quote:
Op donderdag 24 december 2009 10:45 schreef BobbyB het volgende:[..]
Je MOET niks. Een motorrijder moet blij wezen als hij de ruimte krijgt om er tussen te rijden.
Sommigen racen er met een rotgang tussen door en vinden het dan raar als mensen hun ineens over het hoofd zien.

ik verwacht dan ook totaal niet van mensen dat ze opzij gaan als ik door de file heen rijd

bedanken doe ik altijd, en wachten ook als de ruimte te klein is en kans op schade of irritatie te groot is.
wat echter wel vervelend is, is uiteraard als mensen expres de ruimte afnemen, het liefst als je bijna bij de ruimte bent waar je er doorheen kunt door nog even in te sturen en de weg te blokkeren.. dat is gewoon asociaal, net als gaten dichtrijden waar mensen prima kunnen invoegen.
er zijn ook onder motorrijders aso's, uiteraard

die net als het invoegend verkeer dat ze voorrang hebben.
Sinds 1992 is het motorrijders in de wet toegestaan! (niet gedoogd, maar toegestaan!) door de file heen te rijden, we kunnen er dus ook geen boete voor krijgen, tenzij artikel 5.
Wat het wetsartikel wel zegt, is dat er ruimte moet zijn. Die ruimte mag je niet opeisen, en boos worden op mensen die er al staan (en zeg nou zelf, als je zelf geen motorrijdt, vallen motorrijders je minder op in het verkeer, tenzij ze asociaal bezig zijn!) wel mag je als de ruimte er is daar gebruik van maken.

Net als met invoegend verkeer: je mag de ruimte die er is gebruiken, je mag hem alleen niet claimen of opeisen als zijnde jouw 'rechtmatige plek'