abonnement Unibet Coolblue
pi_76031577
Stuur eens een kind in Madagaskar naar school, steun Madalief!



Madalief steunen doe je vooral door geld over te maken.
Je kunt direct geld over maken naar rekening 81.05.16.993 ovv Fok-Madalief, je username en je usernummer.
Of je kunt een mail sturen naar Fokvoormadalief@gmail.com zodat wij en jij gelijk alle gegevens hebben.
We laten het je weten als het geld binnen is en dan krijg je ook een kleurtje en een tagje. Als je geen kleurtje en tagje wilt, dan moet je dat ons wel vertellen natuurlijk!

Waarom Madalief?
Ik was pas op vakantie in Madagaskar. Een ontzettend mooi land en zoals in veel arme landen zie je daar heel veel kinderen rondschooieren op straat. Bedelen, dingen verkopen, vanalles eigenlijk om maar wat geld te verdienen en in de hoop 's avonds wat te eten te krijgen.
Dingen die voor ons heel normaal zijn (een dak boven je hoofd, naar school kunnen, 3 maaltijden per dag, kunnen spelen na schooltijd; gewoon kind kunnen zijn dus) zijn daar helemaal niet zo normaal.

En toen kwam ik in Ambositra bij het kindertehuis wat wordt gerund door Madalief. Madalief is een initiatief van een aantal Nederlandse dames die erg werden geraakt door de armoede in Madagaskar en het lot van de vrouwen en kinderen daar. In eerste instantie was het een samenwerking met een lokale stichting die al allerlei dingen deden daar, maar later is het een zelfstandige stichting geworden met een eigen kindertehuis en eigen projecten in een arme wijk van Ambositra.

In het kindertehuis zitten kinderen die wees zijn en kinderen wiens ouders niet (goed) meer voor ze kunnen zorgen. De kinderen wonen daar, krijgen 3 maaltijden per dag, gaan naar school en als ze thuis komen, dan kunnen ze gewoon kind zijn en spelen.

En daar werd ik heel blij van en ik vind dat meer kinderen dat daar verdienen. En daar is geld voor nodig, dus ik hoop dat we met deze actie veel geld ophalen zodat er nog meer kinderen een veilig thuis en een toekomst krijgen.

Ja, maar wat gaat Madalief nou precies met het geld doen?
En hoe duur is alles daar eigenlijk?

Madagaskar is een arm land. Een maandsalaris haalt vaak de 50 euro nog niet. Remi, van Madalief, heeft ons dit lijstje toegestuurd:
  • Een jaar schoolgeld voor een kind op de middelbare school: 40¤
  • 100 lagere school kinderen elke dag een goede maaltijd in de schoolkantine: 500 per maand
  • 1 maand eten voor een kind in centrum Madalief: 15¤
  • 1 maand rijst voor een familie in de omgeving van het centrum: 34¤
  • Alle 50 kinderen van het centrum in het nieuw (in tweedehandskleding) voor kerst: 120¤
  • Nieuwe schoenen voor een kind: 8¤
  • Kerstmaaltijd voor alle kinderen en moeders (58 mensen in totaal) 125¤
  • Kerstvakantie van een week voor een kind (vervoer, eten en overnachtingen) 24,50¤

    Zoals je ziet kun je dus met een klein bedrag al een groot verschil maken.

    Ons idee!
    Madalief betaalt het schoolgeld voor 30 kinderen die naar de middelbare school gaan. Beter gezegd, dat is 2 jaar lang betaald door een andere stichting en nu willen wij graag het schoolgeld voor die kinderen voor volgend jaar betalen!

    Die 1200 euro is ondertussen gelukt dus 30 kinderen kunnen volgend jaar dankzij onze bijdrage naar de middelbare school.


    Verder is er nu geld beschikbaar om zowel de klaslokalen als het tehuis van een likje verf te voorzien. De kosten hiervan zijn minder dan 250 euro en zou zeker een verbetering zijn!



    Verder zijn de maandelijkse kosten zo'n 1000 euro zoals Remi voorrekende:
    quote:
    De maandelijkse kosten zijn ongeveer 1000¤, en met de volgende 1000¤ een hele maand lang 50 kinderen worden opgevangen, er een hele wijk naar de dokter kan, 5 mensen een salaris ontvangen voor de zorg van de kinderen, de hele wijk naar de dokter kan en 5 families rijst ontvangen.
    Dus daar kunnen we ook mooi in bijdragen.


    Tja, en wil je nog meer weten? Stel je vragen hier! Wij (Liejannuh, Yppy en Dinosaur_sr) zijn erg enthousiast over deze stichting en het werk wat ze doen en proberen zoveel mogelijk vragen te beantwoorden.
    Verder komt VeraMadalief ook regelmatig langs hier. En zij is per januari de penningmeester voor Madalief en heeft dit jaar 4 maanden in het kindertehuis in Madagaskar gewerkt en kan ook bergen met vragen beantwoorden.



    DE TUSSENSTAND: ¤ 2000,-
    Dit bedrag bestaat uit donaties van de volgende personen: Bijou, Libris, Svann, AnneX, Troel, Isabeau, Light, DR_flash, Lonker, Liejannuh, Levitation, Daywalk3r, UIO_AMS, Jojogirl, reya, Pandorah, Keesjeislief, basEnAad, Arn0, Fogel, Crutch, Dinosaur_Sr, blckbb, ensaf, moonah, okee6, beelzebufo, LovelyLady, AskMe, Fille.des.fleurs, Desunoto, Swarmahoer, Seborik, Asyniur, Italodancer, fha, VeerEli, Myxomatosekonijn, Zeroku, Octopussy, Rainb0ws, KingShakur, Mirjam, Brighteyes, Progje, Lionesa, Zargon, Crazy987, Gateway, 9611NIELS, Taxman, Helgen, Innepin, Yppy, Rewimo, ElisaB, Mama van ElisaB, Etoile, danos, Twizu, Googolplexian, GSMboy, Automatic_, Kaputwiehund

    Meedoen? Mail naar: FokvoorMadalief@gmail.com

    Vorige topics:
    Fok!kerstactie 2009: Madalief!!
    Kerstactie: Fok! voor Madalief (deel 2!) Al ¤ 1438,36 binnen!
    Kerstactie: Fok! voor Madalief deel 3: ¤ 2000 binnen!

    En volg ons op Twitter: http://www.twitter.com/fokvoormadalief

    En kijk ook hier eens: [Madalief] Speciale acties voor een goed doel! + de V&A topics
    Dan kun je gelijk bieden op dingen waarvan de opbrengt (gedeeltelijk) ten goede komt van Madalief!
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 10:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
    Omdat we in V&A veel topics van jullie zien (wat we onwijs cool vinden) die niet juist geopend worden wilde we jullie het volgende vragen (misschien ook om in de openingspost mee te te nemen:

    Als je een topic opent zet dan in de titel:

    [TK][Madalief] Product

    En in je openingspost desnoods het plaatje van Madalief
    1
    2
    [img]http://i.fokzine.net/upload/091212_8631_fokvoor_madalief_rozegroen2.jpg[/img]
    http://forum.fok.nl/topic/1382453


    En dan ook niet vergeten om onderin de juiste filter in te stellen (aanbod/gezocht)

    Nu is het topic duidelijker en weten de kopers ook meteen om wat voor actie het gaat en dat de opbrengst goed terecht komt
    Wil je ook zo'n kek icoontje? Gebruik dan deze:


    [ Bericht 9% gewijzigd door Liejannuh op 24-12-2009 21:21:24 ]
  • pi_76031611
    tvp

    Edit; je moet de tussenstand nog aanpassen in de OP
    "It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
      donderdag 24 december 2009 @ 21:00:24 #3
    274528 Twizu
    Is al zindelijk!
    pi_76031625
    Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
    [b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
    6 eien
    pi_76031626
    tvp

    Op naar de 3000!
      donderdag 24 december 2009 @ 21:00:53 #5
    118585 Crutch
    Filantroop || Taalzwengel
    pi_76031641
    Hallo ¤ 2500,- voor oud en nieuw he?
    Je moeder is een hamster
      donderdag 24 december 2009 @ 21:01:14 #6
    118585 Crutch
    Filantroop || Taalzwengel
    pi_76031651
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 21:00 schreef Desunoto het volgende:
    tvp

    Op naar de 3000!
    Beter zelfs
    Je moeder is een hamster
    pi_76031709
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 21:00 schreef automatic_ het volgende:
    tvp

    Edit; je moet de tussenstand nog aanpassen in de OP
    Ik moet nog meer aanpassen in de OP zelfs! Ga ik nu doen!
      Moderator donderdag 24 december 2009 @ 21:07:08 #8
    61302 crew  UIO_AMS
    Dobbelsteenavonturier
    pi_76031880
    ¤ 2.000 is al een heel mooi bedrag. Tot wanneer loopt de actie?
    Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
    Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
    Beste moderator UIO_AMS
    Stuur een mod weg.
      donderdag 24 december 2009 @ 21:07:44 #9
    274528 Twizu
    Is al zindelijk!
    pi_76031903
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 21:07 schreef UIO_AMS het volgende:
    ¤ 2.000 is al een heel mooi bedrag. Tot wanneer loopt de actie?
    ¤2010 als 2010 begint.
    Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
    [b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
    6 eien
    pi_76032247
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 21:07 schreef UIO_AMS het volgende:
    ¤ 2.000 is al een heel mooi bedrag. Tot wanneer loopt de actie?
    Tot en met 31 december.
    En het is een geweldig bedrag!
    30 kinderen naar school, de schoolgebouwen en het tehuis kunnen geverfd worden en verder weet ik zeker dat het geld heel goed besteed gaat worden daar. Zal nog even een berekening van Remi toevoegen aan de OP.
      donderdag 24 december 2009 @ 21:19:46 #11
    65394 Montov
    Dogmaticus Irritantus
    pi_76032281
    Géén kloon van tvlxd!
    pi_76032602
    En nog even de mail die ik vanmiddag uit Madagascar kreeg:
    quote:
    Vandaag waren we getuige van de kerstviering van de kindjes in hun kerk. Ik krakend wit gekleed gaven ze een voorstelling met vooral veel kerstliedjes. Zo lief, en te zien wat een ontzettend brave kindjes ze toch zijn. Jongens van 18 die met een big smile kerstliedjes staan te zingen, en heel blij zijn met de snoepjes die ze daarvoor krijgen. Kun je je in Nederland toch niet voorstellen.

    Morgen is de kerstlunch en staat er kip, varkensvlees, met (hoe raadt je het?) rijst komkommersla, frisdrank en letchi's na op het menu. We zijn met meer dan zestig mensen, inclusief de moeders van de 30 kinderen die we ook opvangen.

    We zullen op jullie toasten, ok?
    Ik word er helemaal blij van.

    Als je langs een kerk loopt in Madagascar en er is een dienst bezig, dan hoor je deze muziek:

    pi_76032607
    Gaat goed Liejannuh
    pi_76032974
    Dat mailtje over de kerstviering. word er helemaal emo van en dat terwijl ik net saw 4 (- 20 minuten) heb zitten kijken.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_76033676
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 21:43 schreef YPPY het volgende:
    Dat mailtje over de kerstviering. word er helemaal emo van en dat terwijl ik net saw 4 (- 20 minuten) heb zitten kijken.
    Toch wel positief emo hoop ik?
    Ik kan me de trots van Remi zo voorstellen, gewoon omdat de kinderen het zo goed doen. En het zijn ook hele leuke beleefde kinderen. Ik kreeg ook van alle kinderen een handje toen ik daar was.

    gezellige films kijk je trouwens op kerstavond!
      donderdag 24 december 2009 @ 22:07:34 #16
    274528 Twizu
    Is al zindelijk!
    pi_76033784
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 21:31 schreef Liejannuh het volgende:
    En nog even de mail die ik vanmiddag uit Madagascar kreeg:
    [..]

    Ik word er helemaal blij van.

    Als je langs een kerk loopt in Madagascar en er is een dienst bezig, dan hoor je deze muziek:


    Doet me denken aan deze soundtrack.

    Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
    [b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
    6 eien
      Heeft over alles een mening 2022 donderdag 24 december 2009 @ 22:12:38 #17
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_76033954
    Nemen we dat hele eiland al over of hoe zit dat?
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
      Heeft over alles een mening 2022 donderdag 24 december 2009 @ 22:15:14 #18
    31936 Dr_Flash
    CubeMeister
    pi_76034040
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 21:31 schreef Liejannuh het volgende:
    En nog even de mail die ik vanmiddag uit Madagascar kreeg:
    [..]

    Ik word er helemaal blij van.
    Hier heb je toch veel meer aan dan aan anderhalf uur ellenbogenwerk bij de AH XL man
    Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
    pi_76036884
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 21:07 schreef Twizu het volgende:

    [..]

    ¤2010 als 2010 begint.
    Ga jij op 1 januari 2010 nog 2010 euro overmaken?
    pi_76039580
    t p
    pi_76039759
    ben ik weer
    Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
    swarma spam hoer
    Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
    Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
      vrijdag 25 december 2009 @ 05:07:44 #22
    104871 remlof
    Europees federalist
    pi_76042680
    tvp
    Calm down, please!
    pi_76043864
    quote:
    Op donderdag 24 december 2009 22:07 schreef Twizu het volgende:

    [..]

    Doet me denken aan deze soundtrack.

    Mooi ook! Madagascar heeft ook heel veel Aziatische invloeden, dus het klopt wel dat het redelijk op elkaar lijkt.

    Ik kreeg trouwens afgelopen week de Baobab gids in de bus en daar wordt ook uitgebreid melding gemaakt van Madalief. De Baobab reizen gaan overnachten in het Guesthouse wat op dit moment wordt gebouwd door Madalief en waar de kinderen kunnen gaan werken als ze klaar zijn met school. En de reizen gaan ook langs bij het kindertehuis van Madalief.
    Erg leuk en volgens mij ook een bijzonder toffe reis.
      vrijdag 25 december 2009 @ 11:47:06 #25
    14811 Asyniur
    Nu met 2 jommetjes <3
    pi_76045156
    Ow wat gaat het goed!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')