Nee hoor. Ik ben ook atheïst.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:42 schreef Hondenbrokken het volgende:
Eigenlijk zou je alle Christelijke topics af moeten sluiten van Atheïsten aangezien alle topics over een Christelijke onderwerp uiteindelijk in (Christenen vs Atheïsten)-topics veranderen.
Of je doet gewoon maximaal 1 argument over het bestaan van God in een topic tegelijk.
Tja, het staat geschreven dus het zal wel kloppen!quote:Op maandag 21 december 2009 22:18 schreef PiRANiA het volgende:
Bewijs dat god niet bestaat:
[ afbeelding ]
'Baren' betekent 'voortbrengen'. Ook met een keizersnede iemand voortbrengen, is baren. Valt niets op af te dingen.quote:Op donderdag 24 december 2009 00:49 schreef dr.dunno het volgende:
[..]
oh ja, wat dom van mij, dan moet een sectio cesareae wel een vorm van baren zijn, ook al heeft het geen reet met (het medische begrip) baren te maken.
ik kan al mijn geneeskundeboeken en bul beter weggooien en advocaat worden.![]()
Of dragen.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:51 schreef Louis22 het volgende:
[..]
'Baren' betekent 'voortbrengen'. Ook met een keizersnede iemand voortbrengen, is baren. Valt niets op af te dingen.
quote:baren
Onl. (met -a- in de infinitief) barinda (teg.deelw.) ‘barend’, gebar (pret.) ‘(ik) baarde’ [10e eeuw; W.Ps.], (met -e- in de infinitief) beran ‘baren’, berid ‘(het) baart’, bired ‘(zij) baart’ [ca. 1100; Will.]; mnl. baren ‘voldragen’ [1287; CG II, Nat.Bl.D], ghebaren ‘voortbrengen’ [1348; MNW]; vnnl. baren een kind ‘id.’ [1562; Naembouck], gebaren ‘id.’ [1573; Thes.].
Erfwoord, met oorspr. betekenis ‘dragen’; met het voorvoegsel ge- wordt dat ‘tot het einde dragen, voldragen’, waaruit de huidige betekenis is ontstaan. In het Middelnederlands komen zowel vormen met als zonder voorvoegsel ge- voor. De variant met voorvoegsel is verdwenen, misschien onder invloed van de homonymie met gebaren.
Bron: Etymologisch Woordenboek van het Nederlands.
Hoewel ik nuance vaak erg fijn vind, betwijfel ik of die stimulans er zonder religie niet was geweest. Religie is in mijn ogen niet verantwoordelijk voor het stimuleren van wetenschap, maar absoluut wel verantwoordelijk voor het tegenwerken daarvan. Immers had het voor onderzoekers geen prettige gevolgen, als de resultaten van hun onderzoek niet overeen kwamen met de.. 'bevindingen'.. van de kerk.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:34 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Religie is ook een belangrijke stimulans geweest om te onderzoeken. Zowel voor westerese wetenschappers als voor de wetenschappelijke bloei in de Islamitische landen tijdens de middeleeuwen. Dat religie voor veel maatschappelijke ellende heeft gezorgd en nog steeds zorgt wil ik niet direct tegenspreken maar wel nuanceren.
Dat je het mensen niet kwalijk kunt nemen dat ze niet net zoveel verstand hebben van een, voor vooruitgang irrelevant, onderwerp, als iemand die er zijn levenswerk van maakt.quote:Daarbij begrijp ik niet helemaal wat je hiermee nu probeert te zeggen.
Ik geef er amper commentaar op omdat het me juist helemaal niks verbaast. De 'discussie' in dit topic verliep net als een willekeurig interview met Ray Comfort. Aan de ene kant een gelovige die continu door blijft ratelen over bijbelteksten en andere geschriften en alleen op de slordigheidsfouten van zijn tegenstander reageert, aan de andere kant een overvallen ongelovige die niet over de kennis beschikt om op de juiste manier terug te vechten. Dat wil nog niet zeggen dat de gelovige aan het 'winnen' is, laat staan dat hij gelijk heeft.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:36 schreef Haushofer het volgende:
Het is erg grappig. Jij verbaast je kennelijk over gelovigen die dit soort zaken proberen te verkopen die je hierboven beschrijft, maar als iemand vanuit ongelovig oogpunt flauwekul loopt te verkopen dan geef je daar amper commentaar op en verbaast je dat kennelijk veel minder. Waarom?
Dat is een tweeledige zaak. De Karolingische Renaissance kun je je in Europa echter zonder religie moeilijk voorstellen. Europa was door volksverhuizingen in de war, het Romeinse rijk was ingestort, het centrale gezag was weg, het was een zootje. Veel kennis ging verloren, het leven was hard, zwaar en moeilijk. Maar dankzij kloosters waren er toch mogelijkheden om weer bibliotheken en kennisopbouw te vergaren.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:55 schreef Ireyon het volgende:
Hoewel ik nuance vaak erg fijn vind, betwijfel ik of die stimulans er zonder religie niet was geweest. Religie is in mijn ogen niet verantwoordelijk voor het stimuleren van wetenschap, maar absoluut wel verantwoordelijk voor het tegenwerken daarvan. Immers had het voor onderzoekers geen prettige gevolgen, als de resultaten van hun onderzoek niet overeen kwamen met de.. 'bevindingen'.. van de kerk.
Nee.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
...
Ik geef er amper commentaar op omdat het me juist helemaal niks verbaast. De 'discussie' in dit topic verliep net als een willekeurig interview met Ray Comfort. Aan de ene kant een gelovige die continu door blijft ratelen over bijbelteksten en andere geschriften en alleen op de slordigheidsfouten van zijn tegenstander reageert, aan de andere kant een overvallen ongelovige die niet over de kennis beschikt om op de juiste manier terug te vechten. Dat wil nog niet zeggen dat de gelovige aan het 'winnen' is, laat staan dat hij gelijk heeft.
Op één of andere manier lijkt het ook altijd alsof de ongelovigen met de bewijslast opgescheept zitten. Gelovigen komen wel met "bewijs" maar dit bewijs is alleen relevant voor een gelovige omdat het vooropstelt dat je moet geloven. Met andere woorden: de één zit in een cirkeltje te redeneren (de gelovige) en de ander kan er niks mee en komt met bewijzen die voor de gelovige inferieur zijn ten opzichte van z'n eigen "logische" bewijzen.quote:Op donderdag 24 december 2009 15:06 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Nee.
Helaas betekent het wel dat de betreffende gelovige munitie (argumenten) heeft om zijn visie te verdedigen, terwijl de atheisten (Mijn club) niet verder komen dan willekeurig roepen dat het onzin is wat die gelovigen roepen. Met zulk gebrek aan steekhoudende argumenten winnen we nooit zieltjes voor de ongelovige zaak.
Want natuurlijk hebben die gelovige rakkers ongelijk, ook al zijn we te lui om de argumenten ervoor te zoeken.
Prima, dat moet je zelf weten. Maar dan zou ik me wel wat terughoudender opstellen als ik jou was. Niet gaan rondbazuinen dat je de 'feiten' kent en weet hoe de 'wetenschap' over deze materie denkt. Of denk je altijd dat je precies weet hoe iets zit als je een keer iets gehoord of gelezen hebt?quote:Op donderdag 24 december 2009 13:31 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Oké, ik word een beetje moe van stukjes quoten in een quote
Maar denk jij nou serieus dat ik alle namen van historici ken?
Dat ik ook echt bronnen op ga zoeken waar ik het vandaan heb.
Het zijn dingen die ik heb gehoord, gelezen, gezien, mee heb gekregen. Dan ga ik echt niet onthouden wat nou ook al weer de naam was van die persoon die dat beweerde of dat ik überhaupt nog weet waar ik het eigenlijk vandaan had.
Toen ik 17 was, begon ik net met 'serieus te geloven' en verdedigde ik volgens mij nog het creationisme met dubieuze argumenten. Dat is ook helemaal niet erg als je zo jong bent, dat kan gebeuren. Belangrijk is wel dat je een kritische geest ontwikkelt die bereid is de eigen denkbeelden kritisch en gedegen te onderzoeken i.p.v. alles aan te nemen wat anderen je vertellen.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:31 schreef Suusje-V het volgende:
Misschien moet ik het maar opgeven dan, of niet?
Ik moet zeggen dat ik nogsteeds niet overtuigd ben van de dingen die jij zegt, koningdavid.
Je overtuigt me ook al helemáál niet wat je geloof en conclusies betreft.
Maar blijkbaar weet jij wel meer over de historie van het christendom en hebt daar daadwerkelijk bronnen van
Tenslotte ben ik slechts een naief 17-jarig meisje![]()
Veel dingen zijn dat dus wel. En dat had je geweten als je die claims wat beter onderzocht had.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:31 schreef Suusje-V het volgende:
Ik trek me terug, al ben ik er nogsteeds niet van overtuigd dat de dingen die ik hier heb gezegd feitelijk onjuist zijn.
Het is geenszins een historisch feit dat Jezus is opgestaan. Een opstanding uit de dood is een wonder en derhalve onmogelijk te bewijzen. Bovendien gaat de historische-wetenschap strikt gesproken niet over 'feiten' maar over 'aannemelijkheden'. Geloof ik dat het aannemelijk is dat Jezus is opgestaan? Ja.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:35 schreef Suusje-V het volgende:
[..]
Dat heb ik dan wel even gemist..
Is het een historisch feit dat Jezus uit de dood is opgestaan?
Dat spreekt namelijk de wetenschap behoorlijk tegen.
Als je dood bent, ben je dood
Fout, dat vind ik niet. De opstanding van Jezus 'een historisch feit' noemen zou ik nooit doen.quote:
Ik vind het prima. Maar dan wel v.a. 2e kerstdag pas gaarne.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:58 schreef Modus het volgende:
Het zou ergens wel leuk zijn om dat topic een vervolg te geven nu er wellicht wat andere users bij gekomen zijn.
Buiten het feit dat een vergelijking tussen God (niet te falsificeren) en 'een elfde vinger' (wel te falsificeren) totaal niet opgaat, mis je nog een belangrijk punt.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:02 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Iemand had hier net zo goed een topic kunnen openen over het bestaan van een elfde vinger. Vervolgens komt er één persoon aanzetten met bewijs voor een elfde vinger, verhalen waarin de elfde vinger beschreven wordt en weet-ik-veel wat voor historische ondersteuning voor een eventuele elfde vinger. En 'die mensen' die jij beschrijft, die zullen hem belachelijk maken ondanks het gebrek aan kennis over de elfde vinger.
Maar zolang verder niemand de elfde vinger heeft gezien, gevoeld, geroken, aangetoond of gebruikt, kun je het die mensen niet kwalijk nemen dat ze hun tijd liever niet aan zulke onzin besteden. Dus 'missen'.. nee, ze missen helemaal niks.
Die laatste zin negeer ik, daar hebben Haushofer en Iblis al voldoende over gezegd.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:02 schreef Ireyon het volgende:
Ze hebben slechts wat beters te doen. Zoals de wereld vooruit helpen cq. religie achterwege laten.
Niet perse hoor. Hierboven komen discussiepunten langs als "de meeste oorlogen zijn veroorzaakt door religie", "de inhoud van de bijbel is zus of zo tot stand gekomen", en ik vind niks inferieurs aan de feiten/kennis waar de gelovigen mee repliceren.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:42 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Op één of andere manier lijkt het ook altijd alsof de ongelovigen met de bewijslast opgescheept zitten. Gelovigen komen wel met "bewijs" maar dit bewijs is alleen relevant voor een gelovige omdat het vooropstelt dat je moet geloven. Met andere woorden: de één zit in een cirkeltje te redeneren (de gelovige) en de ander kan er niks mee en komt met bewijzen die voor de gelovige inferieur zijn ten opzichte van z'n eigen "logische" bewijzen.
Als ik ooit nog eens een cursus 'Hoe vervals ik zoveel mogelijk geschiedenis in 2 paragrafen?' zou willen starten, ga ik jou zeker benaderen als ervaringsdeskundige. Knap werk.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:18 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Nouja, mijn idee van de wereld helpen is d.m.v. technische ontwikkeling; informatie delen (mobiele telefonie, internet, etc.), mensenlevens redden (scanners voor ziektes, geneesmiddelen) of het leven gewoon aangenamer maken (ontwikkeling van vervoersmiddelen, robots die zware klussen opknappen).
Aan niets van dat alles heeft religie ooit meegewerkt. Integendeel, religie heeft er jarenlang alles aan gedaan om dergelijke vooruitgang tegen te werken. Want stel je eens voor dat de al die arme, onwetende mensen, wiens ziel je na jarenlang liefdadigheidswerk en gelul over God hebt gewonnen, de waarheid te weten komen.
De waarheid over seks, het ontstaan van de aarde, het genezen van mensen en al die andere meesterwerken van zowel natuur als mens, waar een niet-bestaande God al veel te lang alle krediet voor heeft gekregen.
Ik ben van mening dat je hiermee best wel eens het grootste probleem van dit moment (op de hele wereld) hebt verwoord.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:03 schreef drijfhout het volgende:
Elke discussiedeelnemer die bij voorbaat uitsluit dat de tegenpartij een steekhoudend argument zou kunnen brengen, puur op basis van het idee dat het eigen idee de enige redelijke is, kan zich niet meer beroepen op zijn eigen ruimdenkendheid.
Dit is weer een indrukwekkende lap tekst, maar totaal niet relevant. De hoofdgedachte klopt al niet, maar dat is dan mijn fout voor gebrekkige formulering. De religie waar ik het in mijn posts over heb, is voornamelijk die van de afgelopen eeuw en het heden. Zoals ik het zie, is dat de religie die graag het scheppingsverhaal tijdens de biologieles aan bod wilt laten komen, of de religie die beweert dat condooms aids verspreiden en dat homoseksualiteit een zonde is.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:14 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Als ik ooit nog eens een cursus 'Hoe vervals ik zoveel mogelijk geschiedenis in 2 paragrafen?' zou willen starten, ga ik jou zeker benaderen als ervaringsdeskundige. Knap werk.
De hoofdgedachte van jouw post is volgens mij de volgende:
"Religie heeft nooit meegewerkt aan menselijk ontwikkeling, het heeft alles gedaan het tegen te werken."
Religie is in deze erg breed en vaag, dus ik zal me beperken tot het christelijk geloof.
Jouw uitspraak is een mythe, onstaan in de 19e eeuw in Engeland. Het is nu vooral populair onder leken en de 'new atheists', maar onder wetenschapshistorici is deze mythe allang een pijnlijke dood gestorven.
Een aantal redenen (wegens tijdgebrek beknopt weergegeven):
1. Er is altijd een aanzienlijk aantal christenen actief geweest in de wetenschap. Vroeger en nu. Waaronder niet onbelangrijke wetenschappers als Galileo, Keppler, Newton, Pascal, Lemaitre, etc.
2. In de tijden dat het Romeinse Rijk in was gestort en de zogenaamde 'dark ages' begonnen waren kloosters en kerken zo ongeveer de enige die überhaupt wetenschappelijk werk verrichten. Kerken waren ook de eersten die universiteiten bouwden.
3. Het christelijke wereldbeeld dat de schepping orderlijk en rationeel is, is een uitstekende levensbeschouwelijke voedingsbodem voor wetenschappelijk werk. De oude Grieken en veel omringende volken en godsdiensten beschouwden de aarde en het universum als een goddelijk, ongrijpbaar fenomeen wat niet te voorspellen danwel te analyseren is. Hoe kan je in zo'n wereldbeeld natuurwetten bedenken?
Natuurlijk zijn er ook wel schermutselingen geweest tussen kerk en wetenschap, maar die worden, net als de religieuze oorlogen, vaak schromelijk overdreven. Zo wordt er vaak beweerd dat Galileo en met hem vele anderen op de brandstapel zijn beland. Dit is onzin.
Als nou je huidige mening gevormd is door o.a. dit soort forumdiscussies, waarin je heel vaak dezelfde tegenargumenten krijgt, dan is het natuurlijk niet zo gek om te denken dat dat morgen ineens heel anders zal zijn, op een gegeven moment weet je het wel.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:15 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je hiermee best wel eens het grootste probleem van dit moment (op de hele wereld) hebt verwoord.
En vraag mij het volgende af, komt dit niet omdat de individualisering, of eigenlijk liever gezegd onze ego's, zo ver is doorgeschoten dat alleen nog wat van onszelf komt (of is) het hoogste (en misschien wel de enige) goed is?
Het is een ander topic, maar ik ben het volledig met je eens.quote:Op donderdag 24 december 2009 17:15 schreef mariox het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je hiermee best wel eens het grootste probleem van dit moment (op de hele wereld) hebt verwoord.
En vraag mij het volgende af, komt dit niet omdat de individualisering, of eigenlijk liever gezegd onze ego's, zo ver is doorgeschoten dat alleen nog wat van onszelf komt (of is) het hoogste (en misschien wel de enige) goed is?
Reza? Ik vond de twee nou niet echt langs elkaar pratenquote:Op donderdag 24 december 2009 18:04 schreef Modus het volgende:
Overigens is die serie los van dit punt sowieso een interessante discussie om te zien, net als die van Harris met een islamgeleerde, waarin eik bijna hetzelfde gebeurt.
/offtopic.
Heilig is God, boven datgene dat zij over Hem zeggen. God is Zichzelfgenoegzaam, Hij heeft niet verwekt noch is Hij verwekt. Maria is één van de vier beste vrouwen ter wereld en Jezus is een grote Profeet (vrede zij met hem).quote:Op maandag 21 december 2009 21:52 schreef lovethisx het volgende:
ik ben gelovige van het katholicisme,sinds kort ben ik de bijbel gaan lezen en ik snap iets niet namelijk :
Mariah de heilige maagd hoe kan ze maagd zijn als ze jezus heeft gekregen,haar man is jozef,maar de vader van jezus is god,is de heilige mariah vreemd gegaan met god en dus helemaal niet zo heilig?
ik begin nu te twijfelen aan mijn geloof?
zijn er mensen die dit kunnen uitleggen,zo ja? graag.
Zoals Iblis al aangeeft, dit is niet waar. Als niet-Christen of atheïst kun je prima onwaarheden en drogredenen herkennen in posts die het Christendom proberen aan te vallen op basis van bullshit.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:42 schreef Hondenbrokken het volgende:
Eigenlijk zou je alle Christelijke topics af moeten sluiten van Atheïsten aangezien alle topics over een Christelijke onderwerp uiteindelijk in (Christenen vs Atheïsten)-topics veranderen.
Ik betwijfel of je überhaupt zoiets kunt voorstellen, een wereld zonder religie. Ik krijg het idee dat veel mensen denken dat het religieuze karakter van de menselijke soort iets is wat je als een hoed kunt afdoen, en dan de wereld opnieuw kunt bekijken. Dat het religieuze iets is waar veel mensen gewoon voor kiezen alsof ze een nieuwe keuken uitkiezen. Ik denk dat dat een misverstand is.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:55 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Hoewel ik nuance vaak erg fijn vind, betwijfel ik of die stimulans er zonder religie niet was geweest.
Zoals Iblis ook al aangeeft, er zijn historische gebeurtenissen te noemen waar het wel degelijk aannemelijk te maken is dat religie een belangrijke stimulans of factor was achter het vergaren van kennis.quote:Religie is in mijn ogen niet verantwoordelijk voor het stimuleren van wetenschap...
Maar dan heb je het bijvoorbeeld over de inquisitie, en het beroemde voorbeeld van Galileï. Al die andere voorbeelden laat je dan voor het gemak links liggen?quote:maar absoluut wel verantwoordelijk voor het tegenwerken daarvan. Immers had het voor onderzoekers geen prettige gevolgen, als de resultaten van hun onderzoek niet overeen kwamen met de.. 'bevindingen'.. van de kerk.
[..]
Dan moet zo'n persoon ook niet zulke boude uitspraken doen. Dat is iets wat je iemand wel degelijk kwalijk kunt nemen, lijk me: schreeuwen als een kip zonder kop zonder fatsoenlijke achtergrondkennis.quote:Dat je het mensen niet kwalijk kunt nemen dat ze niet net zoveel verstand hebben van een, voor vooruitgang irrelevant, onderwerp, als iemand die er zijn levenswerk van maakt.
[..]
Het is in elk geval een trend die ik veel vaker zie op Fok!. Gelovigen worden belachelijk gemaakt door "al die onwaarschijnlijke onzin die ze geloven", en als daar vervolgens allemaal feitelijke onjuistheden voor worden gebruikt en historische consensus flink wordt verdraaid dan wordt daar amper op in gegaan. Dat blijft me verbazen. Is die rode lap voor de ogen dan zo groot dat daar langs heen gekeken wordt? Of is het gemakzucht?quote:Ik geef er amper commentaar op omdat het me juist helemaal niks verbaast. De 'discussie' in dit topic verliep net als een willekeurig interview met Ray Comfort. Aan de ene kant een gelovige die continu door blijft ratelen over bijbelteksten en andere geschriften en alleen op de slordigheidsfouten van zijn tegenstander reageert, aan de andere kant een overvallen ongelovige die niet over de kennis beschikt om op de juiste manier terug te vechten. Dat wil nog niet zeggen dat de gelovige aan het 'winnen' is, laat staan dat hij gelijk heeft.
Omdat religie een enorme impact heeft gehad op onze wereldgeschiedenis en omdat het een belangrijk deel van het mens-zijn blootlegt. Dat lijkt me heel veel reden om religie interessant te vinden.quote:Het enige wat nog aan me blijft knagen, is waarom mensen zoveel tijd besteden aan een onderwerp wat in deze tijd niks toe te voegen heeft. Maar dat zal waarschijnlijk altijd een onbeantwoorde vraag blijven.
Nou, vaak draait hier de discussie om historische, culturele en wetenschappelijke aspecten van religie, en ik moet zeggen dat ik niet bijster onder de indruk ben van de aanwezige kennis van de gemiddele relibasher. Dat staat los van het geloofsaspect, en jouw beschrijving hierboven zie ik minder vaak terug hier in F&L.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:42 schreef Mister1977 het volgende:
[..]
Op één of andere manier lijkt het ook altijd alsof de ongelovigen met de bewijslast opgescheept zitten. Gelovigen komen wel met "bewijs" maar dit bewijs is alleen relevant voor een gelovige omdat het vooropstelt dat je moet geloven. Met andere woorden: de één zit in een cirkeltje te redeneren (de gelovige) en de ander kan er niks mee en komt met bewijzen die voor de gelovige inferieur zijn ten opzichte van z'n eigen "logische" bewijzen.
Toch valt het niet mee om 1 positief aspect te noemen dat werkelijk afhangt van religie. Terwijl het tamelijk eenvoudig is om negatieve aspecten te noemen die er echt niet zouden zijn zonder religie.quote:Op vrijdag 25 december 2009 12:52 schreef Haushofer het volgende:
Dat religie "niks toe te voegen heeft" vind ik een kortzichtige uitspraak, maar dat is mijn persoonlijke mening. Religie kan heel veel toevoegen. Het is alleen dat mensen die er weinig mee hebben vooral de negatieve aspecten willen benadrukken.
Religie geeft mensen soms houvast. Het geeft mensen richting. Het geeft een eenzame ziel soms het verwarmende gevoel niet alleen te zijn, maar deel uit te maken van iets groters. Religie kan een moreel kompas geven. Religie geeft zin aan een leven dat anders zinloos lijkt. Religie geeft een hogere macht om tegen te praten op momenten dat het leven onbegrijpelijk lijkt. Religie is voor sommige mensen het reddende verschil in een afglijdend leven. Religie brengt mensen wekelijks bij elkaar in een kerk, waar ze gemeenschap en steun van elkaar ervaren.quote:Op vrijdag 25 december 2009 13:57 schreef Molurus het volgende:
[..]
Toch valt het niet mee om 1 positief aspect te noemen dat werkelijk afhangt van religie. Terwijl het tamelijk eenvoudig is om negatieve aspecten te noemen die er echt niet zouden zijn zonder religie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |