Goed idee, maar ik zou eerst gaan voor 160 waar mogelijk.quote:Op donderdag 24 december 2009 10:46 schreef James1988 het volgende:
Dat lijkt me een kwestie van afspraken maken, logisch plannen, en beter gebruik maken van de spoorcapaciteit. En her en der wat meer sporen erbij.
En dan meteen alles geschiktmaken voor 200 km/h en 25 kV
Ik blijf vurig hopen dat Balkenende, Bos en Rouvoet volgend decennium fors afgestraft worden. Dat van Bos weet ik zeker, maar dan ben je nog overgeleverd aan de mobiliteitsplannen van de PVV (mochten die er zijn)....quote:Op donderdag 24 december 2009 20:36 schreef James1988 het volgende:
Als Camiel Kilometer al dat geld wat hij aan dat gekke rekeningrijden (dwz Siemens) uitgeeft / uit wil geven, nou eens in het spoor stopt. Volgens mij is het dan beter besteed dan nu de bedoeling is. En als hij dan toch zo nodig geld aan Siemens wil geven, kan het beter naar de Rail-afdeling van Siemens Mobility gaan dan aan de Automotive-afdeling.
Maarja...
Je mag elk uur van de dag hopen op een fail van Pro Railquote:Op donderdag 24 december 2009 18:32 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
En elke dag een uur hopen op GEEN fail van prorail.quote:Op donderdag 24 december 2009 23:17 schreef knars het volgende:
[..]
Je mag elk uur van de dag hopen op een fail van Pro Rail
Juist, want ze maken het zichzelf al lastig genoeg normaalquote:Op donderdag 24 december 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En elke dag een uur hopen op GEEN fail van prorail.
Ik dacht dat Camiel Eurlings boter op zijn hoofd had?quote:Op donderdag 24 december 2009 23:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En elke dag een uur hopen op GEEN fail van prorail.
Ijzelschakeling, en dat hebben ze ook al heel lang.quote:Op donderdag 24 december 2009 18:32 schreef sander89 het volgende:
[..]
Ooh dat had ik niet verwacht in NL, hopelijk dit keer dus geen faal van prorail.
Lees de rest van het artikel op treinreiziger.nlquote:Ook Thalys past wegens weersomstandigheden dienstregeling aan
donderdag 24 december 2009
Na de Eurostar en de Duitse ICE heeft ook de Thalys last van het winterweer. Tot en met 3 januari zullen er treinen uitvallen. Het gaat niet om Thalys treinen van en naar Nederland, maar enkel om Thalys treinen tussen Brussel en Parijs.
quote:* Dagkaarten zijn alleen geldig in de voordeeluren. Door de week na 9.00 uur en in het weekend de gehele dag. Van 25 december 2009 t/m 1 januari 2010 zijn deze Dagkaarten ook elke dag de hele dag geldig.
* Dagkaarten zijn alleen online te koop (dus niet aan de balie of kaartautomaat).
* Dagkaarten staan niet op naam.
* Dagkaarten zijn geldig in NS-treinen en in de treinen van Arriva, Syntus, Veolia, Connexxion.
* Er is geen restitutie mogelijk.
* U mag maximaal 4 Dagkaarten aanschaffen.
* Dagkaarten zijn te gebruiken tot en met 28 februari 2010.
Kunnen we geen Chinezen inhuren? Lekker die wolken aan flarden schieten?quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:09 schreef greavy het volgende:
[..]
Lees de rest van het artikel op treinreiziger.nl
Gaat lekker daar, bij Thalys
ProRail voegt mist toe aan sneeuw
En dat verklaart meer over de problemen bij prorail bij slecht weer
Wat maakt dat hun uit dan? Zolang er maar betaald wordt.quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:27 schreef Zug-Chef het volgende:
Gewoon om te voorkomen dat allerlei josti's hele treinen op langere termijn al gaan volboeken. En dat is niet alleen bij NS Hispeed zo, maar overal in Europa.
Hier een fotootje toen het treintje weer terugreed naar Utrecht. Heb er ook nog een filmpje van dat de tren richting het museum rijdt door de verse sneeuw heen.quote:Op donderdag 24 december 2009 20:36 schreef James1988 het volgende:
Als Camiel Kilometer al dat geld wat hij aan dat gekke rekeningrijden (dwz Siemens) uitgeeft / uit wil geven, nou eens in het spoor stopt. Volgens mij is het dan beter besteed dan nu de bedoeling is. En als hij dan toch zo nodig geld aan Siemens wil geven, kan het beter naar de Rail-afdeling van Siemens Mobility gaan dan aan de Automotive-afdeling.
Maarja...
knap waardeloos dat de ns geen "ł" heeft.quote:
Misschien komt het er straks van...quote:Op vrijdag 25 december 2009 19:42 schreef bork het volgende:
[..]
knap waardeloos dat de ns geen "ł" heeft.
quote:Eurotunnel accuses Eurostar of ignoring safety rules
Eurotunnel has accused Eurostar of ignoring safety rules when evacuating passengers from trains last weekend.
The Channel Tunnel operator said evacuations were prolonged because people took bags with them "in complete violation" of safety procedures.
It also rejected claims it contributed to the chaos when 2,000 people were trapped in five broken down trains.
Eurostar was unavailable for comment on Friday but last week blamed Eurotunnel for poor communication.
'Movement of worry'
On Christmas Day the tunnel group also criticised Eurostar's passenger communication after the breakdowns, caused by condensation entering the high-speed trains' electrical systems.
In a statement it said: "Although in continued contact with our teams, it is clear the Eurostar teams obviously did not give the right information to passengers."
It added this had "led to a movement of worry".
Eurostar has admitted a communications failure, but has also partly blamed Eurotunnel, which it said was responsible for evacuations and relaying information to passengers in the tunnel.
But Eurotunnel said its staff had reacted quickly to help stranded passengers and had not failed to communicate with them.
Its statement said: "Although... our teams took actions in a rapid and professional manner going beyond their normal responsibilities, we have been unjustly suspected in some quarters of not reacting in an appropriate way."
Some passengers spent 17 hours trapped in the tunnel in icy conditions last Friday night.
Eurostar cancelled all services for three days to establish what went wrong and carry out safety tests.
The company said it would run a normal service on 26 December, with 40 trains on the regular routes linking London with Paris and Brussels.
An independent review is now being carried out into what happened.
As well as providing tunnel services, Eurotunnel also runs its own cross-Channel shuttle services for cars and freight carriers.
De OP kan je dat vertellenquote:Op vrijdag 25 december 2009 22:48 schreef greavy het volgende:
Kan iemand me ook vertellen of je met een dagkaart van Ns ook met de ICE mag reizen in het binnenland? Dus bijv. Amsterdam - Utrecht ofzo? (misschien met een toeslag??)
En kan het ook bij Fyra met een toeslag?
Alpen-Express van EETC ri de sneeuw in Oostenrijkquote:Op vrijdag 25 december 2009 20:06 schreef MarkoAlmelo het volgende:
20:11 Kaldenkirchen 9 s-Hertogenbosch, Venlo INT , Extra trein
AV van Utrecht Centraal, wat is dat voor trein?
Als je dinsdag gaat laat hem me wetenquote:Op vrijdag 25 december 2009 23:02 schreef greavy het volgende:
oja, ik zie het.. Heb m al zovaak doorgenome
Bij Fyra en ICe BEN JE TOEslag verschuldigd.
Ga denk Dinsdag eens met een dagkaart (van die actie) een rondje maken. Morgen maar even kijken hoe en waarlangs, maar k ga zeker met ICE denk ik
quote:Op zaterdag 26 december 2009 13:24 schreef Zug-Chef het volgende:
[ link | afbeelding ]
zelfs op de Maaslijn loopt alles vlekkeloos.
Zoals ik al eerder aangaf weet ik nog niet zeker of ik kan.quote:Op zaterdag 26 december 2009 10:14 schreef greavy het volgende:
Oja, graag. Met meerdere mensen is alleen fijner.
(..)
Nou niksquote:Op zaterdag 26 december 2009 17:32 schreef Socios het volgende:
Ik heb even een overzichtje gemaakt wanneer ik voor het laatst met de trein over een bepaald traject gereisd heb.
Alle trajecten in Nederland heb ik allang gehad, maar hieronder een paar voorbeelden van trajecten waar ik echt al heel lang (meer dan 10 jaar) niet geweest ben.![]()
Breda - Roosendaal - Vlissingen: OKT 1998 (IRM)
Den Haag Centraal - Den Haag HS: MEI 1999 (ICR)
Leiden Centraal - Alphen a/d Rijn: MEI 1999 (Plan V)
Zutphen - Winterswijk: MEI 1999 (Plan U)
Zutphen - Hengelo: MEI 1999 (Plan U)
Lage Zwaluwe - Breda - Boxtel: AUG 1999 (ICR)
Baarn - Den Dolder: AUG 1999 (Plan V)
Sauwerd - Delfzijl: AUG 1999 (Wadloper)
Welke trajecten komen bij jullie uit de bus?
Of je smijt er gewoon een interrail global pass in natuurlijkquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:50 schreef Socios het volgende:
Owja, als iemand nu besluit deze reis ook te maken, mag men ongeveer 800 euro neerleggen.
Nijverdalquote:Op zaterdag 26 december 2009 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Plan voor 27 december:
8:47 Utrecht Centraal V
9:25 x 9:55 Rotterdam Centraal
11:00 x 11:06 Antwerpen Centraal
11:55 x 12:15 Gent St Pieters
13:03 x 13:38 Geraardsbergen
13:57 x 14:03 Enghien / Edingen
14:22 x 14:57 Geraardsbergen
15:45 x 16:05 Gent St Pieters
16:54 x 17:00 Antwerpen Centraal
18:06 x 18:17 Rotterdam Centraal
18:58 Utrecht Centraal A
538 km
Plan voor 28 december:
7:02 Utrecht Centraal V
7:40 x 7:55 Rotterdam Centraal
9:42 x 10:04 Brussel-Zuid
11:08 x 11:52 Quévy
12:56 x 13:02 Brussel-Zuid
13:18 x 13:37 Jette
13:52 x 14:24 Brussel-Zuid
15:50 x 15:56 Maastricht
18:22 x 18:48 Amsterdam Centraal
18:56 x 19:01 Amsterdam Science Park
19:11 x 19:23 Amsterdam Centraal
19:50 Utrecht Centraal A
775 km
Plan voor 30 december (29 december hele dag cursus):
7:51 Utrecht Centraal V
8:05 x 8:08 Amersfoort
8:44 x 9:04 Zwolle
9:28 x 9:36 Nijverdal West
9:51 x 10:03 Nijverdal
10:17 x 10:43 Almelo
11:18 x 11:57 Bad Bentheim
12:05 x 13:06 Salzbergen
13:12 x 14:21 Rheine
17:09 x 17:14 Schiphol
17:47 Utrecht Centraal
460 km
Dan heb ik België af, de nieuw geopende Nederlandse stations gedaan, toch ook in 2009 nog een keer in Bad Bentheim geweest, een HAFAS-CD gescoord (hetzij in Bentheim, hetzij in Salzbergen, hetzij in Rheine) en het kilometertotaal van 2006 verbeterd'K zou hoast zegg'n "Joa 't mag wel zo"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |