abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75878528
Ik heb Bruce Springsteen nooit zo begrepen. Zijn nummers zijn best aardig, met intelligente teksten en hij speelt met een bewonderenswaardige passie en vuur, maar het spreekt me toch niet echt aan. Maar dat blijk je niet te mogen zeggen, want dat is erger dan de profeet Mohammed met een kamelenlul in zijn kont op de voorpagina van de krant af te beelden. Want Bruce is "The Boss" en iedereen die iets naars over hem zegt, is een ketter.

Ik heb ook zo'n doorgeslagen Bruce-malloot in mijn vriendengroep zitten. Het is een aardig meisje hoor, ik mag haar best maar ik word zo moe van die Bruce-idolatrie. Ze heeft vrijwel alleen cd's van Bruce in haar platenkast staan, en vrijwel alle andere bands en artiesten zijn stom. Behalve natuurlijk als het om Bruce-artiesten gaat. Zodoende kijkt ze bijvoorbeeld vaak naar Conan O Brien alleen omdat daar Max Weinberg van de E-Street band meespeelt.

Ze gaat niet echt op vakantie, maar reist alleen Bruce achterna. Samen met haar vriend, die even idolaat is. Dan ziet ze dus tientallen optredens in een paar weken. Als Bruce in NL is dan ligt ze altijd vooraan bij de kaartverkoop, en al moet ze daar nachten voor in de regen liggen, het boeit haar niets. Heel regelmatig pakt ze zomaar even het vliegtuig naar Amerika, om 1 optreden van haar held bij te wonen. Van de rest van het land ziet ze dan niks, en dat boeit haar ook niet want het gaat natuurlijk alleen om Bruce. De rest is bijzaak.

En zij is daar echt niet alleen in. Er zijn heel veel van die enge Bruce-fans. Zo heb ik een keer uit de mond van een bekende popjournalist gehoord dat "iemand die Bruce niet geweldig vindt, die zou ik niet aardig kunnen vinden, daarmee kan ik geen vrienden worden." Dat is toch krankjorem, dan ben je toch gewoon ziek in je hoofd?

Natuurlijk zijn er massa's obsessieve fans van andere bands en artiesten, maar bij Bruce lijkt het toch anders te liggen. Dat is gewoon een religie, nee een sekte, met The Boss als charismatische Goeroe. En zoveel volgelingen die hem trouw zijn! Als Bruce morgen zegt: draag allemaal je onderbroek over je gewone broek heen, dan doen al die fans dat waarschijnlijk nog ook, en worden de mensen die daarom lachen met pek en veren getooid. Want Bruce die volg je gewoon, waar hij ook heengaat.

Krankzinnig toch? Of ligt dat nou aan mij, en begrijp ik Bruce inderdaad gewoon niet?
pi_75878874
Hoezo per se Bruce Springsteen? Vervang ''Bruce'' in je topic door een willekeurige andere artiestennaam, en alles klopt ook nog precies.
pi_75878951
Precies. Het zijn lang niet alleen Bruce Springsteen-fans, dit komt voor bij tal van artiesten. Maakt het niet minder obsessief en volkomen geschift though
pi_75878959
Daarvoor zijn dus inrichtingen bedacht.
pi_75878960
Ik heb vanaf het begin een stronthekel aan die jengelmuziek van Springsteen gehad. Dus wat mij betreft is het inderdaad krankzinnig.
pi_75879039
Bij dat Born in the U.S.A. is het net of er een volslagen debiel 1 zinnetje blijft herhalen.
pi_75879824
Zijn wel meer artiesten die erg populair zijn op de gesloten afdeling, denk aan Kate Bush, Michael Jackson en Björk.
pi_75880009
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:19 schreef RacerDKB het volgende:
Hoezo per se Bruce Springsteen? Vervang ''Bruce'' in je topic door een willekeurige andere artiestennaam, en alles klopt ook nog precies.
Nee, het is met Bruce toch heel anders, heb ik ervaren. Natuurlijk heb je overal extreme fans maar nergens vind je fans die zo trouw en fanatiek zijn als Bruce-adepten. En ze hebben ook een lange adem. Bij veel artiesten zijn de fans van een bepaalde leeftijdsgroep, en na een paar jaar ofzo hebben die het wel weer gezien en verschuift de smaak. Maar ook met de andere "grote artiesten" zoals een Bob Dylan, Neil Young, de Stones etc zijn mensen vaak alleen maar gewoon liefhebber ipv obsessieve stalker.
  maandag 21 december 2009 @ 14:47:45 #9
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_75880100
Vind ze Conan O'brien gaaf?
When all else fails, you always have delusion.
pi_75880482
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:47 schreef Mirel het volgende:
Vind ze Conan O'brien gaaf?
Nee, alleen z'n drummert. En dan alleen maar omdat die met Broes speelt.
pi_75881276
-oeps, verkeerde topic-
pi_75882635
Ik vind dat 'The Boss' echt tenenkrommend.
pi_75912159
Heel herkenbaar, helaas. Ook in mijn vriendengroep wordt Bruce verafgood. Ik vind er niks aan, maar krijg steeds nummers gestuurd die ik 'toch echt moet horen".
pi_75912538
Nog erger zijn u2 fans

Dat zijn gvd net jehova's

Gelukkig heb ik stevige kisten
http://epicshirtsandgadgets.spreadshirt.nl/
Epic Beard Man is in My web Shop ;-]
pi_75912635
Zijn Bruce Springsteen-fans vaak ook U2-fans?
pi_75914133
Ga eens praten met een obsessieve Queen fan.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_75914403
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 07:48 schreef leukvoorlater het volgende:
U2
Death solves all problems: no man, no problem.
pi_75914430
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 07:48 schreef leukvoorlater het volgende:
Nee.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_75915084
Wanneer ben je eigenlijk fan en wanneer liefhebber? (De obssessief en doorgeslagen fan even buiten beschouwing gelaten)
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_75915596
quote:
Op maandag 21 december 2009 14:19 schreef RacerDKB het volgende:
Dat.
quote:
Op maandag 21 december 2009 15:43 schreef Conversatie het volgende:
Ik vind dat 'The Boss' echt tenenkrommend.
Die bijnaam is niet door de fans verzonnen hoor.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_75920717
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 10:29 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]

Die bijnaam is niet door de fans verzonnen hoor.
Het blijft tenenkrommend.
pi_75922281
Bruce

Ik kan me iets bij je verhaal voorstellen, maar ik heb het gevoel dat het bij alle artiesten is die al zoveel jaren meegaan en het echte volk aanspreken. Neil Young, Bob Dylan, the Beatles etc etc...Volgens mij is het allemaal hetzelfde met obsessieve fans hoor. Maar Bruce spreekt misschien weer een net iets ander soort mensen aan, echt die "working live" mensen. En dat zijn misschien net zij die Bruce zijn muziek heel veel betekenis geven.

Maar ik vind het een beetje overdreven dat je dit probleem aan Bruce (of iig zijn fans) toeschrijft. Volgens mij is het echt iets algemeeens.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
pi_75922300
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 12:44 schreef Conversatie het volgende:

[..]

Het blijft tenenkrommend.
Het is ook niet door Bruce verzonnen. Bruce zelf heeft vaak gezegd dat hij het een vervelende bijnaam vindt.
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:23:01 #24
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_75926968
Vervang door Tool en ik begrijp je punt. Ik ben de Bruce-adepten nog niet echt tegengekomen.

Maar goed.

De andere kant van de medaille. Je hebt ook van die idioten die Bruce niet cool vinden, schijnbaar omdat ie te populair/commercieel, te simpel of whatever is. En dat vind ik ook debiel. Hij heeft minmaal een goede performance en zijn gitaarsolo's zijn van het betere emotionele wring- en perswerk. Ja, hij is niet de eerste artiest die bij je opkomt als je gevraagd wordt wat nou een briljante artiest is, maar slecht zou ik hem ook niet willen noemen
  dinsdag 22 december 2009 @ 15:25:58 #25
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_75927102
quote:
Op dinsdag 22 december 2009 13:26 schreef Norrage het volgende:

[..]

Het is ook niet door Bruce verzonnen. Bruce zelf heeft vaak gezegd dat hij het een vervelende bijnaam vindt.
Ik heb ook eens een anekdote gehoord, die ik niet helemaal kan reproduceren. Maar in ieder geval kwam het er op neer dat een van zijn vrienden zei: 'what's happening, Boss?' en dat ie toen naar zichzelf wees en antwoordde: 'me'

Ik geloof sindsdien heilig dat ie die naam zelf verzonnen heeft.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')