abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75918550
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:49 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Nee, dat verwacht niemand.
Wat men wel verwacht is dat men zich aan de afspraken houden.
Prima, dan kaart je het aan, desnoods bel je de Telegraaf op. Je gaat niet je zooi inpakken om alsnog je doldrieste actie door te zetten, al dan niet met behulp van je wereldvreemde grootouders.

En nu miepen dat ze wss uit huis geplaatst gaat worden Fuck duh, wat dacht je dan dat er zou gebeuren? Een tikje op de vingers, een harde 'FOEI' en dat was het? Wereldvreemd die mensen, echt waar.
pi_75918702
Kennelijk is het opvoeden van een kind een collectief gebeuren geworden; slechts wanneer iedereen het er mee eens is kan iets doorgang vinden.
Wat een intolerant agressief land zijn we aan het worden.
Gedraag je volgens de norm die gesteld wordt, anders pakken we je.
Al naar gelang men je aankan, is de motivatie 'voor je eigen bestwil' of 'je hoort hier niet, oprotten'.
Individuele vrijheid wordt beperkt tot een steeds nauwere zone van gemiddeld grauw.
De ultieme consensus, de uiteindelijke consequentie van het polderen: slechts dat waar niemand bezwaar tegen maakt is toegestaan.
Geen hoofddoekjes, maar ook geen christelijke kruisen meer, geen moskeeën, geen kerken, geen kleur, geen eigenheid.
En wij laten dit gebeuren, we laten onze eigen vrijheid inperken, we vragen en roepen er zelfs om: 'controleer me maar, ik heb niets verbergen, ik heb geen privacy nodig want ik ben een modelburger, ik ben het perfecte grijs, en de beste beul tegenover alles wat een beetje naar kleur zweemt'.
Is dat onze toekomst?
pi_75918728
laat dit soort mensen lekker uitvaren, en ontzeg hun enig recht op bijstand of andere vergoedingen van de overheid voor de rest van hun leven.
:]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 dinsdag 22 december 2009 @ 11:56:29 #184
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_75918750
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:55 schreef wootahH het volgende:
laat dit soort mensen lekker uitvaren, en ontzeg hun enig recht op bijstand of andere vergoedingen van de overheid voor de rest van hun leven.
Ja, stel je voor dat iemand z'n hoofd boven het maaiveld uit durft te steken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_75918789
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:50 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ze zou het schooljaar eerst afmaken. De grootouders eisen alweer een voorkeursbehandeling; dat ze alsnog van school gaat en rondzeilen en speciaal onderwijs krijgt. Maar ze moet eerst dit schooljaar afmaken van de rechter.
En dat ze tot drie keer te horen kregen: 'Dat is ons probleem niet, doei.' geloof ik niet. Neem aan dat de uitspraken die de rechter doet vast zijn gelegd, net als de afspraken, en als mensen er zo mee omgaan dit juist de media haalt. Laat ik het zo zeggen: bij deze mensen moet je vooral zo laconiek reageren.
Probleem is dat je teveel aanneemt. Je verschuilt je achter allerlei overheidsinstanties 'die het wel zullen oplossen' maar wat er precies gedaan wordt maakt je geen reet uit, zolang jij je maar goed kunt voelen. En die overheidsinstanties gedragen zich ook zo, ze moeten hun eigen bestaan rechtvaardigen maar dat moeten ze vooral doen naar degenen waar hun bestaan van afhangt (mongolen kiezers zoals jij) en daarbij maakt het lot van hun de slachtoffertjes niet zoveel uit.

En eenzijdig opgelegde afspraken zijn geen afspraken.
pi_75918901
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:56 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ja, stel je voor dat iemand z'n hoofd boven het maaiveld uit durft te steken.
Wil je dan werkelijk zo`n precedent scheppen voor de toekomst? Ben je werkelijk zo naief om te denken dat als dit meisje het voor elkaar zou krijgen, er niet massa`s ouders met kinderen zullen volgen omdat 'hun kind zo`n speciale droom heeft' ?
pi_75918902
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:54 schreef iteejer het volgende:
Is dat onze toekomst?
Ja dat is onze toekomst tot we weer een nieuw continent ontdekken.
pi_75918971
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wil je dan werkelijk zo`n precedent scheppen voor de toekomst? Ben je werkelijk zo naief om te denken dat als dit meisje het voor elkaar zou krijgen, er niet massa`s ouders met kinderen zullen volgen omdat 'hun kind zo`n speciale droom heeft' ?
Wat is jouw probleem daarmee? Vanwaar die overheersingsdrang? Mogen mensen niet meer doen wat ze zelf willen zolang ze anderen geen geweld aandoen?
pi_75919082
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:01 schreef beeer het volgende:

[..]

Wat is jouw probleem daarmee? Vanwaar die overheersingsdrang? Mogen mensen niet meer doen wat ze zelf willen zolang ze anderen geen geweld aandoen?
Mijn probleem is het feit dat je zo ongeveer het hele schoolsysteem de deur uittrapt omdat men maar doet en laat wat men wil. Of denk je werkeljk dat wij over 20 jaar daar de rekening niet van zullen krijgen? Kinderen van nu zullen lang niet meer zo geschoold zijn, met alle gevolgen van dien. Onze schoolbasis is weliswaar niet perfect, het is wel de basis voor de rest van je schoolleven.

Ik noem het geen overheersingsdrang, omdat je vanaf je 16e (?) of 17e toch echt mag doen en laten wat je zelf wil.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2009 12:05:09 ]
pi_75919088
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 11:59 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En wat dan nog?
Heette dat vroeger niet ooit 'vooruitgang'?
Christ. als Mozart, en zoveel anderen die onze cultuur gevormd hebben, in deze tijd geleefd hadden zaten ze ook al opgesloten in een pleeggezin.
'Gedraag je als een kind van 14, en wij weten hoe een kind van14 zich hoort te gedragen, dus doe wat wij zeggen, punt uit'.
pi_75919178
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:04 schreef iteejer het volgende:

[..]

En wat dan nog?
Christ. als Mozart, en zoveel anderen die onze cultuur gevormd hebben, in deze tijd geleefd hadden zaten ze ook al opgesloten in een pleeggezin.
'Gedraag je als een kind van 14, en wij weten hoe een kind van14 zich hoort te gedragen, dus doe wat wij zeggen, punt uit'.
Pardon, een zeilmeisje vergelijken met Mozart? Ik snap de relatie niet helemaal, iemand die hoog getalenteerd was vergelijken met een doodnormaal meisje met een passie voor zeilen?

En wat dan nog, het grootste probleem is dat kinderen hun basisscholing gewoonweg niet krijgen, onze kinderen worden al steeds dommer, gaan we ze dan werkelijk jaren scholing laten missen omdat ze graag op hun 14e in plaats van op hun 18e een reis om de wereld willen laten maken?

Wat is er nou precies MIS mee om dat kind een jaar of 2 te laten wachten? Waarom moet het per se NU, op DIT moment en in DIT jaar gebeuren?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2009 12:08:20 ]
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:07:08 #192
139330 TNA
For the stars that shine
pi_75919196
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:04 schreef iteejer het volgende:

[..]

En wat dan nog?
Geheel mee eens. Ik erger me ook de tyfus aan dat belerende toontje de hele tijd. Leeftijd > hokje > klaar.
pi_75919230
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:04 schreef Scorpie het volgende:
Mijn probleem is het feit dat je zo ongeveer het hele schoolsysteem de deur uittrapt omdat men maar doet en laat wat men wil. Of denk je werkeljk dat wij over 20 jaar daar de rekening niet van zullen krijgen? Kinderen van nu zullen lang niet meer zo geschoold zijn, met alle gevolgen van dien. Onze schoolbasis is weliswaar niet perfect, het is wel de basis voor de rest van je schoolleven.

Ik noem het geen overheersingsdrang, omdat je vanaf je 16e (?) of 17e toch echt mag doen en laten wat je zelf wil.

Ga je eens drukmaken om het schoolsysteem in relatie tot de vele honderden straatkids waar men veilig ver van blijft? School hoort je op te leiden tot een zelfstandig zelfredzaam persoon - dat doet zo'n reis echt ook wel.
pi_75919289
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Pardon, een zeilmeisje vergelijken met Mozart? Ik snap de relatie niet helemaal, iemand die hoog getalenteerd was vergelijken met een doodnormaal meisje met een passie voor zeilen?

En wat dan nog, het grootste probleem is dat kinderen hun basisscholing gewoonweg niet krijgen, onze kinderen worden al steeds dommer, gaan we ze dan werkelijk jaren scholing laten missen omdat ze graag op hun 14e in plaats van op hun 18e een reis om de wereld willen laten maken?

Wat is er nou precies MIS mee om dat kind een jaar of 2 te laten wachten? Waarom moet het per se NU, op DIT moment en in DIT jaar gebeuren?
Lees je eerst es in.
pi_75919299
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:08 schreef iteejer het volgende:

[..]

Ga je eens drukmaken om het schoolsysteem in relatie tot de vele honderden straatkids waar men veilig ver van blijft? School hoort je op te leiden tot een zelfstandig zelfredzaam persoon - dat doet zo'n reis echt ook wel.
Oke, als je er zo over denkt zijn we uitgepraat. School is geen vervanger voor de opvoeding van een kind, hoe zeer men dat tegenwoordig ook verwacht. Ouders, die moeten je opvoeden tot een zelfstandig zelfredzaam persoon, niet de school, de overheid of iemand anders. De ouders!

School geeft SCHOLING, niets meer en niets minder.
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:09 schreef iteejer het volgende:

[..]

Lees je eerst es in.
Reageer er normaal op, of hou op met dat trollen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2009 12:10:51 ]
pi_75919541
Heb jij kinderen van die leeftijd?
Wat weet jij daar van af? Kun je begrijpen dat kinderen soms niet passen in dat strakke keurslijf, dat strakker is dan je zelf ooit gekend hebt omdat dat vroeger gewoon zo niet was?
Heb je enig benul van hun energie, hun dromen, hun mogelijkheden?

En heb jij ervaring met Jeugdzorg? Ken jij hun handelen, hun arrogantie, hun blindheid voor eigenheid - de goeden niets ten nadele?

Of stel je vanaf de zijlijn jouw normen en waarheden op, die ongeacht degene waar ze betrekking op hebben hetzelfde zijn? Zonder uitzondering, zonder rekening te houden met het individu?
  dinsdag 22 december 2009 @ 12:16:02 #197
139330 TNA
For the stars that shine
pi_75919543
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oke, als je er zo over denkt zijn we uitgepraat. School is geen vervanger voor de opvoeding van een kind, hoe zeer men dat tegenwoordig ook verwacht. Ouders, die moeten je opvoeden tot een zelfstandig zelfredzaam persoon, niet de school, de overheid of iemand anders. De ouders!

School geeft SCHOLING, niets meer en niets minder.
Volgens mij heb je een wat beperkt beeld van een school. Het is meer dan een fabriek waar je kennis toegestopt krijgt, het is een gehele ontwikkeling.
pi_75919602
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:08 schreef iteejer het volgende:
School hoort je op te leiden tot een zelfstandig zelfredzaam persoon - dat doet zo'n reis echt ook wel.
Voor mensen als Scorpie moet een school je juist opleiden tot een van de overheid afhankelijk persoon die zoveel mogelijk belasting gaat opbrengen later, zodat de verzorgingsstaat gefinancierd kan blijven worden. Daarom is een meisje dat zeer onafhankelijk is en een eigen wil heeft een gevaar, want straks wil iedereen zelfredzaam worden en wie betaalt zijn AOW later dan?
pi_75919730
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:16 schreef iteejer het volgende:
Heb jij kinderen van die leeftijd?
Wat weet jij daar van af? Kun je begrijpen dat kinderen soms niet passen in dat strakke keurslijf, dat strakker is dan je zelf ooit gekend hebt omdat dat vroeger gewoon zo niet was?
Heb je enig benul van hun energie, hun dromen, hun mogelijkheden?
Ik heb zelf geen kinderen. Mag je dan opeens geen uitspraak hierover doen?
En welk strak keurslijf? Het feit dat men op school de basiskennis krijgt toegestopt en er geen ruimte is voor individualisme? Als je dat wil aanpakken, moet je het schoolsysteem aanpakken, niet wegrennen van overheidsinstanties.
quote:
En heb jij ervaring met Jeugdzorg? Ken jij hun handelen, hun arrogantie, hun blindheid voor eigenheid - de goeden niets ten nadele?
Ja.
quote:
Of stel je vanaf de zijlijn jouw normen en waarheden op, die ongeacht degene waar ze betrekking op hebben hetzelfde zijn? Zonder uitzondering, zonder rekening te houden met het individu?
En wanneer ga je eens antwoord geven op de vraag of je op je 14e zo`n reis moet maken, of ook best kan wachten tot je 18e? In beide gevallen kan je namelijk je 'individualisme ontplooien'
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:17 schreef beeer het volgende:

[..]

Voor mensen als Scorpie moet een school je juist opleiden tot een van de overheid afhankelijk persoon die zoveel mogelijk belasting gaat opbrengen later, zodat de verzorgingsstaat gefinancierd kan blijven worden. Daarom is een meisje dat zeer onafhankelijk is en een eigen wil heeft een gevaar, want straks wil iedereen zelfredzaam worden en wie betaalt zijn AOW later dan?
Oeh ja, ik ben zo`n grote enge boze man die pro-overheid is en lid is van een multinational, die je kinderen komt weghalen omdat hij ze ziet als lopende geldmachines

Gast, doe niet zo triest.
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:16 schreef TNA het volgende:

[..]

Volgens mij heb je een wat beperkt beeld van een school. Het is meer dan een fabriek waar je kennis toegestopt krijgt, het is een gehele ontwikkeling.
Nee, dat verwachten de ouders van tegenwoordig. Je weet wel, de ouders die beiden werken, om vervolgens hun kind in zo`n 'leerfabriek' te stoppen, en te verwachten dat ze daar wel even worden opgevoed. Walgelijk zulke ouders.

[ Bericht 19% gewijzigd door #ANONIEM op 22-12-2009 12:22:20 ]
pi_75919788
Ik twijfel sterk aan het corrigerende vermogen van die vader. Denk dat hij in plaats van corrigeert (wat nou eenmaal bij opvoeden hoort, hoe vervelend ook) juist stimuleert. Daardoor ontstaat er een steeds wisselende stroom informatie, wel mogen zeilen van vader en niet van rechter dan weer onderzoek enz.enz. Een kind van 14 kan daar niet mee overweg en dat is zo gek niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')