quote:- En iedere vatandas die ik vergeten ben,.
Maar zo ben je dus normaal, een gouden hartje dusquote:Op maandag 28 december 2009 00:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
zij is dan ook een van de weinige die hier normaal tegen mij doet.
yeah. Maar fokkers zijn gewoon raar, ik maak 1 grapje (die ik zelf natuurlijk heel grappig vind enzo) en iedereen is boos.quote:Op maandag 28 december 2009 00:58 schreef Rookert het volgende:
[..]
Maar zo ben je dus normaal, een gouden hartje dus
Dat dus.quote:Op maandag 28 december 2009 00:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
yeah. Maar fokkers zijn gewoon raar, ik maak 1 grapje (die ik zelf natuurlijk heel grappig vind enzo) en iedereen is boos.
jij neemt me soms ook te serieusquote:Op maandag 28 december 2009 00:59 schreef Rookert het volgende:
[..]
Dat dus.
Ik kan ook normaal tegen je doen hoor, lukt toch best af en toe?
ook nooit luisteren?quote:Op maandag 28 december 2009 01:00 schreef Burakius het volgende:
Huwelijksvoorwaarde 2: Geen saz in mijn huis.
copycat van mij .quote:Op maandag 28 december 2009 01:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
jij neemt me soms ook te serieus
dikzak is gewoon mooi om te zeggen, ook tegen dunnerds
hey dikzak
ey dikzak
Tuurlijk, maar op Fok is makkelijk om te trollen, in het echt werkt dat nietquote:Op maandag 28 december 2009 01:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
hey dikzak
ey dikzak
Voorwaarde 1: minstens 4 kinderen.quote:Op maandag 28 december 2009 01:01 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ook nooit luisteren?![]()
(waar is voorwaarde 1)
in het echt zeg ik ook hey dikzak.quote:Op maandag 28 december 2009 01:01 schreef Rookert het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar op Fok is makkelijk om te trollen, in het echt werkt dat niet![]()
Ik zou ook Hey ransbak, terugzeggen oid, werkt gewoon
dikzakquote:Op maandag 28 december 2009 01:00 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
hey dikzak
ey dikzak
Vriend van mij ookquote:Op maandag 28 december 2009 01:02 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
in het echt zeg ik ook hey dikzak.
Ik zei het steeds, jij heb het gekopieerd.quote:
Ik kan het ook niet te veel horen, maar dat komt niet doordat ik het lelijk vindt klinken. M'n broer speelt vaak in de nacht als wij net in een diepe slaap vallen. M'n moeder wil dan breken enzo. Komt het door je vader?quote:Op maandag 28 december 2009 01:01 schreef Burakius het volgende:
[..]
Voorwaarde 1: minstens 4 kinderen.
Als je een koptelefoon opdoet is het goed. Als ik saz hoor gaat mijn lichaam automatisch gestrest reageren. Ik haat het .
hoe weet je dat ik het niet in het echt zei?quote:Op maandag 28 december 2009 01:03 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik zei het steeds, jij heb het gekopieerd.
Ik heb vaak gedreigd het te breken, maar besefte me daarna dat ik ook gebroken zou worden.quote:Op maandag 28 december 2009 01:03 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik kan het ook niet te veel horen, maar dat komt niet doordat ik het lelijk vindt klinken. M'n broer speelt vaak in de nacht als wij net in een diepe slaap vallen. M'n moeder wil dan breken enzo. Komt het door je vader?
Op één of ander programma zei ik het steeds dikzakje. kopieeeree ouwe. Kijk er. Geef gewoon toe la.quote:Op maandag 28 december 2009 01:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
hoe weet je dat ik het niet in het echt zei?
ik ben nu al bang voor je vader.quote:Op maandag 28 december 2009 01:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik heb vaak gedreigd het te breken, maar besefte me daarna dat ik ook gebroken zou worden.
Bij ons slaapt iedereen om 3uur ofzo.quote:Op maandag 28 december 2009 01:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik ben nu al bang voor je vader.![]()
Bij ons is het niet alleen de saz, maar het actieve leven begint in de nacht. Lichten aan enzo, echt irritant.
Ik heb het van m'n zusje gekopierd, eerlijk.quote:Op maandag 28 december 2009 01:04 schreef Burakius het volgende:
[..]
Op één of ander programma zei ik het steeds dikzakje. kopieeeree ouwe. Kijk er. Geef gewoon toe la.
dat zijn Turken altijd, trusten.quote:Op maandag 28 december 2009 01:05 schreef Rookert het volgende:
Ik ga tukken, later mensen, blijf lief en normaal doen
OKe ik heb een nieuwe: Ziek varkantje. Hoe vind je die?quote:Op maandag 28 december 2009 01:05 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik heb het van m'n zusje gekopierd, eerlijk.Zou het ook toegeven als ik het van jou had, je bent toch niet de verkeerde om het van te kopieren.
Ik slaap de laatste tijd wel vroeger (tijdens school), maar m'n broer is een ramp. Als m'n ma lahmacun heeft gemaakt gaat ie ook in de nacht opwarmen enzo en dat ruik je, worden we allemaal wakker. Ik heb als enige ook zo'n klein raampje boven m'n deur, zie dus al het licht.quote:Op maandag 28 december 2009 01:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
Bij ons slaapt iedereen om 3uur ofzo.
kan eigk ook wel, maar gebruik varken sowieso al.quote:Op maandag 28 december 2009 01:06 schreef Burakius het volgende:
[..]
OKe ik heb een nieuwe: Ziek varkantje. Hoe vind je die?
trustenquote:Op maandag 28 december 2009 01:05 schreef Rookert het volgende:
Ik ga tukken, later mensen, blijf lief en normaal doen
Ik zit op zolder en ik wordt gek van die straatlantaarn. Ik wil het per ongeluk kapot maken ofzo. Ik kan zo niet slapen met al dat licht naar binnen. Helaas ben ik te praktiserend om dat te doen.quote:Op maandag 28 december 2009 01:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik slaap de laatste tijd wel vroeger (tijdens school), maar m'n broer is een ramp. Als m'n ma lahmacun heeft gemaakt gaat ie ook in de nacht opwarmen enzo en dat ruik je, worden we allemaal wakker. Ik heb als enige ook zo'n klein raampje boven m'n deur, zie dus al het licht.
quote:Op maandag 28 december 2009 01:09 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik zit op zolder en ik wordt gek van die straatlantaarn. Ik wil het per ongeluk kapot maken ofzo. Ik kan zo niet slapen met al dat licht naar binnen. Helaas ben ik te praktiserend om dat te doen.
eeeh ne demekquote:Op maandag 28 december 2009 01:10 schreef Burakius het volgende:
ሶማልኛ ኩሺቲክ ተብሎ በሚታወቀው የቋንቋ መደብ የአፍሮ-እስያ ቤተሰብ የሚካለል ቋንቋ ነው። በአፍሪካ ቀንድ በሚገኙ አገሮች፥ በኢትዮጵያ፥ ጅቡቲ፥ ሶማሌና ኬንያ፥ በብዙ ሚሊዮን የሚቆጠሩ ተናጋሪዎች አሉት።
በ1964፥ በዚአድ ባሬ መንግስት አነሳሽነት፥ ለመጀመሪያ ግዜ በላቲን ፊደል መጻፍ ጀመረ።
somalisch eerste woord?quote:Op maandag 28 december 2009 01:10 schreef Burakius het volgende:
ሶማልኛ ኩሺቲክ ተብሎ በሚታወቀው የቋንቋ መደብ የአፍሮ-እስያ ቤተሰብ የሚካለል ቋንቋ ነው። በአፍሪካ ቀንድ በሚገኙ አገሮች፥ በኢትዮጵያ፥ ጅቡቲ፥ ሶማሌና ኬንያ፥ በብዙ ሚሊዮን የሚቆጠሩ ተናጋሪዎች አሉት።
በ1964፥ በዚአድ ባሬ መንግስት አነሳሽነት፥ ለመጀመሪያ ግዜ በላቲን ፊደል መጻፍ ጀመረ።
Jij snapt me. Ik doe alle standby knopjes ook uit van alle apparaten.quote:Op maandag 28 december 2009 01:10 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
![]()
Nu heb je me echt laten lachen.
Ik kan ook niet slapen met licht, maar ik wil het dan ook echt totaal donker hebben. Heb router op m'n kamer, leg er altijd een kledingstuk overheen en gordijnen perfect gesloten. Jammer van dat raampje boven m'n deur.
Taba'en.quote:
WAt lijk je veel op mij of is het andersom omdat jij ouder bent? M'n zusje heeft jaren lang met het licht aangeslapen, dat is echt om ziek van te worden. Er wordt hier ook in het begin van de nacht gedoucht en dat hoor + zie je (licht).quote:Op maandag 28 december 2009 01:13 schreef Burakius het volgende:
[..]
Jij snapt me. Ik doe alle standby knopjes ook uit van alle apparaten.
haha dat we ziekelijk erg op elkaar lijken waren we al achter hahaquote:Op maandag 28 december 2009 01:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
WAt lijk je veel op mij of is het andersom omdat jij ouder bent? M'n zusje heeft jaren lang met het licht aangeslapen, dat is echt om ziek van te worden. Er wordt hier ook in het begin van de nacht gedoucht en dat hoor + zie je (licht).
hmm raar familie. wat vind je ervan als ik jullie 24 uur film en er een serie over maak? 'turken in nederland' niet origineel maar sowieso een kaskrakerquote:Op maandag 28 december 2009 01:15 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
WAt lijk je veel op mij of is het andersom omdat jij ouder bent? M'n zusje heeft jaren lang met het licht aangeslapen, dat is echt om ziek van te worden. Er wordt hier ook in het begin van de nacht gedoucht en dat hoor + zie je (licht).
dat wil Nederland niet zien.quote:Op maandag 28 december 2009 01:18 schreef Gratau het volgende:
[..]
hmm raar familie. wat vind je ervan als ik jullie 24 uur film en er een serie over maak? 'turken in nederland' niet origineel maar sowieso een kaskraker
deel 1 of 2quote:Op maandag 28 december 2009 01:22 schreef Julis het volgende:
Damnn, ik heb 1,5 uur gedaan om een film uit te zoeken die mijn moeder leuk zou kunnen vinden. De meeste had ze al gezien of die film leek haar 'niets'. Uiteindelijk heb ik Twilight aangeraden. Ik heb de film zelf niet gezien, maar de meeste meisjes uit mijn klas vonden het leuk. Nu zit ze Twilight te kijken
.
Hehe, gezellig hier.
ok. the curious case of benjamin button moet je je moeder laten zien. mijn moeder vond em superquote:
Ok. Ik schrijf dat ergens op. Dat scheelt mij tijd, als ik nog een keer een film voor haar moet uitzoekenquote:Op maandag 28 december 2009 01:28 schreef Gratau het volgende:
[..]
ok. the curious case of benjamin button moet je je moeder laten zien. mijn moeder vond em super
downloaden die shitquote:Op maandag 28 december 2009 01:31 schreef Julis het volgende:
[..]
Ok. Ik schrijf dat ergens op. Dat scheelt mij tijd, als ik nog een keer een film voor haar moet uitzoeken
leuke site, maar ik vind downloaden toch beter en dan mooi op hq tvquote:Op maandag 28 december 2009 01:33 schreef Julis het volgende:
[..]
Dat kan ook ja. Zij kijkt via http://diziizle.net/
Haha, ja dat is waarquote:Op maandag 28 december 2009 01:37 schreef Gratau het volgende:
[..]
leuke site, maar ik vind downloaden toch beter en dan mooi op hq tv
SLAAAPPPPPPPPPP IS ER NIET. Ik heb teveel koffie gedronkequote:
babam ve abim uykumu kacirdi. Ze kwamen net binnen om iets te printen. Moet iemand de schuld geven hehe.quote:Op maandag 28 december 2009 01:42 schreef Burakius het volgende:
[..]
SLAAAPPPPPPPPPP IS ER NIET. Ik heb teveel koffie gedronke
Toegevoegd aan favorieten, morgenavond bekijken.quote:Op maandag 28 december 2009 01:44 schreef Burakius het volgende:
Trouwens voor de mensen die geïnteresseerd zijn:
http://www.ortakhatim.com/htm/index.php
Hier kun je lid worden (2 seconden duurt dat) en kun je gezamenlijk "hatims indirmek". Als je bijvoorbeeld één bladzijde leest, geniet je nog steeds de volle sevap van de gehele hatim! En er wordt bijgehouden hoeveel bladzijdes je hebt gelezen etc. (goed voor je ego:P , maar voor hayir mag het wel).
heb je dat ook in het turks?quote:Op maandag 28 december 2009 01:44 schreef Burakius het volgende:
Trouwens voor de mensen die geïnteresseerd zijn:
http://www.ortakhatim.com/htm/index.php
Hier kun je lid worden (2 seconden duurt dat) en kun je gezamenlijk "hatims indirmek". Als je bijvoorbeeld één bladzijde leest, geniet je nog steeds de volle sevap van de gehele hatim! En er wordt bijgehouden hoeveel bladzijdes je hebt gelezen etc. (goed voor je ego:P , maar voor hayir mag het wel).
wilde net posten.quote:Op maandag 28 december 2009 01:50 schreef Burakius het volgende:
Oke dat was een Nitraatbom Emel. Dicht bij jou daar hahahaha.
Het is in het Turks.... ?quote:
lan git. Hangi Türk kadin yüzmeyi biliyorquote:Op maandag 28 december 2009 01:56 schreef Bilmiyorem het volgende:
Burak abi zwemmen en grappen maken zijn echte vrouwen hobby's ..
ik heb minstens 5 jaar op zwemmen gezeten. wedstrijd zwemmen enzo.quote:Op maandag 28 december 2009 01:57 schreef Burakius het volgende:
[..]
lan git. Hangi Türk kadin yüzmeyi biliyor, en vrouwen en grappen
nee.
hey als je jezelf verder wil uitluchten ik ben een en al oorquote:Op maandag 28 december 2009 02:11 schreef Bortecinem het volgende:
Burak, wat heb jij met 'gemixt zijn'? Waarom moet je dat in iedere topic over Griekenland of Turkije vermelden? Denk je dat Grieken een puur volk zijn? Of Armenen? Of Bulgaren of de hele fucking Balkan en het Midden-Oosten? Grappig dat je die volken nooit hoort spreken over het feit dat ze gemixt zijn terwijl zij misschien wel diverser zijn dan Turken. Ik erger mij er echt heel erg aan.
Ik kon weer eens niet slapen. Maar nu ik Burakius zijn reacties heb gelezen heb ik alleen maar meer energie gekregen.quote:Op maandag 28 december 2009 02:17 schreef Bilmiyorem het volgende:
bortecinem volgens mij heb jij ook energie te veel, je bent altijd zo laat online.
tja 24 uur fok! dan heb je genoeg energiequote:Op maandag 28 december 2009 02:17 schreef Bilmiyorem het volgende:
bortecinem volgens mij heb jij ook energie te veel, je bent altijd zo laat online.
is wel jammer voor je dan dat hij nu weg is.quote:Op maandag 28 december 2009 02:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik kon weer eens niet slapen. Maar nu ik Burakius zijn reacties heb gelezen heb ik alleen maar meer energie gekregen.
is vermoeiend hoor.quote:Op maandag 28 december 2009 02:19 schreef Gratau het volgende:
[..]
tja 24 uur fok! dan heb je genoeg energie
hij bedoelt het vast goed. relax gewoon, taartje erbijquote:Op maandag 28 december 2009 02:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik kon weer eens niet slapen. Maar nu ik Burakius zijn reacties heb gelezen heb ik alleen maar meer energie gekregen.
Ja, dat verklaart alles.quote:Op maandag 28 december 2009 02:19 schreef Gratau het volgende:
[..]
tja 24 uur fok! dan heb je genoeg energie
Oh, en ik dacht dat hij het allemaal zei om Turken een negatief beeld te geven. Thanks man.quote:Op maandag 28 december 2009 02:21 schreef Gratau het volgende:
[..]
hij bedoelt het vast goed. relax gewoon, taartje erbij
dquote:Op maandag 28 december 2009 02:22 schreef Gratau het volgende:
[..]
aantal posts: 8397 ja ok dan is het wel vermoeiend.
koffie klaar
rustig borte, was maar een grapje. niet zo serieusquote:Op maandag 28 december 2009 02:21 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ja, dat verklaart alles.
Ik ben vandaag helemaal niet lang online geweest. Idioot.
Als je op alles wat hij schrijft gaat reageren, blijf je bezig. Ik ben het 8 van de 10 keer niet met hem eens, vaak ook omdat veel dingen die hij zegt gewoonweg niet kloppen, dus ben ik een tijdje terug gestopt om er überhaupt op in te gaan.quote:Op maandag 28 december 2009 02:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar toch kan ik mij niet inhouden.quote:Op maandag 28 december 2009 02:25 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als je op alles wat hij schrijft gaat reageren, blijf je bezig. Ik ben het 8 van de 10 keer niet met hem eens, vaak ook omdat veel dingen die hij zegt gewoonweg niet kloppen, dus ben ik een tijdje terug gestopt om er überhaupt op in te gaan.
Het ligt aan wat ze zegt en wat ze van mij is en of ik uberhaupt waarde hecht aan haar woorden.quote:Op maandag 28 december 2009 02:31 schreef Bilmiyorem het volgende:
Stel een oude Turkse vrouw zegt iets doms over je familie, niet zo direct, maar je merkt dat het wel zo is bedoeld. Ga je er op in?
kennisquote:Op maandag 28 december 2009 02:33 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het ligt aan wat ze zegt en wat ze van mij is en of ik uberhaupt waarde hecht aan haar woorden.
Ik heb geen idee waar deze pure frustatie vandaan komt, met onjuiste aantijgingen tegenover mijn persoon. Maar ik ben anti-nationalist laat dat duidelijk zijn. Ik vind het erg mooi om te zien hoe erg Turken gemixt zijn. Zie ook deze site (tevens ook in ander topic geplaatst): http://www.eupedia.com/europe/european_y-dna_haplogroups.shtml# . Ik wil toewerken naar verbroedering tussen elk volk op de wereld. Vandaar dat ik de nationalistische Turken maar al te graag wijs op de feiten van de y-haplogroepen.quote:Op maandag 28 december 2009 02:11 schreef Bortecinem het volgende:
Burak, wat heb jij met 'gemixt zijn'? Waarom moet je dat in iedere topic over Griekenland of Turkije vermelden? Denk je dat Grieken een puur volk zijn? Of Armenen? Of Bulgaren of de hele fucking Balkan en het Midden-Oosten? Grappig dat je die volken nooit hoort spreken over het feit dat ze gemixt zijn terwijl zij misschien wel diverser zijn dan Turken. Blijkbaar hebben die volken door dat etniciteit niet zoveel te maken heeft met ras en dat etniciteiten worden gevormd door geschiedenis, taal en cultuur. Iedereen weet dat, behalve Turken die steeds het westen napraten als papegaaien. Verder vind ik het ook frappant dat volken die Turken altijd beschuldigen van extreem nationalisme juist de mensen zijn die rassentheorieën gebruiken om Turken tegen elkaar op te zetten.
Maar hoe zie jij kennis? bedoel echt dichtbij, familie kent elkaar al 30 jaar ofzoquote:Op maandag 28 december 2009 02:36 schreef Bortecinem het volgende:
Als het maar een kennis is dan zou ik er niet eens op reageren. Just let it go.
Burak is online trouwens.
Alhamdulillah Rus'um!quote:Op maandag 28 december 2009 02:25 schreef Bortecinem het volgende:
Trouwens, ik roep toch ook niet om de haverklap dat Tatars Rus tohumu zijn, wat ze ook echt zijn kijk maar naar hun DNA!!!
Zwak zeg. En dat terwijl ik hier op Fok ben om mijn argument voor de leeuwen te gooien en te leren. Je moet juist reageren, omdat ik erg objectief ben. Ik test vaak mijn ideeën hier op Fok uit etc.quote:Op maandag 28 december 2009 02:25 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Als je op alles wat hij schrijft gaat reageren, blijf je bezig. Ik ben het 8 van de 10 keer niet met hem eens, vaak ook omdat veel dingen die hij zegt gewoonweg niet kloppen, dus ben ik een tijdje terug gestopt om er überhaupt op in te gaan.
echt?quote:Op maandag 28 december 2009 02:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hij is niet de enige. Op een gegeven moment merk je gewoon dat het geen nut heeft.
Wanneer heeft iets geen nut. Vaak ben jij en andere degene die niet iets kunnen inbrengen en maar overgaan op beledigingen etc. En als ik in mijn ongelijk sta geef ik dat altijd graag toe, wat ook een paar keer is voorgekomen. Omgekeerd is het nooit gebeurd, weet je waarom, doet teveel pijn aan je eer. Het is juist omgekeerd Zarkon.quote:Op maandag 28 december 2009 02:42 schreef zarGon het volgende:
[..]
Hij is niet de enige. Op een gegeven moment merk je gewoon dat het geen nut heeft.
Ik die in een (serieuze) discussie iemand gaat beledigen?quote:Op maandag 28 december 2009 02:47 schreef Burakius het volgende:
[..]
Wanneer heeft iets geen nut. Vaak ben jij en andere degene die niet iets kunnen inbrengen en maar overgaan op beledigingen etc.
Ja. Dat zal het zijn.quote:Omgekeerd is het nooit gebeurd, weet je waarom, doet teveel pijn aan je eer.
Ik weet niet wat je probleem is, maar je naait me nu echt een oor aan. Allemaal dingen waar ik helemaal niet op doelde of bedoelde zit je nu op mijn bordje te gooien.....quote:Op maandag 28 december 2009 02:53 schreef Bortecinem het volgende:
Verder ook een leuk weetje: Het merendeel van de huidige Kazachstanen zijn niet de originele Kipchak Turken, maar gewoon geassimileerde Mongolen. Kipchak betekent bleek/blond. Dat is ook hoe de Kipchack Turken zichzelf beschreven, en ook hoe andere volken hen beschreven. Vandaag de dag zie je dat veel Kazachstanen veel meer op Mongolen lijken dan op de rest van de Centraal-Aziatische Turken. Ga je nou ook roepen dat Kazachstanen nep zijn? Of geldt dat alleen voor Turken die 'Europees' bloed met zich dragen?
Oke stel dat ik jackshit weet over Turken. Jij weet er meer over oké. Wat maakt dat dan uit? Ik snap niet waarom je zo gefrusteerd bentquote:Op maandag 28 december 2009 02:57 schreef Bortecinem het volgende:
Jij weet echt jackshit over Turken weet je dat, jij denkt zo simpel. De Sultans zijn helemaal niet representatief voor het Turkse volk. Ik volg het raad van TM op en ga verder niet meer in discussie met jou.
huisslaaf.quote:Op maandag 28 december 2009 02:59 schreef Triggershot het volgende:
;o
Omdat het lijkt alsof je impliceert dat wij Turken het recht niet hebben om ons Turk te noemen alleen omdat wij gemixt zijn. Waarom zou je anders in iedere discussie over Turkije of Griekenland roepen met zulke dingen? Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in?quote:Op maandag 28 december 2009 02:59 schreef Burakius het volgende:
[..]
Oke stel dat ik jackshit weet over Turken. Jij weet er meer over oké. Wat maakt dat dan uit? Ik snap niet waarom je zo gefrusteerd bent. Iedereen is mens en daarmee is het voor mij wel gedaan eigenlijk. Ja de Turken zijn gewoon erg gemixt. Het is een feitje wat je niet kunt ontkennen. Meer zeg ik ook niet. En ja als je qua haplogroup veel overeenkomsten hebt met Oekraïeners kun je je niet een "pure" Turk noemen. Net zo min als iemand dat in Turkije eigenlijk kan doen. In de geschiedenis heeft "Turk" dan altijd synoniem gestaan voor Moslim. Iets wat ik graag in ere wil herstellen.
Je beseft je, dat ik ook Turk ben onder tussen???? Ik ben gewoon geen nihilist. Ik haat nationalisme en voor mij is de rangorde als volgt:quote:Op maandag 28 december 2009 03:01 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Omdat het lijkt alsof je impliciteert dat wij Turken het recht niet hebben om ons Turk te noemen alleen omdat wij gemixt zijn. Waarom zou je anders in iedere discussie over Turkije of Griekenland roepen met zulke dingen? Ik zie de toegevoegde waarde er niet van in?
Verder vind ik het ook grappig dat je steeds 'Griekse' kenmerken noemt terwijl Grieken een zwaar gemixt volk zijn met haplogroupen van verschillende volken. Dus ik vraag me af welke Griekse kenmerken jij bedoelt. Als je de Europese kenmerken bedoelt sla je de plank helemaal mis, want de Aziatische Turken dragen meer Europees bloed in zich. Dat zou jij als Rus/Tatar wel moeten weten, toch?
Je beseft je dat je het eerste woordje liever wel even met turkse i had kunnen schrijven...quote:Op maandag 28 december 2009 03:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[ afbeelding ]
Siktiniz, zelfs hij wordt gek van jullie.
Ga er vanuit dat jullie hier weten dat ik het toch niet zo bedoel en m'n toetsenbordinstellingen kloppen niet, dan moet ik die Turkse i opzoeken met google ofzo. Sanki gercek siktiniz.quote:Op maandag 28 december 2009 03:05 schreef Burakius het volgende:
[..]
Je beseft je dat je het eerste woordje liever wel even met turkse i had kunnen schrijven...![]()
Ten eerste kan Triggershot de stront in zakken. Hij is een afvallige, als het waar is wat hij hier op het forum zegt.quote:Op maandag 28 december 2009 03:04 schreef TheMagnificent het volgende:
Echt hè, zogenaamd tolerant en objectief over proberen te komen, maar bijvoorbeeld wel de levensbeschouwing van Alevieten aanvallen; zogenaamd niets geven om etniciteit, maar wel iedere gelegenheid aangrijpen om te kunnen zeggen hoe meer Turks dan de rest (Tatar, Nogai, etc.) je wel niet bent. Heb je dit echt niet door?
En dan zeg ik nog niet eens iets over de dingen die je over Triggershot hebt gezegd nadat hij de Islam verliet.
Mooi gezegd.quote:Op maandag 28 december 2009 03:04 schreef TheMagnificent het volgende:
Echt hè, zogenaamd tolerant en objectief over proberen te komen, maar bijvoorbeeld wel de levensbeschouwing van Alevieten aanvallen; zogenaamd niets geven om etniciteit, maar wel iedere gelegenheid aangrijpen om te kunnen zeggen hoe meer Turks dan de rest (Tatar, Nogai, etc.) je wel niet bent. Heb je dit echt niet door?
En dan zeg ik nog niet eens iets over de dingen die je over Triggershot hebt gezegd nadat hij de Islam verliet.
Er waren ook sahabe in Rusland man! Misschien heb ik dan ook Arabisch bloed.quote:
quote:Op maandag 28 december 2009 03:07 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ten eerste kan Triggershot de stront in zakken. Hij is een afvallige, als het waar is wat hij hier op het forum zeggen.
Over Alevieten: dat deed ik puur om vermaak te maken, probeer de serieuze posts er uit te filteren bij mij. Ik heb niets tegen Alevieten, immers zijn het mensen.
Hetzelfde geldt voor Turks zijn etc. , iemand die mij goed kent weet dat ik dan zit te dollen. Ik poep op nationalisme. Van mij part ben ik een 100% Griek. Ik ben Moslim (alhamdullilah) en dat is wat telt.
quote:Op maandag 28 december 2009 03:04 schreef Bilmiyorem het volgende:
[ afbeelding ]
Siktiniz, zelfs hij wordt gek van jullie.
Meteen instemmen , maar over mijn argumenten heen lezen. Dit is dus wat ik bedoel met sommige mensen op Fok die hun ongelijk niet willen toegeven.quote:Op maandag 28 december 2009 03:07 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Mooi gezegd.
Burakius, dit is al de zoveelste keer dat je met die site komt aanzetten. Ik heb toch gezegd dat die site alleen representatief is voor heel Turkije, en niet alleen de etnische Turken waar wij nu een discussie over voeren?
quote:Op maandag 28 december 2009 03:09 schreef Bortecinem het volgende:
Dat is blijkbaar niet wat telt aangezien JIJ degene bent die steeds roept dat Turken een mix volk zijn. En verder neem je zoals TM zegt iedere gelegenheid aan om te roepen dat jij wel een zogenaamde pure Turk bent. Kijk alleen de TT van de topic die je gisteren hebt geopend.
Niet selectief lezen.quote:Ten eerste kan Triggershot de stront in zakken. Hij is een afvallige, als het waar is wat hij hier op het forum zeggen.
Over Alevieten: dat deed ik puur om vermaak te maken, probeer de serieuze posts er uit te filteren bij mij. Ik heb niets tegen Alevieten, immers zijn het mensen.
Hetzelfde geldt voor Turks zijn etc. , iemand die mij goed kent weet dat ik dan zit te dollen. Ik poep op nationalisme. Van mij part ben ik een 100% Griek. Ik ben Moslim (alhamdullilah) en dat is wat telt
hij zegt net duidelijk dat hij af en toe zit te dollen. ik vond het wel grappigquote:Op maandag 28 december 2009 03:09 schreef Bortecinem het volgende:
Dat is blijkbaar niet wat telt aangezien JIJ degene bent die steeds roept dat Turken een mix volk zijn. En verder neem je zoals TM zegt iedere gelegenheid aan om te roepen dat jij wel een zogenaamde pure Turk bent. Kijk alleen de TT van de topic die je gisteren hebt geopend.
Ik zeg ook niet dat ze puur zijn, maar dat ze homogener zijn dan Turken. Tevens bedankt Gratau. Eindelijk iemand die mijn posts wél leest.quote:Op maandag 28 december 2009 03:12 schreef Bortecinem het volgende:
Laat ook maar.
Dus? Het is toch aan diegene zelf om er voor te kiezen afvallig te worden of niet? Wordt wat hij/zij voor de rest te zeggen heeft hierdoor ook meteen minder waar(d)/gediskwalificeerd ofzo?quote:Op maandag 28 december 2009 03:07 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ten eerste kan Triggershot de stront in zakken. Hij is een afvallige, als het waar is wat hij hier op het forum zegt.
Tuurlijk, makkelijk verweer ook. Misschien moet je er in het vervolg bij zetten wat je wel en niet meent; ik ben namelijk niet je persoonlijke filter. Zou ook een hoop frustratie uit de weg ruimen.quote:Over Alevieten: dat deed ik puur om vermaak te maken, probeer de serieuze posts er uit te filteren bij mij. Ik heb niets tegen Alevieten, immers zijn het mensen.
Hetzelfde geldt voor Turks zijn etc. , iemand die mij goed kent weet dat ik dan zit te dollen. Ik poep op nationalisme. Van mij part ben ik een 100% Griek. Ik ben Moslim (alhamdullilah) en dat is wat telt.
Allah rahatlik versin.quote:Op maandag 28 december 2009 03:24 schreef TheMagnificent het volgende:
Het is behoorlijk laat trouwens. Ik ga maar eens slapen.
O + ==quote:Op maandag 28 december 2009 03:26 schreef Bortecinem het volgende:
Ik zie niet eens wat het moet voorstellen zarGon.
Ik heb het over de samenstelling van Griekenland en de aanwezige Y-haplogroepen en de Y-haplogroepen van Turkije daar tegenover. Daarna ben ik toch echt overgegaan naar het mondiale en afgestapt van dit eerdere onderwerp. Vandaar ook een nieuwe link.....quote:Op maandag 28 december 2009 03:17 schreef Bortecinem het volgende:
Homogener.![]()
Nogmaals: Die test is representatief voor HEEL Turkije. Dus dat zijn alle Cerkes, Cecen, Laz, Gurci, Kurt, Arap en alle andere etniciteiten die er te vinden zijn in Turkije.
1. Dat hij in de stront kan zakken is onvermijdbaar. Ook al was hij nog steeds een Moslim.quote:Op maandag 28 december 2009 03:20 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dus? Het is toch aan diegene zelf om er voor te kiezen afvallig te worden of niet? Wordt wat hij/zij voor de rest te zeggen heeft hierdoor ook meteen minder waar(d)/gediskwalificeerd ofzo?
[..]
Tuurlijk, makkelijk verweer ook. Misschien moet je er in het vervolg bij zetten wat je wel en niet meent; ik ben namelijk niet je persoonlijke filter. Zou ook een hoop frustratie uit de weg ruimen.
Eindelijk iemand die het waardeert.quote:Op maandag 28 december 2009 03:33 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Oh, je kunstwerk was die smiley in het groot?
Het Y-Chromosoom wordt doorgegeven van vader op zoon, en het mtDNA van moeder op dochter. Bijvoorbeeld, vroeger werd er gezegd dat Turken met een leger Anatolië binnenvielen en dat de mannen trouwden met de lokale vrouwen (lees: verkrachtten). Maar het grappige is dat nu dus blijkt dat het mtDNA van de Turken ook Aziatisch DNA bevat. Oftewel, het was een massa migratie en niet een leger inval, en zoals er in dat onderzoek ook stond 'Is de invloed van de Turken veel groter geweest dan men ooit dacht'.quote:Op maandag 28 december 2009 03:32 schreef zarGon het volgende:
Wat is het verschil tussen de vader- en de moederlijn?
En waarom wordt er alleen naar de vaderlijn gekeken als de moederlijn ook belangrijk is?quote:Op maandag 28 december 2009 03:36 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Het Y-Chromosoom wordt doorgegeven van vader op zoon, en het mtDNA van moeder op dochter. Bijvoorbeeld, vroeger werd er gezegd dat Turken met een leger Anatolië binnenvielen en dat de mannen trouwden met de lokale vrouwen (lees: verkrachtten). Maar het grappige is dat nu dus blijkt dat het mtDNA van de Turken ook Aziatisch DNA bevat. Oftewel, het was een massa migratie en niet een leger inval, en zoals er in dat onderzoek ook stond 'Is de invloed van de Turken veel groter geweest dan men ooit dacht'.
Over het algemeen is het Y-Chromosoom toch representatiever. Het was vroeger nou eenmaal zo dat de regel was 'Je bent wat je vader is'. Kijk naar de Ottomaanse Sultans bijvoorbeeld.quote:Op maandag 28 december 2009 03:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
En waarom wordt er alleen naar de vaderlijn gekeken als de moederlijn ook belangrijk is?
En hoe is het mogelijk dat er één resultaat te zien in die onderzoeken als er zoveel verschillen zijn?quote:Op maandag 28 december 2009 03:38 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Over het algemeen is de Y-Chromosoom toch representatiever. Het was vroeger nou eenmaal zo dat de regel was 'Je bent wat je vader is'. Kijk naar de Ottomaanse Sultans bijvoorbeeld.
Maar de Turken in Centraal-Azië hebben juist meer Europees bloed in de mannelijke lijn dan in de vrouwelijke lijn. Zucht, Turken zijn met alles capraz.
Ik en negeren... Ik word weer eens valselijk beschuldigd.quote:Op maandag 28 december 2009 03:44 schreef Bortecinem het volgende:
Negeer mijn post maar.![]()
Ik ga slapen, doei Turkjes en Rus/Turk Burakius.
Je hebt mijn post niet eens gelezen he.quote:Op maandag 28 december 2009 03:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
En hoe is het mogelijk dat er één resultaat te zien in die onderzoeken als er zoveel verschillen zijn?
Het verschilt per dorp, het ene dorp heeft meer Aziatisch minder Europees, het andere heeft meer Europees en bijvoorbeeld zelfs Afrikaans. De meeste DNA onderzoeken gedaan onder de Turken in Turkije zijn gedaan onder willekeurig gekozen mensen, zonder enige kennis over hun etnische achtergrond (kurt, laz arap vs). Volgens dat ene plaatje hebben Turken maar 1% Aziatisch bloed in zich.quote:Op maandag 28 december 2009 03:52 schreef zarGon het volgende:
Ja, ik heb je post wel gelezen. Dat ging over de latest study. Ik neem aan van de plaatjes hierboven niet van de latest study komen. Of al die andere plaatjes, met die leuke kleuren.
Waar ik naar benieuwd was hoe je al die verschillende soorten mensen kan weergeven in een grafiekje/whatever. Ik bedoel, je maakt er geen onderscheid tussen, maar ze zijn wel anders.
Dunnow, vast wel.quote:Op maandag 28 december 2009 03:54 schreef zarGon het volgende:
[ afbeelding ]
Doet zoiets nou geen pijn?
Dat snap ik ook niet. De origine van de Turken is sowieso niet helemaal bekend. Als je oude Turkse mythologieën leest zie je dat de mensen die erin voorkomen helemaal geen Aziatisch uiterlijk hadden. De Kirgizen beschreven zichzelf bijvoorbeeld als Turken met blond haar en groene ogen. De Cuman Turken werden door Russen en Yugoslaven beschreven als Turken met blond haar en blauwe ogen. De term Kipchack waar de Kirgizen en Kazachstanen toebehoren betekent bleek/blond.quote:Op maandag 28 december 2009 03:59 schreef zarGon het volgende:
Als dat zo is, wat trouwens logisch klinkt, waarom wordt er naar die onderzoeken gelinkt in discussies? Het begrip 'Turk' kent vele verschillen.
Geen idee, volgens mij 200/300 per regio?quote:Op maandag 28 december 2009 04:08 schreef zarGon het volgende:
Hoeveel mensen worden trouwens onderzocht om tot een conclusie te komen/kunnen komen?
Vooral over de volkeren die overal zitten... Ik zie bij Turkije leuke getallen en taartdiagrammen, maar dat zegt in principe niet zo heel veel.quote:Op maandag 28 december 2009 04:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet. De origine van de Turken is sowieso nooit helemaal bekend geweest. Als je oude Turkse mythologieën leest zie je dat de mensen die erin voorkomen helemaal geen Aziatisch uiterlijk hadden. De Kirgizen beschreven zichzelf bijvoorbeeld als Turken met blond haar en groene ogen. De Cuman Turken werden door Russen en Yugoslaven beschreven als Turken met blond haar en blauwe ogen. De term Kipchack waar de Kirgizen en Kazachstanen toebehoren betekent bleek/blond.
DNA studies zijn leuk, maar je kunt iemand zijn etniciteit er niet altijd mee bepalen, het geeft wel een beeld, maar zegt zeker weten niet alles. Je zou je bijvoorbeeld ook kunnen afvragen waarom je nooit Yugoslaven of Grieken met spleetogen ziet, en dat terwijl er volgens Turkologen veel Turkse volken zijn geassimileerd in de Balkan (Pechens, Cumans, Karamanogullari enz).
Ik zou het niet weten eigenlijk?quote:Op maandag 28 december 2009 04:03 schreef zarGon het volgende:
Als je zo een studie zou volgen, waar zou je dan eigenlijk sterk in moeten zijn?
Het is wel interessante stof namelijk,quote:Op maandag 28 december 2009 04:12 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten eigenlijk?
Etniciteit betekent niet perse ras, etniciteiten worden gevormd door cultuur, taal, geschiedenis en/of ras.quote:Op maandag 28 december 2009 04:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vooral over de volkeren die overal zitten... Ik zie bij Turkije leuke getallen en taartdiagrammen, maar dat zegt in principe niet zo heel veel.
Wat kun je trouwens met een DNA-onderzoek bepalen? Etniciteit?
Mjah, dat wat je zegt over Mongolië klopt wel. Wij zijn Turken en onze oorsprong ligt in Mongolië!quote:Op maandag 28 december 2009 04:19 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Etniciteit betekent niet perse ras, etniciteiten worden gevormd door cultuur, taal, geschiedenis en/of ras.
Tja, je zou de oorsprong van de Turken kunnen achterhalen, maar dat gaat moeilijk aangezien de hele wereld blijkbaar al heeft besloten dat Turken een Mongoolse origine hebben, en dat terwijl het merendeel van de Turken in de wereld niet of weinig Mongools bloed met zich draagt. Je ziet ook dat de Turkse volken die het meest Mongools zijn, ook de volken zijn waar de meeste Mongolen in zijn geassimileerd.
Volgens sommige Turkologen hebben het Turks en het Mongools ook helemaal niet dezelfde origine, maar zijn deze twee talen verwant door duizenden jaren interactie met elkaar. Zo zou ook de Oeraal-Altaische taalfamilie zijn gevormd. Niet perse doordat ze dezelfde origine hebben, maar meer doordat ze door de eeuwen/millennia heen zoveel met elkaar te maken hebben gehad.
quote:In de negentiende eeuw werd een verwantschap met de Altaïsche talen aangenomen, de Oeral-Altaïsche hypothese. Deze wordt tegenwoordig doorgaans verworpen, zij het dat sommige onderzoekers beide families (waarvan de Altaïsche op zichzelf al niet vrij van controverse is) in een breder kader plaatsen: dergelijke zeer omstreden "superfamilies" zijn het Nostratisch en het "Proto-World". Al dan niet binnen het Nostratisch wordt ook verwantschap voorgesteld tussen het Oeraals en het Indo-Europees en tussen het Oeraals en het Eskimo-Aleoetisch.
Hmm.quote:Het Turks maakt deel uit van de familie van Turkse talen, die ook gesproken worden in een groot deel van Centraal-Azië, en die een zo grote onderlinge verwantschap hebben, dat ze grotendeels onderling verstaanbaar zijn. De Turkse talen worden op hun beurt gerekend tot de Altaïsche talen, die hogerop samenkomen met de Oeraalse talen. Althans volgens sommige academici zoals de Oostenrijkse taalkundige Dr. Phil. Hermann F. Kvergić [2]. Het hoge verstaanbaarheidsgehalte tussen de onderlinge talen, zoals het Altaïsche Turks en het Oeraalse Fins speelt hierin ook een grote rol[3].
Tagna.quote:Op maandag 28 december 2009 05:33 schreef Luman het volgende:
[..]
Tagna slaan was toch masturberen?
Of kont slaan
JONGE.quote:Op maandag 28 december 2009 05:36 schreef zarGon het volgende:
[..]
Tagna..
Het is pagga (of paga) slaan..
Matigquote:Op maandag 28 december 2009 06:15 schreef zarGon het volgende:
[..]
Pagga slaan is niet eens Turks..
Wij noemen het eenendertigen.
Ga studeren meisjequote:Op maandag 28 december 2009 04:34 schreef Bortecinem het volgende:
Er zijn veel overeenkomsten idd. Ik kom er later wel op terug. Want nou ga ik ECHT slapen. Wikwakka2 en Rookert zullen morgen wel weer klagen dat we het ALWEER over dit onderwerp hadden. Maaaaar goed.
Trusten.
het is wel uitgemolken nu ja.quote:Op maandag 28 december 2009 04:34 schreef Bortecinem het volgende:
Er zijn veel overeenkomsten idd. Ik kom er later wel op terug. Want nou ga ik ECHT slapen. Wikwakka2 en Rookert zullen morgen wel weer klagen dat we het ALWEER over dit onderwerp hadden. Maaaaar goed.
Trusten.
Goedemorgen mijn Griek/Armeen/Georgiër/ Turk.quote:Op maandag 28 december 2009 03:44 schreef Bortecinem het volgende:
Negeer mijn post maar.![]()
Ik ga slapen, doei Turkjes en Rus/Turk Burakius.
Jij bent degene die wordt gebruikt door het nationalisme. Ik zoals ik al vele malen eerder heb aangegeven en jij over heen leest (behalve Gratau nietquote:Op maandag 28 december 2009 04:07 schreef Bortecinem het volgende:
Erg leuk om te zien dat vaak rassentheorieen worden gebruikt om Turken tegen elkaar op te zetten, vaak door mensen die zogenaamd altijd anti nationalisme zijn. Yeah right.
De huidige Yugoslaven hebben bar weinig te maken met de oorspronkelijke Slavische volken. Dus, Russen en Yugo's mogen dan wel beide Slavische volken zijn maar verschillen net zoveel in DNA van elkaar als een Turk uit Anatolië en een Kazachstaan uit Kazachstan.. Maar daar hoor je mensen nooit over spreken.
Totaal niet, wat ik al de hele tijd probeer te zeggen. Van mij part ben ik van semitisch bloed van de bloedlijn hz. Ishak. Het zal me echt nul boeien.quote:Op maandag 28 december 2009 11:40 schreef Bilmiyorem het volgende:
Zal het een van jullie raken als je een DNA-onderzoek doet en er iets anders uitkomt dan je verwachtte?
Had ergens in dit topic volgens mij al gezegd over jou en nationalisme.quote:Op maandag 28 december 2009 11:41 schreef Burakius het volgende:
[..]
Totaal niet, wat ik al de hele tijd probeer te zeggen. Van mij part ben ik van semitisch bloed van de bloedlijn hz. Ishak. Het zal me echt nul boeien.
Ik zou het nog steeds willen, maar I ain't got no money.quote:Op maandag 28 december 2009 11:42 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Had ergens in dit topic volgens mij al gezegd over jou en nationalisme.Klopt sowieso niet.
Je wil toch wel zo'n DNA-onderzoek doen? Ik wilde het, maar nu ik erover nadenk is het best weggegooid geld. Voegt niet veel toe aan m'n leven.
Ga werken!quote:Op maandag 28 december 2009 11:43 schreef Burakius het volgende:
[..]
Ik zou het nog steeds willen, maar I ain't got no money.
Heb ik jou toch voor.quote:
ik heb morgen theorie examen. nog niet begonnen..quote:Op maandag 28 december 2009 11:45 schreef Rookert het volgende:
Hoi mensen, ik moet leren en ik zit hier
Van auto?quote:Op maandag 28 december 2009 11:46 schreef IHVK het volgende:
[..]
ik heb morgen theorie examen. nog niet begonnen..
ja daarom. te weinig druk.quote:Op maandag 28 december 2009 11:47 schreef Rookert het volgende:
[..]
Van auto?
Je kan het nog wel redden hoor, boekje 1x lezen en daarna paar oefententamens maken
met gevaarherkinings vragen tegenwoordig zekerquote:Op maandag 28 december 2009 11:46 schreef IHVK het volgende:
[..]
ik heb morgen theorie examen. nog niet begonnen..
en in mijn tijd wordt het zeker onmogelijk om een rijbewijs te halenquote:Op maandag 28 december 2009 11:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
met gevaarherkinings vragen tegenwoordig zeker
jup. ik had hem al gehaald zonder gvherkenning. maar hij is verlopen.quote:Op maandag 28 december 2009 11:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die zijn vet makkelijk, bovendien mag je meer dan de helft ervan fout hebbenquote:Op maandag 28 december 2009 11:49 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee joh valt wel mee gewoon lekker beginnen met lessen zodara je kan, dan gaat het veel makkelijker dan wanneer je wat ouder bentquote:Op maandag 28 december 2009 11:50 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
en in mijn tijd wordt het zeker onmogelijk om een rijbewijs te halen
theorie heb ik de tweede keer gehaald, eerste keer had ik 1 fout te veelquote:Op maandag 28 december 2009 11:50 schreef IHVK het volgende:
[..]
jup. ik had hem al gehaald zonder gvherkenning. maar hij is verlopen.
theorie mag toch wel eerder dan 18?quote:Op maandag 28 december 2009 11:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee joh valt wel mee gewoon lekker beginnen met lessen zodara je kan, dan gaat het veel makkelijker dan wanneer je wat ouder bent
toen ik mijn theorie examen deed in juni 2008 zaten er van die vragen erin maar dat was een proef, ik begreep er niets van maar, ik had me ook daarop helemaal niet voorbereidquote:Op maandag 28 december 2009 11:50 schreef Rookert het volgende:
[..]
Die zijn vet makkelijk, bovendien mag je meer dan de helft ervan fout hebben
Ja, maar je theorie is maar 12 maanden geldig ofzo? Dan moet je dus ook binnen een jaar je praktijkexamen doen, anders mag je je theorie opnieuw doenquote:Op maandag 28 december 2009 11:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
theorie mag toch wel eerder dan 18?
ben over 5 maanden 17
ik begin dan wel als ik 25 benquote:Op maandag 28 december 2009 11:55 schreef IHVK het volgende:
die lessen zijn gewoon heel duur. ik vind het echt zonde.
quote:Op maandag 28 december 2009 11:57 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja, maar je theorie is maar 12 maanden geldig ofzo? Dan moet je dus ook binnen een jaar je praktijkexamen doen, anders mag je je theorie opnieuw doen
ja idd, maar je moet je praktijk dan ook binnen een jaar halen, dus zou therie doen als je ook meteen praktijk in de planning hebt staanquote:Op maandag 28 december 2009 11:55 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
theorie mag toch wel eerder dan 18?
ben over 5 maanden 17
Je kon toch wel weten dat die vragen erin zatenquote:Op maandag 28 december 2009 11:56 schreef Slayage het volgende:
[..]
toen ik mijn theorie examen deed in juni 2008 zaten er van die vragen erin maar dat was een proef, ik begreep er niets van maar, ik had me ook daarop helemaal niet voorbereid
het kost een fortuin helaasquote:Op maandag 28 december 2009 11:55 schreef IHVK het volgende:
die lessen zijn gewoon heel duur. ik vind het echt zonde.
Ik snap sowieso het nut niet van zo vroeg m'n rijbewijs halen, alsof ik hem ga gebruiken. Ik wacht denk ik wel.quote:Op maandag 28 december 2009 11:57 schreef Slayage het volgende:
[..]
ja idd, maar je moet je praktijk dan ook binnen een jaar halen, dus zou therie doen als je ook meteen praktijk in de planning hebt staan
Ach, zodra je bezig bent met lessen lijkt me beter, je hoeft je theorie nog niet te hebben, ook al heb je al 15 lessen gehad ofzoquote:Op maandag 28 december 2009 11:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Moet dan maar december 2010 ofzo beginnen met theorie?
als je ouders zover kan krijgen lekker laten subsidiëren op je 18dequote:Op maandag 28 december 2009 11:57 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
ik begin dan wel als ik 25 ben
Ja, ik zag het ookquote:Op maandag 28 december 2009 11:58 schreef IHVK het volgende:
laila abid kan eindelijk zonder fouten het journaal presenteren trouwens :p
M'n moeder wil het wel, maar stel dat het te lang duurt, ik denk niet dat ze dan nog blijft betalen.quote:Op maandag 28 december 2009 11:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
als je ouders zover kan krijgen lekker laten subsidiëren op je 18de
in mijn theorieboek stond niks, rijschool zei niets en in mijn omgeving had ik het van niemand vernomen, hou zou ik dat moeten weten?quote:Op maandag 28 december 2009 11:58 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je kon toch wel weten dat die vragen erin zaten
Kutrijschoolquote:Op maandag 28 december 2009 12:01 schreef Slayage het volgende:
[..]
in mijn theorieboek stond niks, rijschool zei niets en in mijn omgeving had ik het van niemand vernomen, hou zou ik dat moeten weten?
ja meestal kreeg ik medelijden als zij het journaal presenteede :pquote:Op maandag 28 december 2009 12:00 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja, ik zag het ookHet ging best wel soepel en ontspannen
zo dacht ik ook, lekker OV op zak en alles, maar het is echt noodzakelijk, veel banen vereisen gewoon een rijbewijs bv, straks met de kids uiteraard en alles, op jonge leeftijd je rijbewijs halen schijnt makkelijker te gaan, als je het op oudere leeftijd doet heb je er meer lessen voor nodig om het onder de knie te krijgen, dus op jonge leeftijd praktijk doen bespaart je geldquote:Op maandag 28 december 2009 11:58 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik snap sowieso het nut niet van zo vroeg m'n rijbewijs halen, alsof ik hem ga gebruiken. Ik wacht denk ik wel.
oh?quote:Op maandag 28 december 2009 12:00 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ja, ik zag het ookHet ging best wel soepel en ontspannen
Dat laatste klopt wel en dan ben je er ook vanaf, maar ik denk niet dat ik op m'n 18e/19e een baan heb op afstand. Ik maak dan wel gewoon gebruik van het OV en aangezien ik wss geen kinderen voor m'n 20e krijg is het niet nodig.quote:Op maandag 28 december 2009 12:05 schreef Slayage het volgende:
[..]
zo dacht ik ook, lekker OV op zak en alles, maar het is echt noodzakelijk, veel banen vereisen gewoon een rijbewijs bv, straks met de kids uiteraard en alles, op jonge leeftijd je rijbewijs halen schijnt makkelijker te gaan, als je het op oudere leeftijd doet heb je er meer lessen voor nodig om het onder de knie te krijgen, dus op jonge leeftijd praktijk doen bespaart je geld
Tja, ze zit er niet voor niets, dus ze zal het wel moeten kunnenquote:Op maandag 28 december 2009 12:04 schreef IHVK het volgende:
[..]
ja meestal kreeg ik medelijden als zij het journaal presenteede :p
Ik mag het hopenquote:Op maandag 28 december 2009 12:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat laatste klopt wel en dan ben je er ook vanaf, maar ik denk niet dat ik op m'n 18e/19e een baan heb op afstand. Ik maak dan wel gewoon gebruik van het OV en aangezien ik wss geen kinderen voor m'n 20e krijg is het niet nodig.
auto's zijn praktisch en kunnen je geld en tijd besparen als je fiets, auto, OV goed balanceertquote:
Ik weet toch niet wat voor keuzes ik ga maken.quote:
en daar gaat het omquote:Op maandag 28 december 2009 12:06 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Dat laatste klopt wel en dan ben je er ook vanaf, maar ik denk niet dat ik op m'n 18e/19e een baan heb op afstand. Ik maak dan wel gewoon gebruik van het OV en aangezien ik wss geen kinderen voor m'n 20e krijg is het niet nodig.
nu nog ervoor zorgen dat m'n ouders alles/het grootste deel betalen, tot ik het haal, anders kan het sowieso niet.quote:
Dat geloof ik best, maar ik ben zo'n ziekelijke milieufanaat.quote:Op maandag 28 december 2009 12:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
auto's zijn praktisch en kunnen je geld en tijd besparen als je fiets, auto, OV goed balanceert
Da's waar, maar tochquote:Op maandag 28 december 2009 12:08 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik weet toch niet wat voor keuzes ik ga maken.Ik denk nu zeker te zijn van m'n keuzes, maar misschien denk ik daar over 2 jaar anders over.
Gelukkig er het nieuwe rijden, 80 in z'n 5quote:Op maandag 28 december 2009 12:10 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar ik ben zo'n ziekelijke milieufanaat.
dat is wel zo. ;p Al heb ik niet echt veel zin om te studeren, ga denk ik alleen bachelor doen, ben ik net 22 wanneer ik klaar ben en heb ik geen leven.quote:Op maandag 28 december 2009 12:17 schreef Rookert het volgende:
[..]
Da's waar, maar tochStuderen e.d. wordt nooit goedkoper dan bij je 18e
Als je je bachelor hebt kan je net zo goed nog even je master halen, denk dat je tegen die tijd wel zo denkt. Als je beetje doorwerkt kan je die in 1 a 1,5 jaar binnen hebben. Pas dan kan je op je CV zetten dat je een volledige universitaire opleiding hebt gedaan, ze vinden een master echt wel een pluspuntquote:Op maandag 28 december 2009 12:19 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
dat is wel zo. ;p Al heb ik niet echt veel zin om te studeren, ga denk ik alleen bachelor doen, ben ik net 22 wanneer ik klaar ben en heb ik geen leven.
1 a 1,5 jaarquote:Op maandag 28 december 2009 12:22 schreef Rookert het volgende:
[..]
Als je je bachelor hebt kan je net zo goed nog even je master halen, denk dat je tegen die tijd wel zo denkt. Als je beetje doorwerkt kan je die in 1 a 1,5 jaar binnen hebben. Pas dan kan je op je CV zetten dat je een volledige universitaire opleiding hebt gedaan, ze vinden een master echt wel een pluspunt
Die moest ik even googlen.quote:Op maandag 28 december 2009 12:19 schreef Rookert het volgende:
[..]
Gelukkig er het nieuwe rijden, 80 in z'n 5
Nou, 23 jaar is echt niet zo oud hoor als je klaar bent met je studie, mijn zus doet geneeskunde en die kan waarschijnlijk pas op haar 27e ofzo beginnen als artsquote:Op maandag 28 december 2009 12:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
1 a 1,5 jaarJonge, dan ben ik 23+ als ik klaar ben en ga ik janken dat als ik niet was blijven zitten net 22 klaar kon zijn met master. Nee, houd het denk ik gewoon bij bachelor, maar zie het allemaal nog wel.
Dat valt toch reuze mee.quote:Op maandag 28 december 2009 12:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
1 a 1,5 jaarJonge, dan ben ik 23+ als ik klaar ben en ga ik janken dat als ik niet was blijven zitten net 22 klaar kon zijn met master. Nee, houd het denk ik gewoon bij bachelor, maar zie het allemaal nog wel.
Leuk als je er vroeg mee klaar kan zijn, maar 27 vind ik echt te oud, maar ligt zoals ik al eerder zei aan wat je wil met je leven. Ik vind nieuwe dingen leren altijd wel leuk, maar niet als verplichting van een studie als ik zo oud ben.quote:Op maandag 28 december 2009 12:26 schreef Rookert het volgende:
[..]
Nou, 23 jaar is echt niet zo oud hoor als je klaar bent met je studie, mijn zus doet geneeskunde en die kan waarschijnlijk pas op haar 27e ofzo beginnen als arts
1 jaar scheelt heel wat in je leven en ik weet niet wat ik er aan heb als ik het wel zou doen, behalve dat het goed op je CV staat, is genoeg als ik aan het werk kanquote:Op maandag 28 december 2009 12:27 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat valt toch reuze mee.Zonde als je geen master gaat doen als je klaar bent met je bachelor.
Geneeskunde is dan ook extreem, jij gaat waarschijnlijk iets meer economisch doen ofzo en dan ben je op je 23e gewoon klaar en dat is écht niet oudquote:Op maandag 28 december 2009 12:27 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Leuk als je er vroeg mee klaar kan zijn, maar 27 vind ik echt te oud, maar ligt zoals ik al eerder zei aan wat je wil met je leven. Ik vind nieuwe dingen leren altijd wel leuk, maar niet als verplichting van een studie als ik zo oud ben.
That's what your mom said.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The Existentialistic Woes and Worries of an Exclamation Mark
Once upon a time there was an exclamation mark
Who did not want to be an exclamation mark
But just a vertical line with a dot underneath
Ja, echt een grote hap uit je leven.quote:Op maandag 28 december 2009 12:29 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
1 jaar scheelt heel wat in je leven en ik weet niet wat ik er aan heb als ik het wel zou doen, behalve dat het goed op je CV staat, is genoeg als ik aan het werk kan
Je zegt net dat als ik "doorwerk" het 1-1,5 jaar duurt. Als het nou 1 jaar duurt dan ben ik net 23 wanneer ik klaar ben, dan wil ik het miss wel.quote:Op maandag 28 december 2009 12:30 schreef Rookert het volgende:
[..]
Geneeskunde is dan ook extreem, jij gaat waarschijnlijk iets meer economisch doen ofzo en dan ben je op je 23e gewoon klaar en dat is écht niet oud
Je wilt niet weten hoe snel de tijd nu gaatquote:Op maandag 28 december 2009 12:29 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
1 jaar scheelt heel wat in je leven en ik weet niet wat ik er aan heb als ik het wel zou doen, behalve dat het goed op je CV staat, is genoeg als ik aan het werk kan
Bij je master ligt het vooral aan jezelf hoe snel je klaar bent, heb je zelf in de handquote:Op maandag 28 december 2009 12:32 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Je zegt net dat als ik "doorwerk" het 1-1,5 jaar duurt. Als het nou 1 jaar duurt dan ben ik net 23 wanneer ik klaar ben, dan wil ik het miss wel.
Ja, omdat het zo snel gaat wil ik m'n tijd niet verspillen door 1,5 jaar master waar het verschil later niet zo heel erg merkbaar van zal zijn. Met bachelor kom ik ook aan het werk. Ik maak me nu al zorgen over m'n toekomst ja. Rimpels en grijs haar oouwe.quote:Op maandag 28 december 2009 12:32 schreef Rookert het volgende:
[..]
Je wilt niet weten hoe snel de tijd nu gaatHet voelt voor mij alsof ik 1,5 maand geleden nog naar Italië ging, het was alleen begin juli
Het is wel echt merkbaar hoor, maar goed, je hoeft er nu nog wakker van te liggenquote:Op maandag 28 december 2009 12:33 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ja, omdat het zo snel gaat wil ik m'n tijd niet verspillen door 1,5 jaar master waar het verschil later niet zo heel erg merkbaar van zal zijn. Met bachelor kom ik ook aan het werk. Ik maak me nu al zorgen over m'n toekomst ja. Rimpels en grijs haar oouwe.
dan moet je maar stoppen met consumeren misschien dat dat gaat helpenquote:Op maandag 28 december 2009 12:10 schreef GenusButeo het volgende:
[..]
Dat geloof ik best, maar ik ben zo'n ziekelijke milieufanaat.
Hoe erg merkbaar?quote:Op maandag 28 december 2009 12:36 schreef Rookert het volgende:
[..]
Het is wel echt merkbaar hoor, maar goed, je hoeft er nu nog wakker van te liggen
Vriend van mij is 18,5 en heeft een plukje grijs haar _o-
Voorlopig ben ik zeer tevreden met een rijbewijsloos bestaan.quote:Op maandag 28 december 2009 12:39 schreef Slayage het volgende:
[..]
dan moet je maar stoppen met consumeren misschien dat dat gaat helpen
hadi sen bana bul abi, dan zet ik hem er vanavond op.quote:Op maandag 28 december 2009 12:40 schreef Slayage het volgende:
ZOEK TOCH EENS EEN AVA/USERICON UIT MENSEN
Men vindt het fijn als je je hebt verdiept in je leergebied en dus meer specialistisch te werk kan gaan, na je bachelor weet je van alles een beetje en na je master meer van een beetje allesquote:Op maandag 28 december 2009 12:39 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Hoe erg merkbaar?
Bij mij is het een paar jaar geleden begonnen, weet niet hoe het komt, maar vind het bij mannen juist niet erg. Ik lig wel serieus wakker van de toekomst, denk dat dat ook onderdeel is van m'n snelle irritatie en soms in een keer veel afvallen. Is lastig om te stoppen met denken over je toekomst.
Dat is veel te persoonlijkquote:Op maandag 28 december 2009 12:40 schreef Slayage het volgende:
Ik denk dat ik rond m'n 30e al zichtbaar grijs haar heb.quote:Op maandag 28 december 2009 12:45 schreef Rookert het volgende:
[..]
Men vindt het fijn als je je hebt verdiept in je leergebied en dus meer specialistisch te werk kan gaan, na je bachelor weet je van alles een beetje en na je master meer van een beetje alles
Ik hoop toch echt dat ik voor mijn 45e niet grijs ga wordenTenzij ik net zoveel charisma heb als George Clooney
Je moet gewoon nog meer vet eten
qftquote:Op maandag 28 december 2009 12:40 schreef Slayage het volgende:
Charmantquote:Op maandag 28 december 2009 12:48 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Ik denk dat ik rond m'n 30e al zichtbaar grijs haar heb.![]()
Ik at al genoeg vet, maar ben ermee gestopt, het is een verneuking van m'n gezondheid en het heeft toch geen effect. Moet denk ik eerst de stress aanpakken (het zit diep, al jaren, dus misschien hoort het gewoon bij me.)
alsof 23 oud is.quote:Op maandag 28 december 2009 12:24 schreef Bilmiyorem het volgende:
[..]
Nee, vet is toch niet te vermijden, pff je snapt wel wat ik bedoel. Ben gestopt met onnodig veel eten.quote:Op maandag 28 december 2009 12:50 schreef Rookert het volgende:
[..]
Charmant
Ben je gestopt met vet eten?Dit lees ik vast verkeerd
Jij moet gewoon eens een tijdje op het strand chillen en zonnen, even helemaal ontstressen
hoe oud was je?quote:Op maandag 28 december 2009 12:52 schreef GenusButeo het volgende:
Ik heb al een paar grijze haartjes. Genetische aanleg.
Lunchpauze.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |