ik laat 'm nu pas voor 't eerst zien hoor, de vorige was 't voorbeeld uit het patroon (dat ik er ook bij vermeld had maar hier nog een keer: noodle baby hat.quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:42 schreef mijsje het volgende:
btw, die muts die Trui hierboven weer laat zien, dat kan ook zijn dat die blauwe vasten zijn, en die roze twee toeren vasten... of een toer vasten en een toer stokjes, dat kan ook, kan ik niet helemaal goed zien...![]()
dat is ook zo, jij laat hem voor het eerst zien nu... dan had iemand anders het plaatje laten zien in het vorige topic...quote:Op zaterdag 19 december 2009 23:46 schreef trui het volgende:
[..]
ik laat 'm nu pas voor 't eerst zien hoor, de vorige was 't voorbeeld uit het patroon (dat ik er ook bij vermeld had maar hier nog een keer: noodle baby hat.)
het is heel simpel: afwisselend een toer stokjes en een toer vasten. de boord haak je daarna over dwars. het lastigste vond ik om die boord netjes aan de rest van de muts vast te haken.
Lastig he, zoveel leuke dingen om te maken! En dan heb ik nog vrij de hele maand, anders werd ik helemaal ongelukkig van alle ideeënquote:Op zaterdag 19 december 2009 23:49 schreef Spiegelei het volgende:
Ha ben ik weer! Wat gaan jullie snel en wat een leuke creaties allemaal en ook nog een heleboel leuke patroontjes enzo. Pff ik ga geen to-hook-list maken hoor, dan kan ik wel een sabatical nemen haha.
Ik heb weer te lang niets kunnen doen, misschien nu maar even die pinguin verder maken..
en wat moet men ermee?quote:Op zondag 20 december 2009 16:04 schreef Lemijn het volgende:
[ afbeelding ]
Mn roze driehoek die ik vanavond cadeau ga geven
zie hier de oorsprong van die roze driehoek...quote:Op zaterdag 19 december 2009 14:40 schreef Lemijn het volgende:
Zitten we toch weer allemaal synchroom te haken! Gezellig idee![]()
(dat ben ik die met tevreden gezicht de yarn over haar hook werpt).
Overigens wordt mijn eerstvolgende project een roze driehoek, als statement tegen het truttige imago. Iemand nog een suggestie hoe je precies goed een 3-zijdige driehoek haakt?
ja, dat wel, maar ik snapte niet waarom Lemijn die ging hakenquote:Op zondag 20 december 2009 19:01 schreef trui het volgende:
jullie kennen toch wel De Roze Driehoek (als 'geuzenteken' voor de homobeweging)?
Wow!quote:Op zondag 20 december 2009 19:27 schreef knorretje het volgende:
kijk eens wat ik op een ander forum zag
http://www.knittink.com/amigurumi/
de aanhouder wintquote:Op zondag 20 december 2009 21:00 schreef Brighteyes het volgende:
Dat tasje is leuk, mooie kleuren!
Bwuh, ik heb iemand een bijen-mutsje beloofd maar het wordt niet zoals ik het wil en inmiddels ben ik het al wel spuugzag. Weer uithalen, weer overnieuw beginnen etc. etc.
quote:Op zondag 20 december 2009 19:35 schreef Wampi het volgende:
ja, dat wel, maar ik snapte niet waarom Lemijn die ging haken
Je moet steeds 2 vaste in de eerste vaste van de onderliggende toer doen en in de volgende 2 vasten gewoon 1 vaste en dat 6 keer herhalen over de hele toer (dus 4 vasten in elke 3 vasten, dan meerder je over de hele toer dus 6 vasten en 18 + 6 is 24).quote:Op maandag 21 december 2009 19:47 schreef _Arual_ het volgende:
Op een gegeven moment heb je je 18 steken in het rond, dat snap ik nog
Vervolgens staat er:
sc 2.2 sc in next sc. rep 6 times. (24 stitches).
lemijn, die uiltjes (en maria) heb ik gemaakt met 'muskat' garen, een egyptisch katoen. glanst mooi, maar is wel vrij splijtgevoelig.quote:Op donderdag 24 december 2009 16:28 schreef Lemijn het volgende:
Wat leuk dat filethaken, wist niet dat het bestond! En knap van je, al vind ik het niet gelijk vreselijk mooi![]()
De uiltjes zijn prachtig. Is dat ook met dat softfun, trui? Echt mooi spul lijkt dat.
Ik ga mn bal uit elkaar slopen en er een belletje indoen.. en dan verder aan mn kwal!
ik vond het wel makkelijk gaan eigenlijkquote:Op donderdag 24 december 2009 21:42 schreef trui het volgende:
ah lady-wrb, leuk is die he!ik ben benieuwd naar je foto! en lukte het een beetje om de boord aan de rest vast te haken? dat vond ik het lastigste...
quote:Op donderdag 24 december 2009 22:01 schreef trui het volgende:
lady-wrb, geweldig goed gelukt!!!![]()
![]()
![]()
PM-girl had laatst een heel handig linkje naar een haakpatroon voor een bloemetje, met veel foto's of een filmpje erbij als illustratie. ik zal 't even terugzoeken voor je.
voor wie is 't? heb je de maat uit 't patroon gemaakt?quote:Op donderdag 24 december 2009 22:12 schreef lady-wrb het volgende:
zal ik er nog een sjaaltje bij breien? is misschien wel leuk als setje
ik schrok hier van en ben even bij gaan lezen in 't babietjes topic. veel sterkte ermee troel!quote:Op vrijdag 25 december 2009 15:40 schreef Troel het volgende:
Ik heb mijn haakwerk naar het ziekenhuis laten brengen, dus ik ga vanavond nog even haken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |