wat betekent datquote:Op maandag 21 december 2009 21:54 schreef timmmmm het volgende:
Wat begrijp je niet aan onbevlekt ontvangen?
Dat dat niet mogelijk is.quote:Op maandag 21 december 2009 21:54 schreef timmmmm het volgende:
Wil je afspreken? Zal ik je laten zien wat het NIET betekent.quote:
Dus?quote:
dat je denkt dat het niet mogelijk is, toont aan dat je wel weet wat het is. Helaas voor jou is het wel degelijk mogelijk als maagd zwanger te raken. In Bijbelse zin is het wat onwaarschijnlijker, omdat er helemaal geen man bij komt kijken.quote:
Geloof jij dan niet dat de wereld in 6 dagen is gemaakt, en Maria bezwangerd is door de heilige geest, en Jezus nooit met die hoer gebatst heeft?quote:Op maandag 21 december 2009 21:57 schreef Snakey het volgende:
Abraham is toch ook iets van 200 nog iets oud geworden?
En meer van die fabels
Sinterklaas is al meer dan 1700 jaar oud als ik me niet vergis.quote:Op maandag 21 december 2009 21:57 schreef Snakey het volgende:
Abraham is toch ook iets van 200 nog iets oud geworden?
En meer van die fabels
Dat is wat er ingepomd is, maar nee, ik ben een afvaliige.quote:Op maandag 21 december 2009 21:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Geloof jij dan niet dat de wereld in 6 dagen is gemaakt, en Maria bezwangerd is door de heilige geest, en Jezus nooit met die hoer gebatst heeft?
Nou ja, de baard als bewijs? Ofzo.quote:Op maandag 21 december 2009 22:00 schreef Molurus het volgende:
[..]
Sinterklaas is al meer dan 1700 jaar oud als ik me niet vergis.
Onbevlekt is dat Maria niet door de erfzonde belast was, niet dat ze maagd was.quote:Op maandag 21 december 2009 21:54 schreef timmmmm het volgende:
Dat was ten tijde van de ijstijd. Godverdomme. Dat weet je toch wel?quote:Op maandag 21 december 2009 21:59 schreef mirved het volgende:
Misschien kunnen jullie mij meteen ook uitleggen hoe hij over water kon lopen? Had hij zo'n grote voeten soms?
Dat wist ik nietquote:Op maandag 21 december 2009 22:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Onbevlekt is dat Maria niet door de erfzonde belast was, niet dat ze maagd was.
Ik kan in de winter ook over water lopenquote:Op maandag 21 december 2009 21:59 schreef mirved het volgende:
Misschien kunnen jullie mij meteen ook uitleggen hoe hij over water kon lopen? Had hij zo'n grote voeten soms?
dat was mozus toch?quote:Op maandag 21 december 2009 21:59 schreef mirved het volgende:
Dus haar ouders waren wel bevlekt, maar op de een of andere manier heeft ze dat in tegenstelling tot alle andere mensen niet geërfd.quote:Op maandag 21 december 2009 22:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
Wat is de erfzonde in godsnaam?quote:Op maandag 21 december 2009 22:03 schreef Iblis het volgende:
[..]
We worden al tot in de eeuwigheid gestraft voor het stelen van een appel.. of zoiets.quote:
idd,iedereen behalve mariahquote:Op maandag 21 december 2009 22:06 schreef Molurus het volgende:
[..]
Dus haar ouders waren wel bevlekt, maar op de een of andere manier heeft ze dat in tegenstelling tot alle andere mensen niet geërfd.
Nou, sedert Adam & Eva en de zondeval (na het eten van de boom) is, zo wil Christelijke leer, iedereen met de erfzonde belast. Bij Maria is die ‘vlek’ weggehaald door God, al van te voren. Daarom, onbevlekt ontvangen.quote:Op maandag 21 december 2009 22:04 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat wist ik niet
Daarom heb ik denk ik ook op jou gestemd, als mod met meeste kennis van zaken.
Kun je hier verder wat licht op laten schijnen?
Echter, sommigen beschouwen dit als ‘wel familie maar niet letterlijk broer’. Enfin, Katholieken kennen het dogma dat Jezus onbevlekt ontvangen is, maar Protestanten kunnen daar anders over denken, en evenzo m.b.t. de maagdelijkheid.quote:Marcus 6:3: 3 Hij is toch die timmerman, de zoon van Maria en de broer van Jakobus en Joses en Judas en Simon? En wonen zijn zusters niet hier bij ons?’ En ze namen aanstoot aan hem.
De bijbeltekst is ontleend aan De Nieuwe Bijbelvertaling, © Nederlands Bijbelgenootschap 2004/2007.
quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erfzondequote:De erfzonde is, volgens de christelijke leer, de zondigheid die ieder mens door zijn geboorte aankleeft als gevolg van de zondeval van het eerste mensenpaar.[1] Vrijwel alle christelijke kerken onderschrijven dit leerstuk. De joodse theologie en de islam kennen het begrip niet. Niet-christenen gebruiken in dit verband soms de termen "menselijke imperfectie" of "het menselijk tekort
Klopt, zag gisteren een film over een doos met een knop. Hoop gezeik als je op die knop drukt. Wie denk je dat er op drukt?quote:Op maandag 21 december 2009 22:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik zeg je, als die smerige hoer gewoon van die appel af was gebleven was ons allemaal een hoop gezeik bespaard gebleven.
Altijd weer die kutwijven die de zaak aant sodemieteren helpen!
Jezus liep op water, Mozes spleet de rode zee.quote:
misschien heb je wat aan deze link: http://www.encyclo.nl/begrip/Erfzondequote:
Eva?quote:Op maandag 21 december 2009 22:11 schreef Armageddon het volgende:
[..]
Klopt, zag gisteren een film over een doos met een knop. Hoop gezeik als je op die knop drukt. Wie denk je dat er op drukt?
De indoctrinatie werkt best goed. Mensen sterven ervoor.quote:Op maandag 21 december 2009 22:11 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erfzonde
Nee. De Apostelen zijn ook heilig b.v. maar zijn niet onbevlekt geboren. Abraham ook niet.quote:Op maandag 21 december 2009 22:10 schreef lovethisx het volgende:
[..]
idd,iedereen behalve mariah
maar mariah is een heilige
&dat is een excuus
Het hele idee van geloof is bagger. En dan niet alleen het christelijke geloof, maar allemaalquote:Op maandag 21 december 2009 22:13 schreef Triggershot het volgende:
Zullen we eens kappen met het baggeren?
Second that.quote:Op maandag 21 december 2009 22:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Het hele idee van geloof is bagger. En dan niet alleen het christelijke geloof, maar allemaal
Dat hij broers en zussen had, wist ik. Was er niet een heel verhaal over Jezus en zijn broer, die Romeinen tegenkwamen. Als men je dwingt een uur te lopen, loop er dan twee, dat soort dingen?quote:Op maandag 21 december 2009 22:11 schreef Iblis het volgende:
[..]
Nou, sedert Adam & Eva en de zondeval (na het eten van de boom) is, zo wil Christelijke leer, iedereen met de erfzonde belast. Bij Maria is die ‘vlek’ weggehaald door God, al van te voren. Daarom, onbevlekt ontvangen.
Jezus werd zo niet geboren uit een zondige moeder.
Los daarvan staat het leerstuk dat Maria nog maagd was toen Jezus (en dat ze eeuwig maagd gebleven is).
Omdat dit alles niet letterlijk in de Bijbel, zijn er natuurlijk verschillen in opvattingen. Sterker nog, er staat zelfs in de Bijbel dat er sprake van broers en zussen:
[url=http://www.biblija.net/biblija.cgi?m=Mar%206:3&id18=1&pos=0&l=nl&set=10]
[..]
Echter, sommigen beschouwen dit als ‘wel familie maar niet letterlijk broer’. Enfin, Katholieken kennen het dogma dat Jezus onbevlekt ontvangen is, maar Protestanten kunnen daar anders over denken, en evenzo m.b.t. de maagdelijkheid.
Het is alleen maar een gedachte die je opgedrongen wordt. Maak je niet al te druk.quote:Op maandag 21 december 2009 22:13 schreef vosss het volgende:
- edit : niet de bedoeling dus- jeetje, wat ben jij snel Triggershot.
Mensen sterven voor zoveel, van jouw idealen tot dingen waar je geen belang aan hecht, zo werkt alles wel op een relatieve schaal.quote:Op maandag 21 december 2009 22:13 schreef Snakey het volgende:
[..]
De indoctrinatie werkt best goed. Mensen sterven ervoor.
Vooral voor religie, das wel jammer. Er is zoveel meer in het leven.quote:Op maandag 21 december 2009 22:16 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Mensen sterven voor zoveel, van jouw idealen tot dingen waar je geen belang aan hecht, zo werkt alles wel op een relatieve schaal.
Je snapt dat er mensen zijn die wel geloven in XYZ en voor wie dat niet bagger is? Dit topic gaat ook niet over geloof ansich, maar over Maria en haar bevruchting.quote:Op maandag 21 december 2009 22:14 schreef vosss het volgende:
[..]
Het hele idee van geloof is bagger. En dan niet alleen het christelijke geloof, maar allemaal
quote:Op maandag 21 december 2009 22:15 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat hij broers en zussen had, wist ik. Was er niet een heel verhaal over Jezus en zijn broer, die Romeinen tegenkwamen. Als men je dwingt een uur te lopen, loop er dan twee, dat soort dingen?
quote:Matteüs 5:41: 41 En als iemand je dwingt één mijl met hem mee te gaan, loop er dan twee met hem op.
De bijbeltekst is ontleend aan De Nieuwe Bijbelvertaling, © Nederlands Bijbelgenootschap 2004/2007.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |