Dan ga ik voor Nijmegen, lijkt me de leukste stad in de regio die nog niet aan de beurt geweest isquote:Op maandag 21 december 2009 23:24 schreef Adelante het volgende:
Amersfoort, Leiden en Nijmegen zijn officieel in de strijd.
Dat gebeurt natuurlijk nooit na Breda vorig jaarquote:Op maandag 21 december 2009 23:28 schreef 3FMaster het volgende:
Brabant! Meest gezellig. Liefst hier in Den Bosch, de Markt is ideal. Makkelijk te bereiken via het OV, plus de rondweg moet dan ook klaar zijn, dus makkelijk te bereiken met de auto.*O*
Te noordelijkquote:Op maandag 21 december 2009 23:23 schreef Haunter het volgende:
EnschedeGewoon omdat het dit jaar net niet geworden is, en omdat het vorig jaar zo'n feestje was bij de surprise truck. (Dit jaar niet, ivm al die aflastingen door sneeuw)
Enschede te noordelijk? Het ligt in het oostenquote:
Ik wist dat dat ging komenquote:Op maandag 21 december 2009 23:43 schreef Haunter het volgende:
[..]
Enschede te noordelijk? Het ligt in het oostenHet is toegankelijker dan Groningen nu in ieder geval.
Gelukkig, allebei waardeloze stedenquote:Op maandag 21 december 2009 23:56 schreef Ofyles2 het volgende:
Amsterdam en Rotterdam vallen ook af, de burgemeesters van die steden besteden alleen geld aan feesten waarvan het nut nog niet bewezen is...
Zwolle centraal.quote:Op maandag 21 december 2009 23:35 schreef drummerdude het volgende:
Zwolle, centraal, makkelijk te bereiken, in een beetje onbereikte hoek.. perfect dus!
In ieder geval kan ik er nog met de bus komen mocht ProRail knoeien aan het traject Amersfoort-Zwolle.quote:
Slaapgasten genoeg: Jan Keizer, Jan Smit, Nick en Simon, de moeder van Jan Smit, Lisa (van Jan Smit) etcquote:
Kan je het beter in Utrecht doen, dat is pas centraal.quote:Op dinsdag 22 december 2009 00:21 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
In ieder geval kan ik er nog met de bus komen mocht ProRail knoeien aan het traject Amersfoort-Zwolle.
Dan kun je het concept Serious Request beter doorverkopen aan de TROS...quote:Op dinsdag 22 december 2009 01:02 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Slaapgasten genoeg: Jan Keizer, Jan Smit, Nick en Simon, de moeder van Jan Smit, Lisa (van Jan Smit) etc
Daar heeft het huis al gestaan. Amsterdam gewoon doenquote:Op dinsdag 22 december 2009 01:08 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Kan je het beter in Utrecht doen, dat is pas centraal.
Dan wordt het zeker een truttige editie, ook niet doen.quote:Op dinsdag 22 december 2009 01:16 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Daar heeft het huis al gestaan. Amsterdam gewoon doen
Nee, absoluut geen Amsterdam. Ik wil niet dat Job Cohen beloond wordt voor zijn vertruttende beleid.quote:Op dinsdag 22 december 2009 01:57 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Doe dan de Dam of de Nieuwmarkt.Museumplein is zo ongezellig.
Gewoon die buurtcoaches inhuren en het gaat best goed.En zorgen voor genoeg theequote:Op dinsdag 22 december 2009 01:59 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Nee, absoluut geen Amsterdam. Ik wil niet dat Job Cohen beloond wordt voor zijn vertruttende beleid.
Ik ben er nog steeds niet gerust op...quote:Op dinsdag 22 december 2009 02:04 schreef TheZapster het volgende:
[..]
Gewoon die buurtcoaches inhuren en het gaat best goed.En zorgen voor genoeg thee
Dan doen we het in Amstelveenquote:Op dinsdag 22 december 2009 02:05 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Ik ben er nog steeds niet gerust op...
geografische spreiding speelt volgens de zenderbaas in ieder geval geen rolquote:Kunst ziet Glazen Huis wel zitten
NIJMEGEN - De Nijmeegse wethouder Hannie Kunst, die onder meer citymarketing in haar portefeuille heeft, wil zich sterk gaan maken voor de komst van het Glazen Huis naar Nijmegen in 2010. Ze draagt de actie van radiozender 3FM, waarbij drie presentatoren zich zes dagen zonder eten opsluiten in een glazen huis en geld inzamelen voor het goede doel, een bijzonder warm hart toe. "Zo'n actie past bij Nijmegen.
De mensen in deze stad hebben daar wat mee, zijn activistisch van inslag. Bovendien past het bij het imago van Nijmegen als stad van popmuziek. En voor de winkeliers en horeca kan het ook heel goed uitpakken."
Na de jaarwisseling wil Kunst het plan, geïnitieerd door haar PvdA-partijgenoot Stijn Verbruggen, bespreken met de andere leden van B en W. GroenLinks-wethouder Jan van der Meer heeft zich al achter de lobby geschaard. Op internet (www.glazenhuis2010.nl) hebben in een paar dagen tijd meer dan 1.200 mensen de petitie ondertekend.
Oh, daar gaan m'n argumentenquote:Op dinsdag 22 december 2009 11:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
geografische spreiding speelt volgens de zenderbaas in ieder geval geen rol
Amen, Den Boschquote:Op maandag 21 december 2009 23:28 schreef 3FMaster het volgende:
Brabant! Meest gezellig. Liefst hier in Den Bosch, de Markt is ideal. Makkelijk te bereiken via het OV, plus de rondweg moet dan ook klaar zijn, dus makkelijk te bereiken met de auto.*O*
zou uitstekend op de markt of de parade kunnenquote:
quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:06 schreef rubbereend het volgende:
[..]
zou uitstekend op de markt of de parade kunnen
Nijmegen moet het gewoon worden. Na Groningen de gezelligste stad van het land.quote:Op dinsdag 22 december 2009 11:21 schreef rubbereend het volgende:
[..]
geografische spreiding speelt volgens de zenderbaas in ieder geval geen rol
Nou kan het niet vinden dus het zal wel onzin zijnquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:00 schreef rubbereend het volgende:
Ik heb ooit weleens gelezen dat ze niet naar Amsterdam of Rotterdam gaan, ik weet niet meer waarom
Grote Markt? Nice. Antwerpen is chillquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:19 schreef Frederic het volgende:
StuBru staat volgend jaar (bijna zeker) in ANTWERPEN
Waarschijnlijk op de Groenplaats (gezien de ijspiste op de Grote Markt)quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:46 schreef Renesite het volgende:
[..]
Grote Markt? Nice. Antwerpen is chill
Kutmarokkaantjes.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:00 schreef rubbereend het volgende:
Ik heb ooit weleens gelezen dat ze niet naar Amsterdam of Rotterdam gaan, ik weet niet meer waarom
Neude is prima, anders Dompleinquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef TheArt het volgende:
Utrecht heeft toch niet een echt groot plein? Neude is gewoon veel te klein.
Ik had het geschreven.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Nou kan het niet vinden dus het zal wel onzin zijn
NIKS daarvanquote:
Hoezo dat dan.... ik weet ook niet hoe de gemeente Den Bosch er in staat trouwens, of die dat zouden willenquote:Op dinsdag 22 december 2009 20:41 schreef Piles het volgende:
[..]
Gemeente heeft al aangegeven dat dat niet (nooit) gaat gebeuren
Nijmegen een gezellige stad?quote:Op woensdag 23 december 2009 11:19 schreef Marissaatje het volgende:
Amersfoort!
En hoewel het qua afstand voor mij verre van gunstig is, zou ik Nijmegen ook wel een goed plan vinden, want het is zo'n gezellige stad!
DAt is inderdaad het probleem van Utrechtquote:Op dinsdag 22 december 2009 14:52 schreef TheArt het volgende:
Utrecht heeft toch niet een echt groot plein? Neude is gewoon veel te klein.
zeker welquote:
Lijkt mij ook een goed idee.quote:Op dinsdag 22 december 2009 18:59 schreef ARR-I het volgende:
Leiden lijkt mij ook een goede, op de Beestenmarkt
Mooi dat Armin het gelijk even opperde in zijn interview op 3fmquote:Op maandag 28 december 2009 15:36 schreef Ritmo het volgende:
Leiden gaat het wel worden. Armin als ambassadeur, de universiteit 435 jaar (al vind ik dat niet echt een bijzonder getal, 425 of 400 was belangrijker) en volop studenten.
vergeet het Rode kruis 140 jaar in Leiden gebeuren niet!quote:Op maandag 28 december 2009 15:36 schreef Ritmo het volgende:
Leiden gaat het wel worden. Armin als ambassadeur, de universiteit 435 jaar (al vind ik dat niet echt een bijzonder getal, 425 of 400 was belangrijker) en volop studenten.
Idd, maar die zal ook wel door de gemeente benaderd zijn denk ik.quote:Op maandag 28 december 2009 16:23 schreef ARR-I het volgende:
[..]
Mooi dat Armin het gelijk even opperde in zijn interview op 3fm
Ow ja, ik wist dat er nog wat was.quote:Op maandag 28 december 2009 16:45 schreef RSie het volgende:
[..]
vergeet het Rode kruis 140 jaar in Leiden gebeuren niet!
beestenmarkt is een tikje klein, maar dat plein in breda was ook niet enorm groot. parkeerplaats bij molen de valk ou nog een tweede optie kunnen zijn, maar niet handig ivm drukte enzoquote:Op maandag 28 december 2009 21:36 schreef Sirolf het volgende:
Ik denk dat Leiden geen geschikte plek is, omdat de pleinen die ze er hebben te klein zijn. De Beestenmarkt zou dan nog de beste plek zijn, maar daar zou het Glazen Huis met de backstage net op passen, waarna er geen enkele toeschouwer meer bij past. En nee, een parkeerterrein ergens achteraf is geen optie.
Ik verwacht 'm eigenlijk eerder in Zwolle of Enschede.
quote:Op maandag 21 december 2009 23:28 schreef 3FMaster het volgende:
quote:
quote:
quote:
quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:35 schreef GodHatesUs het volgende:
Nijmegen, Eindhoven of Den Bosch!!
Genoeg mensen die ervoor zijn...quote:
Hopa een ekte swollenaer?quote:Op maandag 21 december 2009 23:22 schreef Renesite het volgende:
Om de discussie uit het reguliere topic te trappen:
Gaat het hier hebben over waar hij heen moet volgend jaar!
Ik zeg: ZWOLLE.
Next?
en het is nog niet eens afgelopen![]()
Het plein in Breda is van wat ik ervan heb gezien toch wel aanmerkelijk groter dan de Beestenmarkt. En een parkeerplaats half buiten het centrum (want dat is dat daar achter molen De Valk toch wel) lijkt mij ook niet echt een optie. Het moet wel een beetje op de doorgaande looproute liggen.quote:Op maandag 28 december 2009 22:18 schreef Mirjam het volgende:
[..]
beestenmarkt is een tikje klein, maar dat plein in breda was ook niet enorm groot. parkeerplaats bij molen de valk ou nog een tweede optie kunnen zijn, maar niet handig ivm drukte enzo
Beestenmarkt is inderdaad niet heel groot, maar dat was bijv. het Neude in Utrecht ook niet.quote:Op dinsdag 29 december 2009 02:46 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Het plein in Breda is van wat ik ervan heb gezien toch wel aanmerkelijk groter dan de Beestenmarkt. En een parkeerplaats half buiten het centrum (want dat is dat daar achter molen De Valk toch wel) lijkt mij ook niet echt een optie. Het moet wel een beetje op de doorgaande looproute liggen.
Leiden is een leuke stad, maar het lijkt gewoonweg geen geschikte plek te hebben. Of ze moeten de backstage als flatgebouw uitvoeren.
Haarlem zou daarentegen wel een mooie plek hebben (Grote Markt), maar daar mist dan weer een berg studenten...
Dan staat het helemaal in the middle of nowhere. Het is juist een vereiste dat er flink wat horeca om het huis heen zit, om de aanloop van mensen eenvoudiger te maken, vooral 's nachts.quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:53 schreef Meike26 het volgende:
Ze kunnen in Leiden toch ook het glazen huis droppen op het "plein" voor het ziekenhuis/achter het station ? Misschien een beetje morbide dat het glazenhuis voor het ziekenhuis staat, maar wel voldoende ruimte/mogelijkheden. Bovendien ligt het op de route voor veel studenten en stage lopers in het ziekenhuis.
Zoveel ruimte is er daar niet volgens mij (zeker niet met die bouwput), en het is toch een beetje een kale entourage. En dan heb je alleen de geneeskunde-studenten...quote:Op dinsdag 29 december 2009 10:53 schreef Meike26 het volgende:
Ze kunnen in Leiden toch ook het glazen huis droppen op het "plein" voor het ziekenhuis/achter het station ? Misschien een beetje morbide dat het glazenhuis voor het ziekenhuis staat, maar wel voldoende ruimte/mogelijkheden. Bovendien ligt het op de route voor veel studenten en stage lopers in het ziekenhuis.
Dat kan denk ik wel, of toch gewoon de Beestenmarkt en dan met een paar pontons het water daar dichtgooien om alle backstagemeuk op te zetten (zou ook voor het Stadhuisplein kunnen gelden, gooien we gewoon de Nieuwe Rijn dicht met pontons)...quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:43 schreef WanEnOonlie het volgende:
Waarom niet op de Garenmarkt in Leiden? Niet supercentraal, maar Armin's Citymoves is daar ook altijd. Ruimte zat.
Nee..quote:
Maar de plek waar Nijmegen het wil lijkt me wat te klein na wat je in Groningen kon zienquote:
Even snel met Google gekeken en idd, er niet echt een plein die aan de grote van de Grote Markt in Groningen kan tippen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar de plek waar Nijmegen het wil lijkt me wat te klein na wat je in Groningen kon zien
Een van de redenen waarom ze uit Utrecht zijn vertrokken is ook gewoonweg omdat de Neude te klein is geworden voor de actie. Een plein zal dus in ieder geval groter moeten zijn dan de Neude willen ze kans maken op het evenement, lijkt mij.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:00 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Maar de plek waar Nijmegen het wil lijkt me wat te klein na wat je in Groningen kon zien
Alleen de Waalkade zou kunnen, dat is ook een bijzonder mooi plek daarvoor. Maar ik geloof dat Nijmegen opteerde voor de Markt en die is gewoon te klein.quote:Op dinsdag 29 december 2009 14:07 schreef Dichterbijer het volgende:
[..]
Even snel met Google gekeken en idd, er niet echt een plein die aan de grote van de Grote Markt in Groningen kan tippen.
De Grote Markt in Nijmegen doet meer denken aan het plein in Breda.
Arnhem is sowieso niet sfeervolquote:Op dinsdag 29 december 2009 14:12 schreef Adelante het volgende:
Kerkplein in Arnhem is ook groot genoeg, niet sfeervol, maar wel groot.
Je kent het nietquote:Op dinsdag 29 december 2009 14:16 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Arnhem is sowieso niet sfeervol
jawel, jarenlang op school gezeten.quote:
Doen ze met immers 3 oktober ook. En nu, met die ijsbaan.quote:Op dinsdag 29 december 2009 13:49 schreef ARR-I het volgende:
[..]
Dat kan denk ik wel, of toch gewoon de Beestenmarkt en dan met een paar pontons het water daar dichtgooien om alle backstagemeuk op te zetten (zou ook voor het Stadhuisplein kunnen gelden, gooien we gewoon de Nieuwe Rijn dicht met pontons)...
Wat heeft t uitgaansleven er nou weer mee te maken?quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:25 schreef papert het volgende:
Ik woon vlakbij leiden, en zou dit absoluut niet aanraden.
En geen geschikte plaats in leiden is nog nietteens het grootste probleem. Dat is dat het uitgaansleven er verschikkelijk saai en klein is. De studenten die in leiden uitgaan gaan, gaan naar feestjes van de studie- of studentenvereninging.
Bovendien zal er met de mensen die naar leiden komen nooit zo'n goede sfeer komen te ontstaan als in veel andere steden wel is geweest.
Veelquote:Op dinsdag 29 december 2009 17:25 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
Wat heeft t uitgaansleven er nou weer mee te maken?
Den Bosch heeft met de Markt echt een hele mooie grote plek! En anders met de Parade nog een uitstekend plein achter de hand.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:32 schreef Sirolf het volgende:
Goed, flink wat argumenten tegen Leiden dus. Maar wat is dan wel een geschikte stad? Haarlem, Nijmegen, Amersfoort, Zwolle, Enschede...?
Schiedamquote:
Lijkt me ook beter, ik denk dat daar de birevenbus wordt leeggehaald ipv volgegooid.quote:Op maandag 21 december 2009 23:56 schreef Ofyles2 het volgende:
Amsterdam en Rotterdam vallen ook af, de burgemeesters van die steden besteden alleen geld aan feesten waarvan het nut nog niet bewezen is...
Ik zie niet in waarom het in Leiden minder gezellig zou kunnen worden...quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:25 schreef papert het volgende:
En geen geschikte plaats in leiden is nog nietteens het grootste probleem. Dat is dat het uitgaansleven er verschikkelijk saai en klein is. De studenten die in leiden uitgaan gaan, gaan naar feestjes van de studie- of studentenvereninging.
Bovendien zal er met de mensen die naar leiden komen nooit zo'n goede sfeer komen te ontstaan als in veel andere steden wel is geweest.
Ik denk dat dat los staat van het uitgaansleven. Juist als het huis ergens staat zullen mensen komen kijken - de studenten al helemaal. Niet alleen omdat er een druk uitgaansleven is.quote:Op dinsdag 29 december 2009 17:37 schreef Piles het volgende:
[..]
VeelZorgt er voor dat er altijd (ook midden in de nacht) mensen rond het huis staan
bullshit natuurlijk. een stad zonder grote clubs is geen reden dat het uitgaansleven er kut is, én dat er dus een ongezellige sfeer ontstaat.quote:Op dinsdag 29 december 2009 16:25 schreef papert het volgende:
Ik woon vlakbij leiden, en zou dit absoluut niet aanraden.
En donderdag? Volgens mij zijn juist dan de meeste café's vol. Begrijp me niet verkeerd overigens, ik woon in Leiden en ik weet hoe suf het er kan zijn, maar ik vind dat als er wel iets betere argumenten moeten komen dan alleen het subjectieve "het is er stom" dat nu wordt geroepen.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:17 schreef papert het volgende:
Het gaat mij ook niet alleen om het gemis van grote clubs. Maar loop eens op een gemiddelde vrijdag/zaterdagnacht door het centrum van leiden en kijk wat er allemaal rondloopt, en wat er allemaal niet rondloopt.
dat zijn enkel mensen die zeiken omdat l;eiden geen clubs heeft.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:41 schreef WanEnOonlie het volgende:
[..]
En donderdag? Volgens mij zijn juist dan de meeste café's vol. Begrijp me niet verkeerd overigens, ik woon in Leiden en ik weet hoe suf het er kan zijn, maar ik vind dat als er wel iets betere argumenten moeten komen dan alleen het subjectieve "het is er stom" dat nu wordt geroepen.
Dat bedoel ik, dus.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:55 schreef rubbereend het volgende:
Den Bosch heeft met de Markt echt een hele mooie grote plek! En anders met de Parade nog een uitstekend plein achter de hand.
Als je het Glazenhuis dan ook nog vlakbij het Stadhuis neerzet dan kan de backstage eventueel weer in het Stadhuis, wat nogal wat ruimte scheelt.quote:Op dinsdag 29 december 2009 18:55 schreef rubbereend het volgende:
[..]
Den Bosch heeft met de Markt echt een hele mooie grote plek! En anders met de Parade nog een uitstekend plein achter de hand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |