Dat hadden wij vorige week met de cv ketel. Komt ie savonds laat aankakkenquote:Op woensdag 23 december 2009 13:23 schreef Repeat het volgende:
Ik heb nog wel erger gehoord. Dan zeggen ze rustig dat ze tussen 8.00 en 17.00 langskomen. Dan zit je dus de hele dag thuis te wachten en komen ze uiteindelijk om 17.15. Echt belachelijk
Neuh...quote:Op woensdag 23 december 2009 13:27 schreef waterkip het volgende:
ik moest een afspraak maken met de Woningbouwvereniging
Probleem ligt dus niet bijde monteur ,maar bij de woningbouwvereniging.
Wanneer je een loodgieter belt maakt hij het dus echt niet af op een halve dag qua afspraak.
Denk meer dat de woningbouw voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten ,dus als de loodgieter een
betere (particuliere ) klus heeft schuift de woningbouwmeuk gewoon op.
Ja hoor, en als de monteurs thuis een monteur nodig hebben dan?quote:Op woensdag 23 december 2009 13:22 schreef zovty het volgende:
Alle mensen met een baan zouden een ontheffing moeten krijgen om tijdens kantooruren aan dit soort bullshit mee te moeten doen. Ze komen 's avonds maar, of in het weekend.
Erger nog: dat ze om 16:00 nog niet zijn geweest en je dan belt waar ze blijven: "sorry meneer, het lukt niet meer vandaag. Er kwam een spoedgeval tussendoor. Zullen we meteen een nieuwe afspraak maken?"quote:Op woensdag 23 december 2009 13:23 schreef Repeat het volgende:
Ik heb nog wel erger gehoord. Dan zeggen ze rustig dat ze tussen 8.00 en 17.00 langskomen. Dan zit je dus de hele dag thuis te wachten en komen ze uiteindelijk om 17.15. Echt belachelijk
Herkenbaar, laatst nog met de post. Pakje zou worden bezorgd tussen 13:00 en 17:00.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:23 schreef Repeat het volgende:
Als ik met een klant een afspraak maak, dan bespreek ik daar een bepaalde tijd bij. En niet ergens tussen 9.00 en 17.00 uur. Wat is dat voor achtelijk gedoe?quote:Op woensdag 23 december 2009 13:53 schreef badboynova het volgende:
dat krijg je door al die zeik mensen die verwachten dat je per direct komt als er iets is, maarja wij monteurs kunnen ons zelf nog steeds niet klonen om overal tegelijk te zijn. we doen ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen, maar door bepaalde factoren kan het voor komen dat we ergens langer bezig zijn omdat de zeikerds nooit tevreden zijn en of dat een reperatie veel langer duurt dan gewoonlijk.
dus jank niet zo dat je vrij moet nemen, terwijl wij keihard werken om iedereen te helpen al die honderden mensen die op een dag bellen met een probleem.
jij niet snap willen,quote:Op woensdag 23 december 2009 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik met een klant een afspraak maak, dan bespreek ik daar een bepaalde tijd bij. En niet ergens tussen 9.00 en 17.00 uur. Wat is dat voor achtelijk gedoe?
Wellicht dat ze eens wat beter moeten leren plannen.
vertel nou eens iets leuks. (serieus)quote:Op woensdag 23 december 2009 13:53 schreef badboynova het volgende:
dat krijg je door al die zeik mensen die verwachten dat je per direct komt als er iets is, maarja wij monteurs kunnen ons zelf nog steeds niet klonen om overal tegelijk te zijn. we doen ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen, maar door bepaalde factoren kan het voor komen dat we ergens langer bezig zijn omdat de zeikerds nooit tevreden zijn en of dat een reperatie veel langer duurt dan gewoonlijk. daarom word er in tijd blokken gewerkt.
dus jank niet zo dat je vrij moet nemen, terwijl wij keihard werken om iedereen te helpen al die honderden mensen die op een dag bellen met een probleem.
BEN GEEN LOODGIETERquote:Op woensdag 23 december 2009 14:34 schreef waterkip het volgende:
[..]
vertel nou eens iets leuks. (serieus)
Lijkt me gewoon een verschrikkelijk beroep,alleen maar ellende en vieze gootsteenkastjes
Ali moet helemaal niks, voor jou 1000 andere LTSers met een waterpomptangquote:Op woensdag 23 december 2009 14:12 schreef badboynova het volgende:
(ali moet blij zijn dat er iemand komt OM HEM TE HELPEN).
Samenvatting: Niet kunnen plannen.quote:
Een speling van 2 uur meot kunnen, maar gewoon zeggen we komen tussen 9 en 6 is gewoon asociaal. Ze weten heus wel waar ze eerst langs gaan maar vertellen jou dat niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:12 schreef badboynova het volgende:
[..]
jij niet snap willen,
voorbeeld
ali belt om 8 uur om een storing aan de ketel door te geven, en er staan al afspraken.
ali word boos en eist dat we toch komen, wij kunnen dan weer gaan schuiven met
andere afspraken.
ali krijgt te horen dat er iemand kan komen tussen 12 en 5 uur.
ali weer boos omdat hij zo lang moet wachten op een monteur
(ali moet blij zijn dat er iemand komt OM HEM TE HELPEN).
monteur loopt uit omdat bij 1 van ze afspraken de reparatie langer duurt,
en de mensen van hem verwachten dat hy de cv-ketel maakt.
ali belt om 16:59 en word weer boos omdat er nog steeds geen monteur is,
ali gaat lieve telefoon dame voor alles en nog wat uit schelden.
19:00 de monteur komt aan bij ali die geen begrip kan tonen dat alles
is uit gelopen bij de monteur, en monteur is om 19:05 weer buiten omdat ali
te beroerd was om de ketel bij te vullen.
het belangrijkste wat ali vergeet is, dat hy blij moet zijn dat iemand hem komt helpen
omdat hy hulp heeft gevraagd. hier door kon de monteur voor de zoveelste keer weer
over werken.
samen gevat, monteurs kan je bijna nooit goed in plannen omdat niet alles op rolletjes
loopt zo als je zou willen. dus een vergelijking maken met een kantoor pik die afspraken
maakt met een andere kantoor pik is toch wel heel anders.
Nou een leuk verhaal voor rond de CV ketelquote:Op woensdag 23 december 2009 14:38 schreef badboynova het volgende:
[..]
BEN GEEN LOODGIETER
ben een cv monteur, ben enkel bezig met cv ketels
Kan niet en ik denk dat de meeste mensen dat ook niet kunnen. We hebben niet allemaal VPN en/of een kantoorbaan.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:39 schreef HugoBaas het volgende:
Gewoon thuiswerken die dag. Opgelost.
Ik denk dat jij pech hebt want ik acht de kans groter dat jij iets van de verzekering wil ipv de verzekering iets van jou.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:01 schreef Toempf het volgende:
Ik heb voor de 29e een afspraak met de verzekering van mijn auto, die vent belt op de dag zelf hoe laat hij langs komtNo fucking way dat ik een hele dag thuis ga zitten wachten, hij kan tot 12 uur komen, daarna heeft ie pech
Dat kan ik je bijna garanderen, aangezien er genoeg mensen zijn die er gebruik van zullen maken.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:52 schreef ShadyLane het volgende:
Zou je niet goud geld kunnen verdienen als je je als monteursbedrijf op de avond- en weekendmarkt richt?
bel jij ff niemand op als er iets in je huis kapot is, want zoals je over komt bij mij kan je alles zelf maken.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:43 schreef zovty het volgende:
[..]
Ali moet helemaal niks, voor jou 1000 andere LTSers met een waterpomptang.
Kijk dat is al stukken beter.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:39 schreef Crank het volgende:
Bij KPN is het gewoon tussen 8/10 10/12 12/14 14/16 16/18 18/20 dat zijn opzicht beste tijden.
Alleen is dit enkel voor storingen.
Dan nog kan het wel is zijn dat we uitlopen maar dat melden we meestal tijdig.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Onterechte klacht.
Ik heb zelf wel eens een zomervakantie meegelopen met een installatiebedrijf en wat je dan toch tegenkomt.
Veelal mensen die amper Nederlands spreken of gewoon achterlijk zijn. De overgrote meerderheid heeft veel grotere problemen dan gemeld wat zorgt voor een uitloop van uren. Met dit soort werk is er van te voren vaak geen inschatting te maken qua tijd omdat je niet werkt met mensen die het probleem uit kunnen leggen of begrijpen.
Dat jij (en anderen) dat niet inzien is eigenlijk het probleem waar het om draait.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Een huisarts en ziekenhuis kunnen ook dit ook gewoon, dus ik zie niet in waarom een installatiebedrijf het niet zou kunnen.
Als je vervolgens begint over een hoger avondtarief dan kan het ineens toch overdagquote:Op woensdag 23 december 2009 18:22 schreef cvboer het volgende:
Ik heb zelf een installatiebedrijf, tegen deze problematiek loop ik ook aan. Als klanten bellen voor een storing willen dat je er binnen 10 minuten bent, als ze een ander probleem hebben waarvoor je een afspraak moet maken dan passen ze zich niet aan, dom volk.
Klanten die bellen voor een storing worden met voorrang geholpen, mits ze een abonnement bij mij hebben.
De rest kan een afspraak maken, ik plan wel in blokken van 2 uur. dus van 7:30 tot 9:30 enz enz.
Elke keer dat gelul dat ze geen vrij kunnen nemen en dat de monteur ook wel om 17:00 of s'avonds kan komen.
S'avonds doe ik afspraken met klanten om werk op te nemen.
Iedereen kan vrij regelen of iets met een sleutel regelen, ik moet ook wel eens tijd overdag opofferen omdat ik werkvolk over de vloer krijg, en ja, ik ga niet eisen dat ze s'avonds komen.
Klopt precies en verder wat jij ook zegt, het werk is soms moeilijk in te plannen, cvketels op de meest onmogelijke plekken, weggewerkte lasdozen waar je bijmoetquote:Op woensdag 23 december 2009 18:24 schreef MaGNeT het volgende:
[quote]Op woensdag 23 december 2009 18:22 schreef cvboer het volgende:
Ik heb zelf een installatiebedrijf, tegen deze problematiek loop ik ook aan. Als klanten bellen voor een storing willen dat je er binnen 10 minuten bent, als ze een ander probleem hebben waarvoor je een afspraak moet maken dan passen ze zich niet aan, dom volk.
Klanten die bellen voor een storing worden met voorrang geholpen, mits ze een abonnement bij mij hebben.
De rest kan een afspraak maken, ik plan wel in blokken van 2 uur. dus van 7:30 tot 9:30 enz enz.
Elke keer dat gelul dat ze geen vrij kunnen nemen en dat de monteur ook wel om 17:00 of s'avonds kan komen.
S'avonds doe ik afspraken met klanten om werk op te nemen.
Iedereen kan vrij regelen of iets met een sleutel regelen, ik moet ook wel eens tijd overdag opofferen omdat ik werkvolk over de vloer krijg, en ja, ik ga niet eisen dat ze s'avonds komen.
[/quote
Als je vervolgens begint over een hoger avondtarief dan kan het ineens toch overdag
Waarom dat zo is merk je pas als je een tijdje mee hebt gelopen.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:47 schreef BBQ-kip het volgende:
Net of je god op je blote knietjes mag danken dat je honderden euro's aan een monteur mag betalen zodat hij bij je langs komt.
Flikker toch op zeg, bestaat er nog zoiets als een stukje klant is koning???
De klantvriendelijkheid is over het algemeen ver te zoeken bij monteurs, leveranciers en andere mensen die bij je thuis moeten komen om iets te brengen of te fixen.
heerlijk om woorden te horen die waarheid zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:28 schreef cvboer het volgende:
[..]
Klopt precies en verder wat jij ook zegt, het werk is soms moeilijk in te plannen, cvketels op de meest onmogelijke plekken, weggewerkte lasdozen waar je bijmoet
Tevens, als ik een probleem met mijn computers/netwerk heb zal ik ook overdag tijd moeten maken, immers ik heb een probleem, niet de monteur.
Dat ligt meestal aan het gedrag van de klant.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:47 schreef BBQ-kip het volgende:
Net of je god op je blote knietjes mag danken dat je honderden euro's aan een monteur mag betalen zodat hij bij je langs komt.
De klantvriendelijkheid is over het algemeen ver te zoeken bij monteurs, leveranciers en andere mensen die bij je thuis moeten komen om iets te brengen of te fixen.
en wat doe jij als je verwarming het niet doet, of er geen warm water uit de kraan komt.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:47 schreef BBQ-kip het volgende:
Nu vermoed ik toch een lichte beroepsfrustratiequote:Op woensdag 23 december 2009 19:02 schreef badboynova het volgende:
[..]
en wat doe jij als je verwarming het niet doet, of er geen warm water uit de kraan komt.
je gaat bellen want het moet gemaakt worden, en zo zijn er meer mensen op een dag
die verwachten dat het ook gemaakt word omdat ze niet zonder willen zitten.
en als klap op de vuur pijl heb je ook mensen die de hele week een probleem hebben,
maar pas op hun vrije dag iemand gaan bellen die eingelijk ook recht heeft op vrije tijd
na ze 40 uurige werk week die hy al met tig uur heeft overscherden op vrijdag.
MONTEURS KUNNEN NIET ALLEEN KOMEN ALS HET VOOR DE KLANT SCHIKT, WANT ER ZIJN NOG MEER KLANTEN DIE OP HULP WACHTEN EN HET WEL BEGRIJPEN DAT ZE NIET GELIJK AAN DE BEURT ZIJN OF GEDULD MOETEN HEBBEN.
Luister eens, ik werk in een ziekenhuis... ook veel onaardige mensen, tijdsdruk, complexere zaken die toch uitlopen.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Waarom dat zo is merk je pas als je een tijdje mee hebt gelopen.
De meeste mensen zijn erg onaardig, soms kom je wel eens een geschikte persoon tegen, en die worden dan ook vaak beter geholpen.
No need to shout babyquote:Op woensdag 23 december 2009 19:02 schreef badboynova het volgende:
[..]
en wat doe jij als je verwarming het niet doet, of er geen warm water uit de kraan komt.
je gaat bellen want het moet gemaakt worden, en zo zijn er meer mensen op een dag
en als klap op de vuur pijl heb je ook mensen die de hele week een probleem hebben,
maar pas op hun vrije dag iemand gaan bellen die eingelijk ook recht heeft op vrije tijd
MONTEURS KUNNEN NIET ALLEEN KOMEN ALS HET VOOR DE KLANT SCHIKT, WANT ER ZIJN NOG MEER KLANTEN DIE OP HULP WACHTEN EN HET WEL BEGRIJPEN DAT ZE NIET GELIJK AAN DE BEURT ZIJN OF GEDULD MOETEN HEBBEN.
met zo een houding zou ik als jouw geen monteur betalen, maar ga dan ook niet zeuren als er iets kapot is dat je niet kan maken.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:05 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Luister eens, ik werk in een ziekenhuis... ook veel onaardige mensen, tijdsdruk, complexere zaken die toch uitlopen.
Waarom loopt mijn planning dan vrijwel nooit uit, en doet hij dat wel, dan ben ik alleen zelf daar de dupe van???
Om nog maar te zwijgen over de verdiensten, monteurs verdienen soms veel meer dan ik, en dat die soms schofterige houding die ze kunnen aannemen. Zo zie je ook maar in dit topic.
De tering zeg, ik betaal wel hun boterham, vakanties etc.
nee hoor het is een mooi beroep dat elke dag anders is, je maakt soms de gekste/leukste/vervelende dingen mee.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nu vermoed ik toch een lichte beroepsfrustratie
Ok situatie:quote:Op woensdag 23 december 2009 19:09 schreef badboynova het volgende:
[..]
met zo een houding zou ik als jouw geen monteur betalen, maar ga dan ook niet zeuren als er iets kapot is dat je niet kan maken.
Uhm nee, er is dan geen andere collega, ik mag het gewoon zelf oplossen en dat hoort bij mijn werk, daar kies ik voor, dag in dag uit.quote:in het ziekenhuis kom je ook mensen tegen als patient die zo vervelend zijn dat je gewoon je gedult verliest, en meestal moet er maar een andere collega er maar heen of niet?
Nou, daar sluit ik me dus volledig bij aanquote:Op woensdag 23 december 2009 19:19 schreef Karina het volgende:
In de OP heb ik het niet eens over een reparatie die moet gebeuren, maar een inspectie van een woning, ze komen dus alleen maar even KIJKEN!
Het lijkt mij dat, dat toch in te plannen valt, je kunt een route uitstippelen en dan hoef je heus geen 4 uur speling te hebben. Plus dat de woningen die geinspecteerd worden allemaal in de zelfde buurt zijn, sorry hoor, maar dan deugt er echt iets niet in je planning.
Bij mijn huisarts lopen afspraken ook uit, maar die zegt ook niet tegen mij: ja je bent tussen 12 en 4 aan de beurt (of, wat ik ook 1 keer heb gehad, tussen 9 en 5).
En waarom kunnen winkels wel 's avonds open zijn? En reparatiebedrijven niet? Waarom komt TNT bij mij wel ALTIJD pas na 18:00 uur een pakje afleveren? Waarom kan dat dan wel?
Ik begrijp best dat klussen kunnen uitlopen, maar een uitloop van een paar uur of een halve dag? Dat kan er bij mij echt niet in.
Bestaan er überhaupt monteurs (zwartwerkers even buiten beschouwing gelaten) die 's avonds afspreken?
Ga het nu niet over "efficientie" hebben als je in de zorg werktquote:Op woensdag 23 december 2009 19:09 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
No need to shout baby
Ik heb inmiddels genoeg ervaring om te weten dat er flink wat inefficientie is bij dit soort bedrijven. Als ik ergens tien keer over moet bellen en ze drie keer verkeerd langs komen bijv. had het ze heel veel tijd gescheeld als ze gewoon het in 1 keer goed hadden gedaan.
Natuurlijk is het wel zo redelijk om niet te eisen dat ze binnen 10 minuten voor de deur staan, maar binnen alle redelijkheid en haalbaarheid mag een klant toch ook wel iets verwachten.
Ik heb soms het idee dat ik maar blij moet zijn dat ze mijn geld uberhaupt willen aannemen.
Overuren draaien, da's mijn probleem als klant zijnde niet, daarvoor moet je bij je baas zijn. Ik draai ook genoeg overuren, da's mijn probleem, niet die van mijn patienten natuurlijk.
Ik zeg natuurlijk ook nergens dat in de gezondheidszorg niet enorm veel winst geboekt kan worden op dit puntquote:Op woensdag 23 december 2009 19:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ga het nu niet over "efficientie" hebben als je in de zorg werkt
je vergeet "wacht lijsten in de zorg" te vermeldenquote:Op woensdag 23 december 2009 19:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ga het nu niet over "efficientie" hebben als je in de zorg werkt
Je hebt er genoeg die storingsdiensten draaien. Dus alleen voor de noodgevallen bij klanten die een onderhoudscontract hebben.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:19 schreef Karina het volgende:
Bestaan er überhaupt monteurs (zwartwerkers even buiten beschouwing gelaten) die 's avonds afspreken?
Waar ik werk hebben we inderdaad ook wachtlijsten. Personeel wil graag, genoeg mogelijkheden etc. maar we mogen niet meer uren maken van de zorgverzekering, sterker nog, we hebben afgelopen jaren teveel gewerkt waardoor we nu moeten bezuinigenquote:Op woensdag 23 december 2009 19:23 schreef badboynova het volgende:
[..]
je vergeet "wacht lijsten in de zorg" te vermeldenwant daar kan je nog langer wachten dan op een monteur.
Naja, dat verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:27 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Waar ik werk hebben we inderdaad ook wachtlijsten. Personeel wil graag, genoeg mogelijkheden etc. maar we mogen niet meer uren maken van de zorgverzekering, sterker nog, we hebben afgelopen jaren teveel gewerkt waardoor we nu moeten bezuinigen![]()
Spoedgevallen kunnen echter altijd terecht in mijn tak van sport, no problem.
En denk maar niet dat ik zo schofterig kan doen tegen patienten hoor, dat wordt in de gaten gehouden met enquetes etc. want de kwaliteit en klantvriendelijkheid moeten hoog blijven worden gescoord. Sterker nog, als er patienten zijn die minder dan een 8 scoren op zaken in de patientenenquete (10-puntsschaal) worden we hierop aangesproken.
Ik denk dat weinig monteurs e.d. die 8 uberhaupt halen hoor
Als je er alles aan gedaan hebt om beter te plannen, efficienter te werken etc. ben je of een langzame zak, of je hebt gewoon veel teveel werk.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:28 schreef badboynova het volgende:
wij beginnen om 7:45 tot officieel 16:30, maar om 5 uur thuis zijn word het nooit eerder 8 uur 's avonds en dat zonder dienst te hebben.
Wat een mentaliteit.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:02 schreef badboynova het volgende:
dan bel je de verkeerde bedrijven keer op keer zelf op, want van mezelf weet ik dat ik erg klant vriendelijk ben ondank klanten echt honden kunnen zijn (op een bepaald punt kunnen ze het bij mij ook bekijken want ik ben niet meer en ook zeker niet minder mens dan hun) ze vragen mij hulp maar bedreigen me en schelden mij en de rest van me familie uit en de generatie na mij mag pijn lijden met alle enge ziektes. en het enige wat ik voor ze wil doen , is hun probleem verhelpen.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:27 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Waar ik werk hebben we inderdaad ook wachtlijsten. Personeel wil graag, genoeg mogelijkheden etc. maar we mogen niet meer uren maken van de zorgverzekering, sterker nog, we hebben afgelopen jaren teveel gewerkt waardoor we nu moeten bezuinigen![]()
Spoedgevallen kunnen echter altijd terecht in mijn tak van sport, no problem.
En denk maar niet dat ik zo schofterig kan doen tegen patienten hoor, dat wordt in de gaten gehouden met enquetes etc. want de kwaliteit en klantvriendelijkheid moeten hoog blijven worden gescoord. Sterker nog, als er patienten zijn die minder dan een 8 scoren op zaken in de patientenenquete (10-puntsschaal) worden we hierop aangesproken.
Ik denk dat weinig monteurs e.d. die 8 uberhaupt halen hoor
Diezelfde klanten heb ik ook als patient, maar toch moeten we daar heel anders tegen zijn dan hoe veel monteurs (etc. ik ga niet al die functies hier lopen benoemen) tegen mij als klant zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, dat verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.
Ik heb klanten waar ik al 12,5 jaar vaste prik heen mag als er een storing is, en dat gaat altijd prima.
Maar er zijn gewoon klanten die je, nog voor je iets hebt gedaan, al het bloed onder de nagels vandaan halen of gewoon liegen over een afgesproken tijd (we spreken nooit tijden af!).
Dan heb ik niet meer zo de behoefte om die 8 te scoren, doe ik m'n werk en sturen we een factuur.
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, dat verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.
Ik heb klanten waar ik al 12,5 jaar vaste prik heen mag als er een storing is, en dat gaat altijd prima.
Maar er zijn gewoon klanten die je, nog voor je iets hebt gedaan, al het bloed onder de nagels vandaan halen of gewoon liegen over een afgesproken tijd (we spreken nooit tijden af!).
Dan heb ik niet meer zo de behoefte om die 8 te scoren, doe ik m'n werk en sturen we een factuur.
Maarja, hoe je het ook doet... Je zal dingen in een bepaalde volgorde moeten doen en er zal dus altijd een klant als eerste en een klant als laatste aan de beurt zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:31 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Als je er alles aan gedaan hebt om beter te plannen, efficienter te werken etc. ben je of een langzame zak, of je hebt gewoon veel teveel werk.
Maar ga dat niet lopen botvieren op je klanten, maar ga tegen je baas zeiken of zoek een andere baan.
Dan geef je een belletje naar de klant lijkt me. Ik moet aankomen bij mijn klanten zeg, "ja ik kom wel ergens in de middag, kan wel file zijn enzo!".quote:Op woensdag 23 december 2009 19:32 schreef TheOneAndOnly het volgende:
planning te strak, kutklant ervoor, file op de weg etc etc...
Het zijn overigens ook altijd de particulieren die er het grootste probleem van maken.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:32 schreef TheOneAndOnly het volgende:
wat een kutklacht.....
ik zit zelf ook in de service en het mooie ervan is dat je nooit weet wat je tegenkomt, de monteurs kunnen er zelf in 99% van de gevallen niks aan doen als ze het niet kunnen halen...
planning te strak, kutklant ervoor, file op de weg etc etc...
kan je niet gewoon zorgen dat je moeder dan effe in je huis zit ofzo? of de buurman?
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan geef je een belletje naar de klant lijkt me. Ik moet aankomen bij mijn klanten zeg, "ja ik kom wel ergens in de middag, kan wel file zijn enzo!".
nou dacht het niet he, waar ik werk doen we veel werk voor de woning bouw ( dus de mensen die een huis huren die krijgen niet eens een rekening) en die betaald ook de rekening. maar de bewoners doen wel als of ze alles betalen.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat een mentaliteit.Je vergeet volgens mij dat er een factuurtje op mijn mat valt voor jouw werk, oftewel dat ik bepaal wat je wel of niet doet en hoe laat; en niet meneer-de-monteur-die-Gods-werk-uit-denkt-te-oefenen.
Het is een terugkerend fenomeen en zeer veel mensen (klanten!) zijn het met mij eens dat dit een structureel probleem is.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:33 schreef badboynova het volgende:
[..]
dan bel je de verkeerde bedrijven keer op keer zelf op, want van mezelf weet ik dat ik erg klant vriendelijk ben ondank klanten echt honden kunnen zijn (op een bepaald punt kunnen ze het bij mij ook bekijken want ik ben niet meer en ook zeker niet minder mens dan hun) ze vragen mij hulp maar bedreigen me en schelden mij en de rest van me familie uit en de generatie na mij mag pijn lijden met alle enge ziektes. en het enige wat ik voor ze wil doen , is hun probleem verhelpen.
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het zijn overigens ook altijd de particulieren die er het grootste probleem van maken.
Ik moet ook vaak naar bedrijven en daar is het meestal van "oh, er is wel iemand".
Als je als particulier niet thuis kunt zijn of er voor kan zorgen dat er iemand thuis is, maak er dan niet ons probleem van.
Als ik een kwartier vantevoren ongeveer weet hoe laat ik bij jou ben, kan ik je uiteraard bellen als je dat wenst.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan geef je een belletje naar de klant lijkt me. Ik moet aankomen bij mijn klanten zeg, "ja ik kom wel ergens in de middag, kan wel file zijn enzo!".
wat weet je dan????quote:Op woensdag 23 december 2009 19:40 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Het is een terugkerend fenomeen en zeer veel mensen (klanten!) zijn het met mij eens dat dit een structureel probleem is.
Niet voor niets doen zoveel K&W-ers het liefst zoveel mogelijk zelf.
De situaties die jij beschrijft lijken mij nogal extreem, echt niet dat 90% van je klanten zo is, zelfs niet als je in alleen maar Vogelaarwijken werkt.
En als je net zo klantvriendelijk bent als de toon waarin je hierin reageert als professional, weet ik genoeg
Ach, een klant kan zelf ook wat flexibeler worden.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:40 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Het is een terugkerend fenomeen en zeer veel mensen (klanten!) zijn het met mij eens dat dit een structureel probleem is.
Niet voor niets doen zoveel K&W-ers het liefst zoveel mogelijk zelf.
De situaties die jij beschrijft lijken mij nogal extreem, echt niet dat 90% van je klanten zo is, zelfs niet als je in alleen maar Vogelaarwijken werkt.
En als je net zo klantvriendelijk bent als de toon waarin je hierin reageert als professional, weet ik genoeg
Dan mankeer je echt wat. Een kwartier vantevoren nog steeds "ongeveer" weten wanneer je aankomt?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:40 schreef MaGNeT het volgende:
Als ik een kwartier vantevoren ongeveer weet hoe laat ik bij jou ben,
Ik denk ook niet dat er iemand is die dat verwacht.quote:En daarna kan ik ook niet precies voorspellen hoe laat ik weer bij je klaar ben.
Wat voor werk doe je eigenlijk?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan mankeer je echt wat. Een kwartier vantevoren nog steeds "ongeveer" weten wanneer je aankomt?Wat kan serieus het probleem zijn?
Je hebt een job; daar staat regulier voor tot 14.00. Om 13.45 zie je dat je nog wel even bezig bent: je geeft een belletje naar de klant dat het zomaar een uur langer kan duren. Je rijdt om 13.55 een file in van 10 km terwijl je nog 50 km moet rijden om er om 14.30 te zijn: je geeft een belletje en deelt dat mee.
[..]
Ik denk ook niet dat er iemand is die dat verwacht.
Beterschap!quote:Op woensdag 23 december 2009 19:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hebt er genoeg die storingsdiensten draaien. Dus alleen voor de noodgevallen bij klanten die een onderhoudscontract hebben.
Dat betekent dat ze vaak 's avonds thuis moeten blijven, niets drinken en als er een storing is er gelijk heen moeten. Die dienst wisselt overigens vaak met collega's.
Voor de rest?
Ik werk van 9:00 tot 18:00 uur en kan zo al 12,5 jaar prima m'n werk doen.
Voor die paar klanten die persé 's avonds willen ga ik niet mijn vrije avonden opofferen.
Ja... Ook ik heb een sociaal leven of wil gewoon lekker op Fok! rondhangen als het kan
Zit nu overigens thuis met een stevige griep en zonder stem...
Joh!quote:Op woensdag 23 december 2009 19:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
en dan krijg je je beoordeling op de zaak, gaan ze zitten zeiken over je houding, dat dat beter moet.
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan mankeer je echt wat. Een kwartier vantevoren nog steeds "ongeveer" weten wanneer je aankomt?Wat kan serieus het probleem zijn?
Je hebt een job; daar staat regulier voor tot 14.00. Om 13.45 zie je dat je nog wel even bezig bent: je geeft een belletje naar de klant dat het zomaar een uur langer kan duren. Je rijdt om 13.55 een file in van 10 km terwijl je nog 50 km moet rijden om er om 14.30 te zijn: je geeft een belletje en deelt dat mee.
[..]
Ik denk ook niet dat er iemand is die dat verwacht.
Collega's die 's avonds werken? Bij uitzondering gebeurt het wel eens om een klus af te ronden.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Beterschap!
Maar zijn er geen collega's die wel 's avonds willen werken? Het probleem is ook dat je geen keus hebt, ze komen overdag of niet. Als je nou nog kon kiezen, overdag kost het 20 euro per uur, als je wilt dat de monteur 's avonds komt, dan kost het 25 euro (ik roep maar wat). Ik denk dat er zat mensen zijn die best iets meer willen betalen omdat ze geen vrij kunnen nemen en een vrije dag kost tenslotte ook geld.
@theoneandonly: de mensen die ik ken werken ook en ik ga niet mijn oude moeder vragen naar mijn huis te komen om te zitten wachten, trouwens, ik ben er liever zelf bij, voor als ik vragen heb of als ik zie dat het niet goed gebeurt, of wat dan ook.
Wat trouwens nog irritanter is als ze zeggen dat ze na 3 uur komen, jij zorgt dat je op tijd thuis bent en dan ligt er een briefje in de bus dat ze al zijn geweest!
Ik denk dat daar best een markt voor is.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Overdag's zit het uurtarief rond de 65 euro incl. BTW.
Voor 's avonds zou dat rond de 130 euro worden.
Dan moet je in een echte plaats gaan wonen waar het al jaren gebruikelijk is dat Burgerzaken gewoon een avondopenstelling kent.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:52 schreef fathank het volgende:
Als je een paspoort of id-kaart aan wil vragen kan dat alleen tijdens kantooruren (en dan nog vaak maar halve dagen).
Accountancy.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:49 schreef MaGNeT het volgende:
Wat voor werk doe je eigenlijk?
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:54 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik denk dat daar best een markt voor is.
Ketel bijvullen kan ik zelf wel en wat ik al zei: een vrije dag is zeker gratis?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
niet voor particulieren....
130 euro per uur, meestal wordt reistijd ook geteld, dus je zit al aan 2 uur, 260 euro voor je ketel bij te vullen... beetje veel geld, nie?
Wat is het probleem dan eigenlijk?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Accountancy.Redelijk zelfde problematiek: planning doet nooit wat je wil, klanten hijgen altijd in je nek, je kan het nooit goed doen, maar wel fout etc. etc. Rare vind ik dat je zo tegen die klanten ageert, jouw bedrijsvoering en -planning, files, vervelende klanten, lastige klussen enzovoorts zijn mijn probleem niet als ik jouw bedrijf betaal om iets te doen en daar afspraken over maak.
Naja, ik vul geen ketels bij he.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
niet voor particulieren....
130 euro per uur, meestal wordt reistijd ook geteld, dus je zit al aan 2 uur, 260 euro voor je ketel bij te vullen... beetje veel geld, nie?
ik weet niet hoeveel snipperdagen jij hebt maar ik heb er zat, ik doe zelf nooit moeilijk als er iemand moet komen om in mijn huis iets te maken, al doe ik 98% toch zelf, maar toen ik nog huurde bleef ik ook gewoon thuis toen ze mijn woning kwamen inspecteren,...quote:Op woensdag 23 december 2009 19:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Ketel bijvullen kan ik zelf wel en wat ik al zei: een vrije dag is zeker gratis?
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:57 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, ik vul geen ketels bij he.
Ik doe service aan PC's, netwerken, internetstoringen, etc.
Maar in de basis wel dezelfde praktische problemen bij het plannen en uitvoeren.
veel mensen kunnen dat ook maar laten liever iemand komen om het te doen omdat ze zelf te lui zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Ketel bijvullen kan ik zelf wel en wat ik al zei: een vrije dag is zeker gratis?
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:59 schreef badboynova het volgende:
[..]
veel mensen kunnen dat ook maar laten liever iemand komen om het te doen omdat ze zelf te lui zijn.
En daar betalen ze dan ook voor toch?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:59 schreef badboynova het volgende:
[..]
veel mensen kunnen dat ook maar laten liever iemand komen om het te doen omdat ze zelf te lui zijn.
Gevoelskwestie denk ik. Zo'n mede-monteur die hier in het topic post dat je je bek maar hebt te houden, omdat hij er niets aan kan doen en je in je handjes mag knijpen dat er iemand komt. Het gevoel dat je hebt als er een of andere doos aan de telefoon zegt dat je tussen 10 en 18 iemand kan verwachten, terwijl je wel 95 euro voorrijkosten mag betalen.quote:
In de meeste onderhoudscontracten voor CV's staat in iedergeval dat je zelf moet controleren of de druk goed is en het systeem bijvullen als het te laag is.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:01 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
En daar betalen ze dan ook voor toch?
Ben benieuwd hoe jij reageert als een restauranthouder jou even komt vertellen dat je te lui bent om je eigen eten te maken en af te wassen als hij je geld uit je hand grist![]()
Zelfde situatie lijkt mij
dat kan je niet met elkaar vergelijken, lees zelf eens de voorwaarde van het contract van je installatie bedrijf na. want dan zal je zien dat enkele dingen niet binnen de afgesloten servies valt. en daar betaal je ook niet voor.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:01 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
En daar betalen ze dan ook voor toch?
Ben benieuwd hoe jij reageert als een restauranthouder jou even komt vertellen dat je te lui bent om je eigen eten te maken en af te wassen als hij je geld uit je hand grist![]()
Zelfde situatie lijkt mij
Dat weet je vantevoren als je het contract sluit lijkt me. Als ik een 24u contract sluit voor bijvoorbeeld mijn CV, dan is het mijn probleem niet of die monteur een klein kindje heeft en thuis wil zijn. Dat is het probleem van het bedrijf dat ik betaal voor dat contract: mensen werven die wel op die tijden willen en kunnen werken.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:01 schreef Crank het volgende:
Op zich moeten storingsdiensten ook 's avonds kunnen draaien alleen dan moet er wel het personeel voor zijn dus 1x in de 6 a 8 weken bijvoorbeeld zo houden ook de monteurs nog een privé leven.
Zoals?quote:Op woensdag 23 december 2009 20:08 schreef capricia het volgende:
Het is en blijft mijns inziens gewoon een kwestie van beter leren plannen.
Er zijn zoveel branches die dezelfde problematiek hebben, en die het wel goed kunnen.
quote:Op woensdag 23 december 2009 20:06 schreef nostra het volgende:
[..]
Dat weet je vantevoren als je het contract sluit lijkt me. Als ik een 24u contract sluit voor bijvoorbeeld mijn CV, dan is het mijn probleem niet of die monteur een klein kindje heeft en thuis wil zijn. Dat is het probleem van het bedrijf dat ik betaal voor dat contract: mensen werven die wel op die tijden willen en kunnen werken.
quote:Op woensdag 23 december 2009 20:08 schreef capricia het volgende:
Het is en blijft mijns inziens gewoon een kwestie van beter leren plannen.
Er zijn zoveel branches die dezelfde problematiek hebben, en die het wel goed kunnen.
Ik ging er niet vanuit dat diegene een onderhoudscontract had.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
In de meeste onderhoudscontracten voor CV's staat in iedergeval dat je zelf moet controleren of de druk goed is en het systeem bijvullen als het te laag is.
Lijkt me logisch, anders blijf je rijden voor dat soort knulligheden.
Als de klant extra wil betalen, komt er uiteraard wel iemand voor.
Het gaat er dus niet om of de restauranthouder je bedient maar dat jij verwacht dat hij je ook nog gaat voeren...
Nou en? Je betaalt er toch voor? Ik zou ook wel zelf gordijnen kunnen naaien, maar daar ben ik te lui voor, dus dat laat ik doen, ik kan nog wel 100 voorbeelden bedenken.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:59 schreef badboynova het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 23 december 2009 20:11 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ik ging er niet vanuit dat diegene een onderhoudscontract had.
Maar stel dat iemand belt omdat hij zijn CV wil laten bijvullen, hoe verloopt dat dan?
"ja, je bent natuurlijk zelf te lui om dit te doen"
Week later: *Plof*
Rekening op de mat
Zoiets?
Lijkt me dat je daar in je planning dus wel degelijk rekening mee kunt houden. Als jij weet dat je op jaarbasis 10% van je tijd aan storigen kwijt bent, dan plan je die tijd dus NIET in voor bestaande klanten. Toch?quote:Op woensdag 23 december 2009 20:10 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
storingen kun je niet plannen... das het mooie ervan....
mijn collega heeft nu dienst, gisteren was hij om 12 uur snachts thuis.... mooie planning he.... welke problematiek?
lees de post die ik later heb geplaatst.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:13 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou en? Je betaalt er toch voor? Ik zou ook wel zelf gordijnen kunnen naaien, maar daar ben ik te lui voor, dus dat laat ik doen, ik kan nog wel 100 voorbeelden bedenken.
Als iedereen alles zelf zou doen, dan zouden er heel veel bedrijven failliet gaan.
Geen contract, gewoon een op zich staande vraag van een klant, hoe zit het dan?quote:Op woensdag 23 december 2009 20:20 schreef badboynova het volgende:
[..]
lees de post die ik later heb geplaatst.
Gezondheidszorg. Ambulante zorg e.d.quote:
Zijn de wachtlijsten ineens weg? Ik moet echt vaker het nieuws volgen.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Gezondheidszorg. Ambulante zorg e.d.
zoalng het bij een vraag blijft kan het altijd....quote:Op woensdag 23 december 2009 20:21 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Geen contract, gewoon een op zich staande vraag van een klant, hoe zit het dan?
Heb ik gelezen, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt: als het in het servicecontract staat, dan kun je gewoon bellen en dan komt de monteur, als het er niet in staat, kun je ook bellen, maar dan moet je betalen? Bedoel je dat? Dan hoef je het toch niet perse zelf te doen, het lijkt mij voor de monteur juist "hoe minder mensen zelf iets doen, hoe meer wij verdienen".quote:Op woensdag 23 december 2009 20:20 schreef badboynova het volgende:
[..]
lees de post die ik later heb geplaatst.
quote:Op woensdag 23 december 2009 20:24 schreef Karina het volgende:
[..]
Heb ik gelezen, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt: als het in het servicecontract staat, dan kun je gewoon bellen en dan komt de monteur, als het er niet in staat, kun je ook bellen, maar dan moet je betalen? Bedoel je dat? Dan hoef je het toch niet perse zelf te doen, het lijkt mij voor de monteur juist "hoe minder mensen zelf iets doen, hoe meer wij verdienen".
Ambulante zorg is ook soms gewoon aan huis.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zijn de wachtlijsten ineens weg? Ik moet echt vaker het nieuws volgen.
Bij ambulante zorg komt de klant overigens naar de dokter... Niet te vergelijken dus... Bovendien moet de klant er dan ook vrij voor nemen...
Helemaal mee eens, prima als het zo gaat. Maar helaas is de uitvoering nogal eens anders.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:26 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
bij ons zijn in sommige gevallen ook dingen uitgesloten in het contract, moeten wij daar toch voor komen dan mag en zal dat gefactureerd worden...
andere dingen, die vernoemd staan in het contract mogen ze ons 24 uur per dag bellen en zijn wij verplicht binnen een bepaalde tijd ter plaatse te zijn...
Toch is het gemakkelijker te plannen.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:27 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ambulante zorg is ook soms gewoon aan huis.
En als de patiënt naar de behandelaar toe moet komen, zit hier een bepaalde tijd aan vast, in overleg met de patiënt. Dus niet: kom maar en je wordt tussen 8 en 4 geholpen.
Taxi's. Koeriers. Beveilingssector. Albert.nl. Carkit-inbouwbedrijfjes. Schoonmakers. IKEA. Parketschuurders.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:09 schreef MaGNeT het volgende:
Zoals?
Ehm... Allemaal bedrijven die geen storingen verhelpen... Allemaal goed planbare beroepen...quote:Op woensdag 23 december 2009 20:31 schreef nostra het volgende:
[..]
Taxi's. Koeriers. Beveilingssector. Albert.nl. Carkit-inbouwbedrijfjes. Schoonmakers. IKEA. Parketschuurders.
Bovenstaande ben ik dus totaal niet met je eens.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Toch is het gemakkelijker te plannen.
Als ik ergens heen ga voor een storing dan moet ik terplekke diagnose stellen en het probleem verhelpen, vandaar dat er geen tijd voor staat.
Binnen de zorg is diagnose vaak al opgesplitst in meerdere bezoeken, krijg je die vaak niet meteen en wordt het al helemaal niet direct verholpen.
Logisch dat er dan beter is te plannen.
Dus minder persoonsgebonden plannen in zo'n beroep?quote:Op woensdag 23 december 2009 20:33 schreef MaGNeT het volgende:
Ehm... Allemaal bedrijven die geen storingen verhelpen... Allemaal goed planbare beroepen...
Appels, peren, etc...
als iemand geen service contract heeft, dan heeft die persoon in de avond geen recht op services.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:21 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Geen contract, gewoon een op zich staande vraag van een klant, hoe zit het dan?
Idd.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:27 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Ambulante zorg is ook soms gewoon aan huis.
En als de patiënt naar de behandelaar toe moet komen, zit hier een bepaalde tijd aan vast, in overleg met de patiënt. Dus niet: kom maar en je wordt tussen 8 en 4 geholpen.
Dus dan moet je drie keer langs komen = drie vrije dagen opnemenquote:Op woensdag 23 december 2009 20:42 schreef badboynova het volgende:
[..]
als iemand geen service contract heeft, dan heeft die persoon in de avond geen recht op services.
belt de persoon overdag, dan zal eerst een voor onder zoek uit gevoerd worden om te zien als de
ketel niet te oud is (dit om te ver komen dat de klant hoge kosten moet maken, of omdat bepaalde onderdelen niet meer gemaakt worden) valt de ketel binnen alle voorwaarde dan zal de klant eerst het defect aan de ketel moeten laten maken voor het contract in gaat en dan pas recht heeft op de service dienst.
Alsof een huisarts die op visite gaat dat niet heeft: Diagnose stellen etc.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:29 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Toch is het gemakkelijker te plannen.
Als ik ergens heen ga voor een storing dan moet ik terplekke diagnose stellen en het probleem verhelpen, vandaar dat er geen tijd voor staat.
Binnen de zorg is diagnose vaak al opgesplitst in meerdere bezoeken, krijg je die vaak niet meteen en wordt het al helemaal niet direct verholpen.
Logisch dat er dan beter is te plannen.
buiten de onderhouds beurt om (waar de ketel wel bijgevuld word), valt bij vullen niet in het contract en daar betaal je ook niet voor.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:24 schreef Karina het volgende:
[..]
Heb ik gelezen, maar ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt: als het in het servicecontract staat, dan kun je gewoon bellen en dan komt de monteur, als het er niet in staat, kun je ook bellen, maar dan moet je betalen? Bedoel je dat? Dan hoef je het toch niet perse zelf te doen, het lijkt mij voor de monteur juist "hoe minder mensen zelf iets doen, hoe meer wij verdienen".
Geen vooronderzoek om de ernst in kaart te brengen of inspectie om te kijken of de cliënt niet te oud is, zodat deze hoge kosten moet maken voor de "reparatie"quote:Op woensdag 23 december 2009 20:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Idd.
En als iemand thuis iets overkomt, dan komen ze echt wel bij je langs. Dus die zgn. calamiteiten die (zgn.) niet te plannen zijn, kan daar kennelijk wel. Vreemd hoor...
in ons geval niet, geen 1 monteur gaat over straat met geld dus alles gaat via factuur.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:44 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Dus dan moet je drie keer langs komen = drie vrije dagen opnemen![]()
Ok, ik probeer het dan maar op een andere manier:
"Hallo, mijn ketel doet het niet en ik wil hem graag door uw bedrijf laten fixen, ik heb geen onderhoudscontract en hoef deze ook niet. Ik betaal gewoon de kosten van voorrijden, arbeid en materiaal.
Wanneer zou u kunnen komen?"
Waarom geen draagbare pinmachine?quote:Op woensdag 23 december 2009 20:55 schreef badboynova het volgende:
[..]
in ons geval niet, geen 1 monteur gaat over straat met geld dus alles gaat via factuur.
en voor een factuur heb je enige vorm van een over een komst nodig, omdat het te vaak is
voor gekomen dat mensen gewoon achteraf niet betalen doen wij hier niet aan.
Er zit een hoop verschil tussen het bezorgen van een koelkast en het repareren van een CV ketel of computer.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:51 schreef ouderejongere het volgende:
Heel bekend allemaal. Ik heb met leveringen aan huis (wit- en bruingoed) een oplossing hiervoor: ik betaal geen stuiver vooruit en als de bezorgers niet mij willen opbellen als ze bij hun voorlaatste klant zijn ontbind ik de koopovereenkomst. Gewoon contant afrekenen bij aflevering.
Mijn vriezert die net niet in mijn auto paste is daardoor ipv maandagmiddag tussen 12 en 6 op dinsdagochtend om half 8 bezorgd.
Dan krijg je het "onvoldoende saldo"'of "mijn vriend heeft m'n pinpas mee" probleem, waarna mensen alsnog een factuur krijgen en alsnog niet betalen.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Waarom geen draagbare pinmachine?
niet 3 keer hoor, maar 1 keer.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:44 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Dus dan moet je drie keer langs komen = drie vrije dagen opnemen![]()
Ok, ik probeer het dan maar op een andere manier:
"Hallo, mijn ketel doet het niet en ik wil hem graag door uw bedrijf laten fixen, ik heb geen onderhoudscontract en hoef deze ook niet. Ik betaal gewoon de kosten van voorrijden, arbeid en materiaal.
Wanneer zou u kunnen komen?"
en dan door een scimmer beroofd worden, nee dankje.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:58 schreef Karina het volgende:
[..]
Waarom geen draagbare pinmachine?
Ik heb een paar keer monteurs, etc. aan de deur gehad en die hadden allemaal een pinmachine. En als je altijd een factuur stuurt heb je het probleem van factuur betalen net zo goed natuurlijk.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:00 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Dan krijg je het "onvoldoende saldo"'of "mijn vriend heeft m'n pinpas mee" probleem, waarna mensen alsnog een factuur krijgen en alsnog niet betalen.
Juist de betaalprobleemgevallen zijn hier erg handig in...
maar dan heb je een vorm van een overeenkomst, en dat is makkelijk om deze als nog gevorderd te krijgen mocht het bij een rechter voor komen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:06 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb een paar keer monteurs, etc. aan de deur gehad en die hadden allemaal een pinmachine. En als je altijd een factuur stuurt heb je het probleem van factuur betalen net zo goed natuurlijk.
Als ik een monteur bel heb ik ook een overeenkomst, een mondelinge overeenkomst. Plus als de monteur klaar is, teken je altijd de bon.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:12 schreef badboynova het volgende:
[..]
maar dan heb je een vorm van een overeenkomst, en dat is makkelijk om deze als nog gevorderd te krijgen mocht het bij een rechter voor komen.
De klant is koning, dat is waar, maar de klant is zeker geen keizer. Als je eens wist hoe schofterig sommige zich gedragen. Klanten die pissig worden omdat je 5 minuten te laat bent of omdat de reparatie te lang duurt, of te duur word. Er bestaat nog altijd zoiets als wederzijds respect.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:47 schreef BBQ-kip het volgende:
een werkbon is enkel iets waarop staat wat er gedaan is, dus het lijkt me sterk dat je dat kan vergelijken met een overeenkomst.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:23 schreef Karina het volgende:
[..]
Als ik een monteur bel heb ik ook een overeenkomst, een mondelinge overeenkomst. Plus als de monteur klaar is, teken je altijd de bon.
En dat iemand mij een factuur stuurt hoeft niet te zeggen dat ik een overeenkomst heb met dat bedrijf (spookfacturen, wel eens van gehoord?).
Ik heb nog nooit een "overeenkomst" gesloten met een monteur, ik bel (dat is dan de mondelinge overeenkomst) en ze komen, al dan niet op tijd. Een offerte krijg je telefonisch (tenminste, er wordt verteld wat het ongeveer gaat kosten, het is niet alsof je een hele keuken laat plaatsen).quote:Op woensdag 23 december 2009 21:29 schreef badboynova het volgende:
[..]
een werkbon is enkel iets waarop staat wat er gedaan is, dus het lijkt me sterk dat je dat kan vergelijken met een overeenkomst.
je gaat toch ook enkel acoord met een offerte en niet met een werkbon.
Ja, want daarbij kan je geen pech hebben, in een file komen te staan, of op het aanlever-adres aankomen en dat blijkt dat er niemand thuis is. Ik zie je in het hele topic al posten dat het in jouw geval het allemaal logisch is, maar in alle andere gevallen is het eigen schuld.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zit een hoop verschil tussen het bezorgen van een koelkast en het repareren van een CV ketel of computer.
Bij het leveren van die koelkast weet je vooraf hoeveel tijd je nodig hebt...
maar dan zouden de bel kosten weer aan de klant door berekend moeten worden.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:32 schreef Rapaille het volgende:
Ik begrijp niet waar die otaal niet servicegerichte houding vandaan komt. Hoe moeilijk kan het zijn om een goede afspraak te maken? Gewoon tussen 9-11, 11-13, enzovoort. En niet een hele dag thuis zitten omdat er zo'n prutser totaal geen planning kan maken. Of bel even zodra dit wel duidelijk is, of als een afspraak uitloopt.
Hulde voor vaklui die gewoon hun afspraken nakomen en die hun eigen troep opruimen (dat doen veel monteurs ook niet). Dat veel monteurs hard werken geloof ik graag, maar dat doe ik ook. Ik werk hard en verleen ik goede service naar mijn klanten, het een sluit het ander namelijk niet uit.
Je begint het al te begrijpen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:38 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Ja, want daarbij kan je geen pech hebben, in een file komen te staan, of op het aanlever-adres aankomen en dat blijkt dat er niemand thuis is. Ik zie je in het hele topic al posten dat het in jouw geval het allemaal logisch is, maar in alle andere gevallen is het eigen schuld.
Je weet echt niet waar je over lult he.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:38 schreef badboynova het volgende:
stel een monteur belt een klant, en het gesprek heeft 20 cent gekost.
dan moet je nog administratie kosten daar boven op gooien omdat alles
netjes in de boeken moet komen voor de belastingdienst omdat het onder
bedrijfs uitgave valt
Je zou wat meer personeel aan kunnen nemen, of kan dat niet uit? Je lijkt in ieder geval tijd zat te hebben om te posten op FOK!quote:
Onzin, welk bedrijf belt nou niet met zijn klanten, die gaan toch geen administratiekosten rekenen over een telefoontje? Waar slaat dat nou weer op.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:38 schreef badboynova het volgende:
[..]
maar dan zouden de bel kosten weer aan de klant door berekend moeten worden.
stel een monteur belt een klant, en het gesprek heeft 20 cent gekost.
dan moet je nog administratie kosten daar boven op gooien omdat alles
netjes in de boeken moet komen voor de belastingdienst omdat het onder
bedrijfs uitgave valt. en menig mens weet dat admin kosten meestal hoger
uit vallen, en niet iedereen is bereid omdat te betalen.
of jij wil de werkelijkheid niet onder ogen zien, van achter je bureau vandaan.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Je weet echt niet waar je over lult he.
Gast, het zal de fiscus worst wezen met wie jij belt, of je dat doorberekent, of daar opslagen op zitten of niet, en ga zo maar door. Je kletst maar wat.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:50 schreef badboynova het volgende:
[..]
of jij wil de werkelijkheid niet onder ogen zien, van achter je bureau vandaan.
en geen 1 bedrijf laat je extra kosten betalen als je niet wil dat ze maandelijks automatisch een incasso laat doen,maar een giro kaartje moeten sturen naar je.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Onzin, welk bedrijf belt nou niet met zijn klanten, die gaan toch geen administratiekosten rekenen over een telefoontje? Waar slaat dat nou weer op.
Het zou tijd worden dat er eens een wat meer klantgerichte houding komt.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:50 schreef badboynova het volgende:
[..]
of jij wil de werkelijkheid niet onder ogen zien, van achter je bureau vandaan.
Mijnheer is alleen maar bezig met excusses aan te voeren waarom ze niet klantgericht kunnen werken. Wat een houding...quote:Op woensdag 23 december 2009 21:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Gast, het zal de fiscus worst wezen met wie jij belt, of je dat doorberekent, of daar opslagen op zitten of niet, en ga zo maar door. Je kletst maar wat.
Er is maar 1 branche die je CV ketel repareert...quote:Op woensdag 23 december 2009 21:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Het zou tijd worden dat er eens een wat meer klantgerichte houding komt.
Er is geen enkele branche waarbij de dienstverlener zegt: "Neem maar een dag vrij, je ziet wel wanneer we komen."
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Ik ken geen bedrijven die je laten betalen als zij JOU bellen (wel andersom).quote:Op woensdag 23 december 2009 21:53 schreef badboynova het volgende:
[..]
en geen 1 bedrijf laat je extra kosten betalen als je niet wil dat ze maandelijks automatisch een incasso laat doen,maar een giro kaartje moeten sturen naar je.
En dat is precies het probleem, ze kunnen doen wat ze willen, want je kunt toch niemand anders bellen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is maar 1 branche die je CV ketel repareert...
ga aub nooit voor jezelf werken, want je zou meer geld uitgeven dan binnen halen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:53 schreef nostra het volgende:
[..]
Gast, het zal de fiscus worst wezen met wie jij belt, of je dat doorberekent, of daar opslagen op zitten of niet, en ga zo maar door. Je kletst maar wat.
Gewoon ontopic blijven in plaats van dat soort prietpraat, weerleg het dan met argumenten.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:57 schreef badboynova het volgende:
ga aub nooit voor jezelf werken, want je zou meer geld uitgeven dan binnen halen.
Ik hoop niet dat jij een eigen bedrijf hebt, want echt klantvriendelijk bent je niet, als je niet eens wil bellen als je wat later komt, omdat het dan 20 cent kost.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:57 schreef badboynova het volgende:
[..]
ga aub nooit voor jezelf werken, want je zou meer geld uitgeven dan binnen halen.
zo denk ik in ieder geval niet, maar er word wel gedacht dat ik zo denk.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:56 schreef Karina het volgende:
[..]
En dat is precies het probleem, ze kunnen doen wat ze willen, want je kunt toch niemand anders bellen.
Je kan wel volop klagen over de klanten waar je van eet, maar je bent zelf een arrogante zak, die de wijsheid in pacht denkt te hebben.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er is maar 1 branche die je CV ketel repareert...
het gaat niet om die 20 cent, maar als bedrijf zijnde wil je niet een te hoge kosten post hebben.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat jij een eigen bedrijf hebt, want echt klantvriendelijk bent je niet, als je niet eens wil bellen als je wat later komt, omdat het dan 20 cent kost.
Zo iemand heb je meestal al in dienst, dat heet de boekhouder. Een paar factuurtjes van KPN kan die ook nog wel behappen hoor.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:04 schreef badboynova het volgende:
[..]
het gaat niet om die 20 cent, maar als bedrijf zijnde wil je niet een te hoge kosten post hebben.
dus de bel kosten zullen als een bedrijfs uitgave aangevoerd worden, en elk boek jaar moet je alles
in dienen bij de belastingdienst. dus je zal altijd bewijzen moeten aan kunnen tonen bij de belastingen, wat inhoud dat je weer iemand moet aan nemen die enkel bezig is om alle bel kosten goed bij te houden en te registreren en die persoon kost ook geld wat dan weer op de klant door berekent zal worden.
Afgezien van je spelling, de fiscus gaat echt geen rekening van 200 euro doornemen op zakelijkheid. En al helemaal niet als dat gesprekken zijn gedurende werktijd. Het is gewoon een non-argument.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:04 schreef badboynova het volgende:
het gaat niet om die 20 cent, maar als bedrijf zijnde wil je niet een te hoge kosten post hebben.
dus de bel kosten zullen als een bedrijfs uitgave aangevoerd worden, en elk boek jaar moet je alles
in dienen bij de belastingdienst. dus je zal altijd bewijzen moeten aan kunnen tonen bij de belastingen, wat inhoud dat je weer iemand moet aan nemen die enkel bezig is om alle bel kosten goed bij te houden en te registreren en die persoon kost ook geld wat dan weer op de klant door berekent zal worden.
Zeker nooit van een accountant gehoord? Ik heb een eigen bedrijf, mijn gsm abbo staat op naam van de zaak, daarbij interesseert het mij geen zak of ik een half uur of 1 minuut met een klant moet bellen. Derhalve hoef ik geen personeel aan te nemen dat gaat uitzoeken of een nummer nu prive of zakelijk is. Verder hanteer ik een standaard uurtarief en daar komen zeker geen belkosten of voorrijkosten bij. Voorrijkosten heb ik niet eens.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:04 schreef badboynova het volgende:
[..]
je praat er wel makkelijk over, jammer.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Zo iemand heb je meestal al in dienst, dat heet de boekhouder. Een paar factuurtjes van KPN kan die ook nog wel behappen hoor.
ik was het een hele tijd met de monteurs eens maar nu begint het wel heeeeel flauw te wordenquote:Op woensdag 23 december 2009 22:12 schreef badboynova het volgende:
[..]
je praat er wel makkelijk over, jammer.
natuurlijk kan een boekhouder dat doen, maar die heeft ook meer taken dus zal de boekhouder hulp erbij nodig hebben. door iemand aan te nemen kan alles goed bij gehouden worden, maar ook die extra hulp moet betaald worden.
p.s
een monteur is geen telefoniste.
Volgens mij heb jij er geen verstand van, ik heb zelf de boekhouding gedaan bij een klein bedrijf en de telefoonrekeningen hoorden daar gewoon bij. En nogmaals, ik vind het niet klantvriendelijk dat je niet even belt als je wat later komt, wat een kapsones "een monteur is geen telefoniste"quote:Op woensdag 23 december 2009 22:12 schreef badboynova het volgende:
[..]
je praat er wel makkelijk over, jammer.
natuurlijk kan een boekhouder dat doen, maar die heeft ook meer taken dus zal de boekhouder hulp erbij nodig hebben. door iemand aan te nemen kan alles goed bij gehouden worden, maar ook die extra hulp moet betaald worden.
p.s
een monteur is geen telefoniste.
dus wat je heb mee gemaakt in een klein bedrijf, betekend dan gelijk dat het in al bedrijven groot of klein zo gaat en te doen is.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:17 schreef Karina het volgende:
[..]
Volgens mij heb jij er geen verstand van, ik heb zelf de boekhouding gedaan bij een klein bedrijf en de telefoonrekeningen hoorden daar gewoon bij. En nogmaals, ik vind het niet klantvriendelijk dat je niet even belt als je wat later komt, wat een kapsones "een monteur is geen telefoniste"![]()
Dus als jij een afspraak hebt met een leverancier en die komt zomaar 2 uur laten opdagen, dan vind je dat normaal? Dan wil je ook niet even gebeld worden met "sorry ik kom ietsje later".
Je loopt bij een klant naar buiten start de auto, belt met je carkit de volgende klant dat je onderweg bent en dat je over (...) min er bent.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:26 schreef badboynova het volgende:
[..]
dus wat je heb mee gemaakt in een klein bedrijf, betekend dan gelijk dat het in al bedrijven groot of klein zo gaat en te doen is.
als ik als monteur ergens uitloop weet kantoor dat (gps), en moet kantoor de klant bellen.
want als een monteur bij jouw over de vloer is en maar steeds loop te bellen vind je
dat ook niet leuk, en zou je denken dat jouw klachten misschien niet serieus opgelost
worden.
En als het al dagelijks voorkomt dat je je planning niet haalt door onvoorziene omstandigheden, dan klopt die planning toch gewoon niet?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:30 schreef densmee het volgende:
[..]
Je loopt bij een klant naar buiten start de auto, belt met je carkit de volgende klant dat je onderweg bent en dat je over (...) min er bent.
hoe kan de planning weten dat en hele ketel van de muur af moet, en gereviseerd moet worden???quote:Op woensdag 23 december 2009 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
En als het al dagelijks voorkomt dat je je planning niet haalt door onvoorziene omstandigheden, dan klopt die planning toch gewoon niet?
Of ben ik nou te simpel
Nogmaals: Als het vaak voorkomt, dan kun je daar toch ruimte voor opnemen in die planning?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:37 schreef badboynova het volgende:
[..]
hoe kan de planning weten dat en hele ketel van de muur af moet, en gereviseerd moet worden???
in mijn vak weet je nooit echt van te voren wat het defect is,of hoe lang je er mee bezig mee ben.
Ah joh, sommige mensen begrijpen dat gewoon niet. Dat hou je toch.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:37 schreef badboynova het volgende:
[..]
hoe kan de planning weten dat en hele ketel van de muur af moet, en gereviseerd moet worden???
in mijn vak weet je nooit echt van te voren wat het defect is,of hoe lang je er mee bezig mee ben.
nee dat kan ik mij heel goed voorstellen bij zoiets onvoorspelbaars als service monteur,quote:Op woensdag 23 december 2009 22:34 schreef capricia het volgende:
[..]
En als het al dagelijks voorkomt dat je je planning niet haalt door onvoorziene omstandigheden, dan klopt die planning toch gewoon niet?
Of ben ik nou te simpel
Nou zit ik zelf in de ICT, consultancy, maar ik weet ook wel wat van software maken.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:39 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ah joh, sommige mensen begrijpen dat gewoon niet. Dat hou je toch.
Als dit dagelijks voorkomt, dan moet je daarvoor gewoon ruimte opnemen in de planning. Dus 's ochtends tot 10 uur inplannen voor onverwachts of zo en geen klantenafspraken...en dan weten ze echt wel dat het in de winter drukker gaat zijn dan in de zomer, dus dat is ook allemaal te verwerken in zo'n planning.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:41 schreef densmee het volgende:
[..]
nee dat kan ik mij heel goed voorstellen bij zoiets onvoorspelbaars als service monteur,
een klant belt op van mijn verwarming wordt niet warm, en als de monteur dan vraagt van heeft u de waterdruk al gecontroleerd en je krijgt als antwoord ik heb hem net bijgevuld. maar het lijkt wel of hij nu meer zoemt ofzo.
Dan kan de monteur wel denken van de driewegklep kan dan wel eens stuk zijn.
maar wat blijkt als de monteur aankomt is de verwarming wel bijgevuld maar daarna niet ontlucht, dus even 5 min ontluchten en de monteur loopt zo weer een uur voor op schema.
Bovenstaand verhaal natuurlijk zomaar verzonnen.
daar lig het grootste probleem, iedereen wil de zelfde dag geholpen worden omdat ze niet zonder warm water of verwarming willen zitten.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Nogmaals: Als het vaak voorkomt, dan kun je daar toch ruimte voor opnemen in die planning?
Bijv. ipv 10 afspraken per dag (ik noem maar wat), plan je er 8 in?
Tja, dus als ze bij de planning het weerbericht in de gaten houden en het gaat volgende week vriezen, dan weet je dus dat je minder regulier werk die week kunt verzetten...of niet soms?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:49 schreef badboynova het volgende:
[..]
daar lig het grootste probleem, iedereen wil de zelfde dag geholpen worden omdat ze niet zonder warm water of verwarming willen zitten.
ik neem aan dat jullie klussen niet voor een enkel uurtje zijn,quote:Op woensdag 23 december 2009 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou zit ik zelf in de ICT, consultancy, maar ik weet ook wel wat van software maken.
Daar weet je van te voren ook niet wat voor problemen je allemaal van te voren tegen gaat komen.
Dus neem je in je planning een X percentage onverwachts op. Dat percentage is gebaseerd op wat je ervaringen zijn uit het verleden (en dan natuurlijk daar altijd iets onder gaan zitten...).
Waarom kan dat in deze branche niet?
8 uren in een dag, 6 klusjes.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Nou zit ik zelf in de ICT, consultancy, maar ik weet ook wel wat van software maken.
Daar weet je van te voren ook niet wat voor problemen je allemaal van te voren tegen gaat komen.
Dus neem je in je planning een X percentage onverwachts op. Dat percentage is gebaseerd op wat je ervaringen zijn uit het verleden (en dan natuurlijk daar altijd iets onder gaan zitten...).
Waarom kan dat in deze branche niet?
dat valt niet te meten want elke periode is anders, bijvoorbeeld vorige winter was het een stuk rustiger met storingen dan deze winter. en ook hebben we met mensen te maken die we in de zomer hebben bezocht en het advies hebben gegeven om de ketel te vervangen, maar die mensen wilde het zolang mogelijk uitstellen tot dat de ketel helemaal niks meer doet. en nu het koud is en de ketel kapot is willen ze per direct dat hy word vervangen omdat ze voor een contract betaald hebben, wat moet je dan tegen die mensen zeggen.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:44 schreef capricia het volgende:
[..]
Als dit dagelijks voorkomt, dan moet je daarvoor gewoon ruimte opnemen in de planning. Dus 's ochtends tot 10 uur inplannen voor onverwachts of zo en geen klantenafspraken...en dan weten ze echt wel dat het in de winter drukker gaat zijn dan in de zomer, dus dat is ook allemaal te verwerken in zo'n planning.
Zeker op jaarbasis (winter / zomer/ seizoen etc) valt zoiets heel goed te meten en dus te verwerken in de planning.
Als mijn klus bij een klant erg uitloopt, of de afspraak bij bijv. een huisarts loopt erg uit, dan wordt er doodleuk gezegd: Maak maar een nieuwe afspraak.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:54 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
8 uren in een dag, 6 klusjes.
Ene dag: om 4 uur klaar met alle klusjes.
Andere dag: 2 klussen lopen uit, om 8 uur klaar.
Je kan het gewoon niet voorspellen...
Monteurs leven daar gewoon mee... Waarom klanten niet?
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 23 december 2009 22:55 schreef kopkaasplankje het volgende:
Wat is dit voor belachelijk trolltopic geworden?
maar dat gebeurd al want alle monteurs zijn enkel bezig met storingen, en de montage is enkel bezig met ketels te vervangen die niet te maken zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja, dus als ze bij de planning het weerbericht in de gaten houden en het gaat volgende week vriezen, dan weet je dus dat je minder regulier werk die week kunt verzetten...of niet soms?
is toch lastig als het vriest en je hebt de halve ketel uit elkaar liggen. Ja sorry het duurt eigenlijk nog een half uurtje voordat het gerepareerd is maar ik moet over 10 min bij mijn volgende afspraak zijn. Dus excuseert u mij, ik heb nog een gaatje over 3 dagen, dan kom ik het afwerken.quote:Op woensdag 23 december 2009 22:57 schreef capricia het volgende:
[..]
Als mijn klus bij een klant erg uitloopt, of de afspraak bij bijv. een huisarts loopt erg uit, dan wordt er doodleuk gezegd: Maak maar een nieuwe afspraak.
In het geval van de huisarts wordt er door de telefoniste van de voren gezegd: Oh wellicht is het handig dat u een dubbele afspraak maakt.
En dat wordt vaak al bepaald bij de intake van de klus/ afspraak. Dus er moeten wel deskundige mensen aan de telefoon zitten.
AL met al lees ik gewoon continu dat jullie gewoon te weinig mensen hebben. Klopt dat?quote:Op woensdag 23 december 2009 23:00 schreef badboynova het volgende:
[..]
maar dat gebeurd al want alle monteurs zijn enkel bezig met storingen, en de montage is enkel bezig met ketels te vervangen die niet te maken zijn.
'Een monteur is geen telefoniste' etc.quote:
Sorry, maar die inschatting kun je in veel gevallen al maken voordat je onder de motorkap de halve moter er uit haalt ... en het gaat hier niet om een half uurtje maar omdat een bedrijf zegt dat de monteur "wel ergens tussen 9 en 5 langs komt".quote:Op woensdag 23 december 2009 23:00 schreef densmee het volgende:
[..]
is toch lastig als het vriest en je hebt de halve ketel uit elkaar liggen. Ja sorry het duurt eigenlijk nog een half uurtje voordat het gerepareerd is maar ik moet over 10 min bij mijn volgende afspraak zijn. Dus excuseert u mij, ik heb nog een gaatje over 3 dagen, dan kom ik het afwerken.
Ja, ze zijn erg op zichzelf gericht en wat minder op de klant. Ik herken dat wel vanuit technische beroepen. De software fabriek van het bedrijf waarbij ik werk, redeneert soms ook wel zo...quote:Op woensdag 23 december 2009 23:01 schreef kopkaasplankje het volgende:
[..]
'Een monteur is geen telefoniste' etc.
Het lijkt wel alsof sommige mensen hier in dit topic heel erg hun best doen om allerlei stereotypen te bevestigen over niet-klantgerichtheid enzo. Die ironie acht ik onwaarschjnlijker dan een trollpoging.
ja ik geef je ook wel gelijk maar op 8 of 2 uur plannen is ook wel iets anders.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Sorry, maar die inschatting kun je in veel gevallen al maken voordat je onder de motorkap de halve moter er uit haalt ... en het gaat hier niet om een half uurtje maar omdat een bedrijf zegt dat de monteur "wel ergens tussen 9 en 5 langs komt".
Das dus onzin, want de monteur schijnt heel goed te weten welke klussen hij 's ochtends of 's middags heeft staan.
nou nee, mensen bellen nu veel sneller om de kleinste dingen en maken al gauw van een mug een olifant dus een monteur moet er langs gaan.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:01 schreef capricia het volgende:
[..]
AL met al lees ik gewoon continu dat jullie gewoon te weinig mensen hebben. Klopt dat?
dat weten we niet allemaal, de eerste klanten zijn de vorige dag afgesproken omdat die niet gelijk geholpen konden worden. daar naast komen er ook altijd storingen uit de storingsdienst en dan komen nog de storingen die op de dag zelf binnen komen. dus wat je zegt klopt niet helemaal dat we in de ochtend precies kunnen weten hoe lang we ergens bezig zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Sorry, maar die inschatting kun je in veel gevallen al maken voordat je onder de motorkap de halve moter er uit haalt ... en het gaat hier niet om een half uurtje maar omdat een bedrijf zegt dat de monteur "wel ergens tussen 9 en 5 langs komt".
Das dus onzin, want de monteur schijnt heel goed te weten welke klussen hij 's ochtends of 's middags heeft staan.
Dat klinkt als dat jullie wellicht omzet mislopen. Mensen bellen meer, er moeten meer monteurs langs. Geweldig toch!! Zeker in deze tijd.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:07 schreef badboynova het volgende:
[..]
nou nee, mensen bellen nu veel sneller om de kleinste dingen en maken al gauw van een mug een olifant dus een monteur moet er langs gaan.
op het moment rijden er 65 monteurs overdag rond, en ze krijgen tussen de 10 á 18 storingen.
en dan nog steeds blijven mensen bellen met storingen. de monteurs maken al hun storingen af
al komen ze laat thuis, en de volgende dag om 7:45 begint het weer van vooraf aan omdat mensen
gewoon eisen geholpen te worden.
En dan vragen ze zich af waarom techneuten hun eigen producten niet kunnen verkopen, terwijl ze er meer verstand van hebben dan een verkoper.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja, ze zijn erg op zichzelf gericht en wat minder op de klant. Ik herken dat wel vanuit technische beroepen. De software fabriek van het bedrijf waarbij ik werk, redeneert soms ook wel zo...
Maar die hebben dan ook geen, of minimaal, klantencontact.
ik denk dat er bij jullie bedrijf het een beetje schort aan communicatie tussen planning en monteurs.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:13 schreef badboynova het volgende:
[..]
dat weten we niet allemaal, de eerste klanten zijn de vorige dag afgesproken omdat die niet gelijk geholpen konden worden. daar naast komen er ook altijd storingen uit de storingsdienst en dan komen nog de storingen die op de dag zelf binnen komen. dus wat je zegt klopt niet helemaal dat we in de ochtend precies kunnen weten hoe lang we ergens bezig zijn.
Ja. Het is wat dat betreft wel jammer dat de monteurs daar bij klanten door die klant op afgerekend worden. Maar zij zijn vaak het enige gezicht van hun bedrijf.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:17 schreef densmee het volgende:
[..]
ik denk dat er bij jullie bedrijf het een beetje schort aan communicatie tussen planning en monteurs.
Ik vermoed dat hij hetzelfde probleem heeft als wij...quote:Op woensdag 23 december 2009 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat klinkt als dat jullie wellicht omzet mislopen. Mensen bellen meer, er moeten meer monteurs langs. Geweldig toch!! Zeker in deze tijd.
Neem dus meer mensen aan!
Kijk, een keertje overwerken vind iedereen met een service-gericht beroep wel normaal. Maar iedere dag te laat thuiskomen, dat duidt gewoon op iets anders.
Sterker nog: Als ik 4 avonden in de week te laat thuis kom, wil ik vrijdag middag wel eens wat minder hard voor de zaak gaan...geven en nemen. En je geeft toch wel meer dan je neemt.
Dat is mijn branche en is dus ook bullshit. Tijd in de planning is 10 minuten voor het afleveren van een koelkast inclusief uitpakken, gescheiden afvoeren van verpakkingsmateriaal en afvoeren van het oude apparaat.quote:Op woensdag 23 december 2009 20:58 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Er zit een hoop verschil tussen het bezorgen van een koelkast en het repareren van een CV ketel of computer.
Bij het leveren van die koelkast weet je vooraf hoeveel tijd je nodig hebt...
daar lig het volgende probleem, er is bijna geen goeie instroom de jeugd kiest liever voor een baan op kantoor ipv een baan in de installatie techniek. in het afgelopen jaar hebben wij veel jonge jongens binnen gehad maar ze wisten totaal niks van techniek, en het ze leren was ook een ramp omdat ze een instelling van lik me vest je hadden en het enkel deden omdat ze moesten werken.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat klinkt als dat jullie wellicht omzet mislopen. Mensen bellen meer, er moeten meer monteurs langs. Geweldig toch!! Zeker in deze tijd.
Neem dus meer mensen aan!
Kijk, een keertje overwerken vind iedereen met een service-gericht beroep wel normaal. Maar iedere dag te laat thuiskomen, dat duidt gewoon op iets anders.
Sterker nog: Als ik 4 avonden in de week te laat thuis kom, wil ik vrijdag middag wel eens wat minder hard voor de zaak gaan...geven en nemen. En je geeft toch wel meer dan je neemt.
Ik heb in de hovenierswereld gezeten en daar was het altijd uren voor uren, dus in de winter rustig= minder uren maken, in de zomer druk= die uren inhalenquote:Op woensdag 23 december 2009 23:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij hetzelfde probleem heeft als wij...
In de winter is het ook gelijk 3x zo druk als de rest van het jaar... Daar kan je geen mensen op aannemen omdat ze ingewerkt moeten worden en tegen die tijd dat ze goed meedraaien ook weer weg kunnen omdat het dan rustiger is... Technisch personeel ligt niet voor het oprapen en al helemaal niet als het om goede mensen gaat... Dus automatisch is het dan 1 seizoen heel druk...
Vanuit de software wereld kan ik je zeggen dat die drukte er ook is voor een nieuwe release. Overwerk, stress, noem maar op. Maar dat weet je van te voren, toch??quote:Op woensdag 23 december 2009 23:23 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ik vermoed dat hij hetzelfde probleem heeft als wij...
In de winter is het ook gelijk 3x zo druk als de rest van het jaar... Daar kan je geen mensen op aannemen omdat ze ingewerkt moeten worden en tegen die tijd dat ze goed meedraaien ook weer weg kunnen omdat het dan rustiger is... Technisch personeel ligt niet voor het oprapen en al helemaal niet als het om goede mensen gaat... Dus automatisch is het dan 1 seizoen heel druk...
dat kan bij ons ook niet want in de zomer verwacht ook weer iedereen dat we goed onderhoud aan de ketels uit voeren, en dan heb je ook nog altijd storingen die op gelost moeten worden.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Vanuit de software wereld kan ik je zeggen dat die drukte er ook is voor een nieuwe release. Overwerk, stress, noem maar op. Maar dat weet je van te voren, toch??
Prima dat mensen dan overuren draaien. Mits je die uren ook weer ergens in de zomer bijv. terug kunt pakken. Al pak je maar 50% van die uren...het geeft wel een fijn gevoel.
En naar je klanten toe kun je zoiets ook wel uitleggen. Dat is wel wat anders dan het standaard antwoord "ergens tussen 9 en 5". Communicatie, communicatie.
Ïn de zomer kunnen we het prima aan maar het is niet zo dat het dan zo rustig is dat ik extra uren kan opnemen. Uren van de drukste periode worden dus gewoon uitbetaald.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Vanuit de software wereld kan ik je zeggen dat die drukte er ook is voor een nieuwe release. Overwerk, stress, noem maar op. Maar dat weet je van te voren, toch??
Prima dat mensen dan overuren draaien. Mits je die uren ook weer ergens in de zomer bijv. terug kunt pakken. Al pak je maar 50% van die uren...het geeft wel een fijn gevoel.
En naar je klanten toe kun je zoiets ook wel uitleggen. Dat is wel wat anders dan het standaard antwoord "ergens tussen 9 en 5". Communicatie, communicatie.
Komop zeg: das gewoon slavenarbeid, te weinig medewerkers!quote:Op woensdag 23 december 2009 23:34 schreef badboynova het volgende:
[..]
dat kan bij ons ook niet want in de zomer verwacht ook weer iedereen dat we goed onderhoud aan de ketels uit voeren, en dan heb je ook nog altijd storingen die op gelost moeten worden.
weet je hoeveel cv-ketels, moederhaarden en geisers er in nederland zijn, ze moeten allemaal gecontroleerd en gemaakt worden en dat zijn er heel veel.
En lekker afwentelen op de monteurs...zo komt het wel over, ja.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:38 schreef kopkaasplankje het volgende:
Als je het structureel te druk hebt moet je meer personeel aannemen of minder klanten. Anders krijg je slechte planning natuurlijk, het is gewoon pure hebzucht om daar niet op in te spelen als bedrijf.
Ach ja, je leert er mee omgaan.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
En lekker afwentelen op de monteurs...zo komt het wel over, ja.
Leuke branche om in te werken..
Desondanks is het ook zwak om dat dan op de klanten af te wentelen. Zulke dingen moet je gewoon niet pikken als buitendienstmedewerker, structureel te vol ingepland worden, en dat dan maar moeten verantwoorden aan je klanten.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
En lekker afwentelen op de monteurs...zo komt het wel over, ja.
Leuke branche om in te werken..
Nee, zo werkt dat dus niet. Toon eens wat ruggegraat zeg, je laat je toch niet op die manier misbruiken?quote:Op woensdag 23 december 2009 23:41 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ach ja, je leert er mee omgaan.
Nu de klanten nog.
Tuurlijk wel. Baangarantiequote:Op woensdag 23 december 2009 23:42 schreef kopkaasplankje het volgende:
[..]
Nee, zo werkt dat dus niet. Toon eens wat ruggegraat zeg, je laat je toch niet op die manier misbruiken?
hoe kan je de schuld daar leggen, terwijl sommige mensen om de kleinste dingen bellen en eisen dat er iemand komt.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Komop zeg: das gewoon slavenarbeid, te weinig medewerkers!
Ik zou daar op een gegeven moment niet eens meer mijn probleem van maken, maar het probleem van de organisatie.
Wat zwak. Dan moet je ook niet miepen als je volkomen terecht wordt afgezeken. Ik kijk daar echt op neer, zo'n houding. Zeker als je een vak geleerd hebt.quote:
Dus eigenlijk moet de klant zelf net zo veel verstand van zaken hebben als jij?quote:Op woensdag 23 december 2009 23:45 schreef badboynova het volgende:
[..]
hoe kan je de schuld daar leggen, terwijl sommige mensen om de kleinste dingen bellen en eisen dat er iemand komt.
en kom je daar aan en je vraag aan de mensen wat er aan de hand is, en ze zeggen dat de ketel lek is en de monteur gaat kijken. 2 tellen later komt hy weer terug met de mededeling dat de ketel goed is, en enkel een afvoer putje onder de ketel verstopt is wat niks met de ketel te maken heeft. hierop op geef de klant dood leuk antwoord, oh dat wist ik wel en heb je hem nu ontstopt.
Ah joh, loop je niet zo druk te maken.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:45 schreef kopkaasplankje het volgende:
[..]
Wat zwak. Dan moet je ook niet miepen als je volkomen terecht wordt afgezeken. Ik kijk daar echt op neer, zo'n houding. Zeker als je een vak geleerd hebt.
Neuh, klanten weten vaak dondersgoed hoe ze kunnen zorgen dat jij langskomt voor iets waar je normaal niet voor langskomt.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:46 schreef kopkaasplankje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet de klant zelf net zo veel verstand van zaken hebben als jij?
nee ze moeten eerst zelf na denken, als je weet dat je afvoertje verstop is dan bel je een loodgieter en niet een cv-monteur met de melding dat de ketel lek is.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:46 schreef kopkaasplankje het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet de klant zelf net zo veel verstand van zaken hebben als jij?
Ieder commercieel bedrijf droomt van dat soort klanten! Dat is alleen maar meer omzet. Zolang je de mensen er voor hebt. Geweldig toch?quote:Op woensdag 23 december 2009 23:45 schreef badboynova het volgende:
[..]
hoe kan je de schuld daar leggen, terwijl sommige mensen om de kleinste dingen bellen en eisen dat er iemand komt.
en kom je daar aan en je vraag aan de mensen wat er aan de hand is, en ze zeggen dat de ketel lek is en de monteur gaat kijken. 2 tellen later komt hy weer terug met de mededeling dat de ketel goed is, en enkel een afvoer putje onder de ketel verstopt is wat niks met de ketel te maken heeft. hierop op geef de klant dood leuk antwoord, oh dat wist ik wel en heb je hem nu ontstopt. en die andere klant met een echt probleem maar wachten.
Geweldig...quote:Op woensdag 23 december 2009 23:50 schreef capricia het volgende:
[..]
Ieder commercieel bedrijf droomt van dat soort klanten! Dat is alleen maar meer omzet. Zolang je de mensen er voor hebt. Geweldig toch?
Iedereen moet toch betalen voor onderhoud, ongeacht of het je eigen woning is, of een huurhuis, dus waar heb je het over?quote:Op woensdag 23 december 2009 23:50 schreef badboynova het volgende:
[..]
nee ze moeten eerst zelf na denken, als je weet dat je afvoertje verstop is dan bel je een loodgieter en niet een cv-monteur met de melding dat de ketel lek is.
Als je water-afvoer in huis verstop zit, bel je niet je CV monteur omdat toevalig het condens-water in dat putje loopt en zeg je niet "m'n CV ketel lekt".quote:Op woensdag 23 december 2009 23:52 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Iedereen moet toch betalen voor onderhoud, ongeacht of het je eigen woning is, of een huurhuis, dus waar heb je het over?
Jongen, wat kan jou dat nou schelen. Die persoon moet voorrijkosten betalen, wat dus makkelijk geld verdiend is voor jouw werkgever, en moet alsnog een loodgieter bellen. Jij rijdt weer naar de volgende klant en hebt alleen even hoeven kijken zonder daadwerkelijk iets te doen. Wat is het probleem?quote:Op woensdag 23 december 2009 23:50 schreef badboynova het volgende:
[..]
nee ze moeten eerst zelf na denken, als je weet dat je afvoertje verstop is dan bel je een loodgieter en niet een cv-monteur met de melding dat de ketel lek is.
Of er ook maar 1 iemand is die dat daadwerkelijk doet.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je water-afvoer in huis verstop zit, bel je niet je CV monteur omdat toevalig het condens-water in dat putje loopt en zeg je niet "m'n CV ketel lekt".
Nee, dan bel je een loodgieter en die laat je dat putje fixen.
Ofwel: als je op je oprit klem zit met je auto omdat je tegels verzakt zijn bel je niet de wegenwacht maar een straatbedrijf.
Ik vind het eigenlijk wel typerend dat je ervan uitgaat dat dit voor iedereen heel logisch is terwijl ik geen enkel idee heb waar het over gaat.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:55 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Als je water-afvoer in huis verstop zit, bel je niet je CV monteur omdat toevalig het condens-water in dat putje loopt en zeg je niet "m'n CV ketel lekt".
Nee, dan bel je een loodgieter en die laat je dat putje fixen.
Ofwel: als je op je oprit klem zit met je auto omdat je tegels verzakt zijn bel je niet de wegenwacht maar een straatbedrijf.
Je wordt genaaid... Trust mequote:Op woensdag 23 december 2009 23:57 schreef kopkaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel typerend dat je ervan uitgaat dat dit voor iedereen heel logisch is terwijl ik geen enkel idee heb waar het over gaat.
Maar goed, ik ben dan ook niet het type klant wat pretendeert dat hij er wel verstand van heeft, ik luister gewoon goed en geef eerlijk en volledig antwoord op vragen en hoop dat het zo snel mogelijk opgelost kan worden en dat ik niet genaaid wordt.![]()
wat ik eerder aangaf was dat we ook veel werk voor de woningbouw doen, hier door betalen de huurders niks aan ons. maar deze huurders doen wel alsof ze de ketel hebben betaald en betalen voor een contract en eisen dat we per direct komen. en juist deze mensen benadelen heel vaak andere mensen die wel een echt probleem hebben.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:55 schreef kopkaasplankje het volgende:
[..]
Jongen, wat kan jou dat nou schelen. Die persoon moet voorrijkosten betalen, wat dus makkelijk geld verdiend is voor jouw werkgever, en moet alsnog een loodgieter bellen. Jij rijdt weer naar de volgende klant en hebt alleen even hoeven kijken zonder daadwerkelijk iets te doen. Wat is het probleem?
Doe je ook prive werk in je vrije tijd?quote:Op donderdag 24 december 2009 00:09 schreef badboynova het volgende:
[..]
wat ik eerder aangaf was dat we ook veel werk voor de woningbouw doen, hier door betalen de huurders niks aan ons. maar deze huurders doen wel alsof ze de ketel hebben betaald en betalen voor een contract en eisen dat we per direct komen. en juist deze mensen benadelen heel vaak andere mensen die wel een echt probleem hebben.
als iedereen zo eerlijk was dan zou al een groot probleem opgelost zijn, hier door kunnen we ook sneller mensen helpen. als mensen gewoon eerlijk zijn tegen ons dan kunnen we ze aan de telefoon heel vaak al helpen waar door we dan niemand langs hoeven te sturen waar door er betere afspraken gemaakt kunnen worden met andere mensen.quote:Op woensdag 23 december 2009 23:57 schreef kopkaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind het eigenlijk wel typerend dat je ervan uitgaat dat dit voor iedereen heel logisch is terwijl ik geen enkel idee heb waar het over gaat.
Maar goed, ik ben dan ook niet het type klant wat pretendeert dat hij er wel verstand van heeft, ik luister gewoon goed en geef eerlijk en volledig antwoord op vragen en hoop dat het zo snel mogelijk opgelost kan worden en dat ik niet genaaid wordt.![]()
lolquote:Op donderdag 24 december 2009 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Doe je ook prive werk in je vrije tijd?![]()
Omstreken Utrecht bijvoorbeeld.
LOLquote:Op donderdag 24 december 2009 00:15 schreef badboynova het volgende:
[..]
lolje wil testen als ik echt zo klant vriendelijk ben zo als ik eerder zelf aan gaf.
utrecht is ongeveer 30 á 45 min hier vandaan als het verkeer mee zit.
maak maar alvast een beoordelings rapport met de punten, waarmee je me klant vriendelijkheid kan testen.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:19 schreef capricia het volgende:
[..]
LOL
Wij hebben hier iets wat 'warmte' heet. Geen CV dus.
Maar ik zou je klantvriendelijkheid graag willen uittesten...
Tja, en dat zonder CV...quote:Op donderdag 24 december 2009 00:25 schreef badboynova het volgende:
[..]
maak maar alvast een beoordelings rapport met de punten, waarmee je me klant vriendelijkheid kan testen.
zonder CV word het lastig een tijd in te schatten, maar het komt vaker voor dat een klus nogal uit kan lopen.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Tja, en dat zonder CV...![]()
Hoelang duurt je gemiddelde klus eigenlijk?
quote:Op donderdag 24 december 2009 00:37 schreef badboynova het volgende:
[..]
zonder CV word het lastig een tijd in te schatten, maar het komt vaker voor dat een klus nogal uit kan lopen.
Op jouw schieten? tja...als jij ergen tussen 9 en 5 langs gaat komen...quote:Op donderdag 24 december 2009 00:55 schreef badboynova het volgende:
je bent toch niet zo een klant die gelijk gaat schieten (fobo) als ik zeg dat ze warmte heeft en geen CV.
welk merk en type ketel heb je, en wat waren de problemen.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:05 schreef SolidasRock het volgende:
Ik herken het met de cv-bedrijf van mijn huurhuis. Ze komen altijd tussen 8 en 12 of 12 en 5 en echt, als uitzendkracht heb je de vrije uren niet voor het oprapen. Urenlange discussies met de telefoniste die zegt dat het echt niet anders kan.
Ze zijn 2 jaar geleden zeer regelmatig geweest omdat ze een storing niet konden oplossen. Mijn klant destijds was er zo boos over dat ik niet meer terug hoefde te komen. De fabrikant van de cv-ketel is uiteindelijk langsgeweest en die stipte het probleem in 1 keer correct aan wat niet voor waar werd aangenomen door de cv-bedrijf. Heb uiteindelijk datgeen gedaan wat de fabrikant zei en ja hoor, probleem is nooit meer teruggekomen.
Heb al aan woningbouw gevraagd of er een ander cv-bedrijf bij mij thuis kan komen maar dat gaat niet ivm hun onderlinge contracten.
quote:Op donderdag 24 december 2009 01:09 schreef badboynova het volgende:
[..]
welk merk en type ketel heb je, en wat waren de problemen.
zet de oplossing in een spoiler, want ik wil raden.
rubber tussen de slang en sifon zat verkeerd is me eerste gedachte, dit kom ik regelmatig tegen.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:17 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
![]()
Ok, komt ie: merk AWB, HR-ketel, bouwjaar 2005. Klacht: lekkage vanuit ergens onderin de cv-ketel. Onduidelijk is waar precies begint maar hij druppelt meestal van buitenkant geribbelde slang die van cv-sifon naar afvoerpijp loopt.
Ik geef nu geen spoiler, ik wacht je antwoord af en dan krijg je weer wat info
Sifon is eerst gedeeltelijk vernieuwd met nieuwe rubbertje en andere onderdelen en daarna is hij vervangen door een compleet nieuwe sifon en daarna door een sifon die niet uit elkaar kon (1 geheel dus) en daarna wederom nieuwe sifon en daarna nog 1 tot ik brulde dat het afgelopen moet zijn met het vervangen van de sifon (was al de zoveelste afspraak). Er is een slangenklem op de slang gezet net onder de sifon en het probleem kwam altijd na een tijdje terug. Toen gingen de monteurs verder zoeken. Ze dachten aan een [haar)scheur in de buitenkant waar de condens van de schoorsteen uitliep en vulden hem tot net boven de cvketel met water en zetten regelmatig warm waterkraan open (water en gas is gratis volgens hun of zo). Slang nagekeken en die was in orde. Hun uiteindelijke conclusie was dat mijn cv-ketel een fabrikagefout had en ergens een miniscule scheurtje had zitten dat eens in de zoveel tijd optrad.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:31 schreef badboynova het volgende:
[..]
rubber tussen de slang en sifon zat verkeerd is me eerste gedachte, dit kom ik regelmatig tegen.
tweede gedachte is een gaatje in de slang.
mijn eerste gedachte is dat de ketel in orde was, en het probleem toch bij de sifon lag en iets met hoe ze die hadden aangesloten richting de afvoer. dus ik denk dat het water uit het beluchtings gedeelte van de sifon kwam(omdat het niet normaal afgevoerd kon worden), en door die simpel dicht te maken(of een aanpassing zodat de afvoer van condens water optimaal is) was het probleem verholpen.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:42 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Sifon is eerst gedeeltelijk vernieuwd met nieuwe rubbertje en andere onderdelen en daarna is hij vervangen door een compleet nieuwe sifon en daarna door een sifon die niet uit elkaar kon (1 geheel dus) en daarna wederom nieuwe sifon en daarna nog 1 tot ik brulde dat het afgelopen moet zijn met het vervangen van de sifon (was al de zoveelste afspraak). Er is een slangenklem op de slang gezet net onder de sifon en het probleem kwam altijd na een tijdje terug. Toen gingen de monteurs verder zoeken. Ze dachten aan een [haar)scheur in de buitenkant waar de condens van de schoorsteen uitliep en vulden hem tot net boven de cvketel met water en zetten regelmatig warm waterkraan open (water en gas is gratis volgens hun of zo). Slang nagekeken en die was in orde. Hun uiteindelijke conclusie was dat mijn cv-ketel een fabrikagefout had en ergens een miniscule scheurtje had zitten dat eens in de zoveel tijd optrad.
De fabrikant werd ingeschakeld ivm garantieperiode, als het waar was van die scheur zou ik een compleet nieuwe cv-ketel krijgen.
Dit is de laatste stukje info dat je gaat krijgen. De volgende zal de oplossing in staan
Als je het niet weet, geeft niet want ik heb ook installatietechniek gestudeerd in de richting loodgieter/cvmonteur en ik heb het zelf ook niet kunnen verzinnen of oplossen. (diploma wel gehaald)
een geiser en een moederhaard kan je in 1:45 uur een onderhouds beurt geven, met mee gerekend evt onderdelen vervangen en soms sneller.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:42 schreef dr.dunno het volgende:
ik ook, maar je moet gewoon zeggen dat ze maar zorgen dat ze er om een vooraf bepaalde tijd zijn en ze anders een dichte deur vinden, gasservice heeft ook meerdere jaren geprobeerd mij een halve dag aan huis te houden (zelfs voor 2 verschillende afspraken, omdat het te lastig is om een monteur te sturen voor onderhoud van een moederhaard en zo'n keicomplexe 30jaar oude keukengeiser op dezelfde dag), een paar keer heb ik dat door de vingers gezien omdat ik toch maar college heb, maar tegenwoordig komen ze bij mij mooi tegenwoordig in één keer beide apparaten onderhouden en altijd met één uur speling ipv de standaard halve dag die ze aanhouden (en zelden waarmaken ook nog trouwens als het in de middag is).
gewoon kwestie van de duimschroeven aandraaien; als zij niet leveren/presteren, dan krijgen ze ook niet betaald voor hun huur- èn servicecontract.
ben zo klaar met dit soort klootzakken.
Je hebt het goed.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:56 schreef badboynova het volgende:
[..]
mijn eerste gedachte is dat de ketel in orde was, en het probleem toch bij de sifon lag en iets met hoe ze die hadden aangesloten richting de afvoer. dus ik denk dat het water uit het beluchtings gedeelte van de sifon kwam(omdat het niet normaal afgevoerd kon worden), en door die simpel dicht te maken(of een aanpassing zodat de afvoer van condens water optimaal is) was het probleem verholpen.
bij mij hebben ze zelden meer dan een uur nodig hoor (meestal door ouwehoeren dan ook nog), maar het gaat erom dat ze bij mij maar een uur speling mogen houden wat betreft het moment van arriveren, anders staan ze voor een dichte deur en dan maak ik dat ook nog eens hun probleem.quote:Op donderdag 24 december 2009 01:59 schreef badboynova het volgende:
[..]
een geiser en een moederhaard kan je in 1:45 uur een onderhouds beurt geven, met mee gerekend evt onderdelen vervangen en soms sneller.
Oh dus het kan wel!quote:Op donderdag 24 december 2009 00:58 schreef badboynova het volgende:
ok dan speel ik het op safe en kom na 5'en
bij ons hebben we ook klanten die zelf niet achterlijk zijn, technische diensten van ziekenhuizen enzo, die hebben zelf al een en ander nagekeken, blijkt er 1 ding te zijn waar ze zelf niks mee kunnen, dus bellen ze ons en dan krijgen ze planning aan de telefoon, zegt die klant: neem maar zo een ding mee, ja ja, er komt wel iemand langs zegt de planner dan...quote:Op donderdag 24 december 2009 07:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh dus het kan wel!
Jammer dat de monteurs hier niet nadenken over oplossingen in plaats van verklaringen te noemen waarom het altijd uitloopt.
Ik heb toch ook echt sterk het vermoeden dat het probleem bij de planning ligt plus dat als een klant belt met een klacht er misschien wat meer moet worden doorgevraagd, zodat vantevoren al wat beter duidelijk is wat er aan de hand is. En ook zeggen, als dit en dat niet is gebeurd van tevoren (ontluchten of in het geval van een ijskast, bijvoorbeeld de ijskast leeghalen), dan gaat de monteur meteen weer weg en dat ook doen!
Als ik op mijn werk bijvoorbeeld de helpdesk bel en ik zeg "mijn pc doet het niet", dan wordt er ook doorgevraagd wat er precies niet werkt.
En ook luisteren naar de klant en niet denken, weer zo'n zeikerd die weet wat er aan de hand is, hoe irritant het soms is om dat aan te horen, maar misschien heeft de klant het wel bij het rechte eind.
Dat heb ik ook een keer gehad, ik gaf aan "misschien is het dit wel" (was met een ijskast), monteur komt, ik vertel het nogmaals, wordt niet naar geluisterd. Monteur gaat weg, moet een andere monteur komen en het blijkt dat het inderdaad was wat ik al zei.
Nou moet ik zeggen dat, dat bedrijf heel coulant was, het tweede bezoek hoefde ik niet te betalen, omdat het hun eigen schuld was dat het de eerste keer niet was gerepareerd, maar ja, toch 2x vrij moeten nemen. Maar zij belden trouwens wel dat ze eraan kwamen, zodat ik gewoon kon gaan werken en het me maar 2x anderhalf uur of zo kostte.
Maar het gaat nu alleen over CV monteurs, zijn er hier nog andere monteurs en hoe gaat het daar met plannen? Een garage bijvoorbeeld, volgens mij is het met auto's ook vrij lastig om te kijken hoe lang een klus gaat duren.
Gisteren een mail gekregen van wehkamp voor afleveren nieuwe wasmachine: we komen tussen 14:00 en 18:30... 18:27 stonden ze aan de deurquote:Op woensdag 23 december 2009 13:23 schreef Repeat het volgende:
1 na vijven kan het altijd voor komen dat een monteur als nog langs kan komen ivm uit gelopen klussen ( je moet de zin die ik zei tegen capricia niet zo serieus nemen,want de toon van de posting was niet zo als je het nu op vat)quote:Op donderdag 24 december 2009 07:47 schreef Karina het volgende:
[..]
1 Oh dus het kan wel!
2 Jammer dat de monteurs hier niet nadenken over oplossingen in plaats van verklaringen te noemen waarom het altijd uitloopt.
3 Ik heb toch ook echt sterk het vermoeden dat het probleem bij de planning ligt plus dat als een klant belt met een klacht er misschien wat meer moet worden doorgevraagd, zodat vantevoren al wat beter duidelijk is wat er aan de hand is.
En ook zeggen, als dit en dat niet is gebeurd van tevoren (ontluchten of in het geval van een ijskast, bijvoorbeeld de ijskast leeghalen), dan gaat de monteur meteen weer weg en dat ook doen!
4 Maar zij belden trouwens wel dat ze eraan kwamen, zodat ik gewoon kon gaan werken en het me maar 2x anderhalf uur of zo kostte.
Maar het gaat nu alleen over CV monteurs, zijn er hier nog andere monteurs en hoe gaat het daar met plannen? Een garage bijvoorbeeld, volgens mij is het met auto's ook vrij lastig om te kijken hoe lang een klus gaat duren.
hard zijn we ook zeker als het druk is, dus weg gaan of niet wachten komt ook met regelmaat voor.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:10 schreef Karina het volgende:
Niet veel tijd nu (moet schoonmaken), dus even een snel antwoord: als het inderdaad heel duidelijk is dat de schuld bij de klant ligt (gelogen of feiten verzwegen) gewoon hard zijn, weggaan en zeggen, we komen wel langs als alles is opgeruimd/uitgeruimd. Zelfde geldt als de klant niet thuis is, niet wachten en gewoon weggaan en briefje in de bus gooien, sorry u was niet thuis, gaarne bellen voor een nieuwe afspraak.
Ik begrijp dat dit misschien moeilijk is (kwade klanten), maar zo lijden de andere klanten er in ieder geval minder onder en komt het schema minder in de knoei.
Maar je begrijpt in ieder geval de frustratie van het moeten wachten, dat dan weer wel.
Zal wel loslopen hoor, nu even lunchpauze en dan weer verder en daarna zelf een planning maken voor het kerstdiner (wanneer moet wat in de oven, etc.).quote:Op donderdag 24 december 2009 10:25 schreef badboynova het volgende:
[..]
p.s niet te hard boenen he, want je wilt toch niet moe zijn voor kerst
Woei! Ziggo spullen ook binnen.quote:Op donderdag 24 december 2009 08:32 schreef wdn het volgende:
[..]
Gisteren een mail gekregen van wehkamp voor afleveren nieuwe wasmachine: we komen tussen 14:00 en 18:30... 18:27 stonden ze aan de deur
Ziggo is nog veeeeeeeeel erger: ze brengen me een nieuw modem tussen 19.12 en 24.12. Maar ik ben bang dat ze vandaag ook niet komen
quote:Op woensdag 23 december 2009 23:24 schreef swollywood het volgende:
[..]
Dat is mijn branche en is dus ook bullshit. Tijd in de planning is 10 minuten voor het afleveren van een koelkast inclusief uitpakken, gescheiden afvoeren van verpakkingsmateriaal en afvoeren van het oude apparaat.
Kom je bij de klant, blijkt het een portiekflat zonder lift te zijn en uiteraard moet je 3 hoog zijn.
Eenmaal boven blijkt er nog een compleet schoenenrek in de gang te staan waardoor je met geen mogelijkheid met die koelkast door de gang heen kunt.
Blijkt ook nog eens de oude koelkast tot de nok vol te zitten, magnetron er bovenop, dus die moet er eerst af en de klant gaat op zijn gemakje die koelkast leeg halen.
Tevens moeten ook de koelkastmagneetjes er nog allemaal afgehaald worden want die mogen toch echt niet weg!
Dan eindelijk die oude koelkast de keuken uit en de nieuwe er in. Oude weer 3 verdiepingen naar beneden.
Nieuwe koelkast staat stabiel maar klant wil er perse een waterpas bovenop hebben en de klant kijkt hem nog even uitgebreid na of er niet toch ergens een krasje zit omdat ze moeten tekenen voor ontvangst in goede staat.
1 Dan nog afrekenen en dan komen ze met 10 briefjes van 50 aanzetten terwijl ze 468,95 moeten betalen en verwachten ze dat je gepast wisselgeld terug hebt tot op de stuiver.
Al met al ben je dan zo 40 minuten verder en loop je opeens een half uur achter op de planning.
Uiteraard zijn er ook zat klanten die wél de bezorgvoorwaarden lezen en het apparaat afgekoppeld en leeg klaar hebben staan met vrije doorgang en gepast geld klaar hebben liggen.
Maar als je een paar van zulke klanten hebt op een dag, krijg je wel bij de laatste klanten te horen: "Jullie zouden tussen 12 en 3 komen en het is nu 4 uur!"
2 Om nog maar niet te spreken van klanten die met een gamma-tasje aan komen met stuk koperbuis, kraan met ankerplaat, knelkoppelingen, sifon, pvc buis en potje pvclijm als je een vaatwasser komt leveren.
"Ja, maar jullie zouden hem ook aansluiten"Op een bestaande aansluiting ja!
Klopt en ik snap de problematiek maar het moet toch mogelijk zijn dat je als monteurs bedrijf 1 (of meerdere) dag(en) gewoon alleen s`avonds werkt en dus overdag vrij bent.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:50 schreef badboynova het volgende:
[..]
heerlijk om woorden te horen die waarheid zijn.
er zit niet echt een punt op de dag waar je kan zeggen als cv-monteur dat er meer vraag is, vanafquote:Op zondag 27 december 2009 17:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Klopt en ik snap de problematiek maar het moet toch mogelijk zijn dat je als monteurs bedrijf 1 (of meerdere) dag(en) gewoon alleen s`avonds werkt en dus overdag vrij bent.
De markt zit blijkbaar in de late middag en avonduren niet in de ochtend.
(hetzelfde voor postbodes en dergelijke)
Ik doel dan ook meer op een soort koopavond idee (eventueel tegen hoger tarief)quote:Op zondag 27 december 2009 17:50 schreef badboynova het volgende:
[..]
er zit niet echt een punt op de dag waar je kan zeggen als cv-monteur dat er meer vraag is, vanaf
's morgens ben je al bezig iedereen te helpen en zo gaat het heel de dag door.
Als klant zijnde zit je ook niet te wachten als de monteur alleen in de avond uren je ketel komt maken, want met sommige dingen ben je heel lang bezig terwijl de mensen ook naar bed willen op een bepaald moment. Sommige dingen kunnen ook alleen bij dag licht gedaan worden en niet in de donkere avonden (b.v leidingwerk dat onder de vloer vervangen moet worden, of ingefreest moet worden)
Overigens moet ik zeggen dat ups dat goed doet bellen vaak een half uur van te voren en kunt vaak tot op het kwartier een afspraak plannen.quote:Op woensdag 23 december 2009 21:59 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik hoop niet dat jij een eigen bedrijf hebt, want echt klantvriendelijk bent je niet, als je niet eens wil bellen als je wat later komt, omdat het dan 20 cent kost.
En daar ging het mij ook om: het is allemaal niet klantvriendelijk, even bellen als je eraan komt, iets minder bredere tijden afspreken, beetje rekening houden met je klant (dan komen ze ook terug!).
dat is ook niet haalbaar want in de avond zijn nog meer mensen thuis dan overdag.quote:Op zondag 27 december 2009 18:00 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik doel dan ook meer op een soort koopavond idee (eventueel tegen hoger tarief)
dan kunnen ze wachten, je boekt dus alleen mensen die van te voren gebeld hebbenquote:Op zondag 27 december 2009 18:17 schreef badboynova het volgende:
[..]
dat is ook niet haalbaar want in de avond zijn nog meer mensen thuis dan overdag.
als gevolg gaan mensen pas in de avond uren bellen waar door je nog meer achter
schema gaat lopen, dit omdat veel mensen over dag liever eerst hun dingen
(zonder werken mee gerekend) gaan doen dan een afspraak gaan maken en dan
overdag thuis te wachten.
iedereen wil geholpen worden, maar iedereen wil geholpen worden wanneer het hun pas uit komt
en dat kan gewoon niet altijd.
maar dan kan je geen contracten afsluiten waarin staat dat mensen binnen 24 uur geholpen worden,quote:Op zondag 27 december 2009 18:34 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dan kunnen ze wachten, je boekt dus alleen mensen die van te voren gebeld hebben
Bij ons kan dat ook wel met regelmaat, maar het komt te vaak voor dat mensen veel later bij hun huis zijn omdat ze onderweg nog snel langs de winkel zijn gegaan b.v. En op dagen als het echt druk is zit je niet te wachten op dit soort afspraken, dit omdat je een tijds druk heb omdat meer mensen je verwachten.quote:Op zondag 27 december 2009 19:47 schreef smesjz het volgende:
Ik woon gelukkig dicht genoeg bij mijn werk en het lukt altijd wel om iets te regelen dat ze 15 minuten van te voren bellen. En dat werkt altijd prima als het gaat om afleveren van meubels, wasmachine etc, opnemen van meterstanden. Afleveren van pakketjes laat ik gewoon op m'n werk doen, receptie neemt het wel in ontvangst.
Ik houd er die dag wel rekening mee, zoals het vermijden van afspraken buiten de deur etc. En die tijd die ik dan niet aan het werk ben haal ik gedurende die week wel weer in.
Wanneer je de hele ochtend/middag thuis bent moet wachten is dat ook zonde van je tijd, je kan dan maar moeilijk hond uitlaten, boodschappen doen etc etc omdat zo'n monteur ook niet voor niks wil wachten.
Dat snap ik ook niet: als ik een afspraak heb bij de huisarts en ik kom niet opdagen, krijg ik ook een rekening.quote:Op zondag 27 december 2009 21:01 schreef SolidasRock het volgende:
Waarom ga je niet gewoon weg en laat je de voorrijkosten declareren als ze zich niet aan de gemaakte afspraken hebben gehouden?
omdat veel in opdracht gedaan wordt voor de woningbouw bij ons (veel van de huurders denken dan dat zij de ketel hebben gekocht en het service abbo, dus ze bellen sneller om elk wisse wasje omdat het hun niks extra's kost), en deze mensen zijn toch met grote regelmaat de veroorzakers dat andere veel langer moeten wachten .quote:Op zondag 27 december 2009 21:01 schreef SolidasRock het volgende:
Waarom ga je niet gewoon weg en laat je de voorrijkosten declareren als ze zich niet aan de gemaakte afspraken hebben gehouden?
niet iedereen heeft een koop huis, maar veel mensen huren en verwachten het zelfde als een persoon die alles heeft gehuurd.quote:Op zondag 27 december 2009 21:02 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat snap ik ook niet: als ik een afspraak heb bij de huisarts en ik kom niet opdagen, krijg ik ook een rekening.
Dat is eigenlijk nog erger dan een "we komen vandaag ergens", bedrijven die hun eigen afspraken niet nakomen. Een monteur die voor 17:00 zou komen bv. zodat jij een dag vrij neemt en meneer 's avonds eens komt aankakkenquote:Op woensdag 23 december 2009 13:50 schreef DragonFire het volgende:
[..]
Herkenbaar, laatst nog met de post. Pakje zou worden bezorgd tussen 13:00 en 17:00.
om 20:00 s'avonds ga ik douchen en precies dan staan ze voor mijn deur, en dan doodleuk het pakje terug sturen naar de afzender want ik was niet thuis. Dit terwijl ik een briefje op mijn deur heb hangen dat wanneer ik niet thuis ben ik een postpakje wel zelf kom ophalen.
Zucht.
Ik heb ook een huurhuis hoor en men mag mij best een rekening sturen als ik niet thuis ben terwijl er is afgesproken dat er iemand komt (hoe irritant ik het ook vind om een halve dag te wachten).quote:Op zondag 27 december 2009 21:21 schreef badboynova het volgende:
[..]
niet iedereen heeft een koop huis, maar veel mensen huren en verwachten het zelfde als een persoon die alles heeft gehuurd.
Als je als bedrijf niet aan de vraag kunt voldoen moet je als bedrijf meer monteurs in dienst nemen.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:53 schreef badboynova het volgende:
wij monteurs kunnen ons zelf nog steeds niet klonen om overal tegelijk te zijn.
al die honderden mensen die op een dag bellen met een probleem.
Gelukkig beschikken wij installatiebedrijven over een blik monteurs, die wij kunnen loslaten mocht het nodig zijn.quote:Op zondag 27 december 2009 22:37 schreef gebrokenglas het volgende:
[..]
Als je als bedrijf niet aan de vraag kunt voldoen moet je als bedrijf meer monteurs in dienst nemen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |