abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 23 december 2009 @ 11:10:33 #176
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_75961505
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, volwassenen doen ook wel eens domme dingen, maar die zijn dan ook zelf verantwoordelijk voor de domme dingen die ze doen, en die kun je op grond van hun volwassenheid ook zelf verantwoordelijk houden.

Laura is niet volwassen, en kan ook niet zelf verantwoordelijk worden gehouden voor haar daden, al dan niet begaan uit overmoed, en dus moet je het kind tegen zichzelf beschermen, zeker als ze onvoldoende voorbereid zo'n reis wil ondernemen.
Volgens mij ligt die verantwoordelijkheid dan gewoonlijk bij de ouders en niet bij de overheid. Behalve als je ambitieus bent, want 'dat moeten we niet willen'.
Life is what you make it.
pi_75961569
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Niet?
Weet je dat 100% zeker?
Echt 100% zeker?
Wibi Soerjadi kon tot zijn 18e ook geen pianospelen. Laat ie een vak gaan leren!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 23 december 2009 @ 11:12:23 #178
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75961576
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:09 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Je kan een kind ook leren dat ze bij tegenwerking niet bij de pakken neer moeten gaan zitten maar door moeten knokken. Maar dat is duidelijk niet toegestaan in dit vertrutte Nederland. Als je niet opvoedt volgens de norm dan moeten je kinderen maar afgenomen worden.
Wat een overdreven gedoe zeg, er wordt nergens gesteld dat het kind maar afgenomen moet worden als je niet volgens de norm opvoedt.

We hebben het hier over een kind wat door de ene ouder onvoldoende voorbereid op een solo-zeiltocht wordt gestuurd terwijl de andere ouder vindt dat het kind daar nog niet klaar voor is (en dan gaat dat nog niet eens over de gebrekkige voorbereidingen)

Hoezo afpakken omdat er buiten de norm opgevoed wordt?? De moeder van het kind is zelfs tegen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 23 december 2009 @ 11:12:55 #179
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_75961603
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:07 schreef Marrije het volgende:
Dan zijn ze in elk geval zelf verantwoordelijk. En los daarvan, het schijnt dat je dat vermogen vanaf een bepaalde leeftijd kunt ontwikkelen, waarmee niet is gezegd dat iedereen dat dan ook lukt. Maar op je 14e is het zeker van niet.
Wat een emmer kul. De bron is je nek, aangevuld met je duim neem ik aan?
quote:
Als wonderkind wordt in het algemeen een kind beschouwd, dat op enig gebied van kunst, wetenschap of sport op jonge tot zeer jonge leeftijd in het algemeen publiekelijk heeft aangetoond over bijzondere vermogens te beschikken, die men bij een dergelijke leeftijd nog niet zou verwachten. Daarmee is overigens geenszins aangetoond dat een dergelijk kind ook hoogbegaafd zou zijn. Bron
  woensdag 23 december 2009 @ 11:13:39 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75961636
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:10 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Volgens mij ligt die verantwoordelijkheid dan gewoonlijk bij de ouders en niet bij de overheid. Behalve als je ambitieus bent, want 'dat moeten we niet willen'.
En als een van die ouders nou een volwassene is die wel eens domme dingen doet?? Moet je het kind daar dan maar slachtoffer van laten worden omdat die ouder volwassen is en dus wel aangesproken kan worden op zijn acties?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75961682
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:13 schreef Leandra het volgende:

[..]

En als een van die ouders nou een volwassene is die wel eens domme dingen doet?? Moet je het kind daar dan maar slachtoffer van laten worden omdat die ouder volwassen is en dus wel aangesproken kan worden op zijn acties?
Iedereen doet domme dingen. Deal with it.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

woensdag 23 december 2009 @ 11:15:26 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75961708
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:14 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Iedereen doet domme dingen. Deal with it.
Moet je het kind slachtoffer laten worden van de domme acties van de ouder?
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 december 2009 @ 11:18:08 #183
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75961812
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:08 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Niet?
Weet je dat 100% zeker?
Echt 100% zeker?
Ik weet niet of je hier een serieuze reactie op verwacht? Maar in vorige topics is dat ook uitvoerig voorbij gekomen. Bepaalde delen in je hersenen zijn nou eenmaal nog niet ontwikkeld als je 14 bent.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:18:46 #184
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_75961824
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat een overdreven gedoe zeg,
Dat is het zeker. Alle echte problemen waren zeker al opgelost.
quote:
er wordt nergens gesteld dat het kind maar afgenomen moet worden als je niet volgens de norm opvoedt.

We hebben het hier over een kind wat door de ene ouder onvoldoende voorbereid op een solo-zeiltocht wordt gestuurd
Is dit zo? Waarop baseer je dat? Heb je ervaring met solo rond de de wereld zeilen?
quote:
terwijl de andere ouder vindt dat het kind daar nog niet klaar voor is (en dan gaat dat nog niet eens over de gebrekkige voorbereidingen)

Hoezo afpakken omdat er buiten de norm opgevoed wordt?? De moeder van het kind is zelfs tegen.
De moeder van het kind is al sinds haar zesde niet haar opvoeder dus haar beeld is er niet helder van.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 11:20:09 #185
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75961882
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Moet je het kind slachtoffer laten worden van de domme acties van de ouder?
Tuurlijk niet.
Maar dreigen/ingrijpen met uithuisplaatsing werkt ook niet.
Daarmee kan je een averechts effect krijgen wat dus nu ook gebeurd is.
JZ had dit moeten weten en zien aankomen.
Wanneer ik dat kan, moeten hun dat helemaal.

Wat wel werkt is per situatie anders.
Persoonlijk denk ik dat wanneer ze begeleiding hadden gehad die ze nodig hadden er niks aan de hand was geweest.
Wanneer men zich niet zo autoritair had opgesteld was veel meer te bereike geweest dan nu.
Met stroop vangt men meer vliegen dan met azijn.
Klinkt oubollig maar is wel zo.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 11:21:00 #186
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75961911
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:18 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ik weet niet of je hier een serieuze reactie op verwacht? Maar in vorige topics is dat ook uitvoerig voorbij gekomen. Bepaalde delen in je hersenen zijn nou eenmaal nog niet ontwikkeld als je 14 bent.
En ik bestrijd dat met persoonlijke ervaring.
Omdat elk kind anders is en heeeel anders reageerd in bepaalde situaties/leefomgevingen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:21:41 #187
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75961942
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:12 schreef Schanulleke het volgende:

[..]

Wat een emmer kul. De bron is je nek, aangevuld met je duim neem ik aan?
[..]

Jij leest nu pas mee in deze reeks? Toen het zo hot was anderhalve maand geleden kwamen hier genoeg bewijzen van voorbij. Maar stel he, het zou kunnen, dan alsnog is dat niet het geval bij Laura. Of klopt dat psychologisch rapport ook al niet
  woensdag 23 december 2009 @ 11:22:22 #188
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_75961974
Bij wat voor gezin komt zo'n kind eigenlijk terecht? En mag ze nu vier jaar lang genieten van zondagse wandelingen met de hond? Staat er een hongerige zorgmajoor naast haar, bij iedere stap die ze buiten zet? Ligt ze vastgeketend aan haar bed?

Of krijgt ze, ondanks uithuisplaatsing, zoals ieder gezond kind van die leeftijd, de kans om de wereld te ontdekken?

En wat als ze dan toch wil zeilen?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:22:49 #189
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75961984
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:21 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

En ik bestrijd dat met persoonlijke ervaring.
Omdat elk kind anders is en heeeel anders reageerd in bepaalde situaties/leefomgevingen.
Een kind van 2 maanden kan ook nog niet los lopen, geen uitzondering op te vinden. Om maar een eenvoudig voorbeeld te geven.
pi_75962008
quote:
Op woensdag 23 december 2009 10:27 schreef Trommeldaris het volgende:

Als model kan je denk ik dan wel weer:

1) Beter je huiswerk doen
2) Je komt in ieder geval in aanraking met mensen. Eenzame opsluiting (dmv. zee rondom je) is niet goed voor een 14 jarige.
1) Durf ik te betwijfelen, als je ziet wat voor domme antwoorden ze soms geven
2) En die aanraking met mensen moet dan positief zijn? Heb je wel eens zo'n programma gezien, make me a model of zoiets? De haat en nijd, die onderlinge competitie, het elkaar mentaal kapot proberen te maken om zelf als beste uit de bus te komen zijn mi een stuk funester voor je sociale ontwikkeling dan 3 weken alleen op een bootje.
pleased to meet you
  woensdag 23 december 2009 @ 11:23:24 #191
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75962011
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:18 schreef Schanulleke het volgende:
Is dit zo? Waarop baseer je dat? Heb je ervaring met solo ronde de wereld zeilen?
Dat baseer ik op de uitspraak van de rechter.....
quote:
De moeder van het kind is al sinds haar zesde niet haar opvoeder dus haar beeld is er niet helder van.
Of de moeder de opvoeder is maakt voor haar rechten niet zoveel uit, ze heeft voogdij en heeft dus recht van spreken, en ook het recht om ertegen te zijn, en dat recht is dan doorslaggevend.
Daarbij heeft Laura haar zusje zonder enig overleg meegenomen op een zeiltocht, daaruit kan de moeder toch redelijk opmaken dat het kind niet het inzicht heeft wat nodig is als je in je eentje de wereld rond wilt reizen, want als je dat wel hebt weet je dat je niet zomaar je zusje mee kunt nemen op een zeilreisje.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 23 december 2009 @ 11:25:11 #192
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_75962089
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:22 schreef Ringo het volgende:
Bij wat voor gezin komt zo'n kind eigenlijk terecht? En mag ze nu vier jaar lang genieten van zondagse wandelingen met de hond? Staat er een hongerige zorgmajoor naast haar, bij iedere stap die ze buiten zet? Ligt ze vastgeketend aan haar bed?

Of krijgt ze, ondanks uithuisplaatsing, zoals ieder gezond kind van die leeftijd, de kans om de wereld te ontdekken?

Bij haar moeder?
En of ze mag zeilen, ik weet niet beter dan dat ze gewoon tijdens haar vakanties mag zeilen, maar nu willen de grootouders van Laura laten geloven dat ze helemaal niet meer mag varen. Wat ik erg raar zou vinden.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:25:13 #193
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_75962090
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:22 schreef Ringo het volgende:

Ze komt dan vast terecht bij een gezin dat haar gewoon over straat laat gaan. Weet je wat d risico's zijn die daaraan verbonden zijn? Vorig jaar zijn er 25 kinderen tot 15 jaar omgekomen in het verkeer. Ik heb even gezocht op omgekomen 14-jarige solo-zeilers en kom tot de conclusie dat verkeersdeelname in Nederland gevaarlijker is dan een solo zeiltocht rond de wereld.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:26:55 #194
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_75962154
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:22 schreef Marrije het volgende:

[..]

Een kind van 2 maanden kan ook nog niet los lopen, geen uitzondering op te vinden. Om maar een eenvoudig voorbeeld te geven.
Ben je hier serieus in? Vind je dit een vergelijkbaar voorbeeld?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 23 december 2009 @ 11:27:07 #195
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75962158
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:22 schreef Marrije het volgende:

[..]

Goede vergelijking ook.

Een kind van 2 maanden houd geen trauma over aan het feit dat het van zijn moeder op 5 jarige leeftijd wordt gescheiden.
Een kind van 2 maanden houd geen trauma over van het feit dat zijn oom en tante het niet aankunnen om voor het ventje te zorgen.
Een kind van 2 maanden houd geen trauma over van de vele verhuizingen en het worden geplaatst in psychiatrische ziekenhuizen.
Daar houd een kind van 2 geen trauma's aan over.
Ook niet aan een huilende moeder die haar kind maar 1 keer in de maand mag zien voor een uurtje.
pi_75962213
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat baseer ik op de uitspraak van de rechter.....
Een rechtsstaatjihadist, dat verklaart een hoop. Die hebben geen behoefte aan ambitie. Stomweg een Wetboek uit je kop leren is nuttiger. Een soort koranschoolleerling.

woensdag 23 december 2009 @ 11:28:39 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75962224
Alsof een 14-jarige wel een "trauma" overhoudt aan het feit dat ze haar zin niet krijgt....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_75962331
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:28 schreef Leandra het volgende:
Alsof een 14-jarige wel een "trauma" overhoudt aan het feit dat ze haar zin niet krijgt....
Jeugdzorg en gedwongen uithuisplaatsing is in ieder geval niet bevorderlijk.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:31:24 #199
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_75962344
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:28 schreef Leandra het volgende:
Misschien wel, misschien niet. Het rechtvaardigt in ieder geval geen overheidsingrijpen.
  woensdag 23 december 2009 @ 11:32:23 #200
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_75962379
quote:
Op woensdag 23 december 2009 11:28 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een rechtsstaatjihadist, dat verklaart een hoop. Die hebben geen behoefte aan ambitie. Stomweg een Wetboek uit je kop leren is nuttiger. Een soort koranschoolleerling.
Ja, want de rechter heeft het besluit genomen nadat experts hadden vastgesteld dat de voorbereidingen te pover waren.
Dat er na de geplande uitvaardatum ook nog allerlei aanpassingen aan het schip en de navigatieapperatuur gedaan zijn maakt kennelijk ook niet uit...

Als het allemaal goed genoeg voor elkaar was dan hadden ze dat voor de rechter bestreden, maar dat hebben ze niet gedaan, ze zijn gelijk begonnen het schip aan te passen... dat Laura nog geen simpel EHBO-diploma heeft doet er waarschijnlijk ook niets toe qua voorbereidingen en haar veiligheid en is ook een domme, overdreven eis van de rechtsstaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')