Poepie, je slaat het IPCC nog over.quote:Op zondag 20 december 2009 00:08 schreef doubleyouteaare het volgende:
[..]
Nee, geen Al Gore, alsjeblieft niet. Die man is totaal ongeloofwaardig.
Ook geen GroenLinks graag. Geen Greenpeace, die hebben hun geloofwaardigheid ook al lang verloren.
Nee, ik heb het over déze discussie en dit topic. De mensen die roepen dat er ooit, eens, in de jaren 70 een nieuwe ijstijd is aangekondigd en dat die nooit is gekomen. En dat er daarom niks mis is met het klimaat.
Maar dat had je natuurlijk al lang door.
Fossiele brandstoffen verbranden zorgt voor CO2 in de atmosfeer dat miljoenen jaren niet onderdeel was van de klimaatbalans, en nu binnen enkele deciannia wordt vrijgelaten. Wat je uitademt aan CO2 is een korte cyclus die we vergaren via voedsel.quote:
auw, dat moet pijn doen voor menig scepticus hierquote:
Goed natuurlijk dat je die taalfout er toch uit gehaald hebt.quote:Op zondag 20 december 2009 00:20 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
auw, dat moet pijn doen voor menig scepticus hier
Je bent volslagen gestoordquote:Op zaterdag 19 december 2009 23:58 schreef Montov het volgende:
Kortom, we horen niets meer over die specifieke problemen (dimmende vervuiling jaren 70, ozongat en zure regen) omdat we daar oplossingen voor hebben bedacht. De enige manier om niets meer te horen ove CO2 is om de utstoot drastisch te verminderen. In dat opzicht is deze klimaattop niet alleen een misser voor klimaatverandering, ook zorgt dit ervoor dat klimaatverandering hoog op de politieke agenda blijft waar de 'sceptici' zo tegen zijn.
Wow, had ik bijna een spelfout gemaakt.quote:Op zondag 20 december 2009 00:25 schreef huhggh het volgende:
[..]
Goed natuurlijk dat je die taalfout er toch uit gehaald hebt.
Maar euh, "sceptici scepticus"? U bent overtuigd gelovige lees ik hier?
Overbevolking is het enige probleemquote:Op zondag 20 december 2009 00:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..] Ook overbevissing, overbevolking, het plastieke continent in de Stille Oceaan en zinloze oorlogen moet je collectief aanpakken. Maar goed, zie het somber in met politici en irritante populaire media. Als wetenschappers nu eens de macht zouden grijpen...
Eens.quote:Op zondag 20 december 2009 01:05 schreef Deprater het volgende:
[..]
Overbevolking is het enige probleem
Ben je nou werkelijk zo dom om niet de link tussen "7 miljard mensen" en "meer uitstoot dan 5 mensen" te zien?quote:Op zondag 20 december 2009 10:20 schreef huhggh het volgende:
Overbevolking heeft niks met co2 te maken.
quote:Op zondag 20 december 2009 10:20 schreef huhggh het volgende:
Overbevolking heeft niks met co2 te maken.
zo kan je nog wel even. Co2 neutraal is een mythe dus als je de bevolking laat groeien maak je het probleem dus groter.quote:Op zondag 20 december 2009 10:49 schreef Montov het volgende:
huhggh heeft gelijk, overbevolking is niet het probleem. We hebben de technologie om geheel CO2-neutraal te leven, maar dat is op dit moment nog economisch duurder.
Ik vind het frappant dat overbevolking in deze context wordt genoemd, vooral door degenen die waarschuwen voor een wereldoverheid die met belastingen onze vrijheid gaat afpakken. En vervolgens beginnen ze over bevolkingreductie (dat uiteraard zonder enig globaal overheidsingrijpen kan worden bereikt ofzo).
Reageer eens niet zo opgefokt.quote:Op zondag 20 december 2009 10:30 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ben je nou werkelijk zo dom om niet de link tussen "7 miljard mensen" en "meer uitstoot dan 5 mensen" te zien?
Onder andere Kinderbijslag (Nederland) en ontwikkelingshulp (internationaal) zorgen er voornamelijk voor dat de populatie op een onnatuurlijk manier groeit, groeit en maar doorgroeit.quote:Op zondag 20 december 2009 11:20 schreef kawotski het volgende:
[..]
zo kan je nog wel even. Co2 neutraal is een mythe dus als je de bevolking laat groeien maak je het probleem dus groter.
Dan heb je het duidelijk niet goed gelezen.quote:Op zondag 20 december 2009 10:49 schreef Montov het volgende:
huhggh heeft gelijk, overbevolking is niet het probleem. We hebben de technologie om geheel CO2-neutraal te leven, maar dat is op dit moment nog economisch duurder.
Ik vind het frappant dat overbevolking in deze context wordt genoemd, vooral door degenen die waarschuwen voor een wereldoverheid die met belastingen onze vrijheid gaat afpakken. En vervolgens beginnen ze over bevolkingreductie (dat uiteraard zonder enig globaal overheidsingrijpen kan worden bereikt ofzo).
Ik weet niet wat jij natuurlijk vindt… maar mensen hebben, afhankelijk van hun levensstijl, toch vaak wel aardig wat kinderen geproduceerd. Geboortecijfers liggen nu historisch laag.quote:Op zondag 20 december 2009 11:30 schreef huhggh het volgende:
[..]
Onder andere Kinderbijslag (Nederland) en ontwikkelingshulp (internationaal) zorgen er voornamelijk voor dat de populatie op een onnatuurlijk manier groeit, groeit en maar doorgroeit.
Misschien in de huidige opzet van compensatie voor uitstoot van CO2.quote:
Ik zie geen verband tussen het consumentarisme en het feit dat het slecht gaat met onze planeet. En ik heb niet liggen slapen. Ik ben blijkbaar niet dogmatisch en kortzichtig genoeg om het consumentarisme aan te wijzen als oorzaak?quote:Op zondag 20 december 2009 00:36 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Wow, had ik bijna een spelfout gemaakt.Maar nee, atheist..
Ik zie het zo: als je géén verband ziet tussen consumentarisme en het feit dat het slecht gaat met onze planeet, dan heb je liggen slapen. Een Kopenhagen deal zou maar een klein deel van het probleem oplossen. Dus niet alleen het gedoe over klimaatverandering. Ook overbevissing, overbevolking, het plastieke continent in de Stille Oceaan en zinloze oorlogen moet je collectief aanpakken. Maar goed, zie het somber in met politici en irritante populaire media. Als wetenschappers nu eens de macht zouden grijpen...
Ik heb geen flauw idee wat consumentarisme is, maar het is natuurlijk wel zo dat de huidige opwarming (het 'slecht'-gaan van onze planeet) te wijten is aan de menselijke uitstoot van broeikasgassen en dat is weer het gevolg van onze wens producten te hebben.quote:Op zondag 20 december 2009 12:00 schreef justanick het volgende:
[..]
Ik zie geen verband tussen het consumentarisme en het feit dat het slecht gaat met onze planeet. En ik heb niet liggen slapen. Ik ben blijkbaar niet dogmatisch en kortzichtig genoeg om het consumentarisme aan te wijzen als oorzaak?
Het is juist geweldig dat politici niet ingrijpen; als er in Kopenhagen een serieus akkoord was bereikt, was het een 100% FUBAR-akkoord geworden. Een akkoord waarbij er miljarden in de fik zou worden gestoken en waarbij er uiteindelijk nauwelijks een fatsoenlijk effect was geweest.quote:Op zondag 20 december 2009 11:51 schreef Monidique het volgende:
Montov to the rescue.
Maar als, zoals ik in een ander topic al werd verbeterd, het 2 graden ten opzichte van 1900 is, dan zitten we er al bijna op, dan zou dat minder dan een graden betekenen. Wel, dat is ueberhaupt al een onredelijk uitgangspunt, denk ik.
Nee, ik dacht niet dat hier iets bereikt zou worden, en ik denk ook niet dat er sowieso wat gaat gebeuren. Politici zijn niet bereid het echt nodige te doen. En dus zal men over vijftig jaar zeggen: he, waarom deden ze niets, waren zij ziende blind?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |