FOK!forum / Klaagbaak / Vrouwen in het verkeer
El_Liberalistedinsdag 22 december 2009 @ 23:19
Ik hou het kort. Voeg ik dus zo in op de Beneluxbaan richting Amsterdam, zie ik dat er auto's gelijktijdig op de rechterbaan rijden terwijl ik invoeg. Die gaan altijd een baantje naar links zodat je dan kan invoegen want de strook is maar kort. Maar de achterste van de twee, die ik 'tegen' kwam, wilde dat niet. Dat zag ik dus ik hield in, er was te weinig ruimte om voor haar in te voegen. Maar zij hield ook in zodat ik nóg meer moest inhouden waardoor we allebei veel langzamer gingen rijden. Ik moest zo'n stuk doorrijden op die toch al korte invoegstrook dat ik in allerlei sneeuw- en pekelresten terechtkwam. Toen ik invoegde voor die auto begon ze nog te toeteren en te seinen ook. Bij het stoplicht heb ik haar op een toeterconcert en middelvinger getrakteerd, ik hoop dat ze daarvan schrok en bovenal dat ze er wat van geleerd heeft.
Blonde milfs in Ford Ka'tjes die te dom zijn om een rijbaan op te schuiven

Paint:

[ Bericht 4% gewijzigd door El_Liberaliste op 23-12-2009 19:22:48 ]
Koko_Bananadinsdag 22 december 2009 @ 23:19
Het is niet hun schuld, het is de sneeuw.
Jahr00ndinsdag 22 december 2009 @ 23:20
Alle vrouwen en bejaarden rijbewijs afpakken, lijkt me het beste.
Teeziedinsdag 22 december 2009 @ 23:20
KOP EEN TREIN
juiceddinsdag 22 december 2009 @ 23:20
Je moet ook niet met je bakfiets over de snelweg rijden.
Scarface2004dinsdag 22 december 2009 @ 23:26
TT spreekt boekdelen
amvrosiosdinsdag 22 december 2009 @ 23:28
pics or it didnt happen
mstxdinsdag 22 december 2009 @ 23:30
Ford Ka's gaan wel kenkerhard ouwe.
http://www.autoweek.nl/video/1477/Tuning-Ford-Ka
125 keiharde kilometers per uur op de teller!!
El_Liberalistedinsdag 22 december 2009 @ 23:32
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:30 schreef mstx het volgende:
Ford Ka's gaan wel kenkerhard ouwe.
http://www.autoweek.nl/video/1477/Tuning-Ford-Ka
125 keiharde kilometers per uur op de teller!!
Wat een boerin
Scarface2004dinsdag 22 december 2009 @ 23:38
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:30 schreef mstx het volgende:
Ford Ka's gaan wel kenkerhard ouwe.
http://www.autoweek.nl/video/1477/Tuning-Ford-Ka
125 keiharde kilometers per uur op de teller!!
19 jaar, wtf!

Ze ziet eruit als 30 en kleed haarzelf als een 40-er
Geerddinsdag 22 december 2009 @ 23:41
Vlot en pittig kapsel dat dan weer wel.
eNaSnIdinsdag 22 december 2009 @ 23:52
Het feit dat JIJ niet kunt invoegen zonder het overige verkeer te hinderen (die tenslotte op een voorrangsweg rijden) wil je nu gaan botvieren op andere weggebruikers?
kikoooooodinsdag 22 december 2009 @ 23:56
Domme mongool. Zij hoeft je helemaal geen voorrang te verlenen. Ga je theorie weer leren en kom dan terug.

Mensen die niets snappen van invoegen, maar vervolgens denken dat de ander het fout doet. Sterf
bas-beestwoensdag 23 december 2009 @ 00:27
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:38 schreef Scarface2004 het volgende:

[..]

19 jaar, wtf!

Ze ziet eruit als 30 en kleed haarzelf als een 40-er
zoiets was ook mijn reactie... ze zou haar eigen moeder kunnen zijn
PWSteal.Ldpinch.Dwoensdag 23 december 2009 @ 00:36
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:56 schreef kikoooooo het volgende:
Domme mongool. Zij hoeft je helemaal geen voorrang te verlenen. Ga je theorie weer leren en kom dan terug.

Mensen die niets snappen van invoegen, maar vervolgens denken dat de ander het fout doet. Sterf
Maar het is niet netjes!
kikoooooowoensdag 23 december 2009 @ 00:42
quote:
Op woensdag 23 december 2009 00:36 schreef PWSteal.Ldpinch.D het volgende:

[..]

Maar het is niet netjes!
Oprotten. Dan moet je maar in leren voegen.
Equiteswoensdag 23 december 2009 @ 00:44
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:30 schreef mstx het volgende:
Ford Ka's gaan wel kenkerhard ouwe.
http://www.autoweek.nl/video/1477/Tuning-Ford-Ka
125 keiharde kilometers per uur op de teller!!
Dat is wel fucking fail gewoon, rij je met zo'n auto haalt een fiat pandaatje je in
gniffiewoensdag 23 december 2009 @ 01:03
geil lesbootje in haar kaatje
Kriegelwoensdag 23 december 2009 @ 01:38
quote:
Op woensdag 23 december 2009 00:44 schreef Equites het volgende:

[..]

Dat is wel fucking fail gewoon, rij je met zo'n auto haalt een fiat pandaatje je in
"Een beetje snelheid kan soms je leven redden!"

kikoooooowoensdag 23 december 2009 @ 08:32
Kom je nog terug ts?
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 08:34
zo.. om maar weer eens even een oude koe met topic nummer 322.334.211 over dit ondewerp uit de sloot te halen
Mutsaers__78woensdag 23 december 2009 @ 08:45
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:30 schreef mstx het volgende:
Ford Ka's gaan wel kenkerhard ouwe.
http://www.autoweek.nl/video/1477/Tuning-Ford-Ka
125 keiharde kilometers per uur op de teller!!
"Ik geef meer om uiterlijk"

eNaSnIwoensdag 23 december 2009 @ 09:19
quote:
Op woensdag 23 december 2009 08:34 schreef motorbloempje het volgende:
zo.. om maar weer eens even een oude koe met topic nummer 322.334.211 over dit ondewerp uit de sloot te halen
Zoveel topics zijn er op heul FOK! niet eens
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 09:22
' bij wijze vaaahaaaan '
CyclingGirlwoensdag 23 december 2009 @ 09:48
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:56 schreef kikoooooo het volgende:
Domme mongool. Zij hoeft je helemaal geen voorrang te verlenen. Ga je theorie weer leren en kom dan terug.

Mensen die niets snappen van invoegen, maar vervolgens denken dat de ander het fout doet. Sterf
Dit dus
AciD_Nightmarewoensdag 23 december 2009 @ 09:51
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:48 schreef CyclingGirl het volgende:

[..]

Dit dus
Dat heet inzicht, dat ontbreekt bij 90% van de vrouwen.........
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 09:54
het dwangmatig 'vriendelijk' zijn door voorrang te geven waar mensen dit niet hebben, zorgt ervoor dat de mensen die deze voorrang krijgen door de vriendelijkheid (verward met 'inzicht') en de op dat moment bestaande mogelijkheid tot vriendelijkheid, deze voorrang ook NEMEN op momenten dat het NIET KAN en de persoon die ze er tussen moet laten geen kant op kan: ongeluk.



'vriendelijk zijn' of 'inzicht' hebben

houd je aan de (voorrangs)regels, ten allen tijde, ook als de linkerbaan vrij is en je op KUNT schuiven, want die mensen duwen je vervolgens ook opzij als jij NIET naar links kan
kikoooooowoensdag 23 december 2009 @ 09:57
Gewoon NIET vriendelijk zijn en NIET je eigen verkeersregels bedenken, dan kan de ander ook niet de verwachting hebben dat je vriendelijk zult zijn.
mstxwoensdag 23 december 2009 @ 10:03
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:54 schreef motorbloempje het volgende:
het dwangmatig 'vriendelijk' zijn door voorrang te geven waar mensen dit niet hebben, zorgt ervoor dat de mensen die deze voorrang krijgen door de vriendelijkheid (verward met 'inzicht') en de op dat moment bestaande mogelijkheid tot vriendelijkheid, deze voorrang ook NEMEN op momenten dat het NIET KAN en de persoon die ze er tussen moet laten geen kant op kan: ongeluk.



'vriendelijk zijn' of 'inzicht' hebben

houd je aan de (voorrangs)regels, ten allen tijde, ook als de linkerbaan vrij is en je op KUNT schuiven, want die mensen duwen je vervolgens ook opzij als jij NIET naar links kan
Ok, de volgende keer zal ik op de oprit even een noodstop maken en wachten tot er ruimte is.
kikoooooowoensdag 23 december 2009 @ 10:04
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:03 schreef mstx het volgende:

[..]

Ok, de volgende keer zal ik op de oprit even een noodstop maken en wachten tot er ruimte is.
Dan rij je gewoon door over de vluchtstrook, boeie. Of je leert invoegen en zorgt dat er plek voor je is, door gelijke snelheid te maken met de rechterbaan en een plekje te zoeken. Kneus
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 10:06
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:03 schreef mstx het volgende:

[..]

Ok, de volgende keer zal ik op de oprit even een noodstop maken en wachten tot er ruimte is.
dan heb jij een gebrek aan verkeersinzicht

bij de gemiddelde oprit heb je alle tijd door de lange en brede draai om te kijken waar er WEL plek is om in te voegen en daar je snelheid op aan te passen.

Ja, inderdaad ja, JIJ moet je aanpassen aan het daar al rijdende verkeer, niet andersom. Jij voegt in, jij voert een bijzondere verrichting uit lees de boekjes er maar op na.
heester49woensdag 23 december 2009 @ 10:11
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:06 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dan heb jij een gebrek aan verkeersinzicht

bij de gemiddelde oprit heb je alle tijd door de lange en brede draai om te kijken waar er WEL plek is om in te voegen en daar je snelheid op aan te passen.

Ja, inderdaad ja, JIJ moet je aanpassen aan het daar al rijdende verkeer, niet andersom. Jij voegt in, jij voert een bijzondere verrichting uit lees de boekjes er maar op na.
je hebt gelijk maar het gebeurt mij ook vaak dat de rechterrijbaan waarop je wilt invoegen helemaal vol is met tuf tuf autotjes en de linkerrijbaan vrij. Dan kun je dus even naar links gaan om de ander een beetje ruimte te geven. Moet niet maar is wel netjes en handig voor de ander!
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 10:13
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:11 schreef heester49 het volgende:

[..]

je hebt gelijk maar het gebeurt mij ook vaak dat de rechterrijbaan waarop je wilt invoegen helemaal vol is met tuf tuf autotjes en de linkerrijbaan vrij. Dan kun je dus even naar links gaan om de ander een beetje ruimte te geven. Moet niet maar is wel netjes en handig voor de ander!
dat is het probleem. Het gros van de automobilisten gaat dan denken dat ze voorrang HEBBEN, dat ze daar recht op hebben en dat de volgende keer dat ze daar rijden, mensen maar voor ze opzij moeten gaan en ze hem er gewoon tussen drukken, ook als de linkerbaan OOK vol is.

natuurlijk is het in een file een kwestie van geven en nemen, met beleid, maar vooral in het normaal doorstromende verkeer, waar mensen die 90 op de rechterbaan (rijden ze rechts! moeten ze naar links! Het is ook nooit goed! )ook bestaansrecht hebben, is het ronduit gevaarlijk om 'netjes' te zijn omdat je dan de verkeerde verwachtingen en 'regels' kweekt
AciD_Nightmarewoensdag 23 december 2009 @ 10:14
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:11 schreef heester49 het volgende:

[..]

je hebt gelijk maar het gebeurt mij ook vaak dat de rechterrijbaan waarop je wilt invoegen helemaal vol is met tuf tuf autotjes en de linkerrijbaan vrij. Dan kun je dus even naar links gaan om de ander een beetje ruimte te geven. Moet niet maar is wel netjes en handig voor de ander!
Ooohh oohhh oohh, jij sterveling, niet met motorbloempje in discussie gaan! Zij is te wijs !!!!!
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 10:16
!

ik rijd motor, ik MOET de regels kennen om te overleven tussen de josti's in een automobiel
AciD_Nightmarewoensdag 23 december 2009 @ 10:17
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:16 schreef motorbloempje het volgende:
!

ik rijd motor, ik MOET de regels kennen om te overleven tussen de josti's in een automobiel
Dan kan jij ook wel beamen dat de meeste andere vrouwen rijden als stevie wonder!
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 10:19
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:17 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Dan kan jij ook wel beamen dat de meeste andere vrouwen rijden als stevie wonder!
yup, vooral die in een 'kleine pittige sportieve stadsauto'

ik noem een:





etc.
CyclingGirlwoensdag 23 december 2009 @ 10:19
De meeste heren ook!
CyclingGirlwoensdag 23 december 2009 @ 10:20
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:19 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

yup, vooral die in een 'kleine pittige sportieve stadsauto'

ik noem een:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

etc.
Gelukkig rijd ik daar niet in.
heester49woensdag 23 december 2009 @ 10:21
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat is het probleem. Het gros van de automobilisten gaat dan denken dat ze voorrang HEBBEN, dat ze daar recht op hebben en dat de volgende keer dat ze daar rijden, mensen maar voor ze opzij moeten gaan en ze hem er gewoon tussen drukken, ook als de linkerbaan OOK vol is.

natuurlijk is het in een file een kwestie van geven en nemen, met beleid, maar vooral in het normaal doorstromende verkeer, waar mensen die 90 op de rechterbaan ook bestaansrecht hebben, is het ronduit gevaarlijk om 'netjes' te zijn omdat je dan de verkeerde verwachtingen en 'regels' kweekt
Ik bedoel niet dat ik denk dat ik voorang heb als ik in wil voegen h=maaruh als er genoeg ruimte is op linkerrijbaan en de rechterrijbaan is vol dan kun je dus in het oog van doorstroming en netheid even naar links gaan om de ander de mogelijkheid te geven in te voegen. Je kweekt geen eigen regels en natuurlijk moet je hier nooit vanuit gaan maaruh is het niet zo dat als je op weg bent, je ook een beetje rekening houdt met een ander.

Ennuh niet als een tuf tuf tuf met 90 allemaal achter elkaar de rechterrijbaan volhoud. Lekker veilig als je uiteindelijjk je er tussen moet drukken danwel moet stoppen om achteraan te sluiten danwel met 130 ervoorbij moet op de invoegstrook/vluchtstrook om zo op de snelle weg te komen
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 10:21
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:19 schreef CyclingGirl het volgende:
De meeste heren ook!
Vrouwen zijn wel erger moet ik zeggen
Vooral in de leeftijdscategorie 40 - 55 ongeveer, met een kort kapsel, overvloedige lading makeup die ze aan het bijwerken zijn tjidens het rijden in hun renault twingo

ja, er zijn ook genoeg mannen die niet kunnen rijden, maar over het algemeen zijn het vrouwen, die met hun tieten op 't stuur hangen omdat ze hun stoel niet eens goed kunnen verstellen, die de meest gevaarlijke situaties in de stad veroorzaken
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 10:22
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:21 schreef heester49 het volgende:

[..]

Ik bedoel niet dat ik denk dat ik voorang heb als ik in wil voegen h=maaruh als er genoeg ruimte is op linkerrijbaan en de rechterrijbaan is vol dan kun je dus in het oog van doorstroming en netheid even naar links gaan om de ander de mogelijkheid te geven in te voegen. Je kweekt geen eigen regels en natuurlijk moet je hier nooit vanuit gaan maaruh is het niet zo dat als je op weg bent, je ook een beetje rekening houdt met een ander.

Ennuh niet als een tuf tuf tuf met 90 allemaal achter elkaar de rechterrijbaan volhoud. Lekker veilig als je uiteindelijjk je er tussen moet drukken danwel moet stoppen om achteraan te sluiten danwel met 130 ervoorbij moet op de invoegstrook/vluchtstrook om zo op de snelle weg te komen
dat jij nou zo onnoemelijk slim bent om te beseffen dat je die voorrang niet hebt en dat het puur 'vriendelijkheid' is, is natuurlijk helemaal mooi.

Echter, moet je in het verkeer nooit uitgaan van de slimheid van de mens als je wilt overleven of op zijn minst schadevrij van A naar B wilt komen. Daarom moet je niet 'vriendelijk' zijn, dit ook niet verwachten, maar je houden aan de regels zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over ' het recht om in te voegen'.
heester49woensdag 23 december 2009 @ 10:24
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:16 schreef motorbloempje het volgende:
!

ik rijd motor, ik MOET de regels kennen om te overleven tussen de josti's in een automobiel
tja regels zijn regels he. Maaruh zie ook vaak genoeg josti's op motor, t-shirtje spijkerbroekje en met 70 door een file of sterker met 140 je voorbij stuiven.
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 10:25
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:24 schreef heester49 het volgende:

[..]

tja regels zijn regels he. Maaruh zie ook vaak genoeg josti's op motor, t-shirtje spijkerbroekje en met 70 door een file of sterker met 140 je voorbij stuiven.
juist! en omdat er in elke categorie josti's zijn, kun je het je dus niet permitteren om 'vriendelijk' te zijn, omdat deze categorie, die ook in de auto te vinden is, te herkennen aan iets andere kenmerken (niet gebruiken van knippers, groot licht aan laten, verkeerd afgestelde lichten, etc.), hierdoor (de vriendelijkheid van het opschuiven) niet snappen dat ze geen voorrang hebben
heester49woensdag 23 december 2009 @ 10:26
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

dat jij nou zo onnoemelijk slim bent om te beseffen dat je die voorrang niet hebt en dat het puur 'vriendelijkheid' is, is natuurlijk helemaal mooi.

Echter, moet je in het verkeer nooit uitgaan van de slimheid van de mens als je wilt overleven of op zijn minst schadevrij van A naar B wilt komen. Daarom moet je niet 'vriendelijk' zijn, dit ook niet verwachten, maar je houden aan de regels zodat er geen misverstanden kunnen ontstaan over ' het recht om in te voegen'.
Nou weet je blijf lekker rechts rijden als ik wil invoegen druk je dan wel naar links. Gelukkig ben jij wel ongelovelijk slim op die puch van je.
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 10:27
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:26 schreef heester49 het volgende:

[..]

Nou weet je blijf lekker rechts rijden als ik wil invoegen druk je dan wel naar links. Gelukkig ben jij wel ongelovelijk slim op die puch van je.
!

jij komt er wel goede manier om een discussie die je niet kunt winnen 'af te sluiten'
maar weest niet bang, ik anticipeer prima op mensen als jij en onthoud kentekens om door te geven aan de kliklijn
fathankwoensdag 23 december 2009 @ 10:27
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:30 schreef mstx het volgende:
Ford Ka's gaan wel kenkerhard ouwe.
http://www.autoweek.nl/video/1477/Tuning-Ford-Ka
125 keiharde kilometers per uur op de teller!!
Wat een kankerlelijk samenraapsel van plastic .
heester49woensdag 23 december 2009 @ 10:30
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:25 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

juist! en omdat er in elke categorie josti's zijn, kun je het je dus niet permitteren om 'vriendelijk' te zijn, omdat deze categorie, die ook in de auto te vinden is, te herkennen aan iets andere kenmerken (niet gebruiken van knippers, groot licht aan laten, verkeerd afgestelde lichten, etc.), hierdoor (de vriendelijkheid van het opschuiven) niet snappen dat ze geen voorrang hebben


tjeemig wordt nu al moe van je....dus niet vriendelijk zijn omdat er josti's rondrijden die dan in de war raken en de regeles niet meer snappen. Ah snap het, we nemen de josti's als maatstaf en gaan daarom ons allemaal strak aan de regels houden anders raken de josti's in de war...
heester49woensdag 23 december 2009 @ 10:31
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:27 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

!

jij komt er wel goede manier om een discussie die je niet kunt winnen 'af te sluiten'
maar weest niet bang, ik anticipeer prima op mensen als jij en onthoud kentekens om door te geven aan de kliklijn
Klil klik ze! Je hebt vast het nr in je mobieltje staan mijn kenteken is........haha
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 10:32
je hebt gelijk

hier, kies maar een mooie sticker uit!

Ladylikewoensdag 23 december 2009 @ 10:32
Meeste vrouwen zijn te voorzichtig
Domme acties tot gevolg

terechte klacht

wat dat betreft schaam ik me in de plaats van die domme dozen.
heester49woensdag 23 december 2009 @ 10:33
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:14 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ooohh oohhh oohh, jij sterveling, niet met motorbloempje in discussie gaan! Zij is te wijs !!!!!
Hey nachtmerrie je hebt gelijk motorbloempje moet misschien bij het CBR gaan werken als opperjezus in het volgen van de regels!
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 10:34
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:32 schreef Ladylike het volgende:
Meeste vrouwen zijn te voorzichtig
Domme acties tot gevolg

terechte klacht

wat dat betreft schaam ik me in de plaats van die domme dozen.
het wordt wel heel ongeloofwaardig als alle vrouwen gaan zeggen dat het A) een terechte klacht is maar B) dat we het zelf uiteraard wel goed doen

heester49woensdag 23 december 2009 @ 10:36
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:32 schreef motorbloempje het volgende:
je hebt gelijk

hier, kies maar een mooie sticker uit!

[ afbeelding ]
jij bent zielig!!!Ga lekker tuftuffen op je puch ennuh als je wilt invoegen let erop je hebt geen voorang maaruh dat wist je geloof ik al.
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 10:36
kussie!
heester49woensdag 23 december 2009 @ 10:39
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
kussie!
no thanks!!!
Ladylikewoensdag 23 december 2009 @ 10:39
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

het wordt wel heel ongeloofwaardig als alle vrouwen gaan zeggen dat het A) een terechte klacht is maar B) dat we het zelf uiteraard wel goed doen

er zijn gewoon vrouwen die de regels wel juist opvolgen.
Ik reken me tot een van hen, nadat een hoop kerels me dat gezegd hebben.

Wel weet ik dat ik onzeker ben in een vreemde stad (omdat ik soms niet goed weet welke kant ik op moet) en daar reken ik me eigenlijk soms wel tot een domme doos

Maar ik zie zelf ook wel dat de meeste stomme acties door vrouwen gedaan worden.
Mannen doen meer aso acties, zoals bumperkleven, hardrijden (okay wat dat betreft ben ik een man) en snijden.
Bij vrouwen is het meer zo van: oh shit, ik had hier in gemoeten ( !) en dan houden ze dus mensen op omdat ze langzamer gaan rijden in de hoop te kunnen draaien ofzo
Ladylikewoensdag 23 december 2009 @ 10:39
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:36 schreef motorbloempje het volgende:
kussie!
straks willen ze de pics
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 10:41
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:39 schreef Ladylike het volgende:

[..]

er zijn gewoon vrouwen die de regels wel juist opvolgen.
Ik reken me tot een van hen, nadat een hoop kerels me dat gezegd hebben.


Wel weet ik dat ik onzeker ben in een vreemde stad (omdat ik soms niet goed weet welke kant ik op moet) en daar reken ik me eigenlijk soms wel tot een domme doos

Maar ik zie zelf ook wel dat de meeste stomme acties door vrouwen gedaan worden.
Mannen doen meer aso acties, zoals bumperkleven, hardrijden (okay wat dat betreft ben ik een man) en snijden.
Bij vrouwen is het meer zo van: oh shit, ik had hier in gemoeten ( !) en dan houden ze dus mensen op omdat ze langzamer gaan rijden in de hoop te kunnen draaien ofzo
precies dat ja

maargoed.. het is gewoon een feit dat bij alle dingen (autorijden, 'buitenlanders', etc.) de negatieve dingen iets meer opvallen dan de positieve dingen
motorbloempjewoensdag 23 december 2009 @ 10:41
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:39 schreef Ladylike het volgende:

[..]

straks willen ze de pics
--> KPD
Ladylikewoensdag 23 december 2009 @ 10:42
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

precies dat ja

maargoed.. het is gewoon een feit dat bij alle dingen (autorijden, 'buitenlanders', etc.) de negatieve dingen iets meer opvallen dan de positieve dingen
Dat sowieso
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

--> KPD
moet ik op de account van mn ventje inloggen
eNaSnIwoensdag 23 december 2009 @ 10:51
Het mag een wonder heten dat sommige vrouwen heelhuids (hihi, daar smeren ze onder het rijden de make up op ) op hun eindbestemming komen. Ik denk dat dat meer met de overige verkeersdeelnemers te maken heeft als de rijvaardigheden van het betreffende vrouwspersoons. Helaas is de gave van het ruimtelijk inzicht onder vrouwen maar dun gezaaid, waardoor het de echt krankzinnige situaties 9 van de 10 keer een vrouw betreft. Dit zal niet snel veranderen en daar zullen we dus mee moeten leven. Het maakt het voor iedereen een stuk makkelijker als de regels gevolgd worden, maar dat besef is helaas ook niet aanwezig bij alle weggebruikers!
Ferrari_Tapewoensdag 23 december 2009 @ 12:19
TS kan niet invoegen als het verkeer niet opschuift naar links.
Afremmen en gas bijgeven om ertussen te gaan, hoe moeilijk kan het zijn.
Repeatwoensdag 23 december 2009 @ 12:40
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:19 schreef Ferrari_Tape het volgende:
TS kan niet invoegen als het verkeer niet opschuift naar links.
Afremmen en gas bijgeven om ertussen te gaan, hoe moeilijk kan het zijn.
Ruimte maken is toch wel zo chill? Ik doe dat ook zoveel mogelijk als de mogelijkheid er is.
Ferrari_Tapewoensdag 23 december 2009 @ 13:17
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:40 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ruimte maken is toch wel zo chill? Ik doe dat ook zoveel mogelijk als de mogelijkheid er is.
Nee. Nutteloos naar links gaan is dat.
Je kunt wel ruimte maken door gewoon gas terug te nemen, zodat die invoeger met zijn 1.2 Twingo er voor kan.
BobbyBwoensdag 23 december 2009 @ 13:33
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:57 schreef kikoooooo het volgende:
Gewoon NIET vriendelijk zijn en NIET je eigen verkeersregels bedenken, dan kan de ander ook niet de verwachting hebben dat je vriendelijk zult zijn.
Dit dus.

Dat zogenaamd vriendelijk willen zijn komt me ook de strot uit. Even een voetganger of fietser voor laten gaan omdat dat sociaal is... boeit verder niet dat de hele rij erachter op de rem moet.
H.FRwoensdag 23 december 2009 @ 13:46
Ik erger me meer aan ouderen, ben ik nu slecht?
Ladylikewoensdag 23 december 2009 @ 13:47
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:46 schreef H.FR het volgende:
Ik erger me meer aan ouderen, ben ik nu slecht?
Nee hoor, fossielen horen IN het asfalt, niet erop
H.FRwoensdag 23 december 2009 @ 13:48
quote:
Op woensdag 23 december 2009 13:47 schreef Ladylike het volgende:

[..]

Nee hoor, fossielen horen IN het asfalt, niet erop
Gelukkig

Met hun rijgedrag komen ze daar vanzelf.
Blikwoensdag 23 december 2009 @ 13:51
ik rij nu dagelijks bijna 200 kilometer op de A2, en onderstaand is mijn conclusie van het rijgedrag van mannen en vrouwen:

Vrouwen zijn koningin in:
- onnodig links rijden (of middenbaan bij 3-baans)
- inhalen met 1km/u verschil
- te langzaam rijden

Mannen zijn koning in:
- Lomp en asociaal rijden
- te hard rijden
Prittwoensdag 23 december 2009 @ 13:53
Beneluxlaan zit vol idioten ja.
Mister1977woensdag 23 december 2009 @ 15:58
Flink gasgeven en ervoor duiken. Je kunt toch wel een Ford Ka te snel afzijn?
El_Liberalistewoensdag 23 december 2009 @ 19:21
Voor de mensen die het blijkbaar niet begrepen hebben, of de OP niet zo goed hebben gelezen, heb ik een paint gemaakt waarin de schaal auto / invoegstrook aardig overeenkomt. En ik weet dat je in principe geen voorrang hebt als invoeger zijnde, maar wat die Ford Ka deed valt onder 'spelbederf'.


KoekjesTwisterwoensdag 23 december 2009 @ 19:26
Ik ben het eens met motorbloempje. Ik heb het op de motor wel eens. Dat ik op de oprit (voor de invoegstrook) al druk op zoek naar een gaatje ben. Heb ik er eentje gevonden, pas ik mijn snelheid aan om er tussen te gaan.

Houdt er op de snelweg vervolgens iemand zijn gas in voor een invoegende auto (iemand die dus lomp in wilde voegen), waardoor ik ook weer aan moet passen om in te voegen. Bah.
kikoooooowoensdag 23 december 2009 @ 19:27
quote:
Op woensdag 23 december 2009 19:21 schreef El_Liberaliste het volgende:
Voor de mensen die het blijkbaar niet begrepen hebben, of de OP niet zo goed hebben gelezen, heb ik een paint gemaakt waarin de schaal auto / invoegstrook aardig overeenkomt. En ik weet dat je in principe geen voorrang hebt als invoeger zijnde, maar wat die Ford Ka deed valt onder 'spelbederf'.


[ afbeelding ]
Ja en? Dan hoeft ze je alsnog geen voorrang te geven, domme kutjosti. Jij moet gewoon invoegen op het moment dat het KAN, niet op het moment dat jou het beste uitkomt.
motorbloempjedonderdag 24 december 2009 @ 01:05
hij heeft wel heel ironisch de Ka GROEN gemaakt en zichzelf ROOD, dus diep van binnen weet hij wel dat hij fout zit
eNaSnIdonderdag 24 december 2009 @ 08:01
quote:
Op donderdag 24 december 2009 01:05 schreef motorbloempje het volgende:
hij heeft wel heel ironisch de Ka GROEN gemaakt en zichzelf ROOD, dus diep van binnen weet hij wel dat hij fout zit
Maaaar hij gaf wel richting aan, dus moet JIJ aan de kant! Door zulke bestuurders krijgen we dus ongevallen, kilometers file, miljoenen schade, etc. Wordt het niet eens tijd voor een lesje bij het CRB TS?

Jouw 'ideale lijn verkeerstechnisch' is een alleen maar een racelijn, want er wordt geen rekening gehouden met de factoren 'tijd' en 'overige weggebruikers op een voorrangsweg'!!! Dit is wel de meest onterechte klacht ever op FOK!
Jumparounddonderdag 24 december 2009 @ 09:31
Amsterdam, waar de A1 bij de A10 komt richting Den Haag..

Zelfde akkefietje met een trut in een tereinauto...
Niet opschuiven, doorrijden en dan moeten remmen omdat er langzamer verkeer voorzit...
SCHUIF DAN EEN BAAN OP HOER! DAN KAN IK ER OOK TUSSEN
A4 waar de A44 erbij komt (ook richting Den Haag)
Het sneeuwt... komt een trut in een Ford Ka? (iig klein pokke autotje) van de A44 om de A4 op te gaan...
Ik snap dat het glad kan zijn, maar WAAROM MET 40 INVOEGEN ALS DE REST MET 90 AAN KOMT RIJDEN!?!?!?!

-edit- en dan gelijk als de doorgetrokken streep is afgelopen ipv snelheid te maken op de rest van de invoegstrook.

Fuckinghell, en dan rijd je zo een trut voorbij en zie je al gelijk aan de houding hoe ze met de rest van het verkeer bezig zijn:

gebogen armen, kromme rug en strakke blik gericht op de 4 cm. voor de auto. gespannen als een veer... nee, dat zal lekker rijden zeg
Jumparounddonderdag 24 december 2009 @ 09:32
quote:
Op donderdag 24 december 2009 08:01 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Maaaar hij gaf wel richting aan, dus moet JIJ aan de kant! Door zulke bestuurders krijgen we dus ongevallen, kilometers file, miljoenen schade, etc. Wordt het niet eens tijd voor een lesje bij het CRB TS?

Jouw 'ideale lijn verkeerstechnisch' is een alleen maar een racelijn, want er wordt geen rekening gehouden met de factoren 'tijd' en 'overige weggebruikers op een voorrangsweg'!!! Dit is wel de meest onterechte klacht ever op FOK!
Nee, als je ruimte kan maken voor invoegend verkeer dan doe je dat gewoon ipv halstarrig op de zelfde baan door blijven kachelen... Korte invoegstrook dus je MOET er wel tussen, dat snapt elke halve gare toch?
kikoooooodonderdag 24 december 2009 @ 09:38
quote:
Op woensdag 23 december 2009 09:57 schreef kikoooooo het volgende:
Gewoon NIET vriendelijk zijn en NIET je eigen verkeersregels bedenken, dan kan de ander ook niet de verwachting hebben dat je vriendelijk zult zijn.
Ixnaydonderdag 24 december 2009 @ 09:49
Onnodig claxoneren en midelvingers opsteken heb je helemaal niks aan. Je wekt alleen agressie op bij je medeverkeersdeelnemster waarmee jij de verkeerssituatie gevaarlijker maakt.

Vrouwen in het verkeer is iets waar je niks aan kunt doen. Verbieden kun je het ook niet. Dat het een storende factor is in het verkeer is wel een feit en daar moeten we gewoon rekening mee houden.
H.FRdonderdag 24 december 2009 @ 09:55
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:32 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Nee, als je ruimte kan maken voor invoegend verkeer dan doe je dat gewoon ipv halstarrig op de zelfde baan door blijven kachelen... Korte invoegstrook dus je MOET er wel tussen, dat snapt elke halve gare toch?
Ik vind ook dat mensen bij een lege linker baan even plaats moeten maken hoor, maar waar maak je je druk om? Je mag als je niet kan invoegen gewoon over de vluchtstrook doorgaan tot het wel kan hoor (behalve bij file)
Jumparounddonderdag 24 december 2009 @ 09:56
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:38 schreef kikoooooo het volgende:

[..]


en zo glijden we steeds verder af
Jumparounddonderdag 24 december 2009 @ 09:59
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:55 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ik vind ook dat mensen bij een lege linker baan even plaats moeten maken hoor, maar waar maak je je druk om? Je mag als je niet kan invoegen gewoon over de vluchtstrook doorgaan tot het wel kan hoor (behalve bij file)
Totdat er een auto met pech staat, waar de kans met koud en warm weer groot op is.
Waar ik me druk om maak is dat het teveel gevraagd is mee te denken in het verkeer. je deelt de weg met medeweggebruikers. Meedenken en opletten, niet kletsen met je vriendin en denken dat 90 km/h op de zelfde baan zonder op of omkijken veilig is.
BobbyBdonderdag 24 december 2009 @ 10:01
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:32 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Nee, als je ruimte kan maken voor invoegend verkeer dan doe je dat gewoon ipv halstarrig op de zelfde baan door blijven kachelen... Korte invoegstrook dus je MOET er wel tussen, dat snapt elke halve gare toch?
Nee, jij WIL er tussen en dat doe je wanneer het KAN. Je mag niet anderen dwingen voor jou aan de kant te gaan. Dat er af en toe van die figuren zijn die wel ruimte voor je maken is allemaal heel sociaal en zo. Maar laat 50% van die figuren hun krot gewoon naar links plempen zonder te kijken wat er rijdt en dus het verkeer op de linkerbaan onnodig hindert.

Daarbij zie je steeds vaker een doorgetrokken streep bij invoegstroken waardoor je niet eens naar links mag. Het is heel simpel, als je invoegt ben jij de gene die goed hoort te kijken waar je er tussen kan en mag je niet van anderen verwachten dat ze ruimte maken. Het is mooi meegenomen als iemand dat wel doet, maar je mag het niet verwachten.
motorbloempjedonderdag 24 december 2009 @ 10:04
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:01 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Nee, jij WIL er tussen en dat doe je wanneer het KAN. Je mag niet anderen dwingen voor jou aan de kant te gaan. Dat er af en toe van die figuren zijn die wel ruimte voor je maken is allemaal heel sociaal en zo. Maar laat 50% van die figuren hun krot gewoon naar links plempen zonder te kijken wat er rijdt en dus het verkeer op de linkerbaan onnodig hindert.

Daarbij zie je steeds vaker een doorgetrokken streep bij invoegstroken waardoor je niet eens naar links mag. Het is heel simpel, als je invoegt ben jij de gene die goed hoort te kijken waar je er tussen kan en mag je niet van anderen verwachten dat ze ruimte maken. Het is mooi meegenomen als iemand dat wel doet, maar je mag het niet verwachten.
mooi meegenomen, en meer niet. Het is ook niet 'goed', want zo leer je mensen dus aan (zoals al 100 keer gezegd) dat ze die voorrang krijgen, en kijken ze ook niet verder dan hun neus lang is bij de volgende keer dat ze in moeten voegen en geloven dat ze voorrang krijgen als jij daar rijdt en niet naar links KÁN

eindeloze discussie dit, maar het blijkt een leuk zinnetje "Vriendelijkheid kan dodelijk zijn"
Jumparounddonderdag 24 december 2009 @ 10:05
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:01 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Nee, jij WIL er tussen en dat doe je wanneer het KAN. Je mag niet anderen dwingen voor jou aan de kant te gaan. Dat er af en toe van die figuren zijn die wel ruimte voor je maken is allemaal heel sociaal en zo. Maar laat 50% van die figuren hun krot gewoon naar links plempen zonder te kijken wat er rijdt en dus het verkeer op de linkerbaan onnodig hindert.
Daar komt het stukje meedenken van pas, een dubbele invoegstrook is er altijd 1 kort (de linker) dus als ik daar rijd en ik wil er tussen is het handig als het kan om onvelige situaties te voorkomen. Het is een kleine fucking moeite om daar in mee te denken toch?
quote:
Daarbij zie je steeds vaker een doorgetrokken streep bij invoegstroken waardoor je niet eens naar links mag. Het is heel simpel, als je invoegt ben jij de gene die goed hoort te kijken waar je er tussen kan en mag je niet van anderen verwachten dat ze ruimte maken. Het is mooi meegenomen als iemand dat wel doet, maar je mag het niet verwachten.
Nee verwachten niet, maar dat is nu juist de klacht! Dat is in veel gevallen juist een veiligere weg oplevert als je het wel doet!
motorbloempjedonderdag 24 december 2009 @ 10:09
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:05 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Daar komt het stukje meedenken van pas, een dubbele invoegstrook is er altijd 1 kort (de linker) dus als ik daar rijd en ik wil er tussen is het handig als het kan om onvelige situaties te voorkomen. Het is een kleine fucking moeite om daar in mee te denken toch?
[..]

Nee verwachten niet, maar dat is nu juist de klacht! Dat is in veel gevallen juist een veiligere weg oplevert als je het wel doet!
dat doet het niet, omdat de rest van Nederland dom is en het wel verwacht. En daarom moet iedereen zich aan de regels houden, en een van die regels is dat invoegend verkeer een bijzondere verrichting uitvoert en dus al het overige verkeer voor moet laten gaan, OOK als dat betekent dat je stil moet gaan staan aan het einde van de vluchtstrook?

En vind je dat gevaarlijk en vind je dat dat niet moet kunnen, dat stilstaan, dan moet je leren autorijden en inschatten.

Met files is het een kwestie van ritsen, met normaal doorstromend verkeer is het een kwestie van kijken, snelheid aanpassen en gaan, niet van 'vriendelijkheid'.
BobbyBdonderdag 24 december 2009 @ 10:15
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:05 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Daar komt het stukje meedenken van pas, een dubbele invoegstrook is er altijd 1 kort (de linker) dus als ik daar rijd en ik wil er tussen is het handig als het kan om onvelige situaties te voorkomen. Het is een kleine fucking moeite om daar in mee te denken toch?
Hoezo moet ik meedenken omdat JIJ wil invoegen? Iedereen heeft zelf rijles gehad en zou dus al ver van te voren kunnen bepalen waar het veilig is om in te voegen. Bovendien, wat doe jij in de situatie dat de persoon op de rechterbaan gewoonweg niet naar links kan? Moet hij/zij dan maar boven op de rem of wat?

Uiteraard vind ik het zelf geen probleem even ruimte te maken als het kan, maar wat jij nu zegt is gewoon onzin. Verwachten dat anderen met jou meedenken omdat jij wil invoegen.
quote:
Nee verwachten niet, maar dat is nu juist de klacht! Dat is in veel gevallen juist een veiligere weg oplevert als je het wel doet!
Nee, een veilige weg krijg je als gewoon iedereen zich aan de regels houdt en zelf voor zich uit kijkt waar het veilig is om in te voegen en dat houdt ook in dat de kans bestaat dat jij gas terug moet nemen.
Jumparounddonderdag 24 december 2009 @ 10:18
Ja maar feef, het is geen file rijden. Het is vaak 's avonds als het rustiger is op de weg.
En het is frustrerend om als wel meedenkenede automobilist geconfronteerd te worden met niet meedenkende automobilisten
maar ik zal erover ophouden en stug en strak gaan rijden, zoals verwacht wordt (dus ook geen motorijders in een file meer ruimte geven, want ja.. het kan gevaarlijk zijn.
wisedonderdag 24 december 2009 @ 10:21
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:38 schreef Scarface2004 het volgende:

[..]

19 jaar, wtf!

Ze ziet eruit als 30 en kleed haarzelf als een 40-er
BobbyBdonderdag 24 december 2009 @ 10:23
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:18 schreef Jumparound het volgende:
Ja maar feef, het is geen file rijden. Het is vaak 's avonds als het rustiger is op de weg.
En het is frustrerend om als wel meedenkenede automobilist geconfronteerd te worden met niet meedenkende automobilisten
maar ik zal erover ophouden en stug en strak gaan rijden, zoals verwacht wordt (dus ook geen motorijders in een file meer ruimte geven, want ja.. het kan gevaarlijk zijn.
Dus omdat jij meedenkt en waarschijnlijk iedereen te pas en te onpas voorrang geeft moeten anderen dat ook maar doen?

En het laatste slaat werkelijk nergens op. Hopelijk snap je zelf ook wel dat het kansloos is wat je nu zegt.

[ Bericht 8% gewijzigd door BobbyB op 24-12-2009 10:43:09 ]
TheOneAndOnlydonderdag 24 december 2009 @ 10:26
TS rijd VW of Audi....
Jumparounddonderdag 24 december 2009 @ 10:26
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:15 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Hoezo moet ik meedenken omdat JIJ wil invoegen? Iedereen heeft zelf rijles gehad en zou dus al ver van te voren kunnen bepalen waar het veilig is om in te voegen. Bovendien, wat doe jij in de situatie dat de persoon op de rechterbaan gewoonweg niet naar links kan? Moet hij/zij dan maar boven op de rem of wat?

Uiteraard vind ik het zelf geen probleem even ruimte te maken als het kan, maar wat jij nu zegt is gewoon onzin. Verwachten dat anderen met jou meedenken omdat jij wil invoegen.
[..]

Nee, een veilige weg krijg je als gewoon iedereen zich aan de regels houdt en zelf voor zich uit kijkt waar het veilig is om in te voegen en dat houdt ook in dat de kans bestaat dat jij gas terug moet nemen.
Ik kijk uit waar het veilig is om in te voegen, ik denk mee, ik hou voldoende ruimte!
Maar soms heb je het niet in de hand!

Wat nou als:
Boven staande situatie, ik wil naar links.
Ik rijd op de linker invoegstrook dus ik kijk ruim op tijd of er ruimte is.
Ruimte zat op achterligger.
Kijken, knipperlicht
Verrek, auto wordt groter (dus rijd harder dan 100)
Knipperlicht nogsteeds aan.
Auto rijd gat dicht
Ik moet naar rechts
Auto in de remmen omdat er langzamer verkeer voor zit
Linkerbanen zijn leeg

Wtf!?
Dat is wat ik bedoel met meedenken.
Jumparounddonderdag 24 december 2009 @ 10:27
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:23 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Dus omdat jij meedenkt en waarschijnlijk iedereen te pas en te onpas voorrang geeft moeten anderen dat ook maar doen?

Bovendien verdient het onnodig schelden met teef ook geen schoonheidsprijs en kan ik me ongeveer voorstellen dat je ook zo'n frusti bent die met middelvingers gaat zwaaien als ze jou geen ruimte geven.

En het laatste slaat werkelijk nergens op. Hopelijk snap je zelf ook wel dat het kansloos is wat je nu zegt.
Er staat feef

-edit- En waarom zou ik ruimte moeten maken voor een motor? Het beste argument wat ik ooit heb gehoord is omdat een motor warm is en je de rijwind nodig hebt om je kruis warm te houden.

Grootste ergenis zijn motoren die het nog flikken als een file 70 rijd... Ga een vrachtauto koppen ofzo maar laat mij niet schrikken door onverwachts rechts langs te stuiven.

[ Bericht 25% gewijzigd door Jumparound op 24-12-2009 10:33:14 ]
BobbyBdonderdag 24 december 2009 @ 10:32
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:26 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Ik kijk uit waar het veilig is om in te voegen, ik denk mee, ik hou voldoende ruimte!
Maar soms heb je het niet in de hand!

Wat nou als:
Boven staande situatie, ik wil naar links.
Ik rijd op de linker invoegstrook dus ik kijk ruim op tijd of er ruimte is.
Ruimte zat op achterligger.
Kijken, knipperlicht
Verrek, auto wordt groter (dus rijd harder dan 100)
Knipperlicht nogsteeds aan.
Auto rijd gat dicht
Ik moet naar rechts
Auto in de remmen omdat er langzamer verkeer voor zit
Linkerbanen zijn leeg

Wtf!?
Dat is wat ik bedoel met meedenken.
Ja, okee, maar als iemand een gat dicht rijdt is wel heel anders en enigszins asociaal als je een invoegstrook nadert en ziet dat iemand wil invoegen. Dat heeft niks met meedenken te maken, maar gewoon asociaal gedrag. Bij dat soort figuren prak ik hem er ook gewoon tussen.
BobbyBdonderdag 24 december 2009 @ 10:32
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:27 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Er staat feef
Ah, verkeerd gelezen.
Heremeteitdonderdag 24 december 2009 @ 10:35
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:01 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Nee, jij WIL er tussen en dat doe je wanneer het KAN. Je mag niet anderen dwingen voor jou aan de kant te gaan. Dat er af en toe van die figuren zijn die wel ruimte voor je maken is allemaal heel sociaal en zo. Maar laat 50% van die figuren hun krot gewoon naar links plempen zonder te kijken wat er rijdt en dus het verkeer op de linkerbaan onnodig hindert.

Daarbij zie je steeds vaker een doorgetrokken streep bij invoegstroken waardoor je niet eens naar links mag. Het is heel simpel, als je invoegt ben jij de gene die goed hoort te kijken waar je er tussen kan en mag je niet van anderen verwachten dat ze ruimte maken. Het is mooi meegenomen als iemand dat wel doet, maar je mag het niet verwachten.
Rekening houden met invoegend verkeer betekent niet per definitie naar links uitwijken. Als ik zie dat een rits auto's wil gaan invoegen ga ik daar rekening mee houden door zo nodig m'n snelheid aan te passen, zorgen voor genoeg ruimte met de auto voor mij zodat er nog een tussen kan etc. Het scheelt veel ergernissen en erger als je gewoon proactief handelt, dat is ook in je eigen belang.

In geval van een aanrijding ligt de verantwoordelijkheid bij degene die wilde invoegen maar als het op de veiligheid aankomt moeten we allemaal ons steentje bijdragen. Een beetje goede automobilist is flexibel en anticipeert op fouten van anderen. Als jij dat kan maar het om wat voor reden dan ook niet doet is dat erg jammer, want er rijden al genoeg idioten op de weg die er gewoonweg niet toe in staat zijn.
BobbyBdonderdag 24 december 2009 @ 10:40
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:35 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Rekening houden met invoegend verkeer betekent niet per definitie naar links uitwijken. Als ik zie dat een rits auto's wil gaan invoegen ga ik daar rekening mee houden door zo nodig m'n snelheid aan te passen, zorgen voor genoeg ruimte met de auto voor mij zodat er nog een tussen kan etc. Het scheelt veel ergernissen en erger als je gewoon proactief handelt, dat is ook in je eigen belang.

In geval van een aanrijding ligt de verantwoordelijkheid bij degene die wilde invoegen maar als het op de veiligheid aankomt moeten we allemaal ons steentje bijdragen. Een beetje goede automobilist is flexibel en anticipeert op fouten van anderen. Als jij dat kan maar het om wat voor reden dan ook niet doet is dat erg jammer, want er rijden al genoeg idioten op de weg die er gewoonweg niet toe in staat zijn.
Ik zeg ook niet dat je geen rekening hoeft te houden, je moet het alleen niet verwachten van anderen.
BobbyBdonderdag 24 december 2009 @ 10:45
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:27 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Er staat feef

-edit- En waarom zou ik ruimte moeten maken voor een motor? Het beste argument wat ik ooit heb gehoord is omdat een motor warm is en je de rijwind nodig hebt om je kruis warm te houden.
Je MOET niks. Een motorrijder moet blij wezen als hij de ruimte krijgt om er tussen te rijden.

Sommigen racen er met een rotgang tussen door en vinden het dan raar als mensen hun ineens over het hoofd zien.
Pas259donderdag 24 december 2009 @ 10:55
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:32 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Wat een boerin
Ik kom haar regelmatig tegen, ze gaat altijd links staan bij het stoplicht ookal staat er iemand.

En tegen mijn diesel moest ze het ook al afleggen
motorbloempjedonderdag 24 december 2009 @ 11:02
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:45 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Je MOET niks. Een motorrijder moet blij wezen als hij de ruimte krijgt om er tussen te rijden.

Sommigen racen er met een rotgang tussen door en vinden het dan raar als mensen hun ineens over het hoofd zien.


ik verwacht dan ook totaal niet van mensen dat ze opzij gaan als ik door de file heen rijd
bedanken doe ik altijd, en wachten ook als de ruimte te klein is en kans op schade of irritatie te groot is.

wat echter wel vervelend is, is uiteraard als mensen expres de ruimte afnemen, het liefst als je bijna bij de ruimte bent waar je er doorheen kunt door nog even in te sturen en de weg te blokkeren.. dat is gewoon asociaal, net als gaten dichtrijden waar mensen prima kunnen invoegen.

er zijn ook onder motorrijders aso's, uiteraard die net als het invoegend verkeer dat ze voorrang hebben.
Sinds 1992 is het motorrijders in de wet toegestaan! (niet gedoogd, maar toegestaan!) door de file heen te rijden, we kunnen er dus ook geen boete voor krijgen, tenzij artikel 5.

Wat het wetsartikel wel zegt, is dat er ruimte moet zijn. Die ruimte mag je niet opeisen, en boos worden op mensen die er al staan (en zeg nou zelf, als je zelf geen motorrijdt, vallen motorrijders je minder op in het verkeer, tenzij ze asociaal bezig zijn!) wel mag je als de ruimte er is daar gebruik van maken.

Net als met invoegend verkeer: je mag de ruimte die er is gebruiken, je mag hem alleen niet claimen of opeisen als zijnde jouw 'rechtmatige plek'
Jumparounddonderdag 24 december 2009 @ 11:10
nee, doe ik ook niet Zie betere uitleg van situatie hierboven
maar met bedanken ben je wel in de minderheid trouwens
eNaSnIdonderdag 24 december 2009 @ 11:12
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:59 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Totdat er een auto met pech staat, waar de kans met koud en warm weer groot op is.
Waar ik me druk om maak is dat het teveel gevraagd is mee te denken in het verkeer. je deelt de weg met medeweggebruikers. Meedenken en opletten, niet kletsen met je vriendin en denken dat 90 km/h op de zelfde baan zonder op of omkijken veilig is.
Meedenken betekent toch dat je zelf anticipeert op de steeds veranderende verkeerssituatie!?!? Bij het invoegen voer jij een speciale verrichting uit, dus verwacht het overige verkeer dat jij dat goed inschat

Ik vind het juist bijzonder vervelend als ik de situatie tijdig heb ingeschat en het verkeer op de voorrangsweg gaat ineens allerlei verplaatsingen uitvoeren, waardoor er weer een totaal nieuwe situatie ontstaat, waar je dus ineens veel minder tijd voor hebt om op te anticiperen!!
Jumparounddonderdag 24 december 2009 @ 11:16
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:12 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Meedenken betekent toch dat je zelf anticipeert op de steeds veranderende verkeerssituatie!?!? Bij het invoegen voer jij een speciale verrichting uit, dus verwacht het overige verkeer dat jij dat goed inschat

Ik vind het juist bijzonder vervelend als ik de situatie tijdig heb ingeschat en het verkeer op de voorrangsweg gaat ineens allerlei verplaatsingen uitvoeren, waardoor er weer een totaal nieuwe situatie ontstaat, waar je dus ineens veel minder tijd voor hebt om op te anticiperen!!
Goh, welk stuk van MEEDENKEN snap je niet.
En dan nog, als een auto van links naar rechts verplaats om uit te voegen zijn er toch ook verplaatsingen op je voorangsweg waardoor je de situatie opnieuw moet inschatten. Volgens mij is dat juist een proces op de weg wat continu is, dat inschatten.
Ethanolicdonderdag 24 december 2009 @ 11:18
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:19 schreef El_Liberaliste het volgende:
Blonde in Ford Ka'tjes
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:19 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ford Ka'tjes
MinderMutsigvrijdag 25 december 2009 @ 13:02
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:01 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Daarbij zie je steeds vaker een doorgetrokken streep bij invoegstroken waardoor je niet eens naar links mag.
Oh? Die zijn nieuw voor mij dan, nog nooit gezien. Wel de invoegstroken waarbij op de rijbaan aan de linkerkant een doorgetrokken streep staat en rechts daarnaast een onderbroken streep.
Daar mag je dus wel naar de linkerbaan maar niet terug.
Repeatvrijdag 25 december 2009 @ 13:08
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:12 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Meedenken betekent toch dat je zelf anticipeert op de steeds veranderende verkeerssituatie!?!? Bij het invoegen voer jij een speciale verrichting uit, dus verwacht het overige verkeer dat jij dat goed inschat

Ik vind het juist bijzonder vervelend als ik de situatie tijdig heb ingeschat en het verkeer op de voorrangsweg gaat ineens allerlei verplaatsingen uitvoeren, waardoor er weer een totaal nieuwe situatie ontstaat, waar je dus ineens veel minder tijd voor hebt om op te anticiperen!!
Moet je daar even uitgebreid over nadenken dan? Zoiets zie je toch in een oogwenk.