ik laat 'm nu pas voor 't eerst zien hoor, de vorige was 't voorbeeld uit het patroon (dat ik er ook bij vermeld had maar hier nog een keer: noodle baby hat.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:42 schreef mijsje het volgende:
btw, die muts die Trui hierboven weer laat zien, dat kan ook zijn dat die blauwe vasten zijn, en die roze twee toeren vasten... of een toer vasten en een toer stokjes, dat kan ook, kan ik niet helemaal goed zien...![]()
dat is ook zo, jij laat hem voor het eerst zien nu... dan had iemand anders het plaatje laten zien in het vorige topic...quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:46 schreef trui het volgende:
[..]
ik laat 'm nu pas voor 't eerst zien hoor, de vorige was 't voorbeeld uit het patroon (dat ik er ook bij vermeld had maar hier nog een keer: noodle baby hat.)
het is heel simpel: afwisselend een toer stokjes en een toer vasten. de boord haak je daarna over dwars. het lastigste vond ik om die boord netjes aan de rest van de muts vast te haken.
Lastig he, zoveel leuke dingen om te maken! En dan heb ik nog vrij de hele maand, anders werd ik helemaal ongelukkig van alle ideeënquote:Op zaterdag 19 december 2009 23:49 schreef Spiegelei het volgende:
Ha ben ik weer! Wat gaan jullie snel en wat een leuke creaties allemaal en ook nog een heleboel leuke patroontjes enzo. Pff ik ga geen to-hook-list maken hoor, dan kan ik wel een sabatical nemen haha.
Ik heb weer te lang niets kunnen doen, misschien nu maar even die pinguin verder maken..
en wat moet men ermee?quote:Op zondag 20 december 2009 16:04 schreef Lemijn het volgende:
[ afbeelding ]
Mn roze driehoek die ik vanavond cadeau ga geven
zie hier de oorsprong van die roze driehoek...quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:40 schreef Lemijn het volgende:
Zitten we toch weer allemaal synchroom te haken! Gezellig idee![]()
(dat ben ik die met tevreden gezicht de yarn over haar hook werpt).
Overigens wordt mijn eerstvolgende project een roze driehoek, als statement tegen het truttige imago. Iemand nog een suggestie hoe je precies goed een 3-zijdige driehoek haakt?
ja, dat wel, maar ik snapte niet waarom Lemijn die ging hakenquote:Op zondag 20 december 2009 19:01 schreef trui het volgende:
jullie kennen toch wel De Roze Driehoek (als 'geuzenteken' voor de homobeweging)?
Wow!quote:Op zondag 20 december 2009 19:27 schreef knorretje het volgende:
kijk eens wat ik op een ander forum zag
http://www.knittink.com/amigurumi/
de aanhouder wintquote:Op zondag 20 december 2009 21:00 schreef Brighteyes het volgende:
Dat tasje is leuk, mooie kleuren!
Bwuh, ik heb iemand een bijen-mutsje beloofd maar het wordt niet zoals ik het wil en inmiddels ben ik het al wel spuugzag. Weer uithalen, weer overnieuw beginnen etc. etc.
quote:Op zondag 20 december 2009 19:35 schreef Wampi het volgende:
ja, dat wel, maar ik snapte niet waarom Lemijn die ging haken
Je moet steeds 2 vaste in de eerste vaste van de onderliggende toer doen en in de volgende 2 vasten gewoon 1 vaste en dat 6 keer herhalen over de hele toer (dus 4 vasten in elke 3 vasten, dan meerder je over de hele toer dus 6 vasten en 18 + 6 is 24).quote:Op maandag 21 december 2009 19:47 schreef _Arual_ het volgende:
Op een gegeven moment heb je je 18 steken in het rond, dat snap ik nog
Vervolgens staat er:
sc 2.2 sc in next sc. rep 6 times. (24 stitches).
lemijn, die uiltjes (en maria) heb ik gemaakt met 'muskat' garen, een egyptisch katoen. glanst mooi, maar is wel vrij splijtgevoelig.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:28 schreef Lemijn het volgende:
Wat leuk dat filethaken, wist niet dat het bestond! En knap van je, al vind ik het niet gelijk vreselijk mooi![]()
De uiltjes zijn prachtig. Is dat ook met dat softfun, trui? Echt mooi spul lijkt dat.
Ik ga mn bal uit elkaar slopen en er een belletje indoen.. en dan verder aan mn kwal!
ik vond het wel makkelijk gaan eigenlijkquote:Op donderdag 24 december 2009 21:42 schreef trui het volgende:
ah lady-wrb, leuk is die he!ik ben benieuwd naar je foto! en lukte het een beetje om de boord aan de rest vast te haken? dat vond ik het lastigste...
quote:Op donderdag 24 december 2009 22:01 schreef trui het volgende:
lady-wrb, geweldig goed gelukt!!!![]()
![]()
![]()
PM-girl had laatst een heel handig linkje naar een haakpatroon voor een bloemetje, met veel foto's of een filmpje erbij als illustratie. ik zal 't even terugzoeken voor je.
voor wie is 't? heb je de maat uit 't patroon gemaakt?quote:Op donderdag 24 december 2009 22:12 schreef lady-wrb het volgende:
zal ik er nog een sjaaltje bij breien? is misschien wel leuk als setje
ik schrok hier van en ben even bij gaan lezen in 't babietjes topic. veel sterkte ermee troel!quote:Op vrijdag 25 december 2009 15:40 schreef Troel het volgende:
Ik heb mijn haakwerk naar het ziekenhuis laten brengen, dus ik ga vanavond nog even haken.
misschien wat wolvilt?quote:Op vrijdag 25 december 2009 10:53 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn cactus heeft inmiddels oogjes en een mondje. Nu heb ik weer een vraag die niet direct met het haken zelf te maken heeft: hoe krijg je dat blozende effect zoals op onderstaande foto's? Mijn googleskills laten me even in de steek nu... (foto's doen het niet, dan maar linkjes)
http://2.bp.blogspot.com/(...)FpSVow/s400/seal.jpg
http://trendthink.typepad(...)/11/02/amigurumi.jpg
Kleurstof? Blusher die je op je eigen wangen smeert?
Heel vaak herhalen.quote:Op zaterdag 26 december 2009 15:47 schreef Lemijn het volgende:
Mijn creaties van vandaag:
[ afbeelding ]
anderhalve granny square, ik kan het! maar wat moet je ermee...
ja, polyester vulling uit een kussen in mijn gevalquote:Op zondag 27 december 2009 22:02 schreef Eigenmijsje het volgende:
Wat gebruiken jullie als vulling? Fiberfill?
Hopelijk kan ik deze week katoen halen en écht beginnen.
Het haakt ook heel lekker! Het is een beetje elastisch waardoor je niet zo goed ziet dat ik de ene keer strakker haak en dan wat losser. Ik kon niet kiezen welke tas ik zou maken. Ik denk dat ik binnenkort nog wel een beetje bestel. Ik dacht dat er bij mij in de buurt geen winkel was maar toen ik voor mijn moeder ging zoeken zag ik van welquote:Op zondag 27 december 2009 21:13 schreef Wampi het volgende:
Ik zag een leuk paars mutsje van lady-wrb, schattig! En de kwal () en granny square van Lemijn, ook gaaf!
mmascha, dat zpagetti-spul, supergaaf zeg, jij had je schoonmoeder toch n pakket gegeven? toen heb ik helemaal niet gekeken wat het was, nu wel. errug leuk, daar ga ik ook een keer een tas van maken!
ik heb eindelijk wat dingetjes in elkaar gezet: een groen met roze tekkel, een roze met witte big, een klein grijs muisje, en verder nog twee bloemen gehaakt, leuk en makkelijk om te doen!! foto's volgen, telefoon levert niet de gewenste kwaliteit foto's.
met snertje ben ik nog steeds bezig, ik had bijna geen oranje meer, maar m'n moeder bracht redding met nog 8 gram, gelukkig! als hij af is ga ik wat nieuwe projectjes zoeken, gaat vast goedkomen met m'n ravelry favourites aka to-hook-list
In de eerste vijf steekjes gewoon één vaste en in de zesde twee vasten?quote:Op maandag 28 december 2009 16:36 schreef manda-rijn het volgende:
Wat betekent: "sc inc every 6th"?
Ik heb het schema uit de op al gebruikt en weet wel wat sc is, maar de rest? Ik kom gewoon niet uit het patroon. Gaat om volgende: http://www.rheatheylia.com/index.php?page=patterns&id=3
Ja, waar denk je dat mijn usernaam vandaan komtquote:Op maandag 28 december 2009 17:08 schreef Wampi het volgende:!
m@x ook op ravelry zag ik, en die heeft haakpatronen voor Max en de Maximonsters gespot![]()
ja!quote:Op maandag 28 december 2009 17:12 schreef manda-rijn het volgende:
Oe dankje voor de uitleg! Nu snap ik 'm geloof ik.
Dan is "sc dec every 7th" minderen in iedere 7e?
quote:Op maandag 28 december 2009 17:23 schreef Wampi het volgende:
balen, misschien voel je je morgen iets beter m@x? anders haak je vanavond iets waar je geen vulling voor nodig hebt, een apple cosy (staat in mijn faves), daar heb je dan alleen een appel voor nodig
.
Mijn plaatjes komen er maar half op.quote:Op maandag 28 december 2009 17:38 schreef mmascha het volgende:
Ravelry is leuk!![]()
Trui had mijn al gevonden voordat ik wist dat ik vindbaar was. Eens kijken of ik mijn projecten er op krijg.
heb je gezien dat je de plaatjes kan verschuiven binnen het kadertje zeg maar?quote:Op maandag 28 december 2009 17:50 schreef mmascha het volgende:
[..]
Mijn plaatjes komen er maar half op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |