abonnement Unibet Coolblue
pi_75806587
Stuur eens een kind in Madagaskar naar school, steun Madalief!



Madalief steunen doe je vooral door geld over te maken.
Je kunt direct geld over maken naar rekening 810516993 ovv Fok-Madalief, je username en je usernummer.
Of je kunt een mail sturen naar Fokvoormadalief@gmail.com zodat wij en jij gelijk alle gegevens hebben.
We laten het je weten als het geld binnen is en dan krijg je ook een kleurtje en een tagje. Als je geen kleurtje en tagje wilt, dan moet je dat ons wel vertellen natuurlijk!

Waarom Madalief?
Ik was pas op vakantie in Madagaskar. Een ontzettend mooi land en zoals in veel arme landen zie je daar heel veel kinderen rondschooieren op straat. Bedelen, dingen verkopen, vanalles eigenlijk om maar wat geld te verdienen en in de hoop 's avonds wat te eten te krijgen.
Dingen die voor ons heel normaal zijn (een dak boven je hoofd, naar school kunnen, 3 maaltijden per dag, kunnen spelen na schooltijd; gewoon kind kunnen zijn dus) zijn daar helemaal niet zo normaal.

En toen kwam ik in Ambositra bij het kindertehuis wat wordt gerund door Madalief. Madalief is een initiatief van een aantal Nederlandse dames die erg werden geraakt door de armoede in Madagaskar en het lot van de vrouwen en kinderen daar. In eerste instantie was het een samenwerking met een lokale stichting die al allerlei dingen deden daar, maar later is het een zelfstandige stichting geworden met een eigen kindertehuis en eigen projecten in een arme wijk van Ambositra.

In het kindertehuis zitten kinderen die wees zijn en kinderen wiens ouders niet (goed) meer voor ze kunnen zorgen. De kinderen wonen daar, krijgen 3 maaltijden per dag, gaan naar school en als ze thuis komen, dan kunnen ze gewoon kind zijn en spelen.

En daar werd ik heel blij van en ik vind dat meer kinderen dat daar verdienen. En daar is geld voor nodig, dus ik hoop dat we met deze actie veel geld ophalen zodat er nog meer kinderen een veilig thuis en een toekomst krijgen.

Ja, maar wat gaat Madalief nou precies met het geld doen?
En hoe duur is alles daar eigenlijk?

Madagaskar is een arm land. Een maandsalaris haalt vaak de 50 euro nog niet. Remi, van Madalief, heeft ons dit lijstje toegestuurd:
  • Een jaar schoolgeld voor een kind op de middelbare school: 40¤
  • 100 lagere school kinderen elke dag een goede maaltijd in de schoolkantine: 500 per maand
  • 1 maand eten voor een kind in centrum Madalief: 15¤
  • 1 maand rijst voor een familie in de omgeving van het centrum: 34¤
  • Alle 50 kinderen van het centrum in het nieuw (in tweedehandskleding) voor kerst: 120¤
  • Nieuwe schoenen voor een kind: 8¤
  • Kerstmaaltijd voor alle kinderen en moeders (58 mensen in totaal) 125¤
  • Kerstvakantie van een week voor een kind (vervoer, eten en overnachtingen) 24,50¤

    Zoals je ziet kun je dus met een klein bedrag al een groot verschil maken.

    Ons idee!
    Madalief betaalt het schoolgeld voor 30 kinderen die naar de middelbare school gaan. Beter gezegd, dat is 2 jaar lang betaald door een andere stichting en nu willen wij graag het schoolgeld voor die kinderen voor volgend jaar betalen!
    Die 1200 euro is ondertussen gelukt. Swarmahoer heeft in het eerste topic een berekening gemaakt dat ze met ruim 6000 euro een jaar lang de hele boel draaiende kunnen houden. Nou vind ik dat wel heel erg optimistisch en hoog gegrepen, maar het zou toch wel heel tof zijn als we een heel eind in de buurt komen!
    quote:
    Op donderdag 10 december 2009 23:13 schreef swarmahoer het volgende:
    ff wat rekensommetjes:

    voor het huis zelf:
    een jaar schoolgeld voor 50 kinderen 2000
    een jaar eten voor 50 kinderen 2160
    nieuwe kleren voor 50 kinderen 120
    nieuwe schoenen voor 50 kinderen 400
    kerstmaaltijd voor 58 mensen 125
    week vakantie voor 58 man 1450
    totaal: 6255 euro
    Tja, en wil je nog meer weten? Stel je vragen hier! Wij (Liejannuh, Yppy en Dinosaur_sr) zijn erg enthousiast over deze stichting en het werk wat ze doen en proberen zoveel mogelijk vragen te beantwoorden.
    Verder komt VeraMadalief ook regelmatig langs hier. En zij is per januari de penningmeester voor Madalief en heeft dit jaar 4 maanden in het kindertehuis in Madagaskar gewerkt en kan ook bergen met vragen beantwoorden.



    DE TUSSENSTAND: ¤ 1861,-
    Dit bedrag bestaat uit donaties van de volgende personen:
    Bijou, Libris, Svann, AnneX, Troel, Isabeau, Light, DR_flash, Lonker, Liejannuh, Levitation, Daywalk3r, UIO_AMS, Jojogirl, reya, Pandorah, Keesjeislief, basEnAad, Arn0, Fogel, Crutch, Dinosaur_Sr, blckbb, ensaf, moonah, okee6, beelzebufo, LovelyLady, AskMe, Fille.des.fleurs, Desunoto, Swarmahoer, Seborik, Asyniur, Italodancer, fha, VeerEli, Myxomatosekonijn, Zeroku, Octopussy, Rainb0ws, KingShakur, Twizu, Danos, Mirjam, Brighteyes, Progje, Lionesa, Zargon, Crazy987, Gateway, 9611NIELS, Taxman, Helgen, Innepin, Yppy, Rewimo, ElisaB, Mama van ElisaB, Etoile, danos, Twizu, Googolplexian


    Meedoen? Mail naar: FokvoorMadalief@gmail.com

    Volg ons op Twitter: http://www.twitter.com/fokvoormadalief

    En kijk ook hier eens: [Madalief] Speciale acties voor een goed doel! + de V&A topics
    Dan kun je gelijk bieden op dingen waarvan de opbrengt (gedeeltelijk) ten goede komt van Madalief!

    Als je een topic opent, hou dan rekening met het volgende:
    quote:
    Op zondag 20 december 2009 10:29 schreef admiraal_anaal het volgende:
    Omdat we in V&A veel topics van jullie zien (wat we onwijs cool vinden) die niet juist geopend worden wilde we jullie het volgende vragen (misschien ook om in de openingspost mee te te nemen:

    Als je een topic opent zet dan in de titel:

    [TK] [Madalief] Product

    En in je openingspost desnoods het plaatje van Madalief
    1
    2
    [img]http://i.fokzine.net/upload/091212_8631_fokvoor_madalief_rozegroen2.jpg[/img]
    http://forum.fok.nl/topic/1382453


    En dan ook niet vergeten om onderin de juiste filter in te stellen (aanbod/gezocht)

    Nu is het topic duidelijker en weten de kopers ook meteen om wat voor actie het gaat en dat de opbrengst goed terecht komt.

    Wil je ook zo'n kek Madalief icoontje?! Gebruik deze:


    Oude topics:
    Fok!kerstactie 2009: Madalief!!
    Kerstactie: Fok! voor Madalief deel 3: ¤ 1861 binnen!

    [ Bericht 6% gewijzigd door swarmahoer op 23-12-2009 15:38:51 ]
  • pi_75806638
    Hier nog twee icons, indien je de actie nog wat bekender wilt maken op FOK of gewoon wilt steunen;
    By hook or by crook, I'll be last in this book.
    pi_75806676
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 16:25 schreef Arn0 het volgende:
    Hier nog twee icons, indien je de actie nog wat bekender wilt maken op FOK of gewoon wilt steunen;
    [ afbeelding ] [ afbeelding ]
    nemen we op in de OP

    Hey Liejannuh, schrap die 1200 euro eens even uit de OP, wil je.
    6500 euro was het toch?
      zaterdag 19 december 2009 @ 16:26:59 #4
    104871 remlof
    Europees federalist
      Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 19 december 2009 @ 16:28:11 #5
    132619 crew  D_A
    Ben jij van die © ?
    pi_75806716
    En we doen weer mee
    [b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
    [i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
      zaterdag 19 december 2009 @ 16:29:24 #6
    4605 KingShakur
    back.... really...
    pi_75806762
    Hoelang ga je door?


    - tvp -
    A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
      zaterdag 19 december 2009 @ 16:30:52 #7
    68576 eleusis
    fokked op kidz
    pi_75806805
    tvp, ik wist niet eens dat er een actie was
    Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
    pi_75806850
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 16:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

    [..]

    nemen we op in de OP

    Hey Liejannuh, schrap die 1200 euro eens even uit de OP, wil je.
    6500 euro was het toch?
    Eigenlijk 65000, maar da's niet realistisch
    pi_75807043
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 16:32 schreef Light het volgende:

    [..]

    Eigenlijk 65000, maar da's niet realistisch
    maar 6.500 euro is maar 18,4 miljoen Malagasy Ariary, zeg maar 9000 van deze geweldige briefjes:



    Klinkt als indrukwekkend? Reken maar eens om hoeveel maaltijden, opleidingen en gezondsheidszorg het is, da's pas indrukwekkend
    pi_75807148
    Wat een mooi bankbiljet
      zaterdag 19 december 2009 @ 16:43:11 #11
    246584 Ensaf
    IK DACHT HET NIET.
    pi_75807156
    Madelief zegt voor Kinderen en Moeders in Madagascar te zijn.

    Bij mijn donatie had ik vermeld dat ik een deel graag besteed zou zien worden aan een kratje bier voor de vaders.

    Is dat mogelijk?

    Die schoolklas kan nu toch al naar school.
    ¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
    pi_75807169
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 16:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

    [..]

    nemen we op in de OP

    Hey Liejannuh, schrap die 1200 euro eens even uit de OP, wil je.
    6500 euro was het toch?
    Ik heb Remi al gemaild wat ze wil gaan doen met de volgende 1000 euro, maar nog geen antwoord gekregen!
    Binnenkort vast meer informatie daarover.

    We gaan trouwens door tot het einde van het jaar.
    Heb ik dat niet in de OP gezet?
    pi_75807315
    Het blijft goed gaan!
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_75807328
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 16:43 schreef Ensaf het volgende:
    Madelief zegt voor Kinderen en Moeders in Madagascar te zijn.

    Bij mijn donatie had ik vermeld dat ik een deel graag besteed zou zien worden aan een kratje bier voor de vaders.

    Is dat mogelijk?

    Die schoolklas kan nu toch al naar school.
    Nou, het probleem is vooral dat veel vaders de benen nemen en de moeders achter laten met soms wel 7 kinderen. En juist die kinderen die je op straat ziet rondscharrelen en bedelen, zijn vaak kinderen van wie de ouders een alcohol probleem hebben.
    Dus ik vrees dat er geen bier gekocht gaat worden voor de vaders. Maar ze zijn in het tehuis nu wel verzekerd van een extra lekkere maaltijd met de kerst en nieuwe (tweedehands) outfitjes!
    pi_75807339
    tvp
    Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
    swarma spam hoer
    Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
    Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
      zaterdag 19 december 2009 @ 16:51:43 #16
    246584 Ensaf
    IK DACHT HET NIET.
    pi_75807393
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 16:49 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Nou, het probleem is vooral dat veel vaders de benen nemen en de moeders achter laten met soms wel 7 kinderen. En juist die kinderen die je op straat ziet rondscharrelen en bedelen, zijn vaak kinderen van wie de ouders een alcohol probleem hebben.
    Dus ik vrees dat er geen bier gekocht gaat worden voor de vaders. Maar ze zijn in het tehuis nu wel verzekerd van een extra lekkere maaltijd met de kerst en nieuwe (tweedehands) outfitjes!
    Malt dan?

    ¿sɐʍ puǝǝ uǝǝ ʞı sןɐ uǝzǝן ʞoo ʇɥɔıɹǝq ʇıp ǝɾ noZ
    pi_75807573
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 16:42 schreef ItaloDancer het volgende:
    Wat een mooi bankbiljet
    Dat helpt mij herinneren aan het feit dat ik vast nog te veilen mooie bankbiljetten van rare landen heb liggen
    pi_75807646
    TieViePie.
      zaterdag 19 december 2009 @ 17:12:50 #19
    33954 ElisaB
    ook in zwart verkrijgbaar!
    pi_75807952
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 17:02 schreef blckbb het volgende:
    TieViePie.
    Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
      zaterdag 19 december 2009 @ 17:21:14 #20
    4605 KingShakur
    back.... really...
    pi_75808192
    Gesigneerde muziekinstrumenten wat? Gesigneerde toms? (Gene Hoghlan, bekende metal drummer van cultband Death, Dark Angel, Devon Townsend, Strapping Young Lad, Testament, Opeth, Meldrum, Fear Factory... )

    Wil deze best doneren als er een schappelijk bod is.

    [ Bericht 66% gewijzigd door KingShakur op 19-12-2009 17:28:08 ]
    A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
    pi_75808194
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 16:43 schreef Liejannuh het volgende:

    [..]

    Ik heb Remi al gemaild wat ze wil gaan doen met de volgende 1000 euro, maar nog geen antwoord gekregen!
    Binnenkort vast meer informatie daarover.

    We gaan trouwens door tot het einde van het jaar.
    Heb ik dat niet in de OP gezet?
    In de OP staat nog steeds 1200 euro. Da's gehaald, dus het doel moet hoger worden gesteld. En je kunt die OP nog wel aanpassen
    pi_75808308
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 17:21 schreef Light het volgende:

    [..]

    In de OP staat nog steeds 1200 euro. Da's gehaald, dus het doel moet hoger worden gesteld. En je kunt die OP nog wel aanpassen
    Ze durft niet

    Maar als heel FOK! er achter gaat staan, kan er veel

    Komop, laat zien waarom dit een unieke internetcommunity is, en niet zomaar een website
      zaterdag 19 december 2009 @ 17:28:18 #23
    63192 ursel
    "Het Is Hier Fantastisch!
    pi_75808427
    [TK] Philips TV voor madalief
    Zal er wel wat extra's bij overmaken, op voorwaarde dat ik niet zo'n roze tagje krijg..
    pi_75808551
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 17:28 schreef ursel het volgende:
    [TK] Philips TV voor madalief
    Zal er wel wat extra's bij overmaken, op voorwaarde dat ik niet zo'n roze tagje krijg..
    no worries, roze tagje is optioneel, goed idee
    pi_75808649
    quote:
    Op zaterdag 19 december 2009 17:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

    [..]

    Ze durft niet
    De OP moet toch aangepast worden, 't is een beetje slordig om 2 keer te melden wie er geld gedoneerd hebben:

    Dit bedrag bestaat uit donaties van de volgende personen: Dit bedrag bestaat uit donaties van de volgende personen:
    quote:
    Maar als heel FOK! er achter gaat staan, kan er veel

    Komop, laat zien waarom dit een unieke internetcommunity is, en niet zomaar een website
    Idd
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')