abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75919814
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:38 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Er was toch afgesproken dat een jaar na de uitspraak zou worden gekeken of Laura de tocht zou kunnen gaan maken? Tja, dat het hun niet snel genoeg is...
Lees die brief van die grootouders nog eens goed anders. Er worden voorwaarden gesteld waaraan niet tegemoet kan worden gekomen .. ten eerste is er geen concrete omschrijving van hoeveel meer 'meer ervaring' is, het antwoord daarop is dat ze dat maar zelf moeten uitzoeken, en ten tweede mag zij niet uitvaren!

Dat je geen ervaring kan opdoen als je niet mag uitvaren lijkt mij nogal logisch en maakt van een zitting volgend jaar waarin dan gekeken wordt of zij inmiddels wel voldoende ervaring heeft bij voorbaat een farce, je hebt het opdoen van die ervaring immers zelf onmogelijk gemaakt.
pleased to meet you
pi_75919904
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:01 schreef beeer het volgende:

[..]

Wat is jouw probleem daarmee? Vanwaar die overheersingsdrang? Mogen mensen niet meer doen wat ze zelf willen zolang ze anderen geen geweld aandoen?
Dan voorzie ik dat binnen de korste keren een heleboel kinderen niet meer naar school gaan maar al geld moeten verdienen voor hun ouders, oner het mom van het een of het ander.
Vrijheid blijheid?
pi_75919919
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Lees die brief van die grootouders nog eens goed anders. Er worden voorwaarden gesteld waaraan niet tegemoet kan worden gekomen .. ten eerste is er geen concrete omschrijving van hoeveel meer 'meer ervaring' is, het antwoord daarop is dat ze dat maar zelf moeten uitzoeken, en ten tweede mag zij niet uitvaren!
Dan kaart je dat toch aan? Dan zoek je de media op, maar dan ga je niet opeens je koffers pakken en er alsnog vandoor Dat heet je zin doordrijven.
quote:
Dat je geen ervaring kan opdoen als je niet mag uitvaren lijkt mij nogal logisch en maakt van een zitting volgend jaar waarin dan gekeken wordt of zij inmiddels wel voldoende ervaring heeft bij voorbaat een farce, je hebt het opdoen van die ervaring immers zelf onmogelijk gemaakt.
Dan kaart je het aan. Je zoekt het hogerop. Je belt de Telegraaf, hell, SBS6, weet ik wat. Maar je gaat niet naar de andere kant van de wereld vluchten omdat het niet ziet zitten. Dat is op zijn minst onlogisch te noemen.
pi_75919963
Zozo, Laura wordt depressief van jeugdzorg? Ik dacht dat ze psychisch al zo sterk was dat ze op die leeftijd tegen eenzaamheid en slaapgebrek kon. Nu wordt ze van de eerste de beste tegenslag al depressief. Labiele Laura kan beter nog maar even rustig uitpuberen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:25:52 #205
3542 Gia
User under construction
pi_75919983
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:37 schreef beeer het volgende:

[..]

Het is de maatschappij die zich tegen haar afzet, domme mongool.
Tja, jij weet blijkbaar hoe het is als je geen opvoeding hebt gehad.
pi_75920002
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:20 schreef Scorpie het volgende:
En wanneer ga je eens antwoord geven op de vraag of je op je 14e zo`n reis moet maken, of ook best kan wachten tot je 18e? In beide gevallen kan je namelijk je 'individualisme ontplooien'
Dat is niet aan mij om te bepalen. Wat mij betreft is dat een beslissing die in een nauwe kring rond haar genomen moet worden. Waar verder niemand iets mee te maken heeft.
Dit is een vrij land toch? We vallen toch andere landen binnen omdat die ook vrij moeten zijn? Mag dat dan ook intern zo zijn?
quote:
Oeh ja, ik ben zo`n grote enge boze man die pro-overheid is en lid is van een multinational, die je kinderen komt weghalen omdat hij ze ziet als lopende geldmachines

Gast, doe niet zo triest.
Tja.
pi_75920004
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:21 schreef moussie het volgende:

[..]

Er wordt na een jaar weer gekeken. Het meisje zal psychisch weer onderzocht worden en haar kennis over het zeilen en wat de eisen van een wereldtocht zijn worden getest. Ze mag wel oefenen, maar niet om te oefenen alvast uit Nederland wegzeilen. En gewoon op haar eigen school blijven, geen onderwijs aan boord en dat soort dingen.
pi_75920146
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:26 schreef iteejer het volgende:

[..]

Dat is niet aan mij om te bepalen. Wat mij betreft is dat een beslissing die in een nauwe kring rond haar genomen moet worden. Waar verder niemand iets mee te maken heeft.
Dit is een vrij land toch? We vallen toch andere landen binnen omdat die ook vrij moeten zijn? Mag dat dan ook intern zo zijn?
We wonen in een vrij land, maar iedereen heeft dan maar de misvatting dat we dan ons niet aan bepaalde regelgeving hoeven te houden. Vrijheid staat tegenwoordig synoniem voor egoisme. Dat is wat er verziekt is aan dit land. Dit kind is een symptoom hiervan. Een overduidelijk symptoom van het kankergezwel dat egoisme heet. Meestal wordt dit verpakt in zoete woorden als 'individualisme', 'zelfredzaamheid' of 'persoonlijke ontplooing'. In werkelijkheid bedoelt men te zeggen 'IK doe wat IK wil, zonder dat ik daarbij mijzelf hou aan de geldende regelgeving'.

En dat is het grootste probleem in dit land. Onder het mom van vrijheid van het individueel moet men alles maar toestaan.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:29:59 #209
3542 Gia
User under construction
pi_75920156
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:01 schreef beeer het volgende:
Mogen mensen niet meer doen wat ze zelf willen zolang ze anderen geen geweld aandoen?
Nee, natuurlijk niet, dombo. Er zijn regels en wetten in dit land waar je je aan moet houden. Mijn jongste wil ook liever niet naar school. Hij wil liever een wereldberoemde muzikant worden. Moet ik hem dan maar van school houden, zodat hij zoveel mogelijk met zijn band kan repeteren?
pi_75920162
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Zozo, Laura wordt depressief van jeugdzorg? Ik dacht dat ze psychisch al zo sterk was dat ze op die leeftijd tegen eenzaamheid en slaapgebrek kon. Nu wordt ze van de eerste de beste tegenslag al depressief. Labiele Laura kan beter nog maar even rustig uitpuberen.
net of haar ouders haar niet "gepushed" hebben tot het neerzetten van een record
:]
pi_75920180
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:26 schreef iteejer het volgende:

[..]

[..]

Tja.
Een vrij land ja, maar dat betekent niet dat kinderen de volle vrijeheid kunnen krijgen en doen waar ze zin in hebben.
Jij hebt kinderen en ervaring met jeugdzorg? Dat zal dan wel, met die 'vrijheid' van je.

Stelletjes hippies met jullie 'wonderkinderen' .
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:36:31 #212
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_75920407
HAhaha lekker in jeugddetentie tot je 18e en dan aan de drugs/prostitutie in!
WOS'ser for life.
pi_75920709
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:30 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Een vrij land ja, maar dat betekent niet dat kinderen de volle vrijeheid kunnen krijgen en doen waar ze zin in hebben.
Jij hebt kinderen en ervaring met jeugdzorg? Dat zal dan wel, met die 'vrijheid' van je.

Stelletjes hippies met jullie 'wonderkinderen' .
Mensen met ervaring met jeugdzorg kunnen dus niet meepraten, want kennelijk gaat die ervaring over hun eigen kinderen en deugen ze dus zelf niet.
Los van het feit dat dat een nergens op gebaseerde aanname is, is zoiets een smerige manier van discussieren.
Als je het niet kan winnen op argumenten, aannames en insinuaties rondstrooien. Met jou ben ik uitgepraat.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:44:25 #214
3542 Gia
User under construction
pi_75920721
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:36 schreef Gabbylicious het volgende:
HAhaha lekker in jeugddetentie tot je 18e en dan aan de drugs/prostitutie in!
Dan is ze toch duidelijk een labiele persoonlijkheid en dus niet in staat om in haar eentje rond de wereld te zeilen.

Het probleem op dit moment is gewoon dat de tijd begint te dringen. Als ze niet heel snel mag uitvaren kan ze het record niet meer halen. Dus dan maar hakken op BJZ, door pa, door opa en oma en daarbij een depressieve Laura, omdat men zo vaag blijft.

Nou, één ding is wel duidelijk, als je van dit (zelf opgezochte) mediacircus al depressief wordt, ben je mentaal niet in staat een wereldreis te maken.
Dit hele snoepreisje naar St. Maarten moet natuurlijk als bewijs dienen dat ze heel goed in staat is om zelfstandig een lange reis te maken. "Kijk es, hoe goed ze dit gedaan heeft!"

Waar zijn die lui in Godsnaam mee bezig?
pi_75920769
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef Gia het volgende:
Dit hele snoepreisje naar St. Maarten moet natuurlijk als bewijs dienen dat ze heel goed in staat is om zelfstandig een lange reis te maken. "Kijk es, hoe goed ze dit gedaan heeft!"
Heb jij inside info?
pi_75920839
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:45 schreef iteejer het volgende:

[..]

Heb jij inside info?
hoe komt dat kind aan 3500 euro dan? die pin je niet zo maar ff bij de bank
:]
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:47:40 #217
3542 Gia
User under construction
pi_75920854
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:45 schreef iteejer het volgende:
Heb jij inside info?
Nee, maar lijkt me wel duidelijk. Let maar op, deze reis wordt straks voor de rechter aangehaald als bewijs dat ze zeer zelfstandig is. Terwijl het gebracht wordt als een vlucht omdat ze depressief is. Zijn ze gek of zo?
pi_75920888
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:29 schreef Gia het volgende:
Nee, natuurlijk niet, dombo. Er zijn regels en wetten in dit land waar je je aan moet houden.
Dus begrijp ik het goed dat jij vindt dat je je altijd aan alle wetten moet houden?
quote:
Mijn jongste wil ook liever niet naar school. Hij wil liever een wereldberoemde muzikant worden. Moet ik hem dan maar van school houden, zodat hij zoveel mogelijk met zijn band kan repeteren?
Dat is als ouder aan jou om te beoordelen en te beslissen.
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:48:58 #219
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_75920890
Liever dat ze zo'n zeiltrip maakt dan dat ze met een groepje mensen gaat beroven op de hoek van de straat!
WOS'ser for life.
pi_75920965
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef iteejer het volgende:

[..]

Mensen met ervaring met jeugdzorg kunnen dus niet meepraten, want kennelijk gaat die ervaring over hun eigen kinderen en deugen ze dus zelf niet.
Los van het feit dat dat een nergens op gebaseerde aanname is, is zoiets een smerige manier van discussieren.
Als je het niet kan winnen op argumenten, aannames en insinuaties rondstrooien. Met jou ben ik uitgepraat.
Nee, je mag hier kennelijk alleen maar een mening over jeugdzorg hebben als je er zelf ervaring mee hebt.
En jij begint over dat iedereen zelf moet weten wat ie doet, ook kinderen.
Nou, dat vind ik wel heel ver gaan en als je zegt ervaring te hebben met jeugdzorg is het niet gek dat ik denk dat het daarmee te maken heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')