Poll: Waar ga jij heen ?quote:Op dinsdag 16 juni 2009 23:14 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Velen smachten naar de zomervakantie, maar er zijn gekken (zoals ik) die nu al op zoek zijn naar Wintersport.
Wij zijn van plan naar Courchevel te gaan begin januari, mede omdat dat met de trein prima te bereiken is en ik geweldige ervaringen heb met Les Trois Valleés.
Wat zijn jullie plannen?
Pics!quote:
Reis gaat wel lukken hoorquote:
Staat vast!quote:
Kutquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 16 februari 2010 15:42 schreef Nikmans het volgende:
Lonker is echt zo'n boutuser die opeens uit het niets is gekomen en nu 600 keer per dag post :r
Op dinsdag 16 februari 2010 16:07 schreef MASD het volgende:
LONKER KANKERHAAS.
IS dit een ban aanvraagquote:
Whaaa kan niet wachten!quote:Houniet --->saalbach hinterglemm, 2de week van Maart
bietelboer --->saalbach hinterglemm, 2de week van Maart
fathank --->saalbach hinterglemm, 2de week van Maart
Wat ik tot nu toe heb verzameld.quote:Op vrijdag 25 december 2009 10:28 schreef Honeymooner het volgende:
Skibroek, ski-jas, handschoenen, muts..
Onder m'n ski-jas heb ik meestal een hemdje en een ski-coltrui-ding aan, als het vrij warm is alleen een shirtje. Verder heb ik ook altijd een soort legging bij me voor als het echt koud is voor onder m'n skibroek.
Zonnebrandcrčme ook zeker meenemen..
Skisokken/dikke sokken zijn ook wel handig..
En natuurlijk een zonnebril en een skibril. Neem wel een gepolariseerde, anders heb je er nog geen ruk aan tijdens een sneeuwbui..
quote:Op zaterdag 26 december 2009 02:14 schreef Magicw00b het volgende:
[..]
Wat ik tot nu toe heb verzameld.
Protest snowboard broek (Geotech 8.000 mm)
Protest snowboard jas (Geotech 10.000 mm)
Protest snowboard vest
Protest muts
Protest handschoenen
4 paar ski/snowboard sokken
1 setje Craft thermokleding
1 setje Noname lidl thermokleding
Sinner Squad black goggle (is geen gepolariseerde maar ik hoor her en der dat geporaliseerd ook tegen je kan werken)
Ik moet me nog ergens een paar fleepullys vandaan halen, een zonnebril is dat handig om te snowboarden? ik heb wel een rayban maar om die nu te gaan opzetten. Zou ik niet genoeg hebben aan mun goggle?
Ook zit ik nog te denken aan een 2e paar handschoenen. Lijkt me niets vervelende dan je handschoenen niet op tijd droog krijgen.
Vergeet ik nog iets? tips anyone?
Aah oke, nou wij hadden altijd ongepolariseerde, gebruikten em bijna nooit, was altijd goed weer. Vorig jaar dan toch een soort sneeuwstormpje en je zag 0 diepte met de onze. Toen gepolariseerde gekocht ter plekke en dat werkte echt een stuk beter.quote:Sinner Squad black goggle (is geen gepolariseerde maar ik hoor her en der dat geporaliseerd ook tegen je kan werken)
Nou zitten snowboarders wel wat vaker op hun ster en handen in de sneeuw. Als skier heb ik aan een paar ook wel genoeg.quote:Op zaterdag 26 december 2009 09:35 schreef TheOneAndOnly het volgende:
handschoenen zijn makkelijk in 1 nachtje droog... gewoon op de verwarming leggen...
Nog meer ervaringen met gepolariseerd vs ongepolariseerd? heb nog de mogelijkheid om hem terug te brengen. En welke geporaliseerde goggle zouden jullie aanraden?quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:04 schreef Honeymooner het volgende:
[..]
Aah oke, nou wij hadden altijd ongepolariseerde, gebruikten em bijna nooit, was altijd goed weer. Vorig jaar dan toch een soort sneeuwstormpje en je zag 0 diepte met de onze. Toen gepolariseerde gekocht ter plekke en dat werkte echt een stuk beter.
Voor de rest gebruik ik het liefste m'n zonnebril als het droog is, heb een hekel aan dat elastiek van de goggle en je krijgt niet zo'n halfbruin gezicht..
Ik val nog veel vaker en heb zelfs aan 1 paar genoegquote:Op zaterdag 26 december 2009 20:55 schreef bietelboer het volgende:
Ik heb als boarder maar 1 paar, en das wel genoeg(en ja ik val nog steeds heel vaak)
Heb je deze al gekocht Opa?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
Skilerares in Gerlos??? Voor welke school geef je les. Ik geef al jaren voor de Hot Zone lesquote:Op donderdag 24 december 2009 09:11 schreef Ienepien het volgende:
Ienepien:
Gerlos 18 februari t/m 6 maart (skilerares)
Kaltenbach 6 maart t/m 13 maart
quote:Op woensdag 30 december 2009 20:06 schreef fathank het volgende:
[..]
Heb je deze al gekocht Opa?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat gebeurt ook nog wel, maar dan is het wel zomerquote:
Ik ga les geven voor Hotel Almhof (als ik het goed heb onthoudenquote:Op woensdag 30 december 2009 21:04 schreef Komakie het volgende:
[..]
Skilerares in Gerlos??? Voor welke school geef je les. Ik geef al jaren voor de Hot Zone les
Het pak van Almi is rood met blauwquote:Op donderdag 31 december 2009 12:45 schreef Ienepien het volgende:
[..]
