Hoeveel windmolens zijn er nodig om de hele wereld te voorzien van energie? Wanneer komt dan die surplus?quote:Op zondag 20 december 2009 13:12 schreef du_ke het volgende:
[..]
Volgens mij is het vermogen van een gemiddelde molen toch net wat hoger
Oh maar het gaat hier om de surplus aan energie tijdens de piekmomenten (erg harde wind bijvoorbeeld). Dacht dat je wel zo diep in de materie zou zitten dat je dit wel wist.quote:Op zondag 20 december 2009 13:14 schreef kawotski het volgende:
[..]
Hoeveel windmolens zijn er nodig om de hele wereld te voorzien van energie? Wanneer komt dan die surplus?
Van bovenstaande kan ik nauwelijks chocolade maken.quote:Op zondag 20 december 2009 13:13 schreef De_Ruyter het volgende:
Dat is het ook, je begint over Greenpeace die er tegen zou zijn, terwijl jij het aanhaalt als enige oplossing, en het daaruit resulterende biologische leven dat zou moeten helpen, terwijl ze eigenlijk een gevaar zijn.
Oh, nu moeten we ineens de hele wereld met windmolens van energie voorzien? En volgens jou heeft een windmolen niet meer power dan slechts voor een wasmachine, maar je zegt ook dat voor Nederland enkele duizenden windmolens nodig zouden zijn... Hoeveel wasmachines staan er in Nederland denk je?quote:Op zondag 20 december 2009 13:14 schreef kawotski het volgende:
Hoeveel windmolens zijn er nodig om de hele wereld te voorzien van energie? Wanneer komt dan die surplus?
Greenpeace:quote:Op zondag 20 december 2009 13:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Van bovenstaande kan ik nauwelijks chocolade maken.
Hoezo zou Greenpeace ertegen zijn, terwijl ik het als enige oplossing zou zien? Wat is de connectie tussen Greenpeace en mij? En hoezo kan technologie (of zelfs leven) niet zowel een gevaar zijn als ons helpen?
Nouja... never mind.
Ach bacteriën die alleen onder bepaalde omstandigheden goed kunnen gedijen zullen niet zo heel snel de ondergang van de mensheid veroorzaken hoor. Daar zijn we als mensen zelf veel beter inquote:Op zondag 20 december 2009 13:36 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Bio-beestjes:
Ze zijn in het leven geroepen om de mensheid te helpen door overtollig CO2 op te nemen, maar als er ook maar een paar ontsnappen dan kunnen ze de ondergang zijn van de mensheid, ook een tegenstelling.
Ach, als de drama van de milieuorganisaties het te doen is om twee graden opwarming van de aarde dan is daar aardig wat beter mee te leven dan een aarde zonder koolstof.quote:Op zondag 20 december 2009 13:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ach bacteriën die alleen onder bepaalde omstandigheden goed kunnen gedijen zullen niet zo heel snel de ondergang van de mensheid veroorzaken hoor. Daar zijn we als mensen zelf veel beter in.
Ik zie dan ook nog niet hoe je bij het idee van een aarde zonder koolstof komt.quote:Op zondag 20 december 2009 13:40 schreef De_Ruyter het volgende:
[..]
Ach, als de drama van de milieuorganisaties het te doen is om twee graden opwarming van de aarde dan is daar aardig wat beter mee te leven dan een aarde zonder koolstof.
Als door een fout een paar van die beesten zich gaan vermenigvuldigen in het wild, en alle CO2 consumeren. Het is een doemscenario maar ik weet dan ook niet de genetische eigenschappen van die bacteriën.quote:Op zondag 20 december 2009 13:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik zie dan ook nog niet hoe je bij het idee van een aarde zonder koolstof komt.
Dan nog lijkt mij dat als wind de hoofdbron zou zijn dat je voorlopig niet daarover hoeft in te zitten. Tenzij je je beperkt tot wind leveren aan een bepaalde afnemer of gebied. Vandaar dat ik die ene wasmachine noemde, dan zul je snel aan een piek zitten of teveel stroom. Als de hele wereld stroom afneemt afkomstig van wind dan hoef je m.i. geen zorgen te maken over teveel stroom uit wind.quote:Op zondag 20 december 2009 13:15 schreef du_ke het volgende:
[..]
Oh maar het gaat hier om de surplus aan energie tijdens de piekmomenten (erg harde wind bijvoorbeeld). Dacht dat je wel zo diep in de materie zou zitten dat je dit wel wist.
Hoeveel Kwh moet er verbruikt worden om 1 windmolen te produceren ?quote:Op zondag 20 december 2009 12:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De realiteit is dat er nog steeds een grote onwikkeling in de windmolens zit, vooral op het gebied van onderhoudsarme molens maken.
Ben benieuwd naar je cijfers. In de onderzoeken die ik heb gezien komt het neer op een energetische terugverdientijd van ca 3 tot 6 maanden. Ben erg benieuwd waar jij je data dan vandaan haalt.quote:Op zondag 20 december 2009 15:39 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Hoeveel Kwh moet er verbruikt worden om 1 windmolen te produceren ?
incl. transport, verkoop, financiering, onderhoud, plaatsing, reparaties ?
Zet dit af tegen de opbrengst, en je zult zien dat die windmolens-campagne de zoveelste hoax is.
Ohja dat is handig, kernafval gaat sowieso lekken of je dumpt het in Afrika zitten die mensen er mee of je schiet het in de ruimte wat enorm duur zou zijn en er grote kans is op het neerstorten met raketten vol radioactief afvalquote:Op zaterdag 19 december 2009 18:33 schreef De_Ruyter het volgende:
I say, go nuclear!
Schoon, efficiënt en het afval kan je mooi ergens in een berg dumpen aan de andere kant van de wereld, of desnoods schiet je het naar Mars.
En hoe wil je dat opslaan? Een accu zo groot als Amsterdam ofzo?quote:Op zondag 20 december 2009 16:06 schreef Zwansen het volgende:
De grilligheid van een windmolen kan natuurlijk worden opgevangen door het overschot aan energie op te slaan als de vraag 's nachts laag is en deze kan vervolgens overdag gebruikt worden.
Daar wordt volgens mij niet eens over gesproken in het artikel.
Hey, die fantastische centrales waren toch zo flexibel? Dan laat je die lekker flexibel zijn en de windmolens stroom leveren als ze dat kunnen.quote:Op zondag 20 december 2009 16:19 schreef nikk het volgende:
[..]
En hoe wil je dat opslaan? Een accu zo groot als Amsterdam ofzo?
Omzetten in een andere vorm van energie, het hoeft geen chemische of elektrische energie te zijn.quote:Op zondag 20 december 2009 16:19 schreef nikk het volgende:
Als de waterstofeconomie ooit van de grond komt zou je de overtollige energie goed om kunnen zetten in waterstof. Ook kan je best veel doen met bv hoogteverschillen opwekken in oppervlaktewater.quote:Op zondag 20 december 2009 16:19 schreef nikk het volgende:
[..]
Nou als je de molens op de juiste plaats en hoogte plaatst is de wind relatief constant. Dan is het eerste probleem al aardig opgelost.quote:Op zondag 20 december 2009 16:37 schreef Apogist het volgende:
het probleem is dus niet hoeveel energie zo'n windmolen opwekt, maar of die energie ook daadwerkelijk gebruikt gaat worden. Je kan niet kiezen wanneer het waait.
Het probleem is dan ook in de opslag van de opgewekte energie.
de vraag naar energie is niet constant.quote:Op zondag 20 december 2009 16:39 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nou als je de molens op de juiste plaats en hoogte plaatst is de wind relatief constant. Dan is het eerste probleem al aardig opgelost.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |