Volgens mij ligt die verantwoordelijkheid dan gewoonlijk bij de ouders en niet bij de overheid. Behalve als je ambitieus bent, want 'dat moeten we niet willen'.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nee, volwassenen doen ook wel eens domme dingen, maar die zijn dan ook zelf verantwoordelijk voor de domme dingen die ze doen, en die kun je op grond van hun volwassenheid ook zelf verantwoordelijk houden.
Laura is niet volwassen, en kan ook niet zelf verantwoordelijk worden gehouden voor haar daden, al dan niet begaan uit overmoed, en dus moet je het kind tegen zichzelf beschermen, zeker als ze onvoldoende voorbereid zo'n reis wil ondernemen.
Wibi Soerjadi kon tot zijn 18e ook geen pianospelen. Laat ie een vak gaan leren!quote:Op woensdag 23 december 2009 11:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet?
Weet je dat 100% zeker?
Echt 100% zeker?
Wat een overdreven gedoe zeg, er wordt nergens gesteld dat het kind maar afgenomen moet worden als je niet volgens de norm opvoedt.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:09 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je kan een kind ook leren dat ze bij tegenwerking niet bij de pakken neer moeten gaan zitten maar door moeten knokken. Maar dat is duidelijk niet toegestaan in dit vertrutte Nederland. Als je niet opvoedt volgens de norm dan moeten je kinderen maar afgenomen worden.
Wat een emmer kul. De bron is je nek, aangevuld met je duim neem ik aan?quote:Op woensdag 23 december 2009 11:07 schreef Marrije het volgende:
Dan zijn ze in elk geval zelf verantwoordelijk. En los daarvan, het schijnt dat je dat vermogen vanaf een bepaalde leeftijd kunt ontwikkelen, waarmee niet is gezegd dat iedereen dat dan ook lukt. Maar op je 14e is het zeker van niet.
quote:Als wonderkind wordt in het algemeen een kind beschouwd, dat op enig gebied van kunst, wetenschap of sport op jonge tot zeer jonge leeftijd in het algemeen publiekelijk heeft aangetoond over bijzondere vermogens te beschikken, die men bij een dergelijke leeftijd nog niet zou verwachten. Daarmee is overigens geenszins aangetoond dat een dergelijk kind ook hoogbegaafd zou zijn. Bron
En als een van die ouders nou een volwassene is die wel eens domme dingen doet?? Moet je het kind daar dan maar slachtoffer van laten worden omdat die ouder volwassen is en dus wel aangesproken kan worden op zijn acties?quote:Op woensdag 23 december 2009 11:10 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Volgens mij ligt die verantwoordelijkheid dan gewoonlijk bij de ouders en niet bij de overheid. Behalve als je ambitieus bent, want 'dat moeten we niet willen'.
Iedereen doet domme dingen. Deal with it.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:13 schreef Leandra het volgende:
[..]
En als een van die ouders nou een volwassene is die wel eens domme dingen doet?? Moet je het kind daar dan maar slachtoffer van laten worden omdat die ouder volwassen is en dus wel aangesproken kan worden op zijn acties?
Moet je het kind slachtoffer laten worden van de domme acties van de ouder?quote:Op woensdag 23 december 2009 11:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iedereen doet domme dingen. Deal with it.
Ik weet niet of je hier een serieuze reactie op verwacht? Maar in vorige topics is dat ook uitvoerig voorbij gekomen. Bepaalde delen in je hersenen zijn nou eenmaal nog niet ontwikkeld als je 14 bent.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:08 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niet?
Weet je dat 100% zeker?
Echt 100% zeker?
Dat is het zeker. Alle echte problemen waren zeker al opgelost.quote:
Is dit zo? Waarop baseer je dat? Heb je ervaring met solo rond de de wereld zeilen?quote:er wordt nergens gesteld dat het kind maar afgenomen moet worden als je niet volgens de norm opvoedt.
We hebben het hier over een kind wat door de ene ouder onvoldoende voorbereid op een solo-zeiltocht wordt gestuurd
De moeder van het kind is al sinds haar zesde niet haar opvoeder dus haar beeld is er niet helder van.quote:terwijl de andere ouder vindt dat het kind daar nog niet klaar voor is (en dan gaat dat nog niet eens over de gebrekkige voorbereidingen)
Hoezo afpakken omdat er buiten de norm opgevoed wordt?? De moeder van het kind is zelfs tegen.
Tuurlijk niet.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Moet je het kind slachtoffer laten worden van de domme acties van de ouder?
En ik bestrijd dat met persoonlijke ervaring.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ik weet niet of je hier een serieuze reactie op verwacht? Maar in vorige topics is dat ook uitvoerig voorbij gekomen. Bepaalde delen in je hersenen zijn nou eenmaal nog niet ontwikkeld als je 14 bent.
Jij leest nu pas mee in deze reeks? Toen het zo hot was anderhalve maand geleden kwamen hier genoeg bewijzen van voorbij. Maar stel he, het zou kunnen, dan alsnog is dat niet het geval bij Laura. Of klopt dat psychologisch rapport ook al nietquote:Op woensdag 23 december 2009 11:12 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Wat een emmer kul. De bron is je nek, aangevuld met je duim neem ik aan?
[..]
Een kind van 2 maanden kan ook nog niet los lopen, geen uitzondering op te vinden. Om maar een eenvoudig voorbeeld te geven.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
En ik bestrijd dat met persoonlijke ervaring.
Omdat elk kind anders is en heeeel anders reageerd in bepaalde situaties/leefomgevingen.
1) Durf ik te betwijfelen, als je ziet wat voor domme antwoorden ze soms gevenquote:Op woensdag 23 december 2009 10:27 schreef Trommeldaris het volgende:
Als model kan je denk ik dan wel weer:
1) Beter je huiswerk doen
2) Je komt in ieder geval in aanraking met mensen. Eenzame opsluiting (dmv. zee rondom je) is niet goed voor een 14 jarige.
Dat baseer ik op de uitspraak van de rechter.....quote:Op woensdag 23 december 2009 11:18 schreef Schanulleke het volgende:
Is dit zo? Waarop baseer je dat? Heb je ervaring met solo ronde de wereld zeilen?
Of de moeder de opvoeder is maakt voor haar rechten niet zoveel uit, ze heeft voogdij en heeft dus recht van spreken, en ook het recht om ertegen te zijn, en dat recht is dan doorslaggevend.quote:De moeder van het kind is al sinds haar zesde niet haar opvoeder dus haar beeld is er niet helder van.
Bij haar moeder?quote:Op woensdag 23 december 2009 11:22 schreef Ringo het volgende:
Bij wat voor gezin komt zo'n kind eigenlijk terecht? En mag ze nu vier jaar lang genieten van zondagse wandelingen met de hond? Staat er een hongerige zorgmajoor naast haar, bij iedere stap die ze buiten zet? Ligt ze vastgeketend aan haar bed?
Of krijgt ze, ondanks uithuisplaatsing, zoals ieder gezond kind van die leeftijd, de kans om de wereld te ontdekken?
En wat als ze dan toch wil zeilen?
Ze komt dan vast terecht bij een gezin dat haar gewoon over straat laat gaan. Weet je wat d risico's zijn die daaraan verbonden zijn? Vorig jaar zijn er 25 kinderen tot 15 jaar omgekomen in het verkeer. Ik heb even gezocht op omgekomen 14-jarige solo-zeilers en kom tot de conclusie dat verkeersdeelname in Nederland gevaarlijker is dan een solo zeiltocht rond de wereld.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:22 schreef Ringo het volgende:
Bij wat voor gezin komt zo'n kind eigenlijk terecht? En mag ze nu vier jaar lang genieten van zondagse wandelingen met de hond? Staat er een hongerige zorgmajoor naast haar, bij iedere stap die ze buiten zet? Ligt ze vastgeketend aan haar bed?
Of krijgt ze, ondanks uithuisplaatsing, zoals ieder gezond kind van die leeftijd, de kans om de wereld te ontdekken?
En wat als ze dan toch wil zeilen?
Ben je hier serieus in? Vind je dit een vergelijkbaar voorbeeld?quote:Op woensdag 23 december 2009 11:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Een kind van 2 maanden kan ook nog niet los lopen, geen uitzondering op te vinden. Om maar een eenvoudig voorbeeld te geven.
Goede vergelijking ook.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:22 schreef Marrije het volgende:
[..]
Een kind van 2 maanden kan ook nog niet los lopen, geen uitzondering op te vinden. Om maar een eenvoudig voorbeeld te geven.
Een rechtsstaatjihadist, dat verklaart een hoop. Die hebben geen behoefte aan ambitie. Stomweg een Wetboek uit je kop leren is nuttiger. Een soort koranschoolleerling.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat baseer ik op de uitspraak van de rechter.....
Jeugdzorg en gedwongen uithuisplaatsing is in ieder geval niet bevorderlijk.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:28 schreef Leandra het volgende:
Alsof een 14-jarige wel een "trauma" overhoudt aan het feit dat ze haar zin niet krijgt....
Misschien wel, misschien niet. Het rechtvaardigt in ieder geval geen overheidsingrijpen.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:28 schreef Leandra het volgende:
Alsof een 14-jarige wel een "trauma" overhoudt aan het feit dat ze haar zin niet krijgt....
Ja, want de rechter heeft het besluit genomen nadat experts hadden vastgesteld dat de voorbereidingen te pover waren.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een rechtsstaatjihadist, dat verklaart een hoop. Die hebben geen behoefte aan ambitie. Stomweg een Wetboek uit je kop leren is nuttiger. Een soort koranschoolleerling.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |