Nee, het is met Bruce toch heel anders, heb ik ervaren. Natuurlijk heb je overal extreme fans maar nergens vind je fans die zo trouw en fanatiek zijn als Bruce-adepten. En ze hebben ook een lange adem. Bij veel artiesten zijn de fans van een bepaalde leeftijdsgroep, en na een paar jaar ofzo hebben die het wel weer gezien en verschuift de smaak. Maar ook met de andere "grote artiesten" zoals een Bob Dylan, Neil Young, de Stones etc zijn mensen vaak alleen maar gewoon liefhebber ipv obsessieve stalker.quote:Op maandag 21 december 2009 14:19 schreef RacerDKB het volgende:
Hoezo per se Bruce Springsteen? Vervang ''Bruce'' in je topic door een willekeurige andere artiestennaam, en alles klopt ook nog precies.
U2quote:Op dinsdag 22 december 2009 07:48 schreef leukvoorlater het volgende:
Zijn Bruce Springsteen-fans vaak ook U2-fans?
Nee.quote:Op dinsdag 22 december 2009 07:48 schreef leukvoorlater het volgende:
Zijn Bruce Springsteen-fans vaak ook U2-fans?
Dat.quote:Op maandag 21 december 2009 14:19 schreef RacerDKB het volgende:
Hoezo per se Bruce Springsteen? Vervang ''Bruce'' in je topic door een willekeurige andere artiestennaam, en alles klopt ook nog precies.
Die bijnaam is niet door de fans verzonnen hoor.quote:Op maandag 21 december 2009 15:43 schreef Conversatie het volgende:
Ik vind dat 'The Boss' echt tenenkrommend.
Het blijft tenenkrommend.quote:Op dinsdag 22 december 2009 10:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Die bijnaam is niet door de fans verzonnen hoor.
Het is ook niet door Bruce verzonnen. Bruce zelf heeft vaak gezegd dat hij het een vervelende bijnaam vindt.quote:
Ik heb ook eens een anekdote gehoord, die ik niet helemaal kan reproduceren. Maar in ieder geval kwam het er op neer dat een van zijn vrienden zei: 'what's happening, Boss?' en dat ie toen naar zichzelf wees en antwoordde: 'me'quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het is ook niet door Bruce verzonnen. Bruce zelf heeft vaak gezegd dat hij het een vervelende bijnaam vindt.
Ik zeg TBS zonder velofquote:Op dinsdag 22 december 2009 19:06 schreef leukvoorlater het volgende:
Ik ken iemand die Bruce Springssteen-, U2- én Tool-fan is.
Bruce was in de begindagen letterlijk the Boss. Hij was degene die de opbrengsten onder de bandleden verdeelde.quote:Op dinsdag 22 december 2009 15:25 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Ik heb ook eens een anekdote gehoord, die ik niet helemaal kan reproduceren. Maar in ieder geval kwam het er op neer dat een van zijn vrienden zei: 'what's happening, Boss?' en dat ie toen naar zichzelf wees en antwoordde: 'me'
![]()
Ik geloof sindsdien heilig dat ie die naam zelf verzonnen heeft.
Dan zijn Bruce het ik het in ieder geval daarover eens.quote:Op dinsdag 22 december 2009 13:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Het is ook niet door Bruce verzonnen. Bruce zelf heeft vaak gezegd dat hij het een vervelende bijnaam vindt.
quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:29 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Ik plan mijn vakanties ook rond de concerten van Bruce. Ga liever aantal malen naar een concert van hem dan dat ik lig te bakken op een strandje op Kreta. Maar goed ieder zijn eigen ding.
dat is gewoon niet uit te leggen aan mensen die niet van zijn muziek houden, en die hem nog nooit live hebben gezien.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:31 schreef wallofdolls het volgende:
[..]!
Wat is er dan elk concert anders? Wat maakt het interessant om er vaker heen te gaan?
Ok, dat wist ik niet.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:46 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
dat is gewoon niet uit te leggen aan mensen die niet van zijn muziek houden, en die hem nog nooit live hebben gezien.
maar hij speelt ieder concert andere nummers (iets wat je dus bij 90% van de hedendaagse bands niet ziet)
hij heeft tijdens zijn laatste tournee bijv meer dan 180 verschillende nummers gespeeld. dus het is altijd interessant om meerdere concerten per tour te zien.
Dat kan ik begrijpen. Ik het geval van Frank Zappa is dat hetzelfde geval. Dat is ook de reden dat ik iedere show van hem opspoor en download voor het archief. Dat heeft niets met doorslaan te maken maar eerder met het doorgronden van een artiest en te ontdekken wat hij allemaal gedaan en gemaakt heeft.quote:Op dinsdag 22 december 2009 20:46 schreef rockin_the_lowland het volgende:
[..]
dat is gewoon niet uit te leggen aan mensen die niet van zijn muziek houden, en die hem nog nooit live hebben gezien.
maar hij speelt ieder concert andere nummers (iets wat je dus bij 90% van de hedendaagse bands niet ziet)
hij heeft tijdens zijn laatste tournee bijv meer dan 180 verschillende nummers gespeeld. dus het is altijd interessant om meerdere concerten per tour te zien.
Er zijn zoveel artiesten waar het nog veel verder gaat. Waar het hier om gaat is vooral het feit dat Bruce en zijn muziek enorm belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van de popmuziek, muziek die in geen enkele muziekcollectie mag ontbreken, muziek van het hoogst haalbare niveau die iedereen kan en zou moeten waarderen.quote:Op maandag 21 december 2009 14:11 schreef Farenji het volgende:
Krankzinnig toch? Of ligt dat nou aan mij, en begrijp ik Bruce inderdaad gewoon niet?
Belangrijk voor de ontwikkeling voor de popmuziek?quote:Op donderdag 24 december 2009 12:36 schreef TheMercenary9 het volgende:
[..]
Er zijn zoveel artiesten waar het nog veel verder gaat. Waar het hier om gaat is vooral het feit dat Bruce en zijn muziek enorm belangrijk is geweest voor de ontwikkeling van de popmuziek, muziek die in geen enkele muziekcollectie mag ontbreken, muziek van het hoogst haalbare niveau die iedereen kan en zou moeten waarderen.
Soms heb ik ook het gevoel dat sommige artiesten júist meer aanbeden worden (door bepaalde mensen) omdat zoveel anderen hem of haar onderschatten (en/of zich zo extreem negatief kunnen opstellen). Zo kan ik nog wel een paar artiesten bedenken met een idolate fanbase.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:07 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Belangrijk voor de ontwikkeling voor de popmuziek?![]()
Zó uitmuntend is ie nou ook weer niet hoor
Dan heb je er dus niks van begrepen, komt nog wel denk ik...quote:Op donderdag 24 december 2009 13:07 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Belangrijk voor de ontwikkeling voor de popmuziek?![]()
Zó uitmuntend is ie nou ook weer niet hoor
Ik heb niet 4 DVD's van hem omdat ik het een koekenbakker vindquote:Op donderdag 24 december 2009 13:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Soms heb ik ook het gevoel dat sommige artiesten júist meer aanbeden worden (door bepaalde mensen) omdat zoveel anderen hem of haar onderschatten (en/of zich zo extreem negatief kunnen opstellen). Zo kan ik nog wel een paar artiesten bedenken met een idolate fanbase.
Begrijp me niet verkeerd, zóveel heeft hij inderdaad niet betekend, maar de negatieve toon van dit topic is toch een beetje onderschatting.
Leg het me uitquote:Op donderdag 24 december 2009 13:24 schreef TheMercenary9 het volgende:
[..]
Dan heb je er dus niks van begrepen, komt nog wel denk ik...
Bruce zie ik persoonlijk altijd een beetje als "best of the rest" na alle echt invloedrijke artiesten, als de beatles, rolling stones en voornamelijk dylan. Hij heeft, misschien minder buiten de VS, enorm veel betekend en was zeker ook van veel invloed. Ik kan weinig artiesten in de "rest" noemen die meer invloed hebben gehad. Alleen al zijn manier van tekstschrijven.quote:Op donderdag 24 december 2009 13:43 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
Leg het me uit.
Verder dan dat ie een zeer eigen geluid, een erg goede live-reputatie en vaak albums met veel gemiddelde tot matige vullers heeft kom ik niet.
Alledrie niet echt reden om hem als van grote invloed op de popmuziek te zien. Dat zijn ook maar zeer weinig artiesten. Wel om als grote verschijning in de popmuziek te zien.
In de VS zijn wel meer bands van invloed geweest die je hier nauwelijks terugziet. als je al ziet hoe huge Lynyrd Skynyrd daar was en hoe gemiddeld ze hier worden ontvangen. Of Ten Years After. Grand Funk Railroad.quote:Op donderdag 24 december 2009 14:20 schreef Norrage het volgende:
[..]
Bruce zie ik persoonlijk altijd een beetje als "best of the rest" na alle echt invloedrijke artiesten, als de beatles, rolling stones en voornamelijk dylan. Hij heeft, misschien minder buiten de VS, enorm veel betekend en was zeker ook van veel invloed.
Dat is wel weer waar. Maar wat Bruce dan stiekem wel weer beter maakt is zijn bekendheid buiten de VS. Maar goed, in Amerika werkt het gewon heel goed om over het volk te gaan zingen en zo en over problemenquote:Op donderdag 24 december 2009 14:31 schreef wallofdolls het volgende:
[..]
In de VS zijn wel meer bands van invloed geweest die je hier nauwelijks terugziet. als je al ziet hoe huge Lynyrd Skynyrd daar was en hoe gemiddeld ze hier worden ontvangen. Of Ten Years After. Grand Funk Railroad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |