Het hoofd ophouden deed Ivan ook meteen na zijn geboorte. Ik heb er nog naar gevraagd in het ziekenhuis omdat ik me afvroeg of het normaal was en of hij het wel mocht doen. Volgens de verpleegkundigen was het niets abnormaals (al is Ivan al vanaf het begin een sterke baby met veel kracht in z'n lijf en ledematen; van Evie vind ik al die capriolen véél knapper!).quote:Op vrijdag 25 december 2009 06:43 schreef Beessie-Jen het volgende:
@Claudia; is dat niet normaal dan? dat rollen op de zijn? dat doe Evie nu ook al namelijk..en hoofdje ophouden; wanneer doen ze dat normaal? als we Evie laten boeren; houdt ze zelf soms haar hoofdje al helemaal omhoog...
(uhhh dit beebje had nog ruim een week in mijn buik moeten zitten...)
Ivan vindt de wipstoel geweldig! Gister heb ik toevallig deze serie gemaakt terwijl hij onder zijn muziekmobiel lag, maar de eerste keer dat ik lachen vast heb weten te leggen was toen hij in zijn wipstoel zat. Gister heb ik hem voor het eerst horen schateren - ik dacht dat hij moest huilen! - en dat was toen hij in zijn wipstoel zat. Er hangen 3 figuurtjes boven en hij vindt ze geweldig! Het echte wippen doet hij nog niet (in ieder geval niet intentioneel).quote:Op vrijdag 25 december 2009 09:41 schreef het-is-mij het volgende:
Trouwens, vinden jullie kindjes de wipstoel ook zo leuk?
Vind hij nog haast leuker dan in de box onder de muziekmobiel haha.
Kleine doet het best wel goed, we hebben de verwarming op haar kamer een beetje open gezet en dat lijkt toch wel te helpen wat betreft het slapen. Wellicht heeft ze het gewoon koud gehad.quote:Op vrijdag 25 december 2009 10:03 schreef het-is-mij het volgende:
Nijna, hoe is het daar?
quote:Hier flinke teleurstelling... We mogen nog niet naar huis, mevrouw heeft voor de 2e nacht op rij liggen spoken ipv slapen en veel voeding lopen spugen. Dat was reden voor een onderzoekje door de kinderarts waarbij bleek dat ze erg geel zag ook nog dus toen moest er bloed geprikt gaan worden en afwachten... (niet heel tof als je in 72 uur slechts 2 uur hebt geslapen, dat moment was het bij mij ook gedaan met de stoerigheid...) toch waren de suikerwaardes goed dus krijgt ze wel genoeg binnen n ook geen infecties, maar der geel-waardes (moeilijk woord voor wt ik vergeten ben) lag 1 puntje onder de waarde waarbij ze moet worden opgenomen dus moeten we zo on 13.00 uur weer prikken en wordt dan bepaald of we naar huis mogen of dat Minke wordt opgenomen en onder de blauwe lamp moet...
Nu afwachten dus, maar gelukkig hoeft ze niet meer zo te spugen(mini-jompeltje voor wt het waard is)..
Als ik hier wil dat ze gaat slapen, moet ik juist níet gaan lopen met haar.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:39 schreef Brighteyes het volgende:
En hoeveel kindjes vallen er niet snel in slaap als je met de kinderwagen aan het wandelen bent etc. etc.
Hier pasten ze een paar weken geleden al, maar dat wilde niet zeggen dat de poep goed opgevangen werd.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:12 schreef Twinkly het volgende:
Niels heeft bij gebrek aan maat 2 luiers nu maat 3 luiers aan (wel de New Born nog) en ze passen ook nog![]()
quote:Op donderdag 24 december 2009 13:54 schreef Linda2205 het volgende:
[..]
Troel, wat een stomme verpleegster! Lekker Jochem aan de borst leggen hoor, als hij dat wilWelk ziekenhuis ligt hij?
Echt?quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:13 schreef innepin het volgende:
Fijne kerst dames
Lijnloos en Minke, welkom! Hoop dat jullie gauw naar huis mogen
[..]
Als ik hier wil dat ze gaat slapen, moet ik juist níet gaan lopen met haar.![]()
Voetenzak, zitverkleiner. Da's namelijk handig als het een keer te warm is, dan rits je alleen de flap van de zak en hoef je de boel niet te verbouwenquote:Op vrijdag 25 december 2009 18:40 schreef DaviniaHR het volgende:
hoi dames, kheb een vraagje: we hebben de voetenzak van de maxi-cosie te leen gekregen van tinuviel en iamredleader
in welke volgorde moet dit alles n de MC gepropt worden?
1. voetenzak,
2. zitverkleiner
3. kind
4. de boel dichtklippen en ritsen
of is het:
1. zitverkleiner
2. voetenzak erbovenop
3. kind
4. de boel dichtklippen en ritsen
alvast bedankt
Hier bij beide kinderen al in de kraamtijd, bij de jongste heeft de kraamverzorgster het zelf gezien en zo benoemd.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:25 schreef Twinkly het volgende:
Dat van die breath holding spell had ik ook gelezen, maar volgens de wijkverpleegkundige kan dat nog niet op zijn leeftijd.
Zo, daar zou ik niet blij van worden!quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Laatst een discussie in de SC over honden en baby's/kinderen, ik was toen heel fel dat de hond van mijn schoonzus niet bij Lars mocht komen. Nu was die hond er vandaag, het is een pup, dus speels, bijt dat rotding in Lars zijn voetje!!!
En Meike maar roepen: stouterd!! Stoute hond!!
Ik heb ook geen idee van wie hij die kuiltjes heeft! Ik herken de laatste week sowieso ons helemaal niet meer in hem.quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:05 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Onze kat negeert Lars (en Meike) ook! Erbovenop liggen, hmm lijkt me ook niet erg verstandig! Trouwens, wat heeft Ivan een uberschatiig kuiltje in zijn wang!
Mijn zwager zat erbij, en ik reageerde dus ook met: jo afnokken, toen beest eraan kwam. maar volgens zwager wou hij alleen maar ff snuffelen.....hap!
Thijs krijgt Zantac suspensie met een spuitje, en dat gaat prima.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Er zijn hier meer baby's die maagzuurspul krijgen he, hoe krijgen jullie dat naar binnen?
Ik heb hier capsules die ik moet openbreken, vervolgens de inhoud met wat melk vermengen en naar binnen mikken. Maar die korreltjes lossen helemaal niet op. Het is een gedoe! Wie heeft er een tip?
ah oke, suspensie, dat klokt hij zo weg natuurlijk. Dit zijn van die korreltjes!quote:Op zaterdag 26 december 2009 16:15 schreef McLaura het volgende:
[..]
Thijs krijgt Zantac suspensie met een spuitje, en dat gaat prima.
Gefeliciteerd I guess! Goedzo!quote:Op vrijdag 25 december 2009 21:03 schreef huuphuup het volgende:
We hebben poep! Echte poep! Zelfgepoepte poep! Zonder lactulose of klysma's of andere dingen. En veel belangrijker, zonder huilen of overmatig persen of paars aanlopen!![]()
echte normale niet-stinkende gele dunnige borstvoedingspoepoh man wat ben ik daar blij mee.
dat is ook slim, idd! zo had ik er helemaal niet over nagedacht! thx!quote:Op zaterdag 26 december 2009 12:45 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Voetenzak, zitverkleiner. Da's namelijk handig als het een keer te warm is, dan rits je alleen de flap van de zak en hoef je de boel niet te verbouwen. Tegen de tijd dat het niet meer past hoef je alleen de zitverkleiner eruit te halen en kan je de onderkant laten zitten, zodat je de flap er nog eens aan kan ritsen als het weer koud is
.
Karin die hondquote:Op zaterdag 26 december 2009 15:39 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Er zijn hier meer baby's die maagzuurspul krijgen he, hoe krijgen jullie dat naar binnen?
Ik heb hier capsules die ik moet openbreken, vervolgens de inhoud met wat melk vermengen en naar binnen mikken. Maar die korreltjes lossen helemaal niet op. Het is een gedoe! Wie heeft er een tip?
Ik had Minke gewoon gemist! Wat een schatje inderdaad. En jouw zoon mag er ook wezen.quote:
Dat had Ivan ook in het begin. Inmiddels heeft hij meer plasluiers.quote:Hij poept trouwens wel héél veel. Is dat normaal? Hij heeft gewoon tien poepluiers per dag...
Oeh, nu moet ik huilen. Wat móói!quote:Op zondag 27 december 2009 19:20 schreef Tan het volgende:
Dank jullie! Zag later trouwens pas dat ze er alle zes op staan (als je goed kijkt, zie je de foto van Ayden tussen de hoofden van Cheyenne en Chinook)
Verschonen jullie dan ook 2x? In het ziekenhuis vonden de verpleegkundigen dat niet nodig; zij verschoonden alleen voor de voeding. Wij hebben dat ritueel eigenlijk klakkeloos overgenomen. M'n schoonmoeder stond er wel van te kijken dat we niet meteen verschonen als we merken dat hij heeft geplast of gepoept. Hij lijkt er niet bepaald onder gebukt te gaan, en zijn billen zien er prima uit.quote:Op zondag 27 december 2009 18:59 schreef Tan het volgende:
Oh ok, ik ben dat soort dingen echt helemaal vergeten. Vond het wel extreem vaak... inderdaad zoals huuphuup zegt, zowel tijdens als na de voeding. Heb ik hem net verschoond, hoor je weer gepruttel in dat broekie![]()
Wat tof, zo'n groot gezin!quote:
quote:
Ach jee, geen rustige dagen in het verschiet? Dat is toch allemaal niet vol te houden.quote:Op zondag 27 december 2009 20:19 schreef Troel het volgende:
Om heel eerlijk te zijn: nauwelijks.
Ik ben echt compleet gesloopt.
Maar ik kom er wel weer bovenop. Ooit
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |