3e wereld: http://nos.nl/artikel/124074-anwb-vandaag-niet-meer-rijden.htmlquote:Op zondag 20 december 2009 15:53 schreef Drassss het volgende:
Heeft iemand enig idee hoe snelwegen het doen? Bijv a2, a10 a12 etc? Is dat de 3de wereld geworden of kan daar met 60 nog overheen gereden worden?
quote:De ANWB raadt automobilisten aan vandaag niet meer de weg op te gaan. Hoewel in sommige delen van het land de sneeuw inmiddels is gepasseerd, kan de weg nog steeds erg glad zijn.
"Weersta de verleiding om op pad te gaan als het stopt met sneeuwen", zegt een woordvoerder. "Het sneeuwen is straks dan voorbij, in de avond krijgen we last van bevriezing."
Volgens de ANWB is het vooral op hellende wegen gevaarlijk. Zo gleden bij het Prins Clausplein enkele auto's terug. Een rijstrook op de A12 naar Den Haag is daarom afgesloten. "Het is daar een steile oprit. Je kunt in de problemen komen."
Ik woon buiten een dorp dus plattelandquote:
Gelukkig aan je reactie te zien woon je niet in Finland :p vorige week is het daar ook ellendig geweest met gladheid/sneeuw......quote:Op zondag 20 december 2009 15:56 schreef Party_P het volgende:
Sjezus, als er een weeralarm is wordt er ook niet meer gestrooid ofzo? Zo van, we raden iedereen af om te rijden, dus strooien we ook niet meer, omdat onze strooiwagens wegglijden?
SMERIG DOM LAND IS DAT, ze moeten eens les krijgen van zweden/finland.
NL, vanwege het gebrekkig strooien:![]()
![]()
![]()
![]()
reden voor deze uitval: vriendinnetje heeft auto in de prak gereden, omdat de straat een ijsbaan was, een straat waar genoeg auto's rijden om altijd te strooien
Daar mag je ook met spijkerbanden/ sneeuwkettingen etc rijden...quote:Op zondag 20 december 2009 15:56 schreef Party_P het volgende:
Sjezus, als er een weeralarm is wordt er ook niet meer gestrooid ofzo? Zo van, we raden iedereen af om te rijden, dus strooien we ook niet meer, omdat onze strooiwagens wegglijden?
![]()
![]()
![]()
reden voor deze uitval: vriendinnetje heeft auto in de prak gereden, omdat de straat een ijsbaan was, een straat waar genoeg auto's rijden om altijd te strooien
Mooi gebiedquote:Op zondag 20 december 2009 15:58 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Ik woon buiten een dorp dus platteland. Westerkwatier
Nu nog ff rood worden! Ik wil algehele chaos en paniek!quote:Op zondag 20 december 2009 15:59 schreef Q.E.D. het volgende:
Jup we zijn officieel oranje: http://www.meteoalarm.nl/
Ik weet niet waar het gebeurd is, maar een auto in de prak rijden lukt alleen als je harder dan 30 gaat, en hier zou dat nu extreem onverantwoordelijk zijn.quote:Op zondag 20 december 2009 15:56 schreef Party_P het volgende:
![]()
![]()
![]()
Is met een half uur wel gedaan met de sneeuw helaas.quote:Op zondag 20 december 2009 16:00 schreef marcel-o het volgende:
In Rotterdam houdt t niet op met sneeuwen![]()
Voorlopig blijft dat nog zo te zien.
Strooien helpt niks als er niemand overheen rijdt. Verder weet jij duidelijk niks van Finland en Noorwegen af. Genoeg zooi daar, tevens hebben de mensen daar mooi Nokian Hakkapeliitta 7's onder de auto, die hier verboden zijn.quote:Op zondag 20 december 2009 15:56 schreef Party_P het volgende:
![]()
![]()
![]()
Hier in Zeeland strooien ze hartstikke veel, alleen vanmorgen toen er veel wind stond hielpquote:Op zondag 20 december 2009 16:02 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het gebeurd is, maar een auto in de prak rijden lukt alleen als je harder dan 30 gaat, en hier zou dat nu extreem onverantwoordelijk zijn.
En zolang niemand gewond is valt het altijd mee.
Oeh... winterbanden met spikes.quote:Op zondag 20 december 2009 16:02 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Strooien helpt niks als er niemand overheen rijdt. Verder weet jij duidelijk niks van Finland en Noorwegen af. Genoeg zooi daar, tevens hebben de mensen daar mooi Nokian Hakkapeliitta 7's onder de auto, die hier verboden zijn.
[ afbeelding ]
Nouja in de prak, rechterzijkant op een paal en laat het nou een klein koekblikje zijn, dan wil die wel in elkaar zitten. Het is met een gangetje van ongeveer 20km/h gegaan. Het is niet alleen de bumper, motorkap en zijscherm, maar de balk is ook redelijk beschadigd, en vooral met kleinere wat oudere auto's is dat zo krom gereden.quote:Op zondag 20 december 2009 16:02 schreef JohnLocke het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het gebeurd is, maar een auto in de prak rijden lukt alleen als je harder dan 30 gaat, en hier zou dat nu extreem onverantwoordelijk zijn.
En zolang niemand gewond is valt het altijd mee.
Men (en overheid) is daar wel wat beter ingesteld op slecht weer.quote:Op zondag 20 december 2009 16:02 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Strooien helpt niks als er niemand overheen rijdt. Verder weet jij duidelijk niks van Finland en Noorwegen af. Genoeg zooi daar, tevens hebben de mensen daar mooi Nokian Hakkapeliitta 7's onder de auto, die hier verboden zijn.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 december 2009 16:24 schreef dramatiek het volgende:
hier sneeuwt het nog harder dan dat het tot nu toe gedaan heeft vandaag. Zullen dan wel de laatste stuipjes zijn. Nog een uurtje en dan is het gedaan
of regenenquote:Op zondag 20 december 2009 16:27 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je kunt mij vertellen wat je wil, maar ik denk dat het de hele week nog blijft sneeuwen.
Dus? Ik zie hier ook geen strooiwagens langsrijden. Wel sneeuwschuivers, maar dat is 't. Sowieso geeft strooien een gore troep en werkt t niet als 't vriest en vrijwel niemand erover heen rijdt. Dus waarom zou je dan strooien als t toch niet helpt..quote:Op zondag 20 december 2009 16:24 schreef Party_P het volgende:
Ik heb vandaag geen 1 strooiwagen gezien die op de weg reed, wel een tractor op het fietspad.
Dat hoeft geen sneeuw te zijn toch? Niet dat ik er veel verstand van heb, maar volgens mij heb je ook "gewone" wolkenquote:Op zondag 20 december 2009 16:27 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Je kunt mij vertellen wat je wil, maar ik denk dat het de hele week nog blijft sneeuwen.
quote:
Dat zeggen de weermannen, maar in Groningen is het daar te koud voor.quote:Op zondag 20 december 2009 16:28 schreef Sanddr het volgende:
[..]
Dat hoeft geen sneeuw te zijn toch? Niet dat ik er veel verstand van heb, maar volgens mij heb je ook "gewone" wolken
Vlak voor kerst, lekker danquote:Op zondag 20 december 2009 16:33 schreef dramatiek het volgende:
Volgens Gerrit Hiemstra blijft het wel sneeuwen, elke dag, zo hier en daar. Had het over nog 5-10cm etc. na donderdag zal het wel regenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |