Ja dat had ik dus ook want dat van mij is al weer heel wat jarig terug en toen hadden ze iets van de transatlantic aanslagen die uiteindelijk niet werden uitgevoerd en toen was er dus veel nieuws dat je moest op passen en daar soort onzin...quote:Op maandag 28 december 2009 00:14 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Geen idee, zo lang kennen we elkaar toch niet?
Ik moet toegeven: toen ik laatst een erg Arabisch uitziende man zag, met grote zwarte baard en zo, had ik ook mijn twijfels. Maar die zijn aangewakkerd door een voortdurende reclame en dus eerder een fobie van een angst te noemen.
Verder ben ik niet van plan om mijn leven door angst te laten regeren.
Je kan het natuurlijk wel beter aanpakken. Er zijn meerdere manieren om rijk te worden via de media en als je merkt dat media niet meer wilt betalen moet je de andere methodes uitputten. In plaats van de hype aan je voorbij laten gaan.quote:Op maandag 28 december 2009 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens sommige amerikaanse media wil jasper geld zien voor interviews.
http://www.huffingtonpost(...)rthwes_n_404247.html
Waarom niet vraag ik me dan af, zou ik ook doen. De nieuwsmedia verdienen er zelf toch ook aan, waarom zou je hun gratis moeten leveren waar zij geld aan verdienen.
Ach waarom ook niet, hij is in de Verenigde Staten dus.. "When in Rome....."quote:Op maandag 28 december 2009 11:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Volgens sommige amerikaanse media wil jasper geld zien voor interviews.
http://www.huffingtonpost(...)rthwes_n_404247.html
Waarom niet vraag ik me dan af, zou ik ook doen. De nieuwsmedia verdienen er zelf toch ook aan, waarom zou je hun gratis moeten leveren waar zij geld aan verdienen.
quote:Goddammit! That Dutch guy who helped to catch the terrorist is selling his story to any newsnetwork who's interested(meaning: all!). They call him a "Terror Hero." He already sold a pic he took from agents leading the Nigerian away to CNN for $10,000,- and now talkshows are also interested and willing to pay huge amounts of money to the guy.
WHY DIDN'T THAT NIGERIAN IDIOT BOARDED THE PLANE TWO WEEKS BEFORE WHEN I HAD THAT SAME FLIGHT!!
quote:this flying dutch guy is a fraud
Als ik een Arabische man was zou ik ook zenuwachtig op mijn horloge gaan kijken in het vliegtuig inmiddels volgens mij. Gewoon om een beetje te pesten.quote:Op zondag 27 december 2009 23:14 schreef voyeur het volgende:
[..]
Brrr. Twee precies dezelfde arabische mannen op hun horologes keken. Je bent nipt ontsnapt aan een drama.
(hoewel ik het persoonlijk wel waardeer als mensen zacht praten in publieke ruimtes)
Vrouwen die een komplete gereedschapskist met cosmetica als handbagage mee willen nemen kan je niet hard genoeg aanpakken.quote:Op maandag 28 december 2009 12:25 schreef Chadi het volgende:
Wel je flesje parfum met een grijns afpakken en in de kliko tyfen maar echte veiligheid ho maar.
het blijft een antilliaan, zie patrick van de eem ivm joran vd sloot.quote:Op maandag 28 december 2009 12:06 schreef Apache4U het volgende:
Ach, misschien is dit dan wel de VOC mentaliteit die opgezocht moet worden. Die news agencies verdienen er ook geld aan, dus ik zou ook een graantje willen meepikken als ze dat over mijn rug doen.
Mooiste vind ik wel dat ie zegt dat ie zelf geen held is (verhaal op de frontpage) maar als ik naar dat interview kijk dan zegt toch echt iets in de trend van "those flight attendants are also heroes" . Grappig :-).
Ik heb nu al drie verhalen van hem gehoord die alle drie een compleet andere strekking hadden. Hij heeft in ieder geval een hele dik duimquote:Op maandag 28 december 2009 11:48 schreef ASroma het volgende:
[..]
[..]
![]()
ach ik snap hem wel.... niks mis met wat cash.
Wat voor verschillen bijvoorbeeld?quote:Op maandag 28 december 2009 13:43 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Ik heb nu al drie verhalen van hem gehoord die alle drie een compleet andere strekking hadden. Hij heeft in ieder geval een hele dik duim
Ahja...eerst had hij het overmeesteren en naar business class slepen, daarna kwam erbij dat hij over verschillende mensen heensprong en in de sprong brand zag (iets in die richting), blijkbaar nam het verhaal tijdens de sprong een verrassende wending, want voordat hij neerkwam waren ineens al brandblussers aanwezig, toen was er van onmiddelijk overmeesteren geen sprake meer, maar werd eerst het vuurtje geblust. In het eerste verhaal zag hij ook alleen een beetje rook en in het tweede verhaal kon hij ineens zeggen dat de man aan de rechterhand iets had en aan het linkerbeen. Maargoed, ik zou het verhaal ook aanspekken, je moet toch iets zeggen met een camera voor je neus.quote:Op maandag 28 december 2009 14:41 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Wat voor verschillen bijvoorbeeld?
Het stijgt hem misschien een beetje naar zijn hoofd.![]()
Als je goed leest wijs ik de beveiligers zelf niet aan. Omdat je daarvan niet kan verwachten, gezien de redenen die ik gegeven heb, dat zij hun werk goed doen.quote:Op zondag 27 december 2009 20:34 schreef Skaai het volgende:
[..]
(...)
Makkelijk hoor, beveiligertjes aanwijzen.
Lijkt me niet. Dan krijg je van die openbare aanbestedingen van enkele miljoenen en daar moet je het mee doen. De overheid weet niet hoe je het anders moet doen. Kijk hoe het gaat met de privatiseringen van alle staatsbedrijven in het verleden. Uit eindelijk moet het goedkoper dan het nu is dus krijg je kostenbesparingen. En besparingen hebben, hoe dan ook, altijd negatief effect op de kwaliteit van de geleverde dienst of het product.quote:Op zondag 27 december 2009 21:16 schreef beeer het volgende:
[..]
Integendeel. De veiligheid van vliegtuig en vliegveld moet volledig geprivatiseerd worden (d.w.z. vliegmaatschappijen en vliegveld zelf voor de beveiliging laten zorgen) want op die manier zorg je voor een markt (en dus ook concurrentie) in veiligheid. Is vliegmaatschappij A onveilig, dan ga je met maatschappij B enzovoort. De overheid kun je niet vertrouwen om voor veiligheid te zorgen.
Dit was overigens een goed opgeleide, welvarende, engelstalige Nigeriaan, dus hij voldeed toch al niet aan dat rare beeld dat mensen hebben van Arabische jurken met baarden die bommen binnensmokkelen.quote:Op maandag 28 december 2009 12:11 schreef -0- het volgende:
[..]
Als ik een Arabische man was zou ik ook zenuwachtig op mijn horloge gaan kijken in het vliegtuig inmiddels volgens mij. Gewoon om een beetje te pesten.
En dat is niet alleen op schiphol zo, ik nam (per vergissing) eens een koksmes mee door de Xray en handmatige controle op Duesseldorf zonder dan met hem vond.quote:Op maandag 28 december 2009 18:55 schreef Zienswijze het volgende:
Ik zei het al eerder: de beveiliging op Schiphol is zo lek als een mandje. Ook op risicovluchten naar de VS is de beveiliging en controle een lachertje. Beveiligiers en ex-beveiligers vertellen hun verhaal in de Telegraaf: Zware kritiek op knullige controle
Je moet hier zoveel belasting betalen. Maar met veiligheid van onze burgers wordt laks omgesprongen. Het moet zeker eerst een keer goed misgaan voordat Nederland het islamitisch extremisme serieus neemt.
Ben zelf een paar keer naar de VS geweest. Vergeleken met andere landen (denk aan Engeland bijv.) is de controle op Schiphol gewoonweg slap.
En dus? Dat Duitsland er ook laks mee omgaat? Wil je daarmee de softe politiek in Nederland bagataliseren?quote:Op maandag 28 december 2009 18:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat is niet alleen op schiphol zo, ik nam (per vergissing) eens een koksmes mee door de Xray en handmatige controle op Duesseldorf zonder dan met hem vond.
Walgelijk.quote:Op maandag 28 december 2009 19:18 schreef Zienswijze het volgende:
- Meerdere ex-Schipholbeveiligers schetsen een dramatisch beeld van bewaking. Een van hen stelt dat onder bewakers lieden waren die sympathieën hadden voor islamitische terroristen. "Onder mijn collega's zaten vrienden van Samir A.
- Ik zag wat er zich afspeelde onder bewakingspersoneel tijdens de aanslag op 11 september. In de wachtruimte van de 'security-members' ging een luid gejuich op van moslimcollega's. Hiervan waren meerdere oud-collega's getuige. Er was een staande ovatie. Samen met andere collega's heb ik hierover nog een klacht ingediend bij marechaussee.[/i]
Ja, het alcoholslotje op auto´s komt er niet door, terwijl het minieme risico op een exploderend vliegtuig topics vult.quote:Op maandag 28 december 2009 19:11 schreef Zith het volgende:
Jezus wat een gebazel, zienswijze. Geef mij maar het Nederlandse systeem IPV die van nairobi waar je VIER UUR van tevoren aanwezig moet zijn omdat er 100 mensen bij de ingang staan die hun koffers gechecked moeten hebben.
Liever minder onnodig wachten en 0.005% meer kans op terroristen dan 4 uur vantevoren aanwezig zijn.
bronquote:Al-Qaeda eist mislukte aanslag op
DUBAI - Al-Qaeda op het Arabische Schiereiland zegt dat de mislukte aanslag vrijdag op een Amerikaans vliegtuig dat van Schiphol naar Detroit vloog, een vergeldingsactie was voor een Amerikaanse aanval op de groepering in Jemen.
Dat stelt de beweging maandag op een website.
Al-Qaeda op het Arabische Schiereiland roept in de verklaring verder op tot het doden van medewerkers van westerse ambassades in de regio.
Ik werk op de Luchthaven. Ik zie bijna niet anders dan islamieten aan het werk in de beveiliging. En ja, daar kunnen best wel eens extremistjes tussen zitten. En nog steeds vind ik het TE bizar dat ze gewoon aan het werk mogen daar.quote:Op maandag 28 december 2009 19:18 schreef Zienswijze het volgende:
Typisch die mentaliteit. Typisch.
Het gaat niet om elke vlucht. Het gaat om risicovluchten. Een vliegtripje Amsterdam-Oslo wilt niemand opblazen.
Is het nou zoveel moeite om een uur vantevoren aanwezig te zijn als je risicovluchten neemt?
Overigens worden zelfs basisdingen verkeerd aangepakt op Schiphol. Als je alleen al de basisdingen die verkeerd gaan aanpakt, verminder je al de kans op extremise. Een greep uit dat artikel:
- De risicovluchten op Amerika worden gecontroleerd door beginnelingen, uitzendkrachten met een beveiligingsdiploma waarmee je net aan winkelbeveiliger mag zijn. In een opleiding van twee weken wordt je geleerd hoe je moet fouilleren en hoe je een pistool kunt herkennen op röntgenbeeld, en dat is het dan.
- Geen vervolgcursussen, geen bijscholing. Driekwart van de mensen is nog geen jaar in dienst. Daarna worden ze te duur. Niemand mag dat weten. Schiphol Airport wil heel graag weten waar de fouten zitten, maar wij hebben zwijgplicht.
- Ze kijken niet naar de persoon die aan boord gaat. Als iemand explosieven op zijn benen heeft geplakt, dan zie je dat aan zijn broek, aan zijn manier van lopen. Maar die beveiligers zijn alleen geprogrammeerd op die piep van het detectiepoortje
- Meerdere ex-Schipholbeveiligers schetsen een dramatisch beeld van bewaking. Een van hen stelt dat onder bewakers lieden waren die sympathieën hadden voor islamitische terroristen. "Onder mijn collega's zaten vrienden van Samir A.
- Ik zag wat er zich afspeelde onder bewakingspersoneel tijdens de aanslag op 11 september. In de wachtruimte van de 'security-members' ging een luid gejuich op van moslimcollega's. Hiervan waren meerdere oud-collega's getuige. Er was een staande ovatie. Samen met andere collega's heb ik hierover nog een klacht ingediend bij marechaussee.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |