Inderdaad. Gatsie, ambitie. Daarbij was er in de oorspronkelijke plannen nog een flinke tijd waarin ze de voorbereiding hadden kunnen vervolmaken, zoals aangegeven bij de rechter. Maar die vond duidelijk dat alles al een jaar van tevoren volledig rond moest zijn, ondanks flinke tegenwerking.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:48 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het is de Nederlandsche gristen-linkse doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg kutoverheid die het probleem is. Niet de ambitie van het meisje zelf.
En als ze te weinig voorbereid op pad gaat, dan merkt ze zelf wel wat dat voor consequenties heeft.
Ik denk dat gedwongen worden op een vmbo je tijd uit te zitten met allerhande figuren die met drugs en asociaal gedrag experimenteren in haar geval gevaarlijker is dan een zeiltocht die alleen al vanwege het feit dat een 14-jarige dat doet toch wel dagelijks gemonitord wordt door familie, zeil-collega's en nieuws-agencies.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:55 schreef Iets-Anders het volgende:
[..]
Wie weet zouden haar vader en/of andere organisaties, die wel achter haar staan, bij elke havenintocht aanwezig zijn om haar op te vangen. Wellicht zouden zij dit allemaal op voorhand voor haar geregeld hebben (wat mij wel lijkt).
Desondanks bijft het uiteraard een tocht met gevaren die grotendeels ondervangen zouden kunnen worden. Denk maar aan voortdurende radiocontact, voldoende rustplaatsen in havenintochten, gps systeem etc....
Achja, we komen er nooit achter of ze dit record daadwerkelijk zou hebben gehaald. Waar we wel achter zullen gaan komen is in hoeverre het systeem in Nederland dit meisje schade heeft toegebracht.
daar heeft ze geen boot voor nodigquote:Op woensdag 23 december 2009 11:33 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het zorg- en regeltuig zal er alles aan willen doen om nieuw onvoorspelbaar gedrag te voorkomen. Zeilen is dus niet zo'n goed idee; niet alleen schept dat kansen tot vluchten
daarom ook alleen varen in de vakanties en verder gewoon naar school en in de avonduren had ze aan de voorbereiding kunnen werkenquote:maar Laura blijft op die manier ook ronddobberen in haar eigen droomwereldje.
Als iemand ergens een passie van maakt, als het haar hele leven is, als dat alles is wat ze wil, ja inderdaad dan haal je de bodem onder iemands bestaan weg.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:57 schreef Marrije het volgende:
[..]
De gemiddelde 14-jarige niet. Laura blijkbaar wel.
Je gaat al de fout in met je "wie weet zouden...." haar vader zou niet in iedere haven klaarstaan, en allerlei andere organisaties en dergelijke ook niet, dat was allemaal niet geregeld.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:55 schreef Iets-Anders het volgende:
[..]
Wie weet zouden haar vader en/of andere organisaties, die wel achter haar staan, bij elke havenintocht aanwezig zijn om haar op te vangen. Wellicht zouden zij dit allemaal op voorhand voor haar geregeld hebben (wat mij wel lijkt).
Desondanks bijft het uiteraard een tocht met gevaren die grotendeels ondervangen zouden kunnen worden. Denk maar aan voortdurende radiocontact, voldoende rustplaatsen in havenintochten, gps systeem etc....
Achja, we komen er nooit achter of ze dit record daadwerkelijk zou hebben gehaald. Waar we wel achter zullen gaan komen is in hoeverre het systeem in Nederland dit meisje schade heeft toegebracht.
en jij heb te lang op die bank gezetenquote:Op woensdag 23 december 2009 12:01 schreef deedeetee het volgende:
Wat een gedoe over 1 overmoedige tiener.![]()
Achteraf gezien begin ik te denken dat beter was geweest om haar gewoon haar gang te laten gaan onverschillig of ze daarbij zou verongelukken.
Dit is ook niet goed voor haar, ze kan helemaal niet met gezag/regels en tegenslagen omgaan dat is nu wel duidelijk gebleken.
Laat gewoon gaan als ze persé d'r zin wil doordrijven.
Amen!quote:Op woensdag 23 december 2009 12:00 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik denk dat gedwongen worden op een vmbo je tijd uit te zitten met allerhande figuren die met drugs en asociaal gedrag experimenteren in haar geval gevaarlijker is dan een zeiltocht die alleen al vanwege het feit dat een 14-jarige dat doet toch wel dagelijks gemonitord wordt door familie, zeil-collega's en nieuws-agencies.
Wat een domme reactie. Gewoon haar gang laten gaan en daar ook nog even bij vermelden dat ze kan of zou verongelukken. Afschuwelijk geborneerde denkwijze.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:01 schreef deedeetee het volgende:
Wat een gedoe over 1 overmoedige tiener.![]()
Achteraf gezien begin ik te denken dat beter was geweest om haar gewoon haar gang te laten gaan onverschillig of ze daarbij zou verongelukken.
Dit is ook niet goed voor haar, ze kan helemaal niet met gezag/regels en tegenslagen omgaan dat is nu wel duidelijk gebleken.
Laat gewoon gaan als ze persé d'r zin wil doordrijven.
BS.quote:Op woensdag 23 december 2009 11:55 schreef Marrije het volgende:
[..]
Het was een voorbeeld om duidelijk te maken wat ik al eerder zei: vanaf een bepaalde leeftijd kunnen bepaalde dingen pas ontwikkeld worden. Kortom, voor sommige dingen heb je een minimum leeftijd nodig.
In het kort: 'omdat anderen dat ook niet doen als ze 14 zijn. En is zijn soms zo bijzonder. Laat dat kind gewoon normaal doen! Lekker puh!'quote:Op woensdag 23 december 2009 12:01 schreef iteejer het volgende:
[..]
Als iemand ergens een passie van maakt, als het haar hele leven is, als dat alles is wat ze wil, ja inderdaad dan haal je de bodem onder iemands bestaan weg.
En waarom...
Ik ben vooral benieuwd hoe ze die ¤ 3.500,= heeft kunnen opnemen van haar spaar- en sponsorgeld.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is er al bekend op wat voor manier Laura naar Parijs is gegaan en naar Sint Maarten gevlogen? Of is ze helemaal op eigen houtje gegaan?
Dit is inderdaad vreemd. Ik ben benieuwd hoe ze dat voor elkaar gekregen heeft.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:11 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben vooral benieuwd hoe ze die ¤ 3.500,= heeft kunnen opnemen van haar spaar- en sponsorgeld.
Zeker nu de vlucht naar St. Maarten wordt afgedaan als een directe reactie op het dreigement van BJZ van vorige week. Dan kan ze niet wekenlang dagelijks een paar honderd euro opgenomen hebben en moet er dus een bankmedewerker zijn die enorm heeft lopen prutsen, of ze is door een volwassene geholpen.
Over betutteling gesproken. En helemaal niet willen bepalen hoe een ander zijn leven moet leiden.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:00 schreef Marrije het volgende:
daarom ook alleen varen in de vakanties en verder gewoon naar school en in de avonduren had ze aan de voorbereiding kunnen werken
Mijn god....quote:Op woensdag 23 december 2009 12:00 schreef iteejer het volgende:
[..]
Ik denk dat gedwongen worden op een vmbo je tijd uit te zitten met allerhande figuren die met drugs en asociaal gedrag experimenteren in haar geval gevaarlijker is dan een zeiltocht die alleen al vanwege het feit dat een 14-jarige dat doet toch wel dagelijks gemonitord wordt door familie, zeil-collega's en nieuws-agencies.
Ja, moeten we wel weten, dan kunnen we daar misschien ook wel straffend en corrigerend optreden...quote:Op woensdag 23 december 2009 12:07 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is er al bekend op wat voor manier Laura naar Parijs is gegaan en naar Sint Maarten gevlogen? Of is ze helemaal op eigen houtje gegaan?
Ik vind het ook enorm betuttelend dat ouders een 7-jarige nog geen dag eerder van school mogen halen omdat ze graag op vakantie naar Kreta willen.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:15 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Over betutteling gesproken. En helemaal niet willen bepalen hoe een ander zijn leven moet leiden.
Heb je mijn vorige post gelezen?quote:Op woensdag 23 december 2009 12:18 schreef Marrije het volgende:
[..]
Want dat is niet waar?
Of: maar dat geldt niet voor Laura?
En wat mama er van vindt doet er niet toe?quote:Op woensdag 23 december 2009 12:16 schreef iteejer het volgende:
En het meest ergerlijke is nog wel dat als ze inderdaad via schoolse circuits afzakt in een soort ChrsitianeF scenario, er gezegd zal worden 'zie je wel, ze is niet eens in staat een leven te leiden'.
Als niemand zich er mee bemoeid had, hadden we iets opmerkelijks mee kunnen maken: iedereen gelukkig, iedereen blij.
Zieke bemoeizucht.
quote:Op woensdag 23 december 2009 12:16 schreef iteejer het volgende:
En het meest ergerlijke is nog wel dat als ze inderdaad via schoolse circuits afzakt in een soort ChrsitianeF scenario, er gezegd zal worden 'zie je wel, ze is niet eens in staat een leven te leiden'.
Als niemand zich er mee bemoeid had, hadden we iets opmerkelijks mee kunnen maken: iedereen gelukkig, iedereen blij.
Zieke bemoeizucht.
Ik weet niet waar jij fietst.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Je loopt meer gevaar om nu op de fiets te stappen dan om in je eentje de wereld over te zeilen.
Maar jij bent van de walgelijke maakbaarheid, ik zie het alweer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |