga mijn best doen en genieten'

Vanwege blessures van Dani Fernández en Kelvin Leerdam krijgt Sigourney Bandjar ineens de kans zich te bewijzen bij Feyenoord. De 25-jarige rechtsback van Excelsior wil die mogelijkheid met beide handen aangrijpen.

'Ik zie het als een kans om mezelf te laten zien', laat Bandjar weten via de website van Feyenoord. 'Daarbij probeer ik ook zoveel mogelijk van deze week te genieten.' De verdediger is met de Rotterdamse selectie mee afgereisd voor een trainingskamp in Turkije.

Bandjar maakte woensdag al zijn opwachting tijdens een oefenduel met amateurclub Hierden, dat met 7-0 klop kreeg van Feyenoord. 'Het ging wel lekker en volgens mij was de trainer ook wel tevreden. Hij heeft gezegd tegen mij dat ik deze week mijn best moet doen en daar ga ik me helemaal voor inzetten.'

Bandjar, die een deel van zijn jeugdopleiding doorliep bij Feyenoord, kwam in het betaalde voetbal tot op heden alleen uit voor Excelsior. Voor die club speelde hij inmiddels 133 competitiewedstrijden. Bij Excelsior werkte hij al eens eerder met de huidige Feyenoord-trainer Mario Been.
pi_76584743
quote:
De Guzman: 'Ik sta open voor een vertrek'

Zoals alle Nederlandse eredivisieclubs bereidt ook Feyenoord zich in het buitenland voor op de tweede seizoenshelft. In het Turkse Alanya werkt trainer Mario Beem verder aan de ploeg, die Europees voetbal als doelstelling heeft. ELF Voetbal volgt de Rotterdammers op de voet.

Om half drie Nederlandse tijd (half vier in Turkije) zette Feyenoord vanmiddag voet aan Turkse grond, waar de thermometer achttien graden aanwees. Onder de 24-koppige selectie was ook Jonathan de Guzman. De 22-jarige middenvelder raakte begin oktober geblesseerd en leek voor de winterstop keer op keer dichtbij een rentree, maar telkens sputterde de knie tegen. Nu, in de eerste trainingsweek van het nieuwe jaar, kan de geboren Canadees beter nieuws melden.

"Ik ga weer volledig met de groep meetrainen", meldde De Guzman voor vertrek. "Omdat de velden in Nederland nu zo slecht zijn, kon ik nog niet meedoen. Eén verkeerde stap en je gaat er doorheen. Ik heb nog een kleine irritatie aan de knie, maar ik kan er mee leven. Nu voelt mijn knie beter dan een paar weken geleden. Toen voelde ik me niet vrij genoeg om te spelen. Nu wel. Ik ben gretig en wil voetballen."

Fit worden en speelminuten maken, dat is alles wat De Guzman nu wil. Maar op de achtergrond spelen nog altijd de transferperikelen. Zijn contract loopt deze zomer af en wil Feyenoord nog iets verdienen aan de zelf opgeleide middenvelder, dan moet het hem nu verkopen. Een moeilijke situatie voor De Guzman. "Iedereen heeft een mening en er zijn veel geruchten. Het enige dat ik kan zeggen is dat ik open sta voor een vertrek. Ik voel me al anderhalf jaar klaar voor de volgende stap. Dat gevoel heb ik nog steeds."

Twee keer eerder kon hij die stap al maken. In de zomer van 2008 kwam Feyenoord er echter niet uit met Manchester City en afgelopen zomer slaagde Valencia er niet in voldoende spelers kwijt te raken om de komst van De Guzman mogelijk te maken. CSKA Moskou bracht ook een bod uit, maar daar wilde de genaturaliseerde Nederlander zelf niet heen. Dit trainingskamp in Turkije kan zomaar De Guzmans laatste zijn in dienst van Feyenoord. "Dat zou zomaar kunnen inderdaad. Als Feyenoord nog iets aan me wil verdienen, moeten ze me nu verkopen. Ik heb altijd gezegd dat ik wilde dat Feyenoord iets aan me zou verdienen, maar er komt ook een moment dat je aan jezelf moet denken. Het probleem is alleen dat ik door die blessure al drie maanden niks heb kunnen laten zien. Het voordeel als ik nu vertrek, is dat ik zes maanden de tijd heb om bij een andere club te wennen."

Op de vraag of Valencia hem nog steeds volgt, kon De Guzman geen antwoord geven. Onder de Turkse zon wil hij ook niet te veel aan een transfer denken. "Door mijn ervaringen met de vorige transferperiodes ga ik nergens meer vanuit. Ik laat het op me afkomen. Nu wil ik maar één ding: fit worden en wedstrijden spelen. Want het toekijken ben ik nu wel een keer zat."

Zaterdagochtend traint Feyenoord voor de eerste keer op het complex van het luxueuze Goldcity-hotel in Alanya. Zaterdagmiddag staat sessie twee gepland. Aanstaande donderdag oefent Feyenoord tegen Kayserispor, de nummer drie Turkije.
Echt, zo enorm zonde. Het is zo'n groot talent maar we hebben eigenlijk helemaal niets aan hem gehad. Dat hij nu voor een paar knaken vertrekt (of aan het einde van het seizoen voor niets) is natuurlijk een fout van Feyenoord zelf.
  Moderator zaterdag 9 januari 2010 @ 15:19:51 #121
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_76600587
In het AD is hij nog wel wat explicieter over zijn toekomstwensen:

De Guzman: Ik vertrek, hopelijk deze maand nog

ALANYA - Jonathan de Guzman arriveerde vrijdag in de Turkse badplaats Alanya om aan zijn laatste trainingskamp in dienst van Feyenoord te beginnen. De geboren Canadees wil voor het einde van de maand een nieuwe werkgever hebben gevonden.Dat zegt hij zaterdag in een interview met het AD. ,,Als Feyenoord twee miljoen voor mij krijgt, moet iedereen tevreden zijn.''

,,Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt. Feyenoord staat open voor een vertrek en ik wil zelf ook graag een nieuwe stap zetten. Eerder ketsten transfers naar Manchester City en Valencia op het laatste moment af. Ik reken er op dat het nu wel in orde komt. Ik vertrek bij Feyenoord, hopelijk deze maand nog. Als ik nu ga, lever ik geld op. Daarnaast kan ik zes maanden wennen aan mijn nieuwe omgeving. Dat is voor iedereen de beste oplossing.''

Voor Feyenoord is januari de maand warin het nog iets voor de 'straks' transfervrije De Guzman kan verdienen. ,,De club heeft kansen laten liggen om geld aan mij te verdienen. Manchester City was destijds serieus geïnteresseerd. Ik moet ook maar afwachten of er nog veel clubs interesse hebben. Als je het zo bekijkt, denk ik aan mijn eigen belangen. De tijd is rijp om te vertrekken. Als het niet in januari gebeurt, dan aan het einde van het seizoen.''

De voorkeur van De Guzman gaat uit naar Spanje. ,,Ik wilde graag naar Valencia, maar die club moest eerst verkopen alvorens zij iemand konden halen. Hoe de actuele situatie is, weet ik niet. CSKA Moskou was in de zomer geïnteresseerd, maar daar heb ik nee tegen gezegd. Ik wil naar Spanje of Engeland. En mijn voorkeur ligt in Spanje. Daar heeft mijn broer gespeeld bij Deportivo La Coruna en hij weet zeker dat ik daar tot mijn recht zal komen.''
pi_76600663
Hij zal wel voor een fooi van 2-4 miljoen naar Valencia gaan en over een paar jaar voor 25 miljoen naar een echte Europese topclub gaan. Waar Ajax zelfs nog 17 miljoen weet te vangen voor een matige speler als Babel, weten wij zelfs aan supertalenten als Van Persie en De Guzman amper te verdienen.
pi_76603119
Tja, dan moet je hem veel eerder verkopen ipv 6 maanden voor zn contract verloopt ..
pi_76603361
quote:
Op zaterdag 9 januari 2010 15:21 schreef heiden6 het volgende:
Hij zal wel voor een fooi van 2-4 miljoen naar Valencia gaan en over een paar jaar voor 25 miljoen naar een echte Europese topclub gaan. Waar Ajax zelfs nog 17 miljoen weet te vangen voor een matige speler als Babel, weten wij zelfs aan supertalenten als Van Persie en De Guzman amper te verdienen.
Idd, zou me niet eens verbazen als we over 2 jaar gezeur hebben met Fer en Wijnaldum hun contracten of Bruins die opeens bij een andere club geweldig speelt en daarna niet meer bij wil tekenen.
-
pi_76631656
quote:
Bandjar blesseert zich en moet stage bij Feyenoord vaarwel zeggen

Voor Sigourney Bandjar zit het trainingskamp met het eerste van Feyenoord er alweer op. De verdediger van Excelsior, die deze week in Turkije stage mocht lopen bij de grote broer uit zuid, heeft een kuitblessure opgelopen en zal niet meer in actie komen. Dat meldt Feyenoord zondag op de eigen website.

Bandjar liep het euvel op tijdens de training van zaterdagmiddag. Hij draaide verkeerd en voelde meteen de pijn. “Het schoot erin, ik voelde gelijk dat het niet goed zat. Heel jammer is dit”, zegt hij. “Dit is een forse tegenvaller voor mij. Deze week in Turkije was een mooie kans om mezelf te laten zien, maar dat gaat nu helaas niet door.”

Hoe lang de back precies uit de roulatie is kan Feyenoord nog niet zeggen, maar wel weet de club te melden dat hij niet meer met de groep in actie zal komen tijdens het verblijf in Turkije. Of hij bij de selectie van trainer Mario Been blijft is dan ook nog onzeker. De oefenmeester had de geboren Surinamer meegenomen omdat zowel Dani Fernandez als Kelvin Leerdam geblesseerd zijn.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:07:09 #126
63192 ursel
pi_76631848
Gaat lekker zo dan..
pi_76631879
Kut voor die jongen...
  zondag 10 januari 2010 @ 14:08:24 #128
268260 Dr.Mikey
pi_76631917
Jammer.

Dan toch maar El Akchaoui ?
Been ? Geen ruzie maken maar gewoon toch halen Been.
Weer vriendjes worden.

Jaja dat is goed voor Feyenoord
R.I.P DTS.
pi_76631978
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Jammer.

Dan toch maar El Akchaoui ?
Been ? Geen ruzie maken maar gewoon toch halen Been.
Weer vriendjes worden.

Jaja dat is goed voor Feyenoord
El Ak is een linksback.
  zondag 10 januari 2010 @ 14:12:02 #130
268260 Dr.Mikey
pi_76632106
quote:
Op zondag 10 januari 2010 14:09 schreef Ruud het volgende:

[..]

El Ak is een linksback.
Klopt.
Die je ook op rechts kan zetten zo lang er blessures zijn.
En als Gio dan aan het einde van dit seizoen de assistent trainer wordt kan Akchaoui naar zijn eigen plek.
R.I.P DTS.
pi_76644011

Waarom hebben alleen wij zoveel pech?
El Ak moet nu wel gehaald worden dus.
-
pi_76644135
Of gewoon Schenkeveld een kans geven. Die jongen heeft niet voor niets net een contract getekend.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dirk-Kuijt op 10-01-2010 18:54:23 ]
  zondag 10 januari 2010 @ 18:52:53 #133
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_76644690
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Of gewoon Schenkelveld een kans geven. Die jongen heeft niet voor niets net een contract getekend.
amen. De Vrij en Schenkeveld gewoon de kans geven. Het is niet anders en Terminator Vlaar staat er voor de rugdekking. En sowieso tegen Ajax kan de steun van Het Legioen die jongen helpen.
pi_76649180
quote:
Op zondag 10 januari 2010 18:41 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Of gewoon Schenkeveld een kans geven. Die jongen heeft niet voor niets net een contract getekend.
Wel riskant.
-
pi_76651036
quote:
Op zondag 10 januari 2010 20:18 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Wel riskant.
Met Bandjar was dat ook.
pi_76651798
Dat is idd waar.
-
  zondag 10 januari 2010 @ 21:56:44 #137
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76655654
Er is toch geen geld om aankopen te doen, dus verwacht maar niemand.
Elite
Tegen TTIP
  zondag 10 januari 2010 @ 22:23:33 #138
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_76657538
quote:
Op zondag 10 januari 2010 21:56 schreef Happel het volgende:
Er is toch geen geld om aankopen te doen, dus verwacht maar niemand.
ik verwacht dat er idd niemand bij komt. Tenzij uit de jeugd of van Excelsior. Maarja zou niet weten wie.
  zondag 10 januari 2010 @ 22:29:43 #139
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_76657982
Wat mij betreft mag die de guzman compleet kapot worden gemaakt. Natuurlijk was het wel een beetje te verwachten dat hij niet bij zou tekenen, maar ik vind z'n huidige houding misselijkmakend. Hij loopt al een jaar te zeiken dat hij nog niet weet wat hij wil, terwijl hij zodra City aanklopte wist dat hij weg wilde bij Feyenoord en no way ooit nog bij zou tekenen. Nou kost hij Feyenoord nog een half jaar salaris terwijl hij hier revalideert en dus niets bijdraagt, en zegt hij dat 'iedereen blij moet zijn' als hij nog twee miljoen oplevert?
Ze hadden hem ook gewoon niet mee moeten nemen op trainingskamp
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_76663966
quote:
Op zondag 10 januari 2010 22:29 schreef Chewbalhaar het volgende:
Wat mij betreft mag die de guzman compleet kapot worden gemaakt. Natuurlijk was het wel een beetje te verwachten dat hij niet bij zou tekenen, maar ik vind z'n huidige houding misselijkmakend. Hij loopt al een jaar te zeiken dat hij nog niet weet wat hij wil, terwijl hij zodra City aanklopte wist dat hij weg wilde bij Feyenoord en no way ooit nog bij zou tekenen. Nou kost hij Feyenoord nog een half jaar salaris terwijl hij hier revalideert en dus niets bijdraagt, en zegt hij dat 'iedereen blij moet zijn' als hij nog twee miljoen oplevert?
Ze hadden hem ook gewoon niet mee moeten nemen op trainingskamp
Idd ondankbaar. Kapot maken hoeft nou ook weer niet en als hij nog een half jaartje blijft moet je hem gewoon opstellen maar het interesseert me weinig meer hoe z'n carierre verloopt.
-
  maandag 11 januari 2010 @ 17:19:41 #141
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76685796
quote:
Collen gaat op avontuur in Australië

Pieter Collen heeft tot het einde van het seizoen onderdak gevonden bij Brisbane Roar in Australië. De 29-jarige verdediger liet onlangs zijn contract ontbinden bij SK Beveren. 'Ik hoop dat ik met mijn ervaring een toegevoegde waarde kan zijn', aldus Collen. 'Ik heb in de Champions League gespeeld en ik mocht twee keer meedoen met het Belgische nationale elftal.'

Zijn ervaring met Europees voetbal deed Collen op bij Feyenoord. In Nederland stond hij verder onder contract bij Vitesse, NEC, NAC Breda en SC Cambuur. Die laatste club ruilde hij afgelopen zomer in voor Beveren. Bij Brisbane Roar is Collen de opvolger van Craig Moore. De Australische international tekende vorige week een contract met de Griekse club Kavala.
quote:
Heus nieuwe trainer LRC Leerdam

Zaterdaghoofdklasser LRC Leerdam heeft Ruud Heus aangetrokken als trainer voor komend seizoen. De ex-prof wordt de opvolger van Michel Langerak, die naar Kozakken Boys gaat. Heus is nu nog actief voor de jeugdopleiding van FC Dordrecht.

Heus werd als voetballer bekend vanwege zijn periode bij Feyenoord. Jaren achtereen was Heus de vaste linksback van de Rotterdammers. Hij werd populair in de Kuip vanwege zijn inzet en zijn doelpunten, vaak uit strafschoppen. De 49-jarige Heus begon zijn loopbaan overigens bij AZ, waar hij deze in 1997 na 264 duels in de Eredivisie ook afsloot. Daarna werkte hij als trainer voor diverse amateurclubs en in de jeugdopleiding van enkele profclubs.
Heus
quote:
Bruins moet blijven als De Guzman vertrekt

Luigi Bruins kreeg vorige week van Feyenoord te horen dat hij in aanmerking komt voor een verhuurperiode. Dat voornemen van de Rotterdamse club verandert echter als Jonathan De Guzman nog deze maand vertrekt uit De Kuip.

'Ik kan niet iedereen laten vertrekken', zegt trainer Mario Been. De kans is groot dat De Guzman in januari wordt getransfereerd. Dat is in de eerste plaats de wens van de speler zelf en bovendien kan Feyenoord nu nog wat geld krijgen voor de middenvelder. De Guzman is komende zomer transfervrij.

Het vertrek van de Canadees kan voor Bruins de deur openen voor meer speeltijd in het eerste elftal van Feyenoord. De 22-jarige middenvelder was tijdens de eerste seizoenshelft slechts twee keer basisspeler en mocht daarnaast acht keer invallen.

De weinige speelminuten waren voor Feyenoord reden aan te sturen op een verhuurperiode van Bruins. 'Luigi is op een leeftijd waarop hij veel wedstrijden moet spelen', legde technisch directeur Leo Beenhakker uit.
quote:
Wijnaldum mist deel maandagtraining

Georginio Wijnaldum heeft maandagochtend een deel van de groepstraining laten schieten, omdat hij last had van een achillespees. De middenvelder maakte de warming-up nog mee, maar liet daarna het eerste deel van de training aan zich voorbij gaan. Nadat hij zijn enkel en voet had laten intapen stroomde hij weer in bij de groep. Jon Dahl Tomasson ontbrak nog op het trainingsveld. Hij bleef achter in het hotel, waar hij werd behandeld aan de lichte kneuzing die hij heeft opgelopen. Ook Sigourney Bandjar werkte individueel aan het herstel van zijn kuitblessure. De verdediger is naar verwachting twee tot drie weken uitgeschakeld.
Loopt weer lekker op met de blessures.
pi_76685880
Ja, grappig.
-
pi_76685961
Steeds minder fitte spelers. Straks weer met de C2 op het veld.
pi_76695728
Ik vind het wel echt onbegrijpelijk dat de clubs niet in de rij staan om De Guzman voor een prikkie over te nemen, of desnoods transfervrij in de zomer.
  maandag 11 januari 2010 @ 21:42:15 #145
268260 Dr.Mikey
pi_76697544
Krijgen we dat gekut met blessures weer.
R.I.P DTS.
pi_76715937
quote:
Op maandag 11 januari 2010 21:10 schreef heiden6 het volgende:
Ik vind het wel echt onbegrijpelijk dat de clubs niet in de rij staan om De Guzman voor een prikkie over te nemen, of desnoods transfervrij in de zomer.
Ik begrijp het wel. Blessure-gevoelig en een kut-mentaliteit.
-
  dinsdag 12 januari 2010 @ 17:34:07 #147
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76728323
quote:
Lucius waakt voor hoge verwachtingen bij Groningen

FC Groningen beslist deze week of Theo Lucius een contract krijgt voor de rest van het seizoen. De 33-jarige Brabander was de afgelopen week met de club op trainingskamp in de Algarve in Portugal, waar zijn fitheid werd getest.

'Ik zou als amateur voor FC Den Bosch gaan spelen, totdat Groningen-trainer Ron Jans mij benaderde', kijkt Lucius in Voetbal International terug op de afgelopen periode. 'Ik twijfelde geen moment. De afspraken zijn duidelijk. Ik doe wat ik moet doen en als de club vindt dat ik niet fit of niet goed genoeg ben, dan is dat hun goed recht.'

'Ik zie het wel zitten', aldus de beoogde versterking voor de defensie van FC Groningen. 'Ik wil me laten gelden. Ik breng ervaring mee en kan op verschillende posities spelen. Maar je kunt van mij geen wonderen verwachten.'

Nadat zijn contract met Feyenoord was afgelopen, leek Lucius afgelopen zomer op weg naar een buitenlands avontuur. De contacten liepen echter op niets uit. De drievoudig Oranje-international vond geen nieuwe werkgever en hield zijn conditie op peil bij FC Den Bosch.
quote:
Fernández: 'Blij dat ik weer bij de groep hoor'

Dani Fernández heeft zijn rentree gemaakt op het trainingsveld van Feyenoord. De rechtsback zet tijdens het trainingskamp in het Turkse Alanya een nieuwe stap in zijn revalidatie.

'Ik ben blij dat ik weer op een veld kan trainen, dat ik weer bij de groep hoor', zei Fernández tegen Voetbal International. De Spaanse back scheurde eerder dit seizoen tijdens de competitiewedstrijd van Feyenoord uit tegen Willem II zijn kruisband.

'Het moeilijkste moment voor mij was toen ik na de wedstrijd tegen Willem II moest vertrekken naar Barcelona', keek de verdediger terug. 'Ik wilde toen zo graag bij de groep blijven, maar ik wist dat ik mijn tijd in Barcelona nodig zou hebben om uiteindelijk weer op het veld te staan. Daarom was ik ook zo blij om vrijdag de jongens weer te zien.'

Fernandez staat normaal gesproken een half jaar buitenspel. 'Maar ik bekijk alles van dag tot dag, wil mezelf geen onnodige druk opleggen', aldus de Spanjaard. 'Het zou mooi zijn als ik over drie maanden weer kan voetballen, maar het belangrijkste is dat ik eerst volledig fit word. Als dat betekent dat het langer duurt, moet dat maar. Ik heb in ieder geval geen pijn meer aan en sta er gezien de omstandigheden goed voor. De dokter was zelfs verrast hoe goed het met mijn knie ging. Hij zei dat ik er beter voor stond dan hij had verwacht.'
quote:
Kneuzing van bilspier zit Tomasson dwars

Jon Dahl Tomasson laat de vriendschappelijke wedstrijd van Feyenoord tegen Kayserispor schieten. De Deense aanvaller kampt met een bilblessure. Terwijl trainer Mario Been de selectie onder handen nam, werkte Tomasson met hersteltrainer Marcel Cas een individueel programma af. De Deense international kampt sinds zondag met een kneuzing van een bilspier.

Door de fysieke klachten moet Tomasson tijdens het trainingskamp in Alanya de groepstrainingen laten schieten. Ook de oefenwedstrijd donderdag tegen Kayserispor komt te vroeg voor de aanvaller.
quote:
Herstelperiode Bandjar duurt Feyenoord te lang

Feyenoord ziet af van het contracteren van Sigourney Bandjar. De 25-jarige rechtsback liep een blessure op tijdens zijn proefperiode bij de Rotterdamse club. Onderzoek heeft uitgewezen dat Bandjar drie tot vijf weken nodig heeft om te herstellen van een kuitkwetsuur. Die periode duurt Feyenoord te lang aangezien de club voor de korte termijn op zoek is naar een rechtsback. Bandjar keert daardoor terug naar Excelsior.

Als Feyenoord deze maand geen nieuwe rechtsback vastlegt, zullen de talenten Bart Schenkeveld en Stefan de Vrij die positie moeten invullen. Trainer Mario Been kan voorlopig geen beroep doen op de geblesseerde vleugelverdedigers Kelvin Leerdam en Dani Fernández.
Ook lekker voor Excelsior, 'We zien toch af van jullie basis-speler, hier heb je hem terug.. geblesseerd'
pi_76728471
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 17:34 schreef H.M.Murdock het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Ook lekker voor Excelsior, 'We zien toch af van jullie basis-speler, hier heb je hem terug.. geblesseerd'
Hun halve selectie wordt betaald door Feyenoord, dat stelletje krotenkokers moet niet miepen.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:52:27 #149
36796 Morpheus2002
Radio 49 | DJ.Morph
pi_76731461
quote:
Tomasson laat oefenwedstrijd schieten

Jon Dahl Tomasson doet donderdag niet mee in de oefenwedstrijd van Feyenoord tegen het Turkse Kayserispor. De Deense aanvaller is herstellende van een bilspierblessure en werkt de komende dagen individueel aan zijn herstel.

Tomasson liep zijn blessure afgelopen zondag op. Dinsdag meldde hij zich weer op het trainingsveld in Alanya, maar hij trainde met hersteltrainer Marcel Cas los van de groep. Afgezien van de geblesseerden Dani Fernandez en Sigourney Bandjar had trainer Mario Been verder een complete selectie tot zijn beschikking.

De eerste officiële wedstrijd van Feyenoord na de winterstop is pas over ruim anderhalve week. De Rotterdammers moeten dan op bezoek bij VVV Venlo.
En nog een blessure
Niets Is Sterker Dan Dat Ene Woord; Feyenoord! Mijn Feyenoord!
  dinsdag 12 januari 2010 @ 18:55:44 #150
53267 TC03
pi_76731599
Tomasson.

Het is dat het een goede speler is.
pi_76731785
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 18:55 schreef TC03 het volgende:
Tomasson.

Het is dat het een goede speler is.
Ik wou bijna letterlijk hetzelfde posten.
-
pi_76733651
Tomasson
pi_76733812
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:35 schreef Ruud het volgende:
Tomasson
Vanwaar de ?
-
pi_76733936
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:39 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Vanwaar de ?
Omdat hij een held is
pi_76734129
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:41 schreef Ruud het volgende:

[..]

Omdat hij een held is
Wel een held die teveel wedstrijden mist.
-
pi_76745399
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 19:45 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Wel een held die teveel wedstrijden mist.
Hij beslist er iig genoeg.
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:15:22 #157
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76745551
31 januari naar Feyenoord-Ajax, heb er weer zin in. Hopelijk nog 2x dubbel zo sfeervol en gezellig als bij Feyenoord-Az
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Daar aan de Maas, bij Brienenoord
Dat is Feijenoord
pi_76746015
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:15 schreef Sinnie het volgende:
31 januari naar Feyenoord-Ajax, heb er weer zin in. Hopelijk nog 2x dubbel zo sfeervol en gezellig als bij Feyenoord-Az
Ik niet, wordt weer een kansloze afstraffing.
-
pi_76746223
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:25 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Zeker je kaartje op Marktplaats gezet na de teleurstellende 1-0 tegen Willem II?
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:35:45 #160
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76746515
quote:

[..]

'weer'?

Feyenoord-Ajax is anders dan Ajax-Feyenoord, daarbij als we nou een scheidsrechter hebben die geen seizoenskaart van ajax heeft dan hebben we gewoon een kans.

Ik heb er de volste vertrouwen in.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:40:58 #161
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76746726
quote:

[..]

Wordt het niet eens tijd om een andere club te kiezen. Eentje die je wel tevreden stemt.
Elite
Tegen TTIP
pi_76746823
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:40 schreef Happel het volgende:

[..]

Wordt het niet eens tijd om een andere club te kiezen. Eentje die je wel tevreden stemt.
Ja, zoals jij je neerleggen bij een 5-1 nederlaag en gewoon weer net zo hard 'mijn Feyenoord' bléren achteraf.
-
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:44:24 #163
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76746867
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:43 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ja, zoals jij je neerleggen bij een 5-1 nederlaag en gewoon weer net zo hard 'mijn Feyenoord' bléren achteraf.
Och, komt hij weer met zijn kortzichtige conclusies. Je zou beter moeten weten en toch kan je niet verder komen dan dit soort crap.
Elite
Tegen TTIP
  dinsdag 12 januari 2010 @ 23:59:46 #164
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76747467
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:40 schreef Happel het volgende:

[..]

Feyenoord moet in je hart zitten, als dat niet zo is dan kan je inderdaad beter naar neuzenvreugd gaan.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_76757595
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:59 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Feyenoord moet in je hart zitten, als dat niet zo is dan kan je inderdaad beter naar neuzenvreugd gaan.
Zo is dat!
pi_76758003
quote:
Op dinsdag 12 januari 2010 23:59 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Des te meer zou een afstraffing dus pijn moeten doen.
-
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:20:16 #167
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_76759112
quote:
Wijnaldum haakt af met hamstringklachten

Georginio Wijnaldum heeft woensdag de training bij Feyenoord moeten staken. De middenvelder kampte met lichte klachten aan zijn hamstring, waardoor hij het afsluitende partijspel niet af kon maken.

Jon Dahl Tomasson, Dani Fernández en Sigourney Bandjar ontbraken bij de groepstraining, melden de Rotterdammers op de eigen website. Zij zullen donderdag ook niet inzetbaar zijn tegen Kayserispor. Trainer Mario Been wil tijdens dat duel wel alle fitte spelers in actie zien. Feyenoord zal dus de eerste en de tweede helft met twee vrijwel volledig verschillende elftallen spelen.

Tomasson en Fernández werkten woensdag wel een individueel programma af. De Deen deed dat met trainer Toine van de Goolberg, terwijl de Spanjaard werkte met fysiotherapeut René Dannenburg. Daarmee was Bandjar de enige speler die in het spelershotel bleef. De verdediger kampt met een kuitblessure.

Over de toekomst van Bandjar is volgens technisch directeur Leo Beenhakker ook nog geen beslissing genomen. "Ik zal me eerst precies op de hoogte laten brengen van zijn situatie door de dokter en dan in samenspraak met de trainer een beslissing nemen", aldus de clubbestuurder.
Gaat lekker daar zo
Ik ben inmiddels overleden
pi_76759770
Dit wordt weer veels te veel.
Waarom hebben PSV, Ajax en Twente hier veel minder last van?
-
pi_76759890
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:37 schreef Ritmo het volgende:
Omdat die clubs meer geld dan ons hebben!

Jezus zeg
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:40:13 #170
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76759898
quote:
Hebben ze niet. Kijk maar naar Twente.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 12:40 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Jij moet je duidelijk eens gaan verdiepen in het supporter zijn. Denken dat een afstraffing tegen Ajax geen pijn doet, gast.
Elite
Tegen TTIP
pi_76759939
Oud nieuws, als je de vorige pagina checked dan kan je zelfs het vervolgnieuws daarop lezen.

.. maar ja, het gaat lekker. Zelf ben ik er niet al te rouwig om dat Wijnaldum geblesseerd is, die jongen moet gewoon even rusten en vorm bij tanken. Zn laatste wedstrijden waren dramatisch.
pi_76760045
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:40 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Omdat die clubs meer geld dan ons hebben!

Jezus zeg
Wat heeft dat er mee te maken?
-
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:44:02 #173
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76760055
quote:

[..]

Ik snap niet hoe je niet je club kan steunen omdat ze tegen 020 moeten. Dan moet je ze juist steunen, dan moet je juist naar het stadion. Tuurlijk loop ik het risico 70 euro door de plee te spoelen, want als ze verliezen is dat een doodsteek. Maar ik ben er en heb er de volste vertrouwen in. We nemen revanche, we rollen ze op.

En wijnaldum is toch niet nodig, middenveld met de Baab, Fer, de Guzman voldoet.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_76760083
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:40 schreef Happel het volgende:

[..]

Hebben ze niet. Kijk maar naar Twente.
Daar missen ze alleen 2 keepers toch?
quote:
Jij moet je duidelijk eens gaan verdiepen in het supporter zijn. Denken dat een afstraffing tegen Ajax geen pijn doet, gast.
Dat is toch wat ik ook zeg?
-
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:47:00 #175
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76760170
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:44 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Daar missen ze alleen 2 keepers toch?
http://www.telegraaf.nl/t(...)res_FC_Twente__.html + Ruiz ook.
quote:
Dat is toch wat ik ook zeg?
Je insinueert heel wat anders.
Elite
Tegen TTIP
pi_76760228
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:43 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Wat heeft dat er mee te maken?
Niets. Dat antwoord is net zo dom als jouw opmerking.
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:50:21 #177
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76760290
Het kan een stuk erger, vorig jaar zaten we op 13-15 blessure gevallen. De Guzman is terug, Fernandez is nog voor de rest van het seizoen geblesseerd. Leerdam zal ook nog even in de lappenmand zitten.

Pas als we Fer of Vlaar kwijt raken voor een tijd dan hebben we pas een echt probleem. Een ieder ander is te vervangen. Schenkeveld rechtsback tegen VVV en de Guzman op het middenveld voor Wijnaldum. Wat ook kan is wat verdedigender met Ahmadi, maar dat heeft niet me voorkeur
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_76760554
quote:
Ok Twente heeft het ook idd, maar nog steeds niet zoveel als ons.
quote:
Je insinueert heel wat anders.
Opmerkingen als "ik zou uit m'n dak gaan als we een puntje kunnen veroveren" die ik vaak hoor, vind ik nou niet echt getuigen van enorme wil om te winnen.
-
  woensdag 13 januari 2010 @ 13:57:59 #179
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76760598
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:56 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Ok Twente heeft het ook idd, maar nog steeds niet zoveel als ons.
[..]

Opmerkingen als "ik zou uit m'n dak gaan als we een puntje kunnen veroveren" die ik vaak hoor, vind ik nou niet echt getuigen van enorme wil om te winnen.
Waar en van wie hoor je die dan?

Een gelijkspel en verliezen van 020 is net zo erg, thuis helemaal. Uit zou ik kunnen leven met gelijkspel
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_76760654
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:48 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Niets. Dat antwoord is net zo dom als jouw opmerking.
Zo stom was ie niet, misschien hebben ze bij die andere clubs betere fysiotherapeuten/trainers die voor oefeningen/programma's zorgen.
-
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:02:20 #181
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76760797
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:59 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Zo stom was ie niet, misschien hebben ze bij die andere clubs betere fysiotherapeuten/trainers die voor oefeningen/programma's zorgen.
Die is uiteraard stom, dat we geen miljoenen hebben voor spelers wilt niet zeggen dat we niet de lonen van de staff kunnen betalen. Feyenoord heeft genoeg personeel wat betreft de verzorging. Blessure gevallen is gewoon domme pech.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  Moderator woensdag 13 januari 2010 @ 14:13:47 #182
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_76761259
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:57 schreef Sinnie het volgende:

Een gelijkspel en verliezen van 020 is net zo erg, thuis helemaal.
Nou.. dat nou ook weer niet. Verliezen is nog veel erger. Maar een gelijkspel thuis is niet "jippie een punt", mee eens.
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:14:47 #183
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76761296
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:13 schreef Gert het volgende:

[..]

Nou.. dat nou ook weer niet. Verliezen is nog veel erger. Maar een gelijkspel thuis is niet "jippie een punt", mee eens.
Ja, het was natuurlijk een beetje overdreven. Maar met een punt ben ik alles behalve tevreden, verliezen van ajax is een doodsteek.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_76761343
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:02 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Die is uiteraard stom, dat we geen miljoenen hebben voor spelers wilt niet zeggen dat we niet de lonen van de staff kunnen betalen. Feyenoord heeft genoeg personeel wat betreft de verzorging. Blessure gevallen is gewoon domme pech.
Vorig jaar ook al.
-
pi_76761439
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 13:57 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Waar en van wie hoor je die dan?

Een gelijkspel en verliezen van 020 is net zo erg, thuis helemaal. Uit zou ik kunnen leven met gelijkspel
Dat is een beetje de algemene sfeer die de laatste jaren heerst hier.
Verder ben ik het met je eens wat betreft Ajax.
-
  woensdag 13 januari 2010 @ 14:25:10 #186
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76761753
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:17 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat is een beetje de algemene sfeer die de laatste jaren heerst hier.
Verder ben ik het met je eens wat betreft Ajax.
Nou van mij absoluut niet hoor, ik weiger me erbij neer te leggen dat we door moeten gaan als sub-topper. Jarenlange prestaties vervagen niet door 2-3 mindere jaren. Na rampenseizoenen '90 en '91 hadden we de weg ook weer naar boven gevonden. Van ajax moet gewonnen worden thuis, dat is een onbetaalbaar gevoel als je in het stadion staat/zit whatever.

Ja, maar het valt toch allemaal wel mee met de blessures dit jaar? Alleen Fernandez langdurig, Leerdam nog een aantal weekjes geloof ik. Wijnaldum en Tomasson zijn gewoon uit voorzorg, die spelen echt wel weer tegen ajax.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_76764195
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 14:25 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Nou van mij absoluut niet hoor, ik weiger me erbij neer te leggen dat we door moeten gaan als sub-topper. Jarenlange prestaties vervagen niet door 2-3 mindere jaren. Na rampenseizoenen '90 en '91 hadden we de weg ook weer naar boven gevonden. Van ajax moet gewonnen worden thuis, dat is een onbetaalbaar gevoel als je in het stadion staat/zit whatever.

Ja, maar het valt toch allemaal wel mee met de blessures dit jaar? Alleen Fernandez langdurig, Leerdam nog een aantal weekjes geloof ik. Wijnaldum en Tomasson zijn gewoon uit voorzorg, die spelen echt wel weer tegen ajax.

Darley is geblesseerd geweest, Van Dijk, De Guzman, De Cler, Cissé, Slory. Nou ja, het is in elk geval niet zo erg als vorig jaar.
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:25:17 #188
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76764284
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 15:22 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Darley is geblesseerd geweest, Van Dijk, De Guzman, De Cler, Cissé, Slory. Nou ja, het is in elk geval niet zo erg als vorig jaar.
Oh, in het totale seizoen, ik dacht alleen nu. Het valt nog wel mee vergeleken met vorig jaar, maar er valt weinig aan te doen.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  woensdag 13 januari 2010 @ 15:44:17 #189
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76765089
quote:
Lovende Babovic: "Guzzy moet blijven"

Concurrenten bij Feyenoord of niet; Jonathan De Guzman moet blijven. Althans, dat vindt huurling Stefan Babovic. "Jonathan is een fantastisch persoon en een geweldige voetballer", zegt de Serviër tegen Sportweek in het Turkse Alanya, waar zijn ploeg een trainingskamp heeft opgeslagen. "Guzzy speelt op mijn favoriete positie, maar ik houd ervan om hem in het team te zien."

"Ik speel natuurlijk het liefst zélf op tien, maar als hij er in mijn plaats speelt ben ik blij voor hém. Ik zou het erg betreuren als hij vertrekt. En niet alleen ik. We all love Guzzy. Mocht hij tóch weggaan, dan hoop ik dat hij de club vindt die hij zoekt. Dat verdient hij", gaat de van FC Nantes gehuurde Serviër verder.

"Ons hele team bestaat uit good guys. Ik hoop daarom dat iedereen blijft. Schrijf dat alsjeblieft op. We hebben nu zó’n fantastische groep, het zou zonde zijn als die uit elkaar valt." Over zijn eigen toekomst is hij eveneens helder: "Mijn plan is om met dit team iets moois op te bouwen. De supporters moeten weten dat ik hier niet naartoe ben gekomen om na een jaar alweer weg te gaan."
quote:
Been houdt ernstig rekening met vertrek routiniers

Juist nu de resultaten in De Kuip weer aan de beterende hand zijn, doemt voor Feyenoord een nieuw probleem op. Hoe gaat de club de verwachte uitloop van een flink aantal ervaren spelers opvangen? Van zeven selectieleden loopt aan het einde van het seizoen het contract af. De geroutineerde krachten Jonathan de Guzman, Giovanni de Bronckhorst, Roy Makaay, Denny Landzaat, Andwélé Slory, Stefan Babovic en Rob van Dijk hebben een verbintenis tot de zomer van 2010, terwijl het contract van de ervaren verdedigers Kevin Hofland en Tim de Cler een jaar later afloopt.

Gezien de gebrekkige financiële positie van Feyenoord is het vertrek van een aantal routiniers waarschijnlijk. 'Wij hebben Van Bronckhorst en Van Dijk een nieuwe aanbieding gedaan', zegt coach Mario Been in de nieuwe Voetbal International. 'Maar wel tegen andere voorwaarden: minder salaris. Dat is het gevolg van de financiële situatie.'

'Daardoor is de kans ook groot dat Roy, Denny en Andwélé hier volgend jaar niet meer spelen', besluit Been. 'Jammer, ik vind het belangrijk dat we in iedere linie ervaring hebben. Nu is dat nog zo en volgend jaar hebben we met Jon Dahl Tomasson en eventueel Van Bronckhorst en Van Dijk ook genoeg ervaring. Maar stel dat we die jongens toch kwijtraken, dan moeten we ons zorgen maken.'
  woensdag 13 januari 2010 @ 17:30:05 #190
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76770100
Guzzie mag van mij met de eerste trein naar het buitenland, heb het wel gehad met hem

Morgen oefen-partij tegen de koploper van Turkije, ben benieuwd. Been heeft gezegd iedereen aan het werk te willen zien, dus er wordt een hoop gewisseld
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_76770405
quote:
Beenhakker zag deal met 'één van de grote Engelse clubs' afketsen

Feyenoord hoopt zich nog in de winterstop te versterken. Technisch directeur Leo Beenhakker is door de financiële situatie van de Rotterdammers genoodzaakt om uiterst inventief te werk te gaan. "We willen er graag iemand bij die goals maakt", vertelt de sportbestuurder aan RTV Rijnmond. "Het verschil met PSV en FC Twente is dat zij meer scoren en daar wil ik wat aan doen."

"Ik was heel ver met een jongen die bij één van de grote Engelse clubs onder contract staat, maar dat is helaas afgeketst", licht Beenhakker toe. Hij realiseert zich dat er geen geld is en dat hij dus een creatieve constructie zal moeten bedenken. "Mario Been noemt het tovenarij als het me zou lukken. Ze noemen me al Leo Kazan. We richten ons zoals bekend met name op jongens die bij de grote clubs buiten de boot vallen en bij ons de volgende stap in hun carrière willen zetten."

Over een mogelijk vertrek op korte termijn van Jonathan de Guzman en de routiniers Tim de Cler, Roy Makaay en Kevin Hofland zei Beenhakker dat de financiele crisis ook voor Feyenoord ongunstig is. "Ik kom bij heel veel clubs over de vloer en overal moeten ze bezuinigen", benadrukt Beenhakker tot slot. "Ik weet dus niet of de transfermarkt in deze winterstop echt op gang komt."
Ben wel benieuwd om wie het ging
pi_76770446
Mame Diouf van Man. United.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_76770646
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:39 schreef Cara het volgende:
Mame Diouf van Man. United.
Hoe weet je dat het om Diouf ging?
pi_76770835
Edit: volgende keer maar eens op de vorige pagina kijken

[ Bericht 55% gewijzigd door Magereheinus op 13-01-2010 19:05:23 ]
pi_76771657
Beenhakker.
-
pi_76772902
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:15 schreef Ritmo het volgende:
Beenhakker.
Vanwaar de ?
pi_76773327
quote:
Omdat die geen technisch directeur hebben die Beenhakker heet.
pi_76774302
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 18:47 schreef Ruud het volgende:

[..]

Vanwaar de ?
Omdat die man het directe probleem (te weinig goals door het gepruts van Cissé en Biseswar) aan gaat pakken en met Feyenoord naar de top wil in plaats van alleen maar te huilen dat we ambities omlaag bij moeten stellen.
-
pi_76774485
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Omdat die man het directe probleem (te weinig goals door het gepruts van Cissé en Biseswar) aan gaat pakken en met Feyenoord naar de top wil in plaats van alleen maar te huilen dat we ambities omlaag bij moeten stellen.
Voorlopig is er nog geen speler binnen, ik moet het eerst zien.
pi_76774586
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:26 schreef Ruud het volgende:

[..]

Klopt, maar ik heb er wel vertrouwen in.
-
pi_76776445
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:26 schreef Ruud het volgende:

[..]

Hij probeert tenminste iets, heeft connecties, het feit dat hij bijna een speler van Chelsea, Man Utd of Arsenal oid binnenhaalt zegt genoeg. Bosz zou dat dus nooit hebben gekund.
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:00:10 #202
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76785881
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 19:22 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Het probleem kan hij niet aanpakken door een speler te huren bij een grote club. En de top bereik je niet met het huren van spelers van grote clubs. De top bereik je door visie en een goed beleid. Wat hij nu doet is werken met pleisters om de gaten op te vullen. Helaas is dat het enige wat mogelijk is op het moment.

Maar kudos voor zijn inzet hoor. Verder blijft het gewoon een judas.

Niemand zegt trouwens dat de ambities omlaag moeten worden bijgesteld, maar dat wij realistisch moeten zijn. Het is een moeilijk woord voor je, dat snap ik.
Elite
Tegen TTIP
pi_76786706
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:00 schreef Happel het volgende:

[..]

Het probleem kan hij niet aanpakken door een speler te huren bij een grote club.
Dat kan zeker, zie Stoch bij Twente en destijds Alex bij PSV. Spelers die voor hun club het verschil tussen redelijk presteren en grote successen maakten/maken (wel samen met respectievelijk Gomez en Ruis natuurlijk).
quote:
En de top bereik je niet met het huren van spelers van grote clubs. De top bereik je door visie en een goed beleid.
Het een sluit het ander niet uit. Dit is tijdelijk, totdat de financieen door transfers van jongens als Fer op orde zijn gebracht.
quote:
Wat hij nu doet is werken met pleisters om de gaten op te vullen. Helaas is dat het enige wat mogelijk is op het moment.
En ook het enige wat moet. Al zien veel Feyenoorders hun club graag een paar jaartjes 'gezond' worden in de middenmoot.
quote:
Maar kudos voor zijn inzet hoor. Verder blijft het gewoon een judas.
Liever een Judas dan een achterlijke mongool als Bosz natuurlijk.
quote:
Niemand zegt trouwens dat de ambities omlaag moeten worden bijgesteld, maar dat wij realistisch moeten zijn. Het is een moeilijk woord voor je, dat snap ik.
O.a. jou heb ik hier vaak zien zeggen dat Feyenoord dat moet doen.
-
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:27:25 #204
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76787485
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:14 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat kan zeker, zie Stoch bij Twente en destijds Alex bij PSV. Spelers die voor hun club het verschil tussen redelijk presteren en grote successen maakten/maken (wel samen met respectievelijk Gomez en Ruis natuurlijk).
Die kwamen al in een gespreid bed terecht. Iets wat bij Feijenoord zeker niet het geval is gezien de toekomst.
quote:
Het een sluit het ander niet uit. Dit is tijdelijk, totdat de financieen door transfers van jongens als Fer op orde zijn gebracht.
Niemand weet wat de toekomst gaat brengen. Wel weet ik dat met een vertrek van Fer de financiële toekomst niet veilig gesteld is.
quote:
En ook het enige wat moet. Al zien veel Feyenoorders hun club graag een paar jaartjes 'gezond' worden in de middenmoot.
Ik blijf me echt verbazen over jou. Het interesseert je echt geen reet wat er met Feijenoord gebeurd. Verdwijnen ze, dan zal je het jammer vinden. Maar ach, vast wel weer een andere hobby te vinden.
quote:
Liever een Judas dan een achterlijke mongool als Bosz natuurlijk.
Euh, nee...
quote:
O.a. jou heb ik hier vaak zien zeggen dat Feyenoord dat moet doen
Ja, dat we realistisch moeten zijn. Niet dat we tevreden moeten zijn met een 5de, 6de of 7de plek. Dat heb ik je ook al vaker gezegd. Hebben ze je dat nog niet geleerd op de middelbare school, begrijpend lezen?
Elite
Tegen TTIP
  woensdag 13 januari 2010 @ 23:29:55 #205
53267 TC03
pi_76787632
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:27 schreef Happel het volgende:
Euh, nee...
Ik blijf me echt verbazen over jou. Het interesseert je echt geen reet wat er met Feijenoord gebeurt. Verdwijnen ze, dan zal je het jammer vinden. Maar ach, vast wel weer een andere hobby te vinden.
pi_76788108
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:27 schreef Happel het volgende:

[..]

Die kwamen al in een gespreid bed terecht. Iets wat bij Feijenoord zeker niet het geval is gezien de toekomst.
Het elftal (buiten de aanval) staat anders aardig stabiel en ik moet zeggen dat het al een tijdje redelijk rustig bij de club is.
quote:
Niemand weet wat de toekomst gaat brengen. Wel weet ik dat met een vertrek van Fer de financiële toekomst niet veilig gesteld is.
Niet met Fer alleen natuurlijk, was een van de voorbeelden.
quote:
Ik blijf me echt verbazen over jou. Het interesseert je echt geen reet wat er met Feijenoord gebeurd. Verdwijnen ze, dan zal je het jammer vinden. Maar ach, vast wel weer een andere hobby te vinden.
Omdat ik denk dat Feyenoord alleen maar verder afzakt als ze 5 jaar op niveau Willem II gaan draaien, zou het voortbestaan van de club me weinig kunnen schelen?

Dat jij nou je schouders ophaalt na 2 keer een 7e plek.
quote:
Ja, dat we realistisch moeten zijn. Niet dat we tevreden moeten zijn met een 5de, 6de of 7de plek. Dat heb ik je ook al vaker gezegd. Hebben ze je dat nog niet geleerd op de middelbare school, begrijpend lezen?
7e worden is niet realistisch, maar een wanprestatie waar actie op moet komen te staan.
-
pi_76788163
Ow ja, en liever Bosz hebben dan Beenhakker. Nu kan ik je helemaal niet meer serieus nemen. Bosz hadden ze moeten stenigen.
-
  donderdag 14 januari 2010 @ 00:19:54 #208
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76790245
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:38 schreef Ritmo het volgende:
7e worden is niet realistisch, maar een wanprestatie waar actie op moet komen te staan.
Ik zeg toch dat we niet tevreden moeten zijn met een 7de plek? Ik zeg dat we realistisch dienen te zijn en niet moeten verwachten dat we even mee gaan doen met de top 3.
quote:
Niet met Fer alleen natuurlijk, was een van de voorbeelden.
Wijnaldum, Bahia en Vlaar zijn de enige waar we nog geld aan kunnen verdienen naast Fer. De rest is leuk, maar geen materiaal voor grotere clubs dan Feijenoord.
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 23:39 schreef Ritmo het volgende:
Ow ja, en liever Bosz hebben dan Beenhakker. Nu kan ik je helemaal niet meer serieus nemen. Bosz hadden ze moeten stenigen.
Dat zei je ook toen hij Hofland, Makaay, Van Bronckhorst en dergelijke binnenhaalde natuurlijk.
Elite
Tegen TTIP
pi_76790732
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:19 schreef Happel het volgende:

[..]

Ik zeg toch dat we niet tevreden moeten zijn met een 7de plek? Ik zeg dat we realistisch dienen te zijn en niet moeten verwachten dat we even mee gaan doen met de top 3.
Maak daar top 2 van, de nummer 3 is aardig in bereik. Niet dat ik verwacht dat we die inhalen, maar in elk geval in het vizier houden. Bovendien moet die stap pas volgend jaar gezet worden. Dit jaar moet je idd voor een 4e plek gaan.
quote:
Wijnaldum, Bahia en Vlaar zijn de enige waar we nog geld aan kunnen verdienen naast Fer. De rest is leuk, maar geen materiaal voor grotere clubs dan Feijenoord.
Ik mag aannemen dat die spelers samen wel een leuk bedrag op gaan brengen. Als je die 3 samen kwijt raakt voor 10 miljoen dan faal je als Feyenoord zijnde toch wel extreem. Verder kun je natuurlijk nog een boel kleine transfers doen, vele kleine bedragen maken samen ook een leuk bedrag.
quote:
Dat zei je ook toen hij Hofland, Makaay, Van Bronckhorst en dergelijke binnenhaalde natuurlijk.
Ik zei toen al dat het geweldige aankopen waren, maar dat het gat tussen de aankopen en de huidige selectie te groot was.

Niet dat ik dit allemaal voorzien had, maar ik weet nog wel die eeuwige discussies met jou over dat we naast Makaay geen fatsoenlijke aanvaller hadden.
-
pi_76798413
quote:
Meerderheid raad wil doorgaan met ontwikkeling Stadionpark

14 januari 2010

Ondanks financiële onzekerheden wil een meerderheid van de Rotterdamse gemeenteraad toch doorgaan met de plannen voor het Stadionpark, waarin ook de nieuwe Kuip moet worden gebouwd.

Alleen de SP wil onmiddelijk met de voorbereidingen stoppen, zo bleek woensdag tijdens een vergadering van de raadscommissie Ruimtelijke Ordening in het Rotterdamse stadhuis.

Het omvangrijke project kost miljarden en de gemeente wil ook dat het Rijk bijdraagt aan het gebied rond de nieuwe Kuip aan de Maas. Zo moet er een nieuwe metroverbinding worden aangelegd naar Stadionpark en is ook een intercitystation gepland. Het kabinet heeft tot nog toe geen toezeggingen gedaan.

Het college is daarnaast van plan de voetbalclub Feyenoord een lening van 200 miljoen te verstrekken om de bouw van de Nieuwe Kuip mogelijk te maken. Dit stadion moet dé trekker van het gebied worden en zal, als alles volgens plan verloopt, in 2017 klaar zijn.

pi_76799848
wordt feyenoord - kayserispor nog ergens uitgezonden vandaag?
pi_76800034
quote:

[..]

Jij lult echt zo dom als je eruitziet hè!

Enof zo'n afstraffing pijn doet!
  donderdag 14 januari 2010 @ 12:35:28 #213
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76802557
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 00:19 schreef Happel het volgende:

[..]

[..]

[..]

Waarom zou top 3 onrealistisch zijn? Kijk waar Az hun kampioens-elftal vandaan hadden gehaald, allemaal beloftes bij kleine clubs. En een jaar daarop betaalde het zich uit in een kampioenschap, niet omdat het een geweldig elftal is dat barst en bruist van de kwaliteit, maar vanwege het zelfvertrouwen, teamgeest en de grote wil om te winnen. Idem nou voor Fc Twente, een huurling van Chelski en een gozert waar ik nog nooit van me leven had gehoord. Fc Twente is altijd al een goede sub-topper geweest, maar dit gaat buiten het boekje. Als hun het kunnen, waarom wij niet? Ik vind ons selectie echt niet slechter dan de bovenste 3, maar het verschil is dat het bij hun beter georganiseerd is.

Moet trouwens zeggen dat ik de tukkers geen pluim in de reet ga schuiven.2 jaar geleden stond Feyenoord ook net aan 2e achter Psv in de winterstop en uiteindelijk werden we 6e of 7e. Het seizoen is nog maar op de helft.

Wat ik wil is niet pure kwaliteit, maar spelers die naar Feyenoord komen en alles voor de club willen geven. Een echte Feyenoord-hart, niet zo'n profiteur als zijne de Guzman. Spelers die niet bij het minste of gerinste opgeven, maar door willen gaan. Daarom vind ik ook dat die linksback van Nec 'moet' komen, ook een speler met een zwak voor Feyenoord. In mijn ogen is dát de weg naar boven.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_76803795
Weet iemand hoe laat Feyenoord speelt?
pi_76803832
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 13:10 schreef heiden6 het volgende:
Weet iemand hoe laat Feyenoord speelt?
Volgens mij om 14.00 uur en zendt Rijmond Radio het uit.
  donderdag 14 januari 2010 @ 13:49:27 #216
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76805132
quote:
Op woensdag 13 januari 2010 17:30 schreef Sinnie het volgende:
Morgen oefen-partij tegen de koploper van Turkije, ben benieuwd. Been heeft gezegd iedereen aan het werk te willen zien, dus er wordt een hoop gewisseld
Kayserispor is niet de Turkse koploper hoor op het moment.
quote:
De Guzman keert terug in basis tegen Kayserispor

Jonathan De Guzman keert donderdagmiddag terug in de basis bij Feyenoord in de oefenwedstrijd tegen Kayserispor. De middenvelder speelde zijn laatste wedstrijd op 3 oktober 2009 tegen RKC Waalwijk. In dat duel raakte hij geblesseerd aan zijn knie, waardoor hij sindsdien niet meer in actie kwam. Mario Been zal donderdag tegen Kayserispor vrijwel zijn gehele elftal in de rust wisselen. Alleen doelman Rob van Dijk keept de hele wedstrijd.

Kayserispor – Feyenoord

Donderdag 14 januari om 14.00 uur (Nederlandse tijd)

Opstelling Feyenoord:
Van Dijk; Schenkeveld, Vlaar, Bahia, Van Bronckhorst; Landzaat, De Guzman, Fer; Wijnaldum, Makaay en Cissé.
quote:
Beenhakker: "Fout oordeel op basis van dvd's"

Het gebruik van dvd-beelden voor de aankoop van spelers is verleden tijd bij Feyenoord. Onder Leo Beenhakker zal er nimmer nog een speler worden aangekocht op basis van louter de dvd-beelden. Aleksandar Ignjatovic, die op basis van beelden is gehaald, is geflopt. De Servische verdediger, op huurbasis overgekomen van FK Borac, is geen versterking gebleken en mag verkassen. "We zijn nu aan het kijken of we Ignjatovic elders aan spelen kunnen laten toekomen. Want die jongen moet spelen", aldus Beenhakker.

"Trainer Mario Been en ik hebben de fout gemaakt om een oordeel over hem te vellen op basis van wat dvd’s. Dat kwam omdat Mario nog vol met NEC in de weer was en ik met Polen. En niemand kon ons garanderen dat Ron Vlaar sterk terug zou komen", steekt de technisch directeur de hand in eigen boezem in gesprek met Sportweek.

"We waren op zoek naar een pure verdediger. Op basis van de dvd’s maakte Ignjatovic een goede indruk. Daarna heeft iemand van onze scouts (Rinus Israel) nog een wedstrijd live van hem gezien. Hij kwam terug met een positief rapport. Toen hebben we het erop gewaagd. Het was de eerste keer in mijn leven dat ik een speler haalde zonder hem zelf te hebben zien spelen. En de laatste."

[ Bericht 34% gewijzigd door H.M.Murdock op 14-01-2010 13:57:31 ]
pi_76805884
Waarom denkt men hier dat Fer zoveel geld op gaat leveren? Ja het is een aardige speler, maar hij heeft toch nog helemaal niks laten zien (op hoog niveau)?

DeGuzman liet m.i. meer zien dan Fer op zijn leeftijd en kijk hoeveel die gaat opleveren... Bij PSV had je het 'geweldige talent' Aissati dat voor 2,5 a 3 miljoen de deur uitging, wat voor jullie een druppel op een gloeiende plaat zou zijn.

Zoals het er nu voor staat leveren al die talentjes bij elkaar hoog uit een miljoen of 15 op.. en dat gaat er nog een deel terug naar die talentpoolinvesteerders (die zullen in crisistijd ook minder bereidt zijn om hun ontvangen bedrag te herinvesteren).

Ik zie het eigenlijk niet zo positief in voor de middelange termijn, ondanks dat het sportief weer wat beter gaat.
pi_76806139
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:08 schreef VerrekteZakHooi het volgende:
Waarom denkt men hier dat Fer zoveel geld op gaat leveren? Ja het is een aardige speler, maar hij heeft toch nog helemaal niks laten zien (op hoog niveau)?

DeGuzman liet m.i. meer zien dan Fer op zijn leeftijd en kijk hoeveel die gaat opleveren... Bij PSV had je het 'geweldige talent' Aissati dat voor 2,5 a 3 miljoen de deur uitging, wat voor jullie een druppel op een gloeiende plaat zou zijn.

Zoals het er nu voor staat leveren al die talentjes bij elkaar hoog uit een miljoen of 15 op.. en dat gaat er nog een deel terug naar die talentpoolinvesteerders (die zullen in crisistijd ook minder bereidt zijn om hun ontvangen bedrag te herinvesteren).

Ik zie het eigenlijk niet zo positief in voor de middelange termijn, ondanks dat het sportief weer wat beter gaat.
Oh je bedoel het geweldige talent dat toen een aflopend contract had en weg moést omdat hij afspraken had met directie/trainer maar die niet nagekomen werden?
De Guzman had last van blessures en heeft nog maar 0,5 jaar aan contract. Dat Ajax nou 3 miljoen voor Aissati, die ook helemaal niets had laten zien, op een enkele wedstrijd na, betaald, betaalt...

Beetje een kromme vergelijking
pi_76808273
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 12:35 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Waarom zou top 3 onrealistisch zijn? Kijk waar Az hun kampioens-elftal vandaan hadden gehaald, allemaal beloftes bij kleine clubs. En een jaar daarop betaalde het zich uit in een kampioenschap, niet omdat het een geweldig elftal is dat barst en bruist van de kwaliteit, maar vanwege het zelfvertrouwen, teamgeest en de grote wil om te winnen. Idem nou voor Fc Twente, een huurling van Chelski en een gozert waar ik nog nooit van me leven had gehoord. Fc Twente is altijd al een goede sub-topper geweest, maar dit gaat buiten het boekje. Als hun het kunnen, waarom wij niet? Ik vind ons selectie echt niet slechter dan de bovenste 3, maar het verschil is dat het bij hun beter georganiseerd is.

Moet trouwens zeggen dat ik de tukkers geen pluim in de reet ga schuiven.2 jaar geleden stond Feyenoord ook net aan 2e achter Psv in de winterstop en uiteindelijk werden we 6e of 7e. Het seizoen is nog maar op de helft.

Wat ik wil is niet pure kwaliteit, maar spelers die naar Feyenoord komen en alles voor de club willen geven. Een echte Feyenoord-hart, niet zo'n profiteur als zijne de Guzman. Spelers die niet bij het minste of gerinste opgeven, maar door willen gaan. Daarom vind ik ook dat die linksback van Nec 'moet' komen, ook een speler met een zwak voor Feyenoord. In mijn ogen is dát de weg naar boven.
Amen.
-
pi_76810554
0-3 Vlaar 1 goal en 2x Makaay
pi_76811461
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 14:15 schreef Jorwol het volgende:

[..]

Oh je bedoel het geweldige talent dat toen een aflopend contract had en weg moést omdat hij afspraken had met directie/trainer maar die niet nagekomen werden?
De Guzman had last van blessures en heeft nog maar 0,5 jaar aan contract. Dat Ajax nou 3 miljoen voor Aissati, die ook helemaal niets had laten zien, op een enkele wedstrijd na, betaald, betaalt...

Beetje een kromme vergelijking
Ok, Aissati had al wel CL ervaring, maar dat laten we dan maar even achterwege (en hoefde hij helemaal niet weg, had zelfs contractverlenging aangeboden gekregen).
Wil alleen aangeven dat Fer echt niet zomaar even een klapper op de transfermarkt zal worden, het is niet een gearriveerde speler ofzo (kan ook haast niet op die leeftijd overigens).
pi_76811617
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:20 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Ok, Aissati had al wel CL ervaring, maar dat laten we dan maar even achterwege (en hoefde hij helemaal niet weg, had zelfs contractverlenging aangeboden gekregen).
Wil alleen aangeven dat Fer echt niet zomaar even een klapper op de transfermarkt zal worden, het is niet een gearriveerde speler ofzo (kan ook haast niet op die leeftijd overigens).
Hij moest wel weg, want anders hadden ze niets meer aan hem verdiend, hij wilde immers z'n contract niet verlengen..
Punt is wél dat Fer op deze leeftijd al een vaste speler is bij Feyenoord en een van de meest constante spelers is van ons team. Nadeel is wel zijn positie natuurlijk, aangezien je voor een jonge spits veel meer kunt vangen dan voor een jonge verdedigende middenvelder.
  donderdag 14 januari 2010 @ 16:32:59 #223
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_76812023
0-3, niet slecht.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:18:58 #224
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76813973
quote:
Afgetekende zege bij kletsnat slot trainingskamp

Feyenoord heeft donderdag het trainingskamp in Alanya afgesloten met een prima 3-0 overwinning op het Turkse Kayserispor. Terwijl de regen onophoudelijk op de voetballers neerdaalde, zorgden doelpunten van Ron Vlaar en Roy Makaay (2x) voor de verdiende zege. Kayserispor miste kort na de 2-0 van Makaay een strafschop.

Feyenoord werd op het veld behorende bij spelershotel Goldcity tot aan de openingstreffer van Ron Vlaar flink onder druk gezet door de nummer vier van de Turkse competitie. De Rotterdammers hadden moeite met het fysieke spel van de tegenstander en bovendien waren de hevige regen en windstoten niet in het voordeel van de ploeg van Mario Been. Tegen de verhoudingen in kwam Feyenoord na een halfuur toch op voorsprong. Tot die tijd was alleen Jonathan De Guzman gevaarlijk geweest met een vrije trap die gestopt werd door de doelman. Dezelfde De Guzman nam een kwartier voor rust plaats achter een hoekschop, waarmee hij de vrijstaande Vlaar bereikte. De verdediger knikte vervolgens prima binnen.

Tien minuten eerder was Kayserispor al dichtbij de openingstreffer geweest, toen Bayroz vanaf zestien meter een schuiver op de paal zag eindigen. Vijf minuten voor rust leek de treffer voor de Turken er alsnog te komen, toen Leroy Fer onderuit ging in het strafschopgebied en zijn tegenstander zo een vrije doortocht bezorgde. De bal kwam uiteindelijk bij de Turkse topscorer Aziz Makula, die voor open doel naast mikte. Het was één van de schaarse slippertjes van de Feyenoord-defensie, want de Rotterdammers kregen langzaam meer grip op de tegenstander. Feyenoord gooide na de 1-0 het tempo in de ploeg omhoog en voetbalde nu meer op de helft van de Turken dan andersom.

Dat bleef het geval na rust, toen Mario Been liefst acht spelers had gewisseld en de regen nog veel harder uit de hemel kwam vallen dan in de eerste helft. Grote kansen leverde het tot twintig minuten voor tijd niet op, al liet Roy Makaay zien een aardige vrije trap in huis te hebben. De aanvaller mikte zeven minuten na rust van ruim twintig meter net naast. Ruim een kwartier later bewees de aanvaller alsnog zijn klasse, toen hij via een knappe steekpass van Stefan Babovic de diepte in werd gestuurd. Vanaf de linkerkant van het strafschopgebied verschalkte Makaay vervolgens met links de keeper in de verre hoek.

Een minuut later kreeg Kayserispor een opgelegde mogelijkheid om de marge van Feyenoord te verkleinen tot één, toen de warrig fluitende scheidsrechter tot ieders verbazing naar de stip wees nadat een aanvaller van de Turken naar de grond ging in het strafschopgebied. Ceydilek nam plaats achter de bal, maar schoot via de paal naast. Dezelfde Ceydilek raakte kort erop bij een schot van afstand wederom het houtwerk. Het slotakkoord was uiteindelijk voor Makaay, die in de laatste minuut profiteerde van een blunder van de Turkse doelman. Die kwam ver uit zijn goal en maaide buiten het zestienmetergebied over de bal, waarna Makaay makkelijk binnen kon schieten.

Scoreverloop:
30’ 1-0 Vlaar
70’ 2-0 Makaay
90’ 3-0 Makaay

Opstelling Feyenoord:
Eerste helft: Van Dijk; Schenkeveld, Vlaar, Bahia, Van Bronckhorst; Landzaat, De Guzman, Fer; Wijnaldum, Makaay en Cissé.
Tweede helft: Van Dijk; De Vrij, Vlaar, Hofland, De Cler; El Ahmadi, Bruins, Babovic; Slory, Makaay en Biseswar.
Makaay
pi_76814723
Babovic wordt de nieuwe nummer 10 het komende half jaar.
  donderdag 14 januari 2010 @ 17:45:51 #226
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76814977
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 16:20 schreef VerrekteZakHooi het volgende:

[..]

Als we gaan vergelijken ken ik er nog wel 1, Babel, bankzitter bij ajax krijgt een transfer naar Liverpool ter waarde van 18 miljoen. Met dat als uitgangspunt mogen we best wel wat van Fer verwachten. Aissati is heel wat anders, speelde nooit bij Psv. Fer is de sterkhouder van Feyenoord samen met Vlaar

Feyenoord overigens gewonnen met 0-3 van die turkse club, een net resultaat. Evenals 3-0 tegen Sampdoria en 1-2 tegen Sporting Lissabon. Er moet toch wat potentie in deze groep zitten, want eerlijk is eerlijk, echt 1 volledige overtuigende wedstrijd in de Eredevisie heb ik nog niet gezien. Ik heb goede hoop dat we VVV-uit kunnen pakken, maar thuis ging het al niet te best tegen deze laag vlieger.

Ik ben blij dat we in ieder geval geen echt belangrijke spelers zijn kwijtgeraakt op trainingskamp.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_76815239
Netjes hoor.
-
  donderdag 14 januari 2010 @ 19:02:08 #228
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_76817867
Ik had vannacht gedroomd dat De Baab weg was gegaan, omdat hij niet genoeg speeltijd kreeg.
pi_76817882
Been. Van Dijk eerste keeper de rest van het seizoen.
-
pi_76818048
Het valt te begrijpen, maar ik had ook liever Darley gezien.
pi_76818377
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 17:38 schreef heiden6 het volgende:
Babovic wordt de nieuwe nummer 10 het komende half jaar.
En terecht, of hij nou weg gaat of niet oppleuren met De Guzman!
quote:
Judas de Guzman: Rot dan maar op ook!
wo, 13/01/2010 - 15:18
''Dat ik bezig ben aan mijn laatste maand, week of misschien wel uur bij Feyenoord, doet me niet zoveel. Ik ben voetballer. Sentimenten? Die spelen bij mij geen rol!’'

... aldus Jonathan de Guzman in de Voetbal Israel d.d 13 januari 2010.
pi_76819447
Hebben we trouwens een optie tot koop op Babovic? Ik zie wel potentie in die jongen.
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:23:28 #233
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76821289
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 19:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hebben we trouwens een optie tot koop op Babovic? Ik zie wel potentie in die jongen.
Ja, anders ik wel. Bij hem heb ik ook gewoon het gevoel dat hij het meent, dat kon je ook zien bij zijn eerste doelpunt hoe hij dat ook vierde. Zie hem op dit moment veel liever dan de Guzman met zijn 'leuke' Usian Bolts dansjes.

En ik snap het toch niet hoor, wat heeft Darley fout gedaan? Die jongen hebben we veel meer aan, dit seizoen wordt het toch niet meer dan 4/5e want echt uitzicht op plek 1 en 2 hebben we niet meer. Maar ik zet wel vaker me vraagtekens bij de keuzes van Been, maar goed hij zal het wel weten hoop ik
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  donderdag 14 januari 2010 @ 20:26:13 #234
63192 ursel
pi_76821421
Zal het niet te maken hebben om van Dijk te paaien toch bij te tekenen, gezien die nog twijfelt.??
pi_76822729
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:23 schreef Sinnie het volgende:

[..]

En ik snap het toch niet hoor, wat heeft Darley fout gedaan? Die jongen hebben we veel meer aan, dit seizoen wordt het toch niet meer dan 4/5e want echt uitzicht op plek 1 en 2 hebben we niet meer. Maar ik zet wel vaker me vraagtekens bij de keuzes van Been, maar goed hij zal het wel weten hoop ik
Darley heeft niets fout gedaan, maar het is logisch dat Been voor v Dijk kiest. Die heeft de recente wedstrijden gespeeld en zeker niet onverdienstelijk. Darley is de toekomst, dat geeft Been ook aan, maar je gaat ook met mensen om en het geeft wel een bepaald signaal uit dat goed spelen(wat v Dijk deed)wel degelijk beloond word. Daarnaast kan het nog veranderen, want als v Dijk geblesseerd raakt of enorm gaat blunderen kan er altijd nog gewisseld worden, je weet hoe dat gaat.
  donderdag 14 januari 2010 @ 21:27:28 #236
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76824217
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 20:55 schreef Magereheinus het volgende:

[..]

Darley heeft niets fout gedaan, maar het is logisch dat Been voor v Dijk kiest. Die heeft de recente wedstrijden gespeeld en zeker niet onverdienstelijk. Darley is de toekomst, dat geeft Been ook aan, maar je gaat ook met mensen om en het geeft wel een bepaald signaal uit dat goed spelen(wat v Dijk deed)wel degelijk beloond word. Daarnaast kan het nog veranderen, want als v Dijk geblesseerd raakt of enorm gaat blunderen kan er altijd nog gewisseld worden, je weet hoe dat gaat.
Toch kijk ik daar wel wat anders tegen aan. Van Dijk heeft ons vaak op de been gehouden, maar je kan beter in een 'verloren' seizoen al zorgen dat je keeper wat wedstrijden achter zijn naam krijgt. Ik vind het gewoon zonde, want Darley is elke keer goed ingevallen dus dat belonings-systeem geloof ik niet zo in.

En tuurlijk kan hij net zo makkelijk gewisseld worden, ach misschien wil ik ook wel te graag. van Dijk heeft inderdaad de laatste weken uitstekend gekeept en zou er verder geen reden zijn hem eruit te halen.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_76824789
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 19:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik zou hem zeker vastleggen voor aan de linkerkant.

Stefan Babović (Servisch Cyrillisch: Стефан Бабовић) (Berane, 7 januari 1987) is een Servische voetballer die sinds augustus 2009 op huurbasis uitkomt voor Feyenoord, dat een optie tot koop heeft. Hij is eigendom van FC Nantes, waar hij tot 2011 vastligt. Babović salaris bij Feyenoord wordt niet betaald door zijn vader, maar door een spelersmakelaar in Duitsland, die van de meeropbrengst wil profiteren bij de verkoop van Babović. Bij Feyenoord scoorde hij tot nu toe drie keer, dit waren de 2-0 in de bekerwedstrijd tegen FC Den Bosch, de 1-1 tegen FC Groningen in de Kuip en de 0-1 in de vriendschappelijke wedstrijd tegen v.v. Hierden.
Babović haalde gedurende het seizoen 2008/09 negatief het nieuws toen hij zijn ploeggenoot bij Nantes Djamel Abdouyn knock out schopte.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Stefan_Babovi%C4%87
pi_76825137
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:27 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Toch kijk ik daar wel wat anders tegen aan. Van Dijk heeft ons vaak op de been gehouden, maar je kan beter in een 'verloren' seizoen al zorgen dat je keeper wat wedstrijden achter zijn naam krijgt. Ik vind het gewoon zonde, want Darley is elke keer goed ingevallen dus dat belonings-systeem geloof ik niet zo in.

Waarom is het seizoen 'verloren'?

Kampioen wordt je niet en je zal de 1e 5 jaar ook geen kampioen worden, maar ze staan nu op een hele nette 4e plaats met zicht op plaats 3, je zit nog in de beker, wat wil je nog meer?

Beter voetbal, wat meer domineren, maar das allemaal zorg voor later, je moet gewoon zorgen dat je zonder plee offs te spelen Europa League haalt.
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:06:50 #239
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76826449
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 19:02 schreef Ritmo het volgende:
Been. Van Dijk eerste keeper de rest van het seizoen.
Darley is geblesseerd.
Elite
Tegen TTIP
pi_76828488
quote:
Been was wat betreft het duel van donderdag vooral te spreken over de instelling van zijn spelers. ‘Die was bij iedereen te allen tijde voldoende’, stelde de oefenmeester. ‘Ik denk dat we tegen de nummer vier van Turkije aardig overeind zijn gebleven.’ Met een glimlach voegde hij daar aan toe: ‘Bovendien zijn we Europees nog steeds ongeslagen dit seizoen.’
  donderdag 14 januari 2010 @ 22:52:15 #241
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76828951
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 21:44 schreef Luni het volgende:

[..]

Waarom is het seizoen 'verloren'?

Kampioen wordt je niet en je zal de 1e 5 jaar ook geen kampioen worden, maar ze staan nu op een hele nette 4e plaats met zicht op plaats 3, je zit nog in de beker, wat wil je nog meer?

Beter voetbal, wat meer domineren, maar das allemaal zorg voor later, je moet gewoon zorgen dat je zonder plee offs te spelen Europa League haalt.
Wat ik nog 'meer' wil? Waar we nu staan zou vanzelfsprekend moeten wezen, wat ik wil is voorronde champions league. En alles wat eronder zit vindt ik geen 'uitstekend of goed seizoen', maar gewoon wat je mag verwachten van Feyenoord.

Noem het dom, noem het onrealistisch, maar ik weiger de doelstellingen naar beneden te schoreven voor een tal mindere jaartjes. Pas als we dit 5 jaar op rij hebben dan kan ik erin meegaan. En dat we zonder de plee offs wel of niet Europe in gaan mogen duidelijk wezen aangezien het plee-off systeem niet meer van toepassing is op de Eredevisie.
quote:
Darley is geblesseerd.
Hij is niet meer geblesseerd, mist alleen wedstrijd-ritme.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  donderdag 14 januari 2010 @ 23:02:59 #242
268260 Dr.Mikey
pi_76829456
Van dijk
Wat hebben wij toch met oude keepers.
Zoetebier Timmer Van Dijk. Lodewijks.
Allemaal middelmatige keepers die bij ons als opa het nog best goed hebben gedaan.
Lodewijks was helemaal een held

Maar nu zie ik toch echt liever Darley.
Darley het talent., Schoffel die nou niet weg Been omdat hij geblesseerd is.

Die jongen moet vertrouwen krijgen.
Dan komt hij er wel
R.I.P DTS.
pi_76839836
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:52 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Wat ik nog 'meer' wil? Waar we nu staan zou vanzelfsprekend moeten wezen, wat ik wil is voorronde champions league. En alles wat eronder zit vindt ik geen 'uitstekend of goed seizoen', maar gewoon wat je mag verwachten van Feyenoord.
Dat is al een paar jaar niet meer vanzelfsprekend, en dat zal het voorlopig ook niet zijn aangezien er geen poen is voor versterkingen.

Dat er geen Plee Offs meer zijn wist ik niet, dacht dat er nog wel waren voor Europa League plaatsen.
pi_76840036
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:06 schreef Happel het volgende:

[..]

Darley is geblesseerd.
Hoop echt dat die snel fit wordt en dat dan keer langer dan 5 dagen blijft.

Europees voetbal moeten we halen en verder niks. Van mij part counteren ze alles uit nadat ze voor staan en wordt Vlaar wereldkampioen ballen vanuit de Kuip de Maas of Bios in rammen.
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:24:13 #245
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76841630
quote:
Van Bronckhorst: 'Toekomst Feyenoord is onzeker'

Voor Giovanni van Bronckhorst is de keuze simpel: of hij gaat nog een jaar door bij Feyenoord of hij stopt. 'Ik laat het vooral afhangen van mijn fysieke gesteldheid.' Van Bronckhorst heeft een aflopende verbintenis in Rotterdam. De bijna 35-jarige aanvoerder liet in een eerder stadium weten best salaris te willen inleveren om bij Feyenoord te blijven.

'Ik heb al een aantal gesprekken achter de rug met technisch directeur Leo Beenhakker', zegt Van Bronckhorst deze week in Voetbal International. 'Ik weet precies van de hoed en de rand. Of ik doorga, hangt af van mijn fysieke gesteldheid en daarbij wil ik wel graag weten hoe Feyenoord er volgend seizoen uit komt te zien.'

'We hebben dit seizoen een stap vooruit gemaakt', vervolgt de aanvoerder. 'Iedereen is blij met hoe het gaat, maar wat gebeurt er volgend seizoen? Ik weet het niet. Veel contracten lopen af en ik ben benieuwd hoe Feyenoord dat wil gaan invullen. Het zou kunnen dat de club spelers gaat huren, maar dat is dan slechts voor een jaar en moeilijk om beleid op te bouwen. Deze situatie is best iets waar ik me zorgen over maak. De toekomst is onzeker.'

Van Bronckhorst begon zijn loopbaan bij Feyenoord en keerde na buitenlandse avonturen bij Glasgow Rangers, Arsenal en Barcelona in 2007 terug in Rotterdam. De linksback is een vaste waarde in het elftal van Mario Been. Overigens won Feyenoord donderdag met 3-0 van het Turkse Kayserispor. Roy Makaay (twee keer) en Ron Vlaar waren de doelpuntenmakers in het vriendschappelijke duel. Jonathan De Guzman, die is hersteld van een knieblessure, maakte zijn rentree. De middenvelder staat op de nominatie om Feyenoord nog deze maand te verlaten
quote:
Been: ‘Fantastisch trainingskamp gehad’

Mario Been straalde donderdag na de gewonnen wedstrijd tegen Kayserispor een en al tevredenheid uit in de lobby van het spelershotel. Feyenoord heeft in de ogen van de trainer een prima trainingskamp achter de rug, waarin donderdag tot besluit een prima overwinning op de nummer vier van Turkije werd geboekt. ‘We hebben heel goed kunnen werken deze week’, zei Been. ‘De spelers stralen allemaal plezier uit, vrijwel iedereen is topfit en tegen Kayserispor hebben we bij vlagen goed gevoetbald. Bovendien waren de omstandigheden hier perfect. Dan kun je spreken van een fantastisch trainingskamp.’

Been was wat betreft het duel van donderdag vooral te spreken over de instelling van zijn spelers. ‘Die was bij iedereen te allen tijde voldoende’, stelde de oefenmeester. ‘Ik denk dat we tegen de nummer vier van Turkije aardig overeind zijn gebleven.’ Met een glimlach voegde hij daar aan toe: ‘Bovendien zijn we Europees nog steeds ongeslagen dit seizoen.’

Jon Dahl Tomasson en Sigourney Bandjar waren, afgezien van de langdurig geblesseerde Dani Fernández, de enige twee spelers die niet in actie konden komen tegen Kayserispor. Tomasson zal maandag de groepstraining hervatten bij Feyenoord. Bandjar heeft nog iets langer nodig om volledig te herstellen van zijn kuitblessure. Been zei te verwachten dat eind volgende week definitief een beslissing wordt genomen of de verdediger bij Feyenoord blijft of terugkeert naar zijn huidige club Excelsior.

Wegens de blessures van Fernández en Kelvin Leerdam, gebruikte Been het duel van donderdag om Bart Schenkeveld en Stefan de Vrij in actie te zien op de rechtsbackpositie. De trainer was tevreden over de twee talenten, die beiden een helft speelden. ‘Ze vielen niet uit de toon. Neem nou Stefan, die jongen is pas zeventien jaar, maar speelt erg slim. Hij mag alleen nog wat brutaler worden. Het wordt leuk om komende week een keuze te maken wie van hen zal gaan spelen tegen VVV.’

Rob van Dijk speelde donderdag de hele wedstrijd, waardoor Darley negentig minuten op de bank zat. Van Dijk zal vanaf de hervatting van de competitie eerste doelman zijn, zo maakte Been bekend. ‘We hebben voorlopig voor Rob gekozen, omdat Darley al zes weken geen wedstrijd heeft gespeeld. Daarmee is niet gezegd dat Rob hoe dan ook eerste keeper is tot het eind van het seizoen. Darley is in principe de keeper voor de toekomst, maar moet het nu eerst weer gaan laten zien. Bovendien heeft Rob het de afgelopen weken erg goed gedaan.’

Het trainingskamp biedt Been in ieder geval veel vertrouwen voor de tweede seizoenshelft, die volgende week begint met de uitwedstrijd tegen VVV-Venlo. ‘De spelers begrijpen wat er op het spel staat’, vertelde de trainer. ‘Deze ploeg is heel volwassen. Als we allemaal hetzelfde willen en iedereen blijft heel, dan moet het lukken om Europees voetbal te halen.’
  vrijdag 15 januari 2010 @ 10:37:05 #246
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76842086
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:52 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Noem het dom, noem het onrealistisch, maar ik weiger de doelstellingen naar beneden te schoreven voor een tal mindere jaartjes. Pas als we dit 5 jaar op rij hebben dan kan ik erin meegaan. En dat we zonder de plee offs wel of niet Europe in gaan mogen duidelijk wezen aangezien het plee-off systeem niet meer van toepassing is op de Eredevisie.
Allemaal leuk hoor, maar enig realisme (ja, daar is die weer) blijkt niet uit hetgeen wat je zegt. Niets liever wil ik dat Feijenoord meedoet in de C(?)L en in de top van de eredivisie. Maar als je vooruit kijkt naar volgend seizoen al, dan zullen ze bij Feijenoord verdomd goed hun best moeten doen om een goede brede selectie op papier te zetten. Geld om spelers aan te trekken is er nauwelijks. Op de korte termijn kan Feijenoord alleen maar vechten voor wat ze waard zijn met de spelers die ze hebben, meer ook niet.
Elite
Tegen TTIP
pi_76844045
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 10:37 schreef Happel het volgende:

[..]

Allemaal leuk hoor, maar enig realisme (ja, daar is die weer) blijkt niet uit hetgeen wat je zegt. Niets liever wil ik dat Feijenoord meedoet in de C(?)L en in de top van de eredivisie. Maar als je vooruit kijkt naar volgend seizoen al, dan zullen ze bij Feijenoord verdomd goed hun best moeten doen om een goede brede selectie op papier te zetten. Geld om spelers aan te trekken is er nauwelijks. Op de korte termijn kan Feijenoord alleen maar vechten voor wat ze waard zijn met de spelers die ze hebben, meer ook niet.
Amen en wat Gio zei is ook punt van zorg.
pi_76844082
quote:

[..]

Helemaal mee eens!
pi_76844397
quote:
Investeerders willen Feyenoord opnieuw te hulp schieten

Afgelopen zomer kreeg Feyenoord financiële hulp van een aantal investeerders en de geldschieters willen de Rotterdamse club op korte termijn opnieuw te hulp schieten. “We onderzoeken of we een creatieve constructie kunnen bedenken waardoor we Feyenoord toch kunnen helpen”, aldus Pim Blokland tegenover RTV Rijnmond.

Blokland is één van de geldschieters die deze zomer met enkele andere gefortuneerden al de transfers van Dani Fernández, Sekou Cissé en Aleksandar Ignjatovic mogelijk maakte. “Omdat Feyenoord in categorie 1 zit mag het van de KNVB geen nieuwe financiële verplichtingen aangaan”, stelt Blokland.

Met het geld dat door de investeerders vrijkomt kan Feyenoord eventueel op korte termijn een nieuwe aankoop presenteren. Technisch directeur Leo Beenhakker gaf eerder al aan dat Feyenoord aanvallende versterking nodig heeft “We willen er graag iemand bij die goals maakt", vertelde de sportbestuurder. “Het verschil met PSV en FC Twente is dat zij meer scoren en daar wil ik wat aan doen.”
pi_76856206
quote:
Op donderdag 14 januari 2010 22:06 schreef Happel het volgende:

[..]

Darley is geblesseerd.
Die trainde alweer gewoon mee toch?
-
  vrijdag 15 januari 2010 @ 16:30:42 #251
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76856684
quote:

[..]

Ik zeg toch ook 'noem het onrealistisch', wat is er zo 'onrealistisch' aan? Een paar goede spelers kopen maakt je geen kampioen, zie maar bij Ajax. Nee, het gaat om de teamgeest, de wil, zelfvertrouwen en werksfeer. Als ze dat op orde krijgen bij Feyenoord dan doet Feyenoord gewoon weer minimaal mee met de top 3.

En de breedte zal inderdaad tegenvallen aangezien er een paar contracten aflopen, maar geen van die spelers zijn van toegevoegde waarde.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_76856783
Idd, het verschil tussen Twente/PSV/Ajax is niet zo groot als iedereen roept. Alleen in de aanval.
-
pi_76856823
Als je Europees haalt dan is het ook weer een stuk makkelijker om investeerders te vinden, plus om wat kwaliteit te kunnen huren elders. Het is natuurlijk mooi als je spelers Europese ervaring kunnen opdoen
pi_76857081
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:33 schreef Hamilcar het volgende:
Als je Europees haalt dan is het ook weer een stuk makkelijker om investeerders te vinden, plus om wat kwaliteit te kunnen huren elders. Het is natuurlijk mooi als je spelers Europese ervaring kunnen opdoen
En al helemaal als je CL haalt. Je spelers verdubbelen in waarde op dat toneel en je hebt gigantische inkomsten.

Overigens is EL halen niet 'mooi' maar essentieel.
-
pi_76859102
Op TV Rijnmond nu samenvatting van de wedstrijd in Turkije
pi_76859150
Weheh Babovic kust zelfs het Feyenoord logo na zijn assist op Makaay
Wat een held
  vrijdag 15 januari 2010 @ 17:50:11 #257
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76859611
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:39 schreef Ritmo het volgende:

[..]

En al helemaal als je CL haalt. Je spelers verdubbelen in waarde op dat toneel en je hebt gigantische inkomsten.

Overigens is EL halen niet 'mooi' maar essentieel.
Inderdaad, ik ben ook niet van plan 'toe te geven'. Feyenoord draait een normaal seizoen, zoals we het mogen verwachten. EL zou het op zijn minst moeten zijn voor een club als Feyenoord. Ik ga niet zeggen dat Been het goed doet, ik ga niet zeggen dat ik Beenhakker geweldig vind. Ze voeren de taak uit zoals je het mag verwachten, pas als we boven de verwachting draaien (1/2e of 3e met uitzicht op 1/2e plek) dan kan je zeggen dat we een goed seizoen draaien.

Als we CL voetbal halen verdienen we zoveel meer dan EL. Ik geloof dat het halen en spelen van de groepsfase van de CL al meer verdient dan het winnen van de EL.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  Moderator vrijdag 15 januari 2010 @ 17:51:52 #258
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_76859687
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:35 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Weheh Babovic kust zelfs het Feyenoord logo na zijn assist op Makaay
Wat een held
Volgend jaar moet Feyenoord zélf z'n salaris maar betalen.
pi_76859741
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:51 schreef Gert het volgende:

[..]

Doen ze nu ook al maar via een omweg
pi_76860694
Jackie Babovic
pi_76861186
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:34:43 #262
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76871738
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 17:51 schreef Gert het volgende:

[..]

Dat maakt verder weinig uit, er vertrekken er toch al aardig wat die drukken op de begroting
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
  vrijdag 15 januari 2010 @ 22:59:55 #263
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76872934
quote:
Op vrijdag 15 januari 2010 16:30 schreef Sinnie het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook 'noem het onrealistisch', wat is er zo 'onrealistisch' aan? Een paar goede spelers kopen maakt je geen kampioen, zie maar bij Ajax. Nee, het gaat om de teamgeest, de wil, zelfvertrouwen en werksfeer. Als ze dat op orde krijgen bij Feyenoord dan doet Feyenoord gewoon weer minimaal mee met de top 3.

En de breedte zal inderdaad tegenvallen aangezien er een paar contracten aflopen, maar geen van die spelers zijn van toegevoegde waarde.
Ik snap wat je probeert te zeggen en ben het ook eens met hetgeen wat je zegt, maar kijk nu eens naar het komende seizoen. Feyenoord heeft geen geld en gaan sowieso een groot aantal (bepalende) spelers kwijtraken. Ook Van Bronckhorst twijfelt of hij nog door wil gaan.

En dan kunnen we alles wel op teamgeest gaan gooien. Zelfs dan is er nog een bepaalde mate van kwaliteit nodig bij de spelers om er wat van te maken.

Feyenoord kan niks op de transfermarkt en is volkomen afhankelijk van de investeerders en de goede wil van andere clubs, dan wel transfervrije spelers. Dat is geen gezonde situatie en belooft ook niet veel goeds voor de toekomst. Eerst zal er Europees behaald moeten worden en daarin moeten we het ook goed doen om weer aantrekkelijk te worden voor spelers. Zelfs dat is nog geen garantie op succes. Dat vergt tijd

Met Been hebben we een goede trainer, waar we allemaal van weten wat hij kan en wat hij wil. Of hij dat ook gaat bereiken hangt van veel factoren af. Dit seizoen is hij begonnen met het bouwen van zijn elftal en dat zet volgend jaar door zonder, waarschijnlijk, Makaay, De Guzman, Bruins, Slory, Landzaat, Van Dijk en misschien Van Bronckhorst.
Elite
Tegen TTIP
  zaterdag 16 januari 2010 @ 15:33:45 #264
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76891929
Goed interview met Beenhakker in het AD, kan het helaas niet helemaal kopieeren maar wel een kleine samenvatting.
quote:
Feyenoord jaagt op talent uit Zwitserse competitie

Wie Leo Beenhakker tijdens een trainingskamp op de voet volgt, kan de technisch directeur bijna uittekenen met een mobiele telefoon aan zijn oor. De Rotterdammer jaagt deze maand nog op een nieuwe aanvaller. Dat vergt veel overleg. Feyenoord heeft zijn zinnen gezet op een jonge aanvaller uit de Zwitserse competitie, maar wederom moet er een 'Stefan Babovic-achtige constructie' aan te pas komen om de speler naar de Kuip te halen.

"Wij denken in alles intensief mee," zegt Pim Blokland namers de inversteerdersgroep die de Rotterdamse club afgelopen zomer weer in het zadel hielp. "Maar de situatie is duidelijk omdat Feyenoord door de licentiecommissie van de KNVB in categorie 1 is ingedeeld, mag de club simpelweg geen investeringen doen. Zelfs als wij als investeerders tien miljoen euro binnenhalen, kan dat bedrag niet zomaar in transfers gestoken worden. De kans dat Feyenoord nieuwe aanwinsten kan presenteren is bijzonder klein.''

Over de eventuele jonge spits uit de Zwitsere competitie wordt binnen Feyenoord niet hardop gesproken. Beenhakker en Blokland zwijgen. Trainer Mario Been wacht volgens eigen zeggen alles rustig af. "Er is een kans dat er binnen de selectie niets meer verandert," zegt de coach. "Maar Leo zet alles op alles om de selectie toch te versterken."

Signourey Bandjar is nog in beeld om na de winterstop in Rotterdam-Zuid te blijven. De rechtsback van Excelsior heeft een kuitblessure. maar herstelt snel. Wie de vacature van de absente verdedigers Dani Fernandez en Kelvin Leerdam op rechts inneemt is nog niet duidelijk. "Voor de winterstop stond Bart Schenkeveld in de pikorde voor Stefan de Vrij omdat de laatste naar het WK in Nigeria moest. Maar de strijd tussen die twee is helemaal open.'
Ben benieuwd om welk talent het gaat, zolang Been maar niet uiteindelijk alsnog beslist Duplan te halen

[ Bericht 0% gewijzigd door H.M.Murdock op 16-01-2010 15:54:48 ]
  zaterdag 16 januari 2010 @ 15:45:24 #265
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76892252
Categorie 3 moet categorie 1 zijn.
Elite
Tegen TTIP
pi_76892367
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:33 schreef H.M.Murdock het volgende:
Goed interview met Beenhakker in het AD, kan het helaas niet helemaal kopieeren maar wel een kleine samenvatting.
[..]

Ben benieuwd om welk talent het gaat, zolang Been maar niet uiteindelijk alsnog beslist Duplan te halen
dan ken je net zo goed, of beter slory houden denk ik.
  zaterdag 16 januari 2010 @ 15:52:12 #267
59886 H.M.Murdock
Fly with me to the moon!
pi_76892460
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 15:45 schreef Happel het volgende:
Categorie 3 moet categorie 1 zijn.
Fixed.
pi_76905543
Beker kunnen we denk ik ook vergeten dit seizoen, helaas. Ahoewel PSV natuurlijk vaak niet ver komt in het bekertoernooi.
-
  zaterdag 16 januari 2010 @ 22:58:52 #269
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76906165
De wedstrijd is nog niet eens gespeeld en je acht ons al kansloos.

Dacht dat we zo goed waren en makkelijk mee konden doen om de topposities.
Elite
Tegen TTIP
pi_76906306
PSV rollen we op!
pi_76906634
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:58 schreef Happel het volgende:
De wedstrijd is nog niet eens gespeeld en je acht ons al kansloos.

Dacht dat we zo goed waren en makkelijk mee konden doen om de topposities.
Nee, zoals ik al vaker heb gezegd komen we daarvoor doelpuntenmakers te kort.
-
pi_76906751
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 23:11 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Nee, zoals ik al vaker heb gezegd komen we daarvoor doelpuntenmakers te kort.
Zolang PSV niet door onze vestiging komt blijft het dan gewoon 0-0.
pi_76907213
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 23:14 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Zolang PSV niet door onze vestiging komt blijft het dan gewoon 0-0.
Net zoals dat ze er de vorige keer 3 keer niet doorheen kwamen?
-
  zaterdag 16 januari 2010 @ 23:28:11 #274
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_76907244
Vorige 3 keer? Vorige keer verloren we, de keer daarvoor kwamen ze niet tot scoren.
pi_76908039
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 23:27 schreef Ritmo het volgende:

de vorige keer , 3 keer
  zondag 17 januari 2010 @ 10:25:31 #276
132993 TJDoornbos
#TeamToekNip
pi_76915839
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:39 schreef Ritmo het volgende:
Beker kunnen we denk ik ook vergeten dit seizoen, helaas. Ahoewel PSV natuurlijk vaak niet ver komt in het bekertoernooi.
rot toch op man. We sturen elf man het veld in die stoppen met knokken na de 94ste minuut en we zien dan wel waar het schip strand.
pi_76915940
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 22:39 schreef Ritmo het volgende:
Ja man, echt kut. Kampioen worden we ook niet. En de Champions League gaan we ook al niet winnen dit jaar
pi_76915951
We kunnen best winnen van PSV. Als we goed spelen kunnen we van iedereen winnen in deze competitie. Eerlijk is eerlijk, ik denk dat we het zelfs makkelijker hebben tegen PSV dan tegen een Heerenveen. Het team laadt zich dan een stuk makkelijker op, en dat is toch weleens een probleem :x
pi_76916653
quote:
Op zaterdag 16 januari 2010 23:28 schreef Merkie het volgende:
Vorige 3 keer? Vorige keer verloren we, de keer daarvoor kwamen ze niet tot scoren.
De vorige keer kregen we er 3 tegen, dat bedoel ik.
-
pi_76916662
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:34 schreef Ruud het volgende:

[..]

Ja man, echt kut. Kampioen worden we ook niet. En de Champions League gaan we ook al niet winnen dit jaar
Ja, want dat is hetzelfde als de beker.
-
pi_76916695
quote:
Op zondag 17 januari 2010 10:25 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

rot toch op man. We sturen elf man het veld in die stoppen met knokken na de 94ste minuut en we zien dan wel waar het schip strand.
Ik moet het nog zien. Thuis was het nog heel spannend geworden maar ik denk PSV momenteel het beste team van Nederland is.
-
  zondag 17 januari 2010 @ 16:26:22 #282
53267 TC03
pi_76927892
Twee punten achterstand op Ajax na 18 wedstrijden, niet slecht.
pi_76927937
Feyenoord en Ajax gaan strijden om de derde plek.
pi_76928177
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:26 schreef TC03 het volgende:
Twee punten achterstand op Ajax na 18 wedstrijden, niet slecht.
Idd, zou mooi zijn als we dat tuig naar de 4e plek konden trappen bij Feyenoord - Ajax.
-
  zondag 17 januari 2010 @ 16:37:03 #285
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_76928311
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:33 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Idd, zou mooi zijn als we dat tuig naar de 4e plek konden trappen bij Feyenoord - Ajax.
Exact mijn gedachte . Kan misschien volgende week al, dan is Ajax - AZ. Hoewel Ajax thuis wel erg sterk is, maar goed.
pi_76928399
Ajax was echt slecht. En De Zeeuw geschorst tegen AZ.
pi_76928496
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:37 schreef Merkie het volgende:

[..]

Exact mijn gedachte . Kan misschien volgende week al, dan is Ajax - AZ. Hoewel Ajax thuis wel erg sterk is, maar goed.
Idd, ik denk dat ze die wel winnen. Of ze het in de Kuip moeilijk gaan krijgen hangt voor 100 % van het publiek en de Feyenoord-spelers zelf af.
-
  zondag 17 januari 2010 @ 17:21:23 #288
241838 Sinnie
Feyenoordert
pi_76929829
quote:
Op zondag 17 januari 2010 16:39 schreef heiden6 het volgende:
Ajax was echt slecht. En De Zeeuw geschorst tegen AZ.
Zal die leuk vinden lol

En tja, Feyenoord en ajax zullen het wel gaan uitmaken voor de 3 en 4e plek. Jammer dat het slechts om de eer gaat want beide plekken leveren Uefa Cup op. Maar goed, volgend seizoen hopelijk in de poule fase komen en dan een keer wat verder komen op de uit-toernooi. Stiekem ben ik toch jaloers op die neuzen dat ze tegen Juve aantreden. Zou het geweldig vinden om weer eens zo'n wedstrijd te krijgen in de Kuip

En ik denk dat we ook wel een goede kans maken tegen ajax thuis. Publiek erachter, ajax geen steun en dan maar knokken voor elke meter.
Wat is dat voor een club
Die club uit Rotterdam
Dat is Feijenoord
pi_76951591
quote:
Dzsudzsák mist bekerkraker tegen Feyenoord

EINDHOVEN - PSV-topscorer Balázs Dzsudzsák moet de kwartfinale van het bekertoernooi tegen Feyenoord op 27 januari missen. De Hongaarse vleugelspeler kreeg zaterdag tegen Heerenveen geel voor vasthouden en had eerder in het uitduel bij Roda JC ook al een waarschuwing gekregen.

Dzsudzsák is daardoor automatisch geschorst voor de bekerkraker tegen de Rotterdammers.
Positief nieuws voor ons.
-
pi_76953982
quote:
Op maandag 18 januari 2010 01:50 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Positief nieuws voor ons.
hoezo? We moeten niet van hun 11 man uitgaan maar van eigen kracht. Het is fijn dat die mist, hoef ik me niet aan zijn gedrag te ergeren. Maar meer is het niet.
  maandag 18 januari 2010 @ 08:45:12 #291
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76954112
quote:
Interview Babovic: 'Houd 31 januari in de gaten'
Geschreven op 2010-01-18 om 00:07 | Bekeken: 2579 | Reacties: 14 | Bron: Hand in Hand

De Serviër uit Montenegro, zoals hij zichzelf noemt, is na een tussenstop bij FC Nantes bij een droomclub beland. Stefan Babovic speelt op huurbasis bij Feyenoord, waar hij probeert een contract af te dwingen en waar hij zich weer in de kijker van de Servische nationale ploeg wil spelen zodat hij alsnog mee kan naar het WK in Zuid-Afrika.

Wie is Stefan Babovic?
“Ik ben een 22-jarige jongen die gek is van voetbal. Naast mijn familie is voetbal het belangrijkste in mijn leven. Ik ben serieus met mijn vak bezig en probeer me altijd te verbeteren. Ik geef me altijd voor de volle 100%, dat is de enige manier om iets te bereiken. Soms gaat het goed, soms minder goed, maar het is ook een kunst om af en toe in de spiegel te kijken wat er wel en niet goed gaat.”

Je bent geboren in Servië, in Berane/Ivangrad op 7 januari 1987. Wat voor stad is dat?
“Ivangrad is de oude naam, Berane is de nieuwe. Het ligt in Montenegro en het is een kleine stad, ongeveer 30.000 inwoners met slechts één hoofdstraat. Een echt grote stad ligt er niet direct in de buurt.”

Heb je de oorlog in voormalig Joegoslavië van dichtbij meegemaakt?
“Ja, twee keer. De eerste keer toen ik 4 jaar oud was, de tweede keer was ik 12. Ik herinner me vooral de grote paniek en de angst. Iedereen was bang, zelfs de meest heldhaftige buurtgenoten. Iedereen was bang om familie te verliezen. Het is een periode uit mijn leven om heel snel te vergeten. Eigenlijk was er nergens een plaats om je veilig te verbergen. Op een gegeven moment had niemand nog de kracht om zich te beschermen. Nu is het land gesplitst in Servië en Montenegro. Ik noem me tegenwoordig een Serviër uit Montenegro.”

Kon je ondanks de oorlog toch voetballen op straat als jong jongetje?
“Dat was eigenlijk helemaal niet mogelijk, maar we deden het elke dag. Als de sirenes begonnen te loeien en de bombardementen begonnen opnieuw, dan rende we weer naar binnen. Na het bombardement speelden we weer verder. Altijd toernooitjes. Ik wilde altijd Maradonna zijn, of Cruyff. Hoewel ik Cruyff nooit heb zien voetballen, was ik gek van hem omdat mijn vader helemaal gek van hem was.”

In 2004 ben je bij Partizan Belgrado gaan spelen. Was dat altijd al jouw favoriete club in Servië?
“Ja, dat was mijn club inderdaad. Ik speelde er al een aantal jaar, onder andere in de jeugdteams. Maar in 2004 tekende ik er mijn eerste profcontract.”

Daarna ben je naar OFK Beograd gegaan. Waarom?
“Het is inderdaad een kleinere club, maar zeker ook nog een grote club in Servië. Er was daar een trainer die jonge spelers de kans gaf. Bij Partizan verbeterde ik niet meer, mede door het speltype dat er gespeeld werd. Ik zat dus niet op één lijn met de trainer, we hadden niet dezelfde visie op voetbal. Het was me niet aanvallend genoeg, ik moest me opofferen voor de ploeg. We speelde bij Partizan eigenlijk maar met één spits en dat is niet mijn favoriete spel. Bij OFK kon ik weer vrijuit voetballen zoals ik dat wil. We hebben daar misschien ook wel veel wedstrijden verloren, maar we speelden wel altijd aanvallend. Het mooiste was, in mijn eerste seizoen daar werden we zelfs tweede, nog voor Partizan. Dat vond ik heel mooi.”

Vervolgens kwam je in 2008 terecht bij FC Nantes. Hoe is dat contact ontstaan en wat zag je in die club?
“Ik speelde al voor Jong Servië en scoorde daar veel. Later maakte ik ook mijn debuut in het A-team. Ik kon naar veel clubs. Napoli, Hertha BSC, AS Monaco waren allemaal geïnteresseerd. FC Nantes nam contact op en was het meest concreet. Die ploeg is toch al acht keer Frans kampioen geweest en staat bekend als een aanvallend team. Ik heb er veel geleerd.”

Je bent bij Nantes niet echt doorgebroken. Hoe kwam dat?
“Het was een levenservaring. Soms speelde ik goed, soms niet. Ik heb er te veel jonge spelers gezien met te weinig ambitie. Daar kan ik niet tegen. Dat was eigenlijk een drama. Dat was dus een goede levensles. Ik ben gekocht door de voorzitter van Nantes, die wilde me graag zien spelen, dus ik heb ook vrij veel gespeeld. Maar ik ben ook langere tijd geblesseerd geweest waardoor ik ook al vier keer niet meer voor het nationale team heb gespeeld.”

Hoe is het contact met Feyenoord ontstaan?
“We zaten met Servië in dezelfde groep als Polen waar Leo Beenhakker bondscoach was. Hij kende mij al. Mijn makelaar heeft contact met hem gezocht. Beenhakker heeft mij bij Nantes zien spelen en daarna heb ik een training meegedaan bij Feyenoord. Trainer Mario Been zag het wel in me zitten, geloof ik.”

Klopt het dat jouw vermogende vader je salaris betaald?
Pff, weer dat verhaal… Hou het er maar op dat mijn makelaar mijn salaris betaalt en mijn vader betaalt een stuk mee. Maar het maakt me helemaal niets uit. Ik speel met mijn hart, dat is wat telt en niet wie er mijn salaris betaalt.”

Je word nu gehuurd van Nantes, maar je hoopt bij Feyenoord een contract af te dwingen. Gaat dat lukken denk je?
“Ik hoop van wel. Ik doe mijn uiterste best en heb de overtuiging dat het me gaat lukken. Ik geloof in mezelf. En als het niet lukt bij Feyenoord, dan weet ik zeker dat andere clubs zich zullen melden. Maar ik wil dolgraag hier blijven. Ik denk dat de mensen dat wel kunnen zien.”

Je hebt aangegeven dat Feyenoord echt jouw soort club is. Waaruit blijkt dat?
“Toen ik bij FC Nantes speelde kon ik zo ongeveer horen wat men op de tribune zei. Wat was het daar stil. Toen ik hier kwam was ik meteen verkocht door de fanatieke fans van Feyenoord. Door de supporters is Feyenoord in mijn ogen de beste club van Nederland. Iedere ploeg die naar De Kuip komt staat bij voorbaat al met 1-0 achter. Natuurlijk kende ik Feyenoord al voor die tijd. Ik herinner me dat Feyenoord de UEFA Cup won nog goed. Het was een geweldige ploeg met Van Hooijdonk, Tomasson, Kalou en Emerton. Nu speel ik hier zelf en dat geeft een geweldig gevoel.”

Langzaam lijk je een basisplaats te veroveren. Voel je het vertrouwen van Mario Been?
“Ja, ik voel zijn vertrouwen al vanaf het moment dat ik hier kwam, hij gaf immers het groene licht. Gelukkig beschik ik zelf ook over genoeg zelfvertrouwen. De trainer weet wat ik kan en ik probeer hem te overtuigen van mijn kwaliteiten. En stiekem denk ik dat hij ziet dat we hetzelfde type speler zijn of waren. Ik denk dat Been zich wel een beetje herkent in mij.”

Je bent een aanvallende middenvelder. Hoe zou je zelf je kwaliteiten willen omschrijven?
“Ik ben een type voetballer dat iets creëert. Ik zie het als mijn job om creatief te zijn. Ik kan scoren vanaf de tweede lijn, ik kan goed lopen met de bal, ben redelijk technisch en heb een goede assist in huis. Dus eigenlijk van alles wat. En niet te vergeten, ik kan meters maken! Ik heb ook zwaktes hoor, zoals mijn rechterbeen en mijn ongeduld. Daar werk ik aan.”

Je bent ook opgevallen door je rode kaart tegen Ajax en je gele kaart tegen Groningen toen je je shirt uittrok. Heb je jezelf wel in de hand?
“Ik heb temperament. Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld. Ik weet zeker dat wanneer ze straks hier in De Kuip komen, ze staan te trillen op hun benen. En ja, dat shirt tegen FC Groningen, dat gebeurde gewoon. We startten die wedstrijd niet goed en Groningen kwam heel dicht bij ons. Toen ik scoorde voelde ik een ontlading en de ‘klik’ met het publiek. De fans zetten me in vuur en vlam en voor ik het wist had ik mijn shirt al uit. Gelukkig was de trainer niet echt boos. Hij veel gevoel voor humor en maakte er alleen maar grappen over.”

Het Legioen vindt het allemaal prachtig en heeft je in de armen gesloten. Hoe voelt dat?
“Ik ben gek op de supporters, ik zou niet zonder ze kunnen. Ik heb contact met de supporters echt nodig. Tegen Groningen was de wisselwerking heel sterk. Maar de Feyenoord-supporters zijn er altijd. Ze leven voor Feyenoord. Als ik scoor voel ik me verantwoordelijk om direct richting het publiek te gaan.”

Door je overstap naar Feyenoord ben je ook weer in beeld gekomen bij de bondscoach. Je hebt vier wedstrijden gespeeld. Zit het WK erin?
“Ik hoop het! Ik miste ook vier wedstrijden door die blessure, de jongens doen het goed. Ik maak een goede kans, ik weet dat de bondscoach me volgt. Ik wil er echt enorm graag bij zijn in Zuid-Afrika met tegenstanders als Ghana, Duitsland en Australië. Ik weet niet precies wanneer de selectie bekend gemaakt wordt, maar dat zal ergens in april zijn. Ik hoop echt dat ik bij Feyenoord kan laten zien dat ik erbij hoor. Ik wil daar spelen.”

Heb je tot slot nog een boodschap voor de supporters?

“Be as you are! En houd 31 januari in de gaten!”
Elite
Tegen TTIP
pi_76954468
quote:
“Ik heb temperament. Ik was enorm nerveus in de wedstrijd tegen ‘zero-twenty’. Zij speelde geen faire wedstrijd, noem het ‘dirty’. Ze huilden als kleine baby’s op het veld. Ik weet zeker dat wanneer ze straks hier in De Kuip komen, ze staan te trillen op hun benen.
pi_76955293
Misschien wel veel antwoorden zoals Kuijt ze ook altijd gaf. Maar wat een passie en overtuiging

Kan niet wachten tot hij weer scoort
pi_76965766
quote:
Op maandag 18 januari 2010 08:37 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

hoezo? We moeten niet van hun 11 man uitgaan maar van eigen kracht. Het is fijn dat die mist, hoef ik me niet aan zijn gedrag te ergeren. Maar meer is het niet.
Dat is natuurlijk ook zo, maar op volle sterkte is PSV gewoon beter dan Feyenoord, met name door de aanval. Een beetje geluk kunnen we altijd gebruiken.
-
pi_76965804
quote:
Op maandag 18 januari 2010 09:04 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Niet echt slim, zulke uitspraken. Win eerst maar eens een keer van ze.
-
  Moderator maandag 18 januari 2010 @ 14:58:48 #296
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_76966151
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:49 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Niet echt slim, zulke uitspraken. Win eerst maar eens een keer van ze.
Príma uitspraak! Dat nederige gedoe. Ze komen goddomme naar De Kuip. Als je kwalitatief wat minder bent, kun je ze nog wel opvreten met 50.000 man achter je. En Babovic schijnt goed spelers knock out te kunnen schoppen.
pi_76966237
quote:
Op maandag 18 januari 2010 14:58 schreef Gert het volgende:

[..]

Príma uitspraak! Dat nederige gedoe. Ze komen goddomme naar De Kuip. Als je kwalitatief wat minder bent, kun je ze nog wel opvreten met 50.000 man achter je. En Babovic schijnt goed spelers knock out te kunnen schoppen.
Helemaal niet nederig, maar Ajax komt echt niet met knikkende knieeen naar de Kuip zolang we ze vrijwel altijd 4 doelpunten en 3 punten cadeau doen. En ook van de zwaarbevochten 2-2 worden ze daar niet bang. Eerst maar eens een (paar) keer die gasten flink aanpakken voordat je zo'n grote mond hebt.
-
  maandag 18 januari 2010 @ 15:01:22 #298
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_76966259
Elite
Tegen TTIP
  maandag 18 januari 2010 @ 15:20:00 #299
53267 TC03
pi_76967086
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:00 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Helemaal niet nederig, maar Ajax komt echt niet met knikkende knieeen naar de Kuip zolang we ze vrijwel altijd 4 doelpunten en 3 punten cadeau doen. En ook van de zwaarbevochten 2-2 worden ze daar niet bang. Eerst maar eens een (paar) keer die gasten flink aanpakken voordat je zo'n grote mond hebt.
pi_76975727
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:20 schreef TC03 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik ben verbitterd? Wou jij zeggen dat wij recht van spreken hebben na de laatste 4 jaar?
-
pi_76975982
quote:
Op maandag 18 januari 2010 15:00 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Er is maar 1 baas in De Kuip en dat is Vlaar en verder niemand. Oftewel we gaan ons niks nederig opstellen in eigen huis. Punten horen alle wedstrijden (dus minstens 17 maal per seizoen) in eigen huis te blijven.

Het grote Feijenoordtopic #419: Baas in eigen Kuip

[ Bericht 6% gewijzigd door TJDoornbos op 18-01-2010 18:32:59 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')