Ik ga les geven voor Hotel Almhof (als ik het goed heb onthouden) in Gerlos Gmund samen met een vriendinnetje. Aangezien ik geen gecertificeerd lerares ben ga ik ukkepukkies lesgeven tot 7 jaar. Meer babysitten dus
. Rond het hotel liggen een aantal kinderweitjes, daar zal ik ws het meest zitten. Als het meezit krijg ik wat oudere kindjes die al kunnen skiën en dan kunnen we wel het skigebied in. Maar ach, uiteindelijk gaat het om dat rood-witte pak he
Arc 2000quote:Op donderdag 31 december 2009 17:02 schreef bigben04 het volgende:
Ik ga met een vriend naar Arc 2000, 9 t/m 16 januari. We reizen per Ski-Thalys (1e klas, was goedkoper dan 2e klas...), ben benieuwd hoe het bevalt met de trein
Dat is totaal geen weggegooid geld!quote:Op vrijdag 1 januari 2010 17:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
beste wensen alle mede-wintersporters...
effe een vraagje, mijn vriendin kan wel een beetje skien, ze heeft lessen gehad op een rol-baan en daarna zijn we naar mayrhofen geweest (mrt 2008), daar heeft ze wel geskied maar ze scheet soms 7 kleuren stront, zou het verstandig zijn om nog eens 3 dagen les te nemen om een beetje vertrouwen op te krikken want ze is een beetje bang om het ravijn in te skien enzo...
ze vind het zelf een beetje weggegooid geld... maar ik niet eerlijk gezegd, als je ski;s huurt kan je voor een prikkie er 3 lessen bij doen van 4,5 uur....
zo zat ik vorig jaar... ik ga NOOIT meer zo laatquote:Op vrijdag 1 januari 2010 18:41 schreef bietelboer het volgende:
pff nog MAAR 5 weken bedoel je....
Ik moet nog 2,5 maand
Haus Butz http://www.pension-butz-winterberg.com/home.html, vriendelijk Duits gezin, die hun huis omgebouwd heeft tot pension, je kan 's avonds ook van mevr Butz haar kookkunsten genieten. Prijs ligt aan de periode, was in 2008 tussen 23 en 28 euro per nacht per persoon, met prima ontbijt.quote:Op vrijdag 1 januari 2010 16:49 schreef Blik het volgende:
Heeft er iemand tips voor Winterberg qua accomodatie voor een weekend?
Wat grappig, best kans dat we elkaar ergens tegen gaan komen daar! Michi en Tommi heb ik al ontmoet in Snowworld een tijdje terug.quote:Op donderdag 31 december 2009 20:44 schreef Komakie het volgende:
[..]
Het pak van Almi is rood met blauw
Almi (of hoe je het ook precies schrijft) is onderdeel van Michi's en de Hot Zone is weer de snowboardschool die bij Michi is aangesloten. We zijn dus in zekere zin collega's
Ja, uitteraardquote:
Ik ben net terug...oetlulquote:
Jammer dat je me niet mistequote:
Weekjequote:
Ik vloog ook met transavia..ideaalquote:Op zaterdag 2 januari 2010 19:54 schreef _Arthur het volgende:
Donderdag voor een lang weekend naar Solden, met transcavia
Zijn broer doet meer bij Tirolerhof, maar het is wel van de familie inderdaadquote:Op vrijdag 1 januari 2010 23:02 schreef Ienepien het volgende:
[..]
Wat grappig, best kans dat we elkaar ergens tegen gaan komen daar! Michi en Tommi heb ik al ontmoet in Snowworld een tijdje terug.Michi heeft oa ook hotel Tirolerhof onder zijn hoede, daar heb ik mijn eerste twee wintersporten doorgebracht als klein meisje 22 jaar geleden.
Met welke toko deed je de transfer van Innsbruck naar Fugen?quote:Op zaterdag 2 januari 2010 22:45 schreef Lonker het volgende:
Ik vloog ook met transavia..ideaal
65 minuutjes duurde de vlucht en hij zat maar half vol
Gewoon zelf een taxi van te voren geregeld...stond een man met een naambordje die ons naar ons hotel brachtquote:Op zondag 3 januari 2010 09:52 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Met welke toko deed je de transfer van Innsbruck naar Fugen?
Heb via de Ötztal Shuttle de transfer geregelt. Stukkie goedkoper dan een Taxi ritje. Kan er weer meer bier in :pquote:Op zondag 3 januari 2010 14:21 schreef Lonker het volgende:
Gewoon zelf een taxi van te voren geregeld...stond een man met een naambordje die ons naar ons hotel bracht
quote:Op zondag 3 januari 2010 17:09 schreef Bartisik het volgende:
Vrijdag nog 5 weken... het duurt veuls te lang![]()
Gelukkig ligt er wel al een mooie laag; 110cm aan de top
zo moeilijk kan skiduits niet zijn.quote:Op zondag 3 januari 2010 19:49 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
vrijdag nog 4 weken....
in hinterglemm 70cm op de top, komende dagen komt er volgens de voorspelling 40cm bij...
Weet iemand trouwens bij welke skischool ze ook nederlandse skileraren hebben? aangezien mijn vriendin niet zo een held is met haar vakantie-duits...
idd, en het belangrijkste weet ik wel: grillwurst mit pommes und ein grosses bier... daar kom ik de vakantie wel mee door....quote:Op zondag 3 januari 2010 22:24 schreef snellejelle het volgende:
[..]
zo moeilijk kan skiduits niet zijn.
Dit dus.... zoveel duits heb je niet nodigquote:Op maandag 4 januari 2010 20:02 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
idd, en het belangrijkste weet ik wel: grillwurst mit pommes und ein grosses bier... daar kom ik de vakantie wel mee door....
Ik ben zo jaloers op jouw!quote:Op maandag 4 januari 2010 22:27 schreef tevebe het volgende:
Sneeuwval tot nu toe in Whistler Blackcomb 758cm met een base van 240cm. Nog 5 weken!
Volgens mij wil ik het niet weten.quote:Op maandag 4 januari 2010 21:26 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ja daarom, komt wel goed...
weet iemand de actuele bierprijs voor een halve liter in hinterglemm?
Euro'tje of 5 gok ik?quote:Op maandag 4 januari 2010 21:26 schreef TheOneAndOnly het volgende:
ja daarom, komt wel goed...
weet iemand de actuele bierprijs voor een halve liter in hinterglemm?
Ik moet sowieso in Vancouver zijn en vanaf daar is het maar een stukje naar Whistlerquote:Op dinsdag 5 januari 2010 00:22 schreef kensei het volgende:
[..]
Ik ben zo jaloers op jouw!
Waar heb je die reis geregeld? Vertrek je vanuit Nederland? Hoe duur ben je uit?
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 21:52 schreef bietelboer het volgende:
Zulke bedragen betaalde je in Val Thorens voor een klein biertje man
Dat was idd in het Veronica snow cafequote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:02 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
in 2004 betaalde ik voor een halve liter het luttele bedrag van 7 euro
was in de veronica bar ofzo?
weer een rede om naar oostenrijk te gaan in plaats van frankrijk...
Das weinig...quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:04 schreef admiraal_anaal het volgende:
Er ligt pas 65 cm op de berg en 25 in het dal en moet nog 10 dagen wachten
quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja
Sneeuwverwachtingen zijn wel goed voor de komende week maar toch... klinkt niet leuk
Dat valt best mee. Als de pistes een beetje goed geprepareerd zijn merk je er dan niet veel van dat er niet heel veel sneeuw ligt. 65cm is natuurlijk ook weer niet heel weinig.quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:52 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ja
Sneeuwverwachtingen zijn wel goed voor de komende week maar toch... klinkt niet leuk
Natuurfoto's als in natuurfilms met een knipoog..?quote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:31 schreef Houniet het volgende:
FOTO'S HE.
Mooie natuurfoto's enzowe willen hier die sfeer proeven!
Veel plezier.
Een dezer dagen zal ik 't ff regelenquote:Op vrijdag 8 januari 2010 13:34 schreef Houniet het volgende:
Wat jij wil ouwe pik.
Man ik heb er zulks zin in. Zojuist alles betaald.
Dank voor de info.quote:Op zondag 10 januari 2010 13:44 schreef Timez het volgende:
Met carnaval ga ik voor het eerst op wintersport. Heb nog nooit geskied of gesnowboard. Samen met mijn neven. Dus wordt wel een leuke ervaring.
Half December boarde er iemand in alleen een boxer.... Is dat niets voor jou? Was wel enorm koud .... (was -12 ofzo).quote:Op zondag 10 januari 2010 20:07 schreef Houniet het volgende:
Ik moet nog even een leipe muts of beanie hebben.
Ben net terug uit Val Thorens. Voor een klein biertje (0,2 liter denk ik) betaal je in de Veronica bar 3,30eur en een grote (0,4) 6eur. De reden dat het prijsniveau hetzelfde lijkt als in 2004 zal wel te maken hebben met het feit dat de belasting in de horeca vorig jaar ca 14% gedaald is ( http://nieuws.travelhoriz(...)-horeca-gaat-omlaag/ )quote:Op dinsdag 5 januari 2010 22:02 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
in 2004 betaalde ik voor een halve liter het luttele bedrag van 7 euro
was in de veronica bar ofzo?
weer een rede om naar oostenrijk te gaan in plaats van frankrijk...
quote:Op maandag 11 januari 2010 02:07 schreef warezguy05 het volgende:
[..]
Ben net terug uit Val Thorens. Voor een klein biertje (0,2 liter denk ik) betaal je in de Veronica bar 3,30eur en een grote (0,4) 6eur. De reden dat het prijsniveau hetzelfde lijkt als in 2004 zal wel te maken hebben met het feit dat de belasting in de horeca vorig jaar ca 14% gedaald is ( http://nieuws.travelhoriz(...)-horeca-gaat-omlaag/ )
Ik was overigens zelf meer bij La Folie Douce te vinden. Lekker housen op de piste
dat zou ook zomaar kunnenquote:Op maandag 11 januari 2010 07:34 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
dus ze maken de glazen ook gewoon kleiner, doen dan net of het goedkoop lijkt omdat de belasting gedaald is maar je krijgt ook nog eens gewoon minder....
7 euro per halve liter: 14 euro per liter
6 euro per 0,4 liter: 15 euro per liter
ach, inflatie enzo he....
dat je eerst gaat skiën en daarna gaat apres-skiën, en niet omgekeerdquote:Op woensdag 13 januari 2010 22:53 schreef Timez het volgende:
Ik ga met carnaval voor het eerst op wintersport. Heb samen met mijn neven een huisje gehuurd in de Dolomieten. Om ik nog onervaren hier in ben ga ik daar lessen. Maar wat zijn eigenlijk zaken waarmee ik rekening moet houden. Tijdens het skien en het apreskien?
quote:Op woensdag 13 januari 2010 19:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
wie gaat er nou nog eind april wintersporten?![]()
quote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef warezguy05 het volgende:
[..]
dat je eerst gaat skiën en daarna gaat apres-skiën, en niet omgekeerd
Apres-ski in de dolomieten? Stel je daar maar niet te veel van voor. Alhoewel, het is je eerste keer, dus dan weet je niet beterquote:Op donderdag 14 januari 2010 00:08 schreef warezguy05 het volgende:
[..]
dat je eerst gaat skiën en daarna gaat apres-skiën, en niet omgekeerd
Ik ben gek hoorquote:Op zondag 10 januari 2010 20:46 schreef snellejelle het volgende:
[..]
Half December boarde er iemand in alleen een boxer.... Is dat niets voor jou? Was wel enorm koud .... (was -12 ofzo).
Tnx voor de info. Wij hebben een appartement in Kappl. Er vlakbij. Las op de twitter van Victoria Koblenko dat ze daar ook is geweest en dat er veel russen zitten, dat is wel een beetje minder maar ja als je er maar lekker kunt skiien en goed kunt apresskiien..quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:07 schreef Ienepien het volgende:
Ischgl is lekker groot, maar wel duur. Veel mondaine typjes, maar de aprés-ski is wel weer gezellie. De leukste hutten vind je aan het pleintje onderaan de (A1) Silvrettabahn. (o.a. Kuhstahl). Leuk om naar Zwitserland te skiën, al vond ik de duty-free skiroute saai met slechte sneeuwkwaliteit. Beter gewoon een lekker piste pakken.
Foto's !!!!!!!!11quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:06 schreef admiraal_anaal het volgende:
Vrijdagavond rond 12 uur vertrekken we voor een week wintersport in Westendorf, Oostenrijk
Ik ben net terug van een week snowboarden in Salt Lake City, Utah. Wat een aanrader is dit gebied zeg en dan vooral het gebied Snowbird! Perfecte sneeuw, geen mens op de piste, heerlijk weer en goedkoop eten/drinken. Wat wil je nog meerquote:Op donderdag 14 januari 2010 11:03 schreef Freak188 het volgende:
Zijn er hier weleens mensen geweest die gaan wintersporten in Aspen, Colorado? Dus niet gelijk een hele Ameria tour, maar puur en alleen skieen in Aspen. Lijkt me zo gaaf daaro.
Kijk dat is nog eens leuk nieuws. Oude skibroek mee en gaan....quote:Op donderdag 14 januari 2010 13:16 schreef Ienepien het volgende:
Heb zelf vorig jaar ook in Kappl gezeten. Het skigebied van Kappl zelf is ook leuk voor een dagje. Ze hebben trouwens ook een zeer leuke rodelbahn. We hadden vorig jaar een arrangement met 2 keer rodelen en pizza voor iets van 17 euro pp. Dan eet je dus bovenaan de lift in Kappl en kan je daarna tot 2 keer toe de rodelbaan af. Erg grappig!
Russische chicksquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:10 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Tnx voor de info. Wij hebben een appartement in Kappl. Er vlakbij. Las op de twitter van Victoria Koblenko dat ze daar ook is geweest en dat er veel russen zitten, dat is wel een beetje minder maar ja als je er maar lekker kunt skiien en goed kunt apresskiien..
In Solden afg. weekend ook nooit zoveel van die associale Russen gezien.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:43 schreef fathank het volgende:
Russische chicks.
Alleen jammer dat er vaak zo'n vieze oude vent naast loopt.
Grote sneeuwzekerheid? En waar heb je geboekt? Ik kan op internet niet makkelijk pakketten vinden. Heb je gewoon alles los gedaan? Tickets, hotel etc etc etcquote:Op donderdag 14 januari 2010 13:18 schreef Dezz het volgende:
[..]
Ik ben net terug van een week snowboarden in Salt Lake City, Utah. Wat een aanrader is dit gebied zeg en dan vooral het gebied Snowbird! Perfecte sneeuw, geen mens op de piste, heerlijk weer en goedkoop eten/drinken. Wat wil je nog meer![]()
De sneeuw hier is ook nog eens een stuk beter dan in Colorado én het heeft als voordeel dat je vanaf het vliegveld in een half uur in de sneeuw staat! Als je nog meer info wil dan hoor ik het wel
had ondertussen wel al een paar dingen gevonden o.a. in hinterglemm en gerlos alleen word dit voor gerlos begin maart en saalbach eind maart... is dit nog save om rond die tijd te gaan qua sneeuw?quote:Op donderdag 14 januari 2010 11:14 schreef Pielemuisje het volgende:
Iemand nog tips voor een "budget" reis naar Oostenrijk.
Rijden doe ik zelf wel.
Verder mag het allemaal vrij basic zijn qua verblijf en alles.
Ben al een paar maal in Saalbach hinterglemm en Zell am See/Kaprun geweest.
Hinterglemm beviel mij het meest alleen de prijs nog.
Iemand nog tips waar ik iets goedkoops kan vinden op internet, periode maakt niet uit, zal gaan om 5 of 7 dagen.
(Is trouwens voor 2 personen)
over het algemeen is maart nog prima!quote:Op zaterdag 16 januari 2010 08:29 schreef Pielemuisje het volgende:
[..]
had ondertussen wel al een paar dingen gevonden o.a. in hinterglemm en gerlos alleen word dit voor gerlos begin maart en saalbach eind maart... is dit nog save om rond die tijd te gaan qua sneeuw?
Nou, dat is geweldig bevallen...quote:Op donderdag 31 december 2009 17:02 schreef bigben04 het volgende:
Ik ga met een vriend naar Arc 2000, 9 t/m 16 januari. We reizen per Ski-Thalys (1e klas, was goedkoper dan 2e klas...), ben benieuwd hoe het bevalt met de trein
Idd, veeeeeeel te langquote:Op maandag 18 januari 2010 14:45 schreef fathank het volgende:
Lekker hoor. Bij mij begint het ook al aardig te kriebelen. Maart duurt nog lang
dat was het laatste plaatje zo te horen?quote:Op maandag 18 januari 2010 21:09 schreef PkrMart het volgende:
Tip: 's-middags naar Le Folie Douce gaan op Plein Sud. Best gave feestjes daar, dj op balkon met live saxofoon en soms een zangeres erbij. Vooral vrijdag was top![]()
ah ok. ben dr zelf 2x geweest paar weken terug en ze sloten altijd met dezelfde plaat af,,,vandaarquote:Op dinsdag 19 januari 2010 00:57 schreef PkrMart het volgende:
Geen eigen filmpje, maar het lijkt er wel op he
Cavalese. Zegt dat wat?quote:Op donderdag 14 januari 2010 08:18 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Apres-ski in de dolomieten? Stel je daar maar niet te veel van voor. Alhoewel, het is je eerste keer, dus dan weet je niet beterOostenrijkse tafarelen zul je niet tegenkomen. Waar ga je naar toe? Als verstokte dolomietenganger ben ik daar wel benieuwd naar.
Herkenbaar, sinds vandaag terug van een 7 daagse trip daarheen, het skiën was top maar in het hotel zaten teveel russen zonder enige vorm van beschaafd gedrag...quote:Op vrijdag 15 januari 2010 09:46 schreef _Arthur het volgende:
[..]
In Solden afg. weekend ook nooit zoveel van die associale Russen gezien.
Lijkt wel alsof ze vanuit de Turkse Reviera nu richting de wintersport oorden trekken.
eet/drink-tenten op de piste zelf zijn sowieso supersaai. in Oostenrijk komt er altijd vrolijke foute (lokale) muziek uit de speakers maar in Frankrijk is er op de piste vaak geen muziek te horen...of Skyradio achtige muziekquote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:01 schreef TheOneAndOnly het volgende:
tering wat een takkeherrie....
is dat nou apres skien in frankrijk?
Apres Ski in frankrijkquote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:01 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Persoonlijk vind ik deze muziek een stuk beter dan die Duitse takkeherrie die je in Oostenrijk hoort. Wat Oostenrijk leuk maakt is dat ongeveer de hele ski-gemeenschap aan het feesten is, en dat is in Frankrijk een stuk minder.quote:Op dinsdag 19 januari 2010 08:01 schreef TheOneAndOnly het volgende:
In Frankrijk moet je gewoon een goed restaurant op de piste uitzoeken en genieten van goed voedsel, relaxte atmosfeer en veel (goeie) wijn. In Oostenrijk kun je lekker los gaan. Heeft allebei zijn charmes.quote:Op woensdag 20 januari 2010 10:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik deze muziek een stuk beter dan die Duitse takkeherrie die je in Oostenrijk hoort. Wat Oostenrijk leuk maakt is dat ongeveer de hele ski-gemeenschap aan het feesten is, en dat is in Frankrijk een stuk minder.
quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:11 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Laat even weten hoe het was, ik ga 6 februari.
Wellicht in V&A proberen...quote:Op woensdag 20 januari 2010 18:28 schreef TheOneAndOnly het volgende:
iemand ski's kopen?
heb mooie volkl;s in de aanbieding....
anyone?
Er ligt ieder jaar gigantisch veel sneeuw, daar hoef je je echt niet druk om te maken. Daarnaast is die sneeuw ook nog eens de beroemde powdersnow, als je eenmaal daarin hebt geboard/geskied wil je niet anders meer.quote:Op vrijdag 15 januari 2010 10:17 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Grote sneeuwzekerheid? En waar heb je geboekt? Ik kan op internet niet makkelijk pakketten vinden. Heb je gewoon alles los gedaan? Tickets, hotel etc etc etc
te laat, vandaag ski's ingeruild, kan woensdag mijn nieuwe op gaan halen...quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:32 schreef Proximo het volgende:
[..]
Wellicht in V&A proberen...?
Een foto van je gear is altijd tof natuurlijk
Wij moeten nog een paar weken wachten.quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:27 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
ik zal een keer toeteren als we naar hinterglemm rijden...
wepowder.nl (versesneeuw.nl) en wintersporters.nl zijn perfect voor weersvoorspellingen. Wepowder is meer gericht op freeriders, maar heeft wel een prima weeradvies. Dat geldt wat meer voor wintersporters. Dat is iets algemener. Beide zijn prima. En verder natuurlijk de plaatselijke site van het gebeid waar je naar toe gaat.quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:58 schreef Mereltje het volgende:
Welke sites gebruiken jullie weersvoorspellingen en sneeuwhoogtes? Ik ga 1 februari naar Ischgl
http://www.snowrepublic.com/quote:Op donderdag 21 januari 2010 20:58 schreef Mereltje het volgende:
Welke sites gebruiken jullie weersvoorspellingen en sneeuwhoogtes? Ik ga 1 februari naar Ischgl
Daar een foto dan vanquote:Op donderdag 21 januari 2010 18:12 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
te laat, vandaag ski's ingeruild, kan woensdag mijn nieuwe op gaan halen...
site ADAC; route ingeven, baustellen aanklikken en kut roepenquote:Op zondag 24 januari 2010 10:31 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Effe een vraagje over de weg naar Oostenrijk toe (terugweg boeit me niet zo)
Hoe zit het met de huidige wegwerkzaamheden op de Duitse autobahn? over 2 weken gaan we naar Oostenrijk en toch wel makkelijk om van tevoren te weten welke stukken we moeten mijden...
Of werken ze in Duitsland nooit aan de weg?
Koffer op het dak is kut. Verlaagd je max snelheid en het maakt een tyfusherrie door het wind geruis.quote:Op zondag 24 januari 2010 14:26 schreef bietelboer het volgende:
Een koffer is zoo relaxt, daar kun je zoveel meuk in kwijt!
Goeie koffer kopen dan denk ik?, heb er geen last van.quote:Op zondag 24 januari 2010 16:40 schreef _Arthur het volgende:
[..]
Koffer op het dak is kut. Verlaagd je max snelheid en het maakt een tyfusherrie door het wind geruis.
ik had effe gekeken maar het valt toch wel mee?quote:Op zondag 24 januari 2010 14:53 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
site ADAC; route ingeven, baustellen aanklikken en kut roepen
Normaal rij ik via A61 en de A8, maar gezien alle wegwerkzaamheden op de 8 ga ik voor de A3.
Ik ga ook met een Volvo, of Mercedes. Zit alleen achterin samen met nog 100 anderen ongeveer en het gaat ook niet zo hardquote:Op zondag 24 januari 2010 14:11 schreef Ienepien het volgende:
Heb ik ook in mijn Volvo 440. Er gaat straks ook een skibox op: echt blokken stapelen, gaat er niet uitzien
Ik ga over 3 weken naar Chatelquote:Op zaterdag 23 januari 2010 23:47 schreef kalinhos het volgende:
TVP!
Zit op het moment al een goede 5,5 week in Les Gets, Porte Du Soleil. Blijf hier ongeveer nog tot april en ik heb letterlijk geen dag NIET geskied sinds ik hier ben![]()
Als er nog mensen van hier naar dit gebied gaan (Morzine, Les Gets, Avoriaz) let me know!ik heb namelijk een chronisch hagelslag-tekort
quote:Op zondag 24 januari 2010 20:35 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik ga ook met een Volvo, of Mercedes. Zit alleen achterin samen met nog 100 anderen ongeveer en het gaat ook niet zo hard
Ik ga vrijdag pas.quote:Op zondag 24 januari 2010 20:26 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
ik had effe gekeken maar het valt toch wel mee?
denk dat er minder wegwerkzaamheden bezig zijn op de route dan op de A2 hier in nederland..
hoelang heb je over de heenweg gedaan en hoelaat ben je vertrokken toen?
vrijdagavond om 10 uur vertrekken??quote:Op zondag 24 januari 2010 21:13 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Ik ga vrijdag pas.Rij 's avonds om een uur of tien aan en ben dan een uurtje of tien later in Val Gardena. Onderweg een paar keer een stoppen voor een bakje koffie. Het is ongeveer 1000 km. Dus inclusief pauzes haal ik de 100 km/p.u wel. Record is overigens 8 1/4 uur, maar dan is wel stevig doortrappen
Overigens ga ik lekker relaxt met 2 personen in een Avensis. Plek genoeg dus. En de baas betaalt de benzine dus daar hoef ik ook geen rekening mee te houden.
Ja, wat is daar gek aan? 's nachts rijden is heerlijk. Lekker relaxt en een heerlijk kansloos sfeertje bij de raststattes. En je kunt lekker doorblazen. En er is nog een voordeel. Je staat zaterdag al op de latten. En dat is net de rustigste dag van de week.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:17 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
vrijdagavond om 10 uur vertrekken??
om 8 uur daar aankomen dan? :S
wij vertrekken zaterdagochtend om 5 uur...
Om 12 uur in de avond richting Westendorf en pas om 12 uur in de middag aangekomen. En op terugweg zijn we om 0700 vertrokken en om 1610 aangekomenquote:Op zondag 24 januari 2010 21:22 schreef TheOneAndOnly het volgende:
hoelaat was je vertrokken in nederland anaal?
quote:Op zondag 24 januari 2010 21:23 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Ja, wat is daar gek aan? 's nachts rijden is heerlijk. Lekker relaxt en een heerlijk kansloos sfeertje bij de raststattes. En je kunt lekker doorblazen. En er is nog een voordeel. Je staat zaterdag al op de latten. En dat is net de rustigste dag van de week.
quote:Op zondag 24 januari 2010 21:25 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Om 12 uur in de avond richting Westendorf en pas om 12 uur in de middag aangekomen. En op terugweg zijn we om 0700 vertrokken en om 1610 aangekomen
Ehm...tsja et sneeuwt hier (als in morzine/avoriaz/les gets) ongeveer 1-2x per week en dan nog niet heel veel imo. Pistes zijn op zich wel redelijk in de ochtend, eind vd middag en in de avond (rond 7 uur) zijn ze doorgaans vrij kut om te doen... Chatel ligt aardig in de buurt geloofk dus ik denk dat het daar ogneveer hetzelfde isquote:Op zondag 24 januari 2010 20:36 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik ga over 3 weken naar Chatel. Hoe is de sneeuw daar nu in Porte?
Zo hoort hetquote:Op zondag 24 januari 2010 21:23 schreef kaputwiehund het volgende:
[..]
Ja, wat is daar gek aan? 's nachts rijden is heerlijk. Lekker relaxt en een heerlijk kansloos sfeertje bij de raststattes. En je kunt lekker doorblazen. En er is nog een voordeel. Je staat zaterdag al op de latten. En dat is net de rustigste dag van de week.
's nachts rijden is juist het relaxte wat er is. Lekker doorkachelen en geen files.quote:Op zondag 24 januari 2010 21:31 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
dat klopt, ik zou ook wel snachts willen gaan, maar de chauffeurs willen dat niet....
Totaal geen drukte meegekregen, waren alle drukte bij Frankfurt en Nürnberg voor dus geen spits enzo meegekregen maar het was onwijs mistig met zicht van max 50 meter en op andere stukken weer goeie sneeuwbuien... heb max 120 gereden want sneller vond ik te onverantwoordelijk. Terugweg gewoon lekker knallen met 160 km/u tot de Nederlandse grensquote:Op zondag 24 januari 2010 21:32 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
was het zo druk op de heenweg dan?
quote:
Van het FOK! logo, die je zou makenquote:Op maandag 25 januari 2010 12:43 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]maar welke
die van de omgeving of dat ik dronken was of dat ik voorover in de diepe sneeuw lag omdat ik dacht wel een stukje off-piste te kunnen doen
of die met thermo ondergoed
Tja, daarom heet het natuurlijk apres-ski. Direct na het skiën even paar pilsjes pakken, daarna lekker hapje eten en mocht het gezellig zijn nog wat drinken. Zo niet, lekker naar bed en de volgende dag weer fris op de piste om 9 uurquote:Op maandag 25 januari 2010 15:15 schreef Stefanovich het volgende:
Alleen qua Aprčs ski was er niet veel te doen, we gingen steeds rond 8 uur het dorp in, eten en daarna ff kijken in de uitgaansgelegenheden, maar er was haast niemand... Kwam door de tijd van het jaar werd ons verteld... achteraf hoorden we dat er tussen 4 en 6 wel genoeg volk was, maarja rond die tijd gingen wij steeds naar ons appartement om bij te komen.
waar had jij last van dan?quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:12 schreef fathank het volgende:
Wat is een frozen shoulder..?
En anders een doosje ibuprofen mee. 's ochtends bij het ontbijt 2 in de mik en dan heb je de rest van de dag nergens last van. Zo heb ik vorig jaar ook de laatste 3 dagen volgemaakt.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:23 schreef Blik het volgende:
[..]
Tja, daarom heet het natuurlijk apres-ski. Direct na het skiën even paar pilsjes pakken, daarna lekker hapje eten en mocht het gezellig zijn nog wat drinken. Zo niet, lekker naar bed en de volgende dag weer fris op de piste om 9 uur
Ik ben ook zondag teruggekomen uit Fiss. Vond de sneeuw niet helemaal top, vooral offpiste weinig mogelijkheden.. Maar prima week gehad, met idd erg lekker weer!quote:Op zondag 24 januari 2010 17:30 schreef Bombshell het volgende:
Vandaag terug gekomen van week Serfaus/Fiss/ladis. Goeie week gehad 4 dagen strak blauwe lucht en goeie skipistes. Moet wel keertje goed gaan sneeuwen nou daar. Apres ski is wel vrij waardeloos in Ladis waar wij zaten. Leuke tocht gemaakt naar het uiterste hoekje van het skigebied!
Ik had ontzettend last van m'n lies nadat ik een flinke klapper had gemaakt. Lopen aan het einde van de dag ging amper. Hier in Nederland nog een keer of 12 voor naar de fysio geweestquote:Op dinsdag 26 januari 2010 10:30 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
waar had jij last van dan?
Frozen shoulder is een ontsteking in het schoudergewricht of zoiets... ibuprofen helpt niet, dat doe ik al een week, heb nu diclofenac gekregen en die helpen in ieder geval wel tegen de pijn... maar ja, hoop wel dat het over een week over is, anders moet er een spuit in... en daar heb ik een hekel aan....
altijd als ik geen annuleringsverzekering afsluit gebeurd er wat...![]()
4 jaar geleden brak mijn toenmalige vriendin haar been een week voor de wintersport... ( ben toen overigens wel gegaan) andere keren had ik altijd een annuleringsverzekering...
in Oostenrijk schenken ze ook pijnstillers heb ik gehoord, zit ongeveer een halve liter in en kost maar 4 euro...quote:Op dinsdag 26 januari 2010 14:56 schreef fathank het volgende:
[..]
Ik had ontzettend last van m'n lies nadat ik een flinke klapper had gemaakt. Lopen aan het einde van de dag ging amper. Hier in Nederland nog een keer of 12 voor naar de fysio geweest.
Zo'n pijnstiller van een halve liter vind ik niet zo'n succes bij het ontbijt om 8 uur 's ochtendsquote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:59 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
in Oostenrijk schenken ze ook pijnstillers heb ik gehoord, zit ongeveer een halve liter in en kost maar 4 euro...
maar wel klote in je lies... zit op een pijnlijke plaats, zeker met wintersporten...
Mij niet meer gezien, 1 keer gedaan. Wil ooit nog eens vader worden als je begrijpt wat ik bedoelquote:
Dan koop je toch gewoon zo'n zielig Haītiaantje. Hoeft je vrouw ook niet te bevallen. En een neger in de sneeuw is tofquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:12 schreef Houniet het volgende:
[..]
Mij niet meer gezien, 1 keer gedaan. Wil ooit nog eens vader worden als je begrijpt wat ik bedoel.
Prijs voor skipas voor 7 dagen is btw plusminus 220 euro volgens saalbach.com.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:15 schreef Houniet het volgende:
Kerel wat een klap toen, mijn klokkenspel (..)
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 15:56 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
Roddelen ook zeker? U is vrouw he...
Kun je ze niet matchen met een andere ski. Dat je twee verschillende ski's een stuk uit elkaar zet? Soweso nooit ergens neerzetten waar je naar binnen gaat. Dan maar even een rondje langs je acco. Of een kluisje huren.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
wij skien maar 6 dagen, dus 201,50... we gaan zondags voor het eerst skien..
mijn vriendin gaat nog effe 3 dagen lessen...
iemand tips voor een skislot? ik wil natuurlijk niet dat mijn brand new ski's gejat worden door een of andere halve gare Pool...
gewoon een fiets-kabelslot?
zijn je ski's niet verzekerd dan? Bij een beetje reisverzekering zit dat er gewoon bij in.quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
wij skien maar 6 dagen, dus 201,50... we gaan zondags voor het eerst skien..
mijn vriendin gaat nog effe 3 dagen lessen...
iemand tips voor een skislot? ik wil natuurlijk niet dat mijn brand new ski's gejat worden door een of andere halve gare Pool...
gewoon een fiets-kabelslot?
DAT WAS GAAAAAAAAAAAFquote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:12 schreef Houniet het volgende:
[..]
Mij niet meer gezien, 1 keer gedaan. Wil ooit nog eens vader worden als je begrijpt wat ik bedoel.
quote:Op dinsdag 26 januari 2010 16:37 schreef fathank het volgende:
[..]
Prijs voor skipas voor 7 dagen is btw plusminus 220 euro volgens saalbach.com.
Niet voor mij en mijn penis.quote:
quote:
100 euro meer voor 150 kilometer piste meer in vergelijking met vorig jaar. Als je het zo zegt valt het wel meequote:
quote:Op woensdag 27 januari 2010 10:52 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
die moet je ook niet over de grond laten slepen als je op je buik op die slee ligt, dan bevriest ie...
Kijk dat is gezelligquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:04 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ga vrijdagOp naar Alpe d'Huez, met z'n tweeën en een baby (en een shitload aan wagens, zitjes en luiers) in een Avensis. Onderweg meeten we familie, uiteindelijk met 13 man in een chalet.
Inderdaad.quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:12 schreef fathank het volgende:
[..]
100 euro meer voor 150 kilometer piste meer in vergelijking met vorig jaar. Als je het zo zegt valt het wel mee
Altiport chalets? Gaafquote:Op woensdag 27 januari 2010 11:04 schreef Svyatagor het volgende:
Ik ga vrijdagOp naar Alpe d'Huez, met z'n tweeën en een baby (en een shitload aan wagens, zitjes en luiers) in een Avensis. Onderweg meeten we familie, uiteindelijk met 13 man in een chalet.
Waar ben je in hemelsnaam vorig jaar (vrijwillig???) beland?quote:Op woensdag 27 januari 2010 11:12 schreef fathank het volgende:
[..]
100 euro meer voor 150 kilometer piste meer in vergelijking met vorig jaar. Als je het zo zegt valt het wel mee
Wou je mijn ski´s nog hebben?quote:Op woensdag 27 januari 2010 21:46 schreef Houniet het volgende:
Ik ga een vijf-dagen pas kopen dit dat.
Tchechiëquote:Op woensdag 27 januari 2010 20:06 schreef snellejelle het volgende:
Waar ben je in hemelsnaam vorig jaar (vrijwillig???) beland?
Val Gardena?quote:Op woensdag 27 januari 2010 20:26 schreef kaputwiehund het volgende:
Ik betaal ¤ 225 voor 6 dagen en 1.220 pistekilometersIn theorie dan. Aaneengesloten zal het een kilometer of 400 zijn schat ik zo
100%.quote:
Goed om te horen dat de condities goed zijn. Eind februari ben ik aan de beurt, lekker in de drukte. Maar de afdalingen tot in het dal zijn dus ook goed? Of wordt dat allemaal wat papperiger?quote:Op maandag 25 januari 2010 15:15 schreef Stefanovich het volgende:
Gisteren terug gekomen uit Oostenrijk, zat in Ellmau, bij Kirchberg en Westendorf...
Skigebied Skiwelt Wilder Kaiser Brixentall, super gebied, groot, veel afwisseling, veel lange rode en blauwe pistes, grote brede pistes maar ook pistes tussen de bomen.... condities waren heel goed, was wel verast eigenlijk. Alleen qua Aprčs ski was er niet veel te doen, we gingen steeds rond 8 uur het dorp in, eten en daarna ff kijken in de uitgaansgelegenheden, maar er was haast niemand... Kwam door de tijd van het jaar werd ons verteld... achteraf hoorden we dat er tussen 4 en 6 wel genoeg volk was, maarja rond die tijd gingen wij steeds naar ons appartement om bij te komen. Wel jammer, maar heb me heel goed vermaakt. Was met een maat die nog nooit geskied had, maar na 2 dagen maakte ik gewoon mooie tochten met hem
Ik denk dat je dat pas ziet eind februari, het hoeft overdag maar even boven 0 te komen en het wordt papperig en vriest snachts op waardoor het ijzig wordt.quote:Op donderdag 28 januari 2010 14:50 schreef blindgier het volgende:
[..]
Goed om te horen dat de condities goed zijn. Eind februari ben ik aan de beurt, lekker in de drukte. Maar de afdalingen tot in het dal zijn dus ook goed? Of wordt dat allemaal wat papperiger?
Nou, ondanks een paar dagen sneeuw en niet echt veel zon was het toch geweldig!quote:Op woensdag 20 januari 2010 20:11 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Laat even weten hoe het was, ik ga 6 februari.
quote:Op zondag 31 januari 2010 17:51 schreef keijz het volgende:
[..]
Nou, ondanks een paar dagen sneeuw en niet echt veel zon was het toch geweldig!
Echt een heel mooi en groot gebied, met brede pistes en genoeg mogelijkheden om off-piste te gaan..
Apres ski was ook top, vooral in de Kuhstall
denk dat ik ook wel een keer off-piste ga, maar dan onbedoeld...quote:Op zondag 31 januari 2010 18:32 schreef Houniet het volgende:
Off-piste here we come! Nog een paar weken![]()
.
Ik ben er nooit geweest maar Goassstall is erg 'Nederlands' toch? In Ischgl zijn veel meer Duitsers en dat merk je ook wel in de Apres Skiquote:Op zondag 31 januari 2010 18:53 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
is dat een aftreksel van de Goassstall of andersom?
Helm op, medic-kit bij je en gaahaaanquote:Op zondag 31 januari 2010 18:53 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
denk dat ik ook wel een keer off-piste ga, maar dan onbedoeld...
Helm is zowieso op de piste ook geen slechte keus....quote:Op zondag 31 januari 2010 20:00 schreef Houniet het volgende:
[..]
Helm op, medic-kit bij je en gaahaaan.
Ongeveer 80% had een helm op merkte ikquote:Op zondag 31 januari 2010 23:23 schreef Proximo het volgende:
[..]
Helm is zowieso op de piste ook geen slechte keus....
Je ziet het in ieder geval steeds meer dan pakweg 3-4 jaar terug
En uiteraard rugzak met pieper, sonde en schep...quote:Op zondag 31 januari 2010 20:00 schreef Houniet het volgende:
[..]
Helm op, medic-kit bij je en gaahaaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |