Hoe chill, geen kosten hebben en alles wat binnenkomt kunnen uitgevenquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:01 schreef Smaharba het volgende:
Nou ja, veel rijke ouders betalen de huur voor hun kinderen. Of hun hele studie.
Doe nou niet alsof je ouders met geld hebtquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:02 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
[..]
Hoe chill, geen kosten hebben en alles wat binnenkomt kunnen uitgeven.
Ohja, en voor de studenten waar het niet voor betaald word hebben we dan de aanvullende beurs en daar kan je studie,huur,gas en licht etc. van betalenquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:01 schreef Smaharba het volgende:
Nou ja, veel rijke ouders betalen de huur voor hun kinderen. Of hun hele studie.
Ja ik doe mbo.quote:
Kankermongool, zo bedoelde ik het nieteens. Het zou me chill lijken dus.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:03 schreef Repeat het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof je ouders met geld hebt
Papa zal het ook wel niet cadeau gekregen hebben... oh wacht, dat is logisch, want toen papa 18 was bestond er nog geen stufi.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:07 schreef Roflpantoffel het volgende:
Jij hebt een rijke papa maar krijgt niks van hem.
Sowieso, MBO kost je geen nog 1000 euro per jaar, waar hebben we het over?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:09 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Papa zal het ook wel niet cadeau gekregen hebben... oh wacht, dat is logisch, want toen papa 18 was bestond er nog geen stufi.
TS moet blij zijn dat z'n ouders m niet alles cadeau doen zodat hij bepaalde zaken tenminste leert waarderen.
Maximale beurs = 493 euro per maandquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:05 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Ohja, en voor de studenten waar het niet voor betaald word hebben we dan de aanvullende beurs en daar kan je studie,huur,gas en licht etc. van betalen
Werken? Kan je dat echt niet, kan je gaan lenen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:11 schreef Smaharba het volgende:
[..]
Maximale beurs = 493 euro per maand
Huur = 250 euro per maand
Studie = 135 euro per maand
------------------------------------
Dan hou je nog 108 euro over voor eten/drinken/vrije tijd. Dat is dus 3,60 per dag. Chill.
Dan moet je ook nog boeken kopen enzo.
Hij moet nu ook zelf z'n zorgverzekering betalen hè.... en z'n boekenquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:10 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Sowieso, MBO kost je geen nog 1000 euro per jaar, waar hebben we het over?
Ja, rijke kinderen kunnen ook gaan werken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:12 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Werken? Kan je dat echt niet, kan je gaan lenen.
Zorgverzekering krijg je zorgtoeslag voor, boeken en lesgeld kan makkelijk van die 1000 euro.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:12 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Hij moet nu ook zelf z'n zorgverzekering betalen hè.... en z'n boeken![]()
Dat gaat best lastig worden van die ¤ 74,= per maand![]()
Misschien moet TS maar bijzondere bijstand aanvragen voor de kosten van de zorgverzekering
Eensch.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:09 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Papa zal het ook wel niet cadeau gekregen hebben... oh wacht, dat is logisch, want toen papa 18 was bestond er nog geen stufi.
TS moet blij zijn dat z'n ouders m niet alles cadeau doen zodat hij bepaalde zaken tenminste leert waarderen.
Zeker chill,¤3,60 per dag om te eten. En dan hebben we het nog niet eens over kleding,quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:11 schreef Smaharba het volgende:
[..]
Maximale beurs = 493 euro per maand
Huur = 250 euro per maand
Studie = 135 euro per maand
------------------------------------
Dan hou je nog 108 euro over voor eten/drinken/vrije tijd. Dat is dus 3,60 per dag. Chill.
Dan moet je ook nog boeken kopen enzo.
Wie zegt van niet dan? En bedoel je kinderen met veel geld of kinderen van ouders met veel geld?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:13 schreef Smaharba het volgende:
[..]
Ja, rijke kinderen kunnen ook gaan werken.
Ik weet niet hoe erg jij de irritante kutpuber hebt uitgehangen de afgelopen paar jaar, maar als je ouders je helemaal laten bungelen moet het wel verdomd erg zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:14 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Zeker chill,¤3,60 per dag om te eten. En dan hebben we het nog niet eens over kleding,
Ik werk ook, en mijn ouders laten me sowieso niet bungelen. Mijn studie word gewoon betaald, maar het is gewoon een vreemde gedachte dat ik geen recht zou hebben op een aanvullende beurs, terwijl minderbedeelde leeftijdgenoten het volle bedrag krijgen, terwijl ze er niets meer voor doen dan ikquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:17 schreef Paris_Texas het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe erg jij de irritante kutpuber hebt uitgehangen de afgelopen paar jaar, maar als je ouders je helemaal laten bungelen moet het wel verdomd erg zijn.
En dan zul je dus idd moeten werken om je uitkering stufi aan te vullen.
Welkom in de volwassenwereld waar de minder bedeelden geholpen worden. Jij krijgt toch ook meer zorgtoeslag dan iemand die meer verdiend?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:21 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Ik werk ook, en mijn ouders laten me sowieso niet bungelen. Mijn studie word gewoon betaald, maar het is gewoon een vreemde gedachte dat ik geen recht zou hebben op een aanvullende beurs, terwijl minderbedeelde leeftijdgenoten het volle bedrag krijgt, terwijl hij er niets meer voor doet dan ik
Hoezo, zij betalen hun eigen studie. Jij niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:21 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Ik werk ook, en mijn ouders laten me sowieso niet bungelen. Mijn studie word gewoon betaald, maar het is gewoon een vreemde gedachte dat ik geen recht zou hebben op een aanvullende beurs, terwijl minderbedeelde leeftijdgenoten het volle bedrag krijgen, terwijl ze er niets meer voor doen dan ik
Precies ik betaal mijn eigen studie niet. Maar het is wel heel kort door de bocht om te denken dat de ouders de studie betalen als zei het wat beter dan anderen hebbenquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:22 schreef Smaharba het volgende:
[..]
Hoezo, zij betalen hun eigen studie. Jij niet.
En zij hebben ouders die het, om wat voor reden dan ook, niet kunnen betalen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:21 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Ik werk ook, en mijn ouders laten me sowieso niet bungelen. Mijn studie word gewoon betaald, maar het is gewoon een vreemde gedachte dat ik geen recht zou hebben op een aanvullende beurs, terwijl minderbedeelde leeftijdgenoten het volle bedrag krijgen, terwijl ze er niets meer voor doen dan ik
Nee dat is niet jammer, dat vind ik persoonlijk redelijk logisch. Maar als jij een eerlijker stelsel weet hoor ik graag een oplossing, de overheid vast ookquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:30 schreef Jig_Saw het volgende:
Als ik niet had gezegd dat het door m´n ouders word betaald wist je ook niet dat ik het levende voorbeeld ben. Er word gewoon op voorhand al van uitgegaan en dat is jammer.
basisbeursquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:58 schreef Jig_Saw het volgende:
Veel gelul over stufi + ouders + vast bedrag
Dat jij met dit intellect uberhaupt kan studerenquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:25 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Precies ik betaal mijn eigen studie niet. Maar het is wel heel kort door de bocht om te denken dat de ouders de studie betalen als zei het wat beter dan anderen hebben
We leven in een samenleving waar jouw en mijn mening er nou eenmaal niet toe doen, ook al leven we in een democratie. En het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Iedereen krijgt gewoon een vast bedrag, en dan geen lullig bedrag van ¤75,00 in de maand want daar schiet niemand wat mee op. Of je ouders nou 20.000e netto pakken of 100.000e. En als je van het vaste bedrag niet rond kunt komen ga je maar lenen, dat is dan het enige voordeel wat studenten hebben van ouders die het wat beter hebben, ze hoeven niet te lenen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:31 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee dat is niet jammer, dat vind ik persoonlijk redelijk logisch. Maar als jij een eerlijker stelsel weet hoor ik graag een oplossing, de overheid vast ook
Jij vind dat dus vanzelfsprekend en je denkt dat alle rijke ouders de studie betalen voor hun kinderen. WAKE UPquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:35 schreef Repeat het volgende:
[..]
Dat jij met dit intellect uberhaupt kan studeren
Nee, want verwacht wordt, terecht, dat je ouders bijdragen in de kosten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:37 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
We leven in een samenleving waar jouw en mijn mening er nou eenmaal niet toe doen, ook al leven we in een democratie. En het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Iedereen krijgt gewoon een vast bedrag, en dan geen lullig bedrag van ¤75,00 in de maand want daar schiet niemand wat mee op. Of je ouders nou 20.000e netto pakken of 100.000e. En als je van het vaste bedrag niet rond kunt komen ga je maar lenen, dat is dan het enige voordeel wat studenten hebben van ouders die het wat beter hebben, ze hoeven niet te lenen.
Ja, ik wel. Of in ieder geval bijdragen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:38 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Jij vind dat dus vanzelfsprekend en je denkt dat alle rijke ouders de studie betalen voor hun kinderen. WAKE UP
O mijn god. Dat word verwacht maar dat gebeurd niet in elk geval! Daar hoor je ook niet van uit te gaan want op die manier kun je mensen ook benadelen maar dat schijnen sommige mensen niet te begrijpen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:38 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Nee, want verwacht wordt, terecht, dat je ouders bijdragen in de kosten.
Als je er niet vanuit gaat kun je ook mensen benadelen. Nogmaals, kom eens met de proppen met een idee waarbij niemand benadeeld wordt?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:40 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
O mijn god. Dat word verwacht maar dat gebeurd niet in elk geval! Daar hoor je ook niet van uit te gaan want op die manier kun je mensen ook benadelen maar dat schijnen sommige mensen niet te begrijpen.
En als je ouders niks betalen kun je daar ook een verklaring voor aanvragen waardoor je toch geld krijgt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:40 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
O mijn god. Dat word verwacht maar dat gebeurd niet in elk geval! Daar hoor je ook niet van uit te gaan want op die manier kun je mensen ook benadelen maar dat schijnen sommige mensen niet te begrijpen.
Ontwaak zelf. Hadden die ouders maar geen kinderen moeten nemen. Moet alles maar van de staat komen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:38 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Jij vind dat dus vanzelfsprekend en je denkt dat alle rijke ouders de studie betalen voor hun kinderen. WAKE UP
Zo zit dat, en nogmaals wie heeft het hier over rijke ouders? Mijn ouders zijn zeker niet rijk en hadden 4 jaar studiegeld bij elkaar gespaard.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:44 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ontwaak zelf. Hadden die ouders maar geen kinderen moeten nemen. Moet alles maar van de staat komen?
Ja er wordt idd op voorhand vanuitgegaan en dat komt omdat je ouders die verplichting hebben.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:30 schreef Jig_Saw het volgende:
Als ik niet had gezegd dat het door m´n ouders word betaald wist je ook niet dat ik het levende voorbeeld ben. Er word gewoon op voorhand al van uitgegaan en dat is jammer.
Ongelooflijk dat je ''ontwaak zelf'' durft te zeggen als je zo'n opmerking als '' Moet alles maar van de staat komen?'' maakt. Het is een sigaar uit eigen doos knul, maar waarschijnlijk kom jij daar op latere leeftijd pas achter of misschien wel helemaal nooitquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:44 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ontwaak zelf. Hadden die ouders maar geen kinderen moeten nemen. Moet alles maar van de staat komen?
In 1986 is de basisbeurs geïntroduceerd als vervanging voor kinderbijslag voor kinderen van 18 jaar en ouder, dit is gedaan zodat iedereen, ook kinderen van ouders die het zich niet konden permitteren een kans had zich te onwikkelen, en dat een zeer intelligent kind van arme ouders ook zou kunnen gaan studeren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:37 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
We leven in een samenleving waar jouw en mijn mening er nou eenmaal niet toe doen, ook al leven we in een democratie. En het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn. Iedereen krijgt gewoon een vast bedrag, en dan geen lullig bedrag van ¤75,00 in de maand want daar schiet niemand wat mee op. Of je ouders nou 20.000e netto pakken of 100.000e. En als je van het vaste bedrag niet rond kunt komen ga je maar lenen, dat is dan het enige voordeel wat studenten hebben van ouders die het wat beter hebben, ze hoeven niet te lenen.
Op zich een terechte vraag, levert TS nu ook een deel van zijn stufi in omdat zijn ouders wel bijdragen aan zijn studie? Dat zie ik niet zo snel gebeuren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:52 schreef Smaharba het volgende:
We kunnen het ook zo stellen.
Waar heb jij stufi voor nodig TS?
Aan kleding etc. aangezien het geen bedrag is waar ik mijn studie van kan ''financieren''quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:52 schreef Smaharba het volgende:
We kunnen het ook zo stellen.
Waar heb jij stufi voor nodig TS?
Wat voor werk doe je dan, want dan ben je lekker bezig met ''wat'' werkquote:Op dinsdag 22 december 2009 21:57 schreef Adames het volgende:
Onterecht. Je ouders horen je te steunen tijdens je studie. Is geen amerika waar je dikke leningen moet aangaan. Wees blij met je steun.
Aanvullende beurs is puur bedoeld voor de mensen waarvan de ouders niks extra kunnen missen.
Verder is het redelijk eerlijk. Die grens om aanvullende beurs te krijgen is zo laag dat als maar 1 kind studeert dat je bijna nooit aanvullend krijgt. Alleen met meerdere studerende kinderen krijg je wel eens aanvullend.
Oh en werk eens. Ben zelf ook student, maar hengel wel mooi nog een kleine 1000 euro per maand binnen met wat werk. Je hebt genoeg vrije tijd als student.
Studiefinanciering is niet bedoel om jouw volledige studie van te kunnen betalen, het is als ondersteuning, Daarnaast wordt er dus verwacht dat jouw ouders bijdragen in de kosten van je studie en levensonderhoud.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:58 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Aan kleding etc. aangezien het geen bedrag is waar ik mijn studie van kan ''financieren''
Daar is het dus niet voor. Het is een bijdrage, voor kleding moet je werken.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:58 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Aan kleding etc. aangezien het geen bedrag is waar ik mijn studie van kan ''financieren''
Het is ''Studiefinanciering'', dan moeten ze die hele term maar veranderen want nogmaals, ik kan mijn studie niet van ¤75 in de maand financieren.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:01 schreef Smaharba het volgende:
[..]
Daar is het dus niet voor. Het is een bijdrage, voor kleding moet je werken.
Je leest niet, pipo. Die sigaar uit eigen doos wordt een stuk minder waard door bureaucratie.quote:Op dinsdag 22 december 2009 21:48 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Ongelooflijk dat je ''ontwaak zelf'' durft te zeggen als je zo'n opmerking als '' Moet alles maar van de staat komen?'' maakt. Het is een sigaar uit eigen doos knul, maar waarschijnlijk kom jij daar op latere leeftijd pas achter of misschien wel helemaal nooit
Daarom heet t ook geen studiefinanciering op t MBO, maar tegemoetkomingquote:Op dinsdag 22 december 2009 22:03 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Het is ''Studiefinanciering'', dan moeten ze die hele term maar veranderen want nogmaals, ik kan mijn studie niet van ¤75 in de maand financieren.
Het is een tegemoetkoming in de kosten... Dat jij dat snapt ligt niet aan de naam, maar aan jou.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:03 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Het is ''Studiefinanciering'', dan moeten ze die hele term maar veranderen want nogmaals, ik kan mijn studie niet van ¤75 in de maand financieren.
Financiering is om je studie te betalen. Tegemoetkoming is ter ondersteuning. De financiering is feitelijk 850 euro groot hequote:Op dinsdag 22 december 2009 22:00 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Studiefinanciering is niet bedoel om jouw volledige studie van te kunnen betalen, het is als ondersteuning, Daarnaast wordt er dus verwacht dat jouw ouders bijdragen in de kosten van je studie en levensonderhoud.
Dat is ook best moeilijk op MBO-niveauquote:Op dinsdag 22 december 2009 22:05 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Het is een tegemoetkoming in de kosten... Dat jij dat snapt ligt niet aan de naam, maar aan jou.
De basisbeurs van het HBO/WO kan je ook geen studie van betalen, maar dat klopt, want er wordt verwacht dat ouders bijdragen in de kosten.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:06 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Financiering is om je studie te betalen. Tegemoetkoming is ter ondersteuning. De financiering is feitelijk 850 euro groot he. Alleen je krijgt er maar 250 van
quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:04 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Daarom heet t ook geen studiefinanciering op t MBO, maar tegemoetkoming
Heb je helemaal gelijk in, zoek nu even op wat de studiefinanciering inhoudt, dus niet alleen naar de basisbeurs kijken, want dat is onderdeel van je studiefinancieringquote:
Ik zei het zelf net ook verkeerd, de studiefinanciering is er om de complete kosten van een studie te dragen. De basisbeurs is echter een tegemoetkoming.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:12 schreef Smaharba het volgende:
Oke. Het is Studiefinanciering, maar dat betekent nog steeds een bijdrage aan de studiekosten.
Oh ik snap al waar ik de fout in ging. Je kan pas vanaf je 18e stufi vangen op t mbo. Daarvóor is t tegemoetkomingquote:Op dinsdag 22 december 2009 22:12 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Dat hebben ze vast gedaan omdat er zo veel gezeik mee is geweest.
Kun jij voor mij regelen dat ik studiefinanciering krijg die de ''complete'' kosten voor mijn studie draagt. Dan ben ik tevreden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zei het zelf net ook verkeerd, de studiefinanciering is er om de complete kosten van een studie te dragen. De basisbeurs is echter een tegemoetkoming.
De financiering is dus ook 850 euro.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:13 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Ik zei het zelf net ook verkeerd, de studiefinanciering is er om de complete kosten van een studie te dragen. De basisbeurs is echter een tegemoetkoming.
Kijk, jij snapt het dus niet, kijk nog eens op de site van DUO/IB-groep en zoek even op wat de studiefinanciering inhoudt, want daar valt lenen namelijk ook onderquote:Op dinsdag 22 december 2009 22:15 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Kun jij voor mij regelen dat ik studiefinanciering krijg die de ''complete'' kosten voor mijn studie draagt. Dan ben ik tevreden.
Edit: Zonder dat ik hoef te lenen of iets dergelijks
Inderdaad, het woord 'studiefinanciering' wordt vaak onterecht gebruikt om de prestatiebeurs aan te duiden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:15 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
De financiering is dus ook 850 euro.
Ik riep t laatst ook tegen de decaan.
* Ja, dan heb ik geen studiefinanciering meer!!!
- Hoezo niet? Het is alleen geen gift meer, de financiering blijft t zelfde, alleen als lening. En die is 850 euro
Stufi is 850 euro, je krijgt alleen maar 75 euro als gift en vraag me niet waarom, maar dat komt misschien wel doordat mensen op t hoger onderwijs later beginnen, dan volwassener zijn en (dus) ook eerder het huis uitgaan. Maar ook omdat de kosten voor t hoger onderwijs veel hoger zijn.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:15 schreef Jig_Saw het volgende:
[..]
Kun jij voor mij regelen dat ik studiefinanciering krijg die de ''complete'' kosten voor mijn studie draagt. Dan ben ik tevreden.
Edit: Zonder dat ik hoef te lenen of iets dergelijks
Dit is ter vervanging van de kinderbijslag die je ouders tot dan kregenquote:Op dinsdag 22 december 2009 22:19 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Stufi is 850 euro, je krijgt alleen maar 75 euro als gift en vraag me niet waarom, maar dat komt misschien wel doordat mensen op t hoger onderwijs later beginnen, dan volwassener zijn en (dus) ook eerder het huis uitgaan. Maar ook omdat de kosten voor t hoger onderwijs veel hoger zijn.
Ja snap ik, maar waarom krijgt een MBO'er minder dan HBO of universiteit? Ik vermoed dat ze dat onderzocht hebben en dat dat een reden heeft die te vinden is in het uitwonend zijn en de kosten van de studie.quote:Op dinsdag 22 december 2009 22:20 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Dit is ter vervanging van de kinderbijslag die je ouders tot dan kregen
De studiekosten van een MBO' er liggen dan ook vele malen lager, vandaar het verschilquote:Op dinsdag 22 december 2009 22:39 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar waarom krijgt een MBO'er minder dan HBO of universiteit? Ik vermoed dat ze dat onderzocht hebben en dat dat een reden heeft die te vinden is in het uitwonend zijn en de kosten van de studie.
Ik weet t al. MBO wordt voor bijna iedereen binnen reisafstand aangeboden. HBO en universiteit niet per definitiequote:Op dinsdag 22 december 2009 22:41 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
De studiekosten van een MBO' er liggen dan ook vele malen lager, vandaar het verschil
Dat is vooral de reden waarom ze pas recht hebben op een OV-kaart vanaf hun 18e, waarom dit op 18 gesteld wordt snap ik ook niet helemaal.quote:Op dinsdag 22 december 2009 23:01 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik weet t al. MBO wordt voor bijna iedereen binnen reisafstand aangeboden. HBO en universiteit niet per definitie
Ja echt waarquote:Op dinsdag 22 december 2009 23:34 schreef Agiath het volgende:
Ik krijg 200 euro extra per maand aan gift, ik lach jullie allemaal uit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |