Mama is een harteloos hysterisch wijf.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
En wat mama er van vindt doet er niet toe?
Dat is ook belachelijk, iedereen weet dat de laatste schooldag niet gevuld is met lessen.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind het ook enorm betuttelend dat ouders een 7-jarige nog geen dag eerder van school mogen halen omdat ze graag op vakantie naar Kreta willen.
Maar als je voor dat soort gevallen al een leerplichtambtenaar op Schiphol neerzet die boetes van ¤ 100,= per kind per dag uitdeelt dan lijkt me dat het niet vreemd is dat er gereageerd wordt op een 14-jarig leerplichtig kind dat zich aan de leerplicht wil onttrekken.
Die overwoog om zichzelf uit het ouderlijk gezag te laten zetten. Definitief de banden door te snijden met haar dochter.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:22 schreef Ringo het volgende:
[..]
Mama is een harteloos hysterisch wijf.
Ja. Al ging je daarmee voorbij aan mijn insteek. Het ging me niet om een trauma, ik probeerde duidelijk te maken dat je voor sommige dingen nou eenmaal een minimum leeftijd nodig hebt.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:20 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Heb je mijn vorige post gelezen?
De gemiddelde 14-jarige heeft dan ook geen zover uitgewerkte ambities en dromen .. die spiegelt zich aan zijn vriendjes en past zijn gedrag aan aan het hunne om maar bij de groep te horen terwijl Laura haar eigen weg gaat. Maar dat is dan blijkbaar weer verkeerd, emotionele scheefgroei wordt dat dan genoemd, je bent pas normaal als je ook begint te zuipen en te roken of zoquote:Op woensdag 23 december 2009 11:57 schreef Marrije het volgende:
[..]
De gemiddelde 14-jarige niet. Laura blijkbaar wel.
Ja jaquote:Op woensdag 23 december 2009 12:17 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dan verdien je ook VMBO.
ik heb het niet over die opleiding an sich, als wel het feit dat vmbo een groot percentage leerlingen kent dat daar totaal gedemotiveerd de leerplicht uitzit.quote:En wat praat je maar laagdunkend over alles wat lager is als Atheneum. In een vorige post ook al zo laagdunkend over kids op mavo en havo.
Duidelijk ben jij een beetje wereldvreemd.
Ik geloof dat de neurologische groei van de hersenen je een beetje in het verkeerde keelgat is geschotenquote:Op woensdag 23 december 2009 12:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja. Al ging je daarmee voorbij aan mijn insteek. Het ging me niet om een trauma, ik probeerde duidelijk te maken dat je voor sommige dingen nou eenmaal een minimum leeftijd nodig hebt.
En dan gaan we weer.
Er zijn dan mensen die zeggen dat Laura een uitzondering is.
Volgens het psychologisch rapport niet.
Dan deugt dat rapport niet volgens sommigen.
Gebed zonder eind dus.
Ik ging totaal niet voorbij aan je post.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:24 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja. Al ging je daarmee voorbij aan mijn insteek. Het ging me niet om een trauma, ik probeerde duidelijk te maken dat je voor sommige dingen nou eenmaal een minimum leeftijd nodig hebt.
En dan gaan we weer.
Gebed zonder eind dus.
Ze overwoog dat omdat het kind blootgesteld werd aan risico's waar ze niet achter stond en waar ze met de voogdij wel verantwoordelijk voor zou zijn..... op zich nog niet zo'n vreemde overweging.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:24 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Die overwoog om zichzelf uit het ouderlijk gezag te laten zetten. Definitief de banden door te snijden met haar dochter.
Mijn punt (ja nog maar een keer): voor sommige dingen heb je een minimum leeftijd nodig.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:26 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik ging totaal niet voorbij aan je post.
Jij meent een kind van 2 maanden wat nog niet kan lopen gelijk te zetten met een meid van 14.
Men is niet gelijk qua emotionele groei.
Dus de ene 14 jarige is de andere niet.
Al gaat het om een hele week.... als je geen ouder bent die alleen maar op het strand bier ligt te bestellen in je all-inclusive, maar wat onderneemt dan is de kans groot dat een kind tijdens een vakantie van een week meer leert dan tijdens 2 weken school.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:24 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Dat is ook belachelijk, iedereen weet dat de laatste schooldag niet gevuld is met lessen.
Een verdrinkingsdood van een 14 jarige?quote:Op woensdag 23 december 2009 12:16 schreef iteejer het volgende:
En het meest ergerlijke is nog wel dat als ze inderdaad via schoolse circuits afzakt in een soort ChrsitianeF scenario, er gezegd zal worden 'zie je wel, ze is niet eens in staat een leven te leiden'.
Als niemand zich er mee bemoeid had, hadden we iets opmerkelijks mee kunnen maken: iedereen gelukkig, iedereen blij.
Zieke bemoeizucht.
dat rapport stelde geen storingen vast. allen wat eigenheden die op het vlak van de persoonlijkheid liggen maar niets met stoornissen of pathologie te maken hadden.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:24 schreef Marrije het volgende:
En dan gaan we weer.
Gebed zonder eind dus.
Tja, als je in de DDR zei wat de Stasi wilden hadden ze letterlijk minder om mee te slaan.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:27 schreef Marrije het volgende:
[..]
Veel te kort door de bocht. Ze had gewoon naar school moeten blijven gaan en dan had ze Jeugdzorg alweer een stok minder gegeven om mee te slaan.
Hoe kom je daarbij? Op zich kan ik me bijna in de hele gang van zaken prima vinden. Jij hebt er meer moeite mee.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik geloof dat de neurologische groei van de hersenen je een beetje in het verkeerde keelgat is geschoten
Mijn punt, nog maar een keer, dat is bs.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:28 schreef Marrije het volgende:
[..]
Mijn punt (ja nog maar een keer): voor sommige dingen heb je een minimum leeftijd nodig.
Als je onder toezicht staat en je enige kans om uit te varen is dat je je moet voorbereiden en naar school moet, dan ga je toch niet vluchten naar St. maarten? Dan maak je het de tegenpartij wel erg makkelijk.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:30 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Tja, als je in de DDR zei wat de Stasi wilden hadden ze letterlijk minder om mee te slaan.
Wat een redenatie zeg.
maar er is wel een leeftijd waarvan je kan zeggen, nou dat zit er dan nog niet in, wat voor knapperd het ook is.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mijn punt, nog maar een keer, dat is bs.
Dat hangt af van aardig wat factoren.
Voor leren lopen heb je geen minimum leeftijd voor nodig, een kind leert dat op z'n eigen tempo.
De een wat sneller dan de ander.
Misschien wil het betreffende kind niet lopen en voldoet kruipen beter.
Wettelijke minimumleeftijden daar gelaten, aangezien bv een meid/jongen van 16 best een auto kan besturen.
En weten we iets van de wettelijke minimumleeftijden van andere landen om alleen de haven in en uit te varen, want in Engeland was het al een probleem....quote:Op woensdag 23 december 2009 12:32 schreef Netsplitter het volgende:
Wettelijke minimumleeftijden daar gelaten, aangezien bv een meid/jongen van 16 best een auto kan besturen.
Dat is toch alleen aan de betrokkene ter beoordeling?quote:Op woensdag 23 december 2009 12:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar er is wel een leeftijd waarvan je kan zeggen, nou dat zit er dan nog niet in, wat voor knapperd het ook is.
Komt dat door de motorieke beperking of omdat men de leeftijd daarvoor nog niet bereikt heeft?quote:Op woensdag 23 december 2009 12:33 schreef Marrije het volgende:
[..]
maar er is wel een leeftijd waarvan je kan zeggen, nou dat zit er dan nog niet in, wat voor knapperd het ook is.
Nog maar een keer: het gaat allang niet meer om die vervloekte recordpoging. Het is de hulpverlenersterreur waar ze aan probeerde te ontsnappen.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:32 schreef Marrije het volgende:
[..]
Als je onder toezicht staat en je enige kans om uit te varen is dat je je moet voorbereiden en naar school moet, dan ga je toch niet vluchten naar St. maarten? Dan maak je het de tegenpartij wel erg makkelijk.
Als ze dat zouden doen, zou ze dus wel alle aandacht krijgen.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:36 schreef Leandra het volgende:
Of moet de hele wereld maar even z'n regels aanpassen voor dit NL wonderkind?
dat zeg ik ook niet, maar het rapport liet wel zien dat ze emotioneel/sociaal geen uitblinker isquote:Op woensdag 23 december 2009 12:30 schreef iteejer het volgende:
[..]
dat rapport stelde geen storingen vast.
een psychologisch rapport hoeft niks te zeggen, maar het is niet zo dat per definitie alle psychologische rapporten niet deugen en dus ga ik ervan uit dat dit rapport deugt, tenzij het tegendeel is bewezen.quote:allen wat eigenheden die op het vlak van de persoonlijkheid liggen maar niets met stoornissen of pathologie te maken hadden.
en daarbij - er zijn ook psychologische rapporten die met regelmaat zeggen dat boef x uit TBS wel ff een weekendje weg kan. en dan prompt iemand ombrengt. een psychologisch rapport hoeft dus niets te zeggen.
Zeg ik dat ergens?quote:Op woensdag 23 december 2009 12:36 schreef Leandra het volgende:
[..]
En weten we iets van de wettelijke minimumleeftijden van andere landen om alleen de haven in en uit te varen, want in Engeland was het al een probleem....
Of moet de hele wereld maar even z'n regels aanpassen voor dit NL wonderkind?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |