Alleen Noorden en Noordwesten.quote:
quote:Op dinsdag 22 december 2009 09:46 schreef lezzer het volgende:
Ik ben zo vrij geweest een nieuw topic te openen omdat Appelsientje verzaakte
Maar de kaart zegt toch wat andersquote:Dooi in Zuid-Limburg, ijzel in Noorden
In Zuid-Limburg is het dinsdagmorgen begonnen met dooien. De regen die valt kan zorgen voor een zeer gladde ondergrond. In Noord-Limburg vriest het nog wel licht, en zorgt sneeuw en ijzel voor gevaarlijke verkeerssituaties. Daardoor zijn er op de A73 dinsdagochtend twee ongelukken gebeurd, waarvan één met letsel.
De komende dagen dooit het overdag waarschijnlijk verder, maar koelt het 's nachts weer af tot onder het vriespunt. Het blijft dus gevaarlijk op de weg. Door de weersomslag wordt de kans op een witte kerst steeds kleiner.
BRON: L1
Ik moet zeggen dat ik daar ook wel een beetje teleurgesteld over benquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:17 schreef Adelante het volgende:
En gisteren was het nog "for sure" een witte kerstPruts voorspellers bij het KNMI.
quote:door Jan van Ooijen
Toen ik vanmorgen de pluim bekeek viel mij op dat het 23, 24 en 25 december de temperaturen niet boven 0 gaan uitkomen. Je zal gaan denken "dat beloofd wat voor donderdag" maar ik ben nog niet helemaal zeker van mijn zaak aangezien bij de nieuwste GFS run temperaturen zag staan op 1500 meter rond de 0 graden in het zuidoosten tot zo'n -2 a -5 graden elders in het land. Dit zou er op kunnen duiden dat er in het zuidoosten wel eens natte sneeuw of regen kan gaan vallen en elders in het land gewoon winterse buien gezien de nieuwe pluim en de GFS kaart op 1500 meter. Ik ga er nu dat ik de pluim gezien heb zeker vanuit dat het een witte kerst wordt volgens de maatstaven van het KNMI ( 2 dagen achter elkaar een onafgebroken sneeuwdek in De Bilt)
Op de pluim zie je ook een temperatuursstijging tot ongeveer 5 graden maar ik verwacht dat zie nog wel zal gaan zakken en daarna zie je de temperatuur weer naar het vriespunt duiken. Zelf verwacht ik dat die lijn door gaat zetten naar meer kouder weer. Gisteren schreef Jan visser ook een stukje op zijn site...... "Voor ons is tijdens de laatste week van het jaar de nog steeds tamelijk zuidelijke positie van de straalstroom (tussen 40 en 45 graden noorderbreedte) van belang. Daardoor kunnen zeer zachte, subtropische luchtmassa’s onze streken niet bereiken. Naar het einde van de maand toe komt de operationele oplossing van het ECMWF (Europees weermodel) met krachtige hogedrukontwikkeling ten westen van de Britse Eilanden. Wanneer dit systeem standvastig is kunnen koude luchtmassa’s uit het hoge noorden over Scandinavië naar het zuiden stromen."
Het is en blijven verwachtingen maar hou het in de gaten want de winter is pas 1 dag oud en nog niet verloren
Hieronder de pluim en sneeuw kaarten.
Deprimerend inderdaad, maar morgen en overmorgen worden nog opvallend koud, (ECMWF berekent zelfs ijsdagen voor de Bilt), en zou er op kerstavond geen sneeuw vallen? Of wordt dat regen?quote:Op dinsdag 22 december 2009 12:17 schreef Adelante het volgende:
En gisteren was het nog "for sure" een witte kerstPruts voorspellers bij het KNMI.
Mijn kerstgevoel smelt zichtbaarquote:Op dinsdag 22 december 2009 12:17 schreef Adelante het volgende:
Dat zei ik hier al:quote:
Toen er nog gereageerd werd met:quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:18 schreef Arcee het volgende:
Maar ze voorspellen toch +5 voor de Kerstdagen?
quote:Op vrijdag 18 december 2009 13:33 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Absoluut niet.
Ja, en?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat zei ik hier al:
[..]
Toen er nog gereageerd werd met:
[..]
Idd...quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:30 schreef lezzer het volgende:
Volgens mij zijn we collectief in een dip geschoten
Dat was wel het geval, in diezelfde voorspelling als die Adelante postte.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:34 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Ja, en?
Jij zei dat er toen (vorige week) > vijf graden voorspeld werd, en dat was nergens het geval. Vandaar dus dat absoluut niet.
Oke, over de kwaliteit van WeerOnline zal ik het maar niet hebben dan, maar een 14-daagse directe uitvoer van een computermodel kan absoluut geen weersverwachting genoemd worden.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:38 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat was wel het geval, in diezelfde voorspelling als die Adelante postte.Maar dan de 14 dagen-voorspelling.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:13 schreef -CRASH- het volgende:
Van het forum op onweer-online.nl
door Jan van Ooijen
Toen ik vanmorgen de pluim bekeek viel mij op dat het 23, 24 en 25 december de temperaturen niet boven 0 gaan uitkomen. Je zal gaan denken "dat beloofd wat voor donderdag" maar ik ben nog niet helemaal zeker van mijn zaak aangezien bij de nieuwste GFS run temperaturen zag staan op 1500 meter rond de 0 graden in het zuidoosten tot zo'n -2 a -5 graden elders in het land. Dit zou er op kunnen duiden dat er in het zuidoosten wel eens natte sneeuw of regen kan gaan vallen en elders in het land gewoon winterse buien gezien de nieuwe pluim en de GFS kaart op 1500 meter. Ik ga er nu dat ik de pluim gezien heb zeker vanuit dat het een witte kerst wordt volgens de maatstaven van het KNMI ( 2 dagen achter elkaar een onafgebroken sneeuwdek in De Bilt)
Op de pluim zie je ook een temperatuursstijging tot ongeveer 5 graden maar ik verwacht dat zie nog wel zal gaan zakken en daarna zie je de temperatuur weer naar het vriespunt duiken. Zelf verwacht ik dat die lijn door gaat zetten naar meer kouder weer. Gisteren schreef Jan visser ook een stukje op zijn site...... "Voor ons is tijdens de laatste week van het jaar de nog steeds tamelijk zuidelijke positie van de straalstroom (tussen 40 en 45 graden noorderbreedte) van belang. Daardoor kunnen zeer zachte, subtropische luchtmassa’s onze streken niet bereiken. Naar het einde van de maand toe komt de operationele oplossing van het ECMWF (Europees weermodel) met krachtige hogedrukontwikkeling ten westen van de Britse Eilanden. Wanneer dit systeem standvastig is kunnen koude luchtmassa’s uit het hoge noorden over Scandinavië naar het zuiden stromen."
Het is en blijven verwachtingen maar hou het in de gaten want de winter is pas 1 dag oud en nog niet verloren
Hieronder de pluim en sneeuw kaarten.
Breda idem.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:45 schreef Maver24 het volgende:
WTF, het sneeuwt gewoon weer in Rotterdam en niet zo zachtjes ook
Waar is hier?quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:54 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Mooi, dan komt het hier dus ook aan.
Gelukkig maar!
blijven-liggen-sneeuw of natte zooi?quote:
Er werdt ook gezegd dat er in Januarie weer een vorst periode komt.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:47 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Oke, over de kwaliteit van WeerOnline zal ik het maar niet hebben dan, maar een 14-daagse directe uitvoer van een computermodel kan absoluut geen weersverwachting genoemd worden.
Niemand (daadwerkelijke personen/weerbureau's, geen letterlijke uitdraai van een machine) waagde zich toen aan een voorspelling van +5 voor de kerst, en zelfs nu moet ik het nog maar zien of dat gehaald wordt.
____
Bovendien draait het uiteindelijk allemaal om het witte goud op de Kerstdagen, en wat dat betreft kan ik me meer vinden in de post van -CRASH-.
[..]
_
De strijd is nog niet gestreden.
Oui oui, bij mijn ouders.quote:
Hier in Tilburg/Reeshof is het meer deprimerende natte zooi. Bovendien is het alweer bijna voorbij.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
blijven-liggen-sneeuw of natte zooi?
Ja, heb er wel eens een half uur doorheen geslingerd op zoek naar de Tilburgse Hornbach-vestigingquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:03 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Oui oui, bij mijn ouders.... je bent bekend met de Reeshof?
In het centrum regent het een heeeel klein beetjequote:Op dinsdag 22 december 2009 14:08 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
[..]
Hier in Tilburg/Reeshof is het meer deprimerende natte zooi. Bovendien is het alweer bijna voorbij.
Zeikweer met O&N dusquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:18 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Meest recente ensemble van GFS.
[ afbeelding ]
Jawel, maar leef gerust met je eigen waarheid.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:47 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Niemand (daadwerkelijke personen/weerbureau's, geen letterlijke uitdraai van een machine) waagde zich toen aan een voorspelling van +5 voor de kerst
Nou goed dan. Je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:25 schreef Arcee het volgende:
[..]
Jawel, maar leef gerust met je eigen waarheid.
Okee, dat laatste ben ik het ook mee eens, zijn we het eens dus.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:27 schreef ZoKanIkHetOok het volgende:
Nou goed dan. Je hebt gelijk.![]()
Weeronline () voorspelde voor Kerst + 5 graden.
KNMI en Meteo Consult deden dat niet en doen dat nog steeds niet.
Natte zooi, is inmiddels al over :pquote:Op dinsdag 22 december 2009 13:58 schreef Adelante het volgende:
[..]
blijven-liggen-sneeuw of natte zooi?
Witte sneeuwresten 1e kerstdag denk ik.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:49 schreef Stephan1237 het volgende:
Wat denken jullie? Witte 1ste kerstdag of niet?
Grote kans.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:49 schreef Stephan1237 het volgende:
Wat denken jullie? Witte 1ste kerstdag of niet?
Als het maar sneeuw isquote:Op dinsdag 22 december 2009 15:55 schreef Burnie88 het volgende:
Witte sneeuwresten 1e kerstdag denk ik.
dat zal toch gewoon regen of natte drek worden denk ik?quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:16 schreef Pielemuisje het volgende:
IK WIL NIET MEER SNEEUW IN LIMBURG!!
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Denk het ook, in Amsterdam regende het ook bij dezelfde temp.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:23 schreef Re het volgende:
[..]
dat zal toch gewoon regen of natte drek worden denk ik?
Ik wel!!!quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:16 schreef Pielemuisje het volgende:
IK WIL NIET MEER SNEEUW IN LIMBURG!!
![]()
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |