quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:38 schreef Arcee het volgende:[..]
Dat was wel het geval, in diezelfde voorspelling als die Adelante postte.

Maar dan de 14 dagen-voorspelling.
Oke, over de kwaliteit van WeerOnline zal ik het maar niet hebben dan, maar een 14-daagse directe uitvoer van een computermodel kan
absoluut geen weersverwachting genoemd worden.
Niemand (daadwerkelijke personen/weerbureau's, geen letterlijke uitdraai van een machine) waagde zich toen aan een voorspelling van +5 voor de kerst, en zelfs nu moet ik het nog maar zien of dat gehaald wordt.
____
Bovendien draait het uiteindelijk allemaal om het witte goud op de Kerstdagen, en wat dat betreft kan ik me meer vinden in de post van -CRASH-.
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:13 schreef -CRASH- het volgende:Van het forum op onweer-online.nl
door Jan van Ooijen
Toen ik vanmorgen de pluim bekeek viel mij op dat het 23, 24 en 25 december de temperaturen niet boven 0 gaan uitkomen. Je zal gaan denken "dat beloofd wat voor donderdag" maar ik ben nog niet helemaal zeker van mijn zaak aangezien bij de nieuwste GFS run temperaturen zag staan op 1500 meter rond de 0 graden in het zuidoosten tot zo'n -2 a -5 graden elders in het land. Dit zou er op kunnen duiden dat er in het zuidoosten wel eens natte sneeuw of regen kan gaan vallen en elders in het land gewoon winterse buien gezien de nieuwe pluim en de GFS kaart op 1500 meter. Ik ga er nu dat ik de pluim gezien heb zeker vanuit dat het een witte kerst wordt volgens de maatstaven van het KNMI ( 2 dagen achter elkaar een onafgebroken sneeuwdek in De Bilt)
Op de pluim zie je ook een temperatuursstijging tot ongeveer 5 graden maar ik verwacht dat zie nog wel zal gaan zakken en daarna zie je de temperatuur weer naar het vriespunt duiken. Zelf verwacht ik dat die lijn door gaat zetten naar meer kouder weer. Gisteren schreef Jan visser ook een stukje op zijn site...... "Voor ons is tijdens de laatste week van het jaar de nog steeds tamelijk zuidelijke positie van de straalstroom (tussen 40 en 45 graden noorderbreedte) van belang. Daardoor kunnen zeer zachte, subtropische luchtmassa’s onze streken niet bereiken. Naar het einde van de maand toe komt de operationele oplossing van het ECMWF (Europees weermodel) met krachtige hogedrukontwikkeling ten westen van de Britse Eilanden. Wanneer dit systeem standvastig is kunnen koude luchtmassa’s uit het hoge noorden over Scandinavië naar het zuiden stromen."
Het is en blijven verwachtingen maar hou het in de gaten want de winter is pas 1 dag oud en nog niet verloren
Hieronder de pluim en sneeuw kaarten.
_
De strijd is nog niet gestreden.