Check.quote:Op zondag 27 december 2009 13:21 schreef Dr_Flash het volgende:
In de stoppertjes Utrecht - Den Haag toch?
Mwoah, dat wisselt: Den Haag - Utrecht soms ook met SLT (net zoals Den Haag - Goverwelle ook nog wordt gereden met mat64).quote:Op zondag 27 december 2009 14:09 schreef Yreal het volgende:
dat is nog steeds mat 64
Sletjes rijden op gouda goverwelle -> den haag/ rotterdam
Gvc-Utquote:Op zondag 27 december 2009 16:13 schreef James1988 het volgende:
Rijdt het SLT inmiddels alweer dan? Ik dacht dat dat alweer terzijde was gegooid ivm problemen met de treeplanken?
Sinds 16 december is er geen spot van reizigersdienst op somda te vinden, dus ik vrees dat ze niet rijden.quote:Op zondag 27 december 2009 13:20 schreef Crientj het volgende:
Weet iemand waar de SLT'tjes rijden? Morgen weer een rondje reizen met![]()
Ja was leuk! Alleen die treintjes zien er niet uit.. wat een slecht merk zeg!quote:Op zondag 27 december 2009 20:00 schreef henkde_j het volgende:
Voor de geïnteresseerden. Treinen met James May van Top Gear op BBC2.
Me heenreis:quote:Ut 10.59 14 ICE 123
Ah 11.33 6a
Ah 12.04 6b ST 30937
Ww 13.11 1b
Ww 13.21 1a ST 30848
Zp 13.54 1b
Zp 14.04 2a ST 17848
Apd 14.23 3
Limburgs Dagblad, 21 december 2009quote:Zitplaatsentekort bij Veolia na ongeluk
Capiciteitsprobleem - Streekvervoerder wil materieel van NS of Arriva gaan huren
HEERLEN/MAASTRICHT – Streekvervoerder Veolia is naarstig op zoek naar een tijdelijk in te zetten treinstel, waarmee plotseling ontstane capaciteitsproblemen op de Heuvellandlijn
kunnen worden opgelost. Aanleiding is het treinongeluk bij station Houthem St-Gerlach, twee
weken geleden. Hierbij raakte één van de grootste treinstellen zwaar beschadigd. Het treinstel moet terug naar de fabriek in Zwitserland, waardoor Veolia het komende half jaar bijna éénzesde van zijn zitplaatsen niet kan inzetten.
Daarnaast dreigen voor de vervoerder problemen als één van de overgebleven treinen bijvoorbeeld wegens onderhoud niet kan worden ingezet. Voor de dienst op de Heuvelland-
lijn tussen Maastricht, Heerlen en Kerkrade zijn in 2007 acht treinstellen aangeschaft. Om de
dienstregeling uit te kunnen voeren, zijn dagelijks zeven beschikbare treinstellen nodig.
Veolia hoopt nu bij een andere vervoerder een trein te kunnen huren. Omdat niet zomaar buitenlands treinmaterieel in Nederland kan worden ingezet, moet daarvoor een Nederlandse partij worden benaderd. Veolia hoopt te slagen bij de Nederlandse
Spoorwegen of Arriva, dat een aantal spoorlijnen in Noord-Nederland exploiteert. Voordeel
van deze laatste optie is dat Arriva exact dezelfde treinen heeft als Veolia, zodat de Veolia-machinisten deze probleemloos kunnen besturen. Veolia heeft inmiddels van de NS te horen gekregen dat de oude gele stoptreinen die eerder gehuurd werden, nu niet voor verhuur beschikbaar zijn.
De optie om een Veolia-treinstel over te plaatsen dat nu op de Maaslijn tussen Roermond, Venlo en Nijmegen rijdt, valt af. Ook daar staan weinig stellen reserve, geeft de vervoerder aan. Directeur René de Beer van Veolia bestrijdt dat er te krap is ingekocht. „Zo’n ongeluk overkomt je één keer in de tien jaar, daar kun je je niet tegen wapenen. En het zou onzin zijn als overal in het land bij particuliere vervoerders dagelijks een vloot dure treinen aan de kant
staat, alleen voor het geval dat.”
Maastricht - Kerkrade is elektrisch. Probleem is dat Veolia machinisten wel Plan V hebben gereden ooit, maar geen DM'90. En NS is geloof ik historisch gezien horkerig tegen concurrenten, ook al concurreren ze niet direct.quote:Op maandag 28 december 2009 19:39 schreef greavy het volgende:
[..]
Limburgs Dagblad, 21 december 2009
Er staan toch een aantal DM'90 terzijde, en ander Diesel materieel?
Ik snap niet dat dezen niet gehuurd kunnen worden..
quote:Op maandag 28 december 2009 21:37 schreef knars het volgende:
Zou jij je beter voelen als de harde kern van het treintopic het bussentopic gaat vergallen?
ieuw!quote:Op maandag 28 december 2009 21:31 schreef Dr_Flash het volgende:
Zo. Aan mij hebben jullie de komende tijjd niet veel. Ben vanmiddag smerig op mn plaat gegaan in een GVUbus, en lig nu met een verbrijzelde ruggewervel en een spuit morfine in het UMCU. Wrsl word ik morgen of overmorgen geopereerd. Dan nog een week hier blijven en dan 6-8 weken revalideren in een corset. Even geen gespoor van mij dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |