Dat hadden wij vorige week met de cv ketel. Komt ie savonds laat aankakkenquote:Op woensdag 23 december 2009 13:23 schreef Repeat het volgende:
Ik heb nog wel erger gehoord. Dan zeggen ze rustig dat ze tussen 8.00 en 17.00 langskomen. Dan zit je dus de hele dag thuis te wachten en komen ze uiteindelijk om 17.15. Echt belachelijk
Neuh...quote:Op woensdag 23 december 2009 13:27 schreef waterkip het volgende:
ik moest een afspraak maken met de Woningbouwvereniging
Probleem ligt dus niet bijde monteur ,maar bij de woningbouwvereniging.
Wanneer je een loodgieter belt maakt hij het dus echt niet af op een halve dag qua afspraak.
Denk meer dat de woningbouw voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten ,dus als de loodgieter een
betere (particuliere ) klus heeft schuift de woningbouwmeuk gewoon op.
Ja hoor, en als de monteurs thuis een monteur nodig hebben dan?quote:Op woensdag 23 december 2009 13:22 schreef zovty het volgende:
Alle mensen met een baan zouden een ontheffing moeten krijgen om tijdens kantooruren aan dit soort bullshit mee te moeten doen. Ze komen 's avonds maar, of in het weekend.
Erger nog: dat ze om 16:00 nog niet zijn geweest en je dan belt waar ze blijven: "sorry meneer, het lukt niet meer vandaag. Er kwam een spoedgeval tussendoor. Zullen we meteen een nieuwe afspraak maken?"quote:Op woensdag 23 december 2009 13:23 schreef Repeat het volgende:
Ik heb nog wel erger gehoord. Dan zeggen ze rustig dat ze tussen 8.00 en 17.00 langskomen. Dan zit je dus de hele dag thuis te wachten en komen ze uiteindelijk om 17.15. Echt belachelijk
Herkenbaar, laatst nog met de post. Pakje zou worden bezorgd tussen 13:00 en 17:00.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:23 schreef Repeat het volgende:
Als ik met een klant een afspraak maak, dan bespreek ik daar een bepaalde tijd bij. En niet ergens tussen 9.00 en 17.00 uur. Wat is dat voor achtelijk gedoe?quote:Op woensdag 23 december 2009 13:53 schreef badboynova het volgende:
dat krijg je door al die zeik mensen die verwachten dat je per direct komt als er iets is, maarja wij monteurs kunnen ons zelf nog steeds niet klonen om overal tegelijk te zijn. we doen ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen, maar door bepaalde factoren kan het voor komen dat we ergens langer bezig zijn omdat de zeikerds nooit tevreden zijn en of dat een reperatie veel langer duurt dan gewoonlijk.
dus jank niet zo dat je vrij moet nemen, terwijl wij keihard werken om iedereen te helpen al die honderden mensen die op een dag bellen met een probleem.
jij niet snap willen,quote:Op woensdag 23 december 2009 13:54 schreef capricia het volgende:
[..]
Als ik met een klant een afspraak maak, dan bespreek ik daar een bepaalde tijd bij. En niet ergens tussen 9.00 en 17.00 uur. Wat is dat voor achtelijk gedoe?
Wellicht dat ze eens wat beter moeten leren plannen.
vertel nou eens iets leuks. (serieus)quote:Op woensdag 23 december 2009 13:53 schreef badboynova het volgende:
dat krijg je door al die zeik mensen die verwachten dat je per direct komt als er iets is, maarja wij monteurs kunnen ons zelf nog steeds niet klonen om overal tegelijk te zijn. we doen ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen, maar door bepaalde factoren kan het voor komen dat we ergens langer bezig zijn omdat de zeikerds nooit tevreden zijn en of dat een reperatie veel langer duurt dan gewoonlijk. daarom word er in tijd blokken gewerkt.
dus jank niet zo dat je vrij moet nemen, terwijl wij keihard werken om iedereen te helpen al die honderden mensen die op een dag bellen met een probleem.
BEN GEEN LOODGIETERquote:Op woensdag 23 december 2009 14:34 schreef waterkip het volgende:
[..]
vertel nou eens iets leuks. (serieus)
Lijkt me gewoon een verschrikkelijk beroep,alleen maar ellende en vieze gootsteenkastjes
Ali moet helemaal niks, voor jou 1000 andere LTSers met een waterpomptangquote:Op woensdag 23 december 2009 14:12 schreef badboynova het volgende:
(ali moet blij zijn dat er iemand komt OM HEM TE HELPEN).
Samenvatting: Niet kunnen plannen.quote:
Een speling van 2 uur meot kunnen, maar gewoon zeggen we komen tussen 9 en 6 is gewoon asociaal. Ze weten heus wel waar ze eerst langs gaan maar vertellen jou dat niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:12 schreef badboynova het volgende:
[..]
jij niet snap willen,
voorbeeld
ali belt om 8 uur om een storing aan de ketel door te geven, en er staan al afspraken.
ali word boos en eist dat we toch komen, wij kunnen dan weer gaan schuiven met
andere afspraken.
ali krijgt te horen dat er iemand kan komen tussen 12 en 5 uur.
ali weer boos omdat hij zo lang moet wachten op een monteur
(ali moet blij zijn dat er iemand komt OM HEM TE HELPEN).
monteur loopt uit omdat bij 1 van ze afspraken de reparatie langer duurt,
en de mensen van hem verwachten dat hy de cv-ketel maakt.
ali belt om 16:59 en word weer boos omdat er nog steeds geen monteur is,
ali gaat lieve telefoon dame voor alles en nog wat uit schelden.
19:00 de monteur komt aan bij ali die geen begrip kan tonen dat alles
is uit gelopen bij de monteur, en monteur is om 19:05 weer buiten omdat ali
te beroerd was om de ketel bij te vullen.
het belangrijkste wat ali vergeet is, dat hy blij moet zijn dat iemand hem komt helpen
omdat hy hulp heeft gevraagd. hier door kon de monteur voor de zoveelste keer weer
over werken.
samen gevat, monteurs kan je bijna nooit goed in plannen omdat niet alles op rolletjes
loopt zo als je zou willen. dus een vergelijking maken met een kantoor pik die afspraken
maakt met een andere kantoor pik is toch wel heel anders.
Nou een leuk verhaal voor rond de CV ketelquote:Op woensdag 23 december 2009 14:38 schreef badboynova het volgende:
[..]
BEN GEEN LOODGIETER
ben een cv monteur, ben enkel bezig met cv ketels
Kan niet en ik denk dat de meeste mensen dat ook niet kunnen. We hebben niet allemaal VPN en/of een kantoorbaan.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:39 schreef HugoBaas het volgende:
Gewoon thuiswerken die dag. Opgelost.
Ik denk dat jij pech hebt want ik acht de kans groter dat jij iets van de verzekering wil ipv de verzekering iets van jou.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:01 schreef Toempf het volgende:
Ik heb voor de 29e een afspraak met de verzekering van mijn auto, die vent belt op de dag zelf hoe laat hij langs komtNo fucking way dat ik een hele dag thuis ga zitten wachten, hij kan tot 12 uur komen, daarna heeft ie pech
Dat kan ik je bijna garanderen, aangezien er genoeg mensen zijn die er gebruik van zullen maken.quote:Op woensdag 23 december 2009 15:52 schreef ShadyLane het volgende:
Zou je niet goud geld kunnen verdienen als je je als monteursbedrijf op de avond- en weekendmarkt richt?
bel jij ff niemand op als er iets in je huis kapot is, want zoals je over komt bij mij kan je alles zelf maken.quote:Op woensdag 23 december 2009 14:43 schreef zovty het volgende:
[..]
Ali moet helemaal niks, voor jou 1000 andere LTSers met een waterpomptang.
Kijk dat is al stukken beter.quote:Op woensdag 23 december 2009 17:39 schreef Crank het volgende:
Bij KPN is het gewoon tussen 8/10 10/12 12/14 14/16 16/18 18/20 dat zijn opzicht beste tijden.
Alleen is dit enkel voor storingen.
Dan nog kan het wel is zijn dat we uitlopen maar dat melden we meestal tijdig.
Wat een onzin.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Onterechte klacht.
Ik heb zelf wel eens een zomervakantie meegelopen met een installatiebedrijf en wat je dan toch tegenkomt.
Veelal mensen die amper Nederlands spreken of gewoon achterlijk zijn. De overgrote meerderheid heeft veel grotere problemen dan gemeld wat zorgt voor een uitloop van uren. Met dit soort werk is er van te voren vaak geen inschatting te maken qua tijd omdat je niet werkt met mensen die het probleem uit kunnen leggen of begrijpen.
Dat jij (en anderen) dat niet inzien is eigenlijk het probleem waar het om draait.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Een huisarts en ziekenhuis kunnen ook dit ook gewoon, dus ik zie niet in waarom een installatiebedrijf het niet zou kunnen.
Als je vervolgens begint over een hoger avondtarief dan kan het ineens toch overdagquote:Op woensdag 23 december 2009 18:22 schreef cvboer het volgende:
Ik heb zelf een installatiebedrijf, tegen deze problematiek loop ik ook aan. Als klanten bellen voor een storing willen dat je er binnen 10 minuten bent, als ze een ander probleem hebben waarvoor je een afspraak moet maken dan passen ze zich niet aan, dom volk.
Klanten die bellen voor een storing worden met voorrang geholpen, mits ze een abonnement bij mij hebben.
De rest kan een afspraak maken, ik plan wel in blokken van 2 uur. dus van 7:30 tot 9:30 enz enz.
Elke keer dat gelul dat ze geen vrij kunnen nemen en dat de monteur ook wel om 17:00 of s'avonds kan komen.
S'avonds doe ik afspraken met klanten om werk op te nemen.
Iedereen kan vrij regelen of iets met een sleutel regelen, ik moet ook wel eens tijd overdag opofferen omdat ik werkvolk over de vloer krijg, en ja, ik ga niet eisen dat ze s'avonds komen.
Klopt precies en verder wat jij ook zegt, het werk is soms moeilijk in te plannen, cvketels op de meest onmogelijke plekken, weggewerkte lasdozen waar je bijmoetquote:Op woensdag 23 december 2009 18:24 schreef MaGNeT het volgende:
[quote]Op woensdag 23 december 2009 18:22 schreef cvboer het volgende:
Ik heb zelf een installatiebedrijf, tegen deze problematiek loop ik ook aan. Als klanten bellen voor een storing willen dat je er binnen 10 minuten bent, als ze een ander probleem hebben waarvoor je een afspraak moet maken dan passen ze zich niet aan, dom volk.
Klanten die bellen voor een storing worden met voorrang geholpen, mits ze een abonnement bij mij hebben.
De rest kan een afspraak maken, ik plan wel in blokken van 2 uur. dus van 7:30 tot 9:30 enz enz.
Elke keer dat gelul dat ze geen vrij kunnen nemen en dat de monteur ook wel om 17:00 of s'avonds kan komen.
S'avonds doe ik afspraken met klanten om werk op te nemen.
Iedereen kan vrij regelen of iets met een sleutel regelen, ik moet ook wel eens tijd overdag opofferen omdat ik werkvolk over de vloer krijg, en ja, ik ga niet eisen dat ze s'avonds komen.
[/quote
Als je vervolgens begint over een hoger avondtarief dan kan het ineens toch overdag
Waarom dat zo is merk je pas als je een tijdje mee hebt gelopen.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:47 schreef BBQ-kip het volgende:
Net of je god op je blote knietjes mag danken dat je honderden euro's aan een monteur mag betalen zodat hij bij je langs komt.
Flikker toch op zeg, bestaat er nog zoiets als een stukje klant is koning???
De klantvriendelijkheid is over het algemeen ver te zoeken bij monteurs, leveranciers en andere mensen die bij je thuis moeten komen om iets te brengen of te fixen.
heerlijk om woorden te horen die waarheid zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:28 schreef cvboer het volgende:
[..]
Klopt precies en verder wat jij ook zegt, het werk is soms moeilijk in te plannen, cvketels op de meest onmogelijke plekken, weggewerkte lasdozen waar je bijmoet
Tevens, als ik een probleem met mijn computers/netwerk heb zal ik ook overdag tijd moeten maken, immers ik heb een probleem, niet de monteur.
Dat ligt meestal aan het gedrag van de klant.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:47 schreef BBQ-kip het volgende:
Net of je god op je blote knietjes mag danken dat je honderden euro's aan een monteur mag betalen zodat hij bij je langs komt.
De klantvriendelijkheid is over het algemeen ver te zoeken bij monteurs, leveranciers en andere mensen die bij je thuis moeten komen om iets te brengen of te fixen.
en wat doe jij als je verwarming het niet doet, of er geen warm water uit de kraan komt.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:47 schreef BBQ-kip het volgende:
Nu vermoed ik toch een lichte beroepsfrustratiequote:Op woensdag 23 december 2009 19:02 schreef badboynova het volgende:
[..]
en wat doe jij als je verwarming het niet doet, of er geen warm water uit de kraan komt.
je gaat bellen want het moet gemaakt worden, en zo zijn er meer mensen op een dag
die verwachten dat het ook gemaakt word omdat ze niet zonder willen zitten.
en als klap op de vuur pijl heb je ook mensen die de hele week een probleem hebben,
maar pas op hun vrije dag iemand gaan bellen die eingelijk ook recht heeft op vrije tijd
na ze 40 uurige werk week die hy al met tig uur heeft overscherden op vrijdag.
MONTEURS KUNNEN NIET ALLEEN KOMEN ALS HET VOOR DE KLANT SCHIKT, WANT ER ZIJN NOG MEER KLANTEN DIE OP HULP WACHTEN EN HET WEL BEGRIJPEN DAT ZE NIET GELIJK AAN DE BEURT ZIJN OF GEDULD MOETEN HEBBEN.
Luister eens, ik werk in een ziekenhuis... ook veel onaardige mensen, tijdsdruk, complexere zaken die toch uitlopen.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Waarom dat zo is merk je pas als je een tijdje mee hebt gelopen.
De meeste mensen zijn erg onaardig, soms kom je wel eens een geschikte persoon tegen, en die worden dan ook vaak beter geholpen.
No need to shout babyquote:Op woensdag 23 december 2009 19:02 schreef badboynova het volgende:
[..]
en wat doe jij als je verwarming het niet doet, of er geen warm water uit de kraan komt.
je gaat bellen want het moet gemaakt worden, en zo zijn er meer mensen op een dag
en als klap op de vuur pijl heb je ook mensen die de hele week een probleem hebben,
maar pas op hun vrije dag iemand gaan bellen die eingelijk ook recht heeft op vrije tijd
MONTEURS KUNNEN NIET ALLEEN KOMEN ALS HET VOOR DE KLANT SCHIKT, WANT ER ZIJN NOG MEER KLANTEN DIE OP HULP WACHTEN EN HET WEL BEGRIJPEN DAT ZE NIET GELIJK AAN DE BEURT ZIJN OF GEDULD MOETEN HEBBEN.
met zo een houding zou ik als jouw geen monteur betalen, maar ga dan ook niet zeuren als er iets kapot is dat je niet kan maken.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:05 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Luister eens, ik werk in een ziekenhuis... ook veel onaardige mensen, tijdsdruk, complexere zaken die toch uitlopen.
Waarom loopt mijn planning dan vrijwel nooit uit, en doet hij dat wel, dan ben ik alleen zelf daar de dupe van???
Om nog maar te zwijgen over de verdiensten, monteurs verdienen soms veel meer dan ik, en dat die soms schofterige houding die ze kunnen aannemen. Zo zie je ook maar in dit topic.
De tering zeg, ik betaal wel hun boterham, vakanties etc.
nee hoor het is een mooi beroep dat elke dag anders is, je maakt soms de gekste/leukste/vervelende dingen mee.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:04 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nu vermoed ik toch een lichte beroepsfrustratie
Ok situatie:quote:Op woensdag 23 december 2009 19:09 schreef badboynova het volgende:
[..]
met zo een houding zou ik als jouw geen monteur betalen, maar ga dan ook niet zeuren als er iets kapot is dat je niet kan maken.
Uhm nee, er is dan geen andere collega, ik mag het gewoon zelf oplossen en dat hoort bij mijn werk, daar kies ik voor, dag in dag uit.quote:in het ziekenhuis kom je ook mensen tegen als patient die zo vervelend zijn dat je gewoon je gedult verliest, en meestal moet er maar een andere collega er maar heen of niet?
Nou, daar sluit ik me dus volledig bij aanquote:Op woensdag 23 december 2009 19:19 schreef Karina het volgende:
In de OP heb ik het niet eens over een reparatie die moet gebeuren, maar een inspectie van een woning, ze komen dus alleen maar even KIJKEN!
Het lijkt mij dat, dat toch in te plannen valt, je kunt een route uitstippelen en dan hoef je heus geen 4 uur speling te hebben. Plus dat de woningen die geinspecteerd worden allemaal in de zelfde buurt zijn, sorry hoor, maar dan deugt er echt iets niet in je planning.
Bij mijn huisarts lopen afspraken ook uit, maar die zegt ook niet tegen mij: ja je bent tussen 12 en 4 aan de beurt (of, wat ik ook 1 keer heb gehad, tussen 9 en 5).
En waarom kunnen winkels wel 's avonds open zijn? En reparatiebedrijven niet? Waarom komt TNT bij mij wel ALTIJD pas na 18:00 uur een pakje afleveren? Waarom kan dat dan wel?
Ik begrijp best dat klussen kunnen uitlopen, maar een uitloop van een paar uur of een halve dag? Dat kan er bij mij echt niet in.
Bestaan er überhaupt monteurs (zwartwerkers even buiten beschouwing gelaten) die 's avonds afspreken?
Ga het nu niet over "efficientie" hebben als je in de zorg werktquote:Op woensdag 23 december 2009 19:09 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
No need to shout baby
Ik heb inmiddels genoeg ervaring om te weten dat er flink wat inefficientie is bij dit soort bedrijven. Als ik ergens tien keer over moet bellen en ze drie keer verkeerd langs komen bijv. had het ze heel veel tijd gescheeld als ze gewoon het in 1 keer goed hadden gedaan.
Natuurlijk is het wel zo redelijk om niet te eisen dat ze binnen 10 minuten voor de deur staan, maar binnen alle redelijkheid en haalbaarheid mag een klant toch ook wel iets verwachten.
Ik heb soms het idee dat ik maar blij moet zijn dat ze mijn geld uberhaupt willen aannemen.
Overuren draaien, da's mijn probleem als klant zijnde niet, daarvoor moet je bij je baas zijn. Ik draai ook genoeg overuren, da's mijn probleem, niet die van mijn patienten natuurlijk.
Ik zeg natuurlijk ook nergens dat in de gezondheidszorg niet enorm veel winst geboekt kan worden op dit puntquote:Op woensdag 23 december 2009 19:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ga het nu niet over "efficientie" hebben als je in de zorg werkt
je vergeet "wacht lijsten in de zorg" te vermeldenquote:Op woensdag 23 december 2009 19:21 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Ga het nu niet over "efficientie" hebben als je in de zorg werkt
Je hebt er genoeg die storingsdiensten draaien. Dus alleen voor de noodgevallen bij klanten die een onderhoudscontract hebben.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:19 schreef Karina het volgende:
Bestaan er überhaupt monteurs (zwartwerkers even buiten beschouwing gelaten) die 's avonds afspreken?
Waar ik werk hebben we inderdaad ook wachtlijsten. Personeel wil graag, genoeg mogelijkheden etc. maar we mogen niet meer uren maken van de zorgverzekering, sterker nog, we hebben afgelopen jaren teveel gewerkt waardoor we nu moeten bezuinigenquote:Op woensdag 23 december 2009 19:23 schreef badboynova het volgende:
[..]
je vergeet "wacht lijsten in de zorg" te vermeldenwant daar kan je nog langer wachten dan op een monteur.
Naja, dat verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:27 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Waar ik werk hebben we inderdaad ook wachtlijsten. Personeel wil graag, genoeg mogelijkheden etc. maar we mogen niet meer uren maken van de zorgverzekering, sterker nog, we hebben afgelopen jaren teveel gewerkt waardoor we nu moeten bezuinigen![]()
Spoedgevallen kunnen echter altijd terecht in mijn tak van sport, no problem.
En denk maar niet dat ik zo schofterig kan doen tegen patienten hoor, dat wordt in de gaten gehouden met enquetes etc. want de kwaliteit en klantvriendelijkheid moeten hoog blijven worden gescoord. Sterker nog, als er patienten zijn die minder dan een 8 scoren op zaken in de patientenenquete (10-puntsschaal) worden we hierop aangesproken.
Ik denk dat weinig monteurs e.d. die 8 uberhaupt halen hoor
Als je er alles aan gedaan hebt om beter te plannen, efficienter te werken etc. ben je of een langzame zak, of je hebt gewoon veel teveel werk.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:28 schreef badboynova het volgende:
wij beginnen om 7:45 tot officieel 16:30, maar om 5 uur thuis zijn word het nooit eerder 8 uur 's avonds en dat zonder dienst te hebben.
Wat een mentaliteit.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:02 schreef badboynova het volgende:
dan bel je de verkeerde bedrijven keer op keer zelf op, want van mezelf weet ik dat ik erg klant vriendelijk ben ondank klanten echt honden kunnen zijn (op een bepaald punt kunnen ze het bij mij ook bekijken want ik ben niet meer en ook zeker niet minder mens dan hun) ze vragen mij hulp maar bedreigen me en schelden mij en de rest van me familie uit en de generatie na mij mag pijn lijden met alle enge ziektes. en het enige wat ik voor ze wil doen , is hun probleem verhelpen.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:27 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Waar ik werk hebben we inderdaad ook wachtlijsten. Personeel wil graag, genoeg mogelijkheden etc. maar we mogen niet meer uren maken van de zorgverzekering, sterker nog, we hebben afgelopen jaren teveel gewerkt waardoor we nu moeten bezuinigen![]()
Spoedgevallen kunnen echter altijd terecht in mijn tak van sport, no problem.
En denk maar niet dat ik zo schofterig kan doen tegen patienten hoor, dat wordt in de gaten gehouden met enquetes etc. want de kwaliteit en klantvriendelijkheid moeten hoog blijven worden gescoord. Sterker nog, als er patienten zijn die minder dan een 8 scoren op zaken in de patientenenquete (10-puntsschaal) worden we hierop aangesproken.
Ik denk dat weinig monteurs e.d. die 8 uberhaupt halen hoor
Diezelfde klanten heb ik ook als patient, maar toch moeten we daar heel anders tegen zijn dan hoe veel monteurs (etc. ik ga niet al die functies hier lopen benoemen) tegen mij als klant zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, dat verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.
Ik heb klanten waar ik al 12,5 jaar vaste prik heen mag als er een storing is, en dat gaat altijd prima.
Maar er zijn gewoon klanten die je, nog voor je iets hebt gedaan, al het bloed onder de nagels vandaan halen of gewoon liegen over een afgesproken tijd (we spreken nooit tijden af!).
Dan heb ik niet meer zo de behoefte om die 8 te scoren, doe ik m'n werk en sturen we een factuur.
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:30 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Naja, dat verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.
Ik heb klanten waar ik al 12,5 jaar vaste prik heen mag als er een storing is, en dat gaat altijd prima.
Maar er zijn gewoon klanten die je, nog voor je iets hebt gedaan, al het bloed onder de nagels vandaan halen of gewoon liegen over een afgesproken tijd (we spreken nooit tijden af!).
Dan heb ik niet meer zo de behoefte om die 8 te scoren, doe ik m'n werk en sturen we een factuur.
Maarja, hoe je het ook doet... Je zal dingen in een bepaalde volgorde moeten doen en er zal dus altijd een klant als eerste en een klant als laatste aan de beurt zijn.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:31 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Als je er alles aan gedaan hebt om beter te plannen, efficienter te werken etc. ben je of een langzame zak, of je hebt gewoon veel teveel werk.
Maar ga dat niet lopen botvieren op je klanten, maar ga tegen je baas zeiken of zoek een andere baan.
Dan geef je een belletje naar de klant lijkt me. Ik moet aankomen bij mijn klanten zeg, "ja ik kom wel ergens in de middag, kan wel file zijn enzo!".quote:Op woensdag 23 december 2009 19:32 schreef TheOneAndOnly het volgende:
planning te strak, kutklant ervoor, file op de weg etc etc...
Het zijn overigens ook altijd de particulieren die er het grootste probleem van maken.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:32 schreef TheOneAndOnly het volgende:
wat een kutklacht.....
ik zit zelf ook in de service en het mooie ervan is dat je nooit weet wat je tegenkomt, de monteurs kunnen er zelf in 99% van de gevallen niks aan doen als ze het niet kunnen halen...
planning te strak, kutklant ervoor, file op de weg etc etc...
kan je niet gewoon zorgen dat je moeder dan effe in je huis zit ofzo? of de buurman?
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan geef je een belletje naar de klant lijkt me. Ik moet aankomen bij mijn klanten zeg, "ja ik kom wel ergens in de middag, kan wel file zijn enzo!".
nou dacht het niet he, waar ik werk doen we veel werk voor de woning bouw ( dus de mensen die een huis huren die krijgen niet eens een rekening) en die betaald ook de rekening. maar de bewoners doen wel als of ze alles betalen.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:33 schreef nostra het volgende:
[..]
Wat een mentaliteit.Je vergeet volgens mij dat er een factuurtje op mijn mat valt voor jouw werk, oftewel dat ik bepaal wat je wel of niet doet en hoe laat; en niet meneer-de-monteur-die-Gods-werk-uit-denkt-te-oefenen.
Het is een terugkerend fenomeen en zeer veel mensen (klanten!) zijn het met mij eens dat dit een structureel probleem is.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:33 schreef badboynova het volgende:
[..]
dan bel je de verkeerde bedrijven keer op keer zelf op, want van mezelf weet ik dat ik erg klant vriendelijk ben ondank klanten echt honden kunnen zijn (op een bepaald punt kunnen ze het bij mij ook bekijken want ik ben niet meer en ook zeker niet minder mens dan hun) ze vragen mij hulp maar bedreigen me en schelden mij en de rest van me familie uit en de generatie na mij mag pijn lijden met alle enge ziektes. en het enige wat ik voor ze wil doen , is hun probleem verhelpen.
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:38 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Het zijn overigens ook altijd de particulieren die er het grootste probleem van maken.
Ik moet ook vaak naar bedrijven en daar is het meestal van "oh, er is wel iemand".
Als je als particulier niet thuis kunt zijn of er voor kan zorgen dat er iemand thuis is, maak er dan niet ons probleem van.
Als ik een kwartier vantevoren ongeveer weet hoe laat ik bij jou ben, kan ik je uiteraard bellen als je dat wenst.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:35 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan geef je een belletje naar de klant lijkt me. Ik moet aankomen bij mijn klanten zeg, "ja ik kom wel ergens in de middag, kan wel file zijn enzo!".
wat weet je dan????quote:Op woensdag 23 december 2009 19:40 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Het is een terugkerend fenomeen en zeer veel mensen (klanten!) zijn het met mij eens dat dit een structureel probleem is.
Niet voor niets doen zoveel K&W-ers het liefst zoveel mogelijk zelf.
De situaties die jij beschrijft lijken mij nogal extreem, echt niet dat 90% van je klanten zo is, zelfs niet als je in alleen maar Vogelaarwijken werkt.
En als je net zo klantvriendelijk bent als de toon waarin je hierin reageert als professional, weet ik genoeg
Ach, een klant kan zelf ook wat flexibeler worden.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:40 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Het is een terugkerend fenomeen en zeer veel mensen (klanten!) zijn het met mij eens dat dit een structureel probleem is.
Niet voor niets doen zoveel K&W-ers het liefst zoveel mogelijk zelf.
De situaties die jij beschrijft lijken mij nogal extreem, echt niet dat 90% van je klanten zo is, zelfs niet als je in alleen maar Vogelaarwijken werkt.
En als je net zo klantvriendelijk bent als de toon waarin je hierin reageert als professional, weet ik genoeg
Dan mankeer je echt wat. Een kwartier vantevoren nog steeds "ongeveer" weten wanneer je aankomt?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:40 schreef MaGNeT het volgende:
Als ik een kwartier vantevoren ongeveer weet hoe laat ik bij jou ben,
Ik denk ook niet dat er iemand is die dat verwacht.quote:En daarna kan ik ook niet precies voorspellen hoe laat ik weer bij je klaar ben.
Wat voor werk doe je eigenlijk?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan mankeer je echt wat. Een kwartier vantevoren nog steeds "ongeveer" weten wanneer je aankomt?Wat kan serieus het probleem zijn?
Je hebt een job; daar staat regulier voor tot 14.00. Om 13.45 zie je dat je nog wel even bezig bent: je geeft een belletje naar de klant dat het zomaar een uur langer kan duren. Je rijdt om 13.55 een file in van 10 km terwijl je nog 50 km moet rijden om er om 14.30 te zijn: je geeft een belletje en deelt dat mee.
[..]
Ik denk ook niet dat er iemand is die dat verwacht.
Beterschap!quote:Op woensdag 23 december 2009 19:25 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Je hebt er genoeg die storingsdiensten draaien. Dus alleen voor de noodgevallen bij klanten die een onderhoudscontract hebben.
Dat betekent dat ze vaak 's avonds thuis moeten blijven, niets drinken en als er een storing is er gelijk heen moeten. Die dienst wisselt overigens vaak met collega's.
Voor de rest?
Ik werk van 9:00 tot 18:00 uur en kan zo al 12,5 jaar prima m'n werk doen.
Voor die paar klanten die persé 's avonds willen ga ik niet mijn vrije avonden opofferen.
Ja... Ook ik heb een sociaal leven of wil gewoon lekker op Fok! rondhangen als het kan
Zit nu overigens thuis met een stevige griep en zonder stem...
Joh!quote:Op woensdag 23 december 2009 19:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
en dan krijg je je beoordeling op de zaak, gaan ze zitten zeiken over je houding, dat dat beter moet.
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Dan mankeer je echt wat. Een kwartier vantevoren nog steeds "ongeveer" weten wanneer je aankomt?Wat kan serieus het probleem zijn?
Je hebt een job; daar staat regulier voor tot 14.00. Om 13.45 zie je dat je nog wel even bezig bent: je geeft een belletje naar de klant dat het zomaar een uur langer kan duren. Je rijdt om 13.55 een file in van 10 km terwijl je nog 50 km moet rijden om er om 14.30 te zijn: je geeft een belletje en deelt dat mee.
[..]
Ik denk ook niet dat er iemand is die dat verwacht.
Collega's die 's avonds werken? Bij uitzondering gebeurt het wel eens om een klus af te ronden.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:50 schreef Karina het volgende:
[..]
Beterschap!
Maar zijn er geen collega's die wel 's avonds willen werken? Het probleem is ook dat je geen keus hebt, ze komen overdag of niet. Als je nou nog kon kiezen, overdag kost het 20 euro per uur, als je wilt dat de monteur 's avonds komt, dan kost het 25 euro (ik roep maar wat). Ik denk dat er zat mensen zijn die best iets meer willen betalen omdat ze geen vrij kunnen nemen en een vrije dag kost tenslotte ook geld.
@theoneandonly: de mensen die ik ken werken ook en ik ga niet mijn oude moeder vragen naar mijn huis te komen om te zitten wachten, trouwens, ik ben er liever zelf bij, voor als ik vragen heb of als ik zie dat het niet goed gebeurt, of wat dan ook.
Wat trouwens nog irritanter is als ze zeggen dat ze na 3 uur komen, jij zorgt dat je op tijd thuis bent en dan ligt er een briefje in de bus dat ze al zijn geweest!
Ik denk dat daar best een markt voor is.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:51 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Overdag's zit het uurtarief rond de 65 euro incl. BTW.
Voor 's avonds zou dat rond de 130 euro worden.
Dan moet je in een echte plaats gaan wonen waar het al jaren gebruikelijk is dat Burgerzaken gewoon een avondopenstelling kent.quote:Op woensdag 23 december 2009 13:52 schreef fathank het volgende:
Als je een paspoort of id-kaart aan wil vragen kan dat alleen tijdens kantooruren (en dan nog vaak maar halve dagen).
Accountancy.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:49 schreef MaGNeT het volgende:
Wat voor werk doe je eigenlijk?
quote:Op woensdag 23 december 2009 19:54 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik denk dat daar best een markt voor is.
Ketel bijvullen kan ik zelf wel en wat ik al zei: een vrije dag is zeker gratis?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
niet voor particulieren....
130 euro per uur, meestal wordt reistijd ook geteld, dus je zit al aan 2 uur, 260 euro voor je ketel bij te vullen... beetje veel geld, nie?
Wat is het probleem dan eigenlijk?quote:Op woensdag 23 december 2009 19:54 schreef nostra het volgende:
[..]
Accountancy.Redelijk zelfde problematiek: planning doet nooit wat je wil, klanten hijgen altijd in je nek, je kan het nooit goed doen, maar wel fout etc. etc. Rare vind ik dat je zo tegen die klanten ageert, jouw bedrijsvoering en -planning, files, vervelende klanten, lastige klussen enzovoorts zijn mijn probleem niet als ik jouw bedrijf betaal om iets te doen en daar afspraken over maak.
Naja, ik vul geen ketels bij he.quote:Op woensdag 23 december 2009 19:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:
[..]
niet voor particulieren....
130 euro per uur, meestal wordt reistijd ook geteld, dus je zit al aan 2 uur, 260 euro voor je ketel bij te vullen... beetje veel geld, nie?
ik weet niet hoeveel snipperdagen jij hebt maar ik heb er zat, ik doe zelf nooit moeilijk als er iemand moet komen om in mijn huis iets te maken, al doe ik 98% toch zelf, maar toen ik nog huurde bleef ik ook gewoon thuis toen ze mijn woning kwamen inspecteren,...quote:Op woensdag 23 december 2009 19:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Ketel bijvullen kan ik zelf wel en wat ik al zei: een vrije dag is zeker gratis?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |