abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_76006357
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:32 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Wat een boerin
Ik kom haar regelmatig tegen, ze gaat altijd links staan bij het stoplicht ookal staat er iemand.

En tegen mijn diesel moest ze het ook al afleggen
pi_76006538
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:45 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Je MOET niks. Een motorrijder moet blij wezen als hij de ruimte krijgt om er tussen te rijden.

Sommigen racen er met een rotgang tussen door en vinden het dan raar als mensen hun ineens over het hoofd zien.

ik verwacht dan ook totaal niet van mensen dat ze opzij gaan als ik door de file heen rijd
bedanken doe ik altijd, en wachten ook als de ruimte te klein is en kans op schade of irritatie te groot is.

wat echter wel vervelend is, is uiteraard als mensen expres de ruimte afnemen, het liefst als je bijna bij de ruimte bent waar je er doorheen kunt door nog even in te sturen en de weg te blokkeren.. dat is gewoon asociaal, net als gaten dichtrijden waar mensen prima kunnen invoegen.

er zijn ook onder motorrijders aso's, uiteraard die net als het invoegend verkeer dat ze voorrang hebben.
Sinds 1992 is het motorrijders in de wet toegestaan! (niet gedoogd, maar toegestaan!) door de file heen te rijden, we kunnen er dus ook geen boete voor krijgen, tenzij artikel 5.

Wat het wetsartikel wel zegt, is dat er ruimte moet zijn. Die ruimte mag je niet opeisen, en boos worden op mensen die er al staan (en zeg nou zelf, als je zelf geen motorrijdt, vallen motorrijders je minder op in het verkeer, tenzij ze asociaal bezig zijn!) wel mag je als de ruimte er is daar gebruik van maken.

Net als met invoegend verkeer: je mag de ruimte die er is gebruiken, je mag hem alleen niet claimen of opeisen als zijnde jouw 'rechtmatige plek'
Ja doei.
  donderdag 24 december 2009 @ 11:10:55 #103
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76006820
nee, doe ik ook niet Zie betere uitleg van situatie hierboven
maar met bedanken ben je wel in de minderheid trouwens
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 24 december 2009 @ 11:12:00 #104
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_76006851
quote:
Op donderdag 24 december 2009 09:59 schreef Jumparound het volgende:

[..]

Totdat er een auto met pech staat, waar de kans met koud en warm weer groot op is.
Waar ik me druk om maak is dat het teveel gevraagd is mee te denken in het verkeer. je deelt de weg met medeweggebruikers. Meedenken en opletten, niet kletsen met je vriendin en denken dat 90 km/h op de zelfde baan zonder op of omkijken veilig is.
Meedenken betekent toch dat je zelf anticipeert op de steeds veranderende verkeerssituatie!?!? Bij het invoegen voer jij een speciale verrichting uit, dus verwacht het overige verkeer dat jij dat goed inschat

Ik vind het juist bijzonder vervelend als ik de situatie tijdig heb ingeschat en het verkeer op de voorrangsweg gaat ineens allerlei verplaatsingen uitvoeren, waardoor er weer een totaal nieuwe situatie ontstaat, waar je dus ineens veel minder tijd voor hebt om op te anticiperen!!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
  donderdag 24 december 2009 @ 11:16:31 #105
1872 Jumparound
bedankt voor de vis
pi_76007027
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:12 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Meedenken betekent toch dat je zelf anticipeert op de steeds veranderende verkeerssituatie!?!? Bij het invoegen voer jij een speciale verrichting uit, dus verwacht het overige verkeer dat jij dat goed inschat

Ik vind het juist bijzonder vervelend als ik de situatie tijdig heb ingeschat en het verkeer op de voorrangsweg gaat ineens allerlei verplaatsingen uitvoeren, waardoor er weer een totaal nieuwe situatie ontstaat, waar je dus ineens veel minder tijd voor hebt om op te anticiperen!!
Goh, welk stuk van MEEDENKEN snap je niet.
En dan nog, als een auto van links naar rechts verplaats om uit te voegen zijn er toch ook verplaatsingen op je voorangsweg waardoor je de situatie opnieuw moet inschatten. Volgens mij is dat juist een proces op de weg wat continu is, dat inschatten.
Inorbit: zeg dat dan typluie triangeljosti
Beauregard: Een beetje FOK!ker laat het brood door z'n moeder smeren.
Ecosia
ek's 'n flash drive, jy's 'n floppy
  donderdag 24 december 2009 @ 11:18:20 #106
253447 Ethanolic
TOUCH UR FUKIN CHEST BRAH
pi_76007090
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:19 schreef El_Liberaliste het volgende:
Blonde in Ford Ka'tjes
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 23:19 schreef El_Liberaliste het volgende:
Ford Ka'tjes
Deathlift or Die.
pi_76047234
quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:01 schreef BobbyB het volgende:

[..]

Daarbij zie je steeds vaker een doorgetrokken streep bij invoegstroken waardoor je niet eens naar links mag.
Oh? Die zijn nieuw voor mij dan, nog nooit gezien. Wel de invoegstroken waarbij op de rijbaan aan de linkerkant een doorgetrokken streep staat en rechts daarnaast een onderbroken streep.
Daar mag je dus wel naar de linkerbaan maar niet terug.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_76047397
quote:
Op donderdag 24 december 2009 11:12 schreef eNaSnI het volgende:

[..]

Moet je daar even uitgebreid over nadenken dan? Zoiets zie je toch in een oogwenk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')