abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 23 december 2009 @ 13:20:17 #1
9859 crew  Karina
Woman
pi_75966699
Strontziek word ik daar van.

Vandaag weer: ik moest een afspraak maken met de Woningbouwvereniging voor een inspectie van mijn woning (ze gaan dus niets doen, alleen maar kijken en notities maken). Ik zeg tegen de dame aan de telefoon "als het kan graag laat in de middag".

Ja vergeet het maar, je "mag" kiezen tussen 8-12 uur en 12-4 uur. Dat kost me dus weer een halve snipperdag. En dat is niet de eerste keer dit jaar.

Ik zeg er wat van tegen die dame (wetende dat zij er ook niets aan kan doen, maar goed), komt er een heel verhaal van wat een goede service het is, blablabla, ik was, denk ik, niet de eerste met die klacht, want het klonk alsof het al 10x was opgelepeld.

WAAROM kan er niet een normale afspraak worden gemaakt? Ik maak op mijn werk toch ook geen afspraak met een klant en roep dan "ja, ik kom wel tussen 12 en 4", ze zien mij aankomen.

Als er een reparatie gedaan moet worden, kan ik het nog enigszins begrijpen, alhoewel 4 uur speling wel erg veel is. En even bellen van "we komen er aan", dat is er ook niet bij.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75966768
Terechte klacht! Het is een stelletje pipo's
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_75966808
Alle mensen met een baan zouden een ontheffing moeten krijgen om tijdens kantooruren aan dit soort bullshit mee te moeten doen. Ze komen 's avonds maar, of in het weekend.
pi_75966820
Tsja, typische monopolistengeintjes... De post doet dat, woningbouwverenigingen, en alle andere clubs waar je niet echt omheen kan.
censuur :O
pi_75966822
Ik heb nog wel erger gehoord. Dan zeggen ze rustig dat ze tussen 8.00 en 17.00 langskomen. Dan zit je dus de hele dag thuis te wachten en komen ze uiteindelijk om 17.15. Echt belachelijk
pi_75966823
Misschien moet Carglass dan maar overstappen op andere soort reparaties.
ZiJ KoMeNN GEwWoonn NaarR JeE WeRK ToeEE ZoDAAt JIJ LekKeR VeRDeR KuNT WErKenN

Terechte klacht wel trouwens, lui komen altijd te laat ook.
Kudo's.
pi_75966949
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:23 schreef Repeat het volgende:
Ik heb nog wel erger gehoord. Dan zeggen ze rustig dat ze tussen 8.00 en 17.00 langskomen. Dan zit je dus de hele dag thuis te wachten en komen ze uiteindelijk om 17.15. Echt belachelijk
Dat hadden wij vorige week met de cv ketel. Komt ie savonds laat aankakken
All good things are wild and free.
pi_75967001
ik moest een afspraak maken met de Woningbouwvereniging
Probleem ligt dus niet bijde monteur ,maar bij de woningbouwvereniging.
Wanneer je een loodgieter belt maakt hij het dus echt niet af op een halve dag qua afspraak.
Denk meer dat de woningbouw voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten ,dus als de loodgieter een
betere (particuliere ) klus heeft schuift de woningbouwmeuk gewoon op.
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  woensdag 23 december 2009 @ 13:30:58 #9
230749 Olle.
It's OK you fool!
pi_75967169
Zijn gewoon hoeren die dat doen!
Is toch onmenselijk zulke kut geintjes!

ps
Thuiswerken geen optie? Kan bij mij op zulke momenten iig
A man's got to do what a man's got to do
pi_75967229
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:27 schreef waterkip het volgende:
ik moest een afspraak maken met de Woningbouwvereniging
Probleem ligt dus niet bijde monteur ,maar bij de woningbouwvereniging.
Wanneer je een loodgieter belt maakt hij het dus echt niet af op een halve dag qua afspraak.
Denk meer dat de woningbouw voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten ,dus als de loodgieter een
betere (particuliere ) klus heeft schuift de woningbouwmeuk gewoon op.
Neuh...

Een dag wordt in de week ervoor volgepland, dan pas ga je kijken wat de handigste route is.
Verder weet je nooit hoelang je ergens bezig bent, omdat het altijd tegen kan zitten.
pi_75967238
Terechte klacht!
Deze plek, en geen andere!
pi_75967276
Meestal zei ik dan dat ik tot 9u 's morgens thuis kon blijven en dat de deur daarna dicht zou zijn.
Dan stond er toch altijd rond 8.15 iemand aan de deur.
Kwestie van jou adres als eerste op de lijst te zetten. Soms was het dan wel een paar dagen later maar met inspecties en andere minder dringende zaken was dat meestal geen probleem.
De Euro was een goed idee ... en dat had het moeten blijven.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:36:02 #13
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_75967406
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:22 schreef zovty het volgende:
Alle mensen met een baan zouden een ontheffing moeten krijgen om tijdens kantooruren aan dit soort bullshit mee te moeten doen. Ze komen 's avonds maar, of in het weekend.
Ja hoor, en als de monteurs thuis een monteur nodig hebben dan?

Volgens mij komt een monteur langs omdat je er zelf uiteindelijk beter van wordt toch? \
Wat is nou helemaal een halve dag vrij?
pi_75967865
workaholics die lopen te bitchen omdat ze een halve dag vrij moeten nemen.
Hier had uw advertentie kunnen staan!
pi_75967871
Met dat soort werk is het wel zo dat een klus misschien niet één-twee-drie is opgelost. Daarom lopen die tijden uit.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:47:02 #16
19142 tslh
Never at ease.....
pi_75967889
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:23 schreef Repeat het volgende:
Ik heb nog wel erger gehoord. Dan zeggen ze rustig dat ze tussen 8.00 en 17.00 langskomen. Dan zit je dus de hele dag thuis te wachten en komen ze uiteindelijk om 17.15. Echt belachelijk
Erger nog: dat ze om 16:00 nog niet zijn geweest en je dan belt waar ze blijven: "sorry meneer, het lukt niet meer vandaag. Er kwam een spoedgeval tussendoor. Zullen we meteen een nieuwe afspraak maken?"

WEER een vrije dag naar de knoppen, gevolgd door NOG eentje.
Life is funny. Well, yours is. To me.
pi_75967954
Helemaal eens met de klacht.
Ze gaan er kennelijk vanuit dat je de hele dag niets te doen hebt ofzo.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 december 2009 @ 13:50:57 #18
96981 DragonFire
Ik wil alleen maar zwemmen
pi_75968062
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:23 schreef Repeat het volgende:
Ik heb nog wel erger gehoord. Dan zeggen ze rustig dat ze tussen 8.00 en 17.00 langskomen. Dan zit je dus de hele dag thuis te wachten en komen ze uiteindelijk om 17.15. Echt belachelijk
Herkenbaar, laatst nog met de post. Pakje zou worden bezorgd tussen 13:00 en 17:00.
om 20:00 s'avonds ga ik douchen en precies dan staan ze voor mijn deur, en dan doodleuk het pakje terug sturen naar de afzender want ik was niet thuis. Dit terwijl ik een briefje op mijn deur heb hangen dat wanneer ik niet thuis ben ik een postpakje wel zelf kom ophalen.
Zucht.
Even voor de duidelijkheid Fok! is geen datingsite!
pi_75968087
Vreselijk idd. Ik kan niet eens een snipperdag nemen (onderwijs), alleen buitengewoon verlof en ik vind het echt idioot om aan de directeur te moeten vragen of ik vrij kan krijgen voor iets dat wat mij betreft ook prima 's avonds of in het weekend kan.

Als ik bij zo'n bedrijf aangeef dat ik geen vrij kan krijgen komen ze met de optie van vrienden of buren. Dan zou dus iemand anders een snipperdag moeten gaan opnemen omdat er bij mij iets kapot is. Dat gaat me toch wat ver.
  woensdag 23 december 2009 @ 13:52:39 #20
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_75968154
De hele maatschappij is toch ingericht voor uitkeringstrekkers. Als je een paspoort of id-kaart aan wil vragen kan dat alleen tijdens kantooruren (en dan nog vaak maar halve dagen). 1x in de week zijn ze 's avonds geopend en sta je een uur te wachten omdat iedereen die werkt die ene avond komt.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_75968171
dat krijg je door al die zeik mensen die verwachten dat je per direct komt als er iets is, maarja wij monteurs kunnen ons zelf nog steeds niet klonen om overal tegelijk te zijn. we doen ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen, maar door bepaalde factoren kan het voor komen dat we ergens langer bezig zijn omdat de zeikerds nooit tevreden zijn en of dat een reperatie veel langer duurt dan gewoonlijk. daarom word er in tijd blokken gewerkt.

dus jank niet zo dat je vrij moet nemen, terwijl wij keihard werken om iedereen te helpen al die honderden mensen die op een dag bellen met een probleem.

[ Bericht 3% gewijzigd door badboynova op 23-12-2009 13:53:56 (edit) ]
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_75968233
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:53 schreef badboynova het volgende:
dat krijg je door al die zeik mensen die verwachten dat je per direct komt als er iets is, maarja wij monteurs kunnen ons zelf nog steeds niet klonen om overal tegelijk te zijn. we doen ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen, maar door bepaalde factoren kan het voor komen dat we ergens langer bezig zijn omdat de zeikerds nooit tevreden zijn en of dat een reperatie veel langer duurt dan gewoonlijk.

dus jank niet zo dat je vrij moet nemen, terwijl wij keihard werken om iedereen te helpen al die honderden mensen die op een dag bellen met een probleem.
Als ik met een klant een afspraak maak, dan bespreek ik daar een bepaalde tijd bij. En niet ergens tussen 9.00 en 17.00 uur. Wat is dat voor achtelijk gedoe?
Wellicht dat ze eens wat beter moeten leren plannen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75968454
Mensen die thuisblijven voor een postpakketje
Gonna live while I'm alive, I'll sleep when I'm dead!
  woensdag 23 december 2009 @ 14:01:21 #24
167856 Toempf
Internetheld
pi_75968533
Ik heb voor de 29e een afspraak met de verzekering van mijn auto, die vent belt op de dag zelf hoe laat hij langs komt No fucking way dat ik een hele dag thuis ga zitten wachten, hij kan tot 12 uur komen, daarna heeft ie pech
Klaus die Gabelstaplerfahrer
Luier dan een pamper
pi_75969041
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:54 schreef capricia het volgende:

[..]

Als ik met een klant een afspraak maak, dan bespreek ik daar een bepaalde tijd bij. En niet ergens tussen 9.00 en 17.00 uur. Wat is dat voor achtelijk gedoe?
Wellicht dat ze eens wat beter moeten leren plannen.
jij niet snap willen,

voorbeeld

ali belt om 8 uur om een storing aan de ketel door te geven, en er staan al afspraken.
ali word boos en eist dat we toch komen, wij kunnen dan weer gaan schuiven met
andere afspraken.

ali krijgt te horen dat er iemand kan komen tussen 12 en 5 uur.
ali weer boos omdat hij zo lang moet wachten op een monteur
(ali moet blij zijn dat er iemand komt OM HEM TE HELPEN).

monteur loopt uit omdat bij 1 van ze afspraken de reparatie langer duurt,
en de mensen van hem verwachten dat hy de cv-ketel maakt.

ali belt om 16:59 en word weer boos omdat er nog steeds geen monteur is,
ali gaat lieve telefoon dame voor alles en nog wat uit schelden.

19:00 de monteur komt aan bij ali die geen begrip kan tonen dat alles
is uit gelopen bij de monteur, en monteur is om 19:05 weer buiten omdat ali
te beroerd was om de ketel bij te vullen.

het belangrijkste wat ali vergeet is, dat hy blij moet zijn dat iemand hem komt helpen
omdat hy hulp heeft gevraagd. hier door kon de monteur voor de zoveelste keer weer
over werken.

samen gevat, monteurs kan je bijna nooit goed in plannen omdat niet alles op rolletjes
loopt zo als je zou willen. dus een vergelijking maken met een kantoor pik die afspraken
maakt met een andere kantoor pik is toch wel heel anders.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
  woensdag 23 december 2009 @ 14:34:38 #26
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75970043
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:53 schreef badboynova het volgende:
dat krijg je door al die zeik mensen die verwachten dat je per direct komt als er iets is, maarja wij monteurs kunnen ons zelf nog steeds niet klonen om overal tegelijk te zijn. we doen ons best om iedereen zo goed mogelijk te helpen, maar door bepaalde factoren kan het voor komen dat we ergens langer bezig zijn omdat de zeikerds nooit tevreden zijn en of dat een reperatie veel langer duurt dan gewoonlijk. daarom word er in tijd blokken gewerkt.

dus jank niet zo dat je vrij moet nemen, terwijl wij keihard werken om iedereen te helpen al die honderden mensen die op een dag bellen met een probleem.
vertel nou eens iets leuks. (serieus)
Lijkt me gewoon een verschrikkelijk beroep,alleen maar ellende en vieze gootsteenkastjes
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
pi_75970250
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:34 schreef waterkip het volgende:

[..]

vertel nou eens iets leuks. (serieus)
Lijkt me gewoon een verschrikkelijk beroep,alleen maar ellende en vieze gootsteenkastjes
BEN GEEN LOODGIETER

ben een cv monteur, ben enkel bezig met cv ketels
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
  woensdag 23 december 2009 @ 14:39:19 #28
169701 HugoBaas
Ik ben niet meer hier
pi_75970260
Gewoon thuiswerken die dag. Opgelost.
Op maandag 29 maart 2010 19:12 schreef Spoortie het volgende:
Ah, dan vind ik het ook redelijk als ik in naam van alle autisten op FoK! een topic mag openen dat die HugoBaas die ene ziekte met twee k's mag krijgen, of mag dat dan weer niet?
pi_75970463
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:12 schreef badboynova het volgende:
(ali moet blij zijn dat er iemand komt OM HEM TE HELPEN).
Ali moet helemaal niks, voor jou 1000 andere LTSers met een waterpomptang .
pi_75970703
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:12 schreef badboynova het volgende:

[..]
Samenvatting: Niet kunnen plannen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  woensdag 23 december 2009 @ 14:51:32 #31
198371 Equites
Im going fucking oldschool!
pi_75970837
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:12 schreef badboynova het volgende:

[..]

jij niet snap willen,

voorbeeld

ali belt om 8 uur om een storing aan de ketel door te geven, en er staan al afspraken.
ali word boos en eist dat we toch komen, wij kunnen dan weer gaan schuiven met
andere afspraken.

ali krijgt te horen dat er iemand kan komen tussen 12 en 5 uur.
ali weer boos omdat hij zo lang moet wachten op een monteur
(ali moet blij zijn dat er iemand komt OM HEM TE HELPEN).

monteur loopt uit omdat bij 1 van ze afspraken de reparatie langer duurt,
en de mensen van hem verwachten dat hy de cv-ketel maakt.

ali belt om 16:59 en word weer boos omdat er nog steeds geen monteur is,
ali gaat lieve telefoon dame voor alles en nog wat uit schelden.

19:00 de monteur komt aan bij ali die geen begrip kan tonen dat alles
is uit gelopen bij de monteur, en monteur is om 19:05 weer buiten omdat ali
te beroerd was om de ketel bij te vullen.

het belangrijkste wat ali vergeet is, dat hy blij moet zijn dat iemand hem komt helpen
omdat hy hulp heeft gevraagd. hier door kon de monteur voor de zoveelste keer weer
over werken.

samen gevat, monteurs kan je bijna nooit goed in plannen omdat niet alles op rolletjes
loopt zo als je zou willen. dus een vergelijking maken met een kantoor pik die afspraken
maakt met een andere kantoor pik is toch wel heel anders.
Een speling van 2 uur meot kunnen, maar gewoon zeggen we komen tussen 9 en 6 is gewoon asociaal. Ze weten heus wel waar ze eerst langs gaan maar vertellen jou dat niet.
------- House was our believe, House was our sanctuary, And the beating of the drum, The bottom of the bass, The pump and the snare, Made you throw your hands in the air, House was a way of life-------
  woensdag 23 december 2009 @ 15:12:53 #32
230418 waterkip
Klaar?Ik niet!
pi_75971759
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:38 schreef badboynova het volgende:

[..]

BEN GEEN LOODGIETER

ben een cv monteur, ben enkel bezig met cv ketels
Nou een leuk verhaal voor rond de CV ketel

het was een koude decembermaandag toen ik met mijn koffertje voor de blank gelakte teakhouten voordeur stond

Jij verder :
Ten Yellow Pointy Kities
Eleven Blue Egyptians
If it wern't so purdy I'd call it skin flute
  Moderator woensdag 23 december 2009 @ 15:32:53 #33
9859 crew  Karina
Woman
pi_75972631
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:39 schreef HugoBaas het volgende:
Gewoon thuiswerken die dag. Opgelost.
Kan niet en ik denk dat de meeste mensen dat ook niet kunnen. We hebben niet allemaal VPN en/of een kantoorbaan.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 23 december 2009 @ 15:41:47 #34
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75973078
Thuiswerken is bij mij geen optie, dus ik ben het helemaal eens met TS. Dat soort achterlijke afspraken kan ik me ook dood aan ergeren. " Ja we komen ergens tussen 9 en 4", daar heb ik toch niets aan. Dat je het niet op de minuut nauwkeurig weet oke, maar iets beter kan het wel.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75973563
Zou je niet goud geld kunnen verdienen als je je als monteursbedrijf op de avond- en weekendmarkt richt?
  woensdag 23 december 2009 @ 15:54:15 #36
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_75973623
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:01 schreef Toempf het volgende:
Ik heb voor de 29e een afspraak met de verzekering van mijn auto, die vent belt op de dag zelf hoe laat hij langs komt No fucking way dat ik een hele dag thuis ga zitten wachten, hij kan tot 12 uur komen, daarna heeft ie pech
Ik denk dat jij pech hebt want ik acht de kans groter dat jij iets van de verzekering wil ipv de verzekering iets van jou.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 23 december 2009 @ 16:01:54 #37
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_75973973
quote:
Op woensdag 23 december 2009 15:52 schreef ShadyLane het volgende:
Zou je niet goud geld kunnen verdienen als je je als monteursbedrijf op de avond- en weekendmarkt richt?
Dat kan ik je bijna garanderen, aangezien er genoeg mensen zijn die er gebruik van zullen maken.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_75977661
Bij KPN is het gewoon tussen 8/10 10/12 12/14 14/16 16/18 18/20 dat zijn opzicht beste tijden.
Alleen is dit enkel voor storingen.

Dan nog kan het wel is zijn dat we uitlopen maar dat melden we meestal tijdig.
pi_75977954
quote:
Op woensdag 23 december 2009 14:43 schreef zovty het volgende:

[..]

Ali moet helemaal niks, voor jou 1000 andere LTSers met een waterpomptang .
bel jij ff niemand op als er iets in je huis kapot is, want zoals je over komt bij mij kan je alles zelf maken.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_75978374
Onterechte klacht.

Ik heb zelf wel eens een zomervakantie meegelopen met een installatiebedrijf en wat je dan toch tegenkomt.

Veelal mensen die amper Nederlands spreken of gewoon achterlijk zijn. De overgrote meerderheid heeft veel grotere problemen dan gemeld wat zorgt voor een uitloop van uren. Met dit soort werk is er van te voren vaak geen inschatting te maken qua tijd omdat je niet werkt met mensen die het probleem uit kunnen leggen of begrijpen.
Geen referral hier.
  Moderator woensdag 23 december 2009 @ 18:01:26 #41
9859 crew  Karina
Woman
pi_75978380
quote:
Op woensdag 23 december 2009 17:39 schreef Crank het volgende:
Bij KPN is het gewoon tussen 8/10 10/12 12/14 14/16 16/18 18/20 dat zijn opzicht beste tijden.
Alleen is dit enkel voor storingen.

Dan nog kan het wel is zijn dat we uitlopen maar dat melden we meestal tijdig.
Kijk dat is al stukken beter.

Een tijdje geleden was mijn koelkast kapot en er zou een monteur komen, Die belde een half uur van tevoren dat hij eraan kwam, ik kon gewoon naar mijn werk en hoefde dus niet de hele dag thuis zitten te wachten tot hij eindelijk op kwam dagen, dat vind ik ook prima.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75978577
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:01 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Onterechte klacht.

Ik heb zelf wel eens een zomervakantie meegelopen met een installatiebedrijf en wat je dan toch tegenkomt.

Veelal mensen die amper Nederlands spreken of gewoon achterlijk zijn. De overgrote meerderheid heeft veel grotere problemen dan gemeld wat zorgt voor een uitloop van uren. Met dit soort werk is er van te voren vaak geen inschatting te maken qua tijd omdat je niet werkt met mensen die het probleem uit kunnen leggen of begrijpen.
Wat een onzin.
Een huisarts en ziekenhuis kunnen ook dit ook gewoon, dus ik zie niet in waarom een installatiebedrijf het niet zou kunnen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_75978969
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Een huisarts en ziekenhuis kunnen ook dit ook gewoon, dus ik zie niet in waarom een installatiebedrijf het niet zou kunnen.
Dat jij (en anderen) dat niet inzien is eigenlijk het probleem waar het om draait.

Het werk is onvoorspelbaar, soms ben je uren bezig met iets wat een eenvoudig klusje lijkt, soms sta je na een kwartier weer buiten terwijl je 1,5 uur werk verwacht te hebben. Regelmatig draai je daardoor veel meer uren dan je van plan was...

Daarnaast heb je nog te maken met het rijden van een handige route.
Je wilt niet eerst van een klant in Leiden naar een klant in Haarlem en dan weer terug naar een klant in Sassenheim om vervolgens naar Alkmaar te rijden.

Je weet 's ochtends pas precies naar welke adressen je moet, aangezien dat van dag tot dag nog wijzigt, dus 's ochtends stippel je de route uit en ga je op pad. Soms belt er ondertussen nog een klant af omdat het probleem spontaan is opgelost of omdat ze niet meer willen wachten.
Hoe laat je dan op je volgende adres bent, weet je op dat moment nog niet, laat staan dat je het kan inplannen.
Vandaar dat we niet nauwkeuriger plannen dan op 1 dagdeel (ochtend of middag).
  woensdag 23 december 2009 @ 18:22:42 #44
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_75979024
Ik heb zelf een installatiebedrijf, tegen deze problematiek loop ik ook aan. Als klanten bellen voor een storing willen dat je er binnen 10 minuten bent, als ze een ander probleem hebben waarvoor je een afspraak moet maken dan passen ze zich niet aan, dom volk.

Klanten die bellen voor een storing worden met voorrang geholpen, mits ze een abonnement bij mij hebben.
De rest kan een afspraak maken, ik plan wel in blokken van 2 uur. dus van 7:30 tot 9:30 enz enz.
Elke keer dat gelul dat ze geen vrij kunnen nemen en dat de monteur ook wel om 17:00 of s'avonds kan komen.
S'avonds doe ik afspraken met klanten om werk op te nemen.

Iedereen kan vrij regelen of iets met een sleutel regelen, ik moet ook wel eens tijd overdag opofferen omdat ik werkvolk over de vloer krijg, en ja, ik ga niet eisen dat ze s'avonds komen.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_75979100
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:22 schreef cvboer het volgende:
Ik heb zelf een installatiebedrijf, tegen deze problematiek loop ik ook aan. Als klanten bellen voor een storing willen dat je er binnen 10 minuten bent, als ze een ander probleem hebben waarvoor je een afspraak moet maken dan passen ze zich niet aan, dom volk.

Klanten die bellen voor een storing worden met voorrang geholpen, mits ze een abonnement bij mij hebben.
De rest kan een afspraak maken, ik plan wel in blokken van 2 uur. dus van 7:30 tot 9:30 enz enz.
Elke keer dat gelul dat ze geen vrij kunnen nemen en dat de monteur ook wel om 17:00 of s'avonds kan komen.
S'avonds doe ik afspraken met klanten om werk op te nemen.

Iedereen kan vrij regelen of iets met een sleutel regelen, ik moet ook wel eens tijd overdag opofferen omdat ik werkvolk over de vloer krijg, en ja, ik ga niet eisen dat ze s'avonds komen.
Als je vervolgens begint over een hoger avondtarief dan kan het ineens toch overdag

Ik doe overigens geen CV's maar PC's... Zelfde problematiek... Niemand kan zonder...
Ik geef niet meer toe aan het geklaag, als ze ergens anders heen willen (zoals ze dreigen) dan doen ze dat maar... Er is werk genoeg en dan ben ik liever bij mensen die niet zeiken...
  woensdag 23 december 2009 @ 18:28:34 #46
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_75979226
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:24 schreef MaGNeT het volgende:
[quote]Op woensdag 23 december 2009 18:22 schreef cvboer het volgende:
Ik heb zelf een installatiebedrijf, tegen deze problematiek loop ik ook aan. Als klanten bellen voor een storing willen dat je er binnen 10 minuten bent, als ze een ander probleem hebben waarvoor je een afspraak moet maken dan passen ze zich niet aan, dom volk.

Klanten die bellen voor een storing worden met voorrang geholpen, mits ze een abonnement bij mij hebben.
De rest kan een afspraak maken, ik plan wel in blokken van 2 uur. dus van 7:30 tot 9:30 enz enz.
Elke keer dat gelul dat ze geen vrij kunnen nemen en dat de monteur ook wel om 17:00 of s'avonds kan komen.
S'avonds doe ik afspraken met klanten om werk op te nemen.

Iedereen kan vrij regelen of iets met een sleutel regelen, ik moet ook wel eens tijd overdag opofferen omdat ik werkvolk over de vloer krijg, en ja, ik ga niet eisen dat ze s'avonds komen.
[/quote

Als je vervolgens begint over een hoger avondtarief dan kan het ineens toch overdag
Klopt precies en verder wat jij ook zegt, het werk is soms moeilijk in te plannen, cvketels op de meest onmogelijke plekken, weggewerkte lasdozen waar je bijmoet
Tevens, als ik een probleem met mijn computers/netwerk heb zal ik ook overdag tijd moeten maken, immers ik heb een probleem, niet de monteur.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_75979715
Als ik het zo lees moeten we voor al het kantoorpersoneel ons gaan aanpassen als monteur/chauffeur.
We moeten allemaal maar in de avond langskomen omdat het even niet in hun straatje pas!

Laatst ook al zo Topic over vrachtwagenchauffeurs die moesten maar 's avonds gaan rijden i.v.m. de files die hun blijkbaar veroorzaakte wat is het volgende?

Ik denk dat die mensen is naar zichzelf moeten kijken en ook is moeten denken oh ja misschien hebben die mensen ook wel een leven naast hun werk?
  woensdag 23 december 2009 @ 18:47:11 #48
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75979900
Net of je god op je blote knietjes mag danken dat je honderden euro's aan een monteur mag betalen zodat hij bij je langs komt.
Flikker toch op zeg, bestaat er nog zoiets als een stukje klant is koning???
De klantvriendelijkheid is over het algemeen ver te zoeken bij monteurs, leveranciers en andere mensen die bij je thuis moeten komen om iets te brengen of te fixen.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75979976
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:47 schreef BBQ-kip het volgende:
Net of je god op je blote knietjes mag danken dat je honderden euro's aan een monteur mag betalen zodat hij bij je langs komt.
Flikker toch op zeg, bestaat er nog zoiets als een stukje klant is koning???
De klantvriendelijkheid is over het algemeen ver te zoeken bij monteurs, leveranciers en andere mensen die bij je thuis moeten komen om iets te brengen of te fixen.
Waarom dat zo is merk je pas als je een tijdje mee hebt gelopen.

De meeste mensen zijn erg onaardig, soms kom je wel eens een geschikte persoon tegen, en die worden dan ook vaak beter geholpen.
Geen referral hier.
pi_75980055
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:28 schreef cvboer het volgende:

[..]

Klopt precies en verder wat jij ook zegt, het werk is soms moeilijk in te plannen, cvketels op de meest onmogelijke plekken, weggewerkte lasdozen waar je bijmoet
Tevens, als ik een probleem met mijn computers/netwerk heb zal ik ook overdag tijd moeten maken, immers ik heb een probleem, niet de monteur.
heerlijk om woorden te horen die waarheid zijn.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_75980173
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:47 schreef BBQ-kip het volgende:
Net of je god op je blote knietjes mag danken dat je honderden euro's aan een monteur mag betalen zodat hij bij je langs komt.
Flikker toch op zeg, bestaat er nog zoiets als een stukje klant is koning???
De klantvriendelijkheid is over het algemeen ver te zoeken bij monteurs, leveranciers en andere mensen die bij je thuis moeten komen om iets te brengen of te fixen.
Dat ligt meestal aan het gedrag van de klant.
De klant wil koning zijn maar gedraagt zich vaak schofterig, zeker niet koninklijk.
Dan wordt mijn klantgerichtheid ook een stuk minder...

Oh ja, die honderden euro's betaal je omdat die monteur iets kan wat je zelf blijkbaar niet kan...
Daar bestaat zo'n monteur ook van... Het is niet zo dat hij er nog een kantoorbaantje bij heeft...

Een monteur zit niet de hele dag bij de telefoon te wachten tot jij een keer belt met een storing... Z'n agenda staat meestal stampvol en ook hij wil om een uur of 6 naar huis...
pi_75980508
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:47 schreef BBQ-kip het volgende:
Net of je god op je blote knietjes mag danken dat je honderden euro's aan een monteur mag betalen zodat hij bij je langs komt.
Flikker toch op zeg, bestaat er nog zoiets als een stukje klant is koning???
De klantvriendelijkheid is over het algemeen ver te zoeken bij monteurs, leveranciers en andere mensen die bij je thuis moeten komen om iets te brengen of te fixen.
en wat doe jij als je verwarming het niet doet, of er geen warm water uit de kraan komt.
je gaat bellen want het moet gemaakt worden, en zo zijn er meer mensen op een dag
die verwachten dat het ook gemaakt word omdat ze niet zonder willen zitten.
en als klap op de vuur pijl heb je ook mensen die de hele week een probleem hebben,
maar pas op hun vrije dag iemand gaan bellen die eingelijk ook recht heeft op vrije tijd
na ze 40 uurige werk week die hy al met tig uur heeft overscherden op vrijdag.

MONTEURS KUNNEN NIET ALLEEN KOMEN ALS HET VOOR DE KLANT SCHIKT, WANT ER ZIJN NOG MEER KLANTEN DIE OP HULP WACHTEN EN HET WEL BEGRIJPEN DAT ZE NIET GELIJK AAN DE BEURT ZIJN OF GEDULD MOETEN HEBBEN.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_75980615
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:02 schreef badboynova het volgende:

[..]

en wat doe jij als je verwarming het niet doet, of er geen warm water uit de kraan komt.
je gaat bellen want het moet gemaakt worden, en zo zijn er meer mensen op een dag
die verwachten dat het ook gemaakt word omdat ze niet zonder willen zitten.
en als klap op de vuur pijl heb je ook mensen die de hele week een probleem hebben,
maar pas op hun vrije dag iemand gaan bellen die eingelijk ook recht heeft op vrije tijd
na ze 40 uurige werk week die hy al met tig uur heeft overscherden op vrijdag.

MONTEURS KUNNEN NIET ALLEEN KOMEN ALS HET VOOR DE KLANT SCHIKT, WANT ER ZIJN NOG MEER KLANTEN DIE OP HULP WACHTEN EN HET WEL BEGRIJPEN DAT ZE NIET GELIJK AAN DE BEURT ZIJN OF GEDULD MOETEN HEBBEN.
Nu vermoed ik toch een lichte beroepsfrustratie
  woensdag 23 december 2009 @ 19:05:17 #54
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75980635
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:49 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Waarom dat zo is merk je pas als je een tijdje mee hebt gelopen.

De meeste mensen zijn erg onaardig, soms kom je wel eens een geschikte persoon tegen, en die worden dan ook vaak beter geholpen.
Luister eens, ik werk in een ziekenhuis... ook veel onaardige mensen, tijdsdruk, complexere zaken die toch uitlopen.
Waarom loopt mijn planning dan vrijwel nooit uit, en doet hij dat wel, dan ben ik alleen zelf daar de dupe van???
Om nog maar te zwijgen over de verdiensten, monteurs verdienen soms veel meer dan ik, en dat die soms schofterige houding die ze kunnen aannemen. Zo zie je ook maar in dit topic.
De tering zeg, ik betaal wel hun boterham, vakanties etc.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  woensdag 23 december 2009 @ 19:09:42 #55
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75980818
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:02 schreef badboynova het volgende:

[..]

en wat doe jij als je verwarming het niet doet, of er geen warm water uit de kraan komt.
je gaat bellen want het moet gemaakt worden, en zo zijn er meer mensen op een dag
die verwachten dat het ook gemaakt word omdat ze niet zonder willen zitten.
en als klap op de vuur pijl heb je ook mensen die de hele week een probleem hebben,
maar pas op hun vrije dag iemand gaan bellen die eingelijk ook recht heeft op vrije tijd
na ze 40 uurige werk week die hy al met tig uur heeft overscherden op vrijdag.

MONTEURS KUNNEN NIET ALLEEN KOMEN ALS HET VOOR DE KLANT SCHIKT, WANT ER ZIJN NOG MEER KLANTEN DIE OP HULP WACHTEN EN HET WEL BEGRIJPEN DAT ZE NIET GELIJK AAN DE BEURT ZIJN OF GEDULD MOETEN HEBBEN.
No need to shout baby

Ik heb inmiddels genoeg ervaring om te weten dat er flink wat inefficientie is bij dit soort bedrijven. Als ik ergens tien keer over moet bellen en ze drie keer verkeerd langs komen bijv. had het ze heel veel tijd gescheeld als ze gewoon het in 1 keer goed hadden gedaan.

Natuurlijk is het wel zo redelijk om niet te eisen dat ze binnen 10 minuten voor de deur staan, maar binnen alle redelijkheid en haalbaarheid mag een klant toch ook wel iets verwachten.
Ik heb soms het idee dat ik maar blij moet zijn dat ze mijn geld uberhaupt willen aannemen.
Overuren draaien, da's mijn probleem als klant zijnde niet, daarvoor moet je bij je baas zijn. Ik draai ook genoeg overuren, da's mijn probleem, niet die van mijn patienten natuurlijk.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75980825
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:05 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Luister eens, ik werk in een ziekenhuis... ook veel onaardige mensen, tijdsdruk, complexere zaken die toch uitlopen.
Waarom loopt mijn planning dan vrijwel nooit uit, en doet hij dat wel, dan ben ik alleen zelf daar de dupe van???
Om nog maar te zwijgen over de verdiensten, monteurs verdienen soms veel meer dan ik, en dat die soms schofterige houding die ze kunnen aannemen. Zo zie je ook maar in dit topic.
De tering zeg, ik betaal wel hun boterham, vakanties etc.
met zo een houding zou ik als jouw geen monteur betalen, maar ga dan ook niet zeuren als er iets kapot is dat je niet kan maken.

in het ziekenhuis kom je ook mensen tegen als patient die zo vervelend zijn dat je gewoon je gedult verliest, en meestal moet er maar een andere collega er maar heen of niet?
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_75980886
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:04 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Nu vermoed ik toch een lichte beroepsfrustratie
nee hoor het is een mooi beroep dat elke dag anders is, je maakt soms de gekste/leukste/vervelende dingen mee.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
  woensdag 23 december 2009 @ 19:17:03 #58
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75981204
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:09 schreef badboynova het volgende:

[..]

met zo een houding zou ik als jouw geen monteur betalen, maar ga dan ook niet zeuren als er iets kapot is dat je niet kan maken.
Ok situatie:
Stukje waterleiding verleggen, ga ik zelf niet doen in dit geval, dus loodgieter gebeld.
Loodgieter zegt het druk te hebben en terug te bellen.
Loodgieter belt niet terug.
BBQ-kip belt en krijgt sachrijnige loodgieter aan de telefoon, zegt terug te bellen.
BBQ-kip gelooft dit niet zo en wil nu graag een afspraak maken.
Loodgieter belooft dan en dan langs te komen.
BBQ-kip is dan thuis.
Loodgieter komt niet opdagen.
BBQ-kip belt loodgieter, loodgieter hangt verhaal op over druk etc. Komt morgen wel langs, dit kan niet voor BBQ-kip.
BBQ-kip maakt een nieuwe afspraak met loodgieter.
BBQ-kip is thuis, loodgieter komt 2 uur te laat aanzetten, zegt geen sorry als BBQ-kip aangeeft het vervelend te vinden dat vorige afspraak niet doorging, loodgieter vraagt vervolgens om koffie.
BBQ-kip is de slechtste niet dus geeft een bak koffie en legt onderhand uit wat de vraagstelling is.
Loodgieter doet zijn ding, zit tussendoor steeds te telefoneren met andere klanten en collega's.
BBQ-kip mag volledige uren die hij aanwezig is geweest betalen en wordt niet eens bedankt voor de verdiensten.

Zo gaat dat vaak genoeg en ik vind dat dus echt belachelijk.
quote:
in het ziekenhuis kom je ook mensen tegen als patient die zo vervelend zijn dat je gewoon je gedult verliest, en meestal moet er maar een andere collega er maar heen of niet?
Uhm nee, er is dan geen andere collega, ik mag het gewoon zelf oplossen en dat hoort bij mijn werk, daar kies ik voor, dag in dag uit.
Geduld verliezen betekent dat ik de zaak niet in de hand heb op dat moment en dat laat ik natuurlijk niet toe. Bovendien ben ik daar in getraind om daar mee om te gaan. Comes with the job he
Als je werkt met mensen kom je nu eenmaal leuke en minder leuke situaties tegen.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  Moderator woensdag 23 december 2009 @ 19:19:00 #59
9859 crew  Karina
Woman
pi_75981339
In de OP heb ik het niet eens over een reparatie die moet gebeuren, maar een inspectie van een woning, ze komen dus alleen maar even KIJKEN!

Het lijkt mij dat, dat toch in te plannen valt, je kunt een route uitstippelen en dan hoef je heus geen 4 uur speling te hebben. Plus dat de woningen die geinspecteerd worden allemaal in de zelfde buurt zijn, sorry hoor, maar dan deugt er echt iets niet in je planning.

Bij mijn huisarts lopen afspraken ook uit, maar die zegt ook niet tegen mij: ja je bent tussen 12 en 4 aan de beurt (of, wat ik ook 1 keer heb gehad, tussen 9 en 5).

En waarom kunnen winkels wel 's avonds open zijn? En reparatiebedrijven niet? Waarom komt TNT bij mij wel ALTIJD pas na 18:00 uur een pakje afleveren? Waarom kan dat dan wel?

Ik begrijp best dat klussen kunnen uitlopen, maar een uitloop van een paar uur of een halve dag? Dat kan er bij mij echt niet in.

Bestaan er überhaupt monteurs (zwartwerkers even buiten beschouwing gelaten) die 's avonds afspreken?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75981363
Whehehe, jij hebt Waardenburg en de Jong over de vloer gehad.

  woensdag 23 december 2009 @ 19:20:24 #61
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75981420
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:19 schreef Karina het volgende:
In de OP heb ik het niet eens over een reparatie die moet gebeuren, maar een inspectie van een woning, ze komen dus alleen maar even KIJKEN!

Het lijkt mij dat, dat toch in te plannen valt, je kunt een route uitstippelen en dan hoef je heus geen 4 uur speling te hebben. Plus dat de woningen die geinspecteerd worden allemaal in de zelfde buurt zijn, sorry hoor, maar dan deugt er echt iets niet in je planning.

Bij mijn huisarts lopen afspraken ook uit, maar die zegt ook niet tegen mij: ja je bent tussen 12 en 4 aan de beurt (of, wat ik ook 1 keer heb gehad, tussen 9 en 5).

En waarom kunnen winkels wel 's avonds open zijn? En reparatiebedrijven niet? Waarom komt TNT bij mij wel ALTIJD pas na 18:00 uur een pakje afleveren? Waarom kan dat dan wel?

Ik begrijp best dat klussen kunnen uitlopen, maar een uitloop van een paar uur of een halve dag? Dat kan er bij mij echt niet in.

Bestaan er überhaupt monteurs (zwartwerkers even buiten beschouwing gelaten) die 's avonds afspreken?
Nou, daar sluit ik me dus volledig bij aan
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75981472
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:09 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

No need to shout baby

Ik heb inmiddels genoeg ervaring om te weten dat er flink wat inefficientie is bij dit soort bedrijven. Als ik ergens tien keer over moet bellen en ze drie keer verkeerd langs komen bijv. had het ze heel veel tijd gescheeld als ze gewoon het in 1 keer goed hadden gedaan.

Natuurlijk is het wel zo redelijk om niet te eisen dat ze binnen 10 minuten voor de deur staan, maar binnen alle redelijkheid en haalbaarheid mag een klant toch ook wel iets verwachten.
Ik heb soms het idee dat ik maar blij moet zijn dat ze mijn geld uberhaupt willen aannemen.
Overuren draaien, da's mijn probleem als klant zijnde niet, daarvoor moet je bij je baas zijn. Ik draai ook genoeg overuren, da's mijn probleem, niet die van mijn patienten natuurlijk.
Ga het nu niet over "efficientie" hebben als je in de zorg werkt
  woensdag 23 december 2009 @ 19:22:37 #63
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75981538
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ga het nu niet over "efficientie" hebben als je in de zorg werkt
Ik zeg natuurlijk ook nergens dat in de gezondheidszorg niet enorm veel winst geboekt kan worden op dit punt
Maar ik dacht tot een paar jaar geleden dat dit in commerciele bedrijven wel anders zou zijn....
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75981595
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:21 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Ga het nu niet over "efficientie" hebben als je in de zorg werkt
je vergeet "wacht lijsten in de zorg" te vermelden want daar kan je nog langer wachten dan op een monteur.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_75981677
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:19 schreef Karina het volgende:

Bestaan er überhaupt monteurs (zwartwerkers even buiten beschouwing gelaten) die 's avonds afspreken?
Je hebt er genoeg die storingsdiensten draaien. Dus alleen voor de noodgevallen bij klanten die een onderhoudscontract hebben.
Dat betekent dat ze vaak 's avonds thuis moeten blijven, niets drinken en als er een storing is er gelijk heen moeten. Die dienst wisselt overigens vaak met collega's.

Voor de rest?
Ik werk van 9:00 tot 18:00 uur en kan zo al 12,5 jaar prima m'n werk doen.
Voor die paar klanten die persé 's avonds willen ga ik niet mijn vrije avonden opofferen.
Ja... Ook ik heb een sociaal leven of wil gewoon lekker op Fok! rondhangen als het kan

Zit nu overigens thuis met een stevige griep en zonder stem...
  woensdag 23 december 2009 @ 19:27:38 #66
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75981774
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:23 schreef badboynova het volgende:

[..]

je vergeet "wacht lijsten in de zorg" te vermelden want daar kan je nog langer wachten dan op een monteur.
Waar ik werk hebben we inderdaad ook wachtlijsten. Personeel wil graag, genoeg mogelijkheden etc. maar we mogen niet meer uren maken van de zorgverzekering, sterker nog, we hebben afgelopen jaren teveel gewerkt waardoor we nu moeten bezuinigen
Spoedgevallen kunnen echter altijd terecht in mijn tak van sport, no problem.
En denk maar niet dat ik zo schofterig kan doen tegen patienten hoor, dat wordt in de gaten gehouden met enquetes etc. want de kwaliteit en klantvriendelijkheid moeten hoog blijven worden gescoord. Sterker nog, als er patienten zijn die minder dan een 8 scoren op zaken in de patientenenquete (10-puntsschaal ) worden we hierop aangesproken.
Ik denk dat weinig monteurs e.d. die 8 uberhaupt halen hoor
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75981822
wij beginnen om 7:45 tot officieel 16:30, maar om 5 uur thuis zijn word het nooit eerder 8 uur 's avonds en dat zonder dienst te hebben.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_75981906
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:27 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Waar ik werk hebben we inderdaad ook wachtlijsten. Personeel wil graag, genoeg mogelijkheden etc. maar we mogen niet meer uren maken van de zorgverzekering, sterker nog, we hebben afgelopen jaren teveel gewerkt waardoor we nu moeten bezuinigen
Spoedgevallen kunnen echter altijd terecht in mijn tak van sport, no problem.
En denk maar niet dat ik zo schofterig kan doen tegen patienten hoor, dat wordt in de gaten gehouden met enquetes etc. want de kwaliteit en klantvriendelijkheid moeten hoog blijven worden gescoord. Sterker nog, als er patienten zijn die minder dan een 8 scoren op zaken in de patientenenquete (10-puntsschaal ) worden we hierop aangesproken.
Ik denk dat weinig monteurs e.d. die 8 uberhaupt halen hoor
Naja, dat verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.
Ik heb klanten waar ik al 12,5 jaar vaste prik heen mag als er een storing is, en dat gaat altijd prima.

Maar er zijn gewoon klanten die je, nog voor je iets hebt gedaan, al het bloed onder de nagels vandaan halen of gewoon liegen over een afgesproken tijd (we spreken nooit tijden af!).
Dan heb ik niet meer zo de behoefte om die 8 te scoren, doe ik m'n werk en sturen we een factuur.
  woensdag 23 december 2009 @ 19:31:49 #69
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75981952
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:28 schreef badboynova het volgende:
wij beginnen om 7:45 tot officieel 16:30, maar om 5 uur thuis zijn word het nooit eerder 8 uur 's avonds en dat zonder dienst te hebben.
Als je er alles aan gedaan hebt om beter te plannen, efficienter te werken etc. ben je of een langzame zak, of je hebt gewoon veel teveel werk.
Maar ga dat niet lopen botvieren op je klanten, maar ga tegen je baas zeiken of zoek een andere baan.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75981996
wat een kutklacht.....

ik zit zelf ook in de service en het mooie ervan is dat je nooit weet wat je tegenkomt, de monteurs kunnen er zelf in 99% van de gevallen niks aan doen als ze het niet kunnen halen...

planning te strak, kutklant ervoor, file op de weg etc etc...

kan je niet gewoon zorgen dat je moeder dan effe in je huis zit ofzo? of de buurman?
pi_75982019
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:02 schreef badboynova het volgende:
en wat doe jij als je verwarming het niet doet, of er geen warm water uit de kraan komt.
je gaat bellen want het moet gemaakt worden, en zo zijn er meer mensen op een dag
die verwachten dat het ook gemaakt word omdat ze niet zonder willen zitten.
en als klap op de vuur pijl heb je ook mensen die de hele week een probleem hebben,
maar pas op hun vrije dag iemand gaan bellen die eingelijk ook recht heeft op vrije tijd
na ze 40 uurige werk week die hy al met tig uur heeft overscherden op vrijdag.

MONTEURS KUNNEN NIET ALLEEN KOMEN ALS HET VOOR DE KLANT SCHIKT, WANT ER ZIJN NOG MEER KLANTEN DIE OP HULP WACHTEN EN HET WEL BEGRIJPEN DAT ZE NIET GELIJK AAN DE BEURT ZIJN OF GEDULD MOETEN HEBBEN.
Wat een mentaliteit. Je vergeet volgens mij dat er een factuurtje op mijn mat valt voor jouw werk, oftewel dat ik bepaal wat je wel of niet doet en hoe laat; en niet meneer-de-monteur-die-Gods-werk-uit-denkt-te-oefenen.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_75982041
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:27 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Waar ik werk hebben we inderdaad ook wachtlijsten. Personeel wil graag, genoeg mogelijkheden etc. maar we mogen niet meer uren maken van de zorgverzekering, sterker nog, we hebben afgelopen jaren teveel gewerkt waardoor we nu moeten bezuinigen
Spoedgevallen kunnen echter altijd terecht in mijn tak van sport, no problem.
En denk maar niet dat ik zo schofterig kan doen tegen patienten hoor, dat wordt in de gaten gehouden met enquetes etc. want de kwaliteit en klantvriendelijkheid moeten hoog blijven worden gescoord. Sterker nog, als er patienten zijn die minder dan een 8 scoren op zaken in de patientenenquete (10-puntsschaal ) worden we hierop aangesproken.
Ik denk dat weinig monteurs e.d. die 8 uberhaupt halen hoor
dan bel je de verkeerde bedrijven keer op keer zelf op, want van mezelf weet ik dat ik erg klant vriendelijk ben ondank klanten echt honden kunnen zijn (op een bepaald punt kunnen ze het bij mij ook bekijken want ik ben niet meer en ook zeker niet minder mens dan hun) ze vragen mij hulp maar bedreigen me en schelden mij en de rest van me familie uit en de generatie na mij mag pijn lijden met alle enge ziektes. en het enige wat ik voor ze wil doen , is hun probleem verhelpen.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
  woensdag 23 december 2009 @ 19:34:09 #73
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75982082
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, dat verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.
Ik heb klanten waar ik al 12,5 jaar vaste prik heen mag als er een storing is, en dat gaat altijd prima.

Maar er zijn gewoon klanten die je, nog voor je iets hebt gedaan, al het bloed onder de nagels vandaan halen of gewoon liegen over een afgesproken tijd (we spreken nooit tijden af!).
Dan heb ik niet meer zo de behoefte om die 8 te scoren, doe ik m'n werk en sturen we een factuur.
Diezelfde klanten heb ik ook als patient, maar toch moeten we daar heel anders tegen zijn dan hoe veel monteurs (etc. ik ga niet al die functies hier lopen benoemen) tegen mij als klant zijn.
En ik ben echt niet zo onredelijk hoor. Ik weet dat iedereen zijn werk moet doen en dat het niet het leukste werk ter wereld is om op je knietjes in een kruipruimte te liggen o.i.d.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75982116
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:30 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Naja, dat verschilt van persoon tot persoon natuurlijk.
Ik heb klanten waar ik al 12,5 jaar vaste prik heen mag als er een storing is, en dat gaat altijd prima.

Maar er zijn gewoon klanten die je, nog voor je iets hebt gedaan, al het bloed onder de nagels vandaan halen of gewoon liegen over een afgesproken tijd (we spreken nooit tijden af!).
Dan heb ik niet meer zo de behoefte om die 8 te scoren, doe ik m'n werk en sturen we een factuur.

of ze vragen al of je wat gevonden hebt voordat je ook maar een schroevendraaier vast gehad hebt,....
pi_75982123
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:31 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Als je er alles aan gedaan hebt om beter te plannen, efficienter te werken etc. ben je of een langzame zak, of je hebt gewoon veel teveel werk.
Maar ga dat niet lopen botvieren op je klanten, maar ga tegen je baas zeiken of zoek een andere baan.
Maarja, hoe je het ook doet... Je zal dingen in een bepaalde volgorde moeten doen en er zal dus altijd een klant als eerste en een klant als laatste aan de beurt zijn.

Soms spreken we vantevoren af dat ik de klant bel voordat ik naar hem toe rij. Dat geeft hem tijd om te zorgen dat hij thuis is. Maar dan nog kan ik die tijd pas noemen als ik weet of ik klaar ben bij de klant waar ik dan ben... Niet eerder...
pi_75982142
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:32 schreef TheOneAndOnly het volgende:
planning te strak, kutklant ervoor, file op de weg etc etc...
Dan geef je een belletje naar de klant lijkt me. Ik moet aankomen bij mijn klanten zeg, "ja ik kom wel ergens in de middag, kan wel file zijn enzo!".
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_75982307
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:32 schreef TheOneAndOnly het volgende:
wat een kutklacht.....

ik zit zelf ook in de service en het mooie ervan is dat je nooit weet wat je tegenkomt, de monteurs kunnen er zelf in 99% van de gevallen niks aan doen als ze het niet kunnen halen...

planning te strak, kutklant ervoor, file op de weg etc etc...

kan je niet gewoon zorgen dat je moeder dan effe in je huis zit ofzo? of de buurman?
Het zijn overigens ook altijd de particulieren die er het grootste probleem van maken.
Ik moet ook vaak naar bedrijven en daar is het meestal van "oh, er is wel iemand".

Als je als particulier niet thuis kunt zijn of er voor kan zorgen dat er iemand thuis is, maak er dan niet ons probleem van.
pi_75982314
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan geef je een belletje naar de klant lijkt me. Ik moet aankomen bij mijn klanten zeg, "ja ik kom wel ergens in de middag, kan wel file zijn enzo!".

je wil niet weten hoe wij storingen door krijgen... dat is wel zo triest... moet je naar een kantoorgebouw van 20 verdiepingen hoog en dan staat er als storing: lamp defect..

vaste afspraken maken ze bij ons op kantoor, deze leven wij zoveel mogelijk na, halen we dat niet dan laten we dat tijdig zat weten...

gelukkig komen wij niet zoveel bij particulieren....
pi_75982320
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:33 schreef nostra het volgende:

[..]

Wat een mentaliteit. Je vergeet volgens mij dat er een factuurtje op mijn mat valt voor jouw werk, oftewel dat ik bepaal wat je wel of niet doet en hoe laat; en niet meneer-de-monteur-die-Gods-werk-uit-denkt-te-oefenen.
nou dacht het niet he, waar ik werk doen we veel werk voor de woning bouw ( dus de mensen die een huis huren die krijgen niet eens een rekening) en die betaald ook de rekening. maar de bewoners doen wel als of ze alles betalen.

onze service klanten hebben altyd wel een streepje voor, maar daar kan je ook niet altijd optijd komen ondanks ze een streepje voor hebben.
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
  woensdag 23 december 2009 @ 19:40:01 #80
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75982357
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:33 schreef badboynova het volgende:

[..]

dan bel je de verkeerde bedrijven keer op keer zelf op, want van mezelf weet ik dat ik erg klant vriendelijk ben ondank klanten echt honden kunnen zijn (op een bepaald punt kunnen ze het bij mij ook bekijken want ik ben niet meer en ook zeker niet minder mens dan hun) ze vragen mij hulp maar bedreigen me en schelden mij en de rest van me familie uit en de generatie na mij mag pijn lijden met alle enge ziektes. en het enige wat ik voor ze wil doen , is hun probleem verhelpen.
Het is een terugkerend fenomeen en zeer veel mensen (klanten!) zijn het met mij eens dat dit een structureel probleem is.
Niet voor niets doen zoveel K&W-ers het liefst zoveel mogelijk zelf.

De situaties die jij beschrijft lijken mij nogal extreem, echt niet dat 90% van je klanten zo is, zelfs niet als je in alleen maar Vogelaarwijken werkt.

En als je net zo klantvriendelijk bent als de toon waarin je hierin reageert als professional, weet ik genoeg
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75982369
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:38 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Het zijn overigens ook altijd de particulieren die er het grootste probleem van maken.
Ik moet ook vaak naar bedrijven en daar is het meestal van "oh, er is wel iemand".

Als je als particulier niet thuis kunt zijn of er voor kan zorgen dat er iemand thuis is, maak er dan niet ons probleem van.

ja idd, heb weleens meegemaakt dat de klant er op hamerde dat er tussen 8 en 8.30 iemand was, dus ik sta om 8.15 daar, die vent niet thuis.... dan wacht maar weer een week....

dat was een van de weinige particulieren waar wij komen
pi_75982382
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan geef je een belletje naar de klant lijkt me. Ik moet aankomen bij mijn klanten zeg, "ja ik kom wel ergens in de middag, kan wel file zijn enzo!".
Als ik een kwartier vantevoren ongeveer weet hoe laat ik bij jou ben, kan ik je uiteraard bellen als je dat wenst.
Weet alleen niet of jij dan nog tijd genoeg hebt om vanaf je werk naar huis te stuiven, de deur open te doen en mij binnen te laten.
En daarna kan ik ook niet precies voorspellen hoe laat ik weer bij je klaar ben.

Lastig he... Onvoorspelbaarheden in het leven...
pi_75982466
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:40 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Het is een terugkerend fenomeen en zeer veel mensen (klanten!) zijn het met mij eens dat dit een structureel probleem is.
Niet voor niets doen zoveel K&W-ers het liefst zoveel mogelijk zelf.

De situaties die jij beschrijft lijken mij nogal extreem, echt niet dat 90% van je klanten zo is, zelfs niet als je in alleen maar Vogelaarwijken werkt.

En als je net zo klantvriendelijk bent als de toon waarin je hierin reageert als professional, weet ik genoeg
wat weet je dan????
xboxlive: dnova79
Psn: dnova79
als god komt, kreunt hy dan (6)
AQuila360: Hij heeft wel gelijk, BBnova, door jou is de 360 reeks ten onder gegaan(ALWEER)
pi_75982510
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:40 schreef BBQ-kip het volgende:

[..]

Het is een terugkerend fenomeen en zeer veel mensen (klanten!) zijn het met mij eens dat dit een structureel probleem is.
Niet voor niets doen zoveel K&W-ers het liefst zoveel mogelijk zelf.

De situaties die jij beschrijft lijken mij nogal extreem, echt niet dat 90% van je klanten zo is, zelfs niet als je in alleen maar Vogelaarwijken werkt.

En als je net zo klantvriendelijk bent als de toon waarin je hierin reageert als professional, weet ik genoeg
Ach, een klant kan zelf ook wat flexibeler worden.
3 weken terug heeft een bouwbedrijf hier kozijnen en glas vervangen.
Ik heb de sleutel achtergelaten en ze succes gewenst.

Ging prima

Klanten die overigens een tijd willen weten, kunnen een dagdeel afnemen.
Dan plan ik voor dat dagdeel verder niets in en rij ik meteen naar hen toe.
pi_75982657
nog wat moois trouwens, tegen klanten doe ik altijd vriendelijk, wat er ook aan de hand is, sommigen beginnen meteen te blaffen als er al 3x iemand geweest is voor hetzelfde probleem, anderen dus niet en dan krijg je je beoordeling op de zaak, gaan ze zitten zeiken over je houding, dat dat beter moet.

oorzaak:

alles kut geregeld vanaf kantoor waardoor ik bij de klant alles goed kan praten omdat ze op kantoor de zaakjes niet op orde hebben, en dan zeik ik uiteraard op die kantoorpikken, schijnbaar mag dat niet.
pi_75982748
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:40 schreef MaGNeT het volgende:
Als ik een kwartier vantevoren ongeveer weet hoe laat ik bij jou ben,
Dan mankeer je echt wat. Een kwartier vantevoren nog steeds "ongeveer" weten wanneer je aankomt? Wat kan serieus het probleem zijn?

Je hebt een job; daar staat regulier voor tot 14.00. Om 13.45 zie je dat je nog wel even bezig bent: je geeft een belletje naar de klant dat het zomaar een uur langer kan duren. Je rijdt om 13.55 een file in van 10 km terwijl je nog 50 km moet rijden om er om 14.30 te zijn: je geeft een belletje en deelt dat mee.
quote:
En daarna kan ik ook niet precies voorspellen hoe laat ik weer bij je klaar ben.
Ik denk ook niet dat er iemand is die dat verwacht.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  woensdag 23 december 2009 @ 19:49:30 #87
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_75982846
In mei stuk of 10 offertes opgevraagd voor douchedeuren op maat gemaakt, hiervan maar liefst 3 ontvangen en 2 na nabellen. De rest niets meer van gehoord.
Met 1 in zee gegaan (toevallig de duurste), man kwam in juni opmeten, kwam op een andere dag dan afgesproken (was schriftelijk bevestigd, dus geen lulverhaal van onze kant), toen was er dus niemand.
Nieuwe afspraak, man meet in en geeft maten door.
In september kwam het pakket, verkeerde maten, hoezee...
Tussenpartijen hebben er 7 weken over gedaan om te bepalen wie schuld had, ondertussen zitten wij met dat pakket (2 x 2 meter groot pakket in de gang).
Hopelijk komt in januari het nieuwe pakket binnen.
Geen sorry, niets, en het kost maar 3500 euro, net of het niets is...

"Jullie" (even lekker generaliserend) zullen best klotesituaties tegen komen, maar ik heb echt geen hoge pet op van service e.d. van dit soort bedrijven.
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
pi_75982853
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:47 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan mankeer je echt wat. Een kwartier vantevoren nog steeds "ongeveer" weten wanneer je aankomt? Wat kan serieus het probleem zijn?

Je hebt een job; daar staat regulier voor tot 14.00. Om 13.45 zie je dat je nog wel even bezig bent: je geeft een belletje naar de klant dat het zomaar een uur langer kan duren. Je rijdt om 13.55 een file in van 10 km terwijl je nog 50 km moet rijden om er om 14.30 te zijn: je geeft een belletje en deelt dat mee.
[..]

Ik denk ook niet dat er iemand is die dat verwacht.
Wat voor werk doe je eigenlijk?
  Moderator woensdag 23 december 2009 @ 19:50:17 #89
9859 crew  Karina
Woman
pi_75982883
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:25 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Je hebt er genoeg die storingsdiensten draaien. Dus alleen voor de noodgevallen bij klanten die een onderhoudscontract hebben.
Dat betekent dat ze vaak 's avonds thuis moeten blijven, niets drinken en als er een storing is er gelijk heen moeten. Die dienst wisselt overigens vaak met collega's.

Voor de rest?
Ik werk van 9:00 tot 18:00 uur en kan zo al 12,5 jaar prima m'n werk doen.
Voor die paar klanten die persé 's avonds willen ga ik niet mijn vrije avonden opofferen.
Ja... Ook ik heb een sociaal leven of wil gewoon lekker op Fok! rondhangen als het kan

Zit nu overigens thuis met een stevige griep en zonder stem...
Beterschap!

Maar zijn er geen collega's die wel 's avonds willen werken? Het probleem is ook dat je geen keus hebt, ze komen overdag of niet. Als je nou nog kon kiezen, overdag kost het 20 euro per uur, als je wilt dat de monteur 's avonds komt, dan kost het 25 euro (ik roep maar wat). Ik denk dat er zat mensen zijn die best iets meer willen betalen omdat ze geen vrij kunnen nemen en een vrije dag kost tenslotte ook geld.

@theoneandonly: de mensen die ik ken werken ook en ik ga niet mijn oude moeder vragen naar mijn huis te komen om te zitten wachten, trouwens, ik ben er liever zelf bij, voor als ik vragen heb of als ik zie dat het niet goed gebeurt, of wat dan ook.

Wat trouwens nog irritanter is als ze zeggen dat ze na 3 uur komen, jij zorgt dat je op tijd thuis bent en dan ligt er een briefje in de bus dat ze al zijn geweest!
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75982905
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:45 schreef TheOneAndOnly het volgende:
en dan krijg je je beoordeling op de zaak, gaan ze zitten zeiken over je houding, dat dat beter moet.
Joh!
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_75982921
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:47 schreef nostra het volgende:

[..]

Dan mankeer je echt wat. Een kwartier vantevoren nog steeds "ongeveer" weten wanneer je aankomt? Wat kan serieus het probleem zijn?

Je hebt een job; daar staat regulier voor tot 14.00. Om 13.45 zie je dat je nog wel even bezig bent: je geeft een belletje naar de klant dat het zomaar een uur langer kan duren. Je rijdt om 13.55 een file in van 10 km terwijl je nog 50 km moet rijden om er om 14.30 te zijn: je geeft een belletje en deelt dat mee.
[..]

Ik denk ook niet dat er iemand is die dat verwacht.

helaas, die zijn er wel...

in de service iets reguliers....

soms zit het mee, soms zit het tegen, de ene storing is de andere niet....
pi_75982972
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:50 schreef Karina het volgende:

[..]

Beterschap!

Maar zijn er geen collega's die wel 's avonds willen werken? Het probleem is ook dat je geen keus hebt, ze komen overdag of niet. Als je nou nog kon kiezen, overdag kost het 20 euro per uur, als je wilt dat de monteur 's avonds komt, dan kost het 25 euro (ik roep maar wat). Ik denk dat er zat mensen zijn die best iets meer willen betalen omdat ze geen vrij kunnen nemen en een vrije dag kost tenslotte ook geld.

@theoneandonly: de mensen die ik ken werken ook en ik ga niet mijn oude moeder vragen naar mijn huis te komen om te zitten wachten, trouwens, ik ben er liever zelf bij, voor als ik vragen heb of als ik zie dat het niet goed gebeurt, of wat dan ook.

Wat trouwens nog irritanter is als ze zeggen dat ze na 3 uur komen, jij zorgt dat je op tijd thuis bent en dan ligt er een briefje in de bus dat ze al zijn geweest!
Collega's die 's avonds werken? Bij uitzondering gebeurt het wel eens om een klus af te ronden.
Maar ook mijn collega's hebben een vrouw, vriendin, kinderen (wegstrepen wat niet van toepassing is) en willen die ook wel eens zien
Ik zou 1 of 2 avonden in de week nog wel zien zitten, als het goed betaalt.

Overdag's zit het uurtarief rond de 65 euro incl. BTW.
Voor 's avonds zou dat rond de 130 euro worden.
Zoveel krijg ik uiteraard niet
  Moderator woensdag 23 december 2009 @ 19:54:01 #93
9859 crew  Karina
Woman
pi_75983054
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:51 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Overdag's zit het uurtarief rond de 65 euro incl. BTW.
Voor 's avonds zou dat rond de 130 euro worden.
Ik denk dat daar best een markt voor is.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  woensdag 23 december 2009 @ 19:54:05 #94
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_75983062
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:52 schreef fathank het volgende:
Als je een paspoort of id-kaart aan wil vragen kan dat alleen tijdens kantooruren (en dan nog vaak maar halve dagen).
Dan moet je in een echte plaats gaan wonen waar het al jaren gebruikelijk is dat Burgerzaken gewoon een avondopenstelling kent.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_75983088
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:49 schreef MaGNeT het volgende:
Wat voor werk doe je eigenlijk?
Accountancy. Redelijk zelfde problematiek: planning doet nooit wat je wil, klanten hijgen altijd in je nek, je kan het nooit goed doen, maar wel fout etc. etc. Rare vind ik dat je zo tegen die klanten ageert, jouw bedrijsvoering en -planning, files, vervelende klanten, lastige klussen enzovoorts zijn mijn probleem niet als ik jouw bedrijf betaal om iets te doen en daar afspraken over maak.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
pi_75983105
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:54 schreef Karina het volgende:

[..]

Ik denk dat daar best een markt voor is.

niet voor particulieren....

130 euro per uur, meestal wordt reistijd ook geteld, dus je zit al aan 2 uur, 260 euro voor je ketel bij te vullen... beetje veel geld, nie?
  Moderator woensdag 23 december 2009 @ 19:55:51 #97
9859 crew  Karina
Woman
pi_75983150
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

niet voor particulieren....

130 euro per uur, meestal wordt reistijd ook geteld, dus je zit al aan 2 uur, 260 euro voor je ketel bij te vullen... beetje veel geld, nie?
Ketel bijvullen kan ik zelf wel en wat ik al zei: een vrije dag is zeker gratis?
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_75983165
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:54 schreef nostra het volgende:

[..]

Accountancy. Redelijk zelfde problematiek: planning doet nooit wat je wil, klanten hijgen altijd in je nek, je kan het nooit goed doen, maar wel fout etc. etc. Rare vind ik dat je zo tegen die klanten ageert, jouw bedrijsvoering en -planning, files, vervelende klanten, lastige klussen enzovoorts zijn mijn probleem niet als ik jouw bedrijf betaal om iets te doen en daar afspraken over maak.
Wat is het probleem dan eigenlijk?
pi_75983230
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:55 schreef TheOneAndOnly het volgende:

[..]

niet voor particulieren....

130 euro per uur, meestal wordt reistijd ook geteld, dus je zit al aan 2 uur, 260 euro voor je ketel bij te vullen... beetje veel geld, nie?
Naja, ik vul geen ketels bij he.
Ik doe service aan PC's, netwerken, internetstoringen, etc.
Maar in de basis wel dezelfde praktische problemen bij het plannen en uitvoeren.

Overigens begon mijn automatische ontluchter in de CV ketel al het CV water eruit te gooien... En dat net in de nacht van zaterdag op zondag, om een uurtje of 2... Toen toch maar zelf het water weg laten lopen in de afvoer, ontluchter schoongemaakt, systeem gevuld, ontlucht en toen weer gaan slapen...
pi_75983241
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:55 schreef Karina het volgende:

[..]

Ketel bijvullen kan ik zelf wel en wat ik al zei: een vrije dag is zeker gratis?
ik weet niet hoeveel snipperdagen jij hebt maar ik heb er zat, ik doe zelf nooit moeilijk als er iemand moet komen om in mijn huis iets te maken, al doe ik 98% toch zelf, maar toen ik nog huurde bleef ik ook gewoon thuis toen ze mijn woning kwamen inspecteren,...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